Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)

    HUVE'L AZİZ

    SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

    Hudeyfe sen Ömer bin Hattabın Hudeyfeye sorusunu ümitle korku arasında olduğundan dolayı sorduğuna inanıyor musun?
    Biz burda benim veya senin ne inandığınımı konuşuyoruz? Bilgin olsun ben inanmıyorum yukarda da zaten ehl-i sünnetin beyanatı budur yazdım benim değil.

    Ömer bin hattap için olay açık olduğu için, bu daha çok Ömerin kendi durumunu, yönetimdeki gücünü de kullanarak gizletmesi çabasıdır. Ve Hudeyfe El Yemani de onun istediği şekilde cevap vermiş ya da ona verdirilmiştir. yani onun adına hadisin bu bölümü uydurulmuştur.
    Bu konuda delilleriniz ne diyecem konu başka mecralara kayar ve dahada uzar en iyisi demiyeyim.

    Hudeyfe, darda kaldığın zaman kendi görüşüne zıt da olsa bu Ehli sünnetin görüşüdür bunlar böyle inanıyorlar demen etik midir?
    Eğer bir konu konuşuluyorsa ve bu hem inancıma zıd ekolün görüşü ve de bağlı bulunduğum ekolün görüşü çerçevesinde konuşuluyorsa gerektiği yerde bu benim inancıma zıdtır ama karşı tarafın delilleri inancı budur derim. Allame Askeri’nin Ekoller adlı eserinde ilkin ehl-i sünnetin görüşlerini getirmiyormu? Sonrada bunlara gereken cevabı veriyor. O zaman Allame bunlar inancıma zıdtırlar niye yazayımmı demesi gerekirdi?

    Biz Ehli sünnetin görüşünü zaten biliyoruz. onlara göre böyle bir suikastte bu isimlerin bulunması mümkün değildir. konuştuğumuz konu bu değil. konuştuğumuz konu gerçekte bu suikastta kimlerin yer aldığı...

    ki bu da ortaya çıkmış durumda ama hala inat etmektesin..

    Bu suikastta kimlerin yer aldığını 3 ekolün görüş ve delillerine göre konuşulmuyormu? Yoksa sadece şiaya göre mi konuşuluyor?

    Ortaya çıkan hiçbir şey yok. Siz her zamanki gibi duygusal davranıyorsunuz.
    EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

    Yorum


      Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)

      [quote author=Hudeyfe link=topic=9598.msg125386#msg125386 date=1305666420]
      Bu konuda İslam Araştırma Merkezinde bulunan baskıda aldığım fotokopilerde İbn-i Hazm'ın böyle bir beyanatı yok sadece metruk bir ravi olduğunu söyliyor.[/quote]

      bir alim bile olsa, eğer dayandığı bir delil yoksa bu sadece değersiz bir iddadır. rical, dirayet ve s. açıdan bir hadis hakkında hüküm veren muhaddisler ble eleştiriliyor, görüşleri redd ediliyorken dayanaksız, kendi keyfine göre bir ravinin metruk olduğunu söylemek hiç şekilde makbul değildir. çok merak ediyorum acaba şuana kadar 1 tane bile olsa rical alimi Velid için "metruk" dedimi?

      Ben bu sonucu çıkaramıyorum gelip soru sorması ve devamında Hz Huzeyfe’nin olmadığını beyan etmesi Ömer’in olmadığı anlamına gelir. Eğer ortada bir takiyye varsa o zaman susması gerekirdi. Ömer’in hilafeti döneminde ki genel durumu göz önünde bulundurmak gerek gerçekten o dönem zarfında Hz Huzeyfe’nin takiyye yapacak hemde öyle zor bir durum ki takiyye gereği yalan söyleyecek bir durum var mıydı?
      biz burada takiyyenin gizleme amaçlı olduğunu farz ediyoruz. eğer gizleme amaçlı ise susması gizleme olmaz, aksine insanların bu konuda düşünmelerine sebep olurdu. ikinci olarakta hadiste "Ömerin krallığı dönemi" diye bir ibare ve ya bunu çıkara bileceğimiz bir ifade yok. sadece Ömer ile Hz. Huzeyfe r.a arasındaki konuşmadan söz ediliyor ki, bu konuşma suikastin ertesi gün bile olmuş ola bilir.

      Biz burada bu mevzuyu ehl-i sünnetin genel kaideleri açısından inceliyoruz değil mi? Eğer evet ise ehl-i sünnetin cumhurunun hadis mecmuaları konusunda derecelendirmeleri ve kutub-i sitte, kutub-i tıs’a ve kutub-i arbitaş dışındaki hadis mecmualarına hangi gözle baktıklarını Süphi es Salih’in Hadis İlimleri ve Istılahları adlı esere bakman yeterlidir.
      evet, doğrudur. biz ehli sünnet açısından olayı inceliyoruz. Kutubi sitte, kutubi tıs’a ve kutubi arbitaş ile diğer kaynaklarında bir değerde olmadığı bilinen bir gerçek, yoksa böyle bir sıralama zaten olmazdı. ama bu sıralamanın olmaması diğer kitaplardaki bilgilerin sahih olmadığı, onların atılması gerektiği ve ya dini konularda bağlayıcı olmadığı anlamına gelmez. nitekim Buhari ve Müslim şartlarına göre sahih olan, hatta mütevatir olan ama bazı nedenlerden (!) dolayı Buhari ve Müslimin almadığı hadislerden az-çok haberimiz var.

      Bahsettiğiniz delili elinize ulaştığı an yazmanız gerekmez miydi?
      bu konuda hatalı davrandığımı kabul ediyorum. ulaştığım an paylaşmam gerekirdi.

      [img width=1000 height=489]http://velayet.files.wordpress.com/2011/05/beyhaki.jpg[/img]
      Beyhaki, "Delailun Nübüvve"


      Bu konuda sana falanca rical alimi falanca eser demiyecem pratikte varolanı yazayım. Velid’ten nakledilen tüm rivayetlerini ehl-i sünnet hadis mecmualarına neden almadı? Bir muhaddis çıkar dese ben Velid’in naklettiği 10 hadisten sadece 5 tanesine güveniyorum diğer geri kalan 5 rivayet doğru bir şekilde bana ulaşmadı veya metinde bir tahrif var vs diyemez mi?
      Velidden almadımı yoksa Velid rivayet edemedimi? mesele bu. çünkü sika bir ravinin bazı problemlerden dolayı az rivayet etmesi mümkündür. mesela buna -ehli sünnet açısından- en güzel örnek Ebu Bekirdir. ne diyorlar? sünneti en iyi biliyordu. niye az hadis rivayet etti? çünkü devlet işleri ile uğraşıyordu.

      bu cevabın ne derecede doğru olduğu ayrı bir konu, fakat anlamatmak istediğim ravinin bazı problemler olduğundan az rivayet etmesinin onun rivayetlerinin kabul ve ya reddi konusunda delil olmayacağıdır.

      ikinci olarak, ehli sünnet kaynaklarında Velidden ne kadar hadis rivayet edilmiştir? üzerine konuştuğumuz mesele bu. bunu öğrenmek için ya önceden araştırmış birine -ibni Hacer, Nevevi, Zehebi ve bu gibiler- baş vurmamız gerekir yada kendimiz saymalıyız.

      sorunuza gelince, bunun şu şekilde mümkün olduğunu biliyorum. mesele 2 hadis gelir bir konu ile ilgili. diyelim ki, birini Velid diğerinide ondan daha güvenilir, daha üstün birisi rivayet etmiş. ikisi bir biri ile çelişiyor ve ya az farklılık arz ediyor. şu halde Velidin rivayeti "zayıf" ve s. denilemez ama şazz kalır, delile yaramaz, Velidden üstün, güvenilir olan kimsenin rivayeti ise kabul edilir. konu hakkında bildiğim budur. eğer ilaveniz varsa buyrun.

      Yorum


        Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)

        Biz burda benim veya senin ne inandığınımı konuşuyoruz? Bilgin olsun ben inanmıyorum yukarda da zaten ehl-i sünnetin beyanatı budur yazdım benim değil.
        burada bir şey söylemek isterim. biz ehli sünnet kaynaklarına, hadislerine esasen konuşuyoruz. bu hadislerin sahih, zayıf ve ya ravilerin durmunu da bizzat onlara göre alıyoruz. ama ehli sünnetin her hadis hakkında getirdiği yorumu kabullenemeyiz. neden? çünkü ehli sünnet kaynaklarında "sahabe" diye bilinen kimselerin yerildiğine dair hadisler var, üstelik sahih. bunları sözde doğru anlamak için birde Muaviye döneminin uydurmaları var. örnek verecek olursak: Rasul s.a.a Muaviye hakkında buyurdu ki: "Allahım onun karnını doyurma"

        ehli sünnetin buna nasıl yorum getirdiğini biliyorsunuz sanırım. bu kabul edilecek bir yorummudur? biz onların yorumlarını da gözden geçiririz ama yorumları bizim için hücciyet taşımaz.

        Yorum


          Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)


          Ben zıddını söylemiyorum zaten dediklerinize aynen katılıyor ve bana görede de budur zaten.

          yukardaki yazınıza cevabı inş yarın veririm şimdilik şunu söyliyeyim İbn-i Hazm'a göre Velid'ten ehl-i sünnet 7 hadis alır. Cevamiu's Sire'de geçiyor.

          EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

          Yorum


            Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

            [quote author=f_altan link=topic=9598.msg63610#msg63610 date=1259894040]
            "el-İcli, an İbn-i Zekeriyya el-Kattan, an İbn-i Habib, an İbn-i Bohlul, an ebiyhi, an Abdullah b. Fazl el Haşimiy, an ebiyhi, an Ziyad b. Munzir qale: Haddeseni cemaatun minel meşiyhe, an Huzeyfe b. Yeman, innehu qale: elleziyne neferu biresulillahi naqetehu fi munsarefihi min Tebuk erbeate aşer: Ebu'ş-Şürur ve Ebu'd-Devahi ve Ebu'l-Meazif ve ebuhu ve Talha ve Sa'd b. Ebi Vakkas ve Ebu Ubeyde ve Ebul'A'ver ve Muğayre ve Salim mevla Ebi Huzeyfe ve Halid b. Velid ve Amr b. As ve Ebu Musa Aş'ari ve Abdurrahman b. Avf ve hum elleziyne enzelellah azze ve celle fiyhim: "Ve hemmu bima lem yenalu."

            Beyanun: Ebu'ş-Şürur ve Ebu'd-Devahi ve Ebu'l- Meazif: Ebubekr, Ömer ve Osman.. evil murad bi Ebi'l-Meazif Muaviye ve Ebuhu Ebu Süfyan."


            "el-İcli, İbn-i Zekeriyya el-Kattan'dan, İbn-i Habib'den, İbn-i Bohlul'dan, babasından, Abdullah b. Fazl el Haşimi''den, babasından, Ziyad b. Munzir'den şöyle nakleder:
            Şeyhlerden bir grup cemaat, Huzeyfe b. Yeman'dan bana şöyle dediğini anlattılar:
            Resulullah'ın (s.a.a) devesini Tebuk'tan dönüşünde ürküten 14 kişi şunlardı:
            Ebu'ş-Şürur, Ebu'd-Devahi, Ebu'l-Meazif ve babası, Talha Sa'd b. Ebi Vakkas, Ebu Ubeyde, Ebul'Aver, Muğayre, Ebi Huzeyfe'nin kölesi Salim, Halid b. Velid, Amr b. As, Ebu Musa Eş'ari ve Abdurrahman b. Avf.
            Allah Teala bunların hakkında şu ayeti indirmiştir:
            "Başaramadıkları bir işe (Peygamber'e suikasta) yeltendiler." (Tevbe/74)

            Açıklama: "Ebu'ş-Şürur, Ebu'd-Devahi ve Ebu'l-Meazif'ten kasıt; Ebubekr, Ömer ve Osman'dır. Veya Ebu'l-Meazif'ten kasıt, Muaviye ve onun babası Ebu Süfyan'dır."


            (Bihar'ul-Envar, c.21,s.22; el-Hısal, c.2,s.91)[/quote]

            değerli hocam, bu hadisi II Meclisi r.a Şeyh Saduk r.a'ın "Hisal" kitabından aktarmıştır, yani hadisin aslı "Hisal" kitabındandır. orada hadis sizin aktardığınız sened ve metn ile geçmektedir. hadisin "Hisal" kitabından senedi ve çevirisi:
            • [li]حدثنا أحمد بن محمد بن الهيثم العجلي رضي الله عنه قال: حدثنا أحمد بن - يحيى بن زكريا القطان، قال: حدثنا بكر بن عبد الله بن حبيب، قال: حدثنا تميم ابن بهلول، عن أبيه، عن عبد الله بن الفضل الهاشمي، عن أبيه، عن زياد بن المنذر قال: حدثني جماعة من المشيخة، عن حذيفة بن اليمان أنه قال
              bana Ahmed b. Muhammed el-İcli r.a anlattı, dedi ki: bana Ahmed b. Yahya el-Kattan anlattı, dedi ki: bana Bekir b. Abdullah anlattı, dedi ki: Temim b. Behlul bana babasından, o Abdullah b. Fazl el-Haşimi'den, o babasından, o Ziyad b. Münzir'den anlattı, dedi ki: şeyhlerimizden bir cemaat bana Huzeyfe b. Yeman'ın şöyle dediğini anlattı:

              Şeyh Saduk r.a, "Hisal", sayfa 499
              [/li]


            bu hadisin senedi zayıftır. senedinde Ahmed b. Muhammed el-İcli hariç Ziyad b. Munzir'e kadar kırmızı ile işaretlediğim tüm raviler meçhuldürler. Ziyad b. Munzir sika (güvenilir)'dir fakat o da hadisi kimden aldığını söylemiyor "şeyhlerimizden bir cemaat" ifadesini kullanıyor ki, bu cematin kimlerden oluştuğu meçhul.

            Yorum


              Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)

              Tebuk suikasti haberlerinden elde ettiğimize göre suikast girişimi sırasında Nebi s.a.a'in yanında olan Hz. Huzeyfe r.a munafıkların kimler olduğunu biliyordu. şimdi aktaracağımız sahih hadis ile Hz. Hufeye r.a hiç şüpheye yer bırakmadan bunlardan birisini bizim için beyan edecektir.

              bu aktaracağım hadis benim çalışmam ve araştırmam değil, sitemizde master_ier nicki ile yazan kardeşimizin çalışmasıdır. ben onu sadece çevirip paylaşacağım, çalışmanın aslı şu linkte: http://hadis.313news.net/news/a-160.html


              [img height=350 width=224]http://hadis.313news.net/up/hadith/article/01/copy_marifa_as_sahaba_c2_uzqapaq2.jpg[/img][img height=350 width=224]http://hadis.313news.net/up/hadith/article/01/copy_marifa_as_sahaba_c2_s771.jpg[/img]

              resimde gördüğünüz sünni hadis alimlerinden Fesevi'nin "el-Marife vet-Tarih" adlı kitabıdır, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
              • [li]حدثني ابن نمير ، حدثنا أبي ، عن الأعمش ، عن شقيق قال : كنا مع حذيفة جلوساً، فدخل عبد الله وأبو موسى المسجد فقال: أحدهما منافق ثم قال: إن أشبه الناس هدياً ودلاً وسمتاً برسول الله صلى الله عليه وسلم عبد الله
                bana ibni Numeyr anlattı, dedi ki: babam bana Ameş'ten, o da şakik'den şöyle anlattı, dedi ki: Bir gün Hüzeyfe ile oturuyorduk. O sırada Abdullah b. Mesud ile Ebu Musa el-Eş'ari yanımıza geldiler. Hüzeyfe dedi ki: "Bunlardan biri münafıktır". sonra dedi ki: "insanlar içerisinde hal ve davranış açısından Rasulullah s.a.a'e en fazla benzeyen Abdullah'tır."

                Fesevi, "el-Marife vet-Tarih", 2/771, hadis 245
                [/li]

              Yorum


                Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)

                Elmeddin son belgeleri yeni gördüm. Maşaallah. Çok güzel bir Çalışma yapmışsın. Allah Razı olsun.

                Yorum


                  Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)

                  [quote author=Murtazaali link=topic=9598.msg166410#msg166410 date=1361442748]
                  Elmeddin, Maşaallah. Çok güzel bir Çalışma yapmışsın. Allah Razı olsun.
                  [/quote]
                  [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



                  [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

                  Yorum

                  YUKARI ÇIK
                  Çalışıyor...
                  X