Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 411
İmam Zeyn-ül Abidin ‘’Seccad’’ (a.s.) Hz. Resullah (s.a.v.)’ın Oğludur Konumu: 1
İster Ehl-i Sünnet müslüman halkları olsun isterse diğer halklar olsun soy secereleri bakımından Ehl-i Beyt Alevileri soyunun Hz. Muhammed (s.a.v.)’ın soyu olduğuna kanıt getirmiştir. Ama her nedense bir taraftan Hz. Muhammed (s.a.v.)’e sonsuz büyük bir değer verirken diğer taraftanda O’nun soyu ve masumiyeti olan Ehl-i Beyt’i soykırımı katliamlarını vermektende geri kalmamışlardır.
Eğer biz burda bu yapılan Ehl-i Beyt Alevi soykırımını dile getirip saymaya başlarsak inanın ki sonsuz sayıda kitapların yazılmasına neden olacağız. Ama burda vermiş olduğumuz belgelerin ister Şia tarafından olsun isterse Ehl-i Sünnet ulemalarının vermiş oldukları sahih hadis kaynaklarını kaynak ve belgeleri olsun bence yeterli gelecektir.
1- ‘’Ben Hacer-ül Esvedi ridasıyla yerine bırakan kimsenin oğluyum.’’ (İmam Zeyn-ül Abidin ‘’Seccad’’ (a.s.) bu sözüyle de bi’setten önce Kâ’be’nin Kureyş tarafından yıkılmasına işaret etmişlerdir. Kureyş onu yeniden bina edince sıra Hacer-ül Esved’i yerine bırakmaya geldi.
Hacer-ül Esved’i kimin özel yerine bırakacağı hususunda ihtilafa düştüler. Zira bu işi yapmak bir çeşit iftihar sayılıyordu. Sonunda o esnada Mescid-ul Haram’a ilk girecek olan şahsın bu görevi eda etmesi hususunda anlaştılar. Aniden Muhammed-i Emin (s.a.v.) Mecsid-ül Haram’a varid oldu.
Hepsi, ‘’Emin geldi.’’ dediler. ‘’Hakemliği ona bırakınız.’’ Peygamber (s.a.v.) ridasını yere serdi ve Hacer-ül Esved’i onun içine koydu. Daha sonra her kabile reisinin ridanın köşesinden tutup Kâ’be’nin yanına kadar getirmelerini söyledi.
Daha sonra da kendisi ileri gelerek Hacer-ül Esved’i eline alıp özel yerine bıraktı’’ (Kafi, cild. 4, Tahran İslamiye baskısı, sayfa. 217-218. Bihar-ül Envar, cilt. 15, sayfa. 327-328.) Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 411
İmam Zeyn-ül Abidin ‘’Seccad’’ (a.s.) Hz. Resullah (s.a.v.)’ın Oğludur Konumu: 1
İster Ehl-i Sünnet müslüman halkları olsun isterse diğer halklar olsun soy secereleri bakımından Ehl-i Beyt Alevileri soyunun Hz. Muhammed (s.a.v.)’ın soyu olduğuna kanıt getirmiştir. Ama her nedense bir taraftan Hz. Muhammed (s.a.v.)’e sonsuz büyük bir değer verirken diğer taraftanda O’nun soyu ve masumiyeti olan Ehl-i Beyt’i soykırımı katliamlarını vermektende geri kalmamışlardır.
Eğer biz burda bu yapılan Ehl-i Beyt Alevi soykırımını dile getirip saymaya başlarsak inanın ki sonsuz sayıda kitapların yazılmasına neden olacağız. Ama burda vermiş olduğumuz belgelerin ister Şia tarafından olsun isterse Ehl-i Sünnet ulemalarının vermiş oldukları sahih hadis kaynaklarını kaynak ve belgeleri olsun bence yeterli gelecektir.
1- ‘’Ben Hacer-ül Esvedi ridasıyla yerine bırakan kimsenin oğluyum.’’ (İmam Zeyn-ül Abidin ‘’Seccad’’ (a.s.) bu sözüyle de bi’setten önce Kâ’be’nin Kureyş tarafından yıkılmasına işaret etmişlerdir. Kureyş onu yeniden bina edince sıra Hacer-ül Esved’i yerine bırakmaya geldi.
Hacer-ül Esved’i kimin özel yerine bırakacağı hususunda ihtilafa düştüler. Zira bu işi yapmak bir çeşit iftihar sayılıyordu. Sonunda o esnada Mescid-ul Haram’a ilk girecek olan şahsın bu görevi eda etmesi hususunda anlaştılar. Aniden Muhammed-i Emin (s.a.v.) Mecsid-ül Haram’a varid oldu.
Hepsi, ‘’Emin geldi.’’ dediler. ‘’Hakemliği ona bırakınız.’’ Peygamber (s.a.v.) ridasını yere serdi ve Hacer-ül Esved’i onun içine koydu. Daha sonra her kabile reisinin ridanın köşesinden tutup Kâ’be’nin yanına kadar getirmelerini söyledi.
Daha sonra da kendisi ileri gelerek Hacer-ül Esved’i eline alıp özel yerine bıraktı’’ (Kafi, cild. 4, Tahran İslamiye baskısı, sayfa. 217-218. Bihar-ül Envar, cilt. 15, sayfa. 327-328.) Yazan. imam Dikmen
Yorum