Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Nasil şii oldum 58/çok zor olmadı

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: çok zor olmadı

    [quote author=HOŞ_SADA link=topic=22973.msg147021#msg147021 date=1334168685]
    seninkide çöpükte gül aramaya benziyor battıkça batıyorsun....
    [/quote]

    Kırkından sonra değişmek eşyanın tabiatına aykırıdır kardeşler. Hoşsada kırkını en az on yıldır devirmiş. Ehlibeyt ravzasını çok nahoş bir kelime ile andığı için ona misli ile karşılık vermek istiyorum:

    Hayatını lağım işlerinde çalışarak geçiren birisi bir gün attar dükkanına girmiş. Attardaki o misku anber ve benzeri latif ve güzel kokular o adama o kadar çirkin gelmiş ki, o güzel kokularla dolu dükkandan kendini hemen lağımlar arasına atmış, alıştığı pis kokulara kavuşunca rahatlamış. Ne dersin hoş sada. Biraz daha çirkinleşirsen HOŞ a bir T eklemek zorunda kalacağım haberin ola.
    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

    Yorum


      #32
      Ynt: çok zor olmadı

      [quote author=Muhammed Taki link=topic=22973.msg147020#msg147020 date=1334168458]

      sorularına cevap arayacak tabi sünni olsa kafasına takılan şeyler olmiicak mı? bari şia olup hakikati görmüş insanlara maydanoz olma. benimde kafama takılan onlarca konu var neden şüpheleriyle dolaşıyorum ama teker teker cevap buluyorum. senin gibileri bi şüpheye düşünce 'hak mezhebiz işte...' deyip geçiştiriyo herkes öyle mi olcak. bi bitmediniz...
      [/quote]
      bu güzel tespitler ve ifade için teşekkürler Muhammed Taki.

      Rabbim bizi bir an bile Ehlibeytin yolundan ayırmasın. kafana takılan soruların cevaplanmasında katkım olursa güzel olur diye düşünüyorum..


      başlığı açan kardeşim hakkını helal etsin konu oldukça sapmış. yöneticilere iş düşüyor:


      1- Burdaki başlığı da bu bölümdeki alışılmış nasıl şii oldum sırasına koymaları


      2- bu başlığı ilgisiz mesajlardan temizlemeleri yerinde olur..

      Yorum


        #33
        Ynt: çok zor olmadı

        [quote author=güneş link=topic=22973.msg146835#msg146835 date=1334138208]

        yanıtlayandan, kafa yorandan Allah razı olsun.

        *****

        Allah teala insanı yaratmış, doğruyu yanlışı, iyiyi kötüyü göstermiş ve seçimde serbest bırakmış,
        yaptığımız seçimlerle de yargılanacağız. Ve yine Allah teala dilerse hayır ve şer noktasında insana müdahale eder.
        mektebinin kader anlayışı böyle midir?
        Biryerden duymuştum yanılmıyorsam ehlisünnette İnsanın doğum ölüm evlilik çocuk gibi hayatında dönüm noktası
        olan önemli olaylar önceden belirlidir, insan yaşantısındaki diğer olaylarda irade sahibidir.
        Bu konudaki görüş nedir?[/quote]

        Ehlibeyt mektebi'nin kaderle ilgili görüşünü öğrenmek için şu linke bakın: http://www.kevsernet.com/s_ve_c/13.htm

        [quote author=güneş link=topic=22973.msg146835#msg146835 date=1334138208]

        Namazda sübhaneke okunmamasının sebebi nedir? [/quote]

        İlk önce bakalım sübhaneke duasını nerelerde okuyorlar:

        Namazlarda ayakta iken okunur. Okunduğu yerler:

        1) Her namazın ilk rek'atinde iftitah tekbirinden sonra,
        2) İkindi namazının sünnetinde üçüncü rek'ate kalkınca fatihadan önce,
        3) Yatsı namazının ilk sünnetinde üçüncü rek'ate kalkınca fatihadan önce,
        4) Teravih namazı dört rek'atte bir selâm verilerek kılınıyorsa üçüncü rek'ate kalkıldığı zaman fatihadan önce.
        5) Cenaze namazında birinci tekbirden sonra.

        Böyle yerlerde "sübhaneke" duasının okunması emr ve tavsiye edilmemiştir ama bir zikir olarak kunutta okunmasının sakıncası yoktur, kunutta her çeşit dua okunabilir..

        [quote author=güneş link=topic=22973.msg146835#msg146835 date=1334138208]
        evde beslenen Papağan vb kuş dışkısı necismidir?[/quote]

        Eti haram olan kuşların pislikleri necistir, papağan da eti haram olan kuşlardandır. Bu linke bakmakta yarar var:
        http://www.ahl-ul-bait.com/tr.php/pa...5bada2ec8c892b

        [quote author=güneş link=topic=22973.msg146835#msg146835 date=1334138208]
        Yanlış bimiyorsam yaşayan taklit merciilerinden birisini taklit ederek dini ona göre yaşamalıyız. Bu seçimi neye göre yapmalıyız? Aralarındaki fark nedir? Farklı fetvalarmı veriyorlar?[/quote]

        Her konuda uzman birine başvurulması aklen gereklidir. Fıkıhta da herkesten a'lem (daha bilgili /uzman) olan bir müçtehidin fetvalarına uymak aklen ve şer'an gereklidir. Ama eğer bir adam ictihat seviyesinde olursa onun başka bir müçtehidi taklit etmesi cazi değildir, kendi fetvasına göre amel etmelidir..
        Evet, farklı fetvalar vardır ona göre en alim olanı taklit etmek şarttır. Taklit hükümleriyle ilgili şu linke bakınız:
        http://islamkutuphanesi.com/turkceki...am_humeyni.htm
        عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

        Yorum


          #34
          Ynt: çok zor olmadı

          [quote author=Velayet_Nuru link=topic=22973.msg147054#msg147054 date=1334174019]
          Ehlibeyt mektebi'nin kaderle ilgili görüşünü öğrenmek için şu linke bakın: http://www.kevsernet.com/s_ve_c/13.htm
          [/quote]
          Genel olarak tatmin etti. Peki insanın ne kadar yaşayacağı doğmadan bellimidir?
          [quote author=Velayet_Nuru link=topic=22973.msg147054#msg147054 date=1334174019]
          İlk önce bakalım sübhaneke duasını nerelerde okuyorlar:

          Namazlarda ayakta iken okunur. Okunduğu yerler:

          1) Her namazın ilk rek'atinde iftitah tekbirinden sonra,
          2) İkindi namazının sünnetinde üçüncü rek'ate kalkınca fatihadan önce,
          3) Yatsı namazının ilk sünnetinde üçüncü rek'ate kalkınca fatihadan önce,
          4) Teravih namazı dört rek'atte bir selâm verilerek kılınıyorsa üçüncü rek'ate kalkıldığı zaman fatihadan önce.
          5) Cenaze namazında birinci tekbirden sonra.

          Böyle yerlerde "sübhaneke" duasının okunması emr ve tavsiye edilmemiştir ama bir zikir olarak kunutta okunmasının sakıncası yoktur, kunutta her çeşit dua okunabilir..
          [/quote]
          Teşekkürler.
          [quote author=Velayet_Nuru link=topic=22973.msg147054#msg147054 date=1334174019]
          Eti haram olan kuşların pislikleri necistir, papağan da eti haram olan kuşlardandır. Bu linke bakmakta yarar var:
          http://www.ahl-ul-bait.com/tr.php/pa...5bada2ec8c892b
          [/quote]
          Linke baktım. Ayetullah Hamanei[/size] kendisinden sorulan 'Karga, kartal ve papağan hazırsındır yenmesi haram Olan kuşların pisliği necis Midir?' soruya Söyle Tam Cevap verdiler: '. Yenmesi Haram Olan kuşların pisliği necis degildir' [/size][4] diyor. Galiba yazarken hatanız olmuş.
          [quote author=Velayet_Nuru link=topic=22973.msg147054#msg147054 date=1334174019]
          Her konuda uzman birine başvurulması aklen gereklidir. Fıkıhta da herkesten a'lem (daha bilgili /uzman) olan bir müçtehidin fetvalarına uymak aklen ve şer'an gereklidir. Ama eğer bir adam ictihat seviyesinde olursa onun başka bir müçtehidi taklit etmesi cazi değildir, kendi fetvasına göre amel etmelidir..
          Evet, farklı fetvalar vardır ona göre en alim olanı taklit etmek şarttır. Taklit hükümleriyle ilgili şu linke bakınız:
          http://islamkutuphanesi.com/turkceki...am_humeyni.htm
          [/quote]
          Elimde İmam Humeyninin Tam ilmihali var. İlmihalde [/size]9-[/size] İlk taklit eden kimsenin ölmüş olan müçtehidi taklit etmesi, caiz değildir. ifadesi geçiyor. Bu durumda yaşayan müçtehidlerden seçim yapmam gerekiyor değilmi? İmam Hamaneyin ilmihalini edinmem daha doğru olur gibi sanki ?


          Bu arada Ehlibeyt mektebine dahil olduğum için Rabbime her geçen gün daha çok şükrediyorum.
          Hamdolsun ya Rabbi

          Yorum


            #35
            Ynt: çok zor olmadı

            Alem olan müctehid ya kendiniz müctehidler arasından araştırarak bulursunuz, seçersiniz ya da adaletine güvendiğiniz iki şahsın şahitliğiyle bu bilgiye ulaşırsınız. adalet dini yaşamada samimiyet gayret ve günahlardan uzak durmaya çalışmaktır.

            dünyada şiilerin çoğu İmam Hamenei'ye bağlıdırlar.. Dierlerine de bağlansanız sorun yoktur. ben fetvalarının çok farklı olduğuna inanmıyorum. bu müctehidlerin birden çok olmaları, fetva farklılığından ve ihtilaftan çok, insanları paylaşıp eğitebileceği kadar şiiyle ilgilenip onların dertlerine derman olma amaçlıdır. eğer tek müctehid olsa bu durumda o herkese yetişemezdi..

            müctehidlerin ilmihallerinde ihtilaf yok gibidir. ancak güncel sorulan sorulara verilen fetvalarda değişiklik olabilmektedir. bununsa nedeni soranların farklı soruş tarz ve şatlara sahip olmalarıdır. aynı müctehide aynı konuyu farklı kelimelerle sorsanız farklı şartları ifade etseniz değişik fetvalar alırsınız...

            Yorum


              #36
              Ynt: çok zor olmadı

              Konu dışı olacak ama sormak istiyorum. Peşaver gecelerini okurken dehşete kapıldım. 7. oturum, "Fuhuşun Sünnilerin Bulunduğu şehirlerde daha yaygın oluşu" başlığında şöyle bir paragraf var:
              Eğer biz de sizin gibi kusur bulma ve bahane peşinde olsaydık, derdik ki; Sünni kardeşlerin arasında zina, livat, şarap içme ve kumar oynama gibi fuhuşların yaygınlaşmasının ve onların dinin hükümlerine karşı cesaret ve laubaliliklerinin sebebi, sizin imam ve fakihlerinizin yersiz fetvaları olmuştur. Zira sizin büyük müçtehitlerinizin, köpeğin temiz olması, etinin yenebileceği, meni, sarhoş edici şeyler ve haramdan cünüp olanın terinin temiz olması, yolculukta tenasül uzvunu bir bezle sararak mahremlerle (anası-bacı vs..) cinsel ilişkinin câizliği vb. şeyler hakkında bir takım gülünç fetvalar vermişlerdir.
              [/size]
              [/size] Bu fetvayı verenler kimlerdir?
              [/size]
              [/size] 10. oturumun Ehl-i Sünnet Alimlerinin ameli ilginçtir başlığında da [/size]Ama sizin alimleriniz ne ilginçtir ki dört mezhep imamlarına ve diğerlerine itiraz etmemekteler. Ebu Hanife su olmadığında nebiz ile abdest alınmasını emredince Şafiiler, Malikiler ve Hanbeliler itiraz etmiyorlar veya imam Ahmed Allah’ın görülmesini söylediğinde veya sarığa meshetmeyi câiz bildiğinde diğerleri onu eleştirmiyorlar. Hakeza neden onların, yolculukta parlak oğlanları nikah etmek, kurumuş pisliğe secde etmek, cinsel organını sararak annesi ile cinsel ilişkide bulunmak ve benzeri birçok ilginç fetvaları eleştirilmemektedir?!!


              Bu fetvaların acaba gerekçesi ne olaki?
              [/size]
              [/size]Yine 7. oturumda üstteki konunun devamında "Zemahşeri'nin itirafı ve Ehl-i Sünneti eleştirmesi" Başlığında da :
              [/size]
              [/size]Benden mezhebimi sorsalar salim kalmam için gizlerim.[/size]Hanefi’yim dersem, haram şarabı helal biliyorsun diyecekler.
              [/size]Maliki’yim dersem, köpek etini helal ediyorsun diyecekler.
              [/size]Şafii’yim dersem, kızıyla evlenmeyi helal sayıyorsun diyecekler.
              [/size]Hambeli’yim dersem, hulûl-i mezhep ve mücessimesin diyecekler.
              [/size]şeklinde yazı geçiyor.
              [/size]
              [/size]Hamdolsun ya Rabbil Alemin.
              Hamdolsun ya Rabbi

              Yorum


                #37
                Ynt: çok zor olmadı

                [quote author=Qom u aşk link=topic=22973.msg147065#msg147065 date=1334178253]
                Alem olan müctehid ya kendiniz müctehidler arasından araştırarak bulursunuz, seçersiniz ya da adaletine güvendiğiniz iki şahsın şahitliğiyle bu bilgiye ulaşırsınız. adalet dini yaşamada samimiyet gayret ve günahlardan uzak durmaya çalışmaktır.

                dünyada şiilerin çoğu İmam Hamenei'ye bağlıdırlar.. Dierlerine de bağlansanız sorun yoktur. ben fetvalarının çok farklı olduğuna inanmıyorum. bu müctehidlerin birden çok olmaları, fetva farklılığından ve ihtilaftan çok, insanları paylaşıp eğitebileceği kadar şiiyle ilgilenip onların dertlerine derman olma amaçlıdır. eğer tek müctehid olsa bu durumda o herkese yetişemezdi..

                müctehidlerin ilmihallerinde ihtilaf yok gibidir. ancak güncel sorulan sorulara verilen fetvalarda değişiklik olabilmektedir. bununsa nedeni soranların farklı soruş tarz ve şatlara sahip olmalarıdır. aynı müctehide aynı konuyu farklı kelimelerle sorsanız farklı şartları ifade etseniz değişik fetvalar alırsınız...
                [/quote]


                Anladım. Allah razı olsun
                Hamdolsun ya Rabbi

                Yorum


                  #38
                  Ynt: çok zor olmadı

                  [quote author=güneş link=topic=22973.msg146835#msg146835 date=1334138208]
                  seferi olan oruç tutamaz diye biliyorum.Bir yerde okumuştum öğle vaktinden sonra yola çıkılıp Akşam olmadan vatana dönülecek olursa oruç tutulmalı diyordu. Ailem yaşadığım yerden 40 km uzaklıkta oturuyor.arabayla 25-30 dk.
                  Öğle ezanından önce yola çıkmakla öğle ezanından sonra yola çıkmak arasında fark nedir?[/quote]

                  Bunun hikmet ve felsefesini ben bilmiyorum, her şeyin hikmet ve felsefesini bilmek zorunda da değiliz, önemli olan mevlanın emirlerine itaat etmektir. Elbette bir hikmeti olabilir ama ben herhangi bir rivayette görmüş değilim. Sabah namazı niye 2 rekat, öğle niye 4 rekat, ikindi niye 4 rekat, akşam niye 3 rekat, yatsı niye 4 rekat kılınıyor? bilmiyoruz. Bazı ibadetlerin hikmet ve felsefesini açıklamışlar ama bunların hikmet ve felsefesini şahsen ben görmüş değilim.

                  İMAM RIZA (A.S)’DAN AHKÂMIN HİKMET VE FELSEFESİ:
                  http://islamkutuphanesi.com/turkceki.../index.html#32

                  [quote author=güneş link=topic=22973.msg146835#msg146835 date=1334138208]
                  Kış mevsimi gelince kazaya kalmış olan oruçlarımı tutuyordum. Bu esnada urfaya gidecektim. yol dahil 12 gün kalacaktım. ancak dönüşte uçak tehir etti 14 güne uzadı. Tatilim esnasında 46 km aşan geziler yapacağım belliydi. ama günü tam belli değildi. neticede 3. ve 5. gün yine yoldaydım.bu durumda seferilik hususunda hüküm nedir?
                  böyle bir durumda namaz nasıl kılınmalı ,oruç nasıl tutulmalı? ya da tutulmalımı?[/quote]

                  Bir yerde 10 gün kalacağını kesin olarak biliyorsansa namazlarını tam kılacak ve orucunu da tutacaksın, kısa süreliğine bir yere gidip gelmenin sakıncası yoktur. Ama eğer kaç gün bir yerde kalacağını tam kesin olarak bilmiyor isen 29 güne kadar namaz seferi kılınır, oruç da tutulmaz ama ondan sonra artık namaz tam kılınmalı ve oruç da tutulmalıdır.. Bir yerde 10 gün kalmaya niyet ettin ve birkaç namazını da tam kıldın, ondan sonra on gün kalmayacağın anlaşılırsa gidene kadar namazını tam kılacaksın ve orucunu da tutacaksın. Aslında bu sorularınızı taklit ettiğiniz müçtehide sorursanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.
                  Yine de link vereyim vaktiniz olursa oruçla ilgili bölümlere bakınız:

                  YOLCULUKTA ORUÇ HÜKÜMLERİ
                  http://islamkutuphanesi.com/turkceki...am_humeyni.htm

                  FIKHÎ SORULARA CEVAPLAR:
                  http://www.ahl-ul-bayt.org/tr.php/pa...b2b43fe0d5f281

                  [quote author=güneş link=topic=22973.msg146835#msg146835 date=1334138208]
                  Galiba Kurban sadece hacda yapılması gereken vacip bir ibadet. Doğrumu? Peki Kurban Bayramı nasıl oluyor?[/quote]

                  Kuraban bayramı sadece hacılar için değil bütün müslümanlar için bir bayramdır, hac kendisine farz olan hacılar için kurban kesmek farzdır, diğer insanlar için ise sünnettir.
                  عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: çok zor olmadı

                    [quote author=güneş link=topic=22973.msg147063#msg147063 date=1334177399]

                    Genel olarak tatmin etti. Peki insanın ne kadar yaşayacağı doğmadan bellimidir? [/quote]

                    Elbette insanın ne kadar yaşayacağı daha doğmadan Allah katında bellidir.

                    [quote author=güneş link=topic=22973.msg147063#msg147063 date=1334177399]
                    Teşekkürler. [/quote]
                    Rica ederim..

                    [quote author=güneş link=topic=22973.msg147063#msg147063 date=1334177399]
                    Linke baktım. Ayetullah Hamanei kendisinden sorulan 'Karga, kartal ve papağan hazırsındır yenmesi haram Olan kuşların pisliği necis Midir?' soruya Söyle Tam Cevap verdiler: '. Yenmesi Haram Olan kuşların pisliği necis degildir' [4] diyor. Galiba yazarken hatanız olmuş. [/quote]

                    "Yenmesi haram olan kuşların pisliği necistir, ama yenmesi helal olan kuşlar ve sinek, sivrisinek gibi eti olmayan küçük hayvanların pisliği necis değildir."[2]
                    [2]- İmam Humeyni, a.g.e. c.1, s.69, Mesele:84-85; Ayetullah Behçet şöyle buyuruyor: Yenmesi haram olan kuşların pisliği necistir, ama yenmesi helal olan kuşlar ve sinek, sivrisinek gibi eti olmayan küçük hayvanların pisliği temizdir. İhtiyata göre yarasanın pisliği necistir.]

                    Ancak fakihlerin bu konudaki görüşleri farklıdır. Kimi fakihler müstehap ihtiyata göre yenmesi haram olan kuşların pisliğinden kaçınmak gerektiğine dair fetva verirken, kimisi de pak olduğuna dair fetva vermişlerdir.

                    Evet, İmam Hamaneî ve birçok müçtehitler necis bilmiyorlar. Ben İmam Humeyni'nin fetvasına göre necistir demiştim, dikkatiniz için teşekkürler..

                    [quote author=güneş link=topic=22973.msg147063#msg147063 date=1334177399]
                    Elimde İmam Humeyninin Tam ilmihali var. İlmihalde 9- İlk taklit eden kimsenin ölmüş olan müçtehidi taklit etmesi, caiz değildir. ifadesi geçiyor. Bu durumda yaşayan müçtehidlerden seçim yapmam gerekiyor değilmi? İmam Hamaneyin ilmihalini edinmem daha doğru olur gibi sanki ?[/quote]

                    Bu konuda Qum u aşk hocam açıklama yapmıştır, evet, yaşayan bir müçtehidi taklit etmeniz gerekir, İmam Hamaneî'yi taklit etmenizi tavsiye ederim..

                    [quote author=güneş link=topic=22973.msg147063#msg147063 date=1334177399]
                    Bu arada Ehlibeyt mektebine dahil olduğum için Rabbime her geçen gün daha çok şükrediyorum. [/quote]

                    Rabbim şükrünüzü artırsın, sizi Ehlibeyt'e komşu eylesin, şefaatleri üzerinize olsun..
                    عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: çok zor olmadı

                      Allah razı olsun
                      Hamdolsun ya Rabbi

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: çok zor olmadı

                        [quote author=HOŞ_SADA link=topic=22973.msg147012#msg147012 date=1334167984]
                        bence siz şii oluncaya kadar eğer bağlı idiysen bağlı olduğun ehli sünnetin yolunu kavrasaydın daha makbule geçerdi çünkü içerinde halen neden neden şüpheleri ile dolşıyorsun,
                        [/quote]


                        neden sormayan sorgulamayan ümmet istersiniz ki?
                        Hamdolsun ya Rabbi

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: çok zor olmadı

                          [quote author=güneş link=topic=22973.msg147067#msg147067 date=1334178656]
                          Konu dışı olacak ama sormak istiyorum. Peşaver gecelerini okurken dehşete kapıldım. 7. oturum, "Fuhuşun Sünnilerin Bulunduğu şehirlerde daha yaygın oluşu" başlığında şöyle bir paragraf var: Eğer biz de sizin gibi kusur bulma ve bahane peşinde olsaydık, derdik ki; Sünni kardeşlerin arasında zina, livat, şarap içme ve kumar oynama gibi fuhuşların yaygınlaşmasının ve onların dinin hükümlerine karşı cesaret ve laubaliliklerinin sebebi, sizin imam ve fakihlerinizin yersiz fetvaları olmuştur. Zira sizin büyük müçtehitlerinizin, köpeğin temiz olması, etinin yenebileceği, meni, sarhoş edici şeyler ve haramdan cünüp olanın terinin temiz olması, yolculukta tenasül uzvunu bir bezle sararak mahremlerle (anası-bacı vs..) cinsel ilişkinin câizliği vb. şeyler hakkında bir takım gülünç fetvalar vermişlerdir.

                          Bu fetvayı verenler kimlerdir?

                          10. oturumun Ehl-i Sünnet Alimlerinin ameli ilginçtir başlığında da Ama sizin alimleriniz ne ilginçtir ki dört mezhep imamlarına ve diğerlerine itiraz etmemekteler. Ebu Hanife su olmadığında nebiz ile abdest alınmasını emredince Şafiiler, Malikiler ve Hanbeliler itiraz etmiyorlar veya imam Ahmed Allah’ın görülmesini söylediğinde veya sarığa meshetmeyi câiz bildiğinde diğerleri onu eleştirmiyorlar. Hakeza neden onların, yolculukta parlak oğlanları nikah etmek, kurumuş pisliğe secde etmek, cinsel organını sararak annesi ile cinsel ilişkide bulunmak ve benzeri birçok ilginç fetvaları eleştirilmemektedir?!!


                          Bu fetvaların acaba gerekçesi ne olaki?

                          Yine 7. oturumda üstteki konunun devamında "Zemahşeri'nin itirafı ve Ehl-i Sünneti eleştirmesi" Başlığında da :

                          Benden mezhebimi sorsalar salim kalmam için gizlerim.Hanefi’yim dersem, haram şarabı helal biliyorsun diyecekler.
                          Maliki’yim dersem, köpek etini helal ediyorsun diyecekler.
                          Şafii’yim dersem, kızıyla evlenmeyi helal sayıyorsun diyecekler.
                          Hambeli’yim dersem, hulûl-i mezhep ve mücessimesin diyecekler.
                          şeklinde yazı geçiyor.

                          Hamdolsun ya Rabbil Alemin.
                          [/quote]
                          Hamdolsun ya Rabbi

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Nasil şii oldum 58/çok zor olmadı

                            kuleynide kürtleri zemmeden hadiside size akratayım . ''' Kürtlerden kimse ile evlenmeyin, Çünkü onlar kendilerinden perde kaldırılmış bir cin taifesidir''' Kuleyni el furu Bu hadisi sizin çok kıymetli mezhebi söylüyor
                            insan olma bilincinizi selamlıyorum

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Nasil şii oldum 58/çok zor olmadı

                              Suriye'de İranlılar Şiiliği, Beşşar ise laikliği yayıyor. Böyle bir devlet kurulacak olursa; ilk tebaları arasında bu tarz idareyi özleyen Fazıl Say ile Ertuğrul Özkök'ün olması tabiidir. Ne demiş eskiler 'men kessere sevade kavmin fehuve minhum' yani bir kavmin ağırlığını ve şevketini ve asabiyetini artıran o milletten sayılır.
                              suriye kıyamı da mücrimler ve nifakçılar birleşti türkiye m.kemak politrikasından uzaklaşıyor diyen haydar başlar şeyh said katillerinin hama katillerinin yazıklar olsun..
                              insan olma bilincinizi selamlıyorum

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Nasil şii oldum 58/çok zor olmadı

                                [quote author=kafkas kartalı link=topic=22973.msg152661#msg152661 date=1337706116]
                                kuleynide kürtleri zemmeden hadiside size akratayım . ''' Kürtlerden kimse ile evlenmeyin, Çünkü onlar kendilerinden perde kaldırılmış bir cin taifesidir''' Kuleyni el furu Bu hadisi sizin çok kıymetli mezhebi söylüyor
                                [/quote]
                                Kaynak ver.
                                O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X