Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

    [quote author=mikdat bin esved link=topic=9598.msg63612#msg63612 date=1259908647]
    f_altan hocam tarihe not düşecek rivayetler paylaşmışsınız Allah ilminizi artırsın bizi aydınlatmaya devam ediyorsunuz.
    Bu rivayetleri arşivime ekliyorum hemen.[/quote]

    F. Altan hocam bu bilgiler için Allah razı olsun. Gerçekten de tarihe not düşecek rivayetler bunlar. Bu rivayetleri arşivime ekleyerek size kalben teşekkür ediyor ve bu konuda bizi aydınlattığınız için size minnettarım.

    Yorum


      #77
      Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

      "el-İcli, İbn-i Zekeriyya el-Kattan'dan, İbn-i Habib'den, İbn-i Bohlul'dan, babasından, Abdullah b. Fazl el Haşimi''den, babasından, Ziyad b. Munzir'den şöyle nakleder:
      Şeyhlerden bir grup cemaat, Huzeyfe b. Yeman'dan bana şöyle dediğini anlattılar:
      Resulullah'ın (s.a.a) devesini Tebuk'tan dönüşünde ürküten 14 kişi şunlardı:
      Ebu'ş-Şürur, Ebu'd-Devahi, Ebu'l-Meazif ve babası, Talha Sa'd b. Ebi Vakkas, Ebu Ubeyde, Ebul'Aver, Muğayre, Ebi Huzeyfe'nin kölesi Salim, Halid b. Velid, Amr b. As, Ebu Musa Eş'ari ve Abdurrahman b. Avf.
      Allah Teala bunların hakkında şu ayeti indirmiştir: "Başaramadıkları bir işe (Peygamber'e suikasta) yeltendiler." (Tevbe/74)

      Açıklama: "Ebu'ş-Şürur, Ebu'd-Devahi ve Ebu'l-Meazif'ten kasıt; Ebubekr, Ömer ve Osman'dır. Veya Ebu'l-Meazif'ten kasıt, Muaviye ve onun babası Ebu Süfyan'dır."

      (Bihar'ul-Envar, c.21,s.22; el-Hısal, c.2,s.91)

      Elhamdülillah ki şia çok güçlüdür. Şia alimleri ve kaynakları olmayan olayları ne naklederler ne bunları tarih bilinci olarak ortaya koyup insanları bunlara yönlendirirler.

      siz şianın onca zalimlere karşı dimdik ayakta durmasını ve günümüze kadar gelişini neye bağlıyorsunuz. yoksa onlar da bir takım amme gibi sırtını kaniçici sultanlara yaslayarak onların çanaklarını yalayanlar gibi midir. Asla. onca zulme rağmen şia eğer bu gün dimdik ayakta ve günden güne de yıldızı parlayan, insanlığın tek umudu olan mektep ise bunu sahih kalmasından, İslam'ı bozmadan günümüze kadar taşımasından başka bir nedenle açıklayamazsınız..

      biz de şii alimlerimizin Sahibuz zamanla a.f. aramızda bir köprü olduğunu biliyor ve hiç bir zaman bundan gafil kalmıyoruz. onların değeri ilimden kaynaklanır. bize bastıı yerlere canlar kurban olası Sahibuz zaman a.f. i tanıttıkları, sorunlarımızı onun görüşüne göre çözdükleri için biz onları çok seviyoruz. onlara saygıda kusur etmiyoruz.

      bu konuda yazılacak daha çok şeyler vardır. Sn. Ağayı F. Altan'a çok teşekkür ediyor, ilminin bereketini aramızdan eksik etmemesini diliyoruz..

      rivayette, Ebubekir ve Ömer'in isimlerinin direkt olarak geçmemesi, şianın çok ince ve dakik bir ahlakından ve maslahatı gözetmesinden kaynaklanmaktadır.. bu tür rivayetlerdeki bu kelimelerin kullanılması ve direkt isimlerin yazılmaması, bilgilerin gizli kalmasına sebep olmamıştır. görüldüğü gibi İbn Hazm gibi şii olmayan üstelik şiilere düşman bir ekolün mensubu bile bu rivayete kayıtsız kalamamış ve Allah onun eliyle bu rivayeti asırlar sonrasına taşımış ve bizim karşımıza koymuştur..

      mesele biraz daha araştırılsa olay daha da açıklığa kavuşacak ve her araştırmadan şia biraz daha güçlü ve haklı çıkacaktır. muhatapları kendileri şiayı haklı çıkaran rivayetleri kitaplarında barındırdıkları itiraz edilemeyen gerçek olarak bir kez daha görülecektir...

      bu vesileyle, şiaya ve onu savunanlar için, delilsiz konuşma ithamında bulunanlara iz'an ve basiret diliyoruz..

      Yorum


        #78
        Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

        [quote author=Murtazaali link=topic=9598.msg63614#msg63614 date=1259909322]
        [quote author=mikdat bin esved link=topic=9598.msg63612#msg63612 date=1259908647]
        f_altan hocam tarihe not düşecek rivayetler paylaşmışsınız Allah ilminizi artırsın bizi aydınlatmaya devam ediyorsunuz.
        Bu rivayetleri arşivime ekliyorum hemen.[/quote]

        F. Altan hocam bu bilgiler için Allah razı olsun. Gerçekten de tarihe not düşecek rivayetler bunlar. Bu rivayetleri arşivime ekleyerek size kalben teşekkür ediyor ve bu konuda bizi aydınlattığınız için size minnettarım.
        [/quote]

        Yorum


          #79
          Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

          SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

          Hayır, yanılıyorsunuz. İsimleri bazı rivayetlerde açıklanmıştır. Bir araştırmacının böyle kesin konuşması doğru olmasa gerek. Ben bu konular üzerinde fazla durmak istemiyordum, ama sizin bu yazınızı görünce bu konuyla ilgili Bihar'ul-Envar kitabını biraz karıştırdım. Karşıma şu rivayet çıktı:

          "el-İcli, an İbn-i Zekeriyya el-Kattan, an İbn-i Habib, an İbn-i Bohlul, an ebiyhi, an Abdullah b. Fazl el Haşimiy, an ebiyhi, an Ziyad b. Munzir qale: Haddeseni cemaatun minel meşiyhe, an Huzeyfe b. Yeman, innehu qale: elleziyne neferu biresulillahi naqetehu fi munsarefihi min Tebuk erbeate aşer: Ebu'ş-Şürur ve Ebu'd-Devahi ve Ebu'l-Meazif ve ebuhu ve Talha ve Sa'd b. Ebi Vakkas ve Ebu Ubeyde ve Ebul'A'ver ve Muğayre ve Salim mevla Ebi Huzeyfe ve Halid b. Velid ve Amr b. As ve Ebu Musa Aş'ari ve Abdurrahman b. Avf ve hum elleziyne enzelellah azze ve celle fiyhim: "Ve hemmu bima lem yenalu."

          Beyanun: Ebu'ş-Şürur ve Ebu'd-Devahi ve Ebu'l- Meazif: Ebubekr, Ömer ve Osman.. evil murad bi Ebi'l-Meazif Muaviye ve Ebuhu Ebu Süfyan."

          "el-İcli, İbn-i Zekeriyya el-Kattan'dan, İbn-i Habib'den, İbn-i Bohlul'dan, babasından, Abdullah b. Fazl el Haşimi''den, babasından, Ziyad b. Munzir'den şöyle nakleder:
          Şeyhlerden bir grup cemaat, Huzeyfe b. Yeman'dan bana şöyle dediğini anlattılar:
          Resulullah'ın (s.a.a) devesini Tebuk'tan dönüşünde ürküten 14 kişi şunlardı:
          Ebu'ş-Şürur, Ebu'd-Devahi, Ebu'l-Meazif ve babası, Talha Sa'd b. Ebi Vakkas, Ebu Ubeyde, Ebul'Aver, Muğayre, Ebi Huzeyfe'nin kölesi Salim, Halid b. Velid, Amr b. As, Ebu Musa Eş'ari ve Abdurrahman b. Avf.
          Allah Teala bunların hakkında şu ayeti indirmiştir: "Başaramadıkları bir işe (Peygamber'e suikasta) yeltendiler." (Tevbe/74)

          Açıklama: "Ebu'ş-Şürur, Ebu'd-Devahi ve Ebu'l-Meazif'ten kasıt; Ebubekr, Ömer ve Osman'dır. Veya Ebu'l-Meazif'ten kasıt, Muaviye ve onun babası Ebu Süfyan'dır."

          (Bihar'ul-Envar, c.21,s.22; el-Hısal, c.2,s.91)
          Kaç haftadır bu konu tartışılmakta ama siz bu kaynakları yazma zahmetinde yeni bulunuyorsunuz. Şahsi olarak benim görüşüm ben buna inanmıyorum değil biharul envardan el-Kafiden delil getirsen bile inanmam bu benim şahsi görüşümdür.

          Hangi hadis kitabında geçtiğini belirtmese de var olduğunu itiraf etmiştir ama bir ravisinden dolayı onu kabul etmemiştir. Ama arkadaşlar, bu ravinin birçok Sünni alimlere göre güvenilir olduğunu ve ondan hadis naklettiklerini açıkladılar. Yani o reddetse de diğer Sünni alimler onun rivayetini kabul ediyorlar.
          Arkadaş, insaflı olsaydı buna da değinirdi ama onun amacı reddetmek olduğundan açıklamaları görmezlikten gelmiştir.
          Ne güzel dediniz bir ravisinden dolayı kabul etmemiştir nokta. Konu bir başka muhaddisina limin bu rivayeti kabul edip etmemesinden öte İbn-i Hazmın bu rivayeti kabul edip etmediği idi. Arkadaş delil getirdi ve dediki İbn-i Hazm bunu muhalla adlı eserinde vardır ve İbn-i hazmın bunu kabul ediyormuş gibi lanse etti ama gördükki İbn-i Hazm KABUL ETMİYOR.

          Bu neye benzer biliyormusunuz? Mü'min Mektebi Mülkiye'nin verdiği çok güzel örneğe benzer. Birileri İmam Humeyni'nin falanca filanca eserinden delil getirip İmam Humeyninin Kuranın tahrif edildiğine inandığını iddia etmesi gibi halbuki o eserde İmam bu rivayetlere eleştiri getirmektedir.

          O zaman biri çıkar derki İmam Humeyni bu rivayeti eleştiriyor ama ahbariler kabul ediyor veya Muhaddisi Nuri kabul ediyor yada şimdiki düşüncelerini belirtmeyerek Hasanzade Amuli kabul ediyor der.

          Benim naklettiğim rivayetin ravisi Huzeyfe'dir. İbn-i Hazm'ın naklettiği rivayeti ben şahsen gidip araştırmadım ama araştırmacı sn. Hudeyfe araştırdığı için onun sözünü öyle kabul ettim ve bizzat kendim gidip saatlerce vakit vererek araştırmayı gerek görmedim. O rivayeti aktaran da ben değildim, benden istemesi de ayrı bir konu.
          Araştırmadığınız bir konu hakkında fikir yürütmeye de hakkınız yok bir eser olumadan o eser hakkında fikir yürütmek ne kadar ilmidir?

          Rivayeti aktaranda hayatında İbn-i Hazmın el-Mücella fî tahkiki ehâdîsi'l-muhalla adlı eseri bırakın eline almayı görmüşlüğü bile yoktur. ( Bu rivayeti buraya aktaran şahıs)
          EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

          Yorum


            #80
            Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi


            Kaç haftadır bu konu tartışılmakta ama siz bu kaynakları yazma zahmetinde yeni bulunuyorsunuz. Şahsi olarak benim görüşüm ben buna inanmıyorum değil biharul envardan el-Kafiden delil getirsen bile inanmam bu benim şahsi görüşümdür.
            hudeyfe


            Değerli hudeyfe kardeşim, ben bu ifadelerinizi anlayamadım. Daha doğrusu göründüğü gibi anlamak istemedim. Bunu biraz açarmısınız.


            Yorum


              #81
              Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

              Saygıdeğer selmanican abi Tebürk seferi dönüşü yapılan suiksatta münafıkların isimleri konusunda ben biharul envarda ismi zikredilen bazı şahısların bu suikastta bulunduklarına inanmıyorum. Bu isimlerin kim olduğu konusundaki rivayet El-Kafide geçse ble ben inanmıyorum o bazı şahısların bu cürümü işlediklerine. Bu benim şahsi görüşümdür ne usuldandır bu nede furuudandır.
              EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

              Yorum


                #82
                Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                sn Hudeyfe; diyorsunuz ki:

                " Kaç haftadır bu konu tartışılmakta ama siz bu kaynakları yazma zahmetinde yeni bulunuyorsunuz. Şahsi olarak benim görüşüm ben buna inanmıyorum değil biharul envardan el-Kafiden delil getirsen bile inanmam bu benim şahsi görüşümdür."


                inanıp inanmamanız sizi bağlar ama inanmama konusunda gerekçelerinizi bilmek isteriz... bu inancınızı açıkladığınızda başkalarını ne hakla yanıltıyorsunuz diye sorma hakkına da sahip oluruz...


                " Ne güzel dediniz bir ravisinden dolayı kabul etmemiştir nokta. Konu bir başka muhaddisina limin bu rivayeti kabul edip etmemesinden öte İbn-i Hazmın bu rivayeti kabul edip etmediği idi. Arkadaş delil getirdi ve dediki İbn-i Hazm bunu muhalla adlı eserinde vardır ve İbn-i hazmın bunu kabul ediyormuş gibi lanse etti ama gördükki İbn-i Hazm KABUL ETMİYOR.


                kusura bakmayın burada nakıs kıyasa düşmüşsünüz.. sanki bir rivayet için tek doğruluk şartı hangi kitapta geçiyorsa o kitabın yazarınca benimsenmesiymiş gibi batıl bir akıl yürütme var. bu batıl bir düşüncedir. neden derseniz:

                İbn Hazm bir rivayet nakletmiş uydurma diye. İbn Hazm naklettiyse bu rivayeti o reddettiğine göre o uydurmuş olamaz. o halde İbn hazm bunu nereden almış ona bakılır. Ravilerine tabi ki.. Ravilerin hepsi güvenilir diyor ancak biri hariç bu bir kişiden dolayı ben bu rivayeti uydurma buluyorum diyor...

                şimdi akıl sahibi sormaz mı neden uydurma buluyorsunuz bu raviyi diye. nitekim bunu sen doğru bulmayabilirsin ama herkes doğru buluyor diyor akıl sahipleri. bu durumda İbn Hazmın var diyerek naklettiği rivayette, yine onun koymuş olduğu kusur kalkmış olur.. ve rivayet sahih hale dönüşür.. bu olayın en basit akli açıklaması dier yandan;

                diyelim ki gerçekten de İbn Hazm'n bahsettiği bu ravi gerçekten de yalancı; bu durumda hemen rivayete uydurma diyebilir miyiz? eğer böyle yaparsak elimizde rivayet kalır mı bilmiyorum.. bir ravi yalancı diğerleri sika ise bu durumda sorulacak ilk soru, yalancı ravi başta ortada mı yoksa sonda mı? sondaysa pek sorun yok başta ve ortadaysa, bu durumda İbn Hazm'a denir ki; sen nasıl bir iddiada bulunuyorsun ki, yalancı gördüğün ravilerden sika gördüklerin nakletmiş bunun nedeni nedir?

                yine diğer sorulacak sorulardan bir tanesi de, yalancı ravi bu rivayeti uydurmuş mu? yoksa yalancı tüm sözleri yalan olacak diye şart mı vardır tabi ki hayır. uydurdu diyorsanız bunun gerekçesi nedir? bu rivayet hangi daha güçlü rivayetlere zıttır?...

                yani akıl sadece sizde yok Hudeyfe, ben reddettim demesi kolay ama neden?...


                " Bu neye benzer biliyormusunuz? Mü'min Mektebi Mülkiye'nin verdiği çok güzel örneğe benzer. Birileri İmam Humeyni'nin falanca filanca eserinden delil getirip İmam Humeyninin Kuranın tahrif edildiğine inandığını iddia etmesi gibi halbuki o eserde İmam bu rivayetlere eleştiri getirmektedir.

                O zaman biri çıkar derki İmam Humeyni bu rivayeti eleştiriyor ama ahbariler kabul ediyor veya Muhaddisi Nuri kabul ediyor yada şimdiki düşüncelerini belirtmeyerek Hasanzade Amuli kabul ediyor der.


                Herkesin mü'minliğini ancak Allah bilir ve bu yeterlidir de ancak bizim sorunumuz mantık hatalarına işaret etmektir..
                yani burada iddia sizin dediğinz gibi midir? gerçekten de;
                Humeyni (k.s.) içn verdiğiniz örnek;

                1- Humeyninin Kur'an'ın tahrif edildiğine inandığını mı gösterir?

                2- Bizim için Kur'an tahrif edildiğine dair kesin bilgi haline mi dönüşür?

                3- Bu rivayeti ahbarilerin kabul ettiğini ama gerçeğin böyle olmadığını mı ve Humeyninin de gerçeğe inandığını mı gösterir...

                bu örneklerde de batıl kıyasınız devam ediyor. bizim İbn hazm olayıyla bunu benzetmemiz şu durumda doğrudur:

                Humeyni kitabına Kur'an'ın tahrif olduğuna dair rivayeti almış, ama bu uydurmadır. gerekçesi de naslara, diğer hadislere, akla, hatta müslümanların çoğunluğunun görüşüne bu rivayet aykırıdır, ravileri yalancıdır dedi.. biz, İbn Hazmın rivayetindeki illeti silebildiğimiz gibi Humeyninin kitabına aldığı rivayeti red konusunda gösterdiği illetlerin tamamını da silebilirsek o durumda rivayeti ve verdiği bilgiyi doğru kabul edebiliriz.

                ancak buradaki en önemli nokta yine de Humeyni bu rivayeti kabul ediyor diyemeyiz. Çünkü o reddediyor. Bu nokta İbn Hazm rivayetine uyarlanacak olursa biz İbn Hazm bu rivayeti kabul ediyor diyemeyiz. zaten bunu diyen de çıkmadı. burada denilen İbn hazm rivayeti aktarıyor ama kabul edilemez diyor. bizse hayır rivayeti aktarıyorsun ama red gerekçen geçersiz dolayısıyla rivayeti aktarmakla oluşturduğun bilgiyi silmeye gücün yetmiyor diyoruz...

                Yorum


                  #83
                  Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                  [quote author=Hudeyfe link=topic=9598.msg63864#msg63864 date=1260017992]
                  SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                  Saygıdeğer selmanican abi Tebürk seferi dönüşü yapılan suiksatta münafıkların isimleri konusunda ben biharul envarda ismi zikredilen bazı şahısların bu suikastta bulunduklarına inanmıyorum. Bu isimlerin kim olduğu konusundaki rivayet El-Kafide geçse ble ben inanmıyorum o bazı şahısların bu cürümü işlediklerine. Bu benim şahsi görüşümdür ne usuldandır bu nede furuudandır.
                  [/quote]

                  Değerli hudeyfe kardeşim,

                  Öncelikle açmış olduğunuz bu başlık dolayısıyla tebriklerimi sunarım. Zira çok önem arzeden bir konu idi. Bende bir çok paylaştığım konuda copy-paste yaptığımda belirtilen mevzuların o kaynakta yada belirtilen yerde olmadığını görmüş ve zorda kalmışımdır. Ancak uzun uğraşlar sonunda gördüm ki ortada kasıt değil, aynı isimli farklı yazarlara ait yada farklı baskılara ait olmasından kaynaklanan sorunlar var. Dolayısıyla bu başlık altında yapılacak her türlü araştırma bizlerin işini kolaylaştıracaktır.

                  Yorum


                    #84
                    Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                    SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                    Sayın ehlibeytin izinde konunun bu kadar çok fazla uzamasından gerçekten sıkıldım.

                    Siz ilk yazıdan beri konuyu takip edip okudunuzmu?

                    Biz daha doğrusu ben burda İbn-i Hazmın neden kabul edip etmediğini kabul etmediği ravinin sıkamı metrukmu tartışmıyoruz. Arkadaş İbn-i Hazmdan delil getirdi ve İbn-i Hazmın bu rivayeti kabul ettiği ima etti bende İbn-i Hazmın bunu kabul etmediğini yazdım nokta.

                    Dahada konuyu uzatmanın ne anlamı var anlıyamadım bana ne İbn-i Hazmın hadis krtirelerinden veya diğer muhaddislerin hadis kriterlerinden konumuz bumudur?

                    EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                    Yorum


                      #85
                      Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                      SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-EYTE

                      Allah razı olsun selmanican abi
                      EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                      Yorum


                        #86
                        Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                        [quote author=Hudeyfe link=topic=9598.msg63873#msg63873 date=1260019787]
                        SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE
                        Sayın ehlibeytin izinde konunun bu kadar çok fazla uzamasından gerçekten sıkıldım.
                        Siz ilk yazıdan beri konuyu takip edip okudunuzmu?
                        Biz daha doğrusu ben burda İbn-i Hazmın neden kabul edip etmediğini kabul etmediği ravinin sıkamı metrukmu tartışmıyoruz. Arkadaş İbn-i Hazmdan delil getirdi ve İbn-i Hazmın bu rivayeti kabul ettiği ima etti bende İbn-i Hazmın bunu kabul etmediğini yazdım nokta.
                        Dahada konuyu uzatmanın ne anlamı var anlıyamadım bana ne İbn-i Hazmın hadis krtirelerinden veya diğer muhaddislerin hadis kriterlerinden konumuz bumudur?
                        [/quote]
                        yazdıklarınızdan herkes böyle bir rivayetin uydurma olduğunu çıkarıyor oysa bu sağlıklı sonuç değil.. bu yanlışlık karşısında susamam... konuyu da baştan beri takip ediyorum hem de dikkatle..

                        Yorum


                          #87
                          Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi


                          Değerli hudeyfe kardeşim;

                          İsimler konusunda şahsi düşüncenizi sunmuşsunuz elbette bana da saygı duymak düşer. Belirttiğiniz gibi bu konu ne usulden ne de furuu dandır.

                          Benim şahsi görüşüme gelince; Hz Huzeyfe'ye bildirilen isimler kimdi bilmiyoruz ancak şu kesin ki bu münafıklar ashabtan ve isimleri açıklandığı zaman büyük sıkıntılara sebebiyet verecek isimler. Eğer bu münafıklar sıradan ve sahabeler gözün de itibarsız şahıslar olsa veya nifakları meşhur kişiler olsa idi Efendimiz (saa) bu şekilde gizemli davranmaz idi.

                          Peygamber vasiyet yazdırmaya çalıştığı anda terör estiren, Peygamberin vefatı esnasında ümmet yas tutarken kılıcıyla terör estiren, Ali gibi birisi karşısında entrikalarla hak iddia eden, fedeki bir hanımefendi'nin elinden haber bile vermeden alan, yine bu hanım efendinin kapısına varıp kabadayılık yapan insanlar hakkında aslı astarı sadece bir atı ürküttükleri söylense hiç şüphe etmem...Buda benim şahsi görüşümdür.

                          Tam aksine eğer Hz Huzeyfe'ye söylenen isimler f_altan hocamızın aktardığı rivayetteki şahısların dışında birileri olsa idi hiçde inanmazdım.


                          Yorum


                            #88
                            Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                            SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                            Değerli selmanican abi aynı şekilde bende sizin düşüncelerinize saygı duyarım bu sizin kabul ettiğiniz görüşlerdir buna benim karşı gelmeye hakkım yok daha öncede belirttiğim gibi ne usuldandır nede furuudandır bu gibi tarihi konuların şahısın inanıp inanmaması kendisini bağlar bir başkasını taklid etmeye veya bir başkasının görüşlerini kabul etmek mecburiyetinde değildir.

                            EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                            Yorum


                              #89
                              Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                              [quote author=Hudeyfe link=topic=9598.msg63882#msg63882 date=1260021025]
                              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                              Değerli selmanican abi aynı şekilde bende sizin düşüncelerinize saygı duyarım bu sizin kabul ettiğiniz görüşlerdir buna benim karşı gelmeye hakkım yok daha öncede belirttiğim gibi ne usuldandır nede furuudandır bu gibi tarihi konuların şahısın inanıp inanmaması kendisini bağlar bir başkasını taklid etmeye veya bir başkasının görüşlerini kabul etmek mecburiyetinde değildir.


                              [/quote]


                              eywallah değerli kardeşim... Ancak şunuda belirtmeliyim. İbni Hazm'ın düşüncelerine verilen önemden çok daha fazlasını biharul envar ve kafi hak ediyor olsa gerek. Ve yaptığımız çalışmalardaki amacı iyi izah etmeliyiz. Zira şuan mektebin düşmanları, harıl harıl "şialar, asılsız düşüncelerle insanların kafasını bulandıyor. verdikleri çoğu kaynak doğru değil." düşüncesini yayıyorlar. Bu azılı ehl-i beyt düşmanlarının elini kuvvetlendirecek yanlışları düzeltmek mektebe en büyük hizmetlerden birisi olacaktır. Ancak bu hizmeti yaparken güzel paylaşımlarda bulunan dostlarımızıda kırmadan ve küçük düşürmeden. Zira kırık kalbin ve kardeşini küçük düşürmenin hiçbir mazereti olmaz adl-i ilahi de.


                              selam ve dua ile....

                              Yorum


                                #90
                                Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                                [quote author=selmani_can link=topic=9598.msg63884#msg63884 date=1260022010]


                                eywallah değerli kardeşim... Ancak şunuda belirtmeliyim. İbni Hazm'ın düşüncelerine verilen önemden çok daha fazlasını biharul envar ve kafi hak ediyor olsa gerek. Ve yaptığımız çalışmalardaki amacı iyi izah etmeliyiz. Zira şuan mektebin düşmanları, harıl harıl "şialar, asılsız düşüncelerle insanların kafasını bulandıyor. verdikleri çoğu kaynak doğru değil." düşüncesini yayıyorlar. Bu azılı ehl-i beyt düşmanlarının elini kuvvetlendirecek yanlışları düzeltmek mektebe en büyük hizmetlerden birisi olacaktır. Ancak bu hizmeti yaparken güzel paylaşımlarda bulunan dostlarımızıda kırmadan ve küçük düşürmeden. Zira kırık kalbin ve kardeşini küçük düşürmenin hiçbir mazereti olmaz adl-i ilahi de.


                                selam ve dua ile....


                                [/quote]


                                SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                                Allah razı olsun abi dediklerinizi dikkate almaya çalışacam inş
                                EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X