Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168479#msg168479 date=1372426926]
    [size=1.45em]Peygamber Efendimiz'in (s.a.a.s.) vasiyetine göre, Ahmed, birinci Mehdi'nin ismi, Muhammed ise, Hz. Mehdi'nin (a.s.) ismidir.[/quote]

    böyle bir vasiyet yoktur, onu rivayet edenler ise toptan meçhul kişilerdir. meçhulün meçhulden, onun da meçhulden yaptığı bir rivayettir bu. din ise meçhullere dayanmaz.

    İmam Bakır (a.s.):
    "Allah’ın Talegan’da bir hazinesi var. Bu hazine ne altın, ne de gümüş. Horasan’dan 12.000 asker, parola’ları: "Ahmed, Ahmed". Beni Haşem’den bir şahıs, gri bir katıra binmiş, kırmızı bir boyun atkısı giymiş, onları iletir. Sanki onu, Firat’ı geçerken görüyorum. Onlardan duyarsan, onlara doğru acele et, buz üzerinde sürünmek zorunda kalsan bile." - Mutahab El-Envar El Muzi’a s.343

    Birinci Mehdi'nin isminin, "Ahmed" olduğu malumdur.
    ne birinci mehdi malumdur, ne de böyle birisinin ismi.

    Şeyh Ali Kurani ise şu rivayeti naklediyor:
    "Hz. Mehdi, Kureyş'tendir. Ve hilafet sadece onlara aittir. Yalnız onun soyundan olan bir nesebinin, Yemen'le bir bağı vardır."[color=green] – Mu'cem Hadis'ül İmam'ül Mehdi c.1 s.299
    Şeyh Ali el-Kurani h.a'ın kitabından metnin orjinali:
    • [li]وروى ابن حماد: ص 103 حدثنا بقية وعبد القدوس، عن صفوان، عن شريح بن عبيد، عن كعب قال " ما المهدي إلا من قريش، وما الخلافة إلا فيهم غير أن له أصلا ونسبا في اليمن " ورواه أيضا في ص 109 بسنده المذكور
      ve ibni Hammad ("Fiten" kitabında) sayfa 103'de şöyle rivayet etmiştir: Bakiyye ve Abdulkabus bana Safvan'dan, o Şureyh b. Ubeyd'den, o da Kaab el-Ahbar'dan şöyle anlattı, dedi ki: "Kureyş'ten başka hiç bir (kavimden) Mehdi yoktur ve onlardan (Kureyş'ten) başkası için de hilafet yoktur. şu kadarı var ki, onların asıl ve nesebi Yemen'dendir."

      Şeyh Ali el-Kurani h.a, "Mucem ahadis imam Mehdi a.s", 1/299
      [/li]


    öncelikle rivayetin çevirisinin nasıl tahrif edildiği ortadadır. ikinci olarak, bu rivayet sünni kaynaklıdır ve ibni Hammad sünnilerin alimidir ki, bu rivayeti kendi "Fiten" kitabında aktarmıştır. işte ibni Hammad'ın kitabından rivayetin aslı: http://library.islamweb.net/hadith/d...7&hid=1100

    sünni kaynaklar ise bizim nezdimizde sabit değildir ve hiç bir konuda bizim için delil olmazlardır. sonra bu rivayet ne masumlar a.s'dan birine, ne de onların sahabelerinden r.a birine değil yahudi Kaab el-Ahbar'a dayanmaktadır. bu kadarı ise onun uydurukluğunun ıspatı için yeter de artar bile.


    Yukarıdaki hadislerden de anlayacağımız üzere; Birinci Mehdi, Hz. Mehdi'nin soyundandır ve onun nesebi kesiktir çünkü Hz. Mehdi'nin zürriyeti meçhuldür. Verilen bu vasıflar; Yamani ve Birinci Mehdi'nin vasıflarıdır ve bu ikisi zaten aynı şahıstır.
    Ayrıca Yamani; Hz. Mehdi'nin zuhurunda, yol gösteren 313'in ilkidir. Ve sancağı, Hz. Mehdi’ye taşıyacak olan kişidir. Ve, Birinci Mehdi ve Yamani aynı kişidir.
    yahudi kaynaklı masallar, rüyalar ve s. ve s. ancak böyle bir dini inşa eder.

    Yorum


      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168431#msg168431 date=1372247850]
      Hadi cesaretiniz varsa gelin, hadi.... [/quote]

      cesaretim varsa mı? eğer ben mübaheleden korkuyorsam Allah bana lanet etsin yok eğer sen mübaheleden kaçıyorsan Allah sana lanet etsin.

      Eger korksaydim yapa yalniz birakilip sizinle munazara etmeyi birakip hemen buradan kacardim..
      yaptığın ne munazara ki? aynı şeyleri tekrar etme, harikulade çeviriler, anlamını bilmediğin sözler....

      Sizlere facebook adresimi verdim, abinin (kendisi turkce biliyor, merak etmeyin) mail adresini ve skype adresini verdim, siz degilmiydiniz "bilgisayarin arkasinda otur ve bize ceviri yap, bizde rahat rahat konusalim, mail adresinizi veren siz degilmiydiniz?"
      ben munazaraya çağırdım, "istediğini getir" dedim, sende "tamam, falan seni ekledi seninle kouşacak" dedin ama ne senden ne de o dediğin kişiden tık yok.

      Mubahele olucaktir, ama forumda olmayacaktir, ben nasil buraya yalniz geldim ise gerekirse sizde yalniz veya taifenizle beraber gelebilirsiniz, o kadar zor degil..
      ya Sabır! be adam seni mübaheleye davet ediyorum, ve ben buradayım. istersen sen gel, istersen yalancı Ahmed el-Hasan gelsin, istersende bir başkası. mübaheleden kaçmıyorsanız icabet edin. ben kendi şahsım için ise diyorum ki: eğer ben mübaheleden korkuyorsam Allah bana lanet etsin, sizin gibi ahmak olayım.

      Sizler bunlarin hepsinin hesabini vereceksiniz, ben sizin bu dediklerinizi hepsini Allah' a havale ediyorum, o nasil bildiyse sizi oyle yapsin..
      her kes yaptığının hesabını verecektir sen katiyyen bundan rahatsız olma.

      Yorum


        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

        bak bu gerizekalı da kendisinin Mehdi olduğunu idda ediyor:


        Azerbeycan'dan bildiğim 2 mehdi, 1 de peygamberlik iddacısı var. bunlar da aynı senin Ahmed el-Hasan'ı savunmaya çalıştığın gibi "hadislerde ahir zaman alimleri ve o zamanın müslümanları Mehdi'yi inkar edecek, yalanlayacak" deniyor. demek ki, biz doğruyuz çünkü biz Mehdi olduğumuzu idda ediyoruz sizin alimleriniz ve siz ise bizi yalanlıyorsunuz.

        Yorum


          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167811#msg167811 date=1369051807]

          bu noktayı açıklığa kavuşturduktan sonra diyorum ki, "mehdi" sıfatı -özel anlamı ile- sadece Hz. Kaim a.s'a aittir ve Kaim a.s 12 imamın 12-cisidir. oysa senin delil diye getirdiğin hadis "12 imam ve 12 mehdi"den söz ediyor. dolayısı ile, ya siz burada Hz. Kaim a.s'ın mehdi olduğunu inkar etmelisiniz yahutta rivayetin aksine sizin mehdilerin sayısı 13'e varacaktır. üstelik zaten rivayetin kendisi senin "mehdi" sözünün lugat (sözlük) anlamına sarılmanı engellemektedir. çünkü rivayet "12 imam ve 12 mehdi" diyor ve burada imamlar ile mehdiler arasında bir ayırım yapıyor. eğer bunların hepsi senin idda ettiğin gibi mehdi ise bunu ayırmanın ne anlamı var? sanki şöyle demiş oluyor: "12 mehdi (veya imam) ve 12 mehdi (veya imam)"

          [/quote]





          Yani imamlar bize yol gösterenlerdir Ve mehdilerde bizi hidayete götürenler olarak 12 imamın imamlarıdırlar ve makamları büyüzden önceki 12 imamdan biraz düşüktür Hz mehdi Allah’ın Hüceti dir ve yamani (a.s) Hz mehdinin Hücceti dir daha doğrusu 12 Mehdi Hz Mehdinin hücceti dirler ve 12 imam ise Hz Muhammed (s.a.v)’in halifesi ve vasisi ve Allah’ın Hücceti dirler ve 12 mehdi ise 12 İmamın sancakdarı dırlar

          ((Bu konu ile ilgili Yamani (a.s)Nübüvvet Mührü eserindeki kitabında bu konuyu ispatlamıştır kitabı burda erişe bilirsinizhttp://yamaani.co/images/Nbvvet%20Mhr.pdf ))

          İmam Mehdi(a.s)’ın bir Hadisinde Hz Muhammed(s.a.v) ve kendisi için Böyle dua Edin Buyurur :

          : { ... اللهمأعطهفينفسهوذريتهوشيعتهورعيتهوخاصتهوعامتهوعدوهوجميعأهلالدنياماتقربهعينهوتسربهنفسه ... إلىقوله (ع): وصلعلىوليكوولاةعهدهوالأئمةمنولدهومدّفيأعمارهموزدفيآجالهموبلغهمأقصىآمالهمدنياوآخرة ... ))

          Ey Allah’ım onun Nefsinde ve evlatlarında ve şiilerinde ve onun özel ve genel hizmetçilerinde ve onun düşmanlarına ve tüm dünyaydaki herkesde onu hoşnud ve mutlu edecek şeyleri ihsan eyle.....Ve Hz Mehdi duanın sonunda benim için şöyle deyin buyurur:

          Ve onun velileri ve emirlerinie and içmiş olan evlatlarından olan imamlarına selat eyle ve onları ömürlerini uzat ki dünya ve ahiret’te bütün arzularına kavuşsunlar
          Gaybet Şeyh Tusi S 186—Cemal-ul Esbuğ S 301—

          İmam Rıza (a.s) Hz Mehdi için okuduğu dua da şöyle Buyurmuşlardır:

          { اللهمأعطهفينفسهوأهلهوَوَلـَدِهوذريتهوأمتهوجميعرعيتهماتقربهعينهوتسربهنفسهوتجمعلهملكالمملكاتكلها... إلىانيقول : اللهمصلعلىولاةعهدهوالأئمةمنبعدهوبلغهمآمالهموزدفيآجالهموأعزنصرهم ... }


          Ve onun kendisine ve onun aylesine ve neslineve miletine ve bütün emir kularına,ve onun canına ve onun için bir araya gelecek cihanın memleketlerini onu mutul edecek şeyleriona ihsan eyle....Ve imam (a.s) şöyle devam eder: ve velileri ve emirlerinie and içmiş olan imamlarına selat eyle ve onları arzularına kavuştur ve ömürlerini uzat ve zaferlerine izzet eyle
          Mefatih-ul Cenan S 618 --- Cemal-ul Esbuğ-el ibn Tavus S 309—Mesbah Mutahacced Tusi S 409

          Buna benzer bir çok Hadis Mevcuttur ancak 12 mehdi Emir sahibi olduğunu daha öncede Allah’u Teal kuranda zikr etmiştir ve onların Güvenliğini sağlayacağını buyurmuştur ta ki dini bütün dünyada yayıncaya dek Ve hepimiz biliriz ki Bütün EhliBeyt şehit olmuştur Ancak burda vereceğimiz ayet iki grub halifeden bahs eder ve son halife grubu dini yer yüzünde yayacaklarını ve onların emniyetini koriyacağını söyler :

          Allah, içinizden, iman edip de salih ameller işleyenlere, kendilerinden önce geçenleri halife kıldığı gibi onları da yeryüzünde mutlaka halife kılacağına, onlar için hoşnut ve razı olduğu dinlerini iyice yerleştireceğine, yaşadıkları korkularının ardından kendilerini mutlaka emniyete kavuşturacağına dair vaadde bulunmuştur. Onlar bana kulluk eder ve bana hiçbir şeyi ortak koşmazlar. Artık bundan sonra kimler inkâr ederse, işte onlar fasıkların ta kendileridir.Nur 55

          Yorum


            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167836#msg167836 date=1369132433]

            işte böylece kendin bile farkında olmadan ilk başta delil olarak almış olduğun rivayetin metnine darbe vurdun. Ahmed el-Hasan l.a şuan ortalıkta, bir dava peşinde diye inkar edemiyorsun aksine hadislerde bildirilen Yemeni'nin önce çıkacağını ikrar ediyorsun. işte tam olarak bu senin yukarıda aktardığın rivayetin reddine dair güzel bir delildir. çünkü tüm hadisler Yemeni'nin önce çıkacağını bildiriyor oysa sizin deliliniz olan rivayet "12 imamdan sonra 12 mehdi olacak" diyor. buradaki "sonra" ifadesi bu 12 imam a.s'ın sonrasını bildiriyor yani Mehdi a.s zuhur etmeli, devlet kurmalı, vefat etmeli ve bunun sonrasında şu 12 mehdi ortaya çıkmaktadır. siz ise Yemeni'nin 12 mehdiden olduğunu idda ediyorsunuz oysa henüz Hz. Kaim a.s zühur etmiş değil nerede kaldı ki, vefat etmiş olsun.

            [/quote]



            Evet Hz mehdinin vasileri ve elçileri kendisinden sonra tahta oturacaklar ancak şuanda Yamani (a.s)Hilafet Tahtına oturmuş değildir şuanda Hz mehdinin Elçisi olarak gelmiştir vasietteki 12 imamden sonra 12 mehdi gelecek olması mehdilerin Hilafet ve saltanatı devr almak anlamındadır ancak bir çok rivayette Hz mehdi den önce bir davet başlayacağına ve bu davet insanları Hz mehidye doğru götureceğini söyler Ve Yamani (a.s) hepmizi Hz Mehdiye Davet etmektedir kendisine değil Eğer kendisine davet etmiş olsa idi vasiyetle ters düşerdi

            Seffeyin şehitlerinden olan Abdullah ibn zarrin Umer ibn Yaser (R.a) şöyle nakl eder :
            Süfyani den önce biris ayaklanacak ve ve insanları Muhmmed (s.a.v)aylesine davet edecek ve turklar hirede ve rumlar filistinde ordularını kuracaklar.... Gaybet Şeyh Tusi fasıl7 hadis Numarası 479

            Umer ibn Yaser (R.a) şöyle nakl eder ......sizin peygamberinizin hilafeti ve daveti ahir zamanda gerçekleşecektir onun için olduğunuz yerde oturun ve savaşa girmeyin taki davetin önculerini göresiniz ....Gaybet Şeyh Tusi fasıl 7 hadis no 432

            Hz ali (a.s) buyurur: Hz mehdi den önce onun evlatlarından biri doğudan ayaklanacak ve kılıcını 8 ay sırtında taşıyacaktır El Melahül Feten seyit ebne Tusi bab 133

            İmam bakır (a.s) Buyurur ki: sizin için şüphe ve sorun uyandıran her şeyi Hz Muhammed s.a.v in vasiyeti bayrağı ve silahı giderecektir ve kendini Hz Muhammed s.a.v’ ailesine yalanlarla Nispet edenlerden uzak durun zira Hz Muhammed s.a.v ailesi ve ali a.s’a için tek bayrak ve başkalarına bayraklar vardır olduğun yerde sabit kal ve katiyen hiç kimseye bağlı kalma ta ki Hz Hüseyin nin evlatlarından birini gelecek ve onun yanında Resülüllah s.a.v in vasiyeti ,bayrağı ve silahı olacak
            (Tefsir eyaşi,cilt 1 sayfa 64-baharol envar cilt 52 sayfa 222 –elzam ol naseb cilt 2 sayfa 96)

            Bu hadisde en önemli olan şeylerden birisi vasiyet sahibi olan birisi Hz Huseynin soyundan gelecek ve vasiyet sahibi olacak ve tek bir bayrak olacak yani ehli beyti temsil edecek sadece bir bayrak olacak bu konu başka bir hadis şöyle söylenmiştir:

            İmam Bakır (a.s) Buyurdu Cafer ibn Ebi talibin evlatlarından olan bir şahıs bayrak kaldıracak ki yolunu şaşmış olacak sonra Abbas’ın evlatlarından bir bayrak kaldıracak ki ondan daha fazla şaşmış ve şerli dir sonra Hasan ibn ali’nin evlatlarından birisi bayrak kaldıracak ki onda kayda değer hiç bir şey olmayacak ve sonra Huseyin (a.s)’ın evlatlarından birisi bayrak kaldıracak ki Emir onda olacak Şerhul Ehbar C 3 S 97

            Hz Muhammed (s.a.v) Buyurdu Miraca çıktığım zaman bir munadinin sesi bana ulaştı ve dedi ki Ey Muhammed bende dedim labbeyk ve buyurdu Huseyn ibn ali (a.s)’ın neslinden birisi ayaklanacak ve sonra sistandan (iran) bir deccal ayaklanacak ve sonra süfyani zuhur edecek ve sordum bu fitne ve kargaşalardan sonra ne olacak ? ve Allah-u Tela bana Beni ummeyi’nin şerlerinden ve amcamın oğularından olan fitnelerden ve kiyamet’te olacak şeylerden bana bahs ederek bana vahy etti -Bihar-ul Envar C51 s 69

            Bildiğiniz gibi Hz mehdi süfyani ortaya çıkıb öldükten sonra zuhur edecek ve ondan önce ayaklanacak olan kişi yamani (a.s) dan başka hiçkimse değildir

            İmam sadık A.s buyurur ki: Mehdinin ayaklanmasından Önce çıkacak 5 alamet kesindir Yamani sofyani ,Seyhe (semadan gelen münadinin seslenişi) ve nefsi Zekiyenin ölümü ve gök yüzünde görünecek el kesindir.(gaybetül nümani sayfa 262. Bihar-ul envar 52 cilt sayfa233)

            Abi Hamze der imam bakır (a.s)’a sordum uzak olan bir yerden Hz mehdiye ulaşa biliniyor konusu hakında sordum şöyle cevap verdiler : onlar hz mehidi (a.s)’a ulaşma imkanı olmadıkleri yerden ulaşmaya taleb ettiler halbuki ulaşıla bilecek başka bir yer vardı ve şöyle açıkladıral ‘’ imkanı olmadıkleri yerden ulaşmaya taleb ettileri’’ farzların düştüğü zaman ve kıyametin alamatları gründüğü zaman yani yer yüzünün batmasından meydana gelen ölümlerden sonra demektir Mecme-ul Beyan C8 S 379 ve 398

            Bildiğiniz gibi süfyaninin ordusu beyda denilen bir yerde zemin batması ile toprak onları yutacak ve butun ordusunu bu batmaktan sonra yok olacak ve sonra nefse zekiyenin ölümi gerçekleşecek ve hz mehdi zuhur edecek bu hadiste bunlardan sonra insanlar hazerte mehdiye ulaşmaya taleb edecekler ki bu kabul olmayacak ve budnan önce ulaşmaları gerekirdi diye buyurur ve buda Yamani (a.s) dan başkası değildir

            Hilad der bir erkek imam sadık (a.s)’a sordu süfyanı çıktığında bizim halimiz nasıl oalcak? İmam buyurdu o çıktığında bize doğru gelin.El emali Tusi S 680- Gaybi Tusi S 69-Bihar-ul Envar C52 S 249

            Hepimiz biliriz ki süfyani Hz mehdinin zuhur alamatlerinden dır ve süfyani ile Yamani (a.s) savaşacak ve bu yüzüden bütün ehlibeyti süfyani ortaya çıktığında En hidayet içeren bayrak Yamani’nin bayrağı olduğunu buyurmuşler

            Sedir der İmam Cafer Sadık(a.s) Buyurudu :Gece ve Gündüz hareketsiz olduğu süre içinde sende hareketsiz ol süfyaninin çıktığını gördüğün zaman bize doğru gele yaya olsan bile Usul Kafi C 8 S 264—Hadis-ul Gobab S 231

            Emir-ul Müminin ali (a.s) Buyurur:Mehdi (a.s)’ın saçları kıvırcık ve yüzünde beni var Ve doğu tarafından zuhur ettiğinde süfyani ortaya çıkacak
            Bihar-ul Envar C52 S 252—Tefsir-ul Burhan C3 S 354—El Muhacce S 177—Yanabi –ul mevudde S 427—Muacem-ul Ahadis –Ul İmam Mehdi (a.s) C5 S 357

            Bildiğiniz gibi Yamani (a.s)’ın ismi Abdullah ahmed Mehdi dir ve vasiyette oda mehdi olduğunu söylemiştir ve süfyani den önce zuhur edecek tek kişi odur

            Resulullah Buyurdu: Mehdi ile rukun ve makam arasında Biat edilecektir Ve onun ismi abdullah ahmed ve mehdi dir bu onun üç ismi dirGaybet Şeyh Tusi S 454 ve 463

            İmam Bakır (a.s) Buyurdu Siyah bayraklar hurasanda ayaklandığı zaman Küfeye girecektir ve Mehdi (a.s) Mekke de zuhur ettiğinde onları Mehdi(a.s)’ biat almak için Gönderecektir

            Doğudan çıkan siyah bayraklar Yaman (a.s)’ın bayrağı dır zira EhliBeyt için Tek bayrak olacaktır başkalarına bayraklar

            İmam Cafer sadık (a.s) der ki : 3 kişinin kiyamı kesin dır Horasani Süfyani ve Yamani ve üçünün çıkışı bir sende bir ayda bir günde beraber olacak ve bayraklar arasında hidayet olmuş en hidayetli bayrak yamaninın bayrağı olacak çünkü sizi sahibinize davet edecek ve eğer Yamani huruç (çıkış-cihat) yaparsa silah satmak haram olacak ve eğer yamani huruç yaparsa aya kalkın ve ona doğru gidin ve ona katılın çünkü bayrağı hidayettir .ve ona karşı gelmenin hiçbir Müslüman için caiz değildir ve eğer birisi bunu yaparsa cehennem ehlinden olur çünkü o hakka ve hidayete ve doğru yola davet eder.
            (Elgheybetol Muhammed ebne ebrahim el nomani sayfa 264 baharol envar cilt 52 sayfa 232)

            Yorum


              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168210#msg168210 date=1371886322]


              sana soruyorum, bu 12 imam hepsi aynı zamanda mı görev yaptı? yoksa birisi vefat ettikten sonra mı diğeri imam oldu? senin de dediğin gibi bazen masumlar a.s'ın bir kaçı aynı dönemde yaşamıştırlar. mesela Hz. Ali, Hz. Hasan, Hz. Hüseyin ve Hz. Seccad a.s aynı dönemde bulunmuşlardır fakat aynı dönemde hepsi imam değildi, hepsi devleti yönetiyor, cihad emri veriyor değildi. ancak Hz. Ali a.s imam idi, diğerleri ise henüz imam değillerdi. şimdi, siz de, biz de kabul ediyoruz ki, imamların hepsi sırası ile görevini yaptı ve nihayetinde görev 12-ci imam olan Hz. Mehdi a.s'a ulaştı ve şu Gaybet dönemi de onun imamlığı dönemidir. şu halde Ahmed el-Hasan nasıl görevde oluyor?

              [/quote]



              hiçbir imam Hz mehdi gibi gayba geçmemişti gaybet olan bir imamın tekrar gelmesi için elçi seçemiyecek bir kural yoktur yamani a.s şuanda imamet koltuğuna oturulmamış şuanda hz mehidnin emirini taşımaktadır yani onun bu hadisteki hilafeti hz mehdinin emirni ve hilafetini temsilen belirtmektedir
              yani hz mehdinin zuhurndan önce hz mehdiye ulaşa bilmenin tek kuralı yamani a.s ile biattır buda insanlara için bir imtihandır
              Abi Hamze der imam bakır (a.s)’a sordum uzak olan bir yerden Hz mehdiye ulaşa biliniyor konusu hakında sordum şöyle cevap verdiler : onlar hz mehidi (a.s)’a ulaşma imkanı olmadıkleri yerden ulaşmaya taleb ettiler halbuki ulaşıla bilecek başka bir yer vardı ve şöyle açıkladılar ‘’ imkanı olmadıkleri yerden ulaşmaya taleb ettileri’’ farzların düştüğü zaman ve kıyametin alamatları gründüğü zaman yani yer yüzünün batmasından meydana gelen ölümlerden sonra demektir Mecme-ul Beyan C8 S 379 ve 398
              buda hz mehdi zuhur ettiğinde butun alametlerin gerçekleştiğini soyliyor ki son alamet yer yuzunun batması dır
              yani ondan sonra zaten hz mehdi zuhur edecek bu zuhurden sonra taleb ettikleri biat geçerli olmiyor
              oyuzden hadislerde yamani a.s bayrağı hak bayrağı dir diyor yani gorevi hz mehdiyeb davet etmektir ve halifeliği de hz mehdinin halifeliği ve onun halifeliğini kurmak daha doğrusu onun emrini taşımaktadır mesela hz Muhammed (saa) mekkeden ayrıldığında imam Ali (as) yi mekkeye halife olarak tayi etti ben gelene kadar emir ve komutan sende çunku sen bu ümmetin emiri ve imamı sın ve hz ali beni bu yaşlı kadınlar ve yaşlı erkeklerle mı yanlız bırakıyorsun diye sorar ve Peygamber(saa) “evet sen onların imamı sın”
              buyurdu
              ve peygamber efendimiz hakka yürümemisti
              ve hz alinin imameti de halen başlamamıştı
              ancak mekkenin imamlığı ona devr edilmişti
              bunlar her zaman olmuştur





              Yorum


                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168336#msg168336 date=1372096995]
                sözünü ettiğin hadis bu:
                • [li]محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن ابن سنان، عن يحيى أخي اديم، عن الوليد بن صبيح قال: سمعت أبا عبدالله يقول إن هذا الامر لا يدعيه غير صاحبه إلا تبر الله عمره
                  Muhammed b. Yahya bana Ahmed b. Muhammed'den, o ibni Sinan'da, o Adem'in kardeşi Yahya'dan, o da Velid b. Subeyh'den anlattı, dedi ki: Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'ın şöyle dediğini duydum:

                  Kuleyni r.a, "el-Kafi", 1/373, hadis 5
                  [/li]

                hem sened ve hemde metin açısından batıldır. senedinde gelince, ibni Sinan'ın bu senedde yer almış olması onun zayıflığı için yeterlidir. senedde yer alan diğer ravi Adem'in kardeşi Yahya ise meçhuldür.

                metnine gelince, bilindiği gibi tarihte imamlık makamını gasp eden, imam olduğunu idda eden, mehdi olduğunu idda eden onlarca kişi gelip geçmiştir. hiç birisi de dünya hayatı açısında ne kötü bir hayat yaşamamıştır ve ne de ömrü kısa olmamıştır. mesela mehdi olduğunu idda eden ibni Tumart etrafına adamlarını toplamış ve hatta "muvahhidler" adlı devletini bile kurmuştur. bunun gibi örnekler oldukca çoktur.

                [/quote]


                Evet birçoklari günümüzde ve asirlardir sahte mehdiler varolagelmistir. Fakat hiçbiri Peygamberin(saa) vasiyetini referans alarak mehdi oldugunu hiç birileri önceden iddia etmemeisdir. Sen bana sahte mehdilerin Peygamberin vasiyetini alinti alarak mehdi oldugunu iddia ettigini, örnek göstermeden ispat et.. Sen ozaman gör Allah(cc) onlara nasil lanet eder, ve ömrünü alir





                Hadisin sihhatine gelince:
                (Ibni Sinan)’in senedi hakkinda:

                Ibni Sinan hakkında
                Ebu Cafer as, Sahal El Bahrani oğlu Muhammed'e demiştir ki: "Yahya'nın oğlu Safvan'ı ve Sinan'ın oğlu Muhammed'i izle. Cunku ben onlarla mutlu olurum. Ve ben (Seyyid Hoi ra ) diyorum ki: Bu hadis açıkça görüldüğü üzere sahihtir.

                Abu Talip Abdullah ibn Silt Kummi dedi: 2. Ebi Cafer'e gittim yaşının sonlarında ve şöyle dediğini duydum: Allah, Yahya'nın oğlu Safvan'ı ve Sinan'ın oğlu Muhammed'i ve Adem'in oğlu Zekeriya'yı ödüllendirsin. Benden onlara iyilik vardır. Onlar bana olan sözlerini yerine getirmişlerdir.
                Seyyid Hoi(ra) Mücem Rical El Hadis c.21 10938-ci ravi



                (Adem'in kardeşi Yahya’in) senedi:
                Seyyid Hoi (ra): Adem'in kardeşi Yahya - Imam Caferi Sadik(as) in ashabindandir
                Mucem Rical Hadis Seyyid Hoi (ra) cild.21 13446-ci ravi
                “mechul yazmiyor?? “

                Size olan güvenim tamamen sarsilmistir, ilk once ravilerin mechul olduguna dair deliller gösteriyorsunuz, oysa arastirdigimda ravilerin sihhatli oldugunu veya mehcul zayif olmadigi vs ortaya çikiyor. Birdaha lütfen degisik bahaneler bulmayin “yok Imamlarin ashabindan gulatlarda var mis” vs vs ozaman gulat oldugunu ispatla, zira gulat olmasi icin Rical ilminde gulat bildirilmesi lazim, zira bu yöntem (gulat ise) bildirilmesine dair en samimi yöntemdir

                Yorum


                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                  [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168234#msg168234 date=1371999902]


                  SubhanAllah! yahu bir biri ile zıt olan 2 metin için "ikiside doğrudur" nasıl diye biliyorsun? oysa birisi "12 imam ve 12 mehdi" diyor, diğeri "12 imam ve 11 mehdi"


                  [/quote]



                  Hayır abim. Hiçbir çelişme yok.
                  İmam Mehdi a.s, Mehdi'dir. 11. İmam Mehdi'dir ve tüm 12 İmamlar ve 12 Mehdi'ler, Mehdi'dirler. Yani rehberlerdir.
                  12 İmamlar'dan sonra 12 Mehdi'ler gelir fakat bu 12 İmamlar'dan sonra gelen 12 Mehdi'ler, Ahmed ile başlar. Yani Peygamber Efendimiz'in saas vasiyetinde geçen Ahmed ile. Kendisi 1. Mehdi'dir. Ve 12 Mehdiler ile de sonlanır. Yani bu Ahmed'i 1. Mehdi yapar. Ve ondan sonra 11 Mehdi gelecektir.
                  İmam Sadık a.s dedi: "Kaim'den sonra Huseyin'in soyundan 11 Mehdi olacak" Mukhtasar Basa'er AlDarajat p.38 Gaibat AlToosi p.478/Bihar AlAnwar v.53 p.145
                  Buradaki Kaim, İmam Mehdi as olamaz fakat Ahmed olur çünkü Peygamberimizin Vasiyetine göre Ahmed'ten sonra 11 Mehdi gelecektir. Ve İmam Mehdi Muhammed ibn Hasan a.s'dan sonra da, 12 Mehdi gelecektir. İmam el Mehdi a.s'dan sonra gelecek olan 12 Mehdiler de Kaim olarak adlandırılır şu hadise göre:
                  Ebu Cafer ve Ebu Abdullah, Kufe'den bahsederken dediler: "Onun namaz kıldığı Süheyl Mescid'ine, Allah peygamber göndermemiştir. Ve fakat Allah'ın adaleti bununla belirmeye başlayacaktır. Ve onun içinde, O'nun (cc) Kaim'i olacaktır. Ve ondan sonra da Kaim'ler olacaktır. Ve onlar; Peygamberlerin, Halifelerin ve gerçek Müminler'in ikametgahına sahiptirler. Vesail Şia c.3 s.524

                  Şeyh Şahrudi hatta onaylar ki, Kaim'ler vardır (İmam el Mehdi a.s'dan sonra da Kaim'ler vardır. Ve Kaim'in çoğulu, Kveem'dir. Ve burada böyle yazar)
                  Şeyh Şahrudi, Müstedrek Safinaz El Bihar kitabında, İmam Mehdi a.s'ın çocuklarından bahseden hadisleri anlatırken demiştir ki: "Ebi Hamza'dan ve Müntekeb El Basir'den olan hadisin içeriği için bu bir berraklaştırıcıdır. Böylelikle biliriz ki, bunda hiçbir karışıklık yoktur. Ve biliriz ki, bundan açık olan başka birşey de yoktur ki, o da, İmam el Kaim'den sonra, 12 Mehdi'ler gelir ve onlar Kaim'in Halifeleri olan rehberler/Mehdi'lerdir. Ve onlar meselenin Kaim'leridirler ki, böylece, Zaman, Hüccetsiz kalmasın." Müstedrek Safinaz El Bihar c.10 s.517

                  Yorum


                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168487#msg168487 date=1372435660]


                    bu söz safsatadır çünkü rivayette "bizim Kaimimiz'den sonra" diyor. Al-i Muhammed s.a.a'in, Ehli Beyt a.s'ın Kaim'i ise Hz. imam Mehdi a.s'dır. ama senin "hadiste geçen Kaim 1-ci mehdi yani ahmed el-hasan'dır" sözüne gelince, Ahmed el-Hasan Kaim midir ki? bu gülünç ve aynı zaman çelişik bir söz.

                    [/quote]


                    kaim olarak gelen butun hadisleri bakin, hadislerde iki şekil hadis nakl edilmiştir sufyani den once horasani ile ayaklanan bir kaimden bahs eder ve onuda mehdi der bu sufyaniden oncedir sonra başka hadislerde sufyaniden sonra kaim ayaklandığında veya sunu yaptığında der. Halbuki Imam Mehdi(af)’in ın gelisi sufyaniden sonradır, ve sufyani hz mehdinin geliş alamet olacak nasıl oluyorda ondan once kaim veya mehdi gele biliyor? Bu iki tane kaim olduğunun göstergesidir.

                    Yorum


                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168231#msg168231 date=1371997651]

                      Allahu Ekber! eğer sen Tusi'nin hadis ıstılahlarından söz eden "İddetul Usul", "Müfid'in "Evailul Makalat" ve "Tezkireti bi Usulul Fıkh" kitaplarında hadisler ile ilgili bölümünü, Şerif Murtaza'nın "Zeria ila asluş Şeria" kitabında 100 sayfayı sadece hadis ilmine ayırdığını görseydin bu sözleri söylemenin ne kadar gülünç bir şey olduğunu da bilirdin. bu konu kesinlikle sünni bir metod değildir tam aksine, amel ettiğimiz hadis ilminin tüm kuralları imamlarımız a.s tarafından öğretilmiştir. inşaAllah daha sonra bu konu hakkında bir başlık açacağım, orada itirazlarını bildirirsin ama şimdilik adını saydığın alimlerden senin sözünü yalanlayacak bir belge getireyim.

                      [/quote]


                      Eger sen benim ne yazdigimi iyi okusaydin ne demek istedigimi çok iyi anlardin. Bahsettigin o büyük alimlerin, senin metoduyla hiç bir alakasi yok. Imam Mehdi(af) zuhur ettiginde bu konuda bir çok reform yapacaktir. Eger ben bahsettigin alimlerin rical ilmine karsiysam Allah bana lanet etsin. Asil rical ilmin gerçek metodu onlardaydi ve onlar Ehlibeyt(as)ten almaktadilardi.

                      Yorum


                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168489#msg168489 date=1372438813]


                        ne birinci mehdi malumdur, ne de böyle birisinin ismi.

                        Şeyh Ali el-Kurani h.a'ın kitabından metnin orjinali:

                        • [li]وروى ابن حماد: ص 103 حدثنا بقية وعبد القدوس، عن صفوان، عن شريح بن عبيد، عن كعب قال " ما المهدي إلا من قريش، وما الخلافة إلا فيهم غير أن له أصلا ونسبا في اليمن " ورواه أيضا في ص 109 بسنده المذكور
                          ve ibni Hammad ("Fiten" kitabında) sayfa 103'de şöyle rivayet etmiştir: Bakiyye ve Abdulkabus bana Safvan'dan, o Şureyh b. Ubeyd'den, o da Kaab el-Ahbar'dan şöyle anlattı, dedi ki: "Kureyş'ten başka hiç bir (kavimden) Mehdi yoktur ve onlardan (Kureyş'ten) başkası için de hilafet yoktur. şu kadarı var ki, onların asıl ve nesebi Yemen'dendir."

                          Şeyh Ali el-Kurani h.a, "Mucem ahadis imam Mehdi a.s", 1/299
                          [/li]
                        öncelikle rivayetin çevirisinin nasıl tahrif edildiği ortadadır. ikinci olarak, bu rivayet sünni kaynaklıdır ve ibni Hammad sünnilerin alimidir ki, bu rivayeti kendi "Fiten" kitabında aktarmıştır. işte ibni Hammad'ın kitabından rivayetin aslı: http://library.islamweb.net/hadith/d...7&hid=1100

                        sünni kaynaklar ise bizim nezdimizde sabit değildir ve hiç bir konuda bizim için delil olmazlardır. sonra bu rivayet ne masumlar a.s'dan birine, ne de onların sahabelerinden r.a birine değil yahudi Kaab el-Ahbar'a dayanmaktadır. bu kadarı ise onun uydurukluğunun ıspatı için yeter de artar bile.


                        yahudi kaynaklı masallar, rüyalar ve s. ve s. ancak böyle bir dini inşa eder.
                        [/quote]





                        1- Rivayetin sahih olmamasi Yamani(as) in davasina herhangi bir zarar vermez, tam tersine Seyh Kurani Yamani(as) in buyuk dusmanlarindandir, gidip seyhinize sorsaniza Kaab el Ahbarin rivayet ettigini neden kitabina koymus?
                        2- Yamani(as)’ in Imam Huseyin(as) soyundan gelecegine (Kureysten) dair gelecegine bir suru hadisler vardir. Gösterebiliriz sorun degil
                        3- Seyh’ iniz itikadi ne biçim?! daha bunlari hala desteklemenizden daha sizden daha ne beklenir? Seytan(la) hasa- Peygamber(saa) olarak gözükebilir?? :
                        Ve izledikten sonra yaklasik 1:39 dakikasina gidin, orada Imam Mehdi(af) in habercisinin yollarindan sapmis alimler hakkinda nasihati var

                        Sheikh Korani:The Shaytan can take form of the Prophet Muhammad(saw) pt.79

                        Yorum


                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167863#msg167863 date=1369222204]
                          ama bu ravilerin hepsine tüm alimler "meçhul" diyor.
                          [/quote]



                          Ben hiç süphessiz hadisin sahih oldugunu biliyorum, Seyyid Hairi, Seyyid Muhammed Sadik Sadr, Seyh Tabersi , Seyh Sahrudi, Seyyid Murtaza, Seyyid Muhammed Bakir Sadr, ve Seyh Tusi 12 Mehdiler hadisini Kabul etmelerine ragmen size ne oluyor ki? Fakat bu sizin dediginizi sünnilerde yapiyor, örnegin Sakaleyn hadisini veya Imamet hadisini gösterdiginde “ya yok ya bak mechul yaziyor “ vs gibi sözlerleriyle insanlari kandiriyor aslinda onlarda gercegi cok iyi biliyorlar, iste bu taraf tutmaktan baska birsey degildir.
                          Ama 12 Mehdilerle ilgili 40 dan fazla rivayetler var.
                          Örnegin:

                          Ahmed bin Muhammed AlaYadi, o da Ali bin Ukba, o da Ukba bin Halid, o da Ebu Abdullah as'dan rivayet etmiştir:"Kaim'den sonra 12 Mehdi olacak" muntakhab al anwar sayfa. 353 ve bihar alanwar cild 53. sayfa.148




                          Ahmed bin Muhammed AlaYadi
                          Baha El Din El Necefi kitabinda, bu kisi guvenilir bir kisidir demistir. Ve ayrica Seyh Tusi ElHassan kitabinda da Ahmed bin Muhammed AlaYadi icin guvenilir demistir. Muntazab El Envar El Musi'ya s.250

                          Ali bin Ukba
                          Necasi (ra) bu kişi için güvenilir ravidir demistir. Rical-I Necasi s.271-710

                          Ukba bin Halid
                          Bu kişi İmam Cafer Sadık as aşığı ve Ehlibeyt takipçisi idi. Imam Cafer Sadık as bu kişi için, Ayaşşi(ra) Yunus Suresi Tefsiri kitabı s.125'te bu kişi için yüksek mertebeye ulaşmış bir Ehlibeyt takipçisidir demiştir.

                          Seyh Şahrudi (ra) Ukba bin Halid için şöyle dedi: İmam Caferi Sadık as'ın arkadaşlarındandır. Imran oglu Osman, Imam Cafer Sadik as'ın Ukba ve Imran oglu Osman ve El Mele icin şöyle dediğini duymuştur: Tebrikler! Hepinizi tebrik ederim! Bizi seven yuzleri biz Ehlibeyt de cok severiz." Mustedrikaat Ilmí El Rical El hadis kítabinda, C.5 s.247-147'de 9432-ci ravi

                          Seyh Tusi(ra) Ukba ile ilgili bir hadiste de Imam El Sadik a.s Ukba'ya dönüp şöyle demiştir:"Ey Ehlíbeyt dostu, Allah'in rahmeti uzerine olsun" Rical-I Tusi c.2 s.634'te

                          Yorum


                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168488#msg168488 date=1372437434]
                            bu "Bişaretül İslam" kitabı hakkında bilgi alalım, kitabın müellifi kim? ve mümkünse kitabın linki.

                            [/quote]


                            Alalim.. bu kitap çok degerli kitap olup Seyh Kazim Bahrani(ra) ‘in yazidigi eseridir, sadece arapçasi mevcuttur, su linkten arapçasini indirebiliriz: http://www.4shared.com/office/1_CIuA3J/__online.htm



                            Yorum


                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168488#msg168488 date=1372437434]


                              öncelikle sözünü ettiğin kaynakta bu rivayeti bulmadım. Seyyid Ahmed b. Tavus r.a, "Melahim vel Fiten", sayfa 80


                              [/quote]


                              Su linkten baksaydin bulurdun:

                              http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8/1370_%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AD%D9%85-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D8%A8%D9%86-%D8%B7%D8%A7%D9%88%D9%88%D8%B3/%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A9_74

                              kitapin farklı basılı olabildigini hic mi dusunmedin

                              Yorum


                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168453#msg168453 date=1372316341]


                                evet, Şeyh Nuri Tabersi r.a bu hadisin muteber (sahih, hasen veya muvassak) olduğunu söylemiştir fakat bu hatalı bir hükümdür. zira rical kitaplarından ortaya koyduğumuz üzere bu rivayetin tam 4 ravisi meçhul, gulat ve zayıftır. muhaddislerin ise bazen hadislere sıhhat hükmü verirken hata yaptıkları bilinen bir şeydir. mesela Şeyhul İslam II Meclisi r.a "17000 ayet" hadisinin sahih olduğuna hükmetmiştir oysa bu bir hatadır. bkz: "Kur’an 17000 ayettir" hadisinin incelenmesi


                                [/quote]


                                rivayetin senedi: Şeyh Tusi r.a bu hadisi "Gaybet" kitabında şu isnad ile rivayet etmiştir:

                                أخبرنا جماعة، عن أبي عبد الله الحسين بن علي بن سفيان البزوفري، عن علي بن سنان الموصلي العدل، عن علي بن الحسين، عن أحمد بن محمد بن الخليل، عن جعفر بن أحمد المصري، عن عمه الحسن بن علي، عن أبيه، عن أبي عبد الله جعفر بن محمد
                                bir gurup cemaat bana Ebu Abdullah Hüseyin b. Ali b. Süfyan el-Bezverki'den, o Ali b. Sinan el-Mevsili'den, o Ali b. Hüseyin'den, o Ahmed b. Muhammed b. Halil'den, o Cafer b. Ahmed el-Mısri'den, o amcası Hasan b. Ali'den, o babasından, o da Ebu Abdullah Cafer b. Muhammed (imam Sadık a.s)'dan haber verdi.. "

                                Şeyh Tusi r.a, "Gaybet", sayfa 150, hadis 111


                                Ebi Ebdullah El-Huseyin ibn Ali ibn Süfyan

                                "Alim sikadır (güvenilirdir) ve bizim iyi bir arkadaşımızdır" kaynak: Rical El-Necaşi s.67-68 -162
                                "O değerlidir ve onun kaynağı Eba Abdullah'tır" kaynak: Seyh Tusi, Ricalaho s.423 6092
                                "Seyh güvenilirdir,bizim iyi bir arkadaşımızdır ve değerlidir" kaynak: Vatka Alama El-Hili Halasat El-Akvaal s.115


                                Ali b. Sinan el-Mevsili

                                Seyh Sahrudi(ra): "itibarli rivayetler onun itibarli oldugunu soylemektedir"
                                Ilm Ar Rical Mustadrakinde 10071-ci ravi



                                Ahmed b. Muhammed b. Halil

                                Seyh Sahrudi soyle soylemektedir:
                                "O itibarli ve saygilidir"
                                Ilm Al Rical kendi kitabinda ( Seyh Sahrudi ra) 1532-ci ravi



                                Cafer b. Ahmed el-Mısri

                                Seyh Sahrudi (ra): "Onun cok itibarli rivayeti vardir"
                                Ilm Ar Rical Mustadrakinde 2533-ci ravi cilt 2. sah. 143"



                                Ali bin Huseyn

                                Rical Al Nacashi sah 261-262 --682-ci ravi 'de soyle soylemektedir:
                                "Zamaninin buyuk alimlerinden ve ilimde onlarin basi ve fakihidir ve saglam ve itibarlidir"
                                Rical Al Tusi sah 432 hadis 6191-ci ravi soyle diyor:
                                "Itibarlidir ve onun baya derlemeleri vardir ve biz onlari Fihrist soylemisizdir"


                                Hasan ibn Ali

                                "Ravi güvenilir sikadır." kaynak: Rical El-Necaaşi p.66 155
                                "Nakleden güvenilir sikadır." kaynak: Mustadrakaat Ilm E-Rical El hadis Seyh Sahrudi C.3 s.156 44181

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X