Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ramazan ayı kaç gündür?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ramazan ayı kaç gündür?

    soru bazı kişilerin garibine gelebilir.


    ama ben bu güne kadar 30 günden aşağı oruç tutmadım. yaklaşık 15 yıldır kesintisiz oruç tutmaktayım. hepside 30 gündür. Şii kardeşlerimin yayınladığı imsakiye ye baktım 29 gün bu fark neden ramazan ayı 30 günün altına iner mi? yoksa sabit 30 gün olması mı gerekir?






    من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
    أبو النواس

    Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
    Ebu Nevves

    #2
    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

    önce yaptığım hatayı düzelteyim benim bu linkte gördüğüm imsakiye http://www.velayet.com/index.php/topic,7789.0.html
    eski dikkatimi çekmedi.

    Sünni kardeşlerimizin ramazan imsakiyesine göre ramazan ayı başlangıcı 20 temmuz olup 18 ağustosta sona erecek ve 30 gün oruç tutacaklar.

    Caferi mezhebine göre yayınlanan imsakiye ye göre Ramazanın birinci günü 21 temmuz olup 18 ağustos ramazanın son günü olacak buna göre tutulacak orucun günü 29 her ne kadar Abna sitesinde verilen imsakiye ramazanın 30 gün gösterse de 18 ağustosun iki defa yazıldığını göreceksiniz.

    arap alevilerinin tuttuğu oruca göre ramazanın başlangıcı 18 temmmuz olup son günü 16 ağustostur. toplam 30 gün oruç tutulur....

    şimdi şii kardeşlerime ramazanı niçin 29 gün tuttuklarını sorma gereği hissediyorum.... bu konuda hadislere göre ramazan ayı 30 gündür eksik değil...

    من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
    أبو النواس

    Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
    Ebu Nevves

    Yorum


      #3
      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

      İslami Davet Dergisi, Yıl 1, Sayı 4; Abdurrahman Canlı'nın "Şehr-i Ramazan ve Leyle-i Kadir" başlıklı yazısının sorunuzla ilgili kısmıdır..

      [img width=339 height=600]http://img259.imageshack.us/img259/3392/ryet.jpg[/img]

      Abna sitesindeki takvimin altındaki notta bu açıklanmıştır..
      Yani, hesabı değil de rü'yeti baz aldığımızdan bu sene Ramazan'ın 29 gün mü yoksa 30 mu olacağını henüz bilmiyoruz..
      İkinci rü'yet olunca açıklanacaktır denmiş..

      işte o nottan:

      Bayram gününün şu anda tam olarak vakti belli değildir. Bayram Gününün tam tarihi ikinci hilalin görülmesiyle belli olacaktır. Yani Şevval Ayının hilali gözüktüğü an bayram günü olarak ilan edilecektir. O yüzden şimdiden bayram gününün tayin edilip, belirlenmesi doğru değildir ve dini ve fıkhi açıdan (birçok Şia ve Ehli sünnet âlimine göre) hiç bir değeri yoktur. Ve konunun Türkiye’ye mi uymamız gerekir, yoksa İran’a mı? diye gündeme getirilmesinin de bir anlamı yoktur. Ne zaman hilal gözükürse o gün bayramdır. Ve bu iş üzerine uzmanların çıplak göz ve teleskoplarla bakarak Velayet-i Fakih konumunda olan Veliyyi Fakih Ayetullah uzma Seyyid Ali Hamaney’e bildirmeleriyle onun da gözlemleri sonucu vereceği hüküm tüm müçtehitler de dâhil olmak üzere, tüm insanları bağlayacaktır. O yüzden bizde ABNA.İR olarak bu konu hakkında ne zaman Veliyi Fakih hüküm verirse anında site de yayınlayacağız.

      Yorum


        #4
        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

        Cafer sadık: Ramazan ayı 30 gündür eksilmez

        kafi 4/78,79. menle yuzhirul fakih 2/170. tehzibul ehkem 4/169. el-istibsar 2/65. veseiluş-şia 10/269. mustedrakil vesail 7/413.

        من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
        أبو النواس

        Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
        Ebu Nevves

        Yorum


          #5
          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

          [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157716#msg157716 date=1343996573]
          Cafer sadık: Ramazan ayı 30 gündür eksilmez

          kafi 4/78,79. menle yuzhirul fakih 2/170. tehzibul ehkem 4/169. el-istibsar 2/65. veseiluş-şia 10/269. mustedrakil vesail 7/413.
          [/quote]

          Arabi aylar hilale göre kimi zaman 29, kimi zaman 30 çeker. Eğer bir ayın 30 çektiği anlaşılırsa diğer ay mutlaka 29 olur. Aylardan biri 29 ise takip eden ay mutlaka 30 dur.
          Yukarıdaki hadis bu kapsamda anlaşılmaktadır. Ramazan ayının 30 olduğu bir zaman sorulmuştur ve İmam öyle cevap vermiştir. Bu bütün yılların bütün ramazan aylarının 30 olduğu olacağı anlamına gelmez.
          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

          Yorum


            #6
            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

            [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=23732.msg157720#msg157720 date=1343998518]
            Arabi aylar hilale göre kimi zaman 29, kimi zaman 30 çeker. Eğer bir ayın 30 çektiği anlaşılırsa diğer ay mutlaka 29 olur. Aylardan biri 29 ise takip eden ay mutlaka 30 dur.
            Yukarıdaki hadis bu kapsamda anlaşılmaktadır. Ramazan ayının 30 olduğu bir zaman sorulmuştur ve İmam öyle cevap vermiştir. Bu bütün yılların bütün ramazan aylarının 30 olduğu olacağı anlamına gelmez.
            [/quote]

            yok kardeşim soru açık bu konuda başka hadislerde var. o dönemde de ramazan ayının hatta resulullahın ramazanı 29 gün oruç tuttuğu soruluyor imamın verdiği cevap net ramazan ayı 30 gündür eksik değildir.

            من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
            أبو النواس

            Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
            Ebu Nevves

            Yorum


              #7
              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

              arabi aylar ay'ın konumuna göre belirlenir ama yine de yaratıcı bazı ayları sabit kılmıştır. özellikle ramazan ayını....

              muaz ibin kesir İmam Cafer Sadık'a dedi ki: İnsanlar diyor ki: Resulullah (ramazanı) 30 günden fazla 29 gün tutmuştur. (imam) dedi ki: yalan söylediler. Allah Resulunü gönderdiği günden ruhunu kabd ettiği güne kadar 30 günden az oruç tutmamıştır. ve allah gökleri ve yeri yarattığından beri ramazan ayı 30 günden az eksilmemiştir. tehzibul ehkem 4/169 istibsar 2/65 veseiluş-şia 10/258

              من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
              أبو النواس

              Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
              Ebu Nevves

              Yorum


                #8
                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                tercüme konusunda bazı hatalar olabilir ben anladığım şekilde tercüme ettim. şimdiden bir hata varsa affola...

                Hüseyin b. Ali bin Ebi Talib (a.s) dan rivayet edilir: buyurdu ki: Yahudilerden bir nefer Resulullah'ın (s.a.a.) yanına geldi ve bazı sorular sordu, bunlardan: dedi ki: Niçin Allah (c.c) senin ümmetine gündüz 30 gün oruç tutmasını emretti de başka ümmetlere bundan daha fazlasını emretti?

                Peygamber (s.a.a) dedi ki: Adem (a.s) yasaklı ağaçtan yediğinde (yediği) karnında 30 gün kaldı. Allah (c.c) zürriyetine 30 gün açlık ve susuzluğu (orucu) farz kıldı. Geceleyin yedikleri de Allah'ın onlara verdiği bir bağıştır (Allah'ın onlara lutfudur). Adem'ede böyleydi, ümmetimede bunu farz kıldı ve peygamber bu ayeti okudu: " Oruç sizden önce gelip geçmiş ümmetlere farz kılındığı gibi size de farz kılındı. Umulur ki korunursunuz. Oruç, sayılı günlerdedir.(bakara 183 184) "

                Yahudi dedi ki: doğru söyledin ey resulullah. orucu tutmanın mükafatı nedir?

                Resulullah (s.a.a) buyurdu ki: İnananlardan (müminlerden) her kim Ramazan ayında oruç tutarsa Allah (cc) ona 7 kolaylık sağlayacak(mükafaat verecek)
                ilki; Haramlar bedeninden eriyecek.
                ikincisi; Allah'ın rahmetine yaklaşacak.
                üçüncüsü; babası Adem'in hatasının kefaretini ödemiş olacak.
                dördüncüsü; Allah onun ölüm sarhoşluğunu kolaylaştıracak.
                beşincisi; Kıyamette açlık ve susuzluktan emanda olacak.
                altıncısı: Allah onu ateşten koruyacak.
                yedincisi: Allah ona cennetin güzelliklerini verecek.

                yahudi: doğru söyledin ey Muhammed dedi.


                biharul envar 9/298, 11/160, 93 368. ihtisas 37. müstedrekil veseil 7/396. men le yazhirul fakih 2/73. veseiluş-şia 10/240. ilel şarai' 2/378. emeli sadduk 163. el hisal 2/530.

                bu hadis Ramazan orucunun neden ve ne zamandan beri başladığını ve 30 gün olduğunu açıklamakta....

                من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                أبو النواس

                Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                Ebu Nevves

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                  verdiğiniz hadiste yuvarlanmış olarak söylenme ihtimali vardır ama İmam Cafer Sadık'tan rivayet ettiğiniz önceki hadiste senede müracaat etmek gerekir.. abna sitesinde de cevaben size, zayıf olduğunu söylemişler.. Çünkü, diğer mütevatir hadislere zıttır..
                  Hem, bilim de isbat etmiştir ki, kameri aylar bazan 29, bazan 30 olur..

                  Özetle şöyle ki: Ay, dünyanın etrafında elips şeklindeki yörüngesinde ortalama saatte 3.700 km hızla hareket edip güneş ışığını yansıtmaktadır. Ve, başladığı (hilal) konumundan aynı aşamaya tekrar dönmesi 29 gün, 12 saat ve 44 dakika alır.. Dolayısıyla çıplak gözle bakıldığında, ilk rü'yet'in saati ve dünya üzerinde bulunduğunuz konum ve ay'ın açısı gibi hususlar nazara alındığında, kameri aylar, bazen 29 bazen 30 gün olmak zorundadır. (Ünlü Şii Alimi, Şeyh Mansur Lakii'nin "Ramazan Bilinci" adlı makalesinden mülhem olarak) (kaynak: http://www.al-islam.org/fasting-and-...ansour-leghaei )

                  "Sana hilâllerden soruyorlar. De ki: Onlar insanlar için de, hac için de vakit ölçüleridir." Bakara:189
                  "(Ramazan) Hilali(ni) gördünüz mü oruç tutun, (Şevval) Hilali(ni) gördünüz mü bayram edin." hadisi de, bu vakit ölçülerini açıklamıştır. (Hadis: Küleyni, el-Kafi c.4, sf. 76)
                  ve benzer bir hadiste, ay hakkında sorulduğunda İmam Cafer Sadık (a.s) "Şüpheye yer yoktur." deyip, "Rü'yetle birlikte oruç tutup, rü'yetle biteceği"ni bildirmiştir.. (aldığınız senedi zayıf olan hadisin nakledildiği yerden birkaç sahife sonra, yani: Vesail, c. 10 sf. 255-256 da geçmektedir.)

                  ve sahih hadislerde belirtildiği üzere, bulutlu vs. ortamda, şüpheden kurtulmak için sayının kesinlikle 30 olması gerekir. ve Şaban ay'ının son günü mü, yoksa Ramazan'ın ilk günü mü, diye bir şüphe oluşmuşsa, şii alimleri, o günün şek günü olup Ramazan olarak oruç tutmanın haram olduğu, ancak, müstehab oruç olarak tutulması gerektiğini belirtmişlerdir.

                  Özetle, bulunduğumuz mevkii, ve ramazan'ın o yıldaki başlangıç (rü'yet/hilali görme) saatine bağlı olarak, ay bazen 29 bazen 30 olabilir. Ama, güvenilir olması için rasat yapılması üzerinde durulmuştur.. Şüpheli durumlarda ise kesin 30'a tamamlanması gerektiği söylenmiştir. "Bu sayıyı tamamlama..." (Bakara: 185) emri de bunu gerektirmektedir..

                  ve yine dediğiniz konu üzere, Ayetullah Sistani'de İslam Ahkamı üzere yazdığı kitapta, 1739. maddede, temelde Ramazan'ın hilali görmeyle başlayıp, hilali görmeyle biteceği, ama Şaban'dan 30 gün geçince Ramazan, Ramazan'dan 30 gün geçince Şevval (ve Bayram) kabul edilebileceğine hükmetmiş, ancak sonraki maddelerde her durumda ay'ı 30'a tamamlamak isteyenler için uyarıda bulunmuş (sanırım, Şaban ay'ının da rasatla değil.. hesapla geçmesinden ötürü doğacak hesap yanılglarından dolayı, Şevval'in son günü diye bilip, Ramazan orucu tutmayan ve) Ramazan'ı 30'a tamamlamak isteyen bu kişinin, oruç tuttuğu son gün, kendisine hilal'in görüldüğü söylendiğinde orucunu bozup, bayram etmesi ve daha sonra (ilk gün için) kaza orucu tutması gerektiğini belirtmiştir..

                  Bundan yola çıkarak, abna sitesinin açıklaması doğrudur. Hilalin görülmesi ile Ramazan başlar ve Hilal'in görülmesiyle Ramazan bitip, Bayram ilan edilir. Ama, kişi Ramazan'ın bazen 29, bazen 30 gün olduğundan şüphe ediyor ve başlangıç için asıl delil olan rasata güvenmiyor ise, Ramazan orucuna kendi kanısınca geç başladığı veya erken bitirdiği için (Ramazan niyetiyle oruç tutmadığı) o günü kaza edebilir..

                  İslam İnkılabı'ndaki rasat'a göre bu yıl Ramazan ay'ı 21 temmuz'da başlamış, (her bölgede ayrı rasatlama yapılması gerektiğinden) Sistani'nin de, Pakistan'daki Rü'yet-i Hilal komitesinin de gözlem ekibince Ramazan aynı gece görülmüş ve 21 temmuz Irak, ve komşu Arap ülkeleri, Avusturya, Yeni Zellanda, Latin Amerika ülkeleri vs ülkelerde de resmi başlangıç tarihi olarak ilan edilmiştir..

                  Türkiye, Katar, Arabistan, BAE, Fas vs. ülkeler ise mesnet olan Rasatı terk edip yıllar önceki hesaba göre amel etmiş, bizim şek günü olarak (Ramazan değil de, müstehap olarak) tuttuğumuz günü birinci gün saymışlar.. Her ne ise..

                  Ve, kameri aylar 29 veya 30 gün olabileceğinden eğer bu yıl 29 ise, aynı gün bayram yapma, eğer değilse ve 30 gün ise, yani (19 Ağustos için) Ay tekrar görünmezse sünni kardeşlerimiz Bayram ederken biz oruç tutuyor olacağız.. Sünni kardeşlerimiz hesaba göre gitseler de.. Biz, Ramazan'a başlarken Peygamberimiz ve Ehl-i Beyti'nin sünnetini uygulayıp, hilali gözlemlediğimiz gibi, bitirirken de aynı sünneti uygulayacağız inşaAllah.. Selametle

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                    [quote author=Matemkar link=topic=23732.msg157748#msg157748 date=1344094121]
                    verdiğiniz hadiste yuvarlanmış olarak söylenme ihtimali vardır ama İmam Cafer Sadık'tan rivayet ettiğiniz önceki hadiste senede müracaat etmek gerekir.. abna sitesinde de cevaben size, zayıf olduğunu söylemişler.. Çünkü, diğer mütevatir hadislere zıttır..
                    Hem, bilim de isbat etmiştir ki, kameri aylar bazan 29, bazan 30 olur..

                    Özetle şöyle ki: Ay, dünyanın etrafında elips şeklindeki yörüngesinde ortalama saatte 3.700 km hızla hareket edip güneş ışığını yansıtmaktadır. Ve, başladığı (hilal) konumundan aynı aşamaya tekrar dönmesi 29 gün, 12 saat ve 44 dakika alır.. Dolayısıyla çıplak gözle bakıldığında, ilk rü'yet'in saati ve dünya üzerinde bulunduğunuz konum ve ay'ın açısı gibi hususlar nazara alındığında, kameri aylar, bazen 29 bazen 30 gün olmak zorundadır. (Ünlü Şii Alimi, Şeyh Mansur Lakii'nin "Ramazan Bilinci" adlı makalesinden mülhem olarak) (kaynak: http://www.al-islam.org/fasting-and-...ansour-leghaei )

                    "Sana hilâllerden soruyorlar. De ki: Onlar insanlar için de, hac için de vakit ölçüleridir." Bakara:189
                    "(Ramazan) Hilali(ni) gördünüz mü oruç tutun, (Şevval) Hilali(ni) gördünüz mü bayram edin." hadisi de, bu vakit ölçülerini açıklamıştır. (Hadis: Küleyni, el-Kafi c.4, sf. 76)
                    ve benzer bir hadiste, ay hakkında sorulduğunda İmam Cafer Sadık (a.s) "Şüpheye yer yoktur." deyip, "Rü'yetle birlikte oruç tutup, rü'yetle biteceği"ni bildirmiştir.. (aldığınız senedi zayıf olan hadisin nakledildiği yerden birkaç sahife sonra, yani: Vesail, c. 10 sf. 255-256 da geçmektedir.)

                    ve sahih hadislerde belirtildiği üzere, bulutlu vs. ortamda, şüpheden kurtulmak için sayının kesinlikle 30 olması gerekir. ve Şaban ay'ının son günü mü, yoksa Ramazan'ın ilk günü mü, diye bir şüphe oluşmuşsa, şii alimleri, o günün şek günü olup Ramazan olarak oruç tutmanın haram olduğu, ancak, müstehab oruç olarak tutulması gerektiğini belirtmişlerdir.

                    Özetle, bulunduğumuz mevkii, ve ramazan'ın o yıldaki başlangıç (rü'yet/hilali görme) saatine bağlı olarak, ay bazen 29 bazen 30 olabilir. Ama, güvenilir olması için rasat yapılması üzerinde durulmuştur.. Şüpheli durumlarda ise kesin 30'a tamamlanması gerektiği söylenmiştir. "Bu sayıyı tamamlama..." (Bakara: 185) emri de bunu gerektirmektedir..

                    ve yine dediğiniz konu üzere, Ayetullah Sistani'de İslam Ahkamı üzere yazdığı kitapta, 1739. maddede, temelde Ramazan'ın hilali görmeyle başlayıp, hilali görmeyle biteceği, ama Şaban'dan 30 gün geçince Ramazan, Ramazan'dan 30 gün geçince Şevval (ve Bayram) kabul edilebileceğine hükmetmiş, ancak sonraki maddelerde her durumda ay'ı 30'a tamamlamak isteyenler için uyarıda bulunmuş (sanırım, Şaban ay'ının da rasatla değil.. hesapla geçmesinden ötürü doğacak hesap yanılglarından dolayı, Şevval'in son günü diye bilip, Ramazan orucu tutmayan ve) Ramazan'ı 30'a tamamlamak isteyen bu kişinin, oruç tuttuğu son gün, kendisine hilal'in görüldüğü söylendiğinde orucunu bozup, bayram etmesi ve daha sonra (ilk gün için) kaza orucu tutması gerektiğini belirtmiştir..

                    Bundan yola çıkarak, abna sitesinin açıklaması doğrudur. Hilalin görülmesi ile Ramazan başlar ve Hilal'in görülmesiyle Ramazan bitip, Bayram ilan edilir. Ama, kişi Ramazan'ın bazen 29, bazen 30 gün olduğundan şüphe ediyor ve başlangıç için asıl delil olan rasata güvenmiyor ise, Ramazan orucuna kendi kanısınca geç başladığı veya erken bitirdiği için (Ramazan niyetiyle oruç tutmadığı) o günü kaza edebilir..

                    İslam İnkılabı'ndaki rasat'a göre bu yıl Ramazan ay'ı 21 temmuz'da başlamış, (her bölgede ayrı rasatlama yapılması gerektiğinden) Sistani'nin de, Pakistan'daki Rü'yet-i Hilal komitesinin de gözlem ekibince Ramazan aynı gece görülmüş ve 21 temmuz Irak, ve komşu Arap ülkeleri, Avusturya, Yeni Zellanda, Latin Amerika ülkeleri vs ülkelerde de resmi başlangıç tarihi olarak ilan edilmiştir..

                    Türkiye, Katar, Arabistan, BAE, Fas vs. ülkeler ise mesnet olan Rasatı terk edip yıllar önceki hesaba göre amel etmiş, bizim şek günü olarak (Ramazan değil de, müstehap olarak) tuttuğumuz günü birinci gün saymışlar.. Her ne ise..

                    Ve, kameri aylar 29 veya 30 gün olabileceğinden eğer bu yıl 29 ise, aynı gün bayram yapma, eğer değilse ve 30 gün ise, yani (19 Ağustos için) Ay tekrar görünmezse sünni kardeşlerimiz Bayram ederken biz oruç tutuyor olacağız.. Sünni kardeşlerimiz hesaba göre gitseler de.. Biz, Ramazan'a başlarken Peygamberimiz ve Ehl-i Beyti'nin sünnetini uygulayıp, hilali gözlemlediğimiz gibi, bitirirken de aynı sünneti uygulayacağız inşaAllah.. Selametle

                    [/quote]

                    şimdi öncelikle ebna sitesinde ben bir tartışmaya girmek istemedim özellikle mercilik konusuna girdiği için editöre bir şey demedim. yoksa hadis zayıfsa zayıflığının nedenlerini ondan isterim kişi o hadise zayıf diyebilir saygı duyarım ama bunun açıklamasını yapmalı hemde biraz dikkat ederseniz ben yukarıda toplam üç hadis paylaştım kontrol etmenizi ve bana bu hadislerin zayıfsa neden zayıf olduğunu açıklamanızı beklerim...

                    onun dışında bu konuda ben diğer hadisleri de inceleyeceyip burada bir kaç hadis daha paylaşmayı daha uygun buluyorum. ben hayatım boyunca hiç 29 gün oruç tutmadım. bunu hocalarımıza da sordum asla ramazan bayramı 29 gün olmaz her zaman 30 gün cevabını vermişlerdir. ve o zamanlarda benim bu hadislerden bilgim yoktu....

                    من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                    أبو النواس

                    Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                    Ebu Nevves

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                      Cafer Sadık'tan: Allah (c.c) dunyayı 6 günde yarattı sonra ona yılın günlerini seçti ve yılı 354 gün yaptı. şaban ayı asla tam olmaz. ramazan ayı Allah'a yemin olsun ki asla eksilmez. farz olan bir şey eksik olmaz. Allah (c.c) buyuruyor ki: "sayıyı tamamlamanız için" bakara 185. şeval 29 gündür zül kade 30 gündür Allah (c.c) nin dediği gibi: "Musa'ya otuz gece vade verip sonra buna on gece daha kattık; böylece Rabbinin tayin ettiği müddet kırk geceye tamamlandı." araf 142. zil hicce 29 gündür. Muharrem 30 gündür. sonraki aylar biri tam diğeri eksiktir.

                      kafi 4/78.

                      من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                      أبو النواس

                      Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                      Ebu Nevves

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                        ebi abdullah Cafer Sadık'a dedim ki: İnsanlar diyor ki: Resulullah 30 gün oruçtan daha çok (ramazanı) ayını 29 gün tutmuştur. (imam) dedi ki: yalan söylediler. Resulullah orucunu tam tutmuştur. Allah buyurdu ki: "sayıyı tamamlamanız için" bakara 185. Ramazan ayı 30 gündür Şeval ayı 29 gündür, Zeyl kade ayı 30 gündür asla eksilmez çünkü Allah buyurdu ki: "Musa'ya 30 gün vaad ettik" araf 142 ve Zeyl hicce 29 gündür sonra aylar bu ay gibidir. Kamil ay ve eksiz ay ve şaban ayı asla tam olmaz.
                        men le yazhirul fakih 2/170. tehzibul ehkem 4/171. el-istibsar 2/67. veseiluş-şia 10/271. mustedrakil vesail 7/413

                        من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                        أبو النواس

                        Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                        Ebu Nevves

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                          kardeş, Ramazan ayı her zaman mutlak 30 olsaydı Şaban ayı da her zaman mutlak 29 olması gerekirdi ki, artık rüyeti hilale hiç gerek kalmazdı. Konu ile ilgili bütün rivayetleri inceleyip ona göre hüküm bildiren müctehidlerin beyanlarına bakmak gerekir.
                          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                            Evet, Ufukalp abi..

                            Sveydi kardeşim..

                            bahsettiğiniz bu iki hadisin senedi zayıftır. bunu şii alimler dile getimiştir. yine de açıklama isterseniz, zamanım olmadığından bir kardeşin sıraladığı kaynaklardan alıntı yaparak sunayım:

                            Şeyh Tusî, el-istibsar'ında, Eimme-i İsna Aşer'e göre, Ramazan'ın her yıl 30 gün olmayabileceğini bildirmiştir.

                            أن التعليل المذكور لتمام شهر رمضان بثلاثين يوما موضوع لا يصح عن الائمة عليهم السلام

                            Küleyni de, sf 195'deki dipnotunda 29 olabileceğini söylemiştir:

                            ذلك لان الشهر قد يكون تسعة وعشرين فاذا صام خمسة عشر فقد جاوزالنصف

                            Şeyh Saduk da Me la yahzuruhul fakih de naklettiğiniz hadise bu aynı dipnotu düşmüştür..

                            Bu da gösteriyor ki, naklettikleri hadis şüphelidir.

                            yine Tezhib; 4/156'da Ramazan'ın 29 da olabileceği, 30 da çekebileceği geçer..

                            وقد يكون شهر رمضان تسعة وعشرين ويكون ثلاثين...

                            yine 4/160 da Sünni kaynaklarında da geçen Hz Peygamber-i Ekrem'in (s.a.a) "Ramazan bazen şöyle (29), bazen şöyle (30) olur." hadisi İmam Hüseyin (a.s) den naklen geçiyor.. Şöyle ki:

                            فان رسول الله صلى الله عليه وآله قال: الشهر هكذا وهكذا وهكذا، واشار بيده إلى عشرة وعشرة وتسعة

                            ve yine

                            قلت لابي عبدالله عليه السلام اني صمت شهر رمضان على رؤية تسعة وعشرين يوما وما قضيت قال فقال: وانا قد صمته وما قضيت، ثم قال لي قال رسول الله صلى الله عليه وآله: الشهور شهر كذا وكذا وشهر كذا وكذا


                            daha fazla kaynak: http://www.alseraj.net/maktaba/kotob...zib-4/a42.html

                            Vesail'üş-Şia'da ise bazen 29 olabileceği üzerine bir bölüm vardır..: http://www.rafed.net/books/hadith/wa...0/v12.html#113

                            sizin bahsettiğiniz hadisler senedi zayıf oldukları (gerçi güçlü olduğu ahbarilerce iddia edilse bile, şii ve sünni kaynaklarda sahih olduğu kesin olan hilal'i gözleme hadisleri ile çeliştikleri) için reddedilirler..

                            Şii hadis kitaplarında

                            باب الأهلة و الشهادة عليها

                            hilal ve gözleme üzerine bablarda...

                            Resulullah (s.a.a) ve Ehl-i Beyt'ten rivayet edilen sahih hadisler zikredilmiştir.. Ben kardeşlerin konuyu açıklamak için iktibas ettiklerini aktaracağım:

                            İmamların hilalin gözlemlenmesine dair emri ve ilk rü'yet ile oruca başlanıp ikincisi ile bitirilmesi gerektiği:
                            علي بن إبراهيم، عن أبيه ; ومحمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد جميعا، عن ابن أبي عمير، عن حماد بن عثمان، عن الحلبي، عن أبي عبدالله (ع) قال: إنه سئل عن الاهلة فقال: هي أهلة الشهور فإذا رأيت الهلال فصم وإذا رأيته فأفطر

                            yine İmam Hüseyin'den (a.s) naklen, rüyet için iki şahit gerektiğine dair:
                            حماد، عن الحلبي، عن أبي عبدالله (ع) قال: كان علي (ع) يقول: لا أجيز في الهلال إلا شهادة رجلين عدلين
                            bayanların rü'yet şahitliği hakkında:
                            محمد بن يحيى، عن محمد بن الحسين، عن علي بن الحكم، عن العلاء، عن محمد بن مسلم قال: لا تجوز شهادة النساء في الهلال
                            ve
                            علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن حماد بن عثمان، عن أبي عبدالله (ع) قال: قال أميرالمؤمنين صلوات الله عليه: لا تجوز شهادة النساء في الهلال و لا تجوز إلا شهادة رجلين عدلين


                            kıble ehlinin hesaba değil rasata göre amel etmeleri gerektiğine dair emirleri:
                            عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن علي بن الحكم، عن سيف ابن عميرة، عن الفضل بن عثمان قال: قال أبو عبدالله (ع): ليس على أهل القبلة إلا الرؤية، ليس على المسلمين إلا الرؤية


                            ve Ebu Cafer (a.s) de zanna ve "gün hesabına göre değil, rü'yete göre amel edileceği"ni söyledikten sonra, rüyet hakkında fıkıh bilgileri verip on kişi yan yana olduğu halde birinin görmesinin kabul edilemeyeceği, "çünkü birinin gördüğünü bin kişi de aynı şekilde görür" şeklinde açıklamıştır:
                            أحمد، عن علي بن الحكم، عن أبي أيوب الخزاز، عن محمد بن مسلم، عن أبي جعفر (ع) قال: إذا رأيتم الهلال فصوموا وإذا رأيتموه فأفطروا وليس بالرأي ولا بالتظني وليس الرؤية أن يقوم عشرة نفر فيقول واحد: هو ذا وينظر تسعة فلا يرونه، لكن إذا رآه واحد رآه ألف
                            ve yine imam Hüseyin (a.s) eğer hilali öğleden önce görseniz biliniz ki önceki geceye aittir (ve Ramazan'a başlamış olmanız gerekirdi!) eğer, öğleden sonra görürseniz, sonraki gün içindir (sahura kalkın!) diye fıkhi açıklaması vardır:
                            علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن حماد، عن أبي عبدالله (ع) قال: إذا رأوا الهلال قبل الزوال فهو لليلته الماضية وإذا رأوه بعد الزوال فهو لليلته المستقبلة
                            ancak bu durumdan kurtulmak için tedbir niyetinde önceden oruca başlanması hususunda da İmam Hüseyin'den (a.s) nakledilene göre, Şaban'ı 29 olarak saymanın (ancak şüpheden kurtulmak için) mümkün olacağı ve hava kapalı olup hilal gözlenemiyorsa, sonraki gün oruç tutulması gerektiği.. Ancak hava açık ise, ve hilal görülmemiş ise Ramazan orucu tutulmayacağı (dolayısıyla Şaban ay'ının 30 olacağı) bildirilmiştir.. Şöyle ki:

                            أحمد بن محمد، عن بكر ; ومحمد بن أبي صهبان، عن حفص، عن عمر [و] بن سالم ; ومحمد بن زياد بن عيسى ، عن هارون بن خارجة قال: قال أبو عبدالله (ع): عد شعبان تسعة وعشرين يوما فإن كانت متغيمة فأصبح صائما فان كانت صاحية وتبصرته ولم تر شيئا فأصبح مفطرا
                            Tüm, bu Şaban, Ramazan ve diğer ayların 29 ya da 30 olarak her yıl değişebileceği ve bunun için delilin hesap değil, rü'yet-i hilalin gözlemlenmesi olduğuna dair sahihliği isbat edilmiş hadislere rağmen, senedi zayıf olanları, İmam Hüseyin ve İmam Muhammed Bakır (aleyhimüsselam) dan nakledilen diğer hadislerle çeliştiği için tercih ve amel etmemek gerekir.
                            Maalesef tarihte ancak ahbariler bu senedi zayıf hadisleri kullanarak umum sihaha ve şiaya karşı gelmişler.. Biz bu yüzden, onlar gibi olmamak için İnkılaba ve merciiyete müracaat etmek gereki diyoruz.. ve bizim bu bağlılığımız körü körüne (taassubane) değildir.. tarihteki fakihlerimiz ve günümüzdeki inkılabi alimlerimiz, bahsettiğiniz hadisler ve diğer hususlardaki itirazlara karşı delilleriyle ahbarilere cevaplar vermişler. Ancak, Türkiye'deki şii kardeşler, gerek yabancı dillerde okudukları gerekse günümüzde şii kaynaklarının türkçeye kazandırılmasıyla okuyacakları hadislerde mesnedi zayıf olup da, Kur'an'a ve umum hadise aykırı olup da yine de nakledilmiş hadisleri sorgulamalıdırlar.. Ben, sizin gibi henüz bu tür kaynaklara ulaşmadığım için, araştırma yapmamıştım.. Merciiyetin açıklamalarına kani olup, delilleri üzerine itaat ettik.. Ki, sizler gibi araştırma yapınca da, aklımda oluşan itirazlar için yine, sizin gibi açıklama bekledim.. ve, sunulan, az bir kısmını naklettiğim cevaplar üzerine yine kani oluyoruz..

                            Neyse, konu çok uzadı.. İmam Cafer Sadık'tan naklettiğiniz hadislerin hepsi aynı kaynaklarda senedi zayıftır denmiştir: Sebebi rivayet zincirindeki "ibn sinan"dır. Açıklama için: http://www.shiachat.com/forum/index....st__p__2261816

                            Son söz olarak, bahsettiğiniz çift bayram hususuna değinmek isterim. Ki, Ramazan'ın süresi (başlangıç ve bitişinin) temelinde Rü'yet-i Hilal bulunduğu için bizler Rü'yete göre hareket ederiz.. Rü'yet'e karşı hesapla amel edenlerin oruca erken veya geç başlamaları için alimler, tarafların birbirine saygılı olup, oruç olmayanın, oruç tutana inaden gözleri önünde yemek yemesini yasaklamışlardır.. Bu, son gün için de geçerlidir.

                            yine Vesail'üş-Şia'da (10. cilt, Oruç Bölümü) nakledildiğine göre, bir kişi, İmam Ali'ye (a.s) gelip, Şevval'in hilalini gördüğünü söyleyince, Hazreti İmam (a.s) o kişiye, rü'yet için iki şahit gerektiğini ve başka kimse rü'yete tanıklık etmediğinden, oruca devam edip 30'a tamamlayacaklarını bildirmiş, ancak, hilali gördüğünü söyleyen kişiye sana yarın bayramdır, "oruç tutma" demiştir. (ki, sadece bu hadis bile tüm meseleyi özetlemiştir, hadis incelendiğinde ayın 29 veya 30 olabileceği, Ramazan bitimi ve Bayramın başlangıcını, hesabın değil, hilal'i görmenin belirleyeceğini gösteriyor..)

                            "Bayramı ne yapacağız?" hususuna gelince, Şevval Ay'ının hilalinin rü'yetini esas alıp bayram yapacağız. Ancak olabilir ki, rü'yet ile bazı ülkelerin (Arabistan, Katar, Türkiye vs.) hesabı bir olamayabilir. Bu hususta bayramı ve bayram namazını rü'yete göre yapmamız gerekir. Çoğu ülkede buna (çift bayram ve çift namaz) imkan vardır. Ancak, yok ise, yani rü'yete göre hareket edenlerin çok az olduğu ve imkan sunulmadığı bölgelerde kişinin, Bayram Namazının, İmam Mehdi'nin zuhur etmediği dönemde farz olmadığı için ferdî olarak da kılabileceği belirtilmiştir.. (Sistani, Ahkam, madde, 1525)

                            Selametle

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                              selam
                              arkadaşlar siz ahbarilerin bu hadisleri güçlü size göre zayıf dediniz ama bilim ahbarilerin dediğini teid ediyor,ayrıca şuanda bilime göre ramazana 3 gn geç başladınız
                              şimdi bakıldıgı zaman ramazana 3 farklı başlama tarihi var
                              alevi araplar 18 temmuzda başladı
                              sunniler 20 temmuzda başladı
                              iran(caferiler) 21 temmuzda başladı

                              ancak işin enteresan yanı bunu bilisel verilerle hatta gözlerimizle bile teid edebiliriz.zaten bu farklılıkların sebebi bence hilalle ilgili uydurulmuş hadislerdir.zaten kuranada aykırıdır bakara 185.ayetinde ay(30 günlük zaman anlamında şehra) başladıgı zaman der kamar hilal vs ile degil.
                              arkadaşlar bast temel astronomik bilgiler vardır,bi kere yeni ay yani ayın ilk gecesi ay görülmez,eger şanslıysanı 2 gecesi görürsünüz yani normalde 3hatta bazen 4.gece hilal olarak görmeye başlarsınız.eger hilalle başlarsanız ayın başını kaçırırsınızki zaten bu zaman farklılıklarının sebebide budur.

                              ancak gözlerimizle bile teid etme yöntemleri vardır saglıklı bir gözlem hangi zamanın dogru oldugunu en aızndan olmuyacagını tespit edebiliriz.
                              her zaman ayınortası yani 15.günü dolunay olur,buna göre
                              alevi araplar 18 temmuzda başladıgı için 15.gece 1 agustostur
                              sunniler ise 20 temmuzda başladıgı için 3 agustos 15.geceye denk gelir
                              caferi kardeşlerimizse 21 temuzda başladıgı için4 agustosta 15.gece olur hatta şuan hala aynı geceye intisap etmekte

                              ben ve bazı arkadaşlarım kaç gündür gözlem yapıyoruz kesinlikle 1 agustotsa ay tam anlamıyla yuvarlak dolunaydı.
                              3 agustos gecesi aya baktıgımızda dolunaya benzer ama tam dolunay degildi,
                              caferilerin hesabının dogrulugunu araştırmak içinse şimdi şuan aya bakmanız yeterlidir ve hepiniz çok ama çok net göreceksinizki ay bariz dolunay degildir.belirgin bir küçülme vardırşimdi şuan bakabilirsiniz

                              ayrıca NASAnın resmi sitesinde ayın hallerinin zamanları vardır yıllık ve aylık
                              2012 yılına girip new moon ve full moona bakabilirsiniz,new moon yani yeni ay yani 1.gece temmuz ayı yani jul(july) 18 ve dolunay yani full moon yani 15.gece zamanıda 1 aug yani 1 agustostur.ve 30 gündür yni ahbarilerin iddiası bu bilimsel verilere ve gözlemlere göre dogru çıkıyor.

                              NASA'NIN RESMİ SİTESİ AŞAGIDAKİ LİNK
                              http://eclipse.gsfc.nasa.gov/phase/phase2001est.html

                              saygılarımla

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X