Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

    [quote author=Şehadet link=topic=3955.msg78295#msg78295 date=1270742309]
    [quote author=SefaMerve link=topic=3955.msg78013#msg78013 date=1270536251]
    Çok güzel hazırlanmış. Allah(c.c.) razı olsun.
    [/quote]
    [/quote]

    amin ecmain

    Yorum


      #17
      Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

      [quote author=Elmeddin link=topic=54564.msg301245#msg301245 date=1270457963]

      حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَكَّارِ بْنِ الرَّيَّانِ، عَنْ هُشَيْمِ بْنِ بَشِيرٍ، عَنِ الْحَجَّاجِ بْنِ أَبِي زَيْنَبَ، عَنْ أَبِي عُثْمَانَ النَّهْدِيِّ، عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ، أَنَّهُ كَانَ يُصَلِّي فَوَضَعَ يَدَهُ الْيُسْرَى عَلَى الْيُمْنَى فَرَآهُ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم فَوَضَعَ يَدَهُ الْيُمْنَى عَلَى الْيُسْرَى ‏.


      Muhammad b. Bekkar b. er-Rayyan ... Huşeym b. Beşir ... Haccac b. Ebu Zeynep ... Ebu Osman en-Nehdi ... : "İbn Mesud namaz kılarken sol elini sağ elinin üzerine koymuştu. Rasulullah (s.a.a) onu gördü ve sağ elini sol elinin üzerine koymasını emr etti"


      Ebu Davud, "Sünen", hadis 755



      أَخْبَرَنَا عَمْرُو بْنُ عَلِيٍّ، قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ، قَالَ حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ، عَنِ الْحَجَّاجِ بْنِ أَبِي زَيْنَبَ، قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عُثْمَانَ، يُحَدِّثُ عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ، قَالَ رَآنِي النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم وَقَدْ وَضَعْتُ شِمَالِي عَلَى يَمِينِي فِي الصَّلاَةِ فَأَخَذَ بِيَمِينِي فَوَضَعَهَا عَلَى شِمَالِي ‏.

      ........Huşeym ( b. Beşir) ... Haccac b. Ebu Zeynep ... Ebu Osman en-Nehdi ... : ibni Mesud dedi: "Namazda sol elimi sağ elimin üstüne koyduğumda Rasulullah (s.a.a) beni gördü ve sağ elimi sol elimin üzerine koydu"


      Nesai, "Sünen", hadis 896



      حَدَّثَنَا أَبُو إِسْحَاقَ الْهَرَوِيُّ، إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَاتِمٍ أَنْبَأَنَا هُشَيْمٌ، أَنْبَأَنَا الْحَجَّاجُ بْنُ أَبِي زَيْنَبَ السُّلَمِيُّ، عَنْ أَبِي عُثْمَانَ النَّهْدِيِّ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ، قَالَ مَرَّ بِي النَّبِيُّ ـ صلى الله عليه وسلم ـ وَأَنَا وَاضِعٌ يَدِي الْيُسْرَى عَلَى الْيُمْنَى فَأَخَذَ بِيَدِي الْيُمْنَى فَوَضَعَهَا عَلَى الْيُسْرَى ‏.‏

      ......Huşeym ( b. Beşir) ... Haccac b. Ebu Zeynep es-Selami ... Ebu Osman en-Nehdi ...: "Abdullah İbn Mesud dedi: "Rasulullah (s.a.a) yanımdan geçti. Ben sol elimi sağ elimin üzerine koymuştum. O, Benim sağ elimden tutup sol elimin üzerine koydu"


      İbni Mace, "Sünen", 860-cı hadis


      Bu hadisi Ebu Osman en-Nehdi Abdullah İbn Mesuddan rivayet etmiştir. 3 hadis kitabında hadisin metnindeki ihtilaflar göz önündedir. ilave olarak:

      1. Haccac b. Ebu Zeynep: bu ravi hakkında ihtilaflar var. Bazıları onu siğa, Nesai, Ahmed b. Hanbel ve başkaları ise onu zayıf saymışlardır. Darektuni onu bir yerde siğa, diğer bir yerde ise zayıf saymıştır. (İbn Hacer, "Tehzibut-Tehzib" 2/177) el-Akili İbn Mesuddan olan bu hadis hakkında: "Ona tabii olunmaz" demiştir. (el-Akili "ed-Duafa" 1/283)

      2. Huşeym b. Beşir: Bu ravi hakkında ihtilaf var. ancak bir çok kimse onun müdellis olduğunda ittifak etmişlerdir. İbni Macenin "Sunen"inde bu hadisi Huşeym b. Beşirden Ebu İshak rivayət etmişdir. Ebu İshaq h.178-de dünyaya gelmiştir. Huşeym b. Beşir ise h.183-de dünyadan göçmüştür. Yani Ebu İshak maksimum 5 yaşında Huşeym b. Beşiri görmüştür.


      Huşeym ( b. Beşir)[/quote]

      yukarıda Huşeym b. Beşir Abdullah ibni Mesauddan r.a namazda sağ eli sol üzerine koymak gerektiğini rivayet ediyordu ama şimdi:

      حدثنا أبو بكر قال : حدثنا هشيم عن يونس عن الحسن ومغيرة عن إبراهيم أنهما كان يرسلان أيديهما في الصلاة

      Ebu Bekr bize haber verdi: Huşeym (b. Beşir) --- Yunus (b. Ubeyd) --- Hasan ve Muğıre --- İbrahimden onların ellerini aşağı bırakarak namaz kıldıklarını rivayet etti.


      ibni Ebi Şeybe, "Musannaf", hadis 1

      [quote author=Elmeddin link=topic=54564.msg301243#msg301243 date=1270456338]


      حدثنا نصر بن علي أخبرنا أبو أحمد عن العلاء بن صالح عن زرعة بن عبد الرحمن قال سمعت ابن الزبير يقول صف القدمين ووضع اليد على اليد من السنة

      Nasr b. Ali ... Ebu Ahmed ... el-Ala b. Salih ... Zur`e b. Abdurrahman ... İbni Zübeyrinden şöyle duyduğunu rivayet ediyor: "Ayakları bir sırada koymak ve eli el üzerine koymak namazın sünnesindendir."


      Ebu Davud, "Sünen", hadis 754


      bu hadisde şiaya göre 3 ehli sünnete göre 2 problem var:

      1. Zur`e b. Abdurrahman: meçhuldür. başka hadis bilinmiyor. hadis öğrenimi ve s. hakkında bilgi yoktur. (İbn Hacer, "Tehzibut-Tehzib" 3/281)

      2. el-Ala b. Salih: Bazılərı onun siğa, bazıları ise zayıf olduğunu, Buhari ise onun hadislerine tabii olmamak gerektiğini söylemiştir. (İbn Hacer, "Tehzibut-Tehzib" 8/164)

      3. Abdullah b. Zübeyir: Bizim için Ehli Beytin (a.s) düşmanı, nasibidir. "Ceme"l savaşında teyzesi ile birlikte Hz. imama (a.s) karşı savaşmıştır.

      [/quote]

      yine yukarıda Abdullah b. Zübeyrin "sağ eli sol elin üzerine koymak sünnettir" dediğini görmüştük ama şimdi:

      حدثنا عفان قال : حدثنا يزيد بن إبراهيم قال : سمعت عمرو بن دينار قال : كان ابن الزبير إذا صلى يرسل يديه

      Affan bize haber verdi: Yezid b. İbrahim --- Amr b. Dinardan Abdullah İbn Zubeyrin namaz kıldığında ellerini aşağı bıraktığını rivayet etti.


      ibni Ebi Şeybe, "Musannaf", hadis 2

      Yorum


        #18
        Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?


        حدثنا ابن علية عن ابن عون عن ابن سيرين أنه سئل عن الرجل يمسك يمينه بشماله قال : إنما فعل ذلك من أجل الدم

        ... İbn Şirinden (namazda) sağ eliyle sol elini tutan şahıs hakkında soruldu. Dedi: ki: "O, bunu kanın sebebinden yapmıştır"


        ibni Ebi Şeybe, "Musannaf", hadis 3


        ibni Şirin hakkında bilgi almak isteyenler buraya baksınlar.

        Yorum


          #19
          Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?


          حدثنا عمر بن هارون عن عبد الله بن يزيد قال : ما رأيت ابن المسيب قابضا يمينه في الصلاة كان يرسلها

          ...........Abdullah b. Yezid dedi ki: "İbni el-Museyyibin namazda ellerini bağladığını görmüş değilim. O, ellerini aşağı bırakarak namaz kılardı"


          ibni Ebi Şeybe, "Musannaf", hadis 4


          ibni el Müseyyib hakkında bilgi almak isteyenler buraya baksınlar.

          Yorum


            #20
            Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?


            حدثنا يحيى بن سعيد عن عبد الله بن العيزار قال : كنت أطوف مع سعيد بن جبير فرأى رجلا يصلي واضعا إحدى يديه على الأخرى هذه على هذه وهذه على هذه فذهب ففرق بينهما ثم جاء

            Yahya b. Said --- Abdullah b. İzardan bize haber verdi: "Said b. Cübeyrle tavaf ediyordum. (Said b. Cübeyr) Bir şahsın ellerini bağlayarak namaz kıldığını gördü. qıldığını gördü. (Said b. Cübeyr) ona yaklaşarak ellerini bir-birinden araladı ve geldi"


            ibni Ebi Şeybe, "Musannaf", hadis 5


            Said b. Cübeyrin kim olduğunu merak edenler buraya baksınlar.

            Yorum


              #21
              Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

              Allah razi olsun

              Yorum


                #22
                Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

                [quote author=segaleyn link=topic=3955.msg84065#msg84065 date=1274806751]
                Allah razi olsun

                [/quote]

                amin ecmain

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

                  Elmeddin kardeşimizin emeğine sağlık, teşekkür ederim...

                  Namazın farzları Ehl-i Sünnete göre;

                  1)Tekbir
                  2)Kıyam
                  3)Kıraat
                  4)Ruku
                  5)Secde
                  6)Kaide-i Ahire dir...
                  ''Senin hakkında ne düşünüyorsam, Allah bana 10 mislini versin''

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

                    bir itaat teslimiye boyun eğeme el pençe divan durma eylemi olan el bağlama fiili, bir isyan bir ayaklanma bir ayakta duruş olan KIYAM eylemiyle taban tabana zıttır. bu yüzden ehli sünnet kendi içinde çelişkiye düşmüş olmaktadır. hani rukuda ya da secdede el bağlansa mantıklı ama KIYAM'da (yani isyan) el bağlamak kıyamın ruhunu kırar. Ve zalimler karşısında el bağlayıp onlara rezil olma biçimine dönüşür...

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

                      Kıyamda, hareketsiz durursun... Kimin huzurunda, Hakkın huzurunda... Hakkın huzurunda isyan olur mu...?
                      ''Senin hakkında ne düşünüyorsam, Allah bana 10 mislini versin''

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

                        niye bu eyleme kıyam (ayaklanma) denmiş?

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

                          Kıyam, efalullaha işarettir... Kul hareketsiz kalarak, Efal'in Hakka ait olduğunu izhar eder... Kul, Efalim yok der... Ama Zatı ayakta'dır... Rukuda Sıfatım yok der, Secde de Zatım yok der...
                          ''Senin hakkında ne düşünüyorsam, Allah bana 10 mislini versin''

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

                            [quote author=mecal link=topic=3955.msg84900#msg84900 date=1275046365]
                            Kıyam, efalullaha işarettir... Kul hareketsiz kalarak, Efal'in Hakka ait olduğunu izhar eder... Kul, Efalim yok der... Ama Zatı ayakta'dır... Rukuda Sıfatım yok der, Secde de Zatım yok der...
                            [/quote]

                            kıyamda kul hiç fiilim yok tüm fiiller Allah'ın demiş olsa o zaman el bağlamak bunu bozar. çünkü insanın ayakta duruşunda bir ek fiil olmuş olur el bağlama olayı. yoksa doğal eylemsizlik elleri bağlamamayı gerektirir..

                            kaldı ki kulun böyle dediği falan yoktur. bu küfür karşısında eylemsizliği tercih etmiş tarikat erbabının uydurduğu batıl bir çıkarımdır. yoksa kıyam öyle demek olmayıp tam tersine eylem demektir. kıyam hareketi bir eylem hareketi bir baş kaldırış bir dirilmedir. Kıyamet kelimesi mesela burdak gelmektedir. Siz kelimenin bu kullanımı çok açıkken nasıl olur da kelimenin tam zıttına eylemsizlik anlamını hangi delille çıkarıyorsunuz..

                            namazda kıyam Allah huzurunda bir eğitimi ifade eder. hiç bir eyleme başlamadan önce Rabbim ayağa kalktım senin huzurunda söz veriyorum ki hç bir beşeri sulta huzurnda eğilmeyeceğim hiç bir zalime baş eğmeyeceğim dimdik ayakta işte böyle duracağım demektir. Benim eğileceğim hiç bri varlık yok kimse benden eğilmemi ezilmemi bükülmemi el bağlamamı beklemesin. ben hiç bir varlığı göremiyorum ki önünde eğileyim şeklinde çok deruni anlamlara sahiptir.

                            kıyam tek eğilinecek varlık Yüce Allah'ın önünde eğilmeye bir hazırlıktır. tüm eğilmeleri reddediştir. kalbi kirden arındırmak gibi Allah'ı koymadan önce.. tıpkı kelimei tevhid gibi: illallah (sadece Allah vardır) demeden önce tüm tanrıları tapılan nesneleri kalpten dünya görüşü ve dğer yargılarından günlük hayattan temizlemektir. çünkü buraya inşa edilecek olan tevhid binası çok katlı ve çok büyük olacak çok yük çekecek çok fitnelere şeytani vesveselere dayanacaktır. o yüzden çürük temeller üzerine bina edilemez. önce hafriyatı alınmalı çürük temeli temizlenmeli yara önce oyulmalıdır.. sonra tertemiz kalbe Allah konulmalıdır.

                            sonra ruku ve de kulluğunu zirvesi olan secde bunun peşinden gelmelidir

                            kullar önünde kıyam edememişler Allah önünde secde edemezler. kullardan kalbinin korkusunu alamamış olanları Allah'tan korkmayı beceremezler.. o yüzden namaz kıyamla başlar tıpkı tevhid gibi. o yüzden bu eyleme kıyam denmiştir ayaklanma denmiştir...

                            İşte bu hikmte en uygun sünneti Resul Şia ile günümüze taşınmıştır.. Elhamdülillah...

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

                              Ne güzel demişsiniz Kıyam, Kıyamet'ten gelir diye...
                              Kıyamet, bir yok oluştur... Mutlak olan Allahın Varlığının daimetine, eylemin ona ait oluşuna ve Ondan gayrisinin yani tüm yaratılmışların da yok oluşuna yani eylemsizliğine işarettir...
                              ''Senin hakkında ne düşünüyorsam, Allah bana 10 mislini versin''

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Caferiler neden ellerini acarak namaz kilarlar?

                                ama siz benim dediğim şekilde değil tam zıttını anlamışsınız

                                kıyamet bir yok oluş bir eylemsizlik demek değildir. tersine bir geçici yokluk ve eylemsizlikten (kabir) sonsuz bir hayata başlangıç kabirlerden bir kalkıştır yani bir eylemdir. bir diriliştir. siz ölüş diyorsunuz..

                                tüm yaratılmışlar yok olacaksa o zaman nasıl hesap kitap cennet cehennem olacak. eylemsizliğin başladığına dair bir delil gösteremezsiniz. Allah da hiç bir kulunu hiç bir zaman eylemsizliğe yöneltmez.. ancak doğru eyleme yöneltir. buna uymayanları da kıyamette susturur kendi hükmünü ve hakikatin şahitliğini yapar yaptırır onu susturur derilerini gözleirini ve diğer şahitleri konuşturur.

                                Eğer eylemsizlik ve fiilsizlik övülmüş ya da teşvik edilmiş olsaydı yaratılışın anlamı kalmaz pasiflik zillet küfür karşısında teslim olmuşluk gerçekleşirdi.. oysa Allah hiç bir zaman eylemsizliği önermiyor.

                                la ilahe yani hiç bir ilah yoktur demek en büyük eylemdir, eylemsizlik değildir. en büyük isyan nasıl eylemsizlik olur. Biz eylem yapmayalım da küfür her yana hakim mi olsun. biz ses çıkarmayalım iş yapmayalım da zulüm altında esir mi olalım.
                                bu tarikat yoluyla islam aleminin küfre teslim edilmesi yolundan başka bir şey değildir. Bu moğolların zulmü karşısında insanları teslim olmaya çağıran satılmış din adamlarının uyduruk tarikatlarıdır...

                                bu gün de abd dolarları ile teşvik buluyor bol bol..

                                ve namazda Allah böyle bir eylemsizliği istemiş emretmiş olsaydı o zaman yatmak namazın farzlarından biri olurdu. çünkü ancak orda bir eylemsizlik vardır. hasta gibi ölü gibi yatarak insan ancak eylemsiz kalabilir.. oysa ayakta durmak bir güç bir enerji bir tercih edişlik ister. tam tersi bir eylemi nasıl eylemsizlik diye adlandırıyorsunuz anlamak mümkün değil.. namazda ayakta durmak hiç bir şeyi yapmamak Allah karşısında fiilsizlik anlamına mı geliyor. o halde neden Allah namazı emrediyor namaz bir fiil değil mi kıyamda okumak bir fiil değil mi?....

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X