Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 440
Şia Geleneğinde hadis Yazılım Konumu: 3
Bu rivayet İmam Cafer Sadık (a.s.)’ın babalarından kendisine yetişen bazı sahifelerin olduğunu, oysa, Ehl-i Sünnetin o dönemde hadis yazmaya fazla özen göstermediğini göstermektedir.
Sayrefi’nin naklettiği ş rivayet de Ehl-i Beyt İmamlarının yanında bazı kitapların bulunduğunu göstermektedir:
Hekem ibn-i Uyeyne ile birlikte İmam Muhammed Bakır (a.s.)’ın huzuruna gitmiştik, Hekem İmam Muhammed Bâkır (a.s.)’dan bazı sorular soruyordu.
İmam Muhammed Bâkır (a.s.)’da ona ilgi gösteriyordu. Hekem’le bir konuda ihtilaf ettik. Bunun üzerine İmam Muhammed Bâkır (a.s.) oğluna, kalk o büyük kitabı getir dedi. Sonra o kitabı açıp sayfalarını çevirerek aradığı meseleyi buldu ve ‘’Bu Resulullah (s.a.v.)’ın imzası ve İmam Ali (a.s.)’nın yazısıdır.’’ buyurdu. (Rical-i Necaşî, sayfa. 255.)
Ve yina İmam Muhammed Bâkır (a.s.)’dan şöyle nakledlmektedirler: ‘’Biz Hz. İmam Ali (a.s.)’nın kitabında Hz. Peygamber (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu gördük: Zekat verilmezse yerin bereketi kalkar.’’ (Furu-ul Kâfî, cild. 2, sayfa. 666.)
İmam Cafer Sadık (a.s.)’dan da şöyle naklolunmaktadırlar ki: ‘’Hz. İmam Ali (a.s.)’ın kitabında şöyle geçmiştir: ‘’Dünya, içinde zehir taşıyan ve derisi çok yumuşak yılana benzer, akıllı adam ondan kaçınır ama cahil çocuk ise ona el uzatır.’’(Vesail-uş Şia cihad kitabı, Mekatib-ur Resul bölümü, sayfa. 76.)
‘’Adab-ı Emir-ul Muminin’’ adlı kitapta şöyle naklolunmuştur ki: ‘’Din yani (devlet) hususunda kıyas edilmemelidir, Allah’ın emri kıyasla bağdaşmaz. Kıyasa teşebbüs edecek bir kavim gelecektir; bunlar dine yani (devlete) karşı düşmanlık edeceklerdir.’’ (Vesail-uş Şia, kitab-ul Kaza.) Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 440
Şia Geleneğinde hadis Yazılım Konumu: 3
Bu rivayet İmam Cafer Sadık (a.s.)’ın babalarından kendisine yetişen bazı sahifelerin olduğunu, oysa, Ehl-i Sünnetin o dönemde hadis yazmaya fazla özen göstermediğini göstermektedir.
Sayrefi’nin naklettiği ş rivayet de Ehl-i Beyt İmamlarının yanında bazı kitapların bulunduğunu göstermektedir:
Hekem ibn-i Uyeyne ile birlikte İmam Muhammed Bakır (a.s.)’ın huzuruna gitmiştik, Hekem İmam Muhammed Bâkır (a.s.)’dan bazı sorular soruyordu.
İmam Muhammed Bâkır (a.s.)’da ona ilgi gösteriyordu. Hekem’le bir konuda ihtilaf ettik. Bunun üzerine İmam Muhammed Bâkır (a.s.) oğluna, kalk o büyük kitabı getir dedi. Sonra o kitabı açıp sayfalarını çevirerek aradığı meseleyi buldu ve ‘’Bu Resulullah (s.a.v.)’ın imzası ve İmam Ali (a.s.)’nın yazısıdır.’’ buyurdu. (Rical-i Necaşî, sayfa. 255.)
Ve yina İmam Muhammed Bâkır (a.s.)’dan şöyle nakledlmektedirler: ‘’Biz Hz. İmam Ali (a.s.)’nın kitabında Hz. Peygamber (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu gördük: Zekat verilmezse yerin bereketi kalkar.’’ (Furu-ul Kâfî, cild. 2, sayfa. 666.)
İmam Cafer Sadık (a.s.)’dan da şöyle naklolunmaktadırlar ki: ‘’Hz. İmam Ali (a.s.)’ın kitabında şöyle geçmiştir: ‘’Dünya, içinde zehir taşıyan ve derisi çok yumuşak yılana benzer, akıllı adam ondan kaçınır ama cahil çocuk ise ona el uzatır.’’(Vesail-uş Şia cihad kitabı, Mekatib-ur Resul bölümü, sayfa. 76.)
‘’Adab-ı Emir-ul Muminin’’ adlı kitapta şöyle naklolunmuştur ki: ‘’Din yani (devlet) hususunda kıyas edilmemelidir, Allah’ın emri kıyasla bağdaşmaz. Kıyasa teşebbüs edecek bir kavim gelecektir; bunlar dine yani (devlete) karşı düşmanlık edeceklerdir.’’ (Vesail-uş Şia, kitab-ul Kaza.) Yazan. imam Dikmen
Yorum