Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

    Öyleyse Hüseyin, Yezit'in içki içmesi ve alçaklık yapması nedeniyle ona savaş açmış ve bu acı olaya sebebiyet vermiş bir politikacı değildir. O, Adem'den itibaren elden ele dolaşıp insanlığın eline geçen ve şimdi de Hüseyin'in elinde olan al bir bayrağın vârisidir. Hüseyin de, "Her ay Muharrem, her gün Aşûra ve her yer Kerbelâ" şiarıyla bu bayrağı elden ele emanet ederek insanların rehberlerine ve insanlık tarihinde adaletten yana olan tüm özgür insanlara teslim etmiştir. İşte ölüme ve bayrağı tüm nesillere bırakmak için gittiği bu son anda gelecek asırlara haykırır: "Acaba bana yardım edecek biri var mı?"
    YaptınızYapmadınız

    Yorum


      #62
      Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

      Hıristiyani Hz.İsa'yı anma törenlerine bakın özellikle de latinlerinkine tıpatıp Safevi uygulamalarının aynısıdır. Safevilere yapılan eleştiri Gerçek Şia'ya mı yapılmış oluyor....
      YaptınızYapmadınız

      Yorum


        #63
        Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

        bunlarin safevi icadi oldugunu kim soyluyor ki

        bu arada yukaridaki alintiyi bana gonderen Muhammeddir Allah kendisinden razi olsun

        Yorum


          #64
          Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

          [quote author=selmancan date=1401647940 link=topic=25159.msg173867#msg173867]
          bunlarin safevi icadi oldugunu kim soyluyor ki

          bu arada yukaridaki alintiyi bana gonderen Muhammeddir Allah kendisinden razi olsun
          [/quote]

          Hocam Allah sizden razi olsun, paylasimlarinizdan cok faydalaniyoruz.

          Yorum


            #65
            Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

            Bu konuda açıkgörüşlü olun ziller davullar ve benzeri aletlerin kullanımını Ehli Beyt İmamlarının çıkarmadığını insaf sahibi herkes çok iyi bilir....
            YaptınızYapmadınız

            Yorum


              #66
              Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

              seriatinin taktigi kravati imamlar (a.s)mi cikardi ;d

              Yorum


                #67
                Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

                Şehidin taktiği dediğiniz şey Babası Molla Şeriatinin ilim sohbetlerinde bulunmaktan gelen büyük bilgi birikimidir...Bizim okuyarak öğrendiğimiz birçok şeyi Molla Şeriatiden dinleyerek öğrenmiştir.
                YaptınızYapmadınız

                Yorum


                  #68
                  Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

                  şia fıkhına göre haram olan kravat mı ilim meclisinden?

                  Yorum


                    #69
                    Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

                    ZİLLER DAVULLAR ve benzeri aletlerin kullanımını Ehli Beyt İmamlarının çıkarmadığını insaf sahibi herkes çok iyi bilir....
                    YaptınızYapmadınız

                    Yorum


                      #70
                      Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

                      Kravat neden haram?
                      İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                      Yorum


                        #71
                        Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

                        bildigim kadariyla, kravatin hikayesi söyledir: masonlarin yeni üyelerin boyunlarina taktiklari bir ip varmis. bu sembolik olarak bir anlam tasimaktadir haliyle. anlami, baglilik ve sadakat. masonlar bunu yanlarinda (boyunlarinda?) tasirlarmis. bu ip, ihanet icinde olan bir üyenin, ihanetin bedelinin ipi boynuna sarilip asilacagini hatirlatir. bu ip oldu kravat... bunlari kisa bir arastirma sonucu ögrenmistim, yinede yanlisim varsa düzeltilsin.
                        bana göre, kravat ister masonlarin isterse batinin veya modernciligin bir simgesi olsun, ne olursa olsun, ehlibeyt alimlerin ve temsilcilerin bu tür konularda dikkatli davranmalari cok yerinde bir uygulamadir ve takdir ediyorum.

                        Yorum


                          #72
                          Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

                          Kravat, bir boyun bağıdır. Kelimenin aslı Fransızca cravate: Hırvatlar anlamında kullanılan croates veya cravatesden gelmektedir. Hırvatlar, boyunlarına uzun bez kurdeleler takarlardı. Bundan dolayı çeşitli kumaş ve derilerden yapılmış boyuna takılan ve kendine has bağlama şekli olan boyun bağlarına da kravat denmiştir. Türkiye'de ilk defa Tanzimattan sonra değişik tipte görülen kravata zamanla alışılmış ve erkek giyiminin bir parçası haline gelmiştir.


                          Osmanlı İmparatorluğu içinde kravat takan ilk padişah Sultan Abdülmecid olarak biliniyor. Batılılaşma hareketleri etkisinde öncelikle aydınlar arasında kendine yer bulan kravat,

                          [justify]Bugünkü dünyada simge ve sembollerin kendine has bir dili vardır. Hatta bazen bir sembol bir mesajın mefhum ve manasını öylesine güzel ve hızlı bir şekilde aktarabilmektedir ki bir konuşma veya kitap telifi bunu yapmaktan aciz kalabilmektedir. Bugün dolandırıcılar da dâhil her grubun bir takım sembolleri bulunmaktadır ve bu sembollerden istifade etmek bireyi söz konusu grubun bir üyesi yapmaktadır. O halde sembolleri özelliksiz ve etkisiz varsaymamak gerekir. Kravat da batının ve özellikle de batı ülkelerindeki yaygın kapitalizmin sembollerinden biridir. Batılılar asla zahirde bir miktar parçadan ibaret olan bu sembolden el çekmeye hazır değildirler. Hatta onu yaymak için oldukça çalışmaktadırlar. “Ne doğu ve ne batı” esasınca şekillenen İran İslam Cumhuriyeti daha ilk baştan batı kapitalizminin esaslarına karşı olduğunu ilan etmiş ve İslam düşüncesini ihya etme yolunda adım atmıştır. Dolayısıyla bu düşüncenin sembollerini kabul etmemesi gayet doğaldır ve kravat bu sembol ve simgelerden biridir. Bu sembole muhalefet etmek, bu düzene ve esaslarına muhalefet etmektir ve İran’da büyük ölçüde bu muhalefet halk arasında yaygınlık kazanmıştır. Şimdi dikkatinizi bu husustaki fetvalara çekiyoruz:

                          [/justify]
                          [justify]1378. Soru: Kravat takmanın hükmü nedir?

                          [/justify]
                          [justify]Cevap: Genel olarak gayri Müslimlerin giyim ve elbisesi sayılan kravat ve diğer elbiseleri giymek batının sapık kültürünü yayması durumunda caiz değildir.[1]

                          [/justify]


                          [hr]

                          [justify][1] Tevzihü’l-Mesail, el-Mahşi (İmam Humeyni), c. 2, s. 1014; Makam-ı Muazzam-ı Rehberi, Ecübetü’l-İstiftaat (bilfarisiye), s. 307.

                          [/justify]
                          İslam guest.net


                          Ayetullah Seyyid Ali Hamanei
                          [justify]Soru 285: Amerikan elbisesi giymenin hükmü nedir?

                          [/justify]
                          [justify]Cevap: Sömürgeci rejimlerin ürettiği elbiseleri giymek, sırf İslâm düşmanlarının mamulü olması açısından bir sakınca doğurmaz. Fakat bu iş düşmanın gayri İslâ-mî kültürünün yayılmasını beraberinde getirir veya bu iş onların İslâm ülkelerini sömürmek ve istismar etmek yönünde iktisatlarını güçlendiriyorsa ya da İslâm devletinin iktisadına zarar verici sonuçlar doğuruyorsa sakıncalıdır; hatta bazı durumlarda caiz değildir.

                          [/justify]
                          [justify]Soru 287: Kravat takmanın hükmü nedir?

                          [/justify]
                          [justify]Cevap:Genel olarak gayrimüslimlerin elbiselerinden sayılan ve giyilmesi çürümüş Batı kültürünün yayılmasına yol açan kravat ve benzeri şeyleri giymek caiz değildir

                          [/justify]
                          Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                          "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                          Yorum


                            #73
                            Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

                            Peki niyet onemli degil midir?
                            İnsanlar, sanırlar mı ki inandık derler de öylece bırakılıverirler ve sınanmaz onlar?

                            Yorum


                              #74
                              Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

                              frk aynı şeyi tekrar etmekle sonuca ulaşabilir miyiz?

                              daha önce ziller ve diğer müzik aletleri ile ilgili konu aydınlandı ve caiz olduğu ortaya kondu, en azından eğlence kastı taşımayan müzik aletlerini kullanmak ve dinlemek caizdir diye sonuca ulaşıldı. ancak kravat konusunda kesin fetva var. siz şeriatiyi savunan biri olarak eğer şia görüşü doğrultusunda düşünmek istiyorsanız buyrun yukarıdaki yaptığımız alıntıya göre şeriati mi haklıdır yoksa şia gelenekleri mi açıklayın. eğer şia müctehidine bağlı biri ise şeriati kravata cevaz bulmuş da muharrem merasimlerinde yapılanlara cevaz bulamamış mı, bulmuşsa neden o doğrultuda yaşamını ve kalemini ayarlamamış?

                              Yorum


                                #75
                                Ynt: Ali Şeriati nin şii dünyasındaki yeri

                                Sevgili Seghaleine bir alimden Ayetullah Sistani'nin kravata haram fetvası vermediğini duydum (bunu araştırmanı öneririm). Aynı şekilde Ayetullah uzma Ali Hamanei'nin çalışmak mecburiyeti gibi bazı durumlarda Kravata ruhsat verdiğini yanlış hatırlamıyorsam anımsıyorum. Kevser yayınlarının 2 ciltlik kitabında bu hükümler mevcut.

                                Ancak ben de bir insanın inatla Kravatla görüntü verip, sanki İslam buna karşı değilmiş görüntüsünün yayılmasına şiddetle karşıyım.

                                Şeriati'nin hiç kuşkusuz İslam dinine olumlu bir çok çalışmaları olmuştur. Bir arkadaşım Hriatiyan olacakken, Şeriatinin Hac kitabı vesilesiyle Şia oluyor. Ama Şeriati'nin hiç kuşkusuz zararları da çoktur. Şeriatinin olumlu yanlarını alalım, olumsuz düşüncelerinden de teberri edelim. Son zamanlarda Kevser yayınlarında da Şeriatinin kitapları satılır oldu.
                                Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                                "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X