Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

IMAM CAVAD ASNIN DILINDEN EBU BEKIR VE OMER

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    IMAM CAVAD ASNIN DILINDEN EBU BEKIR VE OMER

    Bismillahirrahmanirrahim

    Size Güncel Sorular bölümünde sorduğum 10. soru şöyleydi:

    Zeydiyye kudsi hadis kavramına inanıyor mu?

    Buna ilave bir soru da şöyle olabilirdi: Resulullah’a Kur’an dışında da vahiy nazil olmuş mudur?

    Siz şöyle cevap vermiştiniz:

    “Resulullah’ın Kur’an’daki ayetleri vahy olarak alması haricinde de Cebrail as ile irtibatta olduğuna iman edilir. Ancak bu irtibatın Kur’an’a ilave olarak bir hüküm getirme ya da Kur’an hükümlerini değiştirme şeklinde değil, var olan hükümleri tatbik etme anlamındadır. Örneğin Kur’an’da bahsedilen namazın nasıl kılınacağını Cebrail as gelmiş ve bizzat Resulullah’a öğretmiştir.”

    Zaten önceden de recm hükmünün olmadığını bizzat teyid etmiştiniz.

    Recm ile ilgili yukarıda Zeydi kaynaklardan verdiğim belgeler bu söylediğinizle örtüşmüyor. Konunun daha da pekişmesi için yukarıdakilere ilave bazı bilgileri de vermemiz uygun olur:

    Zeydiyye’nin baş kaynağı olan İmam Zeydin’in müsned’inde (El-Mecmu), 490, 491,492 ve 494. hadisler recm ile alakalıdır. Resulullah’ın ve halifelerin recmettiğini teyid ediyor.

    İmam Ebu Talip Yahya bin El-Hüseyn’l-Haruni “Et-Tahriru Fil-Fıkh kitabında evli olan zinakarın hem kırbaçlanacağını, hem de recm edileceğine dair fetva veriyor!!

    İşte fetvanın linki:



    Yine İmam Hadi İlal-Hak Yahya ibn-il Hüseyn’in “El-Ahkamu Fil-Helal-i Vel-Haram” isimli kitabında bir sürü hadis naklediyor, evli zinakarın hem kırbaçlanacağı, hem de recm edileceğine dair. Kendisi de bu doğrultuda fetva veriyor!

    İşte linki:


    Yine “Dürerül’-Ehadisi’n-Nebeviyye Bil-Esnadi’l-Yahyeveiyye” kitabında İmam Yahya kanalıyla şöyle naklediyor: Bize ulaştı ki Ömer zamanında Emirül-Mu’minin, Ömer’in bir kadının recmine emrettiğini gördü… Devamında İmam (a.s) deliller kafi olmadığı için recm hükmünün kadın hakkında geçerli olamayacağını ispat etti ve Ömer recm’den vazgeçti…” Demek ki recm hükmü varmış, İmam da niye recm ediyorsun, böyle bir hüküm yoktur demiyor. Deliller kafi değildir diyor…”

    Linki şöyle:


    Aynı kitabın 17. sayfasında Yahya bin Hüseyn’den şöyle naklediyor: “Maiz bin Malik Eslemi recmedildiğinde, Allah Resulü ona cenaze namazı kılınmasını emretti.”

    İşte linki:


    Yine Aynı kitabın 8. sayfasında ise Maiz’in recmi hakkında şu hadis nakledilmiştir: “Resulullah (s.a.a) Maiz’i recmettiğinde, Zübeyr ve arkadaşı, ona bakarak dediler ki: “Şuna bak, Allah’ın örttüğünü açığa çıkarıp kendini rezil ettikten sonra, köpek gibi recmedildi!!” Bunu duyan Resulullah sustu ve bir şey söylemedi. Ta ki bir eşek leşinenin yanından geçtiklerinde, onlara dönerek buyurdu ki: “Hadi inin şu eşeğin etinden yiyin!” Onlar da Ya Resulallah dediler, leş yememizi mi emrediyorsunuz?!” Bunun üzerine şöyle buyurdu: “Biraz önce arkadaşınız hakkında söyledikleriniz, bunu yemekten daha kötüydü! O şimdi cennet nehirlerinde yüzüyor!”

    İşte linki:



    Aynı hadisin altında İmam Yahya bir başka hadis şöyle naklediyor: “Emirül’muminin (a.s) Hemezan’lı bir kadın recmedildiğinde, onun kefenlenmesi, gusül verilmesi ve namazının kılınmasına emretti.”

    http://www.izbacf.org/page_display.p...mp;page_num=17

    Yorum


      #77
      IMAM CAVAD ASNIN DILINDEN EBU BEKIR VE OMER

      Sanırım bu noktada müdahale etmem gerekiyor.

      Bahsettiğiniz soruları bu başlıkta http://www.velayet.com/index.php/topic,18109.0.html sormuştunuz ve size sorularınızdan sonra şu soruyu yönelttim;



      [quote author=zeydiyye link=topic=14752.msg111976#msg111976 date=1291731169]
      sorularınıza yanıt vereceğim hatta birçoğuna diğer başlıklar altında biçok kez değindim (yine değinirim sorun değil) ancak sormak istediğim bişi var

      gerçekten bu soruları zeydiyye mektebinin görüşünü merak ettiğiniz ve öğrenmek amacıylamı soruyosunuz yoksa yeni bir tartuşma konusu açmak için mi?

      eğer birincisi ise yanıtlayıp geçicem yok ikincisi ise bekleyin diğer konuyu bitirelim sonlandıralım sonra istediğiniz her konuyu başlıklar halinde konuşuruz böyle çarşaf çarşaf listeler halinde sorular sormanız bana ilginç geliyo.[/quote]

      Ve cevap verdiniz;

      [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg111976#msg111976 date=1291731169]
      Hayır değerli kardeşim, burada asla tartışma niyetim yoktur. Hem bu konuları sizin dilinizden öğrenmeyi merak ettiğim içindir, hem de bazılarını sizin dilinizden öğrenmem, diğer tarafta daha adilane cevaplar vermek, yanlış bir isnatta bulunmamak ve sizin tabirinizle vereceğiniz cevaplara göre yargımı oluşturmak içindir...[/quote]


      Öncelikle beni zannımdan dolayı yanıltmayan Allah’a hamd olsun. Görülüyoki bu soruları sormanız maksatlı ve planlıymış. Beyanatınızın aksine amacınız bu sorular üzerinden tartışma yaratmakmış. Allah aşkına ne gerek vardı burada dahi takiyye yapmaya ? bakın eğer siz gerçekten benim sözlerime itimat etmeyi murad edip o soruları yöneltse idiniz sorularınızın cevaplarını aldığınızda derdinizki kaynaklarında bunlar yer almasına rağmen zeydiler buna inanmamaktadır..

      Eğer bunu yapmaktaki amacınız kaynaklarımızla ifade ettiklerimiz arasındaki ilişkiyi kurmak ise yapmanız gereken şu idi; sizin şu şu kaynaklarınızda şu ifadeler geçiyo. Siz böylemi inanıyosunuz yoksa başka şekildemi…

      Ama siz naaptınız.. ısrarla sormama rağmen sorularınızdaki amacınızın sadece neye inandığımızı öğrenmek olduğunu ifade edip hiç alakası olmayan bi başlıkta sırf olayı kişiselleştirmek ve tartıştığımız konunun dışına çıkarak konuyu farklı mecralara çekmek için burada zeydiyyenin eserlerini gündem ettiniz…

      En baştan itibaren konuştuğumuz konularla zeydiyye kaynaklarının ne söylediğiniz ne ilgisi vardır? Biz burada senin mezhebin benim mezhebim kavgasımı yapıyo idik yoksa hadislerin kurana arz edilmesindeki yöntemlerimi tartışıyo idik ?

      Ha eğer amacınız zeydiyye kaynaklarını masaya yatırıp tartışmaksa açarsınız bi başlık dersinizki şu kaynağınızda şu geçiyor siz ne diyosunuz bu konuda, ya da zeydiler bu konuya nasıl bakıyolar nasıl inanıyolar.. ben de ona göre cevap verirdim.. ama görülüyoki konu tamamen saptırılıp farklı yönlere kaydırılmak isteniyo. Baksanıza tartışma yeri olmaktan çıkmış futbol maçına dönmüş ortalık..bu muydu en baştan beri amacınız? Bunun içinmi bu kadar yazdık çizdik? En son varacağımız nokta zeydiyye-caferiyye kavgasımıydı?

      Kaynaklardan yaptığınız alıntılara gelince zeydiyye mezhebini eğer biraz tanısa idiniz “kuran dışında tüm kaynakları eleştiriye tabi tutarız” yönteminden dolayı en fazla üzerinde durup kurana arz ettikleri kaynakların kendi kaynakları olduğunu görürdünüz. Yine zeydiyye mezhebini bilse idiniz içerisinde 3 fırka barındırdığını , bunlardan birinin Caferiliğe yakın olduğunu diğerinin selefiliğe yakın olduğunu diğerinin ise mutezileye yakın olduğunu, dile getirilen kaynaklarında bu üç fırka arasında kendi inandıkları yol çizgisinde yorumlandığını görürdünüz. sizin içerisinde seçmece yaparak koz olarak kullanmayı amaçladığınız rivayetlerin zeydilerin tümünün görüşü olmadığını en azından aynı sıkıntıların sizin mezhebinizin ekolündede yer aldığınızı bilmenizden ötürü daha ihtiyatli davranmanız gerekird.i Ama siz bunların hiçbirisini bilmeden, hiçbirisi hakkında fikir sahibi olmadan, yargıtay başkanının www.google.com dan yaptığı araştırmalarla akp ye kapatma davası açtığı gibi bi tane site bulmuş ve orada yazılanlarla zeydiliğin aslında başka bir şey olduğunu ispatlamaya çalışıyosunuz. Bilginiz varmı bilmiyorum el ezherde 4 mezhepten sonra kürsü açılan 5. mezhep zeydiliktir. Güya orada zeydiyye mektebini anlatırlar ve el mecmudan alıntılar yaparlar. Sık sık zeydi olarak bilinen şevkaninin fethul kadir isimli tefsirine başvururlar. Halbuki herkes biliyoki şevkani denilen kişi zeydi adıyla anılan, zeydi olarak ün yapmış katıksız bi selefidir…yani zeydilik adına selefilik anlatılmaktadır. yine yemenin az çok yapısını biliyo iseniz yarısı selefi yarısı zeydidir. suudi arabistanın desteği ile orada medreseler açılır ve zeydilik adı altında selefilik dersleri yapılır. imam zeydden nakledilerek sünni fıkhı anlatılır. imam zeydden nakillerde bulunularak ilk 3 halifeye övgüler dizilir.

      Bu yüzden en fazla tahrife uğrayan, en fazla kendi yanlarına çekilmeye çalışılan kişilerin başında gelir imam zeyd ve kaynağı el mecmu. Zeydi alimi die her gördüğünüz kişinin kitabından alıntılar yapıp bakın zeydiler böyle inanıyo demeniz az çok okumuş birisi olarak sizin başvurmamanız gereken bi yöntemdir.

      El ezherde ders kitabı olarak okutulan el mecmuda yer alan hadislerden birinde derki “hayye alel hayril amel” lafzının bidattir. Halbuki yemene hiç gittinizmi bilmiyorum tüm camilerden “hayye alel hayril amel” nidası yükselir. Yine aynı eserde ayakların meshedilmeyeceği yıkanması gerektiği yazar. Yemen gidin abdest alanlara bakın ayaklarını yıkıyolarmı yoksa mesh mi ediyolar..

      Şimdi ben diğer şii fırkaları olan ahbarilerin ya da gulatın din edindiği hususları kaynaklarınızdan bulup size bu kaynaklardan hiç bahsemesem ve gayet iyiniyetle soruyo gibi takiyye yapıp siz bu konuda ne düşünüyosunuz diyip sizden cevap alsam, siz cevap verincede zafer kazanmış edasıyla o kaynakları buraya döküp “kendi kaynaklarından bile bi habersin” tarzında saygısız ifadeler kullansam hoş olur mu ?

      Desemki ; sayın mürsel aydın çok merak ediyorum şu iki konuda ne düşünüyosunuz;

      1-) imamların dışkıları nasıl kokar?

      2-) peygamberlerin kabrine gece bakmaktan çekinirmisiniz, eşleriyle birlikte olduklarını görmemek için?

      ne cevap vereceksiniz bu sorularıma ? hayır yoktur inkar ediyoruzmu diceksiniz bunları ? siz bunu dediğinizde ben de aa olurmu el kafide bunlar yazıyo kendi mezhebini bile bilmiyosun daha senmi diyeceğim size?? ayıptır...

      Sanıyomusunuzki biz kuleyniyi ya da buhariyi kurana arz ederken aynı yöntemi imam zeyde nispeten yazılan (imam zeydin kaleme almadığı) el vasıti tarafından kaleme alınan el mecmu için yapmayalım ? eğer el mecmuda Allahın kitabına muhalefet eden bir tane hadis görelim yaklaşımımız şudur; bunu imam zeyd söylememiş onun adına uydurulmuştur. Sizi eleştirdiğimiz nokta ise sizin bu tarz rivayetleri kitabınızdan söküp atmanız değil tevil ederek kurana uyarlamaya çalışma yönteminizdir. Yoksa tabiî ki kuran haricindeki her kitapta uydurulmuş rivayetler olacaktır, birilerinin eklediği çıkardığı şeyler olacaktır. Bugüne dek benim ya da bir başka zeydinin ağzından el mecmuda yer alan tüm hadisler sahih denildiğine şahid oldunuz mu ? mesabih kitabından aktardığınız rivayetler de aynı yönteme tabidir. İtikad noktasında Allahın kitabının haricinde hiçbir kitap bizi bağlamaz ve ölçü olamaz. İster el mecmu ister kütübi sitte ister el kafi ister biharül envar önümüze hangi kitap gelirse gelsin yapacağımız şey noktasına harfine kadar Allahın kitabıyla karşılaştırmaktır. Uyarsa alır uymazsa atarız. Bu yöntemimizden defalarca bahsettiğim halde halen daha bana önce 10 tane soru yöneltip sonrada “siz kendi kaynaklarınızdan bile bihabersiniz” diye bi ifade kullanarak bakın kaynaklarınızda bunlar bunlar yazıyo diye konuyu dönüp dolaştırıp mezhep kavgasına çevirmek neyin nesidir?

      Eğer konu hakkında konuşmayı bırakıp sırf bu alana yönelecek iseniz bunu başka başlıklarda yapın ben de ona göre cevabını yazarım. Değil el mecmudan recm cezası hakkında kaynak getirmek kuran haricinde yeryüzündeki tüm kitapları toplayıp getirseniz ve bakın burada recmin kaynağı var deseniz bizim için hiçbir hükmü ve geçerliliği yoktur. 1987-1988 yıllarında zeydiyyenin butriyye koluna mensup olan alimler toplanmış ve el mecmudaki bu tahrifleri dile getirmiş ancak kimse muhatap almamıştır. Çünkü zeydiliğin ne bir hükümeti ne bir devleti ne yaptırımı ne medya gücü hiçbişeyi yoktur. hariciliğin bi kolu olan ibadilik, şianın fırkası olan zeydilik maalesef aynı kaderi paylaşır. Bu iki fırka her güç tarafından kendi tarafına çekilmeye ve yontulmaya çalışılır. Bunu Caferiliğe karşı yapamazsınız. Mısırda el kafi diye bi kitap basılsa ve tahrif edilse anında dünyanın heryerinde haber alınır ve hamaney aynı an beyanat vererek bunu çürütür. Aynı şekilde iranda sahihi buhari adında bi kitap yazılsa ve tahrif edilse ehlisünnet ayağa kalkar ve gereken cevabı verir. Ama zeydiliğin eserleri hakkında bunu yapacak kimse yoktur. mısırda basılan lübnanda basılan ve sana da basılan el mecmuları yan yana koyun yığınla fark görürsünüz.

      Herneyse baştada söylediğim gibi eğer konu hakkında devam edecekseniz buyurun yazın cevaplarınızı beklemedeyim, yok ben diğer konudan vazgeçtim zeydilik hakkında yazıp çizeceklerim var diyosanız siz bilirsiniz..

      Yorum


        #78
        IMAM CAVAD ASNIN DILINDEN EBU BEKIR VE OMER

        Bismillahirrahmanirrahim

        Muhterem kardeşim, kesinlikle yanlış bir şey yaptığımı düşünmüyorum. Zira, benim o soruları burada değil de öbür tarafta sormamın sebebi gayet açıktır. Burada sorduğum sorulara kendi bildiğiniz sebeplerden dolayı ısrarla cevap vermekten çekindiğiniz için, sizin bana sorduğunuz sorunun ardından kendimde müstakil soru sorma hakkı gördüm ve cevaplarınızı alabilmek için bu yöntemi denedim. Siz de sağ olun, kısmi de olsa bu yönteme olumlu cevap verdiniz.
        Daha sonraki soruları sormamda da herhangi bir yanlış yaptığımı düşünmüyorum. Çünkü siz sebep sordunuz, bunları burada tartışma konusu yapmak isteyip istemediğimi sordunuz ben de aynen şu cevabı verdim:

        “Hayır değerli kardeşim, burada asla tartışma niyetim yoktur. Hem bu konuları sizin dilinizden öğrenmeyi merak ettiğim içindir, hem de bazılarını sizin dilinizden öğrenmem, diğer tarafta daha adilane cevaplar vermek, yanlış bir isnatta bulunmamak ve sizin tabirinizle vereceğiniz cevaplara göre yargımı oluşturmak içindir...”

        Şimdi ben bunlardan hangisini ihlal etmişim? Burada tartışma niyetim yoktur dedim. Tartıştım mı orada sizinle? Hayır…
        Sizin dilinizden bunları öğrenmeyi merak ediyorum, dedim. Gerçekten de benim ulaştığım Zeydî kaynaklardaki farkı görünce, şaşırdım. Dolayısıyla da bu konulardaki sizin açıklamalarınızı merak edip öğrenmek istedim. Bunda yanlış veya anormal olan ne var?
        Yine diğer tarafta daha adilane cevaplar vermek, yanlış bir isnatta bulunmamak ve sizin tabirinizle vereceğiniz cevaplara göre yargımı oluşturmak için dedim. Ve gerçekten de öyledir, cevap yazdığım kısımlarda bunun örneklerini gördünüz ve ileriki bölümlerde de göreceksiniz. Sizin söylemediğiniz bir şeyi size isnat etmemişim, etmem de Allah’ın izniyle. Ama sizin söylediklerinizin, benim ulaştığım Zeydi kaynaklardakiyle birçok konuda taban tabana zıt olduğunu ortaya koymamın neresinin yanlış olduğunu da anlamış değilim.
        Burada kızacak bir durum yok. Telafisi mümkün olmayacak bir şey de yok. Ok yaydan da çıkmış değil. Biz buradayız, siz de burada. Siz bu şekilde celallenme ve ağzınızdan düşürmediğiniz takiyye vb. ithamlara yeltenme yerine, güzelce bizi birkaç konuda aydınlatırsınız. Biz de bundan sonra ona göre davranırız. Çünkü yukarıda yaptığınız açıklamaları şimdiye kadar yapmış değildiniz. En azından ben ilk defa duyuyorum.

        Açıklamanız gereken hususlar şunlar:

        1- Siz Zeydiyye’nin hangi koluna mensupsunuz?

        2- Mensup olduğunuz kolun alimleri (yani sözlerine istinad edebileceğimiz otoriteleri) kimlerdir?

        3- Bu kolun kaynakları, hangilerdir? En azından bizim bu yazılarda alıntı yaptığımız ve yapacağımız kaynakların hangileri sizin mensubu olduğunuz kola aittir, hangisi değildir?

        4- Eğer iddia ettiğiniz üzere gerçekten, bu kaynaklarda tahrif söz konusu ise, o zaman tahrif edilmemiş nüshaları bize tanıtın. Onlara nasıl ulaşacağımızı bize söyleyin. Varsa nette adreslerini lütfedin.

        Bakın ben yukarıda iki sitenin adresini verdim. O adreslerden birisini Hudeyfe kardeşten almıştım, o da Mektebi Mülkiye kardeşten aldığını söylemişti. Daha sonra Mektebi Mülkiye’yle msnde konuşurken sitenin Zeydiyye’ye mensup olduğunu teyid etti. Diğer adresi ise bir Arapça forumda verilen linkten buldum. Zaten her iki sitede bulunan kitaplar birbiriyle aynıdır.
        Bir de Zeydilere ait yeni bir forum buldum. Burada da diğer sitelerde olan kitaplarla aynı ismi taşıyan kitaplar var, bazı ilave kitaplarla birlikte. Ben sizin işinizi kolaylaştırmak için, tekrar her üç sitenin adresini buraya ekliyorum. Bunların hangisi sizin teyidinizdir? Eğer hiç birisi değilse, ya da bundan emin değilseniz, emin olduğunuz adresler lütfedin, oralardan ulaşalım. Ya da kitap olarak satın alabileceğimiz bir yer, bir imkan varsa, ona da hazırız.
        Bizim zorla kimseye kabul etmediği şeyleri tahmil edecek halimiz yok. Tıpkı kendi hakkımızda, aynısını başkasından beklemediğimiz gibi…
        Adreslerler şöyle:




        Ayrıca bizim ortaya koyduğumuz dokümanların en azından bir kısmı ismen de olsa kabul ettiğiniz kaynaklardandır. İmam Zeyd’in Mecmuu, ya da Müsned’i gibi. Siz eğer bunların doğru olmadığı kanaatindeyseniz, doğru olan nüshalardan gerçek olan neyse bulup bildirirsiniz, bunu yapmadığınız müddetçe bizim için geçerli olan budur.
        Bazılarını da var olduğu halde kabul etmiyoruz diyebilirsiniz. En doğal hakkınız, biz de aynısını yapıyoruz.
        Fakat o zaman da önceden bize yaptığınız şiddetli ve ısrarlı itiraz ve eleştiriye kendiniz maruz kalmış olursunuz.
        Ne demiştiniz?
        Sitede yazan bir kardeşin (Fahrettin Altan) yazdıklarını bana pastelleyerek:
        “Hurre'nin ya da sasanın ne dediği, sizin için ne ifade ettiği umrumda değildir. Eğer mektebinizin alimi konumundaki kişi bu söylemleri kaynaklarıyla beraber sunarak imamların nebilerden üstün olduğuna delil getiriyo ise benim için hüccet olan işte budur. Ben teker teker tüm Şiileri araştırıp bu hadise iman ediyomusunuz diye soramam. Bi mektebin inancını ortaya koyan şey o mektebin eserleridir alimlerinin görüşleridir.”
        Peki, niye şimdi bize itiraz ediyorsunuz? Biz sizin yaptığınızdan farklı bir şey mi yapmışız? “Teker teker ben Şiileri araştırıp şu hadise iman ediyor musunuz diye sormam. Bi mektebin inancını ortaya koyan şey eserleridir alimlerinin görüşleridir” diyen siz, neden bizden bunu bekliyorsunuz? Biz teker teker Zeydileri nasıl bulup soracağız? Bir mektebin inancını ortaya koyan eserleriyse, eserlerinizden verdik, kendimizden bir şey mi ilave ettik? Alimlerinin görüşleriyse, alimlerinizin görüşlerini ortaya koyduk. Ayrıca sizin zannınızın aksine öyle google da falan arama yapıp da ne olduğu, kimin olduğu belli olmayan bilgiler de vermedik. Site belli, kime ait olduğu belli, kitaplar da olduğu gibi ziplenip eklenmiştir siteye. Sitenin girişine de koskocaman مؤسسة الإمام زيد بن علي الثقافية şeklinde bir loga eklenmiştir. Okuyamıyorsanız, tercüme edeyim: “İmam Zeyd bin Ali Kültürel Müessesesi”

        Kaldı ki ne ben İmamiye’nin sözcüsü veya otoritesi olduğumu iddia ettim, ne de Fahrettin Altan kardeşimiz böyle bir şey iddia etmiştir. Etse bile kabul edemeyiz. Ama benim kitaplarından alıntı yaptıklarım, Zeydiyye’nin orta direk imamlarından, alimlerindendirler. Hangi fırkasına mensup olduklarını bilemem, onu inşallah siz söyleyeceksiniz, biz de öğrenmiş olcağız. Ya da hangisinin gerçek, hangisinin tahrif edilmiş olduğunu da… Ama en azından bir kaçının bütün Zeydiyye’nin müşterek değerleri olduğunda şüphe yoktur. İmam Zeyd gibi, İmam Yahya gibi, İmam Kasım er-Rassi gibi ki hepsinin sonunda aleyhisselam tabiri kullanılıyor. Bu da onların Zeydiyye’nin imamlarından olduğunu gösteriyor. Çünkü takip ettiğim kadarıyla bu tabiri sadece İmamları için kullanıyorlar.

        Yine benim Hurre rivayetinin eleştirisi hakkında yazdıklarımın altında şöyle demiştiniz:
        “İşte bu kadar basit. Bu rivayetin ve kıyasların batıl olduğunu üstünlük derecesi olarak addedilemeyeceğini söylüyosunuz. Benim de beklediğim bu idi zaten. Ama sorun burada biter mi? Mesela bu rivayeti kitaplarına alan eserlerinizde güven zedelenmesi olmaz mı? Kaynaklara baktığımda kummi gibi meclisi gibi büyük alimlerinizin bu rivayeti sahiplendiğini e naklettiklerini görüyoruz onlarda sizin gibi bu rivayeti eleştirmek içinmi kitaplarında zikretmişler yoksa bunu imamların nebilerden üstün olduğunu ispat etmek amacıylamı kullanmışlar ? Neden bunu nakletme gereği duymuşlardır amaçları nedir? Sorgulanması gereken bunlardır… bu rivayete iman edip bu kıyaslara inananların durumu nedir ve vebalini kim yüklenecektir ? Ya da Fahrettin Altan bunu delil olarak sunarken siz neden inkar edebiliyosunuz alimler arasındaki farklı görüşlerde mektebinizi anlamak için nereye müracaat etmek gerekir?”

        Bu yazdıklarınızın her kelime ve cümlesi, yukarıda sizin kaynaklarınızdan yazdıklarımın en azından bir kısmı hakkında tıpatıp geçerlidir. Neden başkalarının kaynakları söz konusu olunca bu tespitleri yapmak hemen aklınıza geliyor da, kendi kaynaklarınız, söz konusu olunca farklı şeyler söyleme ihtiyacı hissediyorsunuz?


        Bizim bu kaynaklarımız hakkında söylediklerinizi tersine çevirdiğimizde ortaya çıkan manzara aynen şöyle olur:

        “İşte bu kadar basit. Demek ki Zeydiyye’de de İmamiye gibi yüzde yüz doğru diyebileceğimiz kaynak yoktur. İçinde zayıf, ya da tahrife uğramış şeyler vardır diyorsunuz. Benim de beklediğim bu idi zaten. Ama sorun burada biter mi? Mesela bu rivayeti kitaplarına alan eserlerinizde güven zedelenmesi olmaz mı? Kaynaklara baktığımda bir çok aliminiz, İmam Yahya gibi, Kasım Ressi gibi vs büyük alimlerinizin bu rivayetleri sahiplendiğini ve naklettiklerini, onlara dayanarak fetva verdiklerini görüyoruz. Onlar da sizin gibi bu rivayeti eleştirmek için mi kitaplarında zikretmişler, yoksa bunları kabul edip, onlara mutabık fetva vermek, görüş bildirmek amacıyla mı kullanmışlar? Neden bunları nakletme gereği duymuşlardır; amaçları nedir? Sorgulanması gereken bunlardır… Bu rivayetlere iman edip onların uyarınca görüş bildirenlerin durumu nedir ve vebalini kim yüklenecektir? Ya da o alimler bunu delil olarak sunarken siz neden inkar edebiliyorsunuz? Ya da bir kısmı inkar ederken (sizin iddianıza göre tabi), diğer bir kısmı neden kabul ediyor? Bu alimler arasındaki farklı görüşlerde mektebinizi anlamak için nereye müracaat etmek gerekir?”

        Gördüğünüz gibi bunları bu araya almam, farklı bir tartışma alanı yaratmak için değil, sizin yazılarınızda yer yer belirttiğiniz görüşlere ve eleştirilere daha rahat ve delilli bir şekilde karşılık vermek ve kendi üslubunuzla misilleme yapmak içindi…

        Bir de siz kalkıp forumda açılan "el-Kafide'ki Çelişkiler" başlıklı yazının içeriğine el sürülmeden sadece başlığının bile değiştirilmesine itiraz etmemiş miydiniz? Niye orada o arkadaşa itiraz edip "Arkadaş, bunların hepsini İmamiyenin kabul edip etmediğini öğrenmeden buraya niye yazıyorsunuz? Hadi yazdınız, niye kendi kafanıza göre onlara yorumlar getirip bunlardan hareketle saygısızca bir mezhebi ve mensuplarını itham ediyorsunuz?" demediniz? İşin ucu kendi kaynaklarınıza dokununca mı hamiyet damarınız kabarıyor? Hak hukuk, adalet aklınıza geliyor?

        Allah şahittir ki ben bu kadarını bile yazma niyetinde değildim. Çünkü maksadım, kimseyi üzmek veya cedelleşmeye girmek falan değildir. Önceden de yazdığım gibi amacım doğru bildiğimi delille ortaya koymak ve bir kardeşimden yanlış bildiğimi imkan ölçüsünde düzeltmeye çalışmak, en azından hücceti tamamlamaktır. Ama bu yazdıklarınız ve bu tavrınız bu kadarına zorladı beni... Rabbim hatalarımız varsa affetsin ve doğruları olduğu gibi hepimize göstersin ve ona ittiba etme cesaret ve samimiyetini inayet buyursun. Amin.

        Yazışma konumuzla alakalı kaynaklarınızdan tespit ettiğim dokümanların çok az bir kısmını vermeme rağmen, geriye kalanını, benimsediğiniz kaynakları ve alimleri inşallah tanıttığınızda, test ettirinceye kadar erteliyorum.
        Yazışma seyrimizdeki yazılarınızın geri kalan kısımlarını da sonuna kadar Allah’ın izniyle cevaplayacağım, hiç merak etmeyin.

        Yorum


          #79
          IMAM CAVAD ASNIN DILINDEN EBU BEKIR VE OMER

          Yazışmayı başından itibaren ilgi ile takip ediyorum. Karşılıklı yapılan bu yazışmadan dolayı Mürsel Aydın Hocamıza ve yazışmayı yarıda bırakmayan Zeydiyye kardeşimize teşekkür ediyorum.

          Devamını ilgi ile bekliyoruz inş.


          Yorum


            #80
            IMAM CAVAD ASNIN DILINDEN EBU BEKIR VE OMER

            HUVE'L AZİZ

            SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

            Bu güzel ilmi münazarada bir şeyler yazıp dahil olmak istemedim ki benide aşar zaten Mürsel Aydın var iken laf düşmez bize sadece yazıda ismim geçmesinden dolayı bir açıklama yapma gereksimi hissettim.

            Ben site adresini Mektebi Mülkiye kardeşimden almıştım ki kendiside yanılmıyorsam zeydiyye kardeşten aldığını beyan etmişti tam emin değilim yanılıyorda olabilirim. Hatta sitede de sitenin linkini vermişti Mektebi Mülkiye kardeş.
            EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

            Yorum


              #81
              IMAM CAVAD ASNIN DILINDEN EBU BEKIR VE OMER

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Uzun bir bekleyişin ardından gelen cevabınız, maalesef yine hayal kırıklığı yaratmaya devam ediyor. Hayal kırıklığı ise, sizin zannınızın aksine, istediğim cevapları alamadığım için değil, bir sürü vakit harcayıp yazdığımız hususların içinden keyfi bir seçim yaparak istediğiniz yere cevap verip, diğerlerinin üzerinden es geçmeniz, birçok yerde de kaç defa cevapladığım ve meramımı açıkladığım şeyler hakkında benzer şeyleri tekrarlayıp durmanızdandır. [/quote]

              Ben hiçbir şekilde şahsınızı hedef almamaya ve konuyu kişiselleştirmemeye gayret ettikçe sizin konu ilerledikçe olayı şahsileştirmeye çalışmanız size yakışan bi üslup değildir. Cevaplarımı dilerseniz beğenirsiniz dilerseniz beğenmezsiniz ancak “sürekli aynı şeyleri tekrarlıyosunuz, yarım yamalak cevaplar veriyosunuz” tarzındaki tahkir edici yaklaşımınızı siz kendinize yakıştırıyo iseniz benim diyeceğim bişi yoktur.
              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Ayrıca bir buçuk ay gibi uzun bir sürede cevapların gelmesi de ayrı bir sıkıntı…
              Her neyse yine de yazılanları cevapsız bıkamamaya gayret edeceğim. [/quote]
              Size msn de 1 haftalık anne olduğumu ve son 1-2 aydır bunun sıkıntısını çektiğimi ifade ettiğim halde sanki yetişeceğimiz biyer var gibi ya da ben size şu kadar sürede cevap vereceğimi teminat vermişim gibi cevapların geç gelmesini habire gündem etmeniz ayıptır.. bu konuda ne sizin ne benim ne de bi başkasının kısıt koymaya hakkı yoktur. sizin işiniz gücünüz var ve bir an öcne bu konuyu noktalamak istiyosanız yazmazsınız olur biter. Ben davet etmedim sizi bu tartışmaya konuyu siz açtınız soruları siz sordunuz ben de cevap verdim. Sanki keyfi olarak sizi bekletiyomuşum gibi yakınıp durmanızın hiç bi anlamı yoktur.

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Muhterem kardeşim, kesinlikle yanlış bir şey yaptığımı düşünmüyorum. Zira, benim o soruları burada değil de öbür tarafta sormamın sebebi gayet açıktır. Burada sorduğum sorulara kendi bildiğiniz sebeplerden dolayı ısrarla cevap vermekten çekindiğiniz için, sizin bana sorduğunuz sorunun ardından kendimde müstakil soru sorma hakkı gördüm ve cevaplarınızı alabilmek için bu yöntemi denedim. Siz de sağ olun, kısmi de olsa bu yönteme olumlu cevap verdiniz.
              Daha sonraki soruları sormamda da herhangi bir yanlış yaptığımı düşünmüyorum. Çünkü siz sebep sordunuz, bunları burada tartışma konusu yapmak isteyip istemediğimi sordunuz ben de aynen şu cevabı verdim:

              “Hayır değerli kardeşim, burada asla tartışma niyetim yoktur. Hem bu konuları sizin dilinizden öğrenmeyi merak ettiğim içindir, hem de bazılarını sizin dilinizden öğrenmem, diğer tarafta daha adilane cevaplar vermek, yanlış bir isnatta bulunmamak ve sizin tabirinizle vereceğiniz cevaplara göre yargımı oluşturmak içindir...” [/quote]


              Hala aynı üslubu sergilemekte ısrar ediyosunuz.. sorduğunuz sorulara yanıt vermememin nedeni iddia ettiğiniz gibi herhangi bişeyden çekinmek değil, konuyu kişiselleştirme çabanıza prim vermemektir. Yineliyorum konumuz zeydilik ya da zeydi kaynakları değildir. Çok hevesli iseniz zeydiliği konuşmaya, başka bir başlık açın, orada istediğiniz soruları sorun, bu konuyu saptırmayın diyorum siz tartıştığımız konuyu mezhep savaşı gibi algılayıp hem zeydilik şu konuda ne düşünüyor diye bana soruyosunuz hem cevabınızı alınca kaynaklarınızda bu yer almıyor diye apayrı bi tartışma konusu açıyosunuz. Unutun benim zeydi olduğumu. Ben burada zeydiyyeyi temsilen bişilerden bahsetmiyorum.

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Şimdi ben bunlardan hangisini ihlal etmişim? Burada tartışma niyetim yoktur dedim. Tartıştım mı orada sizinle? Hayır…[/quote]

              Ha siz ben tartşma amacıylamı bu soruları soruyosunuz dediğimde sizde hayır tartışma niyetim yok sadece öğrenmek için soruyorum die yanıt verdiğinizde sadece o başlık altında tartışmayacağınızı kastettiniz öyle mi? Bu da bi yönteminiz olsa gerek.. siz bile bu tür takiyyelere başvurabiliyosanız diğerlerinin halini düşünemiyorum. Allah şahidimdir beni en çok ürküten hasletiniz budur. Net olamamanız, olduğunuzdan, içinden geçenlerden farklı davranmanız ve söylem geliştirmenizdir.

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Sizin dilinizden bunları öğrenmeyi merak ediyorum, dedim. Gerçekten de benim ulaştığım Zeydî kaynaklardaki farkı görünce, şaşırdım. Dolayısıyla da bu konulardaki sizin açıklamalarınızı merak edip öğrenmek istedim. Bunda yanlış veya anormal olan ne var? [/quote]

              Öğrenmek isteyen kişinin tavrı şu olur; der ki; kaynaklarınızda şunlar geçiyorz ama siz şunları iddia ediyosunuz hangisi doğrudur? Ama sizin tavrınız maalesef şu olmuştur; “siz kendi kaynaklarınızı bile bilmiyosunuz…” işte yanlış ya da anormal olan budur. Derdiniz gerçekten öğrenmek değil nasıl yalancı çıkarırım kaygısıdır.

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Yine diğer tarafta daha adilane cevaplar vermek, yanlış bir isnatta bulunmamak ve sizin tabirinizle vereceğiniz cevaplara göre yargımı oluşturmak için dedim. Ve gerçekten de öyledir, cevap yazdığım kısımlarda bunun örneklerini gördünüz ve ileriki bölümlerde de göreceksiniz. Sizin söylemediğiniz bir şeyi size isnat etmemişim, etmem de Allah’ın izniyle. Ama sizin söylediklerinizin, benim ulaştığım Zeydi kaynaklardakiyle birçok konuda taban tabana zıt olduğunu ortaya koymamın neresinin yanlış olduğunu da anlamış değilim. [/quote]

              Bizim itikadımızın temelini oluşturan yöntemlerden birisinin “kuran haricindeki tüm kaynakların tahrif edilmiş olma ihtimalini göz önüne alarak kurana arz etmek” olduğunu bildiğinizi sanıyorum. Dolayısıyla bu yöntemi uygulayacağımız ilk kaynaklar kendi kaynaklarımızdır. Kendi kaynaklarımız dahi olsa kuran haricindeki diğer tüm kaynakların ne dediği ya da demediği, kuran ile kıyaslanmak şartıyla bizim için hüccet değerindedir. Benim söylemediğim şeyleri bana isnad etmeyecek iseniz söylediklerim ortadadır. Eğer konu hakkınDa konuşmaya devam edecekseniz buyurun devam edin, benim söylemlerimden yola çıkarak bişeyler sölicekseniz söylediklerim ortadadır. Yok amacınız zeydiyye mezhebi ya da kaynakları hakkında tartışma açmak ise bunu başka başlıklara saklayın.

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Açıklamanız gereken hususlar şunlar:

              1- Siz Zeydiyye’nin hangi koluna mensupsunuz?

              2- Mensup olduğunuz kolun alimleri (yani sözlerine istinad edebileceğimiz otoriteleri) kimlerdir?

              3- Bu kolun kaynakları, hangilerdir? En azından bizim bu yazılarda alıntı yaptığımız ve yapacağımız kaynakların hangileri sizin mensubu olduğunuz kola aittir, hangisi değildir?

              4- Eğer iddia ettiğiniz üzere gerçekten, bu kaynaklarda tahrif söz konusu ise, o zaman tahrif edilmemiş nüshaları bize tanıtın. Onlara nasıl ulaşacağımızı bize söyleyin. Varsa nette adreslerini lütfedin. [/quote]


              açıklamam gereken öyle mi? Bu gerekliliğin sebebi ya da kaynağı nedir? Şimdi yine siz diyeceksiniz ki mensuplarınıza gördünüz mü soru sordum ama zeydiyye cevap veremedi çekindi korktu vs.. bu sorularınıza neden cevap vereyim? Nedir bu gereklilik? Benim zeydiyyenin hangi kolundan olmam ya da o kolun alimleri ya da kaynakları kimi ne ilgilendirir ve bu sorularıızın kuran dışı kaynakların kurana arz edilmesi yöntemiyle ilgisi nedir?

              Eğer yapmaya çalıştığınız şey benim sizin hadislerle kurana yaklaşım noktasındaki yönteminizi eleştirirken misilleme yapıp bizim kaynaklarımızı ortaya dökmek ise bunu başka başlık altında yapın diyorum. Çünkü bizim için merkezde duran kurandır ve diğer tüm kaynaklar bu merkez etrafında şekillenir. Kendi kaynağımız dahi olsa kurana aykırı olduğunu gördüğümüz bi husus olursa onu reddediyoruz. Ha sizde aynı şeyi yapıyo ve biz de reddediyoruz diyosanız o zaman konuşmamıza gerek yok. aramızdaki fark tam anlamıyla şudur. Biz kendi kaynaklarımız dahi olsa kurana aykırı olduğunu düşünüyo isek bu tahriftir diyip reddediyoruz siz ise en başından itibaren konuştuğumuz konu olan bunları reddetmek yerine tevil eder kurana uyarlamaya çalışırız diyosunuz.

              Özetle; ben sizin kaynaklarınızdaki kurana aykırı olan rivayetleri değil onları sahiplenmenizi eleştiriyorum. Çünkü tahrif kuran haricindeki tüm kaynaklarda mevcuttur ya da mevcut olma ihtimali vardır.


              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Ne demiştiniz?
              Sitede yazan bir kardeşin (Fahrettin Altan) yazdıklarını bana pastelleyerek:
              “Hurre'nin ya da sasanın ne dediği, sizin için ne ifade ettiği umrumda değildir. Eğer mektebinizin alimi konumundaki kişi bu söylemleri kaynaklarıyla beraber sunarak imamların nebilerden üstün olduğuna delil getiriyo ise benim için hüccet olan işte budur. Ben teker teker tüm Şiileri araştırıp bu hadise iman ediyomusunuz diye soramam. Bi mektebin inancını ortaya koyan şey o mektebin eserleridir alimlerinin görüşleridir.”
              Peki, niye şimdi bize itiraz ediyorsunuz? Biz sizin yaptığınızdan farklı bir şey mi yapmışız? “Teker teker ben Şiileri araştırıp şu hadise iman ediyor musunuz diye sormam. Bi mektebin inancını ortaya koyan şey eserleridir alimlerinin görüşleridir” diyen siz, neden bizden bunu bekliyorsunuz? Biz teker teker Zeydileri nasıl bulup soracağız? Bir mektebin inancını ortaya koyan eserleriyse, eserlerinizden verdik, kendimizden bir şey mi ilave ettik? Alimlerinin görüşleriyse, alimlerinizin görüşlerini ortaya koyduk. Ayrıca sizin zannınızın aksine öyle google da falan arama yapıp da ne olduğu, kimin olduğu belli olmayan bilgiler de vermedik. Site belli, kime ait olduğu belli, kitaplar da olduğu gibi ziplenip eklenmiştir siteye. Sitenin girişine de koskocaman مؤسسة الإمام زيد بن علي الثقافية şeklinde bir loga eklenmiştir. Okuyamıyorsanız, tercüme edeyim: “İmam Zeyd bin Ali Kültürel Müessesesi” [/quote]

              İtiraz ettiğim nokta çok açık ve nettir. Siz zeydi kaynaklarındaki kurana aykırı olduğunu iddia ettiğimiz hususları dile getirdiğinizde biz diyoruzki; bu söz imam zeyde ait deildir, onun adına uydurulmuştur, ne o tahrif edilen sözleri ne de bunları yapan kişileri reddediyoruz. Hiçbirisi tevil edip kurtarmaya çalışmıyoruz. Kuranın hatrının el mecmu ya da diğer kaynakların hatrından daha kıymetli olduğunu düşünüyoruz. Eğer siz de aynısı yapabiliyosanız ne ala.. o zaman ben de eleştirimi sona erdiririm ve konu kapanır. Siz de kardeşim dediğiniz Fahrettin atlanın bu tahrif rivayetlerini savunmasını reddedip bunun imamlar adına uydurulduğunu , bu eser sahiplerinin bunları eserlerine almadığını birileri tarafından sokulduğunu kabul ediyomusunuz ? işte aramızdaki en ciddi fark budur. ben çok açık ve net diyorumki; her kim el mecmuya zina eden kişinin recm edileceğine dair rivayetleri sokuşturdu ise o zalimdir, tahrifçidir, imam zeydin bu sözü söylediğine inanan zeydilerde bu tahrife ve zulme ortak olmuşlardır. Madem aramızda fark yoktur. sizinde takınmanız gereken tavır şudur;
              Diyin ki; hurre ya da sasanın söyledikleri iftiradır, bunu şia eserlerine sokanlar tahrifçidir, bu rivayetleri kabul edenler tahrifçidir.. imamların dışkılarının mis gibi koktuğu hadisini imamlarımız söylememiştir, bunu eserine kuleynide almamıştır, birileri bu sözü uydurmuş ve el kafiye sokuşturmuştur. diyebiliyo musunuz bunları ?



              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Kaldı ki ne ben İmamiye’nin sözcüsü veya otoritesi olduğumu iddia ettim, ne de Fahrettin Altan kardeşimiz böyle bir şey iddia etmiştir. Etse bile kabul edemeyiz. Ama benim kitaplarından alıntı yaptıklarım, Zeydiyye’nin orta direk imamlarından, alimlerindendirler. Hangi fırkasına mensup olduklarını bilemem, onu inşallah siz söyleyeceksiniz, biz de öğrenmiş olcağız. Ya da hangisinin gerçek, hangisinin tahrif edilmiş olduğunu da… Ama en azından bir kaçının bütün Zeydiyye’nin müşterek değerleri olduğunda şüphe yoktur. İmam Zeyd gibi, İmam Yahya gibi, İmam Kasım er-Rassi gibi ki hepsinin sonunda aleyhisselam tabiri kullanılıyor. Bu da onların Zeydiyye’nin imamlarından olduğunu gösteriyor. Çünkü takip ettiğim kadarıyla bu tabiri sadece İmamları için kullanıyorlar. [/quote]

              İmam zeyd kendisi oturup hiçbir eser yazmamıştır. Onun adna yazılan eser el vasıti tarafından kaleme alınmıştır. Ki kendisi bile yazmış olsa bu kitabın korunma garantisi yoktur. yemen hükümeti uzun süredir beni ümeyyeden farksız olan zeydiler tarafından yönetilmektedir. Hakim güç onlardır. Dolayısıyla ne el mecmunun ne diğer zeydi eserlerinin tahrif edilmediğini kimse iddia edemez. Bu görüşümüz kuran haricindeki tüm eserler için sabittir. Bu tahriflerin kim tarafından hangi dönemde sokulduğunu bilmemiz ise mümkün değil. El vasıtide sokmuş olabilir, ondan sonra gelenlerde yapmış olabilir yakın dönemde de yapılmış olabilir.

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Yine benim Hurre rivayetinin eleştirisi hakkında yazdıklarımın altında şöyle demiştiniz:
              “İşte bu kadar basit. Bu rivayetin ve kıyasların batıl olduğunu üstünlük derecesi olarak addedilemeyeceğini söylüyosunuz. Benim de beklediğim bu idi zaten. Ama sorun burada biter mi? Mesela bu rivayeti kitaplarına alan eserlerinizde güven zedelenmesi olmaz mı? Kaynaklara baktığımda kummi gibi meclisi gibi büyük alimlerinizin bu rivayeti sahiplendiğini e naklettiklerini görüyoruz onlarda sizin gibi bu rivayeti eleştirmek içinmi kitaplarında zikretmişler yoksa bunu imamların nebilerden üstün olduğunu ispat etmek amacıylamı kullanmışlar ? Neden bunu nakletme gereği duymuşlardır amaçları nedir? Sorgulanması gereken bunlardır… bu rivayete iman edip bu kıyaslara inananların durumu nedir ve vebalini kim yüklenecektir ? Ya da Fahrettin Altan bunu delil olarak sunarken siz neden inkar edebiliyosunuz alimler arasındaki farklı görüşlerde mektebinizi anlamak için nereye müracaat etmek gerekir?”

              Bu yazdıklarınızın her kelime ve cümlesi, yukarıda sizin kaynaklarınızdan yazdıklarımın en azından bir kısmı hakkında tıpatıp geçerlidir. Neden başkalarının kaynakları söz konusu olunca bu tespitleri yapmak hemen aklınıza geliyor da, kendi kaynaklarınız, söz konusu olunca farklı şeyler söyleme ihtiyacı hissediyorsunuz?


              Bizim bu kaynaklarımız hakkında söylediklerinizi tersine çevirdiğimizde ortaya çıkan manzara aynen şöyle olur:

              “İşte bu kadar basit. Demek ki Zeydiyye’de de İmamiye gibi yüzde yüz doğru diyebileceğimiz kaynak yoktur. İçinde zayıf, ya da tahrife uğramış şeyler vardır diyorsunuz. Benim de beklediğim bu idi zaten. Ama sorun burada biter mi? Mesela bu rivayeti kitaplarına alan eserlerinizde güven zedelenmesi olmaz mı? Kaynaklara baktığımda bir çok aliminiz, İmam Yahya gibi, Kasım Ressi gibi vs büyük alimlerinizin bu rivayetleri sahiplendiğini ve naklettiklerini, onlara dayanarak fetva verdiklerini görüyoruz. Onlar da sizin gibi bu rivayeti eleştirmek için mi kitaplarında zikretmişler, yoksa bunları kabul edip, onlara mutabık fetva vermek, görüş bildirmek amacıyla mı kullanmışlar? Neden bunları nakletme gereği duymuşlardır; amaçları nedir? Sorgulanması gereken bunlardır… Bu rivayetlere iman edip onların uyarınca görüş bildirenlerin durumu nedir ve vebalini kim yüklenecektir? Ya da o alimler bunu delil olarak sunarken siz neden inkar edebiliyorsunuz? Ya da bir kısmı inkar ederken (sizin iddianıza göre tabi), diğer bir kısmı neden kabul ediyor? Bu alimler arasındaki farklı görüşlerde mektebinizi anlamak için nereye müracaat etmek gerekir?”

              Gördüğünüz gibi bunları bu araya almam, farklı bir tartışma alanı yaratmak için değil, sizin yazılarınızda yer yer belirttiğiniz görüşlere ve eleştirilere daha rahat ve delilli bir şekilde karşılık vermek ve kendi üslubunuzla misilleme yapmak içindi…[/quote]

              Amacınızın misilleme olduğunun en başından itibaren farkındayım zaten. Yalnız hala daha gözden kaçırdığınız husus şudur. Kıyasınız şu açıdan yanlıştır. Size yönelttiğim cümleleri benim için uyarlamışsınız ama tam olarak zaten benim söylediklerimin aynısını söylemişsiniz. Siz her ne kadar ben size o soruyu yönelttiğimde “defalarca açıklandı tekrar gerek yoktur” die geçiştirsenizde ben sizin ithamlarınızın hepsini teke teker ele alıp yanıt vericem.

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] “İşte bu kadar basit. Demek ki Zeydiyye’de de İmamiye gibi yüzde yüz doğru diyebileceğimiz kaynak yoktur. İçinde zayıf, ya da tahrife uğramış şeyler vardır diyorsunuz. Benim de beklediğim bu idi zaten. [/quote]

              Ben hiçbir zaman zeydi kaynakları %100 doğru demedim. Hatta kuran haricindeki hiçbir kaynak için söylemedim bunu. Bunu nereden çıkardınız? Eğer bu misillemelerinizin amacı bunu öğrenmek ise sorsaydınız söylerdim zaten gerek yoktu bu yöntemlerinize.

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Mesela bu rivayeti kitaplarına alan eserlerinizde güven zedelenmesi olmaz mı? Kaynaklara baktığımda bir çok aliminiz, İmam Yahya gibi, Kasım Ressi gibi vs büyük alimlerinizin bu rivayetleri sahiplendiğini ve naklettiklerini, onlara dayanarak fetva verdiklerini görüyoruz. Onlar da sizin gibi bu rivayeti eleştirmek için mi kitaplarında zikretmişler, yoksa bunları kabul edip, onlara mutabık fetva vermek, görüş bildirmek amacıyla mı kullanmışlar? [/quote]

              Ben defalarcada anlatsam siz anlamamakta ısrar ediyosunuz. Ne imam yahyanın ne imam ressinin bu rivayetleri sahiplenmediğini, onların eserlerinin tahrif edildiğini söylüyorum. Hala neden anlamamakta ısrar ediyosunuz ? siz imam Yahya ya da imam ressinin dilindenmi duydunuz bu rivayetleri ?

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Bu rivayetlere iman edip onların uyarınca görüş bildirenlerin durumu nedir ve vebalini kim yüklenecektir? Ya da o alimler bunu delil olarak sunarken siz neden inkar edebiliyorsunuz? Ya da bir kısmı inkar ederken (sizin iddianıza göre tabi), diğer bir kısmı neden kabul ediyor? Bu alimler arasındaki farklı görüşlerde mektebinizi anlamak için nereye müracaat etmek gerekir?” [/quote]

              Tahrifçilerin durumu Allah atkında müfteriliktir. Hesabını da ona vereceklerdir. Biz neden reddediyoruz çünkü kurana aykırı gördüğümüz için. Demekki diğerlerinde bu hassasiyet yok. mektebimizin anlaşılmak gibi bi derdi gayesi yok. tek derdi Allahın dininin anlaşılmasıdır. Zeydiyye bugün var yarın yok kimse zeydi olarakta hesap vermicek. Bu sıradan bi etiket bizim için. Bu yüzden eğer mektebimizden aksıt Allahın has dinini ali Şialığını anlamak ise kurana ve onun onayladığı sahih sünnete başvurmanız yeterlidir.

              [quote author=mursel_aydin link=topic=14752.msg106186#msg106186 date=1285862914] Bir de siz kalkıp forumda açılan "el-Kafide'ki Çelişkiler" başlıklı yazının içeriğine el sürülmeden sadece başlığının bile değiştirilmesine itiraz etmemiş miydiniz? Niye orada o arkadaşa itiraz edip "Arkadaş, bunların hepsini İmamiyenin kabul edip etmediğini öğrenmeden buraya niye yazıyorsunuz? Hadi yazdınız, niye kendi kafanıza göre onlara yorumlar getirip bunlardan hareketle saygısızca bir mezhebi ve mensuplarını itham ediyorsunuz?" demediniz? İşin ucu kendi kaynaklarınıza dokununca mı hamiyet damarınız kabarıyor? Hak hukuk, adalet aklınıza geliyor? [/quote]

              Benim o konudaki itirazım kişinin dilinden söylenmemiş bi sözün söylenmiş gibi yazılmasıdır. Siz ömer ve ebubekir zalimdir diye bi konu başlığı açsanız bi yöneticide gelip o başlığı ömer ve ebubekir adildir diye değiştirse tavrınız ne olurdu? Bu sandığınız kadar sıradan ve basit bir konumudur ? o başlığı okuyanlar sizin ebubekir ve ömerin adil olduklarını düşündüğünüze dair başlık açtığınızı düşünmez mi? Bu tahrif ve iftira değil midir? Eğer illaki konunu içeriğinden rahatsız iseniz o zaman konuyu açan kişiyi siteden attığınız gibi yazdıklarınıda tamamen ortadan kaldırırsınız sorun kalmaz. Ama hem kişiyi siteden atıp hem de yazdıkları arkasından tahrif ediliyo ise bu mu adalettir haktır hukuktur ?

              Kaldı ki orada mektebi mülkiyenin eleştirdiği tüm hadisler üzerine hudeyfe kardeşle bi anlaşma yaptılar ve başka bir başlık açıp orada gerçekten bu kaynaklar el kafide geçiyomu ya da geçiyosa anlamı nedir tarzında seviyeli bi tartışma konusu daha açıldı. Mektebi mülkiye bu hadislerin şiada geçip geçmediğini geçiyosa ne amaçla geçtiğini soruyo idi hudeyfede cevap veriyodu. Sonra ne oldu dersiniz? O başlıkta proveke edildi hakaretler edildi ve konu kilitlendi. Sonra hudeyfe kardeş bu şartlar altında tartışamayacağını bildirip münazaradan vazgeçtiğini açıkladı sonrasında da zaten site yöneticileri bu seviyeli başlığın mektepleri için zararlı olduğunu düşünmüşlerki kaldırmışlar. Siz görüp duymadıklarınızın hesabını bana sormak yerine yöneticilere sorsanız iyi edersiniz.

              Neden benim uyarmadığım konusuna gelince ben o yazışmalar olduğu sırada sitede yasaklı idim. Siteye girip bişiler yazma imkanım yoktu. Diğer kanallardan ise uyarmadığımı bilip bilmemeniz mümkün değil. Bu yüzden önce uyardınızmı die sormanız gerekir sonrasında neden uyarmadınız die yargılamanız gerekir. Mektebin o ilk açtığı başlığı ben de tasvip etmiyorum. Öncelikle bu rivayetler şii olduğunu iddia edenlere sorulmalı eğer onlar tarafından da savunulur ve kabul görüyo ise o zaman tartışılmalıdır. Ama onlar kabul etmiyo bu bu rivayetler uydurma diyolarsa üzerinde durmaya gerek yoktur. cevap vermek amacıyla yazılanlara baktığınızda orada eleştirilen tüm rivayetlerin sahiplenildiğini göreceksiniz zaten. Sadece sanırım hudeyfe ile beraber açılan seviyeli yazışmada hudeyfe tarafından bkaçı reddedilmiştir ama yöneticilerin bu zoruna gitmişki kaldırmışlar siteden bunları. ( ya da ben bulamadım bilemiyorum)

              Birde uyarı dedinizde peki siz mekteb bikaç hadisinizi reddetti diye onu mürted ilan edip siteden atan kardeşlerinizi hiç eleştirdinizmi ve uyarıda bulundunuzmu bu yaptığınız adil değildir diyerek? Çünkü siz mektebi benden daha yakından ntanıyan birisiniz. Gerçekten mektebi mülkiye size görede bu hadislerinizi inkar etti diyerek mürtedmi olmuştur ?

              Yorum


                #82
                Ynt: IMAM CAVAD ASNIN DILINDEN EBU BEKIR VE OMER

                Zeydiyye ile Şia arasındaki farkı, hangisinin hak olduğunu Yetkin Şia Alimi Mürsel Aydın ile Zeydi olduğunu söyleyen ve Zeydi alimiyle sürekli diyalog halinde olup buraya böyle yazdığını belirten Zeydiyye arasında muhteşem tartışma. Zeydiliğin kendi kaynaklarında Şia'nın delilleri. Bu başlığın, Zeydilik hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler için şöyle gözle görülür bir yere konumasını öneriyorum. burada sabitlenebilir hatta, münazara bölümüne de bir linkle sabitlenebilir. çünkü arandığında zor bulunuyor. sitenin araması yok. başlık da zeydilikle ilgili kelime içermediğinden aramalarda da çıkmıyor. ben yandex'ten arattım zor buldum... goggle hiç bulamıyor. buluyorsa da arayanın göreceği ilk sıralarda yok.

                Yorum

                YUKARI ÇIK
                Çalışıyor...
                X