Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

    değildir, namazda fatihadan sonra amin demek namazı bozar. fıkhımızda fatadan sonra amin demenin namazı bozması, amin kelimesinin niteliğinden çok, ayakta tam bir sure okumakla ilgilidir. kıraat fatiha ve tam bir sure okumakla tamam olur. fatiha ile başka tam bir sure arasına bir ayetten bir kelime sıkıştırmak namazı bozar

    Yorum


      #17
      Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

      evet, amin kelimesinin geçtiği ayeti buldum:euzu billahi mineş şeytanir racim:
      • [li]وَالَّذِي قَالَ لِوَالِدَيْهِ أُفٍّ لَّكُمَا أَتَعِدَانِنِي أَنْ أُخْرَجَ وَقَدْ خَلَتْ الْقُرُونُ مِن قَبْلِي وَهُمَا يَسْتَغِيثَانِ اللَّهَ وَيْلَكَ آمِنْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَيَقُولُ مَا هَذَا إِلَّا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ {الأحقاف/17}Ahkaf 17
        [/li]

      Yorum


        #18
        Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

        Bu arada şu kuralımızı tekrar edelim: bir şey "yok" diyebilmek en zor şeylerden biridir. buna karşın var demek ispatı daha kolay bir olaydır. yok diyen o şeyin orada olmadığını, o şeyin tümüyle gözler önüne sermesi gerekir, oysa var demek ispatı daha kolay bir konudur. çıkarır gösterirsiniz varlığını ispatlarsınız. yok demek ispatı zor olan bir iddiadır..

        Yorum


          #19
          Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

          ayetteki aminin konu ile alakası yok.


          AHKAF 17. Ana ve babasına: Öf be size! Benden önce nice nesiller gelip geçmişken, beni mi tekrar dirilmekle tehdit ediyorsunuz? diyen kimseye, ana ve babası Allah’ın yardımına sığınarak: Yazıklar olsun sana! İman et. Allah’ın vâdi gerçektir, dedikleri halde o: Bu, eskilerin masallarından başka bir şey değildir, der.
          isterse günahım başından aşsın
          isterse sıratta yollarım şaşsın
          ister cehennemde vücüdum pişsin
          insanlığa giden yolu isterim.

          Yorum


            #20
            Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

            VAR

            Yorum


              #21
              Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

              boş işlerle uğraşarak milletin aklını çelmeyin

              Yorum


                #22
                Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

                sen dolu işlerle bizim aklımızı çel

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

                  benim Akıl çelmek gibi bi derdim ve tasam hiç olmadı ve Allah da etmesin inşaallah..
                  İran İslam Devrimini severim kendi ülkem gibi hassas ve sevgi doluyumdur Türkiye de Akp Hükümetini yanında ve 90 yıllık komünist ve Faşist rejimin ,Cuntacıların, Irkçıların, Darbecilerin Münafıkların ve Mürailerin karşısındayım...
                  Mezhepçi değilim ama bi Mezhebe tabiyim ve asla hiç bi Mezhebe de karşı değilim...
                  İslamın ve İmanın şartları bellidir o kadar...

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

                    [quote author=movsar link=topic=22804.msg145460#msg145460 date=1332520431]
                    boş işlerle uğraşarak milletin aklını çelmeyin
                    [/quote]
                    Katılmıyorum.

                    [quote author=movsar link=topic=22804.msg145498#msg145498 date=1332580782]
                    İran İslam Devrimini severim kendi ülkem gibi hassas ve sevgi doluyumdur
                    Türkiye de .... 90 yıllık komünist ve Faşist rejimin ,Cuntacıların, Irkçıların, Darbecilerin Münafıkların ve Mürailerin karşısındayım... [/quote]
                    Katılıyorum...


                    http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

                      tüm tağuti yönetimlerin karşısındayım...

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

                        [quote author=Aşk Kervanı link=topic=22804.msg145499#msg145499 date=1332581157]
                        Katılmıyorum.
                        Katılıyorum...
                        [/quote]
                        olsun katıldığın ile katılmadığın konular bizim Kardeşliğimize bi Halel getirmez ..

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

                          [quote author=movsar link=topic=22804.msg145498#msg145498 date=1332580782]

                          Mezhepçi değilim ama bi Mezhebe tabiyim ve asla hiç bi Mezhebe de karşı değilim...

                          [/quote]

                          böyle olması çok normal,çünkü tabi olduğun mezhebin hak ehli olduğunu söyleyebilmen için diğer mezheplere inandığını söylemen gerekir.mezhebinin hak ehli olduğunu iddia eden diğer mezhepleride inkar eder .onun için bunun adına mezhep denmiş.diğeri öbürünü inkar eder.karşı geldiğini ifade etmen,diğerlerinin de seni yok sayması demektir.bunu yapmak kolay değil.birileriyle birşeyleri paylaşabilmen için kendini,diğerlerine açıklaman da gerekir ki senin inancına göre cevap versinler herhangi bir konuda.

                          böyle bir kısır döngü işte.

                          o senin inancını kabul etmez ama saygı duyar,sen onunkine karşı gelirsin ama saygı duyarsın.böyle gider gelir...
                          ama bu forumdaki velayete inananların,diğer inanç sahibi kişilerle inançlarını tartışma değilde,Ehlibeyt (a.s) ilgili yeni birşeyler
                          öğrenmek için burada bulunduğuna,hiçbir muhalif inanç sahibinin aksi tezleri,velayete inananlara vesvese katamayacağına,
                          uğraşırlarsa çabalarının boş olduğuna yavaş yavaş senin de kanaat getirmen gerekir.ben şimdiye kadar bunda başarılı olan birisini görmedim.

                          fatiha suresinden sonra amin demenin doğru olup olmadığına değil,böyle bir tartışmanın nerden kaynakladığına bakmak gerekir.bizim inancımıza göre bu konuda yakini (delili) olmayan bi kişi müçtehidinin fetvasına uyması gerekir.bizim müçtehidlerimizde fatihadan sonra amin demenin uygun olmadığını bildirmişlerdir,bizde buna uyarız.yok eğer bu konuda
                          müçtehide uymam derse,sorgu sualde niyesinin cevabınıda hazırlaması gerekir.


                          Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

                            minareyi çalanların her zaman bi kılıfları vardır..
                            ben İran İslam Devrimiyle Uyandım ve rahmetli İmam Humeyni ve bazı Alimlerin temin edebildiğimce kitaplarını okudum kendim hanefi mezhebine mensubum fakat dediğim gibi asla hiç bi mezhebe karşı değilim ,babasından gördüğü gibi bi mezhebe tabii olunuyor zaten .
                            gelmiş geçmiş bütün peygamberlerde insanları yalnızca Allaha davet ettiyse benin ne haddime ki mezhep reklamcılığı yapmak... ha insanların takıldığı ve kolaylıklar için bence çok da iyi ve gereklidirde..
                            Hiç bi Mezhep İmamının da diğer Mezhepler için Aleyhte atıp tuttuğunu da sanmak istemem ben böyle sanıyorum veya anlıyorum gibi söylemde bulunur diye yakıştırıyorum.

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

                              movsar kardes
                              ne mutlu size, en azindan sii'lerin kanini vs. helal bilmek pozisyonundan cikmayi basarabilmis ve yeryüzündeki anti-islam savasinin farkina varmissiniz, bu nokta taktire sayan, yalniz bilmiyorum baska bir seyimi ifade etmek istediniz su ifadenizle:

                              babasından gördüğü gibi bi mezhebe tabii olunuyor zaten .

                              kuran bu görüsü tenkid eder, bunu bildiginizden yola cikarak belki baska birsey ifade etmek istemisinizdir diye düsündüm!?

                              yine bu ifadeniz:
                              benin ne haddime ki mezhep reklamcılığı yapmak

                              sonradan kurulmus bir mezhebe tabii'siniz sonucta, bunun üzerine hic düsündünüzmü!?

                              yine bu ifadelerinizde ayni sekilde mesajinizin temel fikrine zit gibi duruyor:
                              insanların takıldığı ve kolaylıklar için bence çok da iyi ve gereklidirde..

                              kuran'da bu bölük bölük olup parcalanip, bir konuda farkli fikirlere sahip olup, diger grupla ihtilaf icerisinde olmak yine tenkit edilmistir.

                              Hiç bi Mezhep İmamının da diğer Mezhepler için Aleyhte atıp tuttuğunu da sanmak istemem

                              malesef; bu konuda yaniliyorsunuz, cok üzücüdür ki, akla hayale getiremeyeceginiz kavga, itham, saldiri vs. sözkonusu olmus

                              ancak, bütün bunlarla benim size anlatmak istedigim;
                              her insan sahsi olarak kendi yolundan, kendi inandigindan sorumludur, hele okuyan, arastiran bir insan ise, hic sansi yok, o yüzden söylediklerinize yalnizca bir dikkat cekmek istedim, icini acmak, tartismaya dönüstürmek istemem





                              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Namazda Fatiha Suresinden Sonra ‘Amin’ Demek Caiz midir?

                                movsar, Allah dini zor indirmiş, Peygamberi düşünüp onun zorluğunu görememiş, insanlarn farklı coğrafya ve işlerde bulunacağını hesaplayamamış da Hanefi Şafi gelip bunların düşünüp göremediği zorlukları tespit etmiş ve dini kolaylaştırmışlar mı?

                                buna delilin nedir? babalardan kalan dine inanılır mı? Kur'an buna atalar dini der ve bunu akletmeyen müşriklere has olduğunu, oysa Peygamberin takipçisi mü'minlerin delillerle inanıp aklettiklerini, körü körüne ataları taklit eden müşrikleri bu sebeple eleştirdiklerini görmez misin?

                                Eğer mezhep imamı ben böyle sanıyorum derse, bu, onun emin olmadığını göstermez mi? Eğer bu onun kişisel yorumuysa, o zaman kaçınılmaz olarak şu durumlar ortaya çıkmış olmaz mı?

                                1- dine kişisel görüşünü sokmuş olur

                                2- dine kişisel görüş sokmak hakkı başkasına da verilmesi gerekir bu da dinin kişisel görüşlerle dolması ve bu yüzden insanların parça parça olması oluşmaz mı?

                                3- Nahl suresi 64te geçtiği gibi Allah bu kitabı insanların ihtilaflarını gidermek için indirmişken, bu kitap farklı mezhep imamlarının farklı hüküm çıkardığı dolayısıyla ayrılığa neden olmuş olmaz mı? ki bu yüzden ayetin ihtilafları kaldırmak için dediği hedef tersine dönmüş olmaz mı?

                                4- Allah dinin eksik bırakmış, onu tam açıklamamış, kapalı yerler bırakmış, bu yüzden insanları ihtilafta bırakıp kafirlerin oyuncağı olacakları bir düzen göndermiş olmaz mı?

                                5- Mezhebe bağlı olmak vahdete engel olmaz diyorsunuz, ancak farklı mezhep demek farklı lider demek değil midir? farklı lider parçalanmayı zorunlu kılmaz mı? bu liderler tarihin herhangi bir döneminde birleşebilmişler mi?

                                6- mezhebin reddedildiği ve tek liderin olduğu Şia'da İmam Humeyni'yi tanıdığınızı ve takdir ettiğinizi söylüyorsunuz, Onun Ebu hanifeyi taklit etmediğinin nedenlerini araştırdınız mı? İmam Humeyniyi Humeyni yapan Ebu Hanifeye karşı onu yetkisiz görüp onu taklit etmeyip, onun yanlış yolda olduğunu açıkça belirten İmam Caferi Sadık a.s.'a uyması değil midir? bu konuyu araştırdınız mı?

                                7- Tüm kitaplarda (şiisi sünnisiyle) mütevatir olarak nakledilen Kur'an ve Ehlibeyte, 12 İmama uymanın emredildiği aksi halde sapmanın kaçınılmaz olacağı ortadayken, Ebu Hanife'ye hangi delille uyuyorsunuz? Ebu Hanifeye uymanın caiz olduğuna dair bir kanıt gerekmez mi?

                                bu sorular bitmez uzayıp gider ve hepsi de sorulması şart olanlardır. Çünkü bunlar hiç akletmiyor musunuz diyen Kur'an'ın emirleridir... yani düşünmek..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X