Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi
[quote author=composer link=topic=9598.msg62412#msg62412 date=1258936790]
Senin şimdi neden astığım o şiiri beğenmediğini anladım. Çünkü sende akademideki o koltuğa oturup ona buna bilet kesenlerdensin demek
Ve bu gerçekle yüzleşemediğin için şiirin rakı kısmına bir de müstehzi gibi görünen o kısma taktın kafayı....(!)
Sizin gibiler bana şia diyeceğine herkes bana yahudi desin daha iyidir...[/quote]
şiirdeki rakı ya da zina bölümü için o şiiri alıntılamadığınızı biliyorum dediğiniz gibi yazarken ben de buna deyineyim mi diye tereddüt ettim ancak eleştirmem gerekir bu bölümü dedim ve eleştirdim çünkü;
Allah affetsin biz de gençliğimizde ahmet kayayı (toprağı bol olsun) çok dinledik. oysa onun da öncesinde müzik aletleri kullanıldı diye ilahi bile dinlemezdik pek ilahi kaseti de yoktu ülkede. sonraları çıktı. ilahi dinlemeye başlayınca ordan giriş yaptık haram gördüğümüz müzik dinlemeye. sıradan sanatçı görüntüsündekiler dinlemezdik çünkü nefis ve hevadan başka işledikleri yoktu şarkılarında ve fuhuş kokuyordu eserleri...
oysa Ahmet Kaya bir dava adamıydı bozuk da olsa davası, halkı için çalışan kutsal değer sahibi gibi geliyordu adalet ve eşitlik mücadelesi veriyor gibiydi. öyleyse başkaldırı ve haksızlığa isyan kokan şiirleri ve tavrı her genç gibi bizi de etkilemişti. dinledik uzun süre dediklerinizi de
bizi eleştirenlere biz onların o yönünü ve kişisel dünya görüşünü beğenmiyoruz kişiliğini ve inancı bizi ilgilendirmez derdik. oysa öyle değilmiş. kişi sevdiğinden etkilenirmiş. kafirleri sevmemeliymiş. içkinin üretimi taşınması dağıtımı satımı her şeysi haram olduğu gibi şiirde kullanımı reklamı ve bu reklamı dinlemek yaymak da harammış...
tıpkı zina ve fuhuş kokan cümleler gibi
düşünün siz böylesine ehlibeyt a.s.'ın yolunun tanıtıldığı, Kur'an ve tertemiz Ehlibeyt hadislerinin delil olarak kullanıldıı bir yerde, sırf şahsi beğeniniz nedeniyle içinde sakıncalı öğelerin bulunduğu dünya görüşüyle bize taban tabana zıt birinin şiirini delil gibi sunuyorsunuz.
doğrular onlardan gelmez. onlardan göstereceğiniz hiç bir doğruyu kabul etmem. bu tavrınızı da onaylamam. bizim neyimiz eksik ehlibeyt a.s.'ın hangi kaynağı hangi şiiri hangi hayat hikayesi eksik. eleştirdiğiniz yönümüzle ilgili hiç mi Ehlibeyt a.s. dan nakil ya da örneklik yok...
akademide koltuta bilet kesmekmiş...
hangi dünyadan konuşuyorsunuz hangi dünyadan bakıyorsunuz hayata, çek mustafa ırakı çek... size yakıştıramadım...
burası akademi olmadıı gibi biz de kimseye gel geç diyecek konumda değiliz. samimi olarak alimlerden duyduklarımızı paylaşıyor tertemiz şia akidesini yaymaya öğrenmeye çalışıyoruz... onları örnek alıyoruz hatalarımızın düzeltileceği güveniyle...
bizi eleştiren alimlermiz ve ya diğerleri de oluyor onlardan özür diliyorum hatamı gösterdiklerinde ve düzeltmeye çalışıyorum... ama sizinki öyle dostça bir eleştiri görünmüyor. kibir ve küçümseme dolu... o sizin bileceğiniz iş ama ehlibeyt yolcusu böyle olmamalı diye düşünüyorum..
amme ne demek. hadisin söylendiği zaman amme ne anlama geliyordu. amme kelimesinin sünni anlamına geldiğini ben mi söyledim? o günkü durumda çoğunluk hangi mezhebi görüşteydi? genel uygulama hangi mezhebe göreydi?
[quote author=composer link=topic=9598.msg62412#msg62412 date=1258936790]
Senin şimdi neden astığım o şiiri beğenmediğini anladım. Çünkü sende akademideki o koltuğa oturup ona buna bilet kesenlerdensin demek

Sizin gibiler bana şia diyeceğine herkes bana yahudi desin daha iyidir...[/quote]
şiirdeki rakı ya da zina bölümü için o şiiri alıntılamadığınızı biliyorum dediğiniz gibi yazarken ben de buna deyineyim mi diye tereddüt ettim ancak eleştirmem gerekir bu bölümü dedim ve eleştirdim çünkü;
Allah affetsin biz de gençliğimizde ahmet kayayı (toprağı bol olsun) çok dinledik. oysa onun da öncesinde müzik aletleri kullanıldı diye ilahi bile dinlemezdik pek ilahi kaseti de yoktu ülkede. sonraları çıktı. ilahi dinlemeye başlayınca ordan giriş yaptık haram gördüğümüz müzik dinlemeye. sıradan sanatçı görüntüsündekiler dinlemezdik çünkü nefis ve hevadan başka işledikleri yoktu şarkılarında ve fuhuş kokuyordu eserleri...
oysa Ahmet Kaya bir dava adamıydı bozuk da olsa davası, halkı için çalışan kutsal değer sahibi gibi geliyordu adalet ve eşitlik mücadelesi veriyor gibiydi. öyleyse başkaldırı ve haksızlığa isyan kokan şiirleri ve tavrı her genç gibi bizi de etkilemişti. dinledik uzun süre dediklerinizi de
bizi eleştirenlere biz onların o yönünü ve kişisel dünya görüşünü beğenmiyoruz kişiliğini ve inancı bizi ilgilendirmez derdik. oysa öyle değilmiş. kişi sevdiğinden etkilenirmiş. kafirleri sevmemeliymiş. içkinin üretimi taşınması dağıtımı satımı her şeysi haram olduğu gibi şiirde kullanımı reklamı ve bu reklamı dinlemek yaymak da harammış...
tıpkı zina ve fuhuş kokan cümleler gibi
düşünün siz böylesine ehlibeyt a.s.'ın yolunun tanıtıldığı, Kur'an ve tertemiz Ehlibeyt hadislerinin delil olarak kullanıldıı bir yerde, sırf şahsi beğeniniz nedeniyle içinde sakıncalı öğelerin bulunduğu dünya görüşüyle bize taban tabana zıt birinin şiirini delil gibi sunuyorsunuz.
doğrular onlardan gelmez. onlardan göstereceğiniz hiç bir doğruyu kabul etmem. bu tavrınızı da onaylamam. bizim neyimiz eksik ehlibeyt a.s.'ın hangi kaynağı hangi şiiri hangi hayat hikayesi eksik. eleştirdiğiniz yönümüzle ilgili hiç mi Ehlibeyt a.s. dan nakil ya da örneklik yok...
akademide koltuta bilet kesmekmiş...
hangi dünyadan konuşuyorsunuz hangi dünyadan bakıyorsunuz hayata, çek mustafa ırakı çek... size yakıştıramadım...
burası akademi olmadıı gibi biz de kimseye gel geç diyecek konumda değiliz. samimi olarak alimlerden duyduklarımızı paylaşıyor tertemiz şia akidesini yaymaya öğrenmeye çalışıyoruz... onları örnek alıyoruz hatalarımızın düzeltileceği güveniyle...
bizi eleştiren alimlermiz ve ya diğerleri de oluyor onlardan özür diliyorum hatamı gösterdiklerinde ve düzeltmeye çalışıyorum... ama sizinki öyle dostça bir eleştiri görünmüyor. kibir ve küçümseme dolu... o sizin bileceğiniz iş ama ehlibeyt yolcusu böyle olmamalı diye düşünüyorum..
amme ne demek. hadisin söylendiği zaman amme ne anlama geliyordu. amme kelimesinin sünni anlamına geldiğini ben mi söyledim? o günkü durumda çoğunluk hangi mezhebi görüşteydi? genel uygulama hangi mezhebe göreydi?
Yorum