Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

    Sünniler içerisinde bir gurup var, mealci vahhabi selefi diye de tanımlandığı oluyor. gerçi vahhabi ve selefiler pek benzemiyor bunlara ama yine de siyasi olarak birbirlerine çok yakınlar. bu grup hadisleri kabul etmemek için ahad (yalan söylemesi mümkün derecede az kişilerin aktardığı) hadisler, ve mütevatir, (yalan üzere birleşmesi mümkün olmayacak derecede çok ravilerce nakledilen) hadisler şeklinde bir ayrıma gidiyorlar. Bunlara bir hadis gösterdiğinde derler ki bu hadis ahaddır, ve itikadda delil olmaz. itikad için Allah'ın çok güçlü delil olan mütevatir yolla bu hadisi getirmesi (bize ulaştırması) gerekirdi. Ahad haberler yakin (kesin bilgi) ifade etmez diyorlar.

    Oysa bu görüş Kur'an'a dayanmayan çürük ve batıl bir görüştür. Kendileri de bu görüşe uymamaktadırlar. Çünkü bu görüşe uymak hiç bir müslüman için mümkün değildir. Şöyle ki:

    Ahad haberler bilgi ifade etmez, zan içerirler demek dini kökten kaldırıp atmak demektir. Çünkü İslam'ın en başında ahad haber vardır. Bu dinin tebliğcisi Muhammed (s.a.a) tek başına bir iddiada bulunmaktadır: "Ben Peygamberim Allah bana Kur'an'ı vahyedir, bana itaatiniz şart!"

    işte Allah'tan vahiy yoluyla Kur'an'ın geldiğine ve Muhammed'in s.a.a peygamber olduğuna dair tek şahit vardır, o da bu iddianın sahibi Muhammed (s.a.a). Bu bilgi sahabiye ahad yolla gelmiştir. Eğer ahad haberler bilgi değil zan ifade eder denirse o zaman Muhammed (s.a.a)'in Peygamberliği bile zan altına girmiş olur ki bunun da olmayacağı ortadadır.

    Kur'an'a göre de ahad haberler zan ifade edip kesin bilgi içermezler görüşü batıldır. Çünkü Kur'an bir çok suçun sabit olabilmesi için ahad haberlere itibar etmektedir. Örneğin katilin kim olduğuna dair iki şahit yeterli olmakta ve bu iki şahidin tanıklığıyla kesin bilgi elde edilmekte ve bir cana kısas uygulanmaktadır. Eğer ahad haber zan ifade etseydi bu din zanna dayanarak bir cana kıymayı asla caiz görmezdi. Diğer tüm had cezası gerektiren suçların subutu da ahad rivayete (tanıklığa) bağlıdır. Dinin hiç bir hükmünde gösteremezsiniz ki bu kişinin suçlu olduğuna dair mütevatir bir haber var mı? tevatür derecesinde şahit var mı!

    bu demektir ki dinin başında da içnde de ahad haberler kesin bilgi ifade etmektedir. Öyleyse ahad haberler sıhhatine mani bir sebep olmadıkça neden itikadi konularda delil olmasın?

    Nitekim bu yolla çok sayıda hüküm gerek usuli dinde gerek furuu dinde sabitlenmiştir. Bu sünnilikte de böyledir şiada da. Kur'an dışında bir itikadı oluşturmama savunusunda bulunanların durumu daha bir komedidir. Bu kimseler tümden bir tarihi ve bilgi yığınını çöpe atmaları gerekir. Örneğin Kur'an'da adı geçen tek sahabi Zeyd'dir. dolayısıyla bir Peygamber ve bir sahabeyle din oluşturmak zorundadırlar bunlar şayet iddialarında samimilerse!

    Yine bu kimseler ne şiiyiz ne sünniyiz her ekolden doğruları alırız derler, ancak bunlara şiadan mütevatir olarak nakledilen bir hadisi göstersen hayır bunlar sünni kitaplarda geçmiyor derler! Oysa şiada mütevatir olarak nakledilen her hadis hem sünnilikte geçmekte hem de bunların görüşleri çelişkilidir. Çünkü ne şii ne sünniyiz diyen bu kimselerin doğruyu gördüklerinde şiada olsun sünnilikte olsun almaları beklenirdi... Oysa tüm amel ve inançlarını yine sünni rivayetlere ve ibadet alanındaki geleneklere göre oluşturmaktalar...

    Yorum


      #17
      Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.




      yazdığınız hadislerin kur'anda karşılık bulan ayetlerini göremedim . lütfen hadis yazarken kuranda hangi ayetin yorumu olduğunu belirtiniz.
      ...
      yazdığınız şu ayete gelince


      1- O gün bütün insanları, (Allah'ın tayin ettiği) imamları ile çağırırız. O zaman kitabı sağdan verilen kimseler, böylece kitaplarını okurlar. Ve (onlara) zerre kadar zulmedilmez (haksızlığa uğratılmaz). İsra 71


      burada kast edilen 'imam' kelimesi “ إمام önder” anlamına gelmektedir .
      sizin kast ettiğiniz şekliyle değildir . buradaki 'önder' olumlu bir kişi olmuyabilir , bu firavunda olabilir , nemrutta , bir peygamberde , bir siyasi liderde , sizin kast ettiğiniz bir imamda.


      mesela şu ayete bakalım ;
      kıyamet günü kavminin önüne (firavun) düşer . artık o(firavun) bunları ateşe götürmüştür . o varılan yer ne kötü yerdir .hud 98


      bu ayette olduğu şekliyle orada kast edilen 'önder/imam' kelimesi olumlu değildir , bu kişi bir firavunda olabilir , bir peygamberde bir imamda . ama ben burada kast edilenin 'insan' olduğunu düşünmüyorum.


      burada kast edilenin 'amel defteri' olduğunu düşünüyorum . şu ayetlere dayanarak söylüyorum


      Gerçekten biz ölüleri diriltiriz, onların önceden yapıp gönderdiklerini ve bıraktıkları eserlerini yazarız. Zaten biz her şeyi açık bir kütükte, bir "imam-ı mübin"de sayıp tesbit etmişizdir. yasin 12


      O gün her ümmeti, diz çökmüş görürsün. Her ümmet, kendi kitabına çağırılır, onlara: "Bugün yaptığınız amellerin cezası verilecektir.casiye 28


      neden 'önderden' kasıt kitap diyorumun biraz daha teyid edici cevaplar vermek istiyorum .
      isra 71'den verdiğiniz ayeti yeniden yazıp cevaplamak istiyorum :


      O gün bütün insanları, imamları/önderleri ile çağırırız. O zaman kitabı sağdan verilen kimseler, böylece kitaplarını okurlar. Ve (onlara) zerre kadar zulmedilmez . İsra 71
      [/size]
      [/size]'imamları /önderleri' ifadesinden kasıt 'amel defteridir' yasin 12 ve casiye 28 ayetlerindeki teyit edici ifadeler dışında isra 71.
      ayetinde de 'imam/önder' kelimesinden sonra 'o zaman kitabı sağdan verilen kimseler , böylece kitaplarını okurlar' şeklinde devam ediyor . buna binaen diyorum ki ; burada kast edilen imam/önder kelimesi 'insana' işaret değil 'amel defterine' işarettir .

      velev ki bir insana işaret etsin 'bu firavunda olabilir , nemrutta , peygamberde' çünkü oradaki imam kelimesi 'olumlu' olarak kullanılmamış , olumsuzda anlamıylada olumlu anlamıylada kullanılabilir .


      O gün bütün insanları, (Allah'ın tayin ettiği) imamları ile çağırırız. O zaman kitabı sağdan verilen kimseler, böylece kitaplarını okurlar. Ve (onlara) zerre kadar zulmedilmez (haksızlığa uğratılmaz). İsra 71



      Şüphesiz ki ölüleri ancak Biz diriltiriz Biz. Onların önceden yapıp gönderdiklerini ve eserl
      erini de yazarız. Zaten Biz her şeyi bir “imam-ı mübin”de sayıp tespit etmişizdir. (Ya Sin/12)[size=11px]

      Ve Kitap [amel defteri] konulmuştur. Suçluların ondan korktuğunu göreceksin. Ve “Eyvah bize! Bu nasıl kitapmış ki, büyük küçük hiçbir şey bırakmadan hepsini saymış” derler. Ve onlar, yaptıklarını hazır bulurlar. Ve senin Rabbin hiç kimseye zulmetmez. (Kehf/49)

      Ve her ümmeti, diz çökmüş görürsün. Her ümmet, kendi kitabına çağİşte kitabımız, yüzünüze karşı hakkı konuşuyor. Şüphesiz Biz, sizin yaptıklarınızı hep kaydetmiş olanın ta kendisiyiz! (Casiye/28-29)ırılır: Bugün, yapmış olduğunuz amellerin karşılığı size verilecektir.

      Yorum


        #18
        Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

        vakit geç olduğu için yazını değerlendirme yapamyacağım. ancak bir soru sormak istiyorum sonra bu doğrultuda açıklama yapacağım inşaAllah:

        "Gerçekten biz ölüleri diriltiriz, onların önceden yapıp gönderdiklerini ve bıraktıkları eserlerini yazarız. Zaten biz her şeyi açık bir kütükte, bir "imam-ı mübin"de sayıp tesbit etmişizdir. yasin 12"

        bu ayette geçen İmam kelimesini hangi dellle kitap diye tercüme ediyorsun? çünkü kitap zaten Kur'an'da geçen bir kelime. Eğer Allah burada kitabı (amel defteri) kastetseydi o zaman bunu kitap diye belirtirdi, yok eğer Kendi yanındaki ilim merkezini kastetseydi o zaman yine Kur'an'da geçen levhi mahfuz kelimesini kullanması gerekmez miydi?

        Yorum


          #19
          Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

          Gerçekten biz ölüleri diriltiriz, onların önceden yapıp gönderdiklerini ve bıraktıkları eserlerini yazarız. Zaten biz her şeyi açık bir kütükte, bir "imam-ı mübin"de sayıp tesbit etmişizdir. yasin 12"

          burada kast edilenin , amelleri olduğunu , amellerin yazıldığı bir levha olabilir , defter , kitap vs. zaten her şey apaçık . neden sadece bu ayete takıldınız?

          oysa ayetler çok açık .

          Yorum


            #20
            Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

            yazdığınız hadislerin kur'anda karşılık bulan ayetlerini göremedim . lütfen hadis yazarken kuranda hangi ayetin yorumu olduğunu belirtiniz....


            yazdığımız hadisler var mı? var. bu hadisler imamla ilgili. Peygamberimiz s.a.a. kendinden sonra gelecek imam sayısını bildiriyor. Bu hadislerin varlığı senin için de subut buldu mu? yani Peygamberin s.a.a bu hadisleri buyurduğunu kabul ettin mi? Eğer ettiysen o zaman biz bu hadislerin karşılığının gösterdiğimiz imametle ilgili ayetler olduğunu söylüyoruz. Eğer bu hadisler varsa (ki var) Peygamberin s.a.a her dini sözü bir ayet açıklaması ve dini bir açıklama ise (ki sen yukarıda bunu itiraf ettin) bu durumda:


            1- bu hadisler hangi ayetin açıklamasıdır
            2- bu ayetlerin açıklaması olarak Peygamberimiz s.a.a. hangi hadisleri buyurdu. diğer bir ifadeyle Peygamberimiz bu, bizim gösterdiğimiz ve göstereceğimiz imametle ilgili ayetlerin açıklması hadisler hangileridir? Bizim dediğimizi kabul etmediğinize göre siz (size göre) doğrusunu açıklamak zorundasınız. hem bizim ayet ve hadisleri eşleştirmemizi kabul etmeyeceksiniz hem de kendiniz eşleştirmeyeceksiniz bu tutarlı ve ilmî değil. öyle değil mi?


            yazdığınız şu ayete gelince
            1- O gün bütün insanları, (Allah'ın tayin ettiği) imamları ile çağırırız. O zaman kitabı sağdan verilen kimseler, böylece kitaplarını okurlar. Ve (onlara) zerre kadar zulmedilmez (haksızlığa uğratılmaz). İsra 71burada kast edilen 'imam' kelimesi “ إمام önder” anlamına gelmektedir . sizin kast ettiğiniz şekliyle değildir . buradaki 'önder' olumlu bir kişi olmuyabilir , bu firavunda olabilir , nemrutta , bir peygamberde , bir siyasi liderde , sizin kast ettiğiniz bir imamda.
            doğru. burdaki imam her türlü imam anlamına gelir. Zaten ayetler küfürde imamın da olduğunu açıklıyor. Ancak burada geçen tehdit inanılması gereken her devirde bir tane meşru imamın olduğudur. Parantez içindeki ifade o anlamda kondu diye aldım ben. Yani Allah her devirde bir meşru imam kıldı ona itaat etmeyenler burada tehdit ediliyor. Yoksa ne diye imamıyla çağrılanlardan bazılarının kitabının sağdan verildiği vurgulansın ki?




            mesela şu ayete bakalım ; kıyamet günü kavminin önüne (firavun) düşer . artık o(firavun) bunları ateşe götürmüştür . o varılan yer ne kötü yerdir .hud 98bu ayette olduğu şekliyle orada kast edilen 'önder/imam' kelimesi olumlu değildir , bu kişi bir firavunda olabilir , bir peygamberde bir imamda . ama ben burada kast edilenin 'insan' olduğunu düşünmüyorum.burada kast edilenin 'amel defteri' olduğunu düşünüyorum . şu ayetlere dayanarak söylüyorum Gerçekten biz ölüleri diriltiriz, onların önceden yapıp gönderdiklerini ve bıraktıkları eserlerini yazarız. Zaten biz her şeyi açık bir kütükte, bir "imam-ı mübin"de sayıp tesbit etmişizdir. yasin 12işte bu olmadı! Çünkü yasin 12. ayetin kendisi bizzat delil olarak gösterdiğin karineye muhtaç. Yani Yasin 12 ayetinde geçen imam kelimesini İsra 72de geçen imam kelimesinin kitap (amel defteri) anlamına geldiğine delil olarak göstermişsin. Halbu ki bu net değil! tersine yasin ayetinde zaten o anlamda değil ki! yani eğer Yasin ayetindeki imam kelimesi ile İsra ayetindeki imam kelimesi birbiriyle ilintili/aynı anlamda ise (ki öyle) bu durumda bu bizi haklı çıkaracaktır. biz yasin 12 ayetindeki imam kelimesinin kitap değil canlı insan olduğunu ispatladığımızda diğer ayeti de size göre ispatlamış olacağız. ancak buna gerek de yok. çünkü isra ayetindeki imam kelimesinin kitap olmadığı nettir. Çünkü İmam başkaaa amel defteri anlamında kitap başka. kitap yazılan şey, amellerin kaydedildiği şey. İmamsa önde olan canlı kimse demektir. ayetlerde aksine bir karine bulunmadığı sürece kelimeler ilk anlamlarında alınmak zorundadırlar usulünü kabul ediyor musun etmiyor musun? eğer bu kuralda anlaşamazsak hiç bir ayetin anlamında anlaşamayız. sen başka anlama alırsın ben başka anlama alırım hiç kimse hiç bir ayetin anlamında anlaşamaz!




            gelelim Yasin 12 ayetindeki imam kelimesinin amel defteri ya da kitap olamyacağına dair ayetten kanıtımıza!


            ayetteki imamın niteliğini yine ayet bize bırakmadan açıklamı: mubin: yani açık/apaçık! imamın açık olup gizli olmadığını bildiriyor. Oysa biz biliyoruz ki amel defterleri gizlidir. Levhi mahfuz diye belirtiyorlar meallerde biliyoruz ki o da gizli olup sadece Allah'a açıktır. Oysa burada apaçık diyerek bize sesleniyor bize diyor. yani sizin için de açık diyor. bu apaçık denmesine rağmen sahabiden bazısı yine bu ayetteki imamın kim olduğunu anlayamayıp Peygambere s.a.a sordu: kim bu imam? diye. Peygamberimiz s.a.a ses etmedi. az sonra mescide İmam Ali a.s. geldi. O hazret buyurdu: işte bu apaçık Ali'dir. Ben bildiğim her şeyi bu İmama anlattım. böylece biz her şeyi apaçık İmama yüklemiş olduk! İşte bu hakikati beyan için Peygamberimiz aynı minvalde: Ben ilmin şehriysem Ali onun kapısıdır kim ilim istese kapıya yönelsin buyurmuştur.


            Tekrar edecek olursak:


            YAsin 12deki imam kelimesi asla amel defteri ya da levhi mahfuz (Allah'ın saklı ilminin yazıldığı gizli levhalar) olamaz. Çünkü:


            1- ayetlerde aksine bir karine olmadığı sürece kelimeler ilk (gerçek) anlamda kullanılırlar


            2- İmamın sıfatı olan mubin (apaçık) kelimesi gereği "imam"ın insanların bildiği gördüğü tanıdığı birinin olması gerekir. Ki ne amel defteri ne de levhi mahfuz açık değildir. nerede kalsın ki apaçık olsun.


            bu ayetteki İmam kelimesi Canlı imam anlamında gerçek anlamda kullanıldığına göre İsra 71. ayetteki İmam kelimesi de aynı anlamda kullanılmıştır:


            "O gün her insan topluluğunu kendi imamlarıyla (Bi İmamihim) çağırırız. Kimin kitabı (amel defteri: kitabehu) sağ eline verilirse, işte onlar, kitaplarını (kitabehum) okurlar ve en küçük bir haksızlığa uğramazlar. İsra 71


            burdaki İmam kelimesinin kitap (amel defteri) olarak kullanılmış olması imkansızdır çünkü:


            1- İmam kelimesinin ayette; zahiri, ilk gerçek anlamında kullanılmasına mani bir özür de ek karine de mevcut değildir.


            2- amel defterinin Kur'an ve Arapçadaki karşılığı İmam kelimesi olmayıp Kitap kelimesidir. Nitekim zaten ayetin devamında amel defteri geçiyor. Yani Allah öyle kullanmış ki ayetin devamında amel defteri iki kez geçiyor ikisinde de imam kelimesi olarak değil kitap olarak geçiyor. Ayette amel defteri anlamının türkçeye yazılı sayfa olarak çevrilebilecek "kitap" kelimesiyle ifade edilmesi İmam kelimesinin bu anlamda kullanılamayacağının ispatıdır. Çünkü İmam önde olan demektir, kitapsa yazılan şey demektir. Emel defterinin önde olup önderlik yapma vasfı yoktur.

            O gün her ümmeti, diz çökmüş görürsün. Her ümmet, kendi kitabına çağırılır, onlara: "Bugün yaptığınız amellerin cezası verilecektir.casiye 28bu ayette de kendi kitabına çağrılır diye verilen anlamın yani amel defterinin ayetteki karşılığı olarak "İmam" kelimesi değil bizim dediğimiz gibi yazılı şey anlamına gelen "kitap"tır. Dolayısıyla Kur'an amel defteri için kitap kelimesini kullanıyor. Siz İmam kelimesi amel defteri olarak kullanılmıştır diyemezsiniz!


            neden 'önderden' kasıt kitap diyorumun biraz daha teyid edici cevaplar vermek istiyorum .isra 71'den verdiğiniz ayeti yeniden yazıp cevaplamak istiyorum :O gün bütün insanları, imamları/önderleri ile çağırırız. O zaman kitabı sağdan verilen kimseler, böylece kitaplarını okurlar. Ve (onlara) zerre kadar zulmedilmez . İsra 71

            buralardaki İmam kelimesi hiç bir şekilde kitap anlamına gelemeyeceğini kesin olarak ortaya koyduk. tekrar etmeniz bir şeyi değiştirmez. ek delil anlamına gelmez!

            'imamları /önderleri' ifadesinden kasıt 'amel defteridir' yasin 12 ve casiye 28 ayetlerindeki teyit edici ifadeler dışında isra 71.ayetinde de 'imam/önder' kelimesinden sonra 'o zaman kitabı sağdan verilen kimseler , böylece kitaplarını okurlar' şeklinde devam ediyor . buna binaen diyorum ki ; burada kast edilen imam/önder kelimesi 'insana' işaret değil 'amel defterine' işarettir . velev ki bir insana işaret etsin 'bu firavunda olabilir , nemrutta , peygamberde' çünkü oradaki imam kelimesi 'olumlu' olarak kullanılmamış , olumsuzda anlamıylada olumlu anlamıylada kullanılabilir .burada da ek delil yok. tekrar var. İmamlarıyla çağrılıp da imamlarına uymayanların amellerini defterlerinden de görmeleri asla imam defterdir anlamına gelmez tersine buradaki ifade Nisa 41. ayette açıklanmıştır:


            "Her ümmetten bir şahit getirdiğimiz ve seni de onların üzerine bir şahit yaptığımız zaman, bakalım onların hâli nice olacak!." nisa 41. Şimdi burada aynı sahne canlandırılıyor. her ümmetten bir şahit getireceğimiz gün diyor. yani her insan topluluğunu imamıyla çağıracağız ifadesidir. çağrılma hesap için olacaktır. burada Peygambere diyor: her ümmetten bir şahit getireceğiz onlar kendi zamanındaki insanların amellerine şahitlik yapacaklar. Şahitlik için canlı olma şartı vardır. çünkü tanıklığı sadece canlı olanlar yapar. mahkemede bile ben şahitim dendiğinde sen gözünle gördün mü diye sorulur. İşte Peygamberimiz s.a.aten sonra her topluluğun bir imamı olmuştur. bunlar topluluğuyla birlikte çağrılacak ve denecek siz bunlara şahit misiniz. İmamlar evet biz bunlara şahitiz falancalar bizim bağlılarımızdı falancalar değildi. Peygamber s.a.a de bunlara genel şahit olacak. ben diyecek İmameti anlattım her devride bir imam olacağını ve benden sonra 12 imam geleceğini haber verdim. böylece kimsenin itiraz yolu kalmayacak. Çünkü hem şiilerde hem de sünnilerin tüm kitaplarında 12 imamla ilgili hadisler mütevatir olarak gelmiş, her devirde Allah'ın hükümlerinin eksiksiz olarak insanlara bu imamlarca iletileceği açıklanmıştır. Şianın inancı bu yüzden bu ayet ve hadislerle tam uyum içindedir. Elhamdulillah.


            [/size]Ve Kitap [amel defteri] konulmuştur. Suçluların ondan korktuğunu göreceksin. Ve “Eyvah bize! Bu nasıl kitapmış ki, büyük küçük hiçbir şey bırakmadan hepsini saymış” derler. Ve onlar, yaptıklarını hazır bulurlar. Ve senin Rabbin hiç kimseye zulmetmez. (Kehf/49)
            Ve her ümmeti, diz çökmüş görürsün. Her ümmet, kendi kitabına çağİşte kitabımız
            , yüzünüze karşı hakkı konuşuyor. Şüphesiz Biz, sizin yaptıklarınızı hep kaydetmiş olanın ta kendisiyiz! (Casiye/28-29)ırılır: Bugün, yapmış olduğunuz amellerin karşılığı size verilecektir.


            bu ayetlerde de görüldüğü gibi tüm amel defteri anlamında kullanılan kelime yazılı şey anlamına gelen "kitap" kelimesidir. kitap her şeyi saymış (ehsaha) ifadesi kitap ile kullanılmış Amel defteri öyle ki her ameli yazmış. bu başka imam'da (yasin 12) her şeyin sayıslması başka. çünkü insanın her ameli kitaba sayılıp dökülebileceği gibi, İmama da sayılıp dökülebilir. şia inancına göre İmamlar zaten Peygamberler gibi şahit olmaları nedeniyle zamanının insanlarının tüm amellerini görecekler ve şahit olacaklardır. bu anlamda her şey onlarda yazılmıştır. ancak amel defteri başka imam başka. amel defterinde kişinin kendi amelleri yazılacak imamdaysa sadece insan amelleri değil başkaca tüm ilahi hükümler de mevcuttur. Bunun delili ise şu ayettir:"De ki: (Yapacağınızı) yapın! Amelinizi Allah da Resûlü de müminler de görecektir. Sonra görüleni ve görülmeyeni bilen Allah'a döndürüleceksiniz de O size yapmakta olduklarınızı haber verecektir." Tevbe 105. bu ayette müminlerden kasıt her devrin insanları için kendi imamlarıdır. Peygamber ve 12 imam tüm Peygamberin tüm ümmeti için şahitlik yapacaktır. Peygamberin s.a.a şahitliği hem kendi dönemi hem de genel ümmet için olacaktır...

            Yorum


              #21
              Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

              benim imamım Muhammed peygamberdir , onu kur'anın anlattığı kadar ve hadislerinden gelen sözler kadar tanıyorum .[/size]İmam önde olan demektir. hiç bir zaman ölü biri İmam olamaz. Çünkü imam önde olup derleyici toparlayıcı canlı olan biridir. yoksa İmamet görevini nasıl sürdürsün? Peygamber s.a.a zamanında imamdı. İnsanların dağılmalarını engelliyor ihtilaflara çözüm buluyordu. şimdi bunu yapabiliyor mu? Oysa İmam Mehdi a.f. şu anda insanları tek vücut olarak tutuyor. tabi kendini imam sayıp kendine itaat edenlere. Ölü bir Peygamber (s.a.a) bunu birleştirmeyi kendine itaat edenler için yapabiliyor mu? Evet o yüzden zaten nübüvvet (peygamberlik) sona erdi ancak imamet sürüyor!


              alias kardeşim , bu tartışmanın yararlı olması için bu bölüme yazmamanızı istirham ediyorum .


              katılıyorum

              Gerçekten biz ölüleri diriltiriz, onların önceden yapıp gönderdiklerini ve bıraktıkları eserlerini yazarız. Zaten biz her şeyi açık bir kütükte, bir "imam-ı mübin"de sayıp tesbit etmişizdir. yasin 12"burada kast edilenin , amelleri olduğunu , amellerin yazıldığı bir levha olabilir , defter , kitap vs. zaten her şey apaçık . neden sadece bu ayete takıldınız?oysa ayetler çok açık .

              evet çok açık ama imam insan anlamında çok açık. ayetlerde amel defteri geçen her herde yazılı şey anlamına gelen kitap kelimesi kullanılmış. ve ayetteki kelimeler ilk anlamda kullanılır. mani bir özür yoksa... hangi mani bir özür var ayette imam kelimesinin insan anlamında olmaması için? hangi gerekçe ile imam önde olan canlı insan anlamına gelen kelimesi yazılı şey anlamında kullanıyorsunuz?

              Yorum


                #22
                Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

                ve daha önemlisi: 12 İmam hadisleri hakkında ne düşünüyorsunuz? hani yoktu? hani bak ne demiştiniz:

                [quote author=evren link=topic=24080.msg162115#msg162115 date=1348846700]
                lütfen konuya girelim . peygamber efendimiz 12 imam hakkında ne söylemiştir . eğer söylediği bir şey varsa - ki bana göre yoktur - buyrun buraya ekleyin . kur'andaki bir ayete dayandırabilirseniz sevinirim .
                [/quote]

                evet buyrun sünni kitaplarda bile 12 imam hadislerinin mütevatir olduğunu gösterdik. şimdi bu hadisler hangi ayetlerin açıklaması? ve anlamı ne? bu 12 imam kim? şianın inandığı ve peşpeşe gelen kıyamete kadar da her devirde canlı olarak imamet görevini sürdürecek olan bu 12 imamdan başkası mı olacak? niçin?

                imamet Allah'ın nübüvvet dışında seçitği bir makamdır. verdiği bir makamdır. Allah bu makama atama yapar:

                "Ve İbrâhîm'i Rabbi kelimelerle imtihan etmişti. Nihayet (imtihan) tamamlanınca da (Allah şöyle) buyurdu: “Muhakkak ki Ben, seni insanlara imam kılacağım.” (İbrâhîm a.s): “Benim zürriyetimden de (imamlar kıl).” deyince; (Allah): “Benim ahdime (imamlık ve önderlik rahmetime, senin zürriyetinden olan) zâlimler nail olamaz.” buyurdu." bakara 124

                bu ayete göre:

                1- İmamet Allah tarafından atanan bir makamdır. bu makama görevlendirmeyi Allah yapar

                2- imamet Nübüvvet değil ondan farklı ve üstün bir makamdır

                3- İmamlar İbrahim a.s. soyundandır

                4- İmamlar masum olanlardan seçilir...

                şimdi Peygamberimizin s.a.a. biz İbrahimin duasının neticesiyiz hadisi hangi anlamdadır? Peygamberimiz s.a.a: size iki ağır emanet bırakıyorum ki onlara sımsıkı sarıldığınzı sürece yolunuzu asla şaşırmazsınız biri kur'an diğeri itretim Ehlibeytimdir. bu hadis de mütevatirdir... Ben kimin mevlasıysam (yöneticisiysem) Ali de onun yöneticisidir hadisini Peygmaberimiz s.a.a. şu ayet için buyurmuştur:

                "Sizin veliniz evvel Allah, sonra Resulü, sonra o iyman etmiş olanlardır ki namaza devam ederler ve rükû' halinde zekât verirler Maide 55. bu ayette ruku halinde zekat verenler (saygı gereği çoğuldur) ifadesiyle kastedilenin Ali a.s. olduğu hadislerle sabittir. Bu durumda gadiri humda Peygamberimiz ben kimin velisiysem Ali onun velisidir. Ali benden sonra tüm müminlerin velisidir buyuruyor. bu hem hadis hem de tarih kitaplarında mütevatirdir. hem de sünni kitaplarda

                sizce şii inançlarının sünni kitaplarda ne işi var? hangi güç onları bu kitaplar koymuş ve bin yılı aşkın zaman oralarda bu bilgileri koruyan hangi güç? ve hangi güç şiilerin sünnileri hep tartışmalarda yenmesine rağmen bu hadisler oralarda hala duruyor. da sünnilerin size iki emanet bırakıyorum kitap sünnet uydurma hadisi kendi kitaplarda bile yer alamıyor? sizce bunlar tesadüf mü? niçin?

                Allah başka türlü hücceti nasıl tamamlayacak?

                Yorum


                  #23
                  Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

                  aslında tek ayet bile 12 imamın masumiyetine delil olarak yeter de artar bile:

                  nisa 59: Allah'a itaat edin Peygambere itaat edin ulul emre itaat edin. şayet bir şeyde çekişirseniz onu Allah ve resulüne götürün eğer Allaha ve ahiret gününe iman ediyorsanız...

                  bu ayette Allah masum ve ona sınırsız itaat gerekir. o kötülüğü yanlışı hatayı emretmez. aynı ifadelerle aynı şekilde hiç bir sınırlama yapmaksızın peygambere de itaat edin diyor. yani bu durumda birinci emir olan Allah'a itaatin iptal olmaması için Peygamberin de masum ve hatasız olması gerekir. Eğer peygamber hayatının herhangi bir anında hatalı olursa hatayı emrederse bu durunda ona itaati emreden Allah hatayı emretmiş olur, böylece hem kendi iyiliği emretmesiyle çelişkiye düşmüş olur hem de imkansızı emretmiş olur. çünkü insan Peygamberin hata yaptığı konuda doğruyu emreden Allaha mı itaat edecek, itaati emrettiği için hata yapan peygambere mi? bu ikisi nasıl mümkün olacak?

                  aynı ifadelerle "etîû" diye ulul emre de itaat edin diyor. öyleyse Peygamberin dışında üçüncü bir gurup daha var ki onlara da sınırsız itaat emrediliyor. demek ki bunların da masum olma şartı var çünkü bir insanın ulul emre itaati ancak bu ulul emrin Allah ve resulüne paralele emir vermesi durumunda mümkün olur. eğer Allah ve resulünün "a" dediğine ulul emr "b" derse o zaman insanlar "a"yı uygulasa ulul emre isyan etmiş olacak, "b"yi yapsa Allah ve resulüne isyan etmiş olacak ki Allah böyle hem çelişkiyi hem de muhal olanı emretmez.

                  şimdi ayetten Peygamberin s.a.a dışında masumların olduğunu zorunlu olarak kabul etmeye mecburuz. peki kim bunlar? yeryüzünde 12 imamdan başka bu makama layık olan varsa bunları gösterin. bu tıpkı şunun gibi:

                  bir para bulundu. okul idaresi ilan ediyor bir miktar para bulunmuştur kaybedenlerin gelmesi...

                  gelenlere sorulur kaç para kaybettin? şu kadar! yok senin değil çünkü elimizdeki para bu değil...

                  nihayet tam parayı söyleyen ve başka da hiç onu söyleyemeyen ve günlerce de böyle delilden başka delil görülmeyen bir durumda, bu para senin değil deyip onu cebe mi indireceğz?

                  ayetlerden zorunlu olarak ulaştığımız netice imamet makamı var, imamlar var, bunlar İbrahim a.s soyundan, Peygamberlik Peygamberimizle sona eriyor, o zaman dini koruyacak, hükümleri eksiksiz olarak insanlara ulaştıracak biri olacak, bu imamlar her devirde olacak, Peygamber s.a.a tarafından haber verilecek ve tanıtılacak.

                  sondan gidiyoruz: dünya üzerinde 12 tane imam geldiği söyleniyor. bunların babaları olan imamlardan başka hocası yok, diğerlerinden hiç bir ilim öğrenmemişler, her şeyi biliyorlar, zamanlarının tartışmasız en alimi en dürüstü en adili, ve hepsi şehit olmuş, hiç birini zalimler satın alamamış, hiç bir hileye kanmamışlar, hep mazlumlarla olmuşlar, hiç kimse onların adaleti ve samimiyetinden şüphe etmemiş, hepsi de Peygamber soyundan, bunlardan hiç bir şüphe yok! tüm zamanlarıı kapsıyorlar...

                  ortadan gidiyoruz yani hadislere bakıyoruz: Peygamberimiz: benden sonra 12 imam gelecek, bunlar dine sokulan her tür bidat ve hurafeleri temizleyecekler, insanların inkar etmeleri onlardan bir şey eksiltmeyecek, onlar şahitlik yapacaklar onlara bir şey öğretmeye kalkmayın sizden daha bilgilidirler, onlar kızm Fatımanın soyundandır, birincisi Ali sonuncusu Mehdi a.f.tir.

                  ...

                  ee akılla gidiyoruz: Peygamberlik sona erdi. Allah adildir. Peygamber s.a.a. zamanında insanlar mezheplere bölünemiyordu çünkü her hükmü Peygamber itirazsız şekilde açıklıyordu Allah insanların birleşmesini emretmiş. insanlar yanlışta birleşemez ki! Allah da buna müsade etmez bunu emretmez. insanların birleşmelerini emrettiyse o zaman bir masumun da olması şarttır.

                  imamete inanmak için sayısız delil ve neden dahası zorunluluk vardır.. inanmayanlara azap vardır. bu kadar delil varken çünkü...

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

                    Şunu da unutmayın ki, bir zamanlar İbrahim'i Rabbi, birtakım kelimeler ile imtihan etti, o, onları sona erdirince, Rabbi ona, "Ben seni bütün insanlara imam yapacağım." buyurdu. İbrahim, "Zürriyetimden de yap!" dedi. Rabbi ona "zâlimler benim ahdime nail olamaz!" buyurdu.bakara 124

                    'zalimler ahdime nail olamaz' buyuran yüce rabbimiz , kötü insanların , insanlara örnek olamıyacağıdır . sizler şii olduğunuz için İMAM gördüğünüz her kelimeden 12 imam çıkarıyorsunuz . bu imamlar , ali , hüseyin ,hasan vs. bile kendi sonlarını bilemezken , siz nasıl olurda onlara masumluk sıfatını yakıştırırsınız ?
                    oysa peygamber dahi , kendi sonunu bilmezken siz hangi sıfatla onları masum yapıyorsunuz ?

                    Ey Muhammed! De ki: "Ben Peygamberlerin ilki değilim.BANA ve size ne yapılacağını da BİLMEM. Ben ancak bana vahyedilene tabi oluyorum. Ben ancak apaçık bir uyarıcıyım.ahkaf 9

                    Kendi sonunu bilmeyen bir peygamber ve 12 imamların sonunu bilip onları masum sayan sizler ? sizler peygamberden üstün değilsiniz.

                    Sizin asıl dostunuz Allah'tır, O'nun Resulüdür ve namazlarını kılan zekatlarını veren ve rükû eden müminlerdir.maide 55

                    'rüku eden' çokça peygamber aşığı vardı o dönemde , ebuzer , ammar bin yasir , ali , ebubekir , ömer , selman farisi vs.
                    burada kast edilen ali değil , tüm müminlerdir .aliye has kılmanız sizin şii yorumunuzdur.

                    gumu aşk
                    İmamet Allah tarafından atanan bir makamdır. bu makama görevlendirmeyi Allah yapar
                    evet atamayı Allah yapar ,ama kendi imamlarınızı kendileriniz atamışsınız . her halde Allah olduğunuzu iddia etmiyorsunuz?

                    gumu aşk
                    imamet Nübüvvet değil ondan farklı ve üstün bir makamdır
                    imametten kastınız , ibrahim peygambere söylenilen şekliyle ise , bu zaten nübüvettir , eğer imametten kastınız , 12 imama verdiğiniz misyonsa , bu sizin kuruntunuzdur . imametin ,nübüvetten üstün olduğunu dolaysıyla imamların peygamberlerden üstün olduğunu iddia ediyorsunuz , buda sizin bir yorumunuzdur , hatta kur'ana dahi aykırıdır.

                    Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Peygambere de itaat edin ve sizden olan emir sahibine de itaat edin. Eğer herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz; Allah'a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resulüne arz edin. Bu, daha iyidir ve sonuç bakımından da daha güzeldir.nisa 59

                    burada 'ulul emirden' kasıt , Allahın kanunlarına uymaya çalışan kişilere itaat etmenin , gerekli olduğudur . bu kişi , imam ali , imam bakır veyahut sokak demircilik işiyle uğraşan bir imam olabilir . 12 ile sınırladığınız kişiler değildir. Allah'a isyanda kula itaat yoktur , Allaha çağıran sözüde red edecek yoktur.

                    gumu aşk
                    sondan gidiyoruz :d ünya üzerinde 12 tane imam geldiği söyleniyor. bunların babaları olan imamlardan başka hocası yok, diğerlerinden hiç bir ilim öğrenmemişler, her şeyi biliyorlar, zamanlarının tartışmasız en alimi en dürüstü en adili, ve hepsi şehit olmuş, hiç birini zalimler satın alamamış, hiç bir hileye kanmamışlar, hep mazlumlarla olmuşlar, hiç kimse onların adaleti ve samimiyetinden şüphe etmemiş, hepsi de Peygamber soyundan, bunlardan hiç bir şüphe yok! tüm zamanlarıı kapsıyorlar...
                    kimseden bir ilim öğrenmediklerini iddia ediyorsunuz , peki ilk imama bu bilgileri öğreten kimdir ? eğer cevabınız 'peygamber' ise , sorarım hani 'hani babaları olan imamlardan başka hocaları' yoktu?

                    diyorsunuz ki , peygamber ölünce , bu dini kim anlatacak , ve kim ihya edecek ? kur'anın korunması bunun için yeterli . eğer dediğinizde doğru iseniz neden imamlarınızı zaman diliminin tamamına yaymıyorsunuz , tüm imamlarınız öldü , yada kayıp imamınız nerede ? bu çağı kontrol eden kim ? Allah değil , sizin imamımınız mı?


                    gumu aşk
                    bu ayette Allah masum ve ona sınırsız itaat gerekir. o kötülüğü yanlışı hatayı emretmez.
                    peygamberler masum olmadığı gibi sizin imamlarınızda masum değildir . masum olan biri günahı için bağışlanma diler mi ? yoksa Allah yanılıyor mu ? (haşa)

                    Ey Muhammed! Bil ki, Allah'tan başka hiçbir ilâh yoktur. Hem kendi günahın için, hem de mümin erkekler ve mümin kadınlar için Allah'tan bağışlanma dile. Allah, sizin gezip dolaştığınız yeri de duracağınız yeri de bilir.muhammed 19

                    dikkat ettiniz mi ? Allah peygambere diyor ki kendi günahın içinde! bağışlanma dile . günahı yoksa niçin bağışlanması için dua etmesini diliyor yüce Allah?


                    anladığım kadarıyla peygambere masum sıfatını vermenizin nedeni şudur ; imamlarınıza masumiyet sıfatını vermenin yolu , önce peygambere verip sonra bu haslet üzerinden kendi imamlarınız için pay çıkarmaktır.
                    sizin menfaatinizin devamı bu yanlışların devamına bağlı.

                    gumu aşk
                    Allah başka türlü hüccetini nasıl tamamlıyacak ?
                    Allah dininizi kemale erdirdim diyerek nurunu tamamladığını söylüyor . Allah neyi eksik bıraktıda siz onu imamlarınıza tamamlatıyorsunuz ?




                    Yorum


                      #25
                      Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

                      tüm yazacaklarınız bittiyse belirtin. çünkü sorduğum yığınla soru var hiç biri cevaplanmamış. onlara göre cevap yazacağım. benim yazdıklarımdan önceki sizin mesajlarınızda, değinmediğim ya da cevabı olmamış sorularnız kalmışsa onu da belirtin... yazdıklarınız bittiyse ben de cevaplamadığınız soruları çıkarıp yineleyeceğim inşaAllah...

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

                        konu dışı hiç bir soru sormadım. eğer konu dışı gibi görüyorsanız konuyla bağlantılarını ortaya koymam gerekecektir. inşaAllah fırsat buldukça bu bağlantılara da işaret edeceğim. şimdi 44. yanıtınıza geçmeden daha önce değinmediğiniz ya da cevabı yeterli/tutarlı olmayan soruları numaralı olarak buraya dökeyim. sonrasında 44. mesajınızdan devam ederiz inşaAllah..

                        1- 12 imamla ilgili kaynağıyla yazdığımız hadisler var mı? bunlar bizim uydurmamız mı yoksa gösterdiğimiz kaynaklarda var mı?

                        2- Bu 12 İmam hadisleri varsa bu hadisler hangi İmamla ilgili? yani hadislede geçen 12 imamlar kimler?

                        3- Bu 12 İmam hadisleri Peygamberimiz (s.a.a) hangi ayetlerin açıklaması olarak buyurmuş?

                        4- yukarıda itiraf ettiğin gibi Peygamberin (s.a.a) her dini açıklaması bağlayıcı vahiyse bu durumda 12 İmam hadisleri nasıl bir bağlayıcılık ifade ediyor? Senin yaşamında ve inancında bu 12 İmam hadislerinin yeri ve anlamı ne? inanç olarak sana neyi yüklüyor? yaşam olarak sende neyi değiştiriyor? sonuçta Peygamberimiz benden sonra 12 imam gelecek derken sana da bunu iletiyor. Sen Peygamberimizin bu 12 imam konusunda sana dediğine ne tepki veriyorsun?

                        5- Eğer bu 12 İmam hadisleri gösterdiğimiz imamet ayetlerinin açıklaması değilse, bu ayetlerin (İsra 71, maide 67) açıklaması olan hadisler hangileridir? Peygamberimiz s.a.a bu ayetleri nasıl açıklamış? bizim ayet hadis eşleştirmelerimizi kabul etmediğinize göre bundan daha mantıklı gerekçe ve açıklamalarınız nelerdir?

                        6- hem bizim eşleştirmelerimizi kabul reddetmeniz hem de daha doğru, tutarlı eşleştirme, yerine alternatifini koyamamanız ilmi midir?

                        7- "[color=rgb(255, 0, 0)]İsra 71burada kast edilen 'imam' kelimesi “ إمام önder” anlamına gelmektedir . sizin kast ettiğiniz şekliyle değildir . buradaki 'önder' olumlu bir kişi olmuyabilir , bu firavunda olabilir ," [/color]
                        Burda geçen tehdit her devirde bir tek imamın meşru olduğu yönünde değil midir? İmamlarıyla çağrı nasıl olacak? Örneğin sizin İmamınız Peygamber mi Ebu Hanife mi? Ebu hanifenin fıkhına göre namaz kılmıyor musunuz? Eğer siz Ebu hanife fıkhına göre namaz klıyorsunuz ve buna Peygamberin imameti adını veriyorsanız, sizin gibi namaz kılmayan şafiler gibi namaz kılan ya da Peygamberin sünnetini uygulayıp ama sizin gibi namaz kılmayan birileri Peygamberi imam kabul etmiş olmuyor mu? Güncel konularda Peygamberin fetvalarına nasıl uyuyorsunuz da Peygamberi İmam kabul etmiş oluyorsunuz? Örneğin bu gün cihad farz mı değil mi size? Amerikaya karşı cihad farzsa Peygamberin hangi sözüyle, değilse Peygamberin hangi sözüyle bu farziyete ya da farz olmamaya ulaştınız? Bu ayette ne diye kitabı sağından verilenler vurgulansın ki? 8- a) Ya-sin 12. ayette geçen İmam kelimesinin ilk (gerçek) anlamında kullanılmayıp yazılı sayfa anlamında kitap (amel defteri) olarak kullanılmasına gerekçe nedir? ayetten buna ek karine nedir? b)
                        "Çünkü İmam başkaaa amel defteri anlamında kitap başka. kitap yazılan şey, amellerin kaydedildiği şey. İmamsa önde olan canlı kimse demektir. ayetlerde aksine bir karine bulunmadığı sürece kelimeler ilk anlamlarında alınmak zorundadırlar usulünü kabul ediyor musun etmiyor " demiştik. (neden hiç değinmediniz) Burada geçen tefsir usulü kuralını kabul ediyor musunuz? ve nedeni?c) Eğer ayetlerdeki kelimelerin aksine karine ve zorunluluk olmadığı sürece ilk anlamının verilmesini kabul etmeyeceksen bu bize de bu hakkı verir herkese de. bu durumda Kur'an önüne gelenin önüne geldiği anlamları çıkardığı bir çok anlamlı çok yollu çok inançlı ve dolayısıyla hiç bir anlamı olmayan, anlamın buharlaşıp uçtuğu bir kitaba dönüşmez mi? bu durumda insanları birleştirme görevi olan Kur'an onları dağıtma işlevi görmüş olmaz mı? Allah'ın vahyi gönderme nedeni bu mudur? Nahl 648- acil işim çıktı sorular tamamlanmadı siz cevabını hazırlayın ben devam edince toplu olarak yazarsınız (kendime not: 40 mesajın "gelelim Yasin 12 ayetindeki imam kelimesinin amel defteri ya da kitap olamyacağına dair ayetten kanıtımıza!"bu cümesinden itibaren soruları çıkarmaya devam edeceğim...

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

                          9- Yasin 12. ayette imam kelimesine sıfat olup onun herkesçe apaçık bilinen bir imam olduğunu belirten "mubin" kelimesinden dolayı gizli amel defteri anlamına gelemeyeceğini sorduk? hiç değinmemişsiniz?

                          10- Yasin 12. ayetteki apaçık İmam'dan kastın Ali a.s. olduğuna dair:
                          a) aktardığımız rivayete ne diyorsunuz?
                          b) Ali a.s.'a her şeyin anlatıldığı ve bu yüzden ben ilmin şehriysem Ali onun kapısıdır kim ilim isterse o kapıya yönelsin hadisini nasıl değerlendiriyorsunuz?
                          c) Ek bir soru, ayette "... İyilik, evlere arkalarından girmeniz değildir. Ama iyi davranış, takva sahibi (Allah’a karşı gelmekten sakınan) insanın davranışıdır. Evlere kapılarından girin. Allah’a karşı gelmekten sakının ki kurtuluşa eresiniz."Bakara 189 ayetindeki ev ve kapı olayıyla Peygamber s.a.a ve Ali a.s. olduğu konusunda ne diyorsunuz?

                          11- Ya-sin 12. ayetle İsra 71. ayet arasında benzerlik bulunduğuna siz hükmettiniz. bu durumda Yasin 12 ayetindeki apaçık İmam'dan kastın kitap değil insan olduğu anlamı kesinlik kazandığına göre (bu kesindir sizin aksine hiç bir delilinizin olması mümkün değildir) bu durumda İsra 71'deki İmam kelimesi de insandır. kaldı ki bu ayetteki imam kelimesinin insan olması için başka ayetteki İmam kelimesinin insan olma anlamına borçlu olmadığı ortadadır. Bu durumda Allah'ın meşru kıldığı imam yok mudur? İmamet için Allah'ın kriteri yok mudur? insanlar mı imamı seçer?

                          12- amel defteri kelimesinin Kur'an'daki kullanımı arapçadaki "yazılı şey" anlamına gelen "kitap"tır. ve bu ayetlerde de bu apaçık ortadadır. İsra 71, casiye 28. ayetlerde apaçık bu kelime kullandığına göre aynı ayette farklı kelime olan İmam kelimesine kitap anlamını hangi gerekçe ve delille veriyorsunuz?


                          13- İmam; önde olan, demektir. yani önde olur toplumu toparlar ve onlara önderlik eder, kitap cansızdır liderlik/önderlik edecek vasfı yoktur. Oysa Peygamberin canlıyken böyle vasfı vardı. Yani O hazret döneminde hem bilgi olarak yol gösteren insanların aklına hitap eden kitap (kur'an) vardı, hem de bu bilgileri doğru yorumlayacak, hangi ayeti hangi zamanda nasıl uygulanacak buna karar veren, hangi ayetin hayatın hangi sorununa çözüm için geldiğini açıklayan canlı bir de Peygamberin imameti vardı. Peygamberin vefatından sonra bilgi kaynağı Kur'an kaldı, ama rehberlik liderlik önderlik yapacak insanları derleyip toparlayacak onların Kur'anın anlamı üzerinde ihtilaf ettiğinde bunu Allah ahkamıyla sonlandıracak canlı İmamet sergileyen Peygamberin yeri boş kaldı. Peki günümüzde Allah bu misyon için kimi seçti? bunun makamını boş mu bıraktı? bu durumda Peygamberin canlıyken yaptığı işlevi kim yapacak? sizin bu anlamda imamınız kim? Peygamberin canlı halindeki misyonu onun şu anki ölü hali sizin için aynı mı?


                          14- Nisa 41deki şahitler kimlerdir? Peygamberin s.a.a. onlar üzerine şahitliği nasıldır? şahtilik için canlı olma şartı kaçınılmaz değil midir?

                          15- a) nisa 41 ve İsra 71 ayetleri aynı konudan söz ediyor. Bu durumda Peygamberin s.a.a. 12 imamı ilan ettiği hadisleri de bu ayetlerde ifade edilen imamların tanıtılması, sayılarının açıklanması, her devirde bir imamın olduğunun belirtilmesi, ve insanların bunlara inanmalarının zaruretine dair Peygamberin tebliğidir. Peygamberin bu tebliği yaptığına, kitaplarda bu 12 imam hadislerinin mütevatir olarak yer aldığına ve İmamların da zamanındaki insanları irşat edip ilahi hükümleri tartışmasız şekilde onlara ulaştırdığına dair açıklamaları ve hadisleri kabul ediyor musunuz? etmiyorsanız, günümüzde ilahi hükümlerde tartışmasız doğru ve yaşamımızdaki o olayla ilgili hüküm nasıl bilinecek? mezhep ve cemaatlere göre ya da herkesin Kur'an'dan kendi anladığına göre olacaksa bu zanni bir çıkarım değil mdiir? zan girdiğinde orada din kalır mı? bu durumda Allah hucceti nasıl tamamlıyor?
                          b) eğer bu ayetlerin açıklamaları bu şekilde ve bu hadisler değilse nasıldır? niçin?

                          16- a) şiada belirtilen 12 imam kimlerdir? bunların vasıfları nelerdir? şia bunların Ehlibeytten olduğunu söylüyor. siz buna ne diyorsunuz? ve hangi delille?
                          b) Ehlibeytle ilgili söylenen bir husus, Ehlibeyt sapıtmamanız için size de emanet bırakıldığına göre 12 imamın Ehlibeytten olmadığına dair deliliniz nedir? ve buna bağlı olarak Peygamberin mücdelediği 12 imam kimdir?

                          17- "De ki: (Yapacağınızı) yapın! Amelinizi Allah da Resûlü de müminler de görecektir. Sonra görüleni ve görülmeyeni bilen Allah'a döndürüleceksiniz de O size yapmakta olduklarınızı haber verecektir." Tevbe 105. bu ayette müminlerden kasıt her devrin insanları için kendi imamlarıdır. Peygamber ve 12 imam tüm Peygamberin tüm ümmeti için şahitlik yapacaktır. Peygamberin s.a.a şahitliği hem kendi dönemi hem de genel ümmet için olacaktır... bu ayette geçen mü'minlerden kasıt kimdir? niçin?

                          18- 12 imamla ilgili Peygamberin hiç bir şey bildirmediğini iddia etmiştiniz. Oysa bu hadis tüm kitaplarda geçiyor örnek olarak bazılarını gösterdik. Bunları daha önce hiç görmediniz de mi böyle dediniz? Yoksa gördüyseniz neden bunları hiç düşünce sisteminize almıyorsunuz? yoksa bu 12 imamın kimler olduğunu bilmiyor musunuz?

                          19- (ek soru) a)İbrahim a.s.'ın imam atandığının belirtildiği bakara 124. ayetteki İmamet bir makam mıdır değil midir? ve niçin?
                          b) makamsa bu makam nübüvvetle aynı şey midir farklı mıdır? niçin?
                          c) Eğer farklı şeyse bu Nübüvvetten üstün müdür değil midir, niçin?
                          d) nübüvvetten üstün değilse, bu makam İbrahim a.s.'a nübüvvetinden önce mi verilmiştir sonra mı? niçin?
                          e) Eğer nübüvvet makamından önce verilmişse ibrahim a.s.'ın soyumdan da demesi onun çocuğu olduğunu gösterir. oysa İbrahim a.s.'ın çocuğu onun Peygamberliğinden sonraydı. bu durumda çocuğuyla da sınandığı kurban imtihanından sonra diyor İbrahim başarıyla geçince... imam yapacağım şeklinde.. bu durumda zorunlu olarak nübüvvetten sonra verilen imametin nübüvvetten daha üst bir makam olması zaruri hale gelmiyor mu?
                          f) Gelmiyorsa, nübüvvet zaten üst makamken Allah'ın, ondan daha aşağı olan bir makamı vaad etmesi sıralamadaki hikmetsizliği anlamına gelmez mi?

                          20- a) Peygamberimizin: biz İbrahim (a.s)ın duasının ürünüyüz buyurmasının anlamı nedir?
                          b) Eğer İbrahim a.s.'ın soyumdan da imamlar çıkar duası bizi ilgilendirecek 12 imamdan söz etmiyorsa o durumda bu konunun ayette geçmesi ve soyumdan da ifadesinin alınmasının anlamı nedir?

                          21- a) Salli barik duasında Allah'ım Muhammed ve Aline (ehlibeytine) salat et, tıpkı İbrahim ve Al'ine (ehlibeytine) salat ettiğin gibi, duasında İbrahim a.s.'ın Soyumdan da duasına bir rucu atıf/dönüş yok mudur? bu bir tesadüf müdür? niçin?
                          b) Salli barik duasında neden Musa ve ailesine verdiğin gibi demiyor da ibrahim ve ailesi deniyor?

                          22- "'zalimler ahdime nail olamaz' buyuran yüce rabbimiz , kötü insanların , insanlara örnek olamıyacağıdır . "
                          ayette imamet makamının Allah tarafından atanan bir makam olduğunu kabul ettiniz. buna rağmen sonunda imamet makamını insanlara örnek olamayacak diyerek örnekliğe nasıl çeviriyorsunuz? Allah örnek olamayacağı mı yoksa imam olamayacağını mı kastediyor? Sizce örnek bile olsa Allah masum olmayan bir insanı örnek olarak sunar mı? sunarsa onun kötü yönünü de örnek alınırsa Allah o zaman bu kişiyi nasıl sorgulayacak?

                          23- Biz İmam gördüğümüz her yerden 12 imamı çıkarmıyoruz. imam gördüğümüz her yerden, imamın Allah tarafından atamayla olduğunu çıkarıyoruz ki öyledir. Allah'ın uymayı meşru ve mecbur kıldığı her imam kendi atadığı imamdır. bunların sayısının 12 olduğunu Peygamberimiz buyuruyor. hadisleri yazdık. neden hadislerle ilgili tek cümle yazmadınız?

                          24- İmam dediğimizde hemen sonunu gaybı bilen anlamını mı kastediyoruz? yoksa ilahi hükümleri açıklayan inançlarımızı ve amellerimizin hükümlerini öğrenmek zorunda olduğumuz itaati şart olan kimseyi kastettiğimizi bilmiyor musunuz? Peygamberler bile gaybı bilmiyorlardıysa, onlara itaat şart değil miydi? Peygamber dururken başkasına itaat caiz miydi? 12 imam dururken ebu hanifeye ya da diğerlerine itaat caiz midir?

                          25- Masumluk sıfatını biz mi yakıştırıyoruz yoksa ahzab 33 mü? Ehlibeytin tertemiz olduğuna dair kütübü sitteden hadisleri incelemediniz mi? incelemediyseniz o halde nasıl hadisleri kabul ediyorsunuz? inancınıza dayanak olan kitapları incelemek zorunda değil misiniz? size kitaplarınızdaki hadisleri şiiler mi gösterecek?

                          26- 12 İmamın İmam ve masum olduğunu biz değil Peygamber s.a.a bildiriyor. Bu konuda kütübü sittede de hadisler var habersiz misiniz? yoksa hadisleri hiçe mi sayıyor yok mu sayıyorsunuz?

                          27- Maide 55 ayetinde rukudayken sadaka veren hadisinin Ali a.s. olduğuna dair sünni kitaplarda geçen hadisleri inkar mı ediyorsunuz? Bu ayetle ilgili eğer Ali a.s. olduğu hadisilerini inkar ediyorsanız Peygamberin açıklaması nasıldır?

                          28- "imametin ,nübüvetten üstün olduğunu dolaysıyla imamların peygamberlerden üstün olduğunu iddia ediyorsunuz , buda sizin bir yorumunuzdur , hatta kur'ana dahi aykırıdır."

                          Kur'an'ın hangi ayetine aykırıdır? niçin?

                          29- "burada 'ulul emirden' kasıt , Allahın kanunlarına uymaya çalışan kişilere itaat etmenin , gerekli olduğudur . bu kişi , imam ali , imam bakır veyahut sokak demircilik işiyle uğraşan bir imam olabilir . 12 ile sınırladığınız kişiler değildir. Allah'a isyanda kula itaat yoktur , Allaha çağıran sözüde red edecek yoktur."

                          demişsiniz. Oysa bizim aşağıda yeniden alıntıladığımız, çelişmezlik gerekliliği konusuna hiç değinmemişsiniz, anlamadınızdan mı?

                          "bu ayette Allah masum ve ona sınırsız itaat gerekir. o kötülüğü yanlışı hatayı emretmez. aynı ifadelerle aynı şekilde hiç bir sınırlama yapmaksızın peygambere de itaat edin diyor. yani bu durumda birinci emir olan Allah'a itaatin iptal olmaması için Peygamberin de masum ve hatasız olması gerekir. Eğer peygamber hayatının herhangi bir anında hatalı olursa hatayı emrederse bu durunda ona itaati emreden Allah hatayı emretmiş olur, böylece hem kendi iyiliği emretmesiyle çelişkiye düşmüş olur hem de imkansızı emretmiş olur. çünkü insan Peygamberin hata yaptığı konuda doğruyu emreden Allaha mı itaat edecek, itaati emrettiği için hata yapan peygambere mi? bu ikisi nasıl mümkün olacak?

                          eğer bu üç otorite de masum olmayacaksa başka türlü bu üç otoriteye aynı anda itaat nasıl mümkün olacak?

                          bu durumda şu sorumuzu yeniden soralım:

                          "aynı ifadelerle "etîû" diye ulul emre de itaat edin diyor. öyleyse Peygamberin dışında üçüncü bir gurup daha var ki onlara da sınırsız itaat emrediliyor. demek ki bunların da masum olma şartı var çünkü bir insanın ulul emre itaati ancak bu ulul emrin Allah ve resulüne paralele emir vermesi durumunda mümkün olur. eğer Allah ve resulünün "a" dediğine ulul emr "b" derse o zaman insanlar "a"yı uygulasa ulul emre isyan etmiş olacak, "b"yi yapsa Allah ve resulüne isyan etmiş olacak ki Allah böyle hem çelişkiyi hem de muhal olanı emretmez. şimdi ayetten Peygamberin s.a.a dışında masumların olduğunu zorunlu olarak kabul etmeye mecburuz. peki kim bunlar? yeryüzünde 12 imamdan başka bu makama layık olan varsa bunları gösterin. bu tıpkı şunun gibi:bir para bulundu. okul idaresi ilan ediyor bir miktar para bulunmuştur kaybedenlerin gelmesi... gelenlere sorulur kaç para kaybettin? şu kadar! yok senin değil çünkü elimizdeki para bu değil...nihayet tam parayı söyleyen ve başka da hiç onu söyleyemeyen ve günlerce de böyle delilden başka delil görülmeyen bir durumda, bu para senin değil deyip onu cebe mi indireceğz? (tekrar olduu için italik yazdım)

                          30- "ayetlerden zorunlu olarak ulaştığımız netice imamet makamı var, imamlar var, bunlar İbrahim a.s soyundan, Peygamberlik Peygamberimizle sona eriyor, o zaman dini koruyacak, hükümleri eksiksiz olarak insanlara ulaştıracak biri olacak, bu imamlar her devirde olacak, Peygamber s.a.a tarafından haber verilecek ve tanıtılacak.sondan gidiyoruz: dünya üzerinde 12 tane imam geldiği söyleniyor. bunların babaları olan imamlardan başka hocası yok, diğerlerinden hiç bir ilim öğrenmemişler, her şeyi biliyorlar, zamanlarının tartışmasız en alimi en dürüstü en adili, ve hepsi şehit olmuş, hiç birini zalimler satın alamamış, hiç bir hileye kanmamışlar, hep mazlumlarla olmuşlar, hiç kimse onların adaleti ve samimiyetinden şüphe etmemiş, hepsi de Peygamber soyundan, bunlardan hiç bir şüphe yok! tüm zamanlarıı kapsıyorlar...ortadan gidiyoruz yani hadislere bakıyoruz: Peygamberimiz: benden sonra 12 imam gelecek, bunlar dine sokulan her tür bidat ve hurafeleri temizleyecekler, insanların inkar etmeleri onlardan bir şey eksiltmeyecek, onlar şahitlik yapacaklar onlara bir şey öğretmeye kalkmayın sizden daha bilgilidirler, onlar kızm Fatımanın soyundandır, birincisi Ali sonuncusu Mehdi a.f.tir. "

                          ne dersiniz?

                          31- sizce şii inançlarının sünni kitaplarda ne işi var? hangi güç onları bu kitaplar koymuş ve bin yılı aşkın zaman oralarda bu bilgileri koruyan hangi güç? ve hangi güç şiilerin sünnileri hep tartışmalarda yenmesine rağmen bu hadisler oralarda hala duruyor. da sünnilerin size iki emanet bırakıyorum kitap sünnet uydurma hadisi kendi kitaplarda bile yer alamıyor? sizce bunlar tesadüf mü? niçin?

                          Allah başka türlü hücceti nasıl tamamlayacak?

                          32- ee akılla gidiyoruz: Peygamberlik sona erdi. Allah adildir. Peygamber s.a.a. zamanında insanlar mezheplere bölünemiyordu çünkü her hükmü Peygamber itirazsız şekilde açıklıyordu Allah insanların birleşmesini emretmiş. insanlar yanlışta birleşemez ki! Allah da buna müsade etmez bunu emretmez. insanların birleşmelerini emrettiyse o zaman bir masumun da olması şarttır. şimdi
                          a) Kur'an'ın anlamında gördüğünz gibi sizinle anlaşamıyoruz, bu durumda canlı Peygamber de yok ki aramızda hükmetsin, bu durumda ilahi hüküm nedir ki biz birleşebilelim?
                          b) Allah'ın samimi olan sizi ve bizi birleştirecek bir hakem masum yanılmaz kişi var edememiş mi? etmişse bu kimdir?
                          c) Allah Peygamber s.a.a hayattayken bunu ihsan etmiş de Peygamber s.a.a'in vefatından sonra bunu insanlıktan esirgemiş mi? ama niçin?
                          d) bu onun Adaletine sığar mı?



                          44. mesajınıza kadar benim mesajlarımda geçip gerek hiç değinmediğiniz soruları gerekse yeni soruları yazdım. bunları cevaplayın sonra 44. mesajınıza değineceğim inşaAllah..

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

                            konumuz kur'ana ayetlerinden ve kur'ana dayalı hadislerden 12 imamın varlığı ile ilgili konulardır . burada bir çok soru sormuşsunuz , bende dayandığınız ayetlerin 12 imam ile ilgili olmadığını beyan ettim , onun dışında kalan akli sorular bu konu bitiminden sonra olması gerekmez mi ?
                            12 imamın verdiğiniz aytelerle yakından ilgisi yok ve buraya deklare ettiğniz hadislerin hiç biride ayete dayalı hadisler değil , onun için red ediyorum .
                            peygamberin dahi günahı olduğunu , peygamberin bile günahsız değilken sizin imamlarınızın nasıl olurda masum olur? sorusunu sordum .
                            sorularımı cevaplamanızı bekliyorum , burada sorduğunuz bir çok soru konu dışı ve gereksiz .


                            12 imamın hiç birinin ayete dayanmadığını -kendimce - ıspatladım . şimdi de pegyamberin dahi masum olmadığını ve bu yüzden sizin imamlarınızın masum olamıyacağını ifade ettim .
                            Muhammed 19 ayetiyle.


                            bunları cevaplamazsan başka konuya geçemem.

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

                              sizin sorunuz da 12 imamın ispatıyla ilgili değil. sorununuz 12 imam diye bir olgunun varlığı sorunu mu yoksa 12 imamın niteliği sorunu mu? sorduğunuz masumiyet 12 imamın niteliği hakkındadır. Oysa konumuz 12 imamın varlığı yokluğu meselesidir. hala 12 imam hadisleriyle ilgili hadisler hakkında tek kelime etmiş değilsiniz.
                              ve diğer bir nokta da burdaki soruların çoğu sizin yazdıklarınızla ilgili. örneğin yasin 12 sizin delil olarak sunduğunuz bir ayet. bununla ilgili bize delil olan yönüyle sorumuzu sorunca konu dışı mı oluyor?

                              bu masumiyet konusunu cevap vermekten kaçtığımdan değil ancak konuştuğumuz konuyu net ortaya koymak içindir. sorduğum soruların tamamı 12 İmam'ın Kur'an'dan ispatıyla ilgiliydi. Şöyle ki:

                              Kur'an'da namazla ilgili ayetler var. böylece namazın varlığı sabit oluyor. ancak 5 vakit namaz ve rekat sayıları hadislerle sabittir. bu durumda biri Kur'an'da namazın farziyetini, ayrıntısını ise Peygamberin hadislerinden almak üzere kabul etmezse namazın rekatları ve diğer farz olan ayrıntıları hakkında anlaşmak mümkün olmayacaktır. namazın rekatları da Peygambere itaat edin ayeti gereği Allah'ın emridir ki bu emri Peygamber rekat sayısını açıklayarak bizlere iletmiştir.

                              Şimdi İmamet konusu hakkında tüm o sorular işte bunun gibidir. namazın farziyeti ve resule itaat Kur'an'ın emri, namaz rekatları ve farzları Peygamberin emri dolayısıyla bunlar da Kur'an'i emir olmuş oluyor.

                              Aynı şekilde İmamet Kur'an'da inanılması gereken bir inanç, ayrıntısı da imamların sayısı ve kim oldukları da itaati şart olan Peygamber aracılığıyla emredilmiş oluyor. Sorduğum sorular tamamen bunlara yönelikti.

                              Madem kaçmanın yollarını gözlüyorsunuz o halde elinize hiç bir bahane vermemek için masumiyet konusuna geçelim. gerçi masumiyet konusunu da açıkladım ve onunla ilgili sorular sordum. Nisa suresi 59. ayetle 25,29. sorular bununla ilgiliydi.

                              masumiyet konusunda İmamlardan önce Peygamberlerin masumiyetini ele almamız şarttır. Şiaya göre tüm peygamberler hayatlarının her döneminde masumdurlar. Bunun sayısız gerekçeleri ve delilleri vardır.

                              Peygamberimiz de tam olarak masumdur. hayatının herhangi bir döneminde asla günah işlememiştir. O hata yapacak olsa o zaman Allah kendini yalanlamış, ayetlerde yanlış ifadeler buyurmuş olur.

                              Peygambere kayıtsız sartsız her konuda itaat şarttır.

                              1- Eğer Peygamber günah işlese bu durumda; Peygambere her konuda itaat edin diyen Allah, günahı da emretmiş olmaz mı?
                              Allah günahı emreder mi?
                              2- Peygambere mutlak (sınırsız) itaat emredilmediğine dair deliliniz var mı? Örneğin hiç bir ayet gösterebilir misiniz ki, Allah: ey iman edenler, Peygamberin her şeysine itaat edin ancak günah işler yanlış yaparsa hariç, bu durumda Allah'ın emrine uyun, diye bir tanecik ayet gösterebilir misiniz? Ya da hiç bir hadis gösterebilir misiniz ki ben de günahkarım, günah konularında beni örnek almayın şeklinde? Ancak ben size tüm her konuda Peygambere itaat edin diye çok sayıda ayet gösterebilirim.
                              Bu Peygamberimiz s.a.a'in masum olduğunu hiç bir döneminde hata yapmadığını günah işlemediğini ispatlamaz mı?
                              3- Şia Peygamberlerin masumiyetini İmamların masumiyetini sağlayabilmek için uydurdu teziniz bir zan, zan ise; bilmediğin şeyin ardına düşme çünkü göz kulak kalp bundan sorumludur ayeti gereği yasak değil mdiir? neden böyle bir zanna giriyorsunuz? Şia gördüğünüz gibi İmameti nübüvvetten üstün görüyor, bu durumda gerek var mı nebilerin masumiyetini İmamların masumiyetine gidebilmek için uydurmaya muhtaç olsun? Şiayı şiilerden öğrenmeniz gerekmez mi?

                              Peygamberlerin günah işlememesine rağmen ayetlerde geçen zenb (günah) zulüm, Peygamberlerin istiğfar etmesi gibi husus ve kelimelere gelecek olursak, bunlar bizim anladığımız şer'i anlamda helal haram sınırlarındaki günahlarla ilgili değildir. Bize haram kılınan hiç bir hususta Peygamberler haramı çiğnemiş değildir, bize farz kılınan hiç bir konuda da bunu yapmaktan uzak kalmış değillerdir. Peygamberlerin bu konuda asla hataları savsaklamaları mevcut değildir.

                              Buna rağmen Peygamberler istiğfar ettiler, çünkü onlar terki evlaya düştüler. Yani en iyi varken daha az iyiyi tercih etmeleri onların literatüründe günah, zenb idi. İşte onlar bu yüzden Allah katında daha az iyiyi değil en iyiyi yapamadıkları için tevbe ettiler. Peygamberimizin dediğiniz ayetteki zenb kelimesiyle Fetih suresindeki senin geçmiş ve gelecek günahlarını (zenb) bağışlasın ifadesi bu anlamdadır. Hatta Fetih suresi 2. ayetteki zenb kelimesi Allah'ın haramlarını işlemekten kaynaklanan bir zenb olmayıp Mekke'de saf hanif olup, doğru dinin delillerinin kendilerine açık olmadığı insanlar vardı. bu insanlar İbrahim a.s.'ın dinine uyarlardı. Ancak Peygamber s.aa. bu (tahrif olunmuş) dine zıt uygulamalar getirince onu günahkar oldu (zenb) bildiler. onların zihnindeki bu günahkarlık zannı onları Peygambere imandan alıkoyuyordu. Mekke Fethi'nde putların çaresizliğini ve Mekke hanif dininin hiç bir şey yapamadığını gören bu sözde İbrahim a.s. takipçileri artık Peygamber hakkında bu zenb düşüncesini terk ettiler. bu sayede bölük bölük müslüman olmaya başladılar. Zaten fetih suresi ayeti sana açık bir fetih verelim diye geçmiş ve gelecek günahlarını (insanların zihninde sandıkları günahları) yok edelim.. şeklindedir. Yoksa eğer burda gerçek günah anlamında olsaydı bunun zaferle bir bağlantısı kurulamazdı.

                              İşte Peygamberler için isnad edilen günah kelimesi Allah'ın haramları ya da farzlarını ihlalden kaynaklanan bir günah değildir. Bize Peygamberlerin bir haramı ihlal farzı terk ettiğine dair tek örnek verebilir misiniz? Hayır böyle bir örnek mevcut değildir.

                              öyleyse Peygamberler masumdur. zaten akıl da bunu gerektirir: Allah seçti insanlara örnek gösterdi ama o da Allah'ın dinin uygulayamadı harama düştü bu durumda:

                              1- Allah dini iyi ayarlayamadı çok zor kıldı ki onun seçtiği mükemmel insanlar bile bu dine uyamadı

                              2- Allah seçtiği peygamberlere güvendi ama güveni boşa çıktı onlar da bu işi yapamadılar

                              3- Allah'ın seçtiği insanlar bile günah işlerse diğer insanların günah işlemeleri meşru değil midir?


                              masumiyetle ilgili konuyu hallettikten sonra diğer soruların cevaplarını bekliyorum inşaAllah... eğer kapalı yer varsa masumiyet hakkında devam edelim

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: gumu aşk ve 12 imam ıspatlanması.

                                bu konuya kimsenin müdahil olmaması istenmişti ama kısa bir yorum yazayım.


                                Bu başlık altında yapılan tartışmada Qomu aşk açık ara bir üstünlükle inandıklarını ilmi delillere dayanarak ispatlamaktadır. maalesef evren kardeş ise kuru gürültüden başka bir şey yapmıyor.


                                evren kardeş biraz daha ilmi yaklaşınki konunun niteliği yükselsin.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X