Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım
evet tabi ki tüm cevaplar var.. ama çok gezmek gerekiyor..
"o hazretlerin de Ehli Beytden olduğuna deliller varmıdır?"
evet vardır. Örneğin İmam Ali, Hasan, Hüseyn a.s.'ın direk Ehlibeytin ali aba (siyah örtü) altına alınan imamlardan olduğunu biliyoruz. Ali aba altına alınanlar Ehlibeytin Peygamber s.a.a zamanında yaşayanlarındandırlar.
Peygamberimizin 12. İmam Mehdi a.f.'in de Ehlibeytten olduğu konusunda tartışmasız bol miktarda hadisler var.
böylece 4 imamımızın Ehlibeytten olduğu konusunda sanırım sizin de şüpheleriniz kalmamıştır bu hatırlatmalar üzerine..
diğer 8 imamımızın Ehlibeytten olduğuna dair de hadisler vardır ve bunlar sünnilerin kitaplarında yerlerini almışlardır. bu konuda en açık kaynak sünni kitap olan yenabiul mevedde adlı kitaptır. orada tüm 12 imamı isim isim sayıldığı ve hepsinin Ehlibeytten olduğu konusunda hadisler kaynaklarıyla belirtilmiştir.
Yine tüm sünni kütübü sitte hadis kitaplarında 12 halife veya sarılmamız emredilen iki ağır emanet olan Kur'an ve Ehlibeyt hadisi yer almakta. Ki bunlara Peygamberimiz s.a.a. kendinden sonra kıyamete kadar sarılmamızı emretmekte.
yine 12 halife/imam'ın kendinden sonra kıyamete kadar var olacağını ve bunların dini koruyacakları da bu hadislerin ayrıntıları olarak bize kadar gelmiştir
neden sünni kitaplardan deliller sunuyoruz? Çünkü bir düşüncenin düşmanları eğer o düşünceyi ispatlayacak deliller sunuyorsa bu iki kez daha güçlüdür ve çoğu insanlar bu eserlerin sahih olduğuna inanıyorlar.. (sünnilerden tabi ki)
neden 12 halife hadisi 12 imam ve Ehlibeyt anlamına gelmektedir?
Peygamberimiz kendinden sonra Kur'an ve ehlibeyti bıraktığını ve onlara sarıldığımızda yolumuzu asla şaşırmayacağımızı söylemiş. bir diğer hadiste de kendinden sonra dini koruyacak hepsi kureyşten, Fatıma evlatlarından olan 12 halife gelecek demiştir
bu iki tür hadis birbirini açıklar ve tamamlar aslında bunlar aynı anlama da gelirler.
neden?
halife demek peşpeşe gelip birinin diğerinin vekili olup onun işlerini üzerine alması ve hemen onun ardından gelmesi demektir. yani halifeler arasında kopukluk ve zaman ayrılığı olamaz.
bu kelimenin kendi içindeki anlamı. Peygamberimizin hadisi aynen şöyle:
"benden sonra 12 halife gelecek"
benden sonra ibaresi hangi zamanları kapsar?
Peygamberimiz s.a.a.'in vefatıyla başlayan ve kıyamete kadar sürecek olan tüm zamanlar Peygamberimiz s.a.a.'ten sonraki zamanlardır.
halife kopukluk olmayan peşpeşe gelen ve öncekinin işlerini misyonunu üzerine alan demekti.. birleştirdiğimizde Peygamberimiz s.a.a.den hemen sonra başlayıp kıyamete kadar aynı misyonu taşıyacak ve aralarında hiç boşluk bulunmayan tam 12 kişi gelecek.
Peygamberimiz bir de diyor ki benden sonra sarıldığınızda sapıtmayacağınız iki emanet: biri de Ehlibeyt.
o zaman Ehlibeytle 12 halife farklı olabilir mi? tabi ki hayır.. hiç ihtilafsız şekilde (sünni kaynakları kastediyorum çünkü şii kaynaklarda ali aba olmayan 8 imam hakkında da tam bir ittifakla onların Ehlibeytten oldukları bilgisi vardır) 4 imamın Ehlibeytten olduğunu biliyoruz. bunlar aynı zamanda imamlar. diğer 8 imamla birlikte 12 halife tamam oluyor ve bunların misyonu da dini korumak ve öncekinin işini devralmak. böylece bunların da Ehlibeytten olmaları kaçınılmaz olmuş oluyor..
sünni hadis kitaplarında geçen 12 halife hadislerinden 12 imam dışında başka kişilerin anlaşılması imkansızdır. Çünkü bu hadislerdeki ayrıntılardan bunların tamamının kureyşten Fatıma evlatlarından olduğunu bunların sonunda ehlibeytten Mehdi a.f.'in geleceğini görüyoruz. yine bazı hadislerde bunlara 12 emir bazılarında ise 12 zat deniyor.
ama misyonları aynı: dini korumak.
12 imam dışında bunlar normal halifeler olamaz çünkü emevi abbasi halifelerinin hepsi dini koruyanlar değil ittifakla dini yıkmak isteyen yezid ilk 12 sırada iken iyi sayılan Ömer b. Abdülaziz ise ilk 12ye giremiyor.
eğer yezidi atlasak o zaman halife kelimesi içinde bulunan kopuklul olmaması anlamı bozuluyor. ve bunlar gerçekten emevi abbasi halifeleri olsa o zaman 12 halifeden sonra kıyametin kopması gerekirdi. Çünkü bu zaman da peygamberimizin "benden sonra" dediği zaman içine giriyor ve şimdiye 12 halifenin kalması mümkün değil..
ve dünyada şianın inandığı 12 imam dışında 12 tane adil takva sahibi misyon sahibi insanlar var olmuş ve peşpeşe gelmiş değil..
"Ve neden imamlarımızın diger evlatlarıda Ehli Beytden sayılmıyor, yalnız imamet sahibi kişiler Ehli Beytden sayılıyor?" demişsiniz.
Fatıma s.a. imam değil ama Ehlibeyttendir.
Ehlibeytin Kur'anca masum olduğu Ahzab 33 ile sabittir.
o yüzden imamların masum olanlardan seçilmesi gerekiyor. Ehlibeyt ve imamet masumiyeti gerektirir. Masumiyetse soyla değil kişinin kendini arındırıp tüm günahlardan kendi iradesiyle uzaklaşması sayesinde mümkün oldu. Peygamber ve imamların tüm çocukları kendilerini kendi iradeleriyle günahlardan arındırmadılar ki hepsi İmam ve Ehlibeytten olabilsinler.. Bu soya değil takvaya bağlı bir seçimdir.. Soya bağlı olaydı, İmam Ali a.s. Peygamberimiz s.a.a'in soyundan değil, onun Ehlibeyt imamı olmaması gerekirdi..
kaynak demişsiniz.
bu konuda şu başlığı inceleyin orda kaynaklar var:
bir de Mehdi a.f.'in ehlibeytten olduğu hadisleri süneni İbn Macede var. o Mehdi a.f. ile ilgili özel bab açmış ve hadisleri oraya toplamıştır..
evet tabi ki tüm cevaplar var.. ama çok gezmek gerekiyor..
"o hazretlerin de Ehli Beytden olduğuna deliller varmıdır?"
evet vardır. Örneğin İmam Ali, Hasan, Hüseyn a.s.'ın direk Ehlibeytin ali aba (siyah örtü) altına alınan imamlardan olduğunu biliyoruz. Ali aba altına alınanlar Ehlibeytin Peygamber s.a.a zamanında yaşayanlarındandırlar.
Peygamberimizin 12. İmam Mehdi a.f.'in de Ehlibeytten olduğu konusunda tartışmasız bol miktarda hadisler var.
böylece 4 imamımızın Ehlibeytten olduğu konusunda sanırım sizin de şüpheleriniz kalmamıştır bu hatırlatmalar üzerine..
diğer 8 imamımızın Ehlibeytten olduğuna dair de hadisler vardır ve bunlar sünnilerin kitaplarında yerlerini almışlardır. bu konuda en açık kaynak sünni kitap olan yenabiul mevedde adlı kitaptır. orada tüm 12 imamı isim isim sayıldığı ve hepsinin Ehlibeytten olduğu konusunda hadisler kaynaklarıyla belirtilmiştir.
Yine tüm sünni kütübü sitte hadis kitaplarında 12 halife veya sarılmamız emredilen iki ağır emanet olan Kur'an ve Ehlibeyt hadisi yer almakta. Ki bunlara Peygamberimiz s.a.a. kendinden sonra kıyamete kadar sarılmamızı emretmekte.
yine 12 halife/imam'ın kendinden sonra kıyamete kadar var olacağını ve bunların dini koruyacakları da bu hadislerin ayrıntıları olarak bize kadar gelmiştir
neden sünni kitaplardan deliller sunuyoruz? Çünkü bir düşüncenin düşmanları eğer o düşünceyi ispatlayacak deliller sunuyorsa bu iki kez daha güçlüdür ve çoğu insanlar bu eserlerin sahih olduğuna inanıyorlar.. (sünnilerden tabi ki)
neden 12 halife hadisi 12 imam ve Ehlibeyt anlamına gelmektedir?
Peygamberimiz kendinden sonra Kur'an ve ehlibeyti bıraktığını ve onlara sarıldığımızda yolumuzu asla şaşırmayacağımızı söylemiş. bir diğer hadiste de kendinden sonra dini koruyacak hepsi kureyşten, Fatıma evlatlarından olan 12 halife gelecek demiştir
bu iki tür hadis birbirini açıklar ve tamamlar aslında bunlar aynı anlama da gelirler.
neden?
halife demek peşpeşe gelip birinin diğerinin vekili olup onun işlerini üzerine alması ve hemen onun ardından gelmesi demektir. yani halifeler arasında kopukluk ve zaman ayrılığı olamaz.
bu kelimenin kendi içindeki anlamı. Peygamberimizin hadisi aynen şöyle:
"benden sonra 12 halife gelecek"
benden sonra ibaresi hangi zamanları kapsar?
Peygamberimiz s.a.a.'in vefatıyla başlayan ve kıyamete kadar sürecek olan tüm zamanlar Peygamberimiz s.a.a.'ten sonraki zamanlardır.
halife kopukluk olmayan peşpeşe gelen ve öncekinin işlerini misyonunu üzerine alan demekti.. birleştirdiğimizde Peygamberimiz s.a.a.den hemen sonra başlayıp kıyamete kadar aynı misyonu taşıyacak ve aralarında hiç boşluk bulunmayan tam 12 kişi gelecek.
Peygamberimiz bir de diyor ki benden sonra sarıldığınızda sapıtmayacağınız iki emanet: biri de Ehlibeyt.
o zaman Ehlibeytle 12 halife farklı olabilir mi? tabi ki hayır.. hiç ihtilafsız şekilde (sünni kaynakları kastediyorum çünkü şii kaynaklarda ali aba olmayan 8 imam hakkında da tam bir ittifakla onların Ehlibeytten oldukları bilgisi vardır) 4 imamın Ehlibeytten olduğunu biliyoruz. bunlar aynı zamanda imamlar. diğer 8 imamla birlikte 12 halife tamam oluyor ve bunların misyonu da dini korumak ve öncekinin işini devralmak. böylece bunların da Ehlibeytten olmaları kaçınılmaz olmuş oluyor..
sünni hadis kitaplarında geçen 12 halife hadislerinden 12 imam dışında başka kişilerin anlaşılması imkansızdır. Çünkü bu hadislerdeki ayrıntılardan bunların tamamının kureyşten Fatıma evlatlarından olduğunu bunların sonunda ehlibeytten Mehdi a.f.'in geleceğini görüyoruz. yine bazı hadislerde bunlara 12 emir bazılarında ise 12 zat deniyor.
ama misyonları aynı: dini korumak.
12 imam dışında bunlar normal halifeler olamaz çünkü emevi abbasi halifelerinin hepsi dini koruyanlar değil ittifakla dini yıkmak isteyen yezid ilk 12 sırada iken iyi sayılan Ömer b. Abdülaziz ise ilk 12ye giremiyor.
eğer yezidi atlasak o zaman halife kelimesi içinde bulunan kopuklul olmaması anlamı bozuluyor. ve bunlar gerçekten emevi abbasi halifeleri olsa o zaman 12 halifeden sonra kıyametin kopması gerekirdi. Çünkü bu zaman da peygamberimizin "benden sonra" dediği zaman içine giriyor ve şimdiye 12 halifenin kalması mümkün değil..
ve dünyada şianın inandığı 12 imam dışında 12 tane adil takva sahibi misyon sahibi insanlar var olmuş ve peşpeşe gelmiş değil..
"Ve neden imamlarımızın diger evlatlarıda Ehli Beytden sayılmıyor, yalnız imamet sahibi kişiler Ehli Beytden sayılıyor?" demişsiniz.
Fatıma s.a. imam değil ama Ehlibeyttendir.
Ehlibeytin Kur'anca masum olduğu Ahzab 33 ile sabittir.
o yüzden imamların masum olanlardan seçilmesi gerekiyor. Ehlibeyt ve imamet masumiyeti gerektirir. Masumiyetse soyla değil kişinin kendini arındırıp tüm günahlardan kendi iradesiyle uzaklaşması sayesinde mümkün oldu. Peygamber ve imamların tüm çocukları kendilerini kendi iradeleriyle günahlardan arındırmadılar ki hepsi İmam ve Ehlibeytten olabilsinler.. Bu soya değil takvaya bağlı bir seçimdir.. Soya bağlı olaydı, İmam Ali a.s. Peygamberimiz s.a.a'in soyundan değil, onun Ehlibeyt imamı olmaması gerekirdi..
kaynak demişsiniz.
bu konuda şu başlığı inceleyin orda kaynaklar var:
bir de Mehdi a.f.'in ehlibeytten olduğu hadisleri süneni İbn Macede var. o Mehdi a.f. ile ilgili özel bab açmış ve hadisleri oraya toplamıştır..
Yorum