Ynt: Hz.Ali a.s mın Doğum günü
ikbal;
"biz zaten hz ali yi cok severiz bu kısımda bi sorun yok, ayet yazmışsınız Allah azze ve celle 'sizden olan ulul emre' itaat edin diyor, lakin bu ayeti hz ali nin halifeligine nasıl bagladınız onu anlamadım açıkcası, bu zaten muslumanlara hitap eden genel bir emir anlık bir zaman geçerli degildir.."
Yok siz Hz. Ali a.s.'ı çok sevmiyorsunuz. sünni hadis kitaplarında geçiyor diyor bana 4 kişiyi çok sevmem emredildi: Ali Ali Ali, sonra Ebuzer mikdat.. diyor.. şimdi burda Ali a.s. diğerlerinden çok sevilmesi gerekir anlamı var. neyse bunu geçelim.
yukardaki ayet:
Allah'a itaat edin Peygambere itaat edin ve emir sahiplerine itaat edin.
burdaki emir sahipleri sadece masum imamlar olabilir. çünkü itaati emredilen kişi mutlaka masum olmalıdır aksi takdirde itaati emredilen kişi, günahı emretse o zaman Allah günahı emretmiş olur ki O bundan münezzehtir.
örneğin Allah'a itaat edin dedi ve Allah bir konuda: "a" dedi
Peygambere itaat edin dedi ve Peygamber de aynı konuda "a" dedi. dolayısıyla Peygambere itaat eden iki yönden Allah'a itaat etmiş olacak. Bir Peygambere itaat edin diyen Allah'ın emrine itaatinden dolayı iki, Peygamberin emrettiğini Allah da emrettiğinde ve bu kişinin Peygambere itaat ettiğinden dolayı...
Ulul Emr de "a" dedi sorun yok. Ulul emre itaat eden üç kez Allah'a itaat etmiş olacak.. bir iyi bir emri yerine getirdiği iki Peygambere itaat ettiği (çünkü ulul emri bize tanıtan Peygamberdir) üç Allah'ın bunlara itaat emrini yerine getirdiği için.
ANCAAAK; eğer ulul emrin masum olmayan biri örneğin Ebubekir olduğunu varsayalım.. ya da Fatih sultan Mehmet olduğunu düşünelim.. Bunlar masum değil ve yeni bir konuda (Kur'an ve sünnette olmayan yeni çıkmış bir konu) Allah'ın hükmünü bulmada hata ettiler diyelim.. ya da biliyorlardı ama masum olmadıklarından yine hata yaptılar.. Örneğin Ebubekir Fucae es sulemiyi yakarak idam ettiriyor. idam cezasını uygulayanların durumunu düşünelim.
İmam Ali a.s. Ebubekire diyor ki hayıy yakarak azap Allah'a aittir ve O da bunu Cehennem ile yapacaktır. Ama Ebubekir dinlemiyor Fucae Es selemiyi canlı canlı yaktırıyor. Şimdi Allah'ın bu konudaki hükmü Kur'an'da var kolları ve ayakların çaprazlama kesilerek idamı.. E şimdi Allah'ı a dediğine ulul emr dediğiniz Ebubekir "b" dedi. Eğer biz burda Ebubekiri Ulul Emr kabul edip Allah'ı ona itaati emrettiğini iddia edecek olsak o zaman Allah'ın kötü olanı yanlış olanı emrettiğini kabul etmemiz gerekecek ki Allah asla kötülüğü emretmez.. dolayısıyla bu ayette geçen ulul emr Masuml hatasız olmak zorundadır. ki o da temizlendiği Kur'anın Ahzab suresi ve ortadaki hayatlarıyla sabit olan Ehlibeyttir. Ali a.s. Ehlibeytten ama Ebubekir ve diğerleri değildir..
Ebubekirin fazileti diye sunduğunuz Mağara ayetini biz sitemizde açıkladık bu ayet Ebubekirin faziletine değil faziletsizliğine delildir: şu linke bakabilirsiniz:
Ebubekir ve diğer halifelerin fazileti hakkında gösterdiğiniz bu ve diğer hadislerin aynıları kelimesi kelimesine Ehlibeyt için vardır ve doğru olanlar onlardır. Örneğin Tirmizide 50 sayfa arayla bir hadis var. Ebubekirin fazileti babında Ebubekirin kapısının açık bırakıldığı, Ali a.s.'ın fazileti babında Ali a.s.'ın kapısının açık bırakıldığı diğerlerin kapatıldığı aynı kelimelerle var.. bu konuyu da biz sitede açıkladık buyrun inceleyin:
ayrıca diğer faydalanabileceğiniz linkler:
ikbal;
"biz zaten hz ali yi cok severiz bu kısımda bi sorun yok, ayet yazmışsınız Allah azze ve celle 'sizden olan ulul emre' itaat edin diyor, lakin bu ayeti hz ali nin halifeligine nasıl bagladınız onu anlamadım açıkcası, bu zaten muslumanlara hitap eden genel bir emir anlık bir zaman geçerli degildir.."
Yok siz Hz. Ali a.s.'ı çok sevmiyorsunuz. sünni hadis kitaplarında geçiyor diyor bana 4 kişiyi çok sevmem emredildi: Ali Ali Ali, sonra Ebuzer mikdat.. diyor.. şimdi burda Ali a.s. diğerlerinden çok sevilmesi gerekir anlamı var. neyse bunu geçelim.
yukardaki ayet:
Allah'a itaat edin Peygambere itaat edin ve emir sahiplerine itaat edin.
burdaki emir sahipleri sadece masum imamlar olabilir. çünkü itaati emredilen kişi mutlaka masum olmalıdır aksi takdirde itaati emredilen kişi, günahı emretse o zaman Allah günahı emretmiş olur ki O bundan münezzehtir.
örneğin Allah'a itaat edin dedi ve Allah bir konuda: "a" dedi
Peygambere itaat edin dedi ve Peygamber de aynı konuda "a" dedi. dolayısıyla Peygambere itaat eden iki yönden Allah'a itaat etmiş olacak. Bir Peygambere itaat edin diyen Allah'ın emrine itaatinden dolayı iki, Peygamberin emrettiğini Allah da emrettiğinde ve bu kişinin Peygambere itaat ettiğinden dolayı...
Ulul Emr de "a" dedi sorun yok. Ulul emre itaat eden üç kez Allah'a itaat etmiş olacak.. bir iyi bir emri yerine getirdiği iki Peygambere itaat ettiği (çünkü ulul emri bize tanıtan Peygamberdir) üç Allah'ın bunlara itaat emrini yerine getirdiği için.
ANCAAAK; eğer ulul emrin masum olmayan biri örneğin Ebubekir olduğunu varsayalım.. ya da Fatih sultan Mehmet olduğunu düşünelim.. Bunlar masum değil ve yeni bir konuda (Kur'an ve sünnette olmayan yeni çıkmış bir konu) Allah'ın hükmünü bulmada hata ettiler diyelim.. ya da biliyorlardı ama masum olmadıklarından yine hata yaptılar.. Örneğin Ebubekir Fucae es sulemiyi yakarak idam ettiriyor. idam cezasını uygulayanların durumunu düşünelim.
İmam Ali a.s. Ebubekire diyor ki hayıy yakarak azap Allah'a aittir ve O da bunu Cehennem ile yapacaktır. Ama Ebubekir dinlemiyor Fucae Es selemiyi canlı canlı yaktırıyor. Şimdi Allah'ın bu konudaki hükmü Kur'an'da var kolları ve ayakların çaprazlama kesilerek idamı.. E şimdi Allah'ı a dediğine ulul emr dediğiniz Ebubekir "b" dedi. Eğer biz burda Ebubekiri Ulul Emr kabul edip Allah'ı ona itaati emrettiğini iddia edecek olsak o zaman Allah'ın kötü olanı yanlış olanı emrettiğini kabul etmemiz gerekecek ki Allah asla kötülüğü emretmez.. dolayısıyla bu ayette geçen ulul emr Masuml hatasız olmak zorundadır. ki o da temizlendiği Kur'anın Ahzab suresi ve ortadaki hayatlarıyla sabit olan Ehlibeyttir. Ali a.s. Ehlibeytten ama Ebubekir ve diğerleri değildir..
Ebubekirin fazileti diye sunduğunuz Mağara ayetini biz sitemizde açıkladık bu ayet Ebubekirin faziletine değil faziletsizliğine delildir: şu linke bakabilirsiniz:
Ebubekir ve diğer halifelerin fazileti hakkında gösterdiğiniz bu ve diğer hadislerin aynıları kelimesi kelimesine Ehlibeyt için vardır ve doğru olanlar onlardır. Örneğin Tirmizide 50 sayfa arayla bir hadis var. Ebubekirin fazileti babında Ebubekirin kapısının açık bırakıldığı, Ali a.s.'ın fazileti babında Ali a.s.'ın kapısının açık bırakıldığı diğerlerin kapatıldığı aynı kelimelerle var.. bu konuyu da biz sitede açıkladık buyrun inceleyin:
ayrıca diğer faydalanabileceğiniz linkler:
Yorum