Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

    [quote author=Hudeyfe link=topic=9598.msg65623#msg65623 date=1261006693]
    SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

    O rivayetin sahih olduğuna nasıl kanaat getirdiniz?

    Ravi silsilesinde bir kopukluk olmadığına dair araştırma yaptınızmı?
    Bu rivayeti nakleden tüm raviler sıka olduğuna dair araştırma yaptınız mı?
    Bu rivayette illet ve şazlık olmadığına dair araştırma yaptınız mı?

    Biharul Envarda bırakın zayıf hadisi zayıf hadislerin en düşük tabakası sayılan mevzu hadisler yok mu?

    Ben şahsi olarak araştırmadım siz eğer araştırdı iseniz delillerinizi sunarsınız bizde kabul ederiz.
    [/quote]

    kardeşim, bende araştırmadım. ama bu hadisin hem sünni kitaplarda geçmesi hemde şii kitaplarda geçmesi buna delil değilmi?

    Yorum


      Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

      SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

      ii de hudeyfe kardeşim

      biharul envarın derleyicisi alim hakkında nasıl bir hüküm üzerindesiniz o kendisi iyi niyetli sika biri midir? eğer öyleyse kitabına almış olduğu tüm hadislere sahih gözüyle mi bakılır zayıf gözüyle mi bakılır
      Biharul Envarın müellifi Allame Meclisi saygın sıka bir şia alimidir benim görüşüm budur Allame hakında. Allamenin sıka oluşu kendi yazmış olduğu eserlerde sahih olmayan mevzu hadislerin olmıyacağı anlamına gelmez. Kafi hakkında hiç bir şia alimi metruk demez aksine sıka der ama hiç bir şia alimi Kafinin hadis mecmuasındaki tüm hadisler sahihtir de demiyor. Biharul Envarı açar okursunuz ilk girişte Allame açıklama yapmıştır merak edenler açar okur.


      ta uydurma olduğuna dair bir illet görene kadar sahih mi kabul edilmesi gereklidir yoksa sahih olduğuna dair tüm deliller gösterilene kadar uydurma olduğu mu varsayılır...
      Ne uydurma olduğu kabul edilir nede sahih olduğu kabul edilir araştırmacı araştırdıktan sonra karar verir araştırmadan hüküm vermez. Ben şahsi olarak gereken açıklamamı yapmıştım tekrara luzum yoktur.

      ve bu tüm şianın temel rivayet kaynakları için geçerli midir. Şianın bu kaynaklarının diğer kitaplardan ayrılan bir yönü yok mudur? yoksa bunların sıradan diğer eserlerden farkı nedir bu konuda sahihlikle meşhur oluşları onların rivayetlerine bakışımızda olumlu hiç bir paya sahip olmalılar mı
      Bu kural şianında ehli sünnetinde tüm hadis kitapları için geçerlidir. Ne yani şia kitabıdır diye hadis kriterlerine tabi tutulmamalımıdır gözü kapalı kabulmu edilmelidir.

      Şianın diğer hadis mecmualarından ayıran en büyük özelliği hadis mecmuasına tamamen sahih demeyişi bundan dolayı takdire şayan bir ilmi yaklaşım sergilendi. Ama maalesef bu unutulmaya sırf şia hadis kitabıdır diye her ne kadar sahih denmese bile o konuma sokulmak isteniyor.

      Sahih oldukları meşhur olan rivayetlere kimsenin bi şey dediği yok. Allah rızası için Biharul Envarda geçen o rivayetin sıhahlık derecesi ( ki sahih ise o ayrı bir mevzu) meşhurmudur?

      siz tüm inanç ve yaşam ilkelerinizi bu şekilde gözden geçirdiniz (ancak bizzat kendiniz,) de öyle mi bu doğrulara sahip oldunuz?
      Hayır, Şii olmaya karar verdiğimde el kafiyi elime bile almamıştım sadece Merhum Şehid Ali Şeriatinin ve Şehid Mutaharrinin eserlerini okumuştum.

      sizin şia rivayet kitaplarınıza bu bakışınızın araştırma imkanı olmayan insanlar için ne anlama geleceğini düşündünüz mü?
      Duygusal olmaya gerek yok. Ben şahıs olarak Hudeyfe el-Batmani ehli sünnetin hadis mecmualarını nasıl değerlendirip araştırmaya tabi tutuyorsam şianın hadis mecmualarını araştırıp tabi tutmaya çalışıyorum. Bu size göre yanlış olabilir ama bana göre yapılması gereken bir işlemdir. İmam Cafer (as) mın şöyle dediği rivayet edilir. BİZDEN SİZE BİR SÖZ ULAŞTIĞINDA KUR-ANLA TARTIN UYARSA AMEL EDİN UYMAZSA DUVARA ÇARPIN. Ben bu hadis gereğince sırf şia hadis mecmuasıdır İmamlardan nakledilir diyerek gözü kapalı kabul etmiyorum araştırmaya tenkide tabi tutuyorum. Şayet öyle yapmazsam ahbarilerden hiçbir farkım kalmaz.
      Araştırma imkanı olmayanlar işlerine geldimi başka hadis mecmuaları hakkında kahraman kesilirler ama kendi hadis mecmualarında araştırma imkanları olmuyor nedense. Vakitlerini kendi inançlarını anlama araştırmaya versinler daha evladır.
      EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

      Yorum


        Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

        [quote author=Elmeddin link=topic=9598.msg65630#msg65630 date=1261031680]

        kardeşim, bende araştırmadım. ama bu hadisin hem sünni kitaplarda geçmesi hemde şii kitaplarda geçmesi buna delil değilmi?
        [/quote]

        SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

        Bildiğim kadarı ile sahih olabilmesi için delil değildir. Zayıf bir hadisin bir kaç kitapta geçmesi yada farklı ekollerin kitaplarında geçmesi o zayıf hadisi sahih yapmaz.

        Muhaddislerin hadis kriterlerinde böyle bir kural yok diyebiliyorum.

        Ehli-sünnetin müteber hadis kitaplarında bu yoktur. Bu gün Ehli-Sünnetin kabul ettiği 1. derecedeki Kutub-i sitte 2. derecedeki Kutubi tıs'a 3. derecedeki Kutub-i Arbitaşta böyle bir rivayet yok var ise buyrun delilinizi yazınız.
        EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

        Yorum


          Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

          SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE
          Ehli Beytten kasdınız kimler acaba?
          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

          Yorum


            Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

            [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=9598.msg65670#msg65670 date=1261048348]

            Ehli Beytten kasdınız kimler acaba?
            [/quote]

            SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

            Ahzab 33 te temiz ve pak kılınanlardır. Tek tek isim istiyorsan 12 İmamın hepsi.

            Ha dersin madem İmamlar temiz ve pak nasıl onlardan gelen rivayeti eleştiriye tabi tutarsın?

            Bunu unutmamak gerek o rivayeti rivayet eden raviler vardır ve İmamlar adına yalan söz de isnad edilme olasılığıda vardır.
            EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

            Yorum


              Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

              [quote author=Hudeyfe link=topic=9598.msg65673#msg65673 date=1261050930]
              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=9598.msg65670#msg65670 date=1261048348]

              Ehli Beytten kasdınız kimler acaba?
              [/quote]

              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

              Ahzab 33 te temiz ve pak kılınanlardır. Tek tek isim istiyorsan 12 İmamın hepsi.

              Ha dersin madem İmamlar temiz ve pak nasıl onlardan gelen rivayeti eleştiriye tabi tutarsın?

              Bunu unutmamak gerek o rivayeti rivayet eden raviler vardır ve İmamlar adına yalan söz de isnad edilme olasılığıda vardır.
              [/quote]

              Teşekkür ederim.
              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

              Yorum


                Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesinin devamı ümidi ile...Yeni incelenecek kaynaklar var ise incelenmesini yeni bir şeyler öğrenmek ümidi ile bekliyorum...selametle...

                Yorum


                  Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                  Öncelikle sn Hudeyfe kardeşim alıntılarda nickimi göremediğim için cevap yazma ihtiyacı hissetmemişim dha önce ama ayrıntılı olarak anlayarak okuduğumda cevap yazma ihtiyacı doğdu. sonra bi baktım kendimi savunuyormuşum. alıntılar bendenmiş yani.


                  "Kafi hakkında hiç bir şia alimi metruk demez aksine sıka der ama hiç bir şia alimi Kafinin hadis mecmuasındaki tüm hadisler sahihtir de demiyor."

                  sanırım burdaki Kafi kelimeleri yerine Kuleyni olacaktı..

                  "Ne uydurma olduğu kabul edilir nede sahih olduğu kabul edilir araştırmacı araştırdıktan sonra karar verir araştırmadan hüküm vermez. Ben şahsi olarak gereken açıklamamı yapmıştım tekrara luzum yoktur."

                  Bir rivayetin şii kitaplarda geçmesiyle sünni kitaplarda geçmesi arasında nasıl hiç bir fark görmezsiniz. O zaman şia alimlere hiç bir ek fazilet katmıyor, ya da Allah şiayı korumak için hiç bir katkı sağlamıyor anlamına gelmez mi?

                  her mektepte (mezhepte) derinlemesine ilim tahsil edenlerle mukallitler vardır. Birinciler içiin gerekli ve geçerli ilmi kurallar ile ikinciler için gerekli ve geçerli kuralları birbirinden ayırmalı değil miyiz? Kur'an'da ilimde alimler diye ayrı bir sınıf vardır. bunlar için ilmi kriterler ile diğerleri için ilmi kriterler aynı mıdır?

                  Örnek vermek gerekirse hangi ilmihal kitabında deliller ayrı ayrı zikredilmiştir? öyleyse tüm insanlar için burası açık bir yer. Burda şii hadis kitapları ile sünni hadis kitapları arasında hiç bir fark yoktur demek hangi görüşe hizmet eder? Hikmet ve adalet her şeyi eşit görmekte zahiri olmakta mıdır yoksa yerine göre laf etmekte midir?

                  araştırın. şii kitaplardaki uydurmalar ile sünni kitaplardaki uydurmalar aynı sayıda mıdır? şii hadis kitapların hidayete sevkedişi ile sünni hadis kitaplarının hidayete sevkedişi aynı derecede midir? Burada insafla hküm vermek gerekmez mi? tamam ilimde derinleşen alimler delilleri ve hadislerin sıhhati konusunda dediğinden daha fazla araştırma ve şüphe içinde olsunlar ama aynı şeyi halka nasıl söyleyebiliriz. Halk aynı şeyi kaldırabilir mi? Peygamberimiz s.a.a.'i muhataplara kabiliyetince konuşun demesine göre hareket ettiğine inanıyor musun?

                  "Şianın diğer hadis mecmualarından ayıran en büyük özelliği hadis mecmuasına tamamen sahih demeyişi bundan dolayı takdire şayan bir ilmi yaklaşım sergilendi. Ama maalesef bu unutulmaya sırf şia hadis kitabıdır diye her ne kadar sahih denmese bile o konuma sokulmak isteniyor.
                  "
                  Bu kural gereği alimler kitaplarda zayıf ve meçhul hadislere not düştüler. Şimdi bir şii sizin dediğinizle nasıl amel edebilir? Sizin dediğiniz hiç bir şii hadis kitabı okumasın buna harcayacağı vaktini açsın Kuleyninin Usulü Kafisini, hadis okumaya harcayacağı vaktini beş altı hadisin sahihi olup olmadığını araştırmakla geçirsin.. tüm hayatı boyunca..

                  Ee böyle olursa hayatın her alanında gerekli olan bir gerçek: bıranşlaşma ilimde dinde olmayacak mı? Amerikayı keşfetmek herkese ayrı ayrı mı şart? İlimde bir öncekilerin kültürü birikimi olmazsa nasıl çıkılacak işin içinden? amaç araştırmak için araştırmak mı yoksa yaşamak için araştırmak mı? Septisizm her alanda herkeste olması bir bilimsel sapış anlamına gelmez mi?

                  "Duygusal olmaya gerek yok. Ben şahıs olarak Hudeyfe el-Batmani ehli sünnetin hadis mecmualarını nasıl değerlendirip araştırmaya tabi tutuyorsam şianın hadis mecmualarını araştırıp tabi tutmaya çalışıyorum. Bu size göre yanlış olabilir ama bana göre yapılması gereken bir işlemdir. İmam Cafer (as) mın şöyle dediği rivayet edilir. BİZDEN SİZE BİR SÖZ ULAŞTIĞINDA KUR-ANLA TARTIN UYARSA AMEL EDİN UYMAZSA DUVARA ÇARPIN. Ben bu hadis gereğince sırf şia hadis mecmuasıdır İmamlardan nakledilir diyerek gözü kapalı kabul etmiyorum araştırmaya tenkide tabi tutuyorum. Şayet öyle yapmazsam ahbarilerden hiçbir farkım kalmaz."


                  1- araştırmalarınızı sıfırdan başlattığınıza inanmıyorum. Descartes'in bilgilerini temellendirdiği şekilde olan temellendirmeyi kastediyorum. Eğer evet diyorsanız bir hadisi nasıl araştırdınız ta baştan yazın da bir kritere tabi tutalım bakalım. gerçekten de dediğinize kendiniz uyuyor musunuz
                  a) nereden araştırıyorsunuz?
                  b) ravilerini diriltip görüşme imkanınız var mı? bu konuda başkalarının onlar hakkında dediklerini de bir hadis metni gibi kriterlere tabi tutmanız gerekmez mi? hatta tuttuklarınızın söylediği metinlerinde geçen bilgileri ve oradaki şahısları da aynı şekilde eleştiriye taib tutmak şart değil midir? bu böylece bir kısır döngüye girmez mi?
                  c) hadiste geçen kelimeleri anlamlandırmada zihninizin oluşturduğu anlamlar nerelerden oluştu. bunlar doğru mudur? örneğin yukarıdaki: "Kur'an'la tartın" emrinde Kur'an'la tartmayı nasıl beceriyorsunuz? Siz Kur'an'ın mücmelini müteşabihini mensuhunu nasihni vs. âmmını hâssını biliyor musunuz? Tüm bu konularda aklınızın şeytani kıyasla işlemediği konusunda kendinizi nasıl ikna ediyorsunuz? Hadis kitaplarında geçen hadisler için beslediğiniz bu şüpheleri aklın işleme sürecinde neden işletmiyorsunuz? işletiyor musunuz?

                  2- Cafer-i Sadık a.s. bu hadisi nerede kime söylemiş? Uydurma bir haber söz konusu olmuş da ona karşın mı söylemiş yoksa tüm şia hadisleri ve tüm okurları için mi söylemiş? Hadisi ve vurud sebebini bir yazın da ona göre doğru mu istinbat ediyorsun yanlış mı bir de biz bakalım?

                  3- Bu şekilde de septiklerden hiç bir farkınız kalmaz tehlikesi mevcut değil mi? Ve bu kendi yönteminizi burda yayarak şia hadisleri hakkında şüphelere neden olduğunu düşünmüyor musun?

                  4- Gerçekten de bir şii hadis kitabı ile bir sünni hadis kitabını eline aldığında sıhhat bakımından hiç bir fark hissetmiyor musun? Şii Alimlerin kitapları ile sünnilerin kitaplarını bir tutmakla inancın ve mektebin eserlere hiç bir katkısı olmamıştır şeklinde düz zahiri bir mantık yürütmekle adaletsizlik yaptığına dair korku duymuyor musun?

                  ...

                  " Araştırma imkanı olmayanlar işlerine geldimi başka hadis mecmuaları hakkında kahraman kesilirler ama kendi hadis mecmualarında araştırma imkanları olmuyor nedense. Vakitlerini kendi inançlarını anlama araştırmaya versinler daha evladır. "

                  bu konuda da adaleti elinden bıraktığını dşünüyorum. Çünkü şiilerin sika olan yaşayan alimlerden duyduklarını, ya da defalarca söylediğinin sahih olduğu görüşmüş yazarlarının yönlendirmesiyle böyle yaklaştıklarını bilmiyor olamazsın.. senin yaptığın pire için yorgan yakmaya benziyor. ve bunun götürüsü getirisinden kat kat fazla.. Bir rivayet çürük diyelim ve biz buna yanlışlıkla sahih dedik. Şiada dinden çıkartacak böyle kaç tane hadis var? yalnız şu sitedekilerin ki neredeyse tamamı türkçe eserlerden bu rivayetlere ulaşacaklar ulaşabileceği şii hadislerin kaç tanesi bu niteliktedir? Aynı soruyu bir de sünni hadisler için soralım? sence bunlara evet aralarında bir fark yoktur demek adalet midir? eşitlik olabilir ama adalet midir? senin dediğinle hiç bir şii hadis okuyamaz bu sitedekilerden.. hatta sünniler de şii hadislerle sünni hadisler arasında sıhhat açısından bir fark yokmuş öyleyse şii olmakla sünni olmak arasında ne fark olabilir ki demeleri yanlış bir sonuç mu olur senin dediklerinden sonra. bu sonuca gitmelerinden bir zarar görmeyecek misin?

                  ben tek tek yanlışlığa neden olabilecek mektebimize zarar getireceğini düşündüğüm yazılarını ele alıp bildiğim kadar cevapladım.. senden de aynı hassasiyeti beklerim.. genel geçiştirici cevaplar yerine ayrıntı istiyorum mümkünse.. neden diye?....

                  Yorum


                    Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                    [quote author=Mufazzal link=topic=9598.msg92919#msg92919 date=1277722652]
                    İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesinin devamı ümidi ile...Yeni incelenecek kaynaklar var ise incelenmesini yeni bir şeyler öğrenmek ümidi ile bekliyorum...selametle...
                    [/quote]

                    Mufazzal kareşim hudeyfe ile yazışmalarımızın başlıkla alakası yoksa yeni bir başlık açıp bunları oraya taşıyabilirsin: örneğn başlık şu olabilir:

                    "şii sünni hadis eserlerine bakışta metodoloji ne olmalıdır?"
                    En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 05.08.2020, 13:33.

                    Yorum


                      Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                      BİSMİTEALA

                      SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                      Başka bir başlığa taşınacak mı? Yoksa burda mı cevap vereyim?

                      Diğer konuya gelince bir kaç alim ile istişare etmem gerek ondan sonra inş.
                      EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                      Yorum


                        Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                        sen cevap ver gerekirse hepsi beraber taşınır.. diğer konu hangisi?

                        Yorum


                          Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                          BİSMİTEALA

                          SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                          Diğer konu ihtilaflı konulara delil olan kaynakların incelenmesi.

                          EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                          Yorum


                            Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                            BİSMİTEALA

                            SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                            İhtilaflara konu olan delillerin araştırılması meselesinden daha elzem olan konuları araştırmam gerektiğinden dolayı bu konuda beni mazur görün.

                            Özel olarak bir konu veya bir delil ve belge hakkında bilgi ve araştırma yapılması istenirse, o başka onu inş seve seve elimizden geldiği kadar yapmaya çalışırız
                            EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                            Yorum


                              Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                              BİSMİTEALA

                              SELAM OLSUN ALLAH’IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                              sanırım burdaki Kafi kelimeleri yerine Kuleyni olacaktı..
                              Aynen öyle olacaktı ben kelime hatası yaptım.

                              Bir rivayetin şii kitaplarda geçmesiyle sünni kitaplarda geçmesi arasında nasıl hiç bir fark görmezsiniz. O zaman şia alimlere hiç bir ek fazilet katmıyor, ya da Allah şiayı korumak için hiç bir katkı sağlamıyor anlamına gelmez mi?

                              her mektepte (mezhepte) derinlemesine ilim tahsil edenlerle mukallitler vardır. Birinciler içiin gerekli ve geçerli ilmi kurallar ile ikinciler için gerekli ve geçerli kuralları birbirinden ayırmalı değil miyiz? Kur'an'da ilimde alimler diye ayrı bir sınıf vardır. bunlar için ilmi kriterler ile diğerleri için ilmi kriterler aynı mıdır?

                              Örnek vermek gerekirse hangi ilmihal kitabında deliller ayrı ayrı zikredilmiştir? öyleyse tüm insanlar için burası açık bir yer. Burda şii hadis kitapları ile sünni hadis kitapları arasında hiç bir fark yoktur demek hangi görüşe hizmet eder? Hikmet ve adalet her şeyi eşit görmekte zahiri olmakta mıdır yoksa yerine göre laf etmekte midir?

                              araştırın. şii kitaplardaki uydurmalar ile sünni kitaplardaki uydurmalar aynı sayıda mıdır? şii hadis kitapların hidayete sevkedişi ile sünni hadis kitaplarının hidayete sevkedişi aynı derecede midir? Burada insafla hküm vermek gerekmez mi? tamam ilimde derinleşen alimler delilleri ve hadislerin sıhhati konusunda dediğinden daha fazla araştırma ve şüphe içinde olsunlar ama aynı şeyi halka nasıl söyleyebiliriz. Halk aynı şeyi kaldırabilir mi? Peygamberimiz s.a.a.'i muhataplara kabiliyetince konuşun demesine göre hareket ettiğine inanıyor musun?
                              Öncelikle biz halktan mı bahsediyoruz veya karşımdaki sen avam halktan mısın az çok ilme sahip değilmisin? Siteye giren herkes öyle mi tabiki değil eğer onu göz önünde bulundurursak bi şey yazmamak gerek hep hikaye menkibe ve basit şeylerden bahsetmek gerek
                              Sanırım anlatamadım tabiki benim nazarımda şia hadis külliyatı daha değerlidir ehl-i sünnetin hadis külliyatından. Şu yönden Şia ve Sunni hadis kitaplarını aynı işleme tabi tutarım Şia hadis kitabında geçiyor diye hadisin sıhhatına hadisin şerhine bakmamammı gerek gözü kapalı mı kabul etmem gerek. O zaman bu mantıkla nasıl olsa İmamlardan nakledildi İmamlar yalan söz söylemeyeceklerine göre şianın tüm hadis mecmuaları değil sahih mütevatirdir dememiz gerek bu mantıkla. Benim bildiğim usuli alimler hatta ahbari alimler bile bu kadar ile gitmemiştir. Bu gün eğer Şia muhaddisleri hadisleri inceleyip sonra hadisin derecesini sıhhatini şerhini yapıyorlarsa bende onu kaale alırım. Aynı işlem sunni hadis mecmuaları içinde geçerlidir. Bir çok hadisin ilk okuyuşta bana göre saçma geldi sonra şerhini okuduktan sonra o hadisin sahih olduğuna inandım.

                              Bu kural gereği alimler kitaplarda zayıf ve meçhul hadislere not düştüler. Şimdi bir şii sizin dediğinizle nasıl amel edebilir? Sizin dediğiniz hiç bir şii hadis kitabı okumasın buna harcayacağı vaktini açsın Kuleyninin Usulü Kafisini, hadis okumaya harcayacağı vaktini beş altı hadisin sahihi olup olmadığını araştırmakla geçirsin.. tüm hayatı boyunca..

                              Ee böyle olursa hayatın her alanında gerekli olan bir gerçek: bıranşlaşma ilimde dinde olmayacak mı? Amerikayı keşfetmek herkese ayrı ayrı mı şart? İlimde bir öncekilerin kültürü birikimi olmazsa nasıl çıkılacak işin içinden? amaç araştırmak için araştırmak mı yoksa yaşamak için araştırmak mı? Septisizm her alanda herkeste olması bir bilimsel sapış anlamına gelmez mi?
                              Allah rızası için ben bunumu dedim herkes yeni Amerikaları keşfetsin tabi eğer keşfedebiliyorsa ne ala yok eğer keşfedemiyorsa keşfedilen Amerikayı incelesin nasıl keşfedildi?
                              Ehl-i Sünnetin hadis mecmualarını okuduğumuz kadar Şianın hadis mecmualarını okuyup sonra kafamıza takılan rivayetleri gelip en azından burda soruyormuyuz burda şu şu şu hadis var şu şu şu ayete ters acaba burda kast edilen ne ayetle çelişiyor hadisin sıhhati ne alimlerin görüşü ne? Ama yok Buhari duruken ne gerek var değil mi?

                              1- araştırmalarınızı sıfırdan başlattığınıza inanmıyorum. Descartes'in bilgilerini temellendirdiği şekilde olan temellendirmeyi kastediyorum. Eğer evet diyorsanız bir hadisi nasıl araştırdınız ta baştan yazın da bir kritere tabi tutalım bakalım. gerçekten de dediğinize kendiniz uyuyor musunuz
                              a) nereden araştırıyorsunuz?
                              b) ravilerini diriltip görüşme imkanınız var mı? bu konuda başkalarının onlar hakkında dediklerini de bir hadis metni gibi kriterlere tabi tutmanız gerekmez mi? hatta tuttuklarınızın söylediği metinlerinde geçen bilgileri ve oradaki şahısları da aynı şekilde eleştiriye taib tutmak şart değil midir? bu böylece bir kısır döngüye girmez mi?
                              c) hadiste geçen kelimeleri anlamlandırmada zihninizin oluşturduğu anlamlar nerelerden oluştu. bunlar doğru mudur? örneğin yukarıdaki: "Kur'an'la tartın" emrinde Kur'an'la tartmayı nasıl beceriyorsunuz? Siz Kur'an'ın mücmelini müteşabihini mensuhunu nasihni vs. âmmını hâssını biliyor musunuz? Tüm bu konularda aklınızın şeytani kıyasla işlemediği konusunda kendinizi nasıl ikna ediyorsunuz? Hadis kitaplarında geçen hadisler için beslediğiniz bu şüpheleri aklın işleme sürecinde neden işletmiyorsunuz? işletiyor musunuz?
                              Araştırmaya sıfırdan başlamadım hele hele böyle önemli bir mesele için olacak iş değil zaten.
                              a) Hadis kitapları ve bu konuda ilmi birikimi olan alimlerin görüşleri
                              b) Raviyi diriltmek mi ne alaka bu gün bir muhaddis bir rivayetin sıhhatini belirtirken o rivayetin ravilerini mi diriltiyor yoksa o raviler hakkındaki bilgileri mi göz önünde bulundurup öyle hüküm veriyor. Abi kusura bakma ama ilahiyatta ne öğrettiler size böyle bir soruyu sormana gerçekten şaşırdım.
                              c) Bu konuda dediğim gibi hadis kitapları ve alimlerin görüşleri sonrasında benim kafama takılan sorularla işi halletmeye çalışıyorum.

                              2- Cafer-i Sadık a.s. bu hadisi nerede kime söylemiş? Uydurma bir haber söz konusu olmuş da ona karşın mı söylemiş yoksa tüm şia hadisleri ve tüm okurları için mi söylemiş? Hadisi ve vurud sebebini bir yazın da ona göre doğru mu istinbat ediyorsun yanlış mı bir de biz bakalım?

                              3- Bu şekilde de septiklerden hiç bir farkınız kalmaz tehlikesi mevcut değil mi? Ve bu kendi yönteminizi burda yayarak şia hadisleri hakkında şüphelere neden olduğunu düşünmüyor musun?

                              4- Gerçekten de bir şii hadis kitabı ile bir sünni hadis kitabını eline aldığında sıhhat bakımından hiç bir fark hissetmiyor musun? Şii Alimlerin kitapları ile sünnilerin kitaplarını bir tutmakla inancın ve mektebin eserlere hiç bir katkısı olmamıştır şeklinde düz zahiri bir mantık yürütmekle adaletsizlik yaptığına dair korku duymuyor musun?
                              2) Tüm hadisler için söylendi ne yani şu raviden gelen hadisleri kuranla tartın bu raviden gelenleri tartmayın çünkü o ravi masumdur asla yanılmaz bumudur yani.
                              Bu gün elimize ulaşan Şianın da Sunninin de tüm hadis mecmuaları için geçerlidir.
                              3) Bu benim kendi yöntemim değil bunu yapmayan muhaddis varmıdır acaba varsa örnek verebilirmisin? Şia hadis mecmualarında geçen hadisleri hadis ıstılahlarına tabi tutmadan gözü kapalı kabul eden.
                              4) Hiçbir korku duymuyorum bu konuda sunni hadis kitaplarını en ince ayrıntılarına kadar işleme tabi tutuyorsak şia hadis kitaplarınıda en ince ayrıntısına kadar işleme tabi tutmamız gerek.
                              Siz bu farkı anlıyamıyorsunuz elimizde iki eser var bu iki eseri yazan şahıslarda masum değil yanılma hata yapma olasıkları var. X kitab benim inancımın kaynağı değil y kitab inancımın kaynağı. Tabiki y kitab benim nazarımda daha değerlidir ama iki kitabıda kuran çerçevesinde değerlendirirken aynı işleme tabi tutmam gerek ne yani o benim inancımdandır ondan dolayı tölöransmı sağlamam gerek. Kusura bakmayın en azından benim tanıdığım ehlibeytin risaletind ebu yoktu.

                              bu konuda da adaleti elinden bıraktığını dşünüyorum. Çünkü şiilerin sika olan yaşayan alimlerden duyduklarını, ya da defalarca söylediğinin sahih olduğu görüşmüş yazarlarının yönlendirmesiyle böyle yaklaştıklarını bilmiyor olamazsın.. senin yaptığın pire için yorgan yakmaya benziyor. ve bunun götürüsü getirisinden kat kat fazla.. Bir rivayet çürük diyelim ve biz buna yanlışlıkla sahih dedik. Şiada dinden çıkartacak böyle kaç tane hadis var? yalnız şu sitedekilerin ki neredeyse tamamı türkçe eserlerden bu rivayetlere ulaşacaklar ulaşabileceği şii hadislerin kaç tanesi bu niteliktedir? Aynı soruyu bir de sünni hadisler için soralım? sence bunlara evet aralarında bir fark yoktur demek adalet midir? eşitlik olabilir ama adalet midir? senin dediğinle hiç bir şii hadis okuyamaz bu sitedekilerden.. hatta sünniler de şii hadislerle sünni hadisler arasında sıhhat açısından bir fark yokmuş öyleyse şii olmakla sünni olmak arasında ne fark olabilir ki demeleri yanlış bir sonuç mu olur senin dediklerinden sonra. bu sonuca gitmelerinden bir zarar görmeyecek misin?
                              Allah rızası için söyle bu gün hangimiz en azından el-Kafi’ye yazılan şerhlerden haberimiz var Türkçesimi yok o zaman bu türkiyedeki şiaların ayıbıdır. En önemli hadis kitabı gerçi bırak şerhini daha kendisi tam olarak tercüme edilmedi ben daha şerhin peşindeyim.
                              Şia hadis mecmualarında geçen zayıf bir hadise sahih veya sahih bir hadise zayıf diyen kişinin dinden çıkacağını ben iddia etmedim varsa iddia eden gelsin buraya.
                              Aynı hassasiyeti neden sunni hadis mecmuaları için göstermiyorsunuz o sizin gereksiz dediğiniz hadisler Peygamberin sözleri ise varsa aralarında şöyle en azından 1 tane o zaman siz Peygamberin sözüne gereksiz demekten kormuyormusunuz?

                              Allah rızası için tek taraflı düşünmeyin aşın kendinizi artık taassubi bir mezhepçilik penceresinden bakmayın. Yeni şii olmadınız ilk dönem olsa tamam derim o dönemlerde insan ateşli olur siz o durumda değilsiniz.
                              EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                              Yorum


                                Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                                bu dediklerin mümkün değil, demek istedim. başkalarını eleştirdiğin konuları kendin yapmıyorsun da yapamazsın da. çünkü insan ömrü sınırlı bu dediklerini uygulamaya vakit yetmez. her hadisten şüphe edip doğruluğuna delil bulana kadar onu uydurma kabul etmek hadisleri kaldırıp atmak anlamına gelir. ancak şia hadis kitaplarında her hadis sahih kabul edilir ihlasla okunur dikkat çeken bir bozukluk görülürse anlamda ya da alimlerimiz bu zayıf ya da meçhuldür şeklinde bir ibare düşmüşlerse o zaman hadis araştırılır. ama her hadise araştırmadan sahih değil demek ve bu araştırmayı herkesten beklemek hadisleri kaldırıp atmak anlamına gelir. bunu demek istiyoruz.

                                bu konuda sünni hadis kitapları için aynısını düşünemem. Çünkü bozuk itikatlı insanların kriterlerinden geçmiştir bu kitaplar bilhassa muaviye onayından.. onun yandaşlarının olaylara dine inanç ve ibadetlere bakışı şiilerinki gibi midir ki onların hadisleriyle şiilerinkini bir göreyim. bu zaten mevcut kitaplarda görülmektedir.

                                buhari ile El kafiyi yanyana koyun sıhhat bakımından tartın.. bu dediklerim doğru görülecektir. böyleyken bu ikisini aynı görmek ne adalet ne mantık ne de faydaya sığar. Buharide her hadise şüphe ile bakarım doğruluğu ispatlanana kadar muaviye adamları uydurdu diye bakarım ama El kafi'ye doğru diye bakarım ta ki yanlışlığına dair bir anlam görene kadar.. buharide ise nasıl olmuş da bu adamlar doğru şey nakletmişler bundan ne çıkarları vardı diye de düşünmeden edemem...

                                bu mezhepçilik taassubu değildir. her iki kitapta da var olan hadisler hakkında bende oluşan kanaattir.

                                Teslayı bilir misiniz bilmem. adam süper zeka bilim adamı. anormal derecede bilim kriterleri var ve çok icadlar yapıyor. ama bir adeti var hiç bir şeyi yazmazmış. hesaplamış 120 yaşında falan öleceğini bulmuş. tüm buluşlarını çalmasınlar diye galiba, son zamanlarda insanlığa bırakmak üzere kaleme almayı planlamış.

                                ama atmayayım 70li yaşlarda ecel kendini bulunca hiç de performansı kadar bir bilim mirası bırakmamış bildikleri ve kendi keşfettikleriyle toprağa girmiş.. şimdi kendisinden sadece bir ultrason cihazı var galiba.. oysa binlerce mucidi olduğu tahmin ediliyor..

                                Hudeyfe senin düşüncelerini de ben biraz buna benzetiyorum. dediklerin hoş güzel şeyler.. her hadisi araştıralım sıhhatini sorgulayalım.. ama bu hadisleri ne zaman yaşayacağız? herkes ayrı ayrı bunu yapsın başka işler ne olacak..

                                bak türkçede en meşhur el kafimizin bile bulunmadığını söylüyorsun. kimin suçu? arapça bilen bir olarak neden senin tercümen yok? neden bu işlere girişmiyorsun? her şeyi başkalarından mı beklemek lazım ve hep eleştirmek mi lazım?

                                demek ki yetişmiyor işte. yetişmediğini göre göre şimdi hadisleri araştırmaya mı vaktimizi varlımızı harcayalım?

                                ravileri diriltmek derken dediğimi anlatamamışım.. bir hadisin sıhhatini nasıl araştırdın baştan sona bir yaz dedim ama yazmamışsın. Senin hadisleri araştıralım derken, var olan araştırmalara güvenmemenin gerekçelerini alıp senin araştırmana uygulasak kendi araştırmana da güvenmezsin demek istedim. Yani raviyi diriltip de onu sorgulayamıyorsun uydurdun mu sahih olarak mı naklettin diye. ne yapıyorsun onun hakkında yazılmış tabakat kitaplarına bakıyorsun. Peki tabakat kitaplarını kimler yazdı. vahiy mi hayır onlardaki ravilerle ilgili bilgileri de araştırmak gerekmez mi? bu da bir teselsüle neden olmaz mı? bu kısır döngü, bir ekole güvenmediğimizde aşılması mümkün olmayan bir kısır döngüdür.

                                sahi benim ekolüm diğerlerinden sıhhat ve güvenilirlik bakımından farklı olmayacaksa ben neden bu mektebi seçtim ki? o zaman hiç bir mektep mezhep benimsemezdim bilgi merkezli bir din anlayışına sahip olurdum..

                                yani sen tüm Ehlibeyt inançlarının delillerini ince ayrıntılarına kadar araştırmadan nasıl inandın ki? örneğin imamet düşüncesine neden olan rivayetlerin ravilerini en ince ayrıntısına kadar araştırdın mı? bu hadislerde geçen kelimeleri aklınla tartmadan önce sıhhat bakımından acımasız bir tahkike tabi tuttun mu?

                                evet diyorsan bunu nasıl yaptın bir yaz da ben o safhalardaki boşlukları tek tek ortaya çıkarayım..

                                ben yıllarca sünni hadslere sahih dedim kayıptan başka elime geçen bir şey olmadı. Şimdi imamlardan gelen imamete inanmayan biri bin yıl gece namazı kılsa bin hacca gitse... şeklindeki hadise göre onlar isterse sahih olsun benim nazarımda hiç bir değere sahip değilledir şeklinde bakıyorum..

                                sünni sistem içine sahih hadislerin bulunması sadece zalimlere hizmet olan sünniliği temize çıkarma aracı olmaktan başka bir anlama gelmez..

                                doğru ancak Ehlibeyt mektebinde anlam ve değer kazanır.. kendin itiraf etmedin mi şiadan okumayan birinin sünnilikteki sahih hadislerle doğru yolu bulamayacağını...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X