Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)


    lütfen ilgisi olmayan uydurk Yemeni taraftarlarının hazırladığı safsata videolar, masallarla değil, direk kaynaklarla konuşalım. Seyyid Sadık es-Sadr r.a vasiyeti hangi kitabında, hangi konuşmasında onaylamış, tam olarak ne demiş bunu aktarın.

    CEVAP:

    Tarih ba'd Azzuhr






    Ilk yuz/sayfa: oncelikli olanlar hususunda olan duydugumuz hadislerin sayisi sunu bize soylemektedir ki oncelikli olanlar Imam Al Mahdi a.s'dan olan 12'dir. O (Seyit Sehit Sadr) buyurduklarinin birinde soyle buyuruyor: "Onlardan sonra 12 Mehdi olacaktir ve o olume ulastiginda - yani Mehdi - onu (halifeliyi/imameti) Mehdilerin ilkine versin" Ve o sonra duasinda soyle dedi "onun evlatlarindan olan Imamlar" Once gelen Imamlar masumdurlar ve onlar Imam Al Mahdi a.s'in babalaridir, tam yakinlikle. Ikinc yuz/sayfa: Bildiklerimizin icinde yeteri kadar delil 12 Imamin hepsinin geri donmesine dair delil bulmadik ama o soyle soylemistir ki sadece Resulullah'tan saas sonra, Ali Muminlerin Emiri a.s ve onun oglu Huseyn a.s gelecektir. Eger 12 Imamin hepsinin geri donmesi onaylanmiyorsa o zaman biz bu soyleninlerin hepsini nasil ona isnat ede biliriz. Ikinci yuz/sayfaya gelince: ElMeclisi nakletmistir ki, Masum Imamlarin a.s mevcutlulugu ve oncelikli olan/secilmis olanlarin mevcutlulugu Mehdi a.s'dan sonraki toplumda haktir ve onlar bilginlerdir. Ama onlarin genel hukumeti masumlar a.s icin olacaktir. Onlar ikinci derecede/seviyede calisan/amel eden hidayetciler olacaklardir ve boylece hadisler arasinda olan celiskiler kalkmis oluyor. Bu hususda soylenilenlerin icinde en acik/asikar/aydin/sefafi su ki, onlar hukumeti en evla mertebeye kadar devam ettireceklerdi ve bu delili terk etmemiz onun (masum imamin) su dediginin yalnis ve batil yorum/tefsiri olur. Dedigi sudur: "Ehli-Beytten a.s bir kisi hukumet edecektir" ve su dedigi "o vefata ulastiginda onu digerine versin - yani Imameti veya hilafeti - kendi ogluna ilk Mehdiye" ve su dedigi "Allahim onun va'dinin koruyucularina ve ondan sonraki Imamlara salat ve selam eyle" ve duanin devami..
    Kaynak: Tarih ba'd Azzuhr (Zühurdan sonrakı Tarih) S. 641

    Yorum


      #17
      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      El Hars ibn el-Mugira, Abi Abdullah (Imam Cafer el Sadik’i) sordu: “Sahib el Emr (Meselenin Sahibi) nasil bilinecek?” Imam a.s. cevapladi:” : “sakinlik, haysiyet, bilim, ve vasiyetname.”(Hisal li El-Saduk S.200, Kapi.4, Hadis.12)

      Yorum


        #18
        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

        Abu Abdullah (Imam el Sadik) a.s. dedi ki: “Sahib el Emr (Meselenin Sahibi) 3 özellikler ile taniniyor, ve bu özellikler ondan baska hic kimse’de yok. “Onun öncesi bunu ona vermis cünkü bunu alan onun Halefi’dir/Vasiyi, Onda Peygamberin “Silahi” ve Vasiyetnamesi var, su an bende ve hic bir itirazim yok bunlara karsi.”-Basa’er El- Darajat, Muhammad ibn El-Hassan Al-Safaar S. 202

        Yorum


          #19
          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167736#msg167736 date=1368695272]
          eğer tüm delilleriniz bunun gibi ise bu kadarı bile batıl ve gülünç bir dava peşinde olduğunuzu belgelemek için yeterlidir. bu aktardığın rivayet hem sened ve hem de metin açısından batıldır. inşaAllah şimdi her iki açıdan cevap vereceğim buna.

          1. rivayetin senedi: Şeyh Tusi r.a bu hadisi "Gaybet" kitabında şu isnad ile rivayet etmiştir:

          • [li]أخبرنا جماعة، عن أبي عبد الله الحسين بن علي بن سفيان البزوفري، عن علي بن سنان الموصلي العدل، عن علي بن الحسين، عن أحمد بن محمد بن الخليل، عن جعفر بن أحمد المصري، عن عمه الحسن بن علي، عن أبيه، عن أبي عبد الله جعفر بن محمد
            bir gurup cemaat bana Ebu Abdullah Hüseyin b. Ali b. Süfyan el-Bezverki'den, o Ali b. Sinan el-Mevsili'den, o Ali b. Hüseyin'den, o Ahmed b. Muhammed b. Halil'den, o Cafer b. Ahmed el-Mısri'den, o amcası Hasan b. Ali'den, o babasından, o da Ebu Abdullah Cafer b. Muhammed (imam Sadık a.s)'dan haber verdi, dedi ki:

            Şeyh Tusi r.a, "Gaybet", sayfa 150, hadis 111
            [/li]

          bu senedde işaretlediğim raviler Ali b. Sinan, Ali b. Hüseyin, Ahmed b. Muhammed ve Cafer b. Ahmed meçhuldürler. Ali b. Sinan hakkında Şeyh Cevheri diyor ki:

          yine ravilerden Ali b. Hüseyin için Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a diyor ki:
          • [li]الحسن بن علي بن زكريا: البزوفري العدوى: من عدي الرباب ضعيف جداً، روى نسخة عن محمد ابن صدقة، عن موسى بن جعفر عليه السلام، وروى عن خراش ، عن أنس . وأمره أشهر من أن يذكر. ذكره ابن الغضائرى
            Hüseyin b. Ali b. Zekeriyya el-Bezverki el-Advi: Rububiyyet iddasında bulunanlardandır, çok zayıftır. Muhammed b. Sadaka'dan, onun da Musa b. Cafer (imam Kazım a.s)'dan rivayet ettiği bir nüsha vardır... ibni Ğadairi zikretmiştir.

            Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil Hadis", 6/37, 2966-cı ravi
            [/li]

          diğer ravi Ahmed b. Muhammed ise meçhuldür, hiç bir rical kitabından zikredilmemiş birisidir, Şeyh Şahrudi onun hakkında diyor ki:

          son ravi Cafer b. Muhammed'e gelince, o da meçhul bir ravidir, Şeyh Şahrudi onun hakkında diyor ki:

          bu sizin deliliniz olan rivayetin sened açısından durumu. ravilerin çoğunluğu meçhul, zayıf ve gulat. oysa İslam dini isnad dinidir, sizin ise isnada önem vermeden önünüze geleni almanız dininizi ne biçim deliller üzerine kurduğunuzu açıkca ortaya koymaktadır.
          [/quote]


          Inshallah zamanim olursa bunlarida aciklayacagim ..

          Yorum


            #20
            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            kardeşim, sein aktardığın rivayete ben hem sened ve hem de metin yönünden itiraz etmiştim. sened yönünden yaptığım itiraz henüz cevaplanmamış, metin yönünden yaptığım itirazın da bir bölümü cevapsız. cevapsız kalan bölümü gözünden kaçmasın diye tekrar aktarıyorum:

            rivayet "12 imamdan sonra 12 mehdi olacak" diyor. buradaki "sonra" ifadesi bu 12 imam a.s'ın sonrasını bildiriyor yani Mehdi a.s zuhur etmeli, devlet kurmalı, vefat etmeli ve bunun sonrasında şu 12 mehdi ortaya çıkmaktadır. siz ise Yemeni'nin 12 mehdiden olduğunu idda ediyorsunuz oysa henüz Hz. Kaim a.s zühur etmiş değil nerede kaldı ki, vefat etmiş olsun.
            benim rivayetin metnine yaptığım eleştirinin ilk kısmına ise sen şu cevabı vermişsin:

            [quote author=Evrim link=topic=24864.msg167777#msg167777 date=1368909749]
            CEVAP: Oyle degil iste Elmeddin abim, 12 Mehdilerin ilki Imam Al Mahdi a.s’ in zuhurundan hemen once gelecektir, eger o acidan bakarsaniz o zaman 12 Imamlarin ve 12 Mehdilerin hepsi Mehdi ‘ dir, Mehdi “ kurtarici” anlamina gelmektedir. Bakin su hadise abim:

            Sen, Ya Ali 12 İmamın birincisisin, Allah (s.v.t) seni semalarda ve göklerde Ali Al-Murtaza, Muminlerin Emiri, En Düz Konuşan (Sıddik ul Ekber), En Seffaf ve aydın Gezavt Eden (Hükm eden), Hak’la Batil arasında Hakim, En Güvenilen ve Mehdi (Hidayetçi) adlarıyla isimlendirmiştir. Seyit Haşim El-Bahrani kitapında Kaya Al-Meram cilt 1. S. 370 (59) 7. El-İnsaf S. 222 Seyit Haşim El-Bahrani.

            Imam Zeynel Abidin as dedi ki: " Ve Onun soyundan Allah’ in bereketi onlara ve Imamlara ve Mehdilere olsun” v.95 p.231 Bihar Al Anwar

            burada Peygamberin saa'in soyu kılavuzları ve mehdileri olduğunu söylüyor.[/quote]

            burada benim rivayette geçen "12 imam ve 12 mehdi" ifadesine karşı itirazıma "tüm imamlar zaten mehdidir o yüzden brada çelişki yoktur" şeklinde cevap vermişsin. değerli kardeşim, evet doğrudur 12 imam a.s'ın her birisi "mehdi"dir ve bu konuda senin zikrettiklerinden başka hadisler de vardır. fakat bu hadislerde diğer imamlar için kullanılan "mehdi" ifadesi ile kelimenin sözlük anlamı kastedilmiştir. "tüm imamlar mehdi'dir" ifadesinin anlamı yani tüm imamlar insanlara doğru yolu gösteren, onları buna davet eden ve s. demektir. fakat bizim 12-ci imam olan Hz. Kaim a.s hakkında kullandığımız "Mehdi" ifadesi kelimenin sözlük anlamında değildir, 12-ci imam a.s için kullanılan "Mehdi" ifadesi ile Ahir Zaman'da zuhur edecek, dünyayı zulmden kurtaracak, adalet devletini kuracak olan şahıs kastedilmektedir. yani tüm imamlar a.s için kullanılan "mehdi" sözü ile Hz. Kaim a.s için kullanılan "mehdi" sözünün anlamı arasından fark vardır. yoksa sen bu rivayetlere dayanarak zuhuru beklenen Mehdi'nin tüm imamlar mı olduğunu söyleyeceksin?

            bu noktayı açıklığa kavuşturduktan sonra diyorum ki, "mehdi" sıfatı -özel anlamı ile- sadece Hz. Kaim a.s'a aittir ve Kaim a.s 12 imamın 12-cisidir. oysa senin delil diye getirdiğin hadis "12 imam ve 12 mehdi"den söz ediyor. dolayısı ile, ya siz burada Hz. Kaim a.s'ın mehdi olduğunu inkar etmelisiniz yahutta rivayetin aksine sizin mehdilerin sayısı 13'e varacaktır. üstelik zaten rivayetin kendisi senin "mehdi" sözünün lugat (sözlük) anlamına sarılmanı engellemektedir. çünkü rivayet "12 imam ve 12 mehdi" diyor ve burada imamlar ile mehdiler arasında bir ayırım yapıyor. eğer bunların hepsi senin idda ettiğin gibi mehdi ise bunu ayırmanın ne anlamı var? sanki şöyle demiş oluyor: "12 mehdi (veya imam) ve 12 mehdi (veya imam)"

            böylesi bir ifadeyi kim kullanır onu ise bilemiyorum. şimdi, eğer sana göre bizim zuhurunu beklediğimiz 12 imamın sonuncusu olan Hz. Kaim a.s "mehdi" ise şu halde bu rivayete muhaliftir. çünkü rivayet "12 imam ve 12 mehdi" diyerek imamlar a.s ile mehdiler arasında fark koymaktadır. yani rivayete göre "12 imam" mehdi değildir ve yanı şekilde "12 mehdi" de imam değildir.

            Yorum


              #21
              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              [quote author=Evrim link=topic=24864.msg167781#msg167781 date=1368911751]
              El Hars ibn el-Mugira, Abi Abdullah (Imam Cafer el Sadik’i) sordu: “Sahib el Emr (Meselenin Sahibi) nasil bilinecek?” Imam a.s. cevapladi:” : “sakinlik, haysiyet, bilim, ve vasiyetname.”

              Hisal li El-Saduk S.200, Kapi.4, Hadis.12

              Abu Abdullah (Imam el Sadik) a.s. dedi ki: “Sahib el Emr (Meselenin Sahibi) 3 özellikler ile taniniyor, ve bu özellikler ondan baska hic kimse’de yok. “Onun öncesi bunu ona vermis cünkü bunu alan onun Halefi’dir/Vasiyi, Onda Peygamberin “Silahi” ve Vasiyetnamesi var, su an bende ve hic bir itirazim yok bunlara karsi.”

              "Basa’er El- Darajat", Muhammad ibn El-Hassan Al-Safaar S. 202[/quote]

              her iki hadisin asıl ve çevirileri:
              • [li]حدثنا أبي رضي الله عنه قال: حدثنا محمد بن يحيى العطار، عن محمد ابن أحمد، عن محمد بن الوليد، عن حماد بن عثمان، عن الحارث بن المغيرة النصري قال: قلت لأبي عبد الله عليه السلام: بم يعرف صاحب هذا الامر؟ قال: بالسكينة والوقار والعلم والوصية
                bana babam r.a anlattı, dedi ki: Muhammed b. Yahya el-Attar bana Muhammed b. Ahmed'den, o Muhammed b. Velid'den, o Hammad b. Osman'dan, o da Haris b. Muğire'den anlattı, dedi ki: Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'a dedim ki: "bu işin sahibi nasıl bilinir?" imam a.s dedi ki: "sakinlik, vakar, ilim ve vasiyet ile."

                Saduk r.a, "Hisal", 1/200, hadis 12

                حدثنا محمد بن أحمد عن محمد بن عيسى عن حماد بن عيسى عن عبد الاعلى عن أبي عبد الله عليه السلام قلت إن الناس يتكلمون في أبى جعفر يقولون ما بالها (2) ابطحت (3) من ولد أبيه من له مثل قرابته ومن هو أكبر منه وقصرت عمن هو أصغر منه وقال يعرف صاحب هذا الأمر بثلث خصال لا تكون في غيره هو أولى الناس بالذي قبله وهو وصيه وعنده سلاح رسول الله صلى الله عليه وآله ووصيته وذلك عندي لا أنازع فيه
                Muhammed b. Ahmed bana Muhammed b. İsa'dan, o Hammad b. İsa'dan, o da Abdulala'dan anlattı, dedi ki: Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'a dedim ki: «insanlar, Ebu Cafer (imam Bakır a.s) hakkında konuşuyorlar ve diyorlar ki: "Nasıl oluyor da imamlık, babasının çocukları içinde, akrabalık bakımın­dan ona denk olan ve yaşça ondan büyük olanlardan ayrılıp, daha küçük biri olarak ona veriliyor; ama ondan küçük olanlara da küçük oldukları için verilmiyor?"» imam a.s dedi ki: «Bu işin sahibi, başkasında olmayan üç özelliğiyle bilinir: Kendisinden önceki imama herkesten daha yakındır, onun vasisidir, Rasulullah s.a.a'in silahı ve vasiyeti onun yanındadır. Bunlar şimdi bendedir. Kimse bunlarla ilgili olarak benimle çekişemez.»

                Saffar r.a, "Besair ed-Derecat", 4/ 218, hadis 27
                [/li]


              Şeyh Saduk r.a'ın rivayet ettiği hadisin senedinde kırmızı ile işaretlediğim ravi Muhammed b. Velid zayıftır. daha önce Ahmed el-Katib'in delil olarak getirdiği bir hadise cevap verirken bu ravi hakkında bilgi vermiştim, o yüzden tekrar yazmıyor ve sadece link bırakıyorum: "ey amca benim vasim ol" hadisi hakkındaki şüphelere cevap

              Saffar r.a'ı rivayet ettiği hadise gelince, bunu Sikatul İslam Kuleyni r.a "el-Kafi", 1/236, Hüccet kitabı, 89-cu bab, hadis 2'de kendi hocası Ali b. İbrahim senedi ile rivayet etmiştir ve Kuleyni'nin senedi muteberdir. Şeyhul İslam II Meclisi "el-Kafi" şerhinde hadis hakkında diyor ki:



              fakat bu hadisin metninde sizin iddanıza delil ola bilecek bir şey yoktur. hadis "Rasulullah s.a.a'in vasiyeti ve silahı onun yanındadır" diyor. ve bizde bunu zaten kabul ediyoruz, bu kimsenin bilmediği veya sizin keşfettiğiniz bir şey değildir. zaten bizim Hz. Ali a.s için "vasi" dememiz de onun Rasulullah s.a.a'in vasisi olmasıdır. ama bunun neresinde "12 masum mehdi olacak, bunların ilki yemeni'dir" ve s. gibi şeyler geçiyor ki?

              Yorum


                #22
                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                munazaranın faydalı olması ve sonuç elde ede bilmemiz için "senin burada aktardığın delilleri tek tek inceleyelim" diyorum. mesela "12 mehdi" iddan için aktardığın hadise 2 yönde itiraz ettim ve itirazlar halen ortada. bunları ya benim itiraz ettiğim her 2 yönden cevaplarsın, yahutta bu "delil"den çekilirsin. ondan sonra sıra sıra gideriz, çünkü aksi halde tartışmanın faydası olmayacaktır.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                  [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167814#msg167814 date=1369056005]
                  munazaranın faydalı olması ve sonuç elde ede bilmemiz için "senin burada aktardığın delilleri tek tek inceleyelim" diyorum. mesela "12 mehdi" iddan için aktardığın hadise 2 yönde itiraz ettim ve itirazlar halen ortada. bunları ya benim itiraz ettiğim her 2 yönden cevaplarsın, yahutta bu "delil"den çekilirsin. ondan sonra sıra sıra gideriz, çünkü aksi halde tartışmanın faydası olmayacaktır.
                  [/quote]

                  Elmeddin abim, ilk oncelikle tesekkurler. Durun abim ne yapiyorsunuz? Bunlari elbette cevaplayacagim .. Fakat bazen mesajlarim gec gelebilir, zira bu siralari cok yogunum

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                    kardeşim, sein aktardığın rivayete ben hem sened ve hem de metin yönünden itiraz etmiştim. sened yönünden yaptığım itiraz henüz cevaplanmamış, metin yönünden yaptığım itirazın da bir bölümü cevapsız. cevapsız kalan bölümü gözünden kaçmasın diye tekrar aktarıyorum:

                    rivayet "12 imamdan sonra 12 mehdi olacak" diyor. buradaki "sonra" ifadesi bu 12 imam a.s'ın sonrasını bildiriyor yani Mehdi a.s zuhur etmeli, devlet kurmalı, vefat etmeli ve bunun sonrasında şu 12 mehdi ortaya çıkmaktadır. siz ise Yemeni'nin 12 mehdiden olduğunu idda ediyorsunuz oysa henüz Hz. Kaim a.s zühur etmiş değil nerede kaldı ki, vefat etmiş olsun.

                    CEVAP: evet ancak hadisler hz mehdi den once yamani gelecek diyor ve ona katılmak vacip tır zira sizi sahibinize davet edecek diyor ve hz mehdinin gelmesi için gerçekleşmesi gereken alametler var ve nezaman bu alametler gerçekleşirse hz mehdi gelir bunlar allahın vadı ve allah asla vadinden donmez (Ali Imran 9. ayet). Ve yemani a.s kesin ve kati alametlerden dır bu şekilde yemani butun hadislerde hz mehdinin zuhurunden once 5 kesin olan alametlerdir ve hz mehdinin zuhur zeminini hazırlamakla gorevlidir.

                    İmam sadık A.s buyurur ki: Mehdinin ayaklanmasından Önce çıkacak 5 alamet kesindir Yamani sofyani ,Seyhe (semadan gelen münadinin seslenişi) ve nefsi Zekiyenin ölümü ve gök yüzünde görünecek el kesindir.
                    (giybetol nomani sayfa 262. baharol envar 52 cilt sayfa233)

                    Gök Yüzündeki Görünen el Nasa tarafında tespit edilmiştir
                    İmam Cafer sadık (a.s) der ki : 3 kişinin giyamı kesin dır Horasani Sofyani ve Yamani ve üçünün çıkışı bir sende bir ayda bir günde beraber olacak ve bayraklar arasında hidayet olmuş en hidayetli bayrak yamaninın bayrağı olacak çünkü sizi sahibinize davet edecek ve eğer Yamani huruç (çıkış-cihat) yaparsa silah satmak haram olacak ve eğer yamani huruç yaparsa aya kalkın ve ona doğru gidin ve ona katılın çünkü bayrağı hidayettir .ve ona karşı gelmenin hiçbir Müslüman için caiz değildir ve eğer birisi bunu yaparsa cehennem ehlinden olur çünkü o hakka ve hidayete ve doğru yola davet eder.
                    (Elgheybetol Muhammed ebne ebrahim el nomani sayfa 264 baharol envar cilt 52 sayfa 232)

                    İmam bakır (a.s) Buyurur ki: sizin için şüphe ve sorun uyandıran her şeyi Hz Muhammed s.a.v in vasiyeti bayrağı ve silahı giderecektir ve kendini Hz Muhammed s.a.v’ ailesine yalanlarla Nispet edenlerden uzak durun zira Hz Muhammed s.a.v ailesi ve ali a.s’a için tek bayrak ve başkalarına bayraklar vardır olduğun yerde sabit kal ve katiyen hiç kimseye bağlı kalma ta ki Hz Hüseyin nin evlatlarından birini gelecek ve onun yanında Resülüllah s.a.v in vasiyeti ,bayrağı ve silahı olacak Tefisr Eyyaşi cilt 1 sayfa 64
                    (Tefsir eyaşi,cilt 1 sayfa 64-baharol envar cilt 52 sayfa 222 –elzam ol naseb cilt 2 sayfa 96)

                    İmam sadık (a.s) buyurur ki: Bu emrin sahibi 3 özeliği olacak ki ondan başka hiç kimsede olmayacak o insanlar arasında kendisinden öncekine en yakın kişi olacak ve onun vasisi olacak onun yanında resulullah’ın silahı ve vasiyeti olacak
                    ( besarol derecat sayfa 202 elkafi cilt 1 sayfa 379)

                    Hz ali (a.s) buyurur: Hz mehdi den önce onun evlatlarından biri doğudan ayaklanacak ve kılıcını 8 ay sırtında taşıyacaktır El Melahül Feten seyit ebne Tusi bab 133

                    Hz Muhammed (s.a.v) dedi ki: Yahudiler, 71 mezhep oldular ki 70 mezhebi cehennem ateşinde olacak ve sadece Hz. Musa 'nın vasiyetinin itaat eden mezhep cennete girecek.

                    Hıristiyanlar ise; 72 mezhep oldular ve 71 mezhep cehennem ateşinde yanacak ve sadece Hz. İsa 'nın vasiyetine itaat edenler cennete girecek.

                    Benim ümmetim ise ; 73 mezhebe bölünecekler ve 72 si cehennem ateşinde yanacak, sadece benim vasiyetimi yerine getirenler cennete nail olacaklardır.
                    (elimebne geys el helali sayfa 433)

                    sufyaninin çıkışı yamani ile aynı zamanda dır ....

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      kardeşim, sein aktardığın rivayete ben hem sened ve hem de metin yönünden itiraz etmiştim. sened yönünden yaptığım itiraz henüz cevaplanmamış

                      CEVAP: Sabirli olun Elmeddin abim, gelecek gunler cevaplamaya calisicagim

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167813#msg167813 date=1369055750]
                        her iki hadisin asıl ve çevirileri:
                        • [li]حدثنا أبي رضي الله عنه قال: حدثنا محمد بن يحيى العطار، عن محمد ابن أحمد، عن محمد بن الوليد، عن حماد بن عثمان، عن الحارث بن المغيرة النصري قال: قلت لأبي عبد الله عليه السلام: بم يعرف صاحب هذا الامر؟ قال: بالسكينة والوقار والعلم والوصية
                          bana babam r.a anlattı, dedi ki: Muhammed b. Yahya el-Attar bana Muhammed b. Ahmed'den, o Muhammed b. Velid'den, o Hammad b. Osman'dan, o da Haris b. Muğire'den anlattı, dedi ki: Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'a dedim ki: "bu işin sahibi nasıl bilinir?" imam a.s dedi ki: "sakinlik, vakar, ilim ve vasiyet ile."

                          Saduk r.a, "Hisal", 1/200, hadis 12
                          [/li]
                        [/quote]


                        Muhammed bin Velid, Imam Cafer-i Sadik(as)’ in ogrencilerindendir. Evet, Muhammed bin Velid Sayrafi zayiftir. Fakat Muhammed bin Velid (Sayrafi degil) Imam(as)’ in ogrencilerinden ve ashabindandir. Burada yanlislik yapmissiniz, Muhammed bin Velid ve Muhammed bin Velid Sayrafi ayri kisilerdir. Rical ilminde, binlerce ravi isimleri vardir, ve bazen kişinin adı ve babasının adı yazilmaktadir. Ve bazi ravilerin isimleriyle ve baba isimleriyle benzerlikler mevcuttur. Rical alimleri, Muhammed bin Velid hakkinda anlatimina parantez koymuslardir.

                        Yukaridaki hadisin gercek ravisi kimmis gorelim:

                        11960-Muhammad bin AlWaleed bin Amaara:"Abu Raja, Kureys’ in hizmeticisi, Kufi,
                        Imam Cafer-i Sadik’ in ashabindan ,Rijal AlSheikh(374).

                        11961-Muhammad bin AlWaleed(bin AlWaleed):

                        AlAnza,Abu AlFathel,Kufi, senedi ondan oldu Imam Cafer-i Sadik’ in ashabindan,Rijal AlSheikh(373).


                        11963:Muhammad Ibn AlWaleed Shabab AlSayrafi:
                        Sheikh Al Najashi:...(Muhammad Ibn Waleed AlSayrafi Sayar zayiftir


                        Resimde gordugunuz gibi dort tane İbn Al Waleed vardır



                        Yukaridaki kaynakta goruntude(ابن وليد) ve (ابن وليد الصيرفي) isimleri gecmektedir. Fakat (ابن وليد) isimi olan Imam’ in ashabindan olan kisiydi. Fakat gordugunuz gibi (محمد ابن وليد الصيرفي (zayif olan sahis) soylenmemisdir, ancak yalnızca bahsedilen Imam’ in ashabindan olan محمد ابن وليد
                        (ابن وليد) yani Muhammed bin Velid’ dir

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          أخبرنا جماعة، عن أبي عبد الله الحسين بن علي بن سفيان البزوفري،عن علي بن سنان الموصلي العدل، عن علي بن الحسين، عن أحمد بن محمد بن الخليل، عن جعفر بن أحمد المصري، عن عمه الحسن بن علي، عن أبيه، عن أبي عبد الله جعفر بن محمد bir gurup cemaat bana Ebu Abdullah Hüseyin b. Ali b. Süfyan el-Bezverki'den, Ali b. Hüseyin'den , o Ahmed b. Muhammed b. Halil'den, o Cafer b. Ahmed el-Mısri'den, o amcası Hasan b. Ali'den, o babasından, o da Ebu Abdullah Cafer b. Muhammed (imam Sadık a.s)'dan haber verdi, dedi ki: [color=rgb(51, 68, 102)]Şeyh Tusi r.a, "Gaybet", sayfa 150, hadis 111[/color]


                          yine ravilerden Ali b. Hüseyin için Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a diyor ki:


                          • [li]الحسن بن علي بن زكريا: البزوفري العدوى: من عدي الرباب ضعيف جداً، روى نسخة عن محمد ابن صدقة، عن موسى بن جعفر عليه السلام، وروى عن خراش ، عن أنس . وأمره أشهر من أن يذكر. ذكره ابن الغضائرى
                            Hüseyin b. Ali b. Zekeriyya el-Bezverki el-Advi: Rububiyyet iddasında bulunanlardandır, çok zayıftır. Muhammed b. Sadaka'dan, onun da Musa b. Cafer (imam Kazım a.s)'dan rivayet ettiği bir nüsha vardır... ibni Ğadairi zikretmiştir.Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil Hadis", 6/37, 2966-cı ravi[/li]
                          • [li]CEVAP: Elmeddin abim, bakin sizleri severim, fakat baska ravilerin isimlerini alinti yapmaniz sizlere olan güvenim sarsiliyor! Hadisi rivayet eden Hüseyin b. Ali b. Zekeriyya el-Bezverki el-Advi degildir! Evet dogru onun gerçekten kendisi çok zayiftir, hatta rivayetleri kabul edilmez! Kurban oldugum Seyyid Khoei(ra) dogru demistir. Fakat Hadisi gerçek rivayet eden ravi ise[/li]
                          • [li]Ali ibn alHussain ibn Musa ibn Babuya alQumi dir : (Ali ibn alHussain ibn Musa ibn Babuya alQumi, lakabi: AbulHassan, güvenilirdir [sikadir] ""Rijal alTusi sayfa.432 numara.6181[/li]
                          • [li]

                            AlNajashi dedi ki:Ali ibn alHussain ibn Musa ibn Babuya alQumi, AbulHassan. Kendi zamaninin (Kummilerin) en güvenilir ve abidi, ve fikihçi, güvenilirdir [sikadir] ""Mujam Rijal Al Hadeeth v.12 8070-8078[/li]

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167736#msg167736 date=1368695272]


                            diğer ravi Ahmed b. Muhammed ise meçhuldür, hiç bir rical kitabından zikredilmemiş birisidir, Şeyh Şahrudi onun hakkında diyor ki:
                            [/quote]


                            Elmeddin abim siz neyin pesindesiniz?? Sheikh alNamazi alShahrudi onu hasen (iyi, güzel) ve kamil bilmisdir.



                            Ahmad ibn Muhammad ibn alKhaleel, Ehlibeyt(as) in ashabindandir. Kendisi hasendir.





                            ""onun uğraşları / [Hasen] ve [Kamil]'' dir."
                            [color=rgb(0, 128, 0)]Mustadrakat Ilm Rijal AlHadeeth Sheikh Ali AlShahroodi[/color]
                            [color=rgb(0, 128, 0)]v.1 p.434[/color]

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167736#msg167736 date=1368695272]

                              [/quote]




                              Cafer b. Muhammed b. Ali el-Mısri, Ehlibeyt mektebine mensub idi. Zira sünniler ona düsman olmuslardir ve rafizi olarak bilmislerdir. Sünni alimlerinden Ibni Yunus onu Rafizi olarak adlandirmistir. Ve ayrica sünni kitabi olan "Mizan al-I'tidal" da Ibni Udee, Cafer b. Muhammed hakkinda " rafizi" olarak adlandirmistir.







                              "AlMirza alNoori Cafer b. Muhammed b. Ali el-Misri hakkinda dedi ki: Sünnilerin, Ehlibeyt mektebine mensub rivayet edenleri hakaret etmesi güvenilir [sika] olduguna dair delildir .. ""Khatimat Al Mustadrak cilt 1, önsöz, sayfa 72

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167736#msg167736 date=1368695272]


                                bu senedde işaretlediğim raviler Ali b. Sinan, Ali b. Hüseyin, Ahmed b. Muhammed ve Cafer b. Ahmed meçhuldürler. Ali b. Sinan hakkında Şeyh Cevheri diyor ki:

                                [/quote]




                                [img width=1000 height=532]http://img198.imageshack.us/img198/7747/musali1.png[/img]

                                AlShahrudi onun hakkinda iyi konusmustur
                                Mustadrak Ilm Rijal alHadith cild.5 sayfa .382-383 numara.10071

                                [img width=1000 height=532]http://img853.imageshack.us/img853/2260/musali22.png[/img]
                                al Moosli onun hakkinda Hasen ve Kamil demistir
                                Mustarakat Ilm Al Rijal cild 5 sayfa.383 Sheikh Ali Al Numazi Al Shahroodi 10071

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X