IMAM CAVAD ASNIN DILINDEN EBU BEKIR VE OMER
Bismillahirrahmanirrahim
Size Güncel Sorular bölümünde sorduğum 10. soru şöyleydi:
Zeydiyye kudsi hadis kavramına inanıyor mu?
Buna ilave bir soru da şöyle olabilirdi: Resulullah’a Kur’an dışında da vahiy nazil olmuş mudur?
Siz şöyle cevap vermiştiniz:
“Resulullah’ın Kur’an’daki ayetleri vahy olarak alması haricinde de Cebrail as ile irtibatta olduğuna iman edilir. Ancak bu irtibatın Kur’an’a ilave olarak bir hüküm getirme ya da Kur’an hükümlerini değiştirme şeklinde değil, var olan hükümleri tatbik etme anlamındadır. Örneğin Kur’an’da bahsedilen namazın nasıl kılınacağını Cebrail as gelmiş ve bizzat Resulullah’a öğretmiştir.”
Zaten önceden de recm hükmünün olmadığını bizzat teyid etmiştiniz.
Recm ile ilgili yukarıda Zeydi kaynaklardan verdiğim belgeler bu söylediğinizle örtüşmüyor. Konunun daha da pekişmesi için yukarıdakilere ilave bazı bilgileri de vermemiz uygun olur:
Zeydiyye’nin baş kaynağı olan İmam Zeydin’in müsned’inde (El-Mecmu), 490, 491,492 ve 494. hadisler recm ile alakalıdır. Resulullah’ın ve halifelerin recmettiğini teyid ediyor.
İmam Ebu Talip Yahya bin El-Hüseyn’l-Haruni “Et-Tahriru Fil-Fıkh kitabında evli olan zinakarın hem kırbaçlanacağını, hem de recm edileceğine dair fetva veriyor!!
İşte fetvanın linki:
Yine İmam Hadi İlal-Hak Yahya ibn-il Hüseyn’in “El-Ahkamu Fil-Helal-i Vel-Haram” isimli kitabında bir sürü hadis naklediyor, evli zinakarın hem kırbaçlanacağı, hem de recm edileceğine dair. Kendisi de bu doğrultuda fetva veriyor!
İşte linki:
Yine “Dürerül’-Ehadisi’n-Nebeviyye Bil-Esnadi’l-Yahyeveiyye” kitabında İmam Yahya kanalıyla şöyle naklediyor: Bize ulaştı ki Ömer zamanında Emirül-Mu’minin, Ömer’in bir kadının recmine emrettiğini gördü… Devamında İmam (a.s) deliller kafi olmadığı için recm hükmünün kadın hakkında geçerli olamayacağını ispat etti ve Ömer recm’den vazgeçti…” Demek ki recm hükmü varmış, İmam da niye recm ediyorsun, böyle bir hüküm yoktur demiyor. Deliller kafi değildir diyor…”
Linki şöyle:
Aynı kitabın 17. sayfasında Yahya bin Hüseyn’den şöyle naklediyor: “Maiz bin Malik Eslemi recmedildiğinde, Allah Resulü ona cenaze namazı kılınmasını emretti.”
İşte linki:
Yine Aynı kitabın 8. sayfasında ise Maiz’in recmi hakkında şu hadis nakledilmiştir: “Resulullah (s.a.a) Maiz’i recmettiğinde, Zübeyr ve arkadaşı, ona bakarak dediler ki: “Şuna bak, Allah’ın örttüğünü açığa çıkarıp kendini rezil ettikten sonra, köpek gibi recmedildi!!” Bunu duyan Resulullah sustu ve bir şey söylemedi. Ta ki bir eşek leşinenin yanından geçtiklerinde, onlara dönerek buyurdu ki: “Hadi inin şu eşeğin etinden yiyin!” Onlar da Ya Resulallah dediler, leş yememizi mi emrediyorsunuz?!” Bunun üzerine şöyle buyurdu: “Biraz önce arkadaşınız hakkında söyledikleriniz, bunu yemekten daha kötüydü! O şimdi cennet nehirlerinde yüzüyor!”
İşte linki:
Aynı hadisin altında İmam Yahya bir başka hadis şöyle naklediyor: “Emirül’muminin (a.s) Hemezan’lı bir kadın recmedildiğinde, onun kefenlenmesi, gusül verilmesi ve namazının kılınmasına emretti.”
http://www.izbacf.org/page_display.p...mp;page_num=17
Bismillahirrahmanirrahim
Size Güncel Sorular bölümünde sorduğum 10. soru şöyleydi:
Zeydiyye kudsi hadis kavramına inanıyor mu?
Buna ilave bir soru da şöyle olabilirdi: Resulullah’a Kur’an dışında da vahiy nazil olmuş mudur?
Siz şöyle cevap vermiştiniz:
“Resulullah’ın Kur’an’daki ayetleri vahy olarak alması haricinde de Cebrail as ile irtibatta olduğuna iman edilir. Ancak bu irtibatın Kur’an’a ilave olarak bir hüküm getirme ya da Kur’an hükümlerini değiştirme şeklinde değil, var olan hükümleri tatbik etme anlamındadır. Örneğin Kur’an’da bahsedilen namazın nasıl kılınacağını Cebrail as gelmiş ve bizzat Resulullah’a öğretmiştir.”
Zaten önceden de recm hükmünün olmadığını bizzat teyid etmiştiniz.
Recm ile ilgili yukarıda Zeydi kaynaklardan verdiğim belgeler bu söylediğinizle örtüşmüyor. Konunun daha da pekişmesi için yukarıdakilere ilave bazı bilgileri de vermemiz uygun olur:
Zeydiyye’nin baş kaynağı olan İmam Zeydin’in müsned’inde (El-Mecmu), 490, 491,492 ve 494. hadisler recm ile alakalıdır. Resulullah’ın ve halifelerin recmettiğini teyid ediyor.
İmam Ebu Talip Yahya bin El-Hüseyn’l-Haruni “Et-Tahriru Fil-Fıkh kitabında evli olan zinakarın hem kırbaçlanacağını, hem de recm edileceğine dair fetva veriyor!!
İşte fetvanın linki:
Yine İmam Hadi İlal-Hak Yahya ibn-il Hüseyn’in “El-Ahkamu Fil-Helal-i Vel-Haram” isimli kitabında bir sürü hadis naklediyor, evli zinakarın hem kırbaçlanacağı, hem de recm edileceğine dair. Kendisi de bu doğrultuda fetva veriyor!
İşte linki:
Yine “Dürerül’-Ehadisi’n-Nebeviyye Bil-Esnadi’l-Yahyeveiyye” kitabında İmam Yahya kanalıyla şöyle naklediyor: Bize ulaştı ki Ömer zamanında Emirül-Mu’minin, Ömer’in bir kadının recmine emrettiğini gördü… Devamında İmam (a.s) deliller kafi olmadığı için recm hükmünün kadın hakkında geçerli olamayacağını ispat etti ve Ömer recm’den vazgeçti…” Demek ki recm hükmü varmış, İmam da niye recm ediyorsun, böyle bir hüküm yoktur demiyor. Deliller kafi değildir diyor…”
Linki şöyle:
Aynı kitabın 17. sayfasında Yahya bin Hüseyn’den şöyle naklediyor: “Maiz bin Malik Eslemi recmedildiğinde, Allah Resulü ona cenaze namazı kılınmasını emretti.”
İşte linki:
Yine Aynı kitabın 8. sayfasında ise Maiz’in recmi hakkında şu hadis nakledilmiştir: “Resulullah (s.a.a) Maiz’i recmettiğinde, Zübeyr ve arkadaşı, ona bakarak dediler ki: “Şuna bak, Allah’ın örttüğünü açığa çıkarıp kendini rezil ettikten sonra, köpek gibi recmedildi!!” Bunu duyan Resulullah sustu ve bir şey söylemedi. Ta ki bir eşek leşinenin yanından geçtiklerinde, onlara dönerek buyurdu ki: “Hadi inin şu eşeğin etinden yiyin!” Onlar da Ya Resulallah dediler, leş yememizi mi emrediyorsunuz?!” Bunun üzerine şöyle buyurdu: “Biraz önce arkadaşınız hakkında söyledikleriniz, bunu yemekten daha kötüydü! O şimdi cennet nehirlerinde yüzüyor!”
İşte linki:
Aynı hadisin altında İmam Yahya bir başka hadis şöyle naklediyor: “Emirül’muminin (a.s) Hemezan’lı bir kadın recmedildiğinde, onun kefenlenmesi, gusül verilmesi ve namazının kılınmasına emretti.”
http://www.izbacf.org/page_display.p...mp;page_num=17
Yorum