Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz.Ali a.s mın Doğum günü

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

    ikbal;

    "biz zaten hz ali yi cok severiz bu kısımda bi sorun yok, ayet yazmışsınız Allah azze ve celle 'sizden olan ulul emre' itaat edin diyor, lakin bu ayeti hz ali nin halifeligine nasıl bagladınız onu anlamadım açıkcası, bu zaten muslumanlara hitap eden genel bir emir anlık bir zaman geçerli degildir.."

    Yok siz Hz. Ali a.s.'ı çok sevmiyorsunuz. sünni hadis kitaplarında geçiyor diyor bana 4 kişiyi çok sevmem emredildi: Ali Ali Ali, sonra Ebuzer mikdat.. diyor.. şimdi burda Ali a.s. diğerlerinden çok sevilmesi gerekir anlamı var. neyse bunu geçelim.

    yukardaki ayet:

    Allah'a itaat edin Peygambere itaat edin ve emir sahiplerine itaat edin.

    burdaki emir sahipleri sadece masum imamlar olabilir. çünkü itaati emredilen kişi mutlaka masum olmalıdır aksi takdirde itaati emredilen kişi, günahı emretse o zaman Allah günahı emretmiş olur ki O bundan münezzehtir.

    örneğin Allah'a itaat edin dedi ve Allah bir konuda: "a" dedi

    Peygambere itaat edin dedi ve Peygamber de aynı konuda "a" dedi. dolayısıyla Peygambere itaat eden iki yönden Allah'a itaat etmiş olacak. Bir Peygambere itaat edin diyen Allah'ın emrine itaatinden dolayı iki, Peygamberin emrettiğini Allah da emrettiğinde ve bu kişinin Peygambere itaat ettiğinden dolayı...

    Ulul Emr de "a" dedi sorun yok. Ulul emre itaat eden üç kez Allah'a itaat etmiş olacak.. bir iyi bir emri yerine getirdiği iki Peygambere itaat ettiği (çünkü ulul emri bize tanıtan Peygamberdir) üç Allah'ın bunlara itaat emrini yerine getirdiği için.

    ANCAAAK; eğer ulul emrin masum olmayan biri örneğin Ebubekir olduğunu varsayalım.. ya da Fatih sultan Mehmet olduğunu düşünelim.. Bunlar masum değil ve yeni bir konuda (Kur'an ve sünnette olmayan yeni çıkmış bir konu) Allah'ın hükmünü bulmada hata ettiler diyelim.. ya da biliyorlardı ama masum olmadıklarından yine hata yaptılar.. Örneğin Ebubekir Fucae es sulemiyi yakarak idam ettiriyor. idam cezasını uygulayanların durumunu düşünelim.

    İmam Ali a.s. Ebubekire diyor ki hayıy yakarak azap Allah'a aittir ve O da bunu Cehennem ile yapacaktır. Ama Ebubekir dinlemiyor Fucae Es selemiyi canlı canlı yaktırıyor. Şimdi Allah'ın bu konudaki hükmü Kur'an'da var kolları ve ayakların çaprazlama kesilerek idamı.. E şimdi Allah'ı a dediğine ulul emr dediğiniz Ebubekir "b" dedi. Eğer biz burda Ebubekiri Ulul Emr kabul edip Allah'ı ona itaati emrettiğini iddia edecek olsak o zaman Allah'ın kötü olanı yanlış olanı emrettiğini kabul etmemiz gerekecek ki Allah asla kötülüğü emretmez.. dolayısıyla bu ayette geçen ulul emr Masuml hatasız olmak zorundadır. ki o da temizlendiği Kur'anın Ahzab suresi ve ortadaki hayatlarıyla sabit olan Ehlibeyttir. Ali a.s. Ehlibeytten ama Ebubekir ve diğerleri değildir..

    Ebubekirin fazileti diye sunduğunuz Mağara ayetini biz sitemizde açıkladık bu ayet Ebubekirin faziletine değil faziletsizliğine delildir: şu linke bakabilirsiniz:



    Ebubekir ve diğer halifelerin fazileti hakkında gösterdiğiniz bu ve diğer hadislerin aynıları kelimesi kelimesine Ehlibeyt için vardır ve doğru olanlar onlardır. Örneğin Tirmizide 50 sayfa arayla bir hadis var. Ebubekirin fazileti babında Ebubekirin kapısının açık bırakıldığı, Ali a.s.'ın fazileti babında Ali a.s.'ın kapısının açık bırakıldığı diğerlerin kapatıldığı aynı kelimelerle var.. bu konuyu da biz sitede açıkladık buyrun inceleyin:









    ayrıca diğer faydalanabileceğiniz linkler:



    Yorum


      #17
      Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

      [quote author=Sebzivar link=topic=20816.msg127008#msg127008 date=1308228885]
      İkbal kardeş hoş geldiniz. Aşağıdaki ayeti siz nasıl anlıyorsunuz acaba.

      Ey Peygamber! Rabbinden Sana indirileni tebliğ et, eğer bunu yapmazsan O'nun elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan korur. Doğrusu Allah küfre sapanlar topluluğunu hidayete erdirmez. Maide suresi 67-ci ayet

      Âyet, Hz. Alînin k.v fazileti hakkında nazil olmuştur. Bu nazil olduğu zaman, Hz. Peygamber s.a.s, Hz. Alinin elini tuttu ve "Ben, kimin mevlası isem, Ali de onun mevlasıdır. Allah'ım ona dost olana sen de dost ol ona düşman olana, sen de düşman ol" buyurdu. Derken Hz. Ömer r.a Hz. Ali r.a ile karşılaştı ve "Ey İbni Ebi Tâlib, ne mutlu sana! Gözün aydın! Benim mevlam ve bütün mü'minlerin ve mü'minelerin mevlası oldun" dedi. Bu İbn Abbas, Berâ İbn Âzib ve Muhammed İbn Ali'nin r.a1 görüşüdür.
      Fahri er Razi, "Tefsiri Kebir", Maide suresinin tefsiri

      [/quote]

      bu ayetin tefsirine eve geçince bakacagım inş tefsiri kebirede bakıcam digerlerinede, eger oyleyse benim açımdan bi sıkıntı yok yeterki kuranda sünnet te olsun bizim açımızdan kıstas bunlardır..

      Yorum


        #18
        Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

        sizede inş gece cevap verecegim..

        Yorum


          #19
          Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

          ikbal kardeşim merak ediyorum hani siz ebubekri ömeri osmanı aişeyi aliyi fatımayı hepsini seviyorum diyorsunuz yaa bu sevginizin dayanağı ve kaynağı nedir?? Niçin bu şahısları seviyorsunuz?


          "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
          "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

          Yorum


            #20
            Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

            Merak ediyorum doğrusu Allahı ve Rasulünü gazaplandıran kişilere nasıl muhabbet besleyebilirsiniz?? Yoksa siz Allah ve Rasulünden (haşa)daha hoşgörülü ve daha mı merhametlimisiniz??

            Hem hakkı seveceğim hemde hakka batıl çalanları seveceğim bu nasıl bir mantıktır?? Görmediğiniz bilmediğiniz yerler var kardeşim maalesef size bu güne kadar hep batıl olanlar hak diye sunuldu ama şimdi velayet.com dasınız ben çok istifade ettim çok şey öğrendim eğer sizde Arkadaşlarımın verdiği linklere bakar ve birazda olsa hakka ulaşmak amacı ile siteyi incelerseniz tavrımızın nedenini anlayacaksiniz biiznillah ve bize hak vereceksiniz inşAllah
            "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
            "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

            Yorum


              #21
              Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

              Beyza kardeşim, İkbal kardeşimiz sünni eserlere göre bilgilendi. ve o eserlerde İmamet inancı olmadığı Ehlibeyt değerli görülmediği onların yerine sahabe konduğundan dolayı Ali a.s ile Ebubekir ve diğerlerini hiç ayırt etmemektedir. Ve zannetmektedir ki Ali a.s. ile diğerleri arasında da sevgi vardı ve birbirlerini çok seviyorlardı ama şimdi çıkmış bir gurup şii bunun tersini söylüyor. dolayısıyla şiilerin kendilerini haklı çıkarmak ve üstün göstermek için uydurdukları bir şeyler sanıyor bunları..

              oysa biz sizin de dediğiniz gibi bu sitede çok şeyi belgelerle açıkladık ve halen de açıklamaktayız. yeter ki hakikati arayan ikbal gibi kardeşlerimiz olsun. İkbal kardeşimiz bağnaz değil yeni bilgilere açık. ve her şeyi de öyle hemen kabullenecek diye bir şey de yok. aklı var kitapları var inançları var. hangisi galip gelirse onu seçecek..

              İkbal kardeşime ben şunu hatırlatmak istiyorum. biz her ekol kendini hak görür ki onu seçmiş. kimse ben batılım demez. şia da böyle . Ama şiada olup diğerlerinden hiç olmayan bir üstünlük daha vardır. Şia haklılığını tüm diğer ekollerin temel eserlerinden deliller göstererek ispatlamaktadır.

              Öyle ya Allah insanı hak'tan sorgulayacak değil mi? öyleyse Hakkı her yere her ekolün temel kitaplarına koymalı değil mi? ki böylece onlara karşı da huccet tamamlanmış olsun ve o ekollerdeki samimi, hakikati arayanlar hakkay yönelebilsin..

              İkbal kardeşimiz de hakka yalık ki velayet.com gibi Ehlibeyti, Ehli sünnetin temel kaynaklarıyla ispatlayan bir siteye gelmiş durumda. bundan sonra hızla bilgilenecek ve sorgulayacak..

              Rabbim onu da Ehlibeyt kervanına katması dileğiyle..

              Yorum


                #22
                Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

                amin inş..hocam

                Uslubum biraz sert oldu ikbal kardeşimiz beni yanlış anlamaz umarım :-\
                Ama inanıyorum ki araştırdıkça bana hak verecek ve bir kalbe hem dostun hem düşmanın sevgisinin sığdırılamayacağını görecektir inşAllah...
                "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
                "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

                  [quote author=Sebzivar link=topic=20816.msg127008#msg127008 date=1308228885]
                  İkbal kardeş hoş geldiniz. Aşağıdaki ayeti siz nasıl anlıyorsunuz acaba.

                  Ey Peygamber! Rabbinden Sana indirileni tebliğ et, eğer bunu yapmazsan O'nun elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan korur. Doğrusu Allah küfre sapanlar topluluğunu hidayete erdirmez. Maide suresi 67-ci ayet

                  Âyet, Hz. Alînin k.v fazileti hakkında nazil olmuştur. Bu nazil olduğu zaman, Hz. Peygamber s.a.s, Hz. Alinin elini tuttu ve "Ben, kimin mevlası isem, Ali de onun mevlasıdır. Allah'ım ona dost olana sen de dost ol ona düşman olana, sen de düşman ol" buyurdu. Derken Hz. Ömer r.a Hz. Ali r.a ile karşılaştı ve "Ey İbni Ebi Tâlib, ne mutlu sana! Gözün aydın! Benim mevlam ve bütün mü'minlerin ve mü'minelerin mevlası oldun" dedi. Bu İbn Abbas, Berâ İbn Âzib ve Muhammed İbn Ali'nin r.a1 görüşüdür.
                  Fahri er Razi, "Tefsiri Kebir", Maide suresinin tefsiri

                  [/quote]

                  Siz bu ayeti nasıl okumuşsunuz merak ediyorum, şu an kucagımda tefsiri kebir bu ayetin nuzul sebebi hakkında 10 adet rivayet oldugunu zikrediyor..
                  kısaltarak yazıyorum..
                  1- yahudilerle ilgili olarak yukarıda gecmiş olan recm ve kısas hadisesi hakkında nazil olmuştur.

                  2- bu ayet yahudılerın dını ayıplamaları hakkında nazil olmustur.

                  3- tahyir ayeti, yani ahzab 28-29 ayeti vs konu hakkında

                  4- zeyd bin harise ve zeynep bint çahs durumu hakkında,

                  5- cihad hakkında

                  6- enam 108 ile alakalı

                  7- muslumanların hakları ile alakalı

                  8- peygamberın basından gecen bır olayla alakalı seni benim elimden kim kurtaracak diyen bedeviye Allah demesi olayı,

                  9-yahudıler ve hrıstıyanlar ile alakalı

                  10- hz alinin fazileti hakkındadır ve aynen noktasına varana kadar yazıyorum, bu ayet nazil oldugu zaman hz peygamber sav hz.ali r.a elini tuttu ve ben, kimin dostu isem, Ali de onun dostudur. Allah'ım ona dost olana sende dost ol, ona düşman olana sende düşman ol buyurdu.Derken hz ömer r.a hz ali r.a ile karşılaştı ve ey ibn ebi talib ne mutlu sana gözün aydın. benim dostum ve bütün mü'minlerin ve mü'minelerin dostu oldun dedi. bu ibni abbas r.a bera ibn azib r.a ve muhammed bin ali nin goruşudur..

                  bil ki bu rivayetler cok ise de evla olan bu ayeti Allah'ın hz muhammed sav yahudi ve hristiyanların hile ve tuzaklarından emin kılıp, onlara hiç aldırmadan tebligini yapmasını emrettigi manasına hamletmektir, cunku bu ayetten once bir cok ayet ve yine bundan sonraki bir cok ayet yahudi ve hristiyanlarla ilgili olduguna gore, aradaki bu tek ayeti, öncesine ve sonrasına uygun düşmeyen bir manaya hamletmek imkansız olur..
                  -------------------------------
                  evet dediginiz kitapta aynen boyle yazıyor sayfa 156,157,158 ve ben hiç bir şekilde sayılarla oynamadım isteyen gidip bakar gorur hz ali ile alakalı oldugu en son rivayet yani 10 numarada zikredilmiştir..
                  ve yazar en sonunda bunun yahudiler ve hristiyanlarla alakalı oldugunu ve bunun sebeblerini zikretmiştir..
                  lütfen bi şeyler okurken havadan okumayalım güzel okuyalım..
                  -------------------------------------------------------------------------
                  beyza hanıma gelince yukarıda verilen size göre nuzul oldugu belirtilen olay bile sahabelerin arasında nasıl bir bag oldugunu bizzat siz ornek verdiniz..bu sevgimin kaynagıda boyle orneklerdir..

                  ayrıca bu sahabiler hakkında ben size onlarca hadis yazsam siz bir kalemde zayıf hadis deyip yok sayacaksınız..
                  benim sizin soyledıgınız hadise dogru olabılır arastırayım dedıgım gibi bir tereddüde bile düşeceginiz düşünmüyorum.

                  Qom_u_aşk sizin soyledıklerıneze gelince benim inancımda resulden (sonra) baska hıc kımse masum degildir..
                  her kul gunah işlemeye acıktır buna hamaneyn de masum imamlarımız dediklerinizde bizim mezhep imamlarımızda dahildir buna..
                  biz ulul emirde masumluk degil kuran ve sunnette yonetmesini şart koşarız..
                  ayrıca hz alide hz ebubekirde masum degildir yani masum degildir derken hata yapmaya musaittir..

                  başınıza üzüm kafalı habeşli bir kölede geçirilse dinleyiniz ve itaat ediniz diyorsa peygamber habeşlinin nasıl masum oldugunu iddia edebiliriz?

                  bizim için emirin ehli beyt ten olmasına gerek yok bizim için gerekli olan kuran ve sünnetle yöneten habeşli bir kole dahi kabulumuzdur..


                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

                    ayrıca velev ki hz ali hakkında inmiş olsun ben bundan hoşnut olurum, Allahın arslanı hakkında ayet indi diye..
                    ama onemlı olan dogru kaynagı vermek at gozlugu takar gibi meselelere tek taraflı bakıp ona gore ayeti yanlış yorumlamak degil..

                    ayrıca hz ali yi sevmek ne yezide lanet etmekle ne onu sagda solda ovmekle olmaz hz ali yi sevmek hele sabahlara kadar sanal alemde gezip namazlarını kılmayan, oruc tutmayan soyledıgınde yalan soyleyen şia olsun sunni olsun farketmez onlar gibi hiç olmaz

                    özellikle de namaz kafirle muslumanı ayıran en onemlı fark, ahmed bin hanbele gore namaz kılmayan kafir sayılıyor, tabi ben bu hususta ebu hanifenin goruşune uyuyorum o ayrı lakin burda ali ali deyip hz alinin kıldıgı namazı kılmamak onu sevmemek demektir..

                    ayrıca oda bir beşerdir topraktan yaratılmıştır peygamber dahi degildir, gunaha acık bir kuldur onu hristiyanların isa yı nasıl yucelttilerse nedense bazı insanlarda hz aliyi o derece yuceltmeye calısıyor..

                    TEVBE 9/31. Onlar Allah’ı bırakıp hahamlarını, papazlarını ve Meryem oğlu Mesih’i rableri olarak kabul ettiler. Oysa tek Tanrı’dan başkasına kulluk etmemekle emrolunmuşlardı. Ondan başka tanrı yoktur. Allah, koştukları eşlerden münezzehtir.


                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

                      Maide 67. ayetle ilgili sıraladığınız 10 rivayetin tamamı sünnilerin uydurduğu rivayetlerdir. Çünkü sünni dünyada sadece bu rivayetler yok. bu ayetin bir kere son inen ayetlerden olduğu sünni alimlerin güvenilir rivayetlerinden ve görüşlerinden kesinkez anlamaktayız.

                      son ayetlerden olması ne demek?

                      Peygamberimizin hicretinin 10. yılında nazil olmuştur demek.. Maide suresinin medeni olduğu malumumuzdur..

                      bu ne anlama geliyor? Medine'de 10 yıldan önce neler oldu?

                      tüm ahkam ayetleri indi
                      Peygamberimiz Mekke'de zayıf iken müşirklerin baskısındayken korkmadığı tebliğ ortamından rahata kavuştu Medinede gücün kendinde olduğu bir devleti kurdu.
                      tüm inanç ayetleri en önemli önemsiz demeden nazil olup tamamlandı.

                      Müşrikler kutsal mekanlardan uzaklaştırıldı, ve tehdit olmaktan tamamen çıktı. tüm arap yarımadası İslamın fethiyle Peygamberimizin s.a.a emrine girdi. Müslümanların fetihleri uzak coğrafyalardaki rum bizans sınırına kadar yöneldi ve rumlarla mute savaşı bile yapıldı.

                      Medinedeki önemli üç kabilenin üçü de tehdit olmaktan tamamen silinecek şekilde sürgün edildi.. hristiyan zaten yoktu..

                      velhasıl din tamamlandı ahkam ve inanç ayetleri indi Peygamber s.a.a. bunları tebliğ etti. düşmanları kalmadı.. daha Peygambere s.a.a. bu ayette söz edilen kritik görevinden dolayı kim zarar verebilirdi ki müşrik yahudi hristiyan mı kalmıştı ki?

                      tebliğ edilmemiş hüküm itikat esası mı kalmıştı ki ayette mesajı insanlara duyur denerek bu kastedilsin. bazı sünniler bu ayetteki mesaj kelimesini de tahrif ederek mesajları ilet diyerek ayetin şiaya delil olmasını engellemek istemektedirler. halbuki ayette Kur'an'ı duyur yoksa peygamberlik görevini yapmamış olursun şeklinde çoğul bir emir yoktur. tek bir mesajdan bahseden ma kelimesi geçmektedir.. yani bir mesaj var ki onu insanlara duyur..

                      geriye peki Peygamberi tehdit eden neydi ki bu görevi kritik hale getiriyor? bu içerde Peygamber s.a.a.'den sonra iktidarı ele alıp menfaatlerini sürdürmekten başka birilerinden gelmesi imkansız. Çünkü içteki münafıklardan başka düşman kalmamıştı. münafıklarsa Peygambere suikast da dahil her yolu denemişler ama menfaatlerini Peygamber s.a.a.'e uygulatmayı başaramamışlardı. ve artık tek ümitleri O hazretin vefatını beklemekle sonradan iktidarı devralmaktı.. Oysa Peygamberin s.a.a. kendinden sonra görevi kendi gibi masum birine devredecek olması ve Ali a.s.'ın hiç bir zaman münafıklara taviz vermemesi işlerini zorlaştırıyordu. şu hadise bakın nedeni budur:

                      Ey Ali seni ancak Mü'min sever ve senden ancak münafık nefret eder.

                      Peygamberden s.a.a . nefret küfr nedeni idi o yüzden bunu gizleyen münafıklar Ali a.s. içn böyle tehlike görmediklerinden ondan nefretini gizlemiyorlardı. İşte Peygamber s.a.a. da bunu nifaklarını anlamak için işaret olduğunu ilan etti.

                      Peygamber her şeyi tebliğ etti can emniyeti olmadığı mekkede bile kimseden korkmadı. ayette neden böyle diyor Allah seni koruyacak tebliğ et diye.. Peygamberin gaybi bilgisi yoktu. Onun kendinden sonra yönetici olarak Ali a.s.'ı kesin şekilde bıraktığını ve buna yönelik düzenleme üzerinde olduğunu gören münafıklar harekete geçip beklenmedik bir suikastla bu görevini engelleyebilirlerdi. O hazretin bu ani ölümü İslam güneşinin sönmesine neden olurdu. Çünkü bu görev öylesine önemli idi risalete denk olup tebliğ edilmediğinde tüm risalet çabaları boşa çıkar din sona ererdi.. işte Peygambere Allah gayptan haber vererek şimdi zaman müsait artık müsait zaman arama sana dokunamayacaklar sen veda haccı dönüşü herkesin bulunduğu bu toplulukta son anda vedalaşma zamanında insanlara son hac hatırası olarak Ali a.s.'ın imametini duyur..

                      ve o hazret bunu yaptı. Öğle sıcağında ileri gidneleri çağırdı geriden gelenleri bekledi 124bin sahabeye Ali a.s.'ın velayetini teblğ edip onlardan Ali a.s. için biat aldı.. ve ardından da Allah son ayet olan Maide 3ü indirdi: işte size bu gün dini tamamladım...

                      ayetle ilgili geniş izahat el mizan tefsirinde yapıldı ve biz sitede paylaştık. eğr bu bilgiler doyurmazsa oraya da yönlendiririz inş.. Allame Tabatabai gramer ve rivayetlerle asla inkar edilemeyecek şekilde bu ayeti burdaki gibi açıklıyor.. sizin de aktardığınız onlarca rivayetin de kesinkez tutarsız olduğunu gözer önüne seriyor...

                      Masumiyet inancı Allah'ı adaleti rahmeti şefkati gereği zorunludur. akli ve nakli inkar edilemez delilleri vardır. biz bunu tartıştık inanmayan bir kardeşimizle..

                      siz demişsiniz Peygamber s.a.a.'ten başkasını masum görmem. onu bile görmüyorsunuz sünniler olarak. bizde zelle Peygamberin ictihadı ve uyarılması gibi durumlar tamamen masumiyete aykırı.. dediğimiz gibi bunları da tartışabiliriz. ama önce size bir soru:

                      Peygamberimiz s.a.a., Adem a.s.'dan 6204 yıl sonra nübüvvetle görevlendiriliyor. bu süre içinde 124bin peygamber (masum insan) geldi. yani her yıl yaklaşık 20 peygamber görevlendirildi dünyada. kitaplar sabit bırakıldı peşpeşe tebliğci peygamberleri değişti. kardeş kardeş baba oğul peygamber oldu. aynı yerde birden çok peygamber görev yaptı.. tevrat sabitti ama kaç peygamber (masum geldi) bozulmamış ancak yorumu tahrif edilmiş olan tevratı doğru anlamı için görev yaptılar.

                      ama (sünni inanca göre) ne oluyorsa Peygamberimiz s.a.a.'ten sonra oluyor. yerle gök arasında bağlantı kopuyor. Allah (haşa) diyor ki alın size Kur'an, onu koruyorum. binlerce parça olun istediğiniz gibi yorumlayın birbirinizden ayrılın küfre yem olun. karışmıyorum.. (haşa)

                      ne oldu, insanlık mı tekamüle ulaştı Peygamber s.a.a.'ten sonra, yoksa Kur'an eski kitaplardan farklı bir yeteneğe mi sahip oldu. konuşmaya başlayıp kendini yanlış anlayıp yorumlayan samimi insanlara dile gelip doğruyu mu gösterdi?..

                      Eğer bunlar oldu Peygamber s.a.a'ten önceki ile sonraki hayatta kitap ve insanlıkta değişme oldu ihtilafa düşecek nedenler silindi derseniz bunun olmadığı binlerce fırkadan bellidir. şu an yer yüzünde kendini Kur'an'a dayandırmayan biz Kur'an'ı kabl etmiyoruz diyen hiç bir gurup yok. e kim doğru. samimiyet ölçer cihazımız da yok..

                      O zaman Allah bizi bu dönemde hakkın hakikatin masum dilinden alamayacağımız çağda yaratarak eskilerden daha avantajsız kılıyor ve adaletsiz oluyor (haşa) veya ümmetin kafirler karşısında parapmparça olacağı bir dini anlama yorumlama sistemi öngörerek hikmetsiz bilgisiz bir görüntü arzediyor (haşa.).. ya da insanlığın kökü kurudu önceden çıkan masumlar artık kalmadı başka çare yok.. insanlık buna boyun eğecek ve Allah da tam sınav yapmayacak insnaların (masum olmamasından doğan) yanılgılarını affedecek..

                      öyle mi? delilleriyle açıklar mısınız?

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

                        konuyu çok dağıtırsak içinden çıkamayız. ben her iddianızla ilgili link veririm. çünkü burda işlenmemiş bir şey ve cevaplanmamış sorunuz yok. ama sırayla gidelim istiyorum. Ali a.s.'ı biz olduğu gibi seviyoruz. buyrun sünni kaynaklardan da delili: Peygamber s.a.a. Ali a.s'ı çok sevmemizin Allah'ın emri olduğunu söylüyor:



                        şiiler namaz kılarlar.. alevilerden de bir çoğu kılmakta.. ama siz b camiaya oldukça yabancısınız..

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

                          ikinci mesajımı daha once yazsaydım herhalde bu yazdıklarınızın cogunu yazmak zorunda kalmazdınız..
                          ayrıca dedigim gibi bu kitabı sız onerdıniz bende açtım okudum soyledim bunda neden sıkıntı goruyorsunuz anlamadım, soylemeseydınız o zaman o kıtabtan delil..

                          kitabı delil gosterdigi zaman hayır o kitabtakiler yanlış demiyorsunuz ama ben kitapta yazanları buraya yazınca sunnler carpıtmış vs diyorsunuz adil ve tutarlı olalım lutfen..

                          ----------------------
                          aynen oyle oluyor yer ve gok arasındakı baglantı kopuyor, elbetteki kuranın diger kitaplardan ustunlugu vardır diger kitaplar bir millete gelmişken kuran butun dunyaya gelmiştir ve halen tahrif edilmemiş olması bile ustunlugunun ispatıdır, adı ustunde son peygamber, dinimi tamamladım dıyor Allah her şey acık ve net isteyen alır uygular cennete gider istemeyen uygulamaz cehenneme gider..

                          sapık yollara gelince bunlarda imtihan sebebidir Allah insana akıl vermiş, kul resul varken bile sapık yolu tercih etmişse şimdi etmesi yadırganacak bir şey degil, hakyol bir tanedir oda kuran ve sünnet tir..

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

                            kusura bakma ama o hadislerin buyuk cogunlugu zaten kabul ettigimiz hadisler bunda bi sıkıntı yok bizim acımızdan sen bunla neyı ispatlamak peşindesin ben onu anlamadım..

                            sahabelerin faziletleri hakkında istiyorsan ben sana yazayım buraya onlarca hadis..

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

                              İkbal kardeşim ayeti naslıl okuduğumu soruyorsunuz cevabı Qom_u_aşk hocam vermiş. Hocam'a teşekkür ediyorum.

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü

                                bizim önerdiğimiz kitap hangisi anlamadım? Razi'nin tefisiriyse Razi şii değildir.. konu çok dağınık.. bunlara cevap yazarız ancak sizin tüm delilleri bir anda görmeniz mümkün olmuyor parça parça gidersek daha sonuç alıcı olur..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X