Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi (Tebuk Suikat planı örnk)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #91
    Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

    size ne ki kardeşlerimizse bizim kardeşlerimizdir, karşımızdaysa bizim karşımızdadır. bunlar İslamın dünya hakimiyetini sorun edinenlerin iç sorunlarıdır siz avrupaya gidin.. sıradaki 5g yi bulun.. biz dertlerimizle rivayetlerimizle iyiyiz.. elhamdülillah..

    ha pardon 5g ve 6g hazırdır siyonistlerce ama maaş usulü çalıştıklarından çıkarmıyorlardır siz 1h dan başlayın...

    Yorum


      #92
      Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

      yok hepsini silmekten yorulduysanız ve sürekli takipten ceza verin bence... cepniye cevap olark demiyorum ama yönetime bir eleştiri olark yöneltiyorum şayet cepninin şia alimlerine ve hadislerine yaptığı terbiyesizliğin binde birini biz sünni ekol için yapsaydık çoktan kovulduyduk...

      Yorum


        #93
        Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

        [quote author=selmani_can link=topic=9598.msg63879#msg63879 date=1260020610]

        Değerli hudeyfe kardeşim;

        İsimler konusunda şahsi düşüncenizi sunmuşsunuz elbette bana da saygı duymak düşer. Belirttiğiniz gibi bu konu ne usulden ne de furuu dandır.

        Benim şahsi görüşüme gelince; Hz Huzeyfe'ye bildirilen isimler kimdi bilmiyoruz ancak şu kesin ki bu münafıklar ashabtan ve isimleri açıklandığı zaman büyük sıkıntılara sebebiyet verecek isimler. Eğer bu münafıklar sıradan ve sahabeler gözün de itibarsız şahıslar olsa veya nifakları meşhur kişiler olsa idi Efendimiz (saa) bu şekilde gizemli davranmaz idi.

        Peygamber vasiyet yazdırmaya çalıştığı anda terör estiren, Peygamberin vefatı esnasında ümmet yas tutarken kılıcıyla terör estiren, Ali gibi birisi karşısında entrikalarla hak iddia eden, fedeki bir hanımefendi'nin elinden haber bile vermeden alan, yine bu hanım efendinin kapısına varıp kabadayılık yapan insanlar hakkında aslı astarı sadece bir atı ürküttükleri söylense hiç şüphe etmem...Buda benim şahsi görüşümdür.

        Tam aksine eğer Hz Huzeyfe'ye söylenen isimler f_altan hocamızın aktardığı rivayetteki şahısların dışında birileri olsa idi hiçde inanmazdım.

        [/quote]

        Aynen katılıyorum, Allah razı olsun.
        +1
        "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

        Yorum


          #94
          Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

          [quote author=f_altan link=topic=9598.msg63285#msg63285 date=1259709905]
          Bismihi Teala
          Birkaç gündür, klaviye bozuk olduğundan yazılanlara cevap veremedim. ehlibeytin_izinde hocam, benimle ilgili sözlerinizden dolayı çok teşekkürler. Tavsiyelerinizi gözönünde bulundurmaya çalışacağım için. Tevasi bilhak ve tevasi bissabr İslami düsturlardandır. Tezekkürün müminlere faydası vardır. Allah sizden razı olsun.

          Yine kendilerine saygı duyduğum bazı insanların hakkımda sarfettikleri sözlerden dolayı üzüldüm. Biz imameti nebilikten üstün biliyoruz, dolayısıyla İmamları da ilim, velayet vs. açısından Hz. Peygamber (s.a.a) hariç diğer peygamberlerden üstün biliyoruz. Bu konudaki onlarca hadisimizi "ayağımın altına alırım" diyenler çıktı ve ne adam olduklarını ortaya koydular ve bu konuda maalesef o şahısa destek verenler bile oldu. Bizleri şirk, küfür ve sapıklıkla suçladılar ama o adil (!) şahıstan bir ses çıkmadı. EDİT..... Daha sonra da forumda fitne çıkarmaya çalışmış ve var gücüyle şianın aleyhinde yazılar yazmaya teşebbüs etmiştir. Hala o adamı hiç sıkılmadan savunanları görüyorum. Adam kafirler, müşrikler ve sapıklar hakkındaki ayetleri bulup aleyhimizde kullanıyordu. Tabi adaletli davranmaya çalışanlar bunları hiç görmediler!!! Adam son zamanlarda da var gücüyle Şianın aleyhine çalışmaya başladı ve forumda bir fırtına ve fitne kopardı, önü alınmasaydı daha neler yapacağını Allah bilirdi. Allah ıslah eylesin.


          MÜSLÜMANIM DİYEN BİR KİŞYE KİMSENİN MÜRTED DEMEYE HAKKI YOKTUR.

          F.Altan bir müslümana mürted dediğinden dolayı tarafımca. 2 nolu uyarı verilmiştir.

          [/quote]

          mütefekkir
          Admin
          *
          Puan +27/-4
          ++ --
          Çevrimdışı Çevrimdışı
          Mesaj Sayısı: 235

          FİLİSTİNDEKİ HER BİR TAŞ SÖNMÜŞ BİR VOLKANDIR

          Üyelik Bilgileri E-Posta Özel Mesaj (Offline)

          Ynt: F. Altan isimli üyemiz
          « Yanıtla #1 : 02 Aralık 2009, 11:32:55 »

          F.Altan Forum kurallarını ihlal ettiği için ( Bir müslümanı mürtedlikle ithaf ettiğinden dolayı) 2 nolu uyarıyı almıştır




          YÖNETİME ŞİKAYETİM:


          Sorunlarımızı özelden görüşüp halletmeyi tercih ederdim ama maalesef özelden modaretörlere bir şey söylememi de yasaklamışlar. Modaretöre ihbar butonuna tıklayınca şu yazı karşıma çıkıyor:

          Bir hata meydana geldi!
          Kendi mesajlarınızı moderatöre bildiremezsiniz.


          Allah aşkına bu saygısızlık değil mi?
          İkincisi; sayın mütefekkir bana verdiği uyarıda, bir müslümanı mürtetlikle itham ettiğimi yazmış ???
          Oysa onun bu sözü ithamdır. Aslında kaale almak bile istemiyordum ama bana karşı büyük bir ithamda bulunmuş ve bir de bu ithamından dolayı bana uyarı vermiştir!!!
          Ben her yerde o şahsın, ataist olduğunu yani Allah'a ve Peygambere isyan ederek mürtet olduğunu söylediğini söylemişim. Buna delilim de şu sözü olmuştur:

          [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=6700.msg44893#msg44893 date=1248648940]
          ...sadece kendimizin inançsızlığı bizi tatmin etmiyodu bunu başkalarına da enjekte edip inançsız bir dünya oluşturmalıydık.kimseye uluorta biz ateistiz diyemezdik bunun yerine alevi olduğumuzu söylerdik. Çünkü alevi diyince insanlara daha sempatik gelir ve bizi dinlerlerdi. Kafamızda ne kadar pislik varsa Alevilik kılıfını kullanarak bunu karşımızdakine aktarırdık...
          [/quote]

          Ama bu şahıs daha sonra müslüman olduğunu söylemiş ve biz de öyle kabul etmişiz. Daha sonra Şia alimlerine, hadislerine ve kutsallarına yapmadığı hakaret ve saygısızlık kalmamıştır. Buna karşı bizim de onun sözlerine uygun olarak gereken cevaplarımız olmuştur. Onun ne adam olduğunu ortaya koymak için eski durumundan da bahsetmeyi gerekli görmüşüm. Şimdi sn. Mütefekkir bana, "sen bir müslümana mürtet demeye hakkın yoktur" diyerek bana uyarı vermiş ve bununla da yetinmeyip özel mesajlar butonunu da büyük ihtimalle o yüzüme kapamıştır!!!
          Acaba yönetimde olan arkadaşlar Mütefekkirin bu yaptıklarını onaylıyorlar mı?! Sildiği yazımı geri getirin de bakalım ne yazmışım. ???
          Ben o şahısın şimdi de mürtet olduğunu ne düşündüm, ne de yazdım. Tövbe ettim demişse inşaAllah tövbe etmiştir. Ama sn. Mütefekkir’in beni bununla itham etmesi görmezlikten gelinecek bir durum değildir. Gereken işlemin yapılmasını rica ediyorum. Allah sonumuzu hayır etsin.
          "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

          Yorum


            #95
            Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

            BİSMİTAALE

            Bu konuda size vereceğim ilk ve son cevabımdır.Zaten en geç 24 saat içinde siteyi terk edecem ha bu sizle alakalı değil daha önceden kendim aldığım bir karar idi. Şunuda izah edeyim benim ayrılma sebebim ne son dönem yaşanan olaylar nede diğer adminlerin isteğinden dolayı değil benim şahsi isteğimden dolayı ayrılma kararı aldım.

            YÖNETİME ŞİKAYETİM:

            Sorunlarımızı özelden görüşüp halletmeyi tercih ederdim ama maalesef özelden modaretörlere bir şey söylememi de yasaklamışlar. Modaretöre ihbar butonuna tıklayınca şu yazı karşıma çıkıyor:

            Bir hata meydana geldi!
            Kendi mesajlarınızı moderatöre bildiremezsiniz.

            Allah aşkına bu saygısızlık değil mi?
            Siz özelden 2 aralıkta bana özel mesaj gönderdiniz en son sefamerve 3 aralıkta özelden mesaj yolladı herhangi bir sorun yaşanmadı ki ben o günden sonrada özel mesajı kapatmadım ne size nede bir başkasına. Yukarda listesini verdiğiniz kapalı olan site içinde gönderebileceğiniz özel mesajlar için değil benim mail adresimdir buda size veya bir başkasının mail gönderebilmesi için benim mail adresimi bilmesi gerek. Bu site kurulduğundan beri ben mail adresim sadece admin ve modların göreceği şekilde ayarlamıştım sizinle alakalı değil vede son dönemde gizliliğini ayarlamadım hep böyle idi zaten.
            Uyarıyı hak ettiğinizden dolayı verildi daha doğrusu verdim bu konuda size hesap verme mecburiyetinde değilim bundan sonra ne yazacağınıza dikkat edersiniz veya adminlerin anlıyabileceği bir dil ile yazarsınız olur biter.
            bununla da yetinmeyip özel mesajlar butonunu da büyük ihtimalle o yüzüme kapamıştır!!!
            Aslında yazmıyacaktım bu ithamınızdan dolayı cevap verme gereksimi hissettim eğer bu konuda büyük bir ihtimal veriyorsanız ben size mail adresimi veririm mübahale ederiz olur biter ne dersiniz.
            Allah-u Taale den niyazım bu dünyada hiçbir yerde beni sizinle karşılaştırmasın
            VESSELAM

            Yorum


              #96
              Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

              [quote author=Hudeyfe link=topic=9598.msg62329#msg62329 date=1258894813]
              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

              Halife (Ömer bin hattap) Ebu Hureyre’ye; “Ey Allah’ın düşmanı! Seni Bahreyn’e vali olarak gönderdiğimde ayağında ayakkabın bile yoktu; şimdi asil atların ve 600 dinarlık malın olduğunu duydum. Bunları nereden aldın?” diye sordu. O da cevaben; “Bunlar halkın hediyeleriydi. Onları çalıştırdım, elimdekiler onlardan elde ettiğim kârlardır.” dedi. Ömer yerinden kalkıp onu o kadar kırbaçladı ki sırtından kan akmaya başladı. Sonra, Bahreyn’de biriktirdiklerinden 10 bin dinar alıp Beyt’ul- Mal’a vermelerini emretti. Ömer, sadece kendi halifeliği zamanında değil, Resulullah’ın zamanında da Ebu Hureyre’yi yere düşene kadar dövdü. (İbn-i Mes’ud “Tabakat”ın 4. cildinin 90. Sayfasında, İbn-i Hacer Askalani “İsabe”de ve İbn-i Abdurabbih “Ikd’ul- Ferid”in 1. cildinde)


              Halife Ömer onu kırbaçlayıp dövdü. Resulullah (s.a.a.)’dan hadis nakletmesine engel olarak dedi ki: “Peygamber’den çok hadis naklediyorsun. Ondan taraf yalan söylemeye layıksın (yani senin gibi şahsiyetsiz biri Peygamber’in adına yalan söyler ancak.) Peygamber’den hadis nakletmeği terk etmelisin. Yoksa seni ya Devs’a gönderirim ya da Buzinelerin yanına." (İbn-i Asakir “Tarih-i Kebir”de, Muttaki “Kenz’ul- Ummal”ın 239. sayfasında)
              Yukarda verilen kaynaklar.

              1) Tabakat-i İbn-i S'ad; Dün İslam Araştırma Merkezinde bu eseri inceledik bir kardeş ile birlikte yanlız Tabakat- Kübra 4 cild değil 2 cild idi. Ben eimmeddin kardeşten hangi başlıkta geçtiğini istiyecem ama kendisi açıklama yaptı kendiside başka bir eserden kopyalamış.

              2) İbn-i Hacer El-Askalani'nin El-İsabe adlı eserinde de hangi cild ve sayfa numarası verilmemiş.

              3) İbn-i Abdurabbih “Ikd’ul- Ferid”in 1. cildinde bu esere ulaşamadım.

              4) İbn-i Asakir “Tarih-i Kebir Bu eserde de ne cild nede sayfa numarası verilmiş.

              5) Muttaki “Kenz’ul- Ummal”ın 239 Hangi cild belirtilmemiş ki sayfa ve cild belirtmesinede gerek yok aslında sadece hadis numarasını versin yeterlidir.

              Şimdilik ben bunu es geçiyorum açık adresler verilmediğinden dolayı. Ve şahsi olarak yukarda beyan edilenlerin kaynakların açık bir şekilde verilmediğinden dolayı kabul etmiyorum.

              İkinci Halife Ömer ve Ebu Hureyre arasında hadis rivayeti konusunda evet bazı sorunlar cereyan etmiştir ama bu İkinci Halife Ömerin sadece Ebu Hureyre ile sınırlı değildi ki muhaddisler genelde İkinci Halife Ömerin hadislerin tahkiki için bunları yaptığını beyan etmektedirler.
              [/quote]

              Üsteki rivayet şu kitaplarda geçiyor:

              el-Iqd'ul-Ferid, c.1,s.54-55, baskı: Dar'ul-İhya-i Turas'il-Arabi (7 cilt olarak basılmış)
              Tabakat-i İbn-i Sa'd, c. 4, s.335


              İkinci Halife Ömerin sadece Ebu Hureyre ile sınırlı değildi ki muhaddisler genelde İkinci Halife Ömerin hadislerin tahkiki için bunları yaptığını beyan etmektedirler.

              Peki hadis yazımını neden yasakladılar ve yazdıkları hadsileri neden yaktılar? Ömer'i veya Ebu Hureyre'yi kurtarmak için çok şeyler demişler, biz de her denilen sözü kabul mu edelim?! Siz kaynakların doğru olup olmadığını mı araştırıyorsunuz yoksa halifler ve Ebu Hureyre gibi şahıslar hakkındaki onları yeren hadis ve rivayetleri mi çürütmeye çalışıyorsunuz?!
              Açtığınız başlık şu: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi
              Ama gördüğüm kadarıyla siz bununla yetinmiyorsunuz, var gücünüzle onları çürütmeye çalışıyorsunuz. Hadis ve rivayetlerin kaynakları ispatlanınca da ben bunlara inanmıyorum, bunlar ne usuldan, ne de furudandır diyorsunuz ???
              Ben bunlardan kafaları bulandırmayı seziyorum. Allah sonumuzu hayır etsin
              "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

              Yorum


                #97
                Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                [quote author=mütefekkir link=topic=9598.msg64136#msg64136 date=1260144705]
                BİSMİTAALE

                Bu konuda size vereceğim ilk ve son cevabımdır.Zaten en geç 24 saat içinde siteyi terk edecem ha bu sizle alakalı değil daha önceden kendim aldığım bir karar idi. Şunuda izah edeyim benim ayrılma sebebim ne son dönem yaşanan olaylar nede diğer adminlerin isteğinden dolayı değil benim şahsi isteğimden dolayı ayrılma kararı aldım.

                YÖNETİME ŞİKAYETİM:

                Sorunlarımızı özelden görüşüp halletmeyi tercih ederdim ama maalesef özelden modaretörlere bir şey söylememi de yasaklamışlar. Modaretöre ihbar butonuna tıklayınca şu yazı karşıma çıkıyor:

                Bir hata meydana geldi!
                Kendi mesajlarınızı moderatöre bildiremezsiniz.

                Allah aşkına bu saygısızlık değil mi?
                Siz özelden 2 aralıkta bana özel mesaj gönderdiniz en son sefamerve 3 aralıkta özelden mesaj yolladı herhangi bir sorun yaşanmadı ki ben o günden sonrada özel mesajı kapatmadım ne size nede bir başkasına. Yukarda listesini verdiğiniz kapalı olan site içinde gönderebileceğiniz özel mesajlar için değil benim mail adresimdir buda size veya bir başkasının mail gönderebilmesi için benim mail adresimi bilmesi gerek. Bu site kurulduğundan beri ben mail adresim sadece admin ve modların göreceği şekilde ayarlamıştım sizinle alakalı değil vede son dönemde gizliliğini ayarlamadım hep böyle idi zaten.
                Uyarıyı hak ettiğinizden dolayı verildi daha doğrusu verdim bu konuda size hesap verme mecburiyetinde değilim bundan sonra ne yazacağınıza dikkat edersiniz veya adminlerin anlıyabileceği bir dil ile yazarsınız olur biter.
                bununla da yetinmeyip özel mesajlar butonunu da büyük ihtimalle o yüzüme kapamıştır!!!
                Aslında yazmıyacaktım bu ithamınızdan dolayı cevap verme gereksimi hissettim eğer bu konuda büyük bir ihtimal veriyorsanız ben size mail adresimi veririm mübahale ederiz olur biter ne dersiniz.
                Allah-u Taale den niyazım bu dünyada hiçbir yerde beni sizinle karşılaştırmasın
                VESSELAM

                [/quote]

                Muhterem kardeş, siteyi terk etmenize kalpten üzüldüm. Bunu bilmenizi isterim.
                İkincisi; ben sizin mail adresinize bir şey yazmadım, özelinize sitede bir şeyler yazdım bir cevap alamadım, ama Hudeyfe kardeş size yazdıklarıma cevap verdiler. Sağolsunlar. Bunu eleştirmedim.
                Üçüncüsü; ben modaretöre bildir butonuna tıkladım, bunun sizin mail adresiyle ne alakası var? Tıklayınca şu yazı karşıma çıkıyor:
                Bir hata meydana geldi!
                Kendi mesajlarınızı moderatöre bildiremezsiniz.

                Şimdiye kadar böyle bir sorunla karşılaşmamıştım. Modaretöre bir şey bildirilmeyecekse, bu modaretöre bildir butonları ne için bırakılmış?! Ama dün şhbar butonunu tıkladığımda bir sorun çıkmadı. İhbardan sonra ne olduysa oldu.
                Dördüncüsü; yaptığınız işi ispatlamanız ve gelen eleştirilere cevap vermeniz gerekir. Ben sizin millete duyurduğunuz gibi yazmadığımı ve bunun bir itham olduğunu söylüyorum, eğer dediğiniz ve yaptığınız doğruysa bunu ispatlamanız gerekir. Aksi takdirde özür dileyip sözünüzü geri almalısınız ve bana verdiğiniz uyarıyı silmelisiniz. Bunlar hak hukuk meselesidir, ahirete kalmasın, bu dünyada halledelim diyorum.
                Ben uygun gördüm yaptım kimseye de cevap vermem derseniz, kusura bakmayın bu zorbalık olur.
                "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                Yorum


                  #98
                  Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                  f-altan hocam ihbar butonu ile alakalı size özel bir ayar yapılmadı bunu bilmenizi isterim.Zaten uyarı butonlarının bazı kişilere açık,bazı kişilere kapalı olması şeklinde bir ayarda yok.
                  Eğer sorun varsa bu teknik bir sorundan dolayıdır bunada bakarız inşallah.
                  Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                  İmam Ali (a.s)

                  Yorum


                    #99
                    Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                    [quote author=mikdat bin esved link=topic=9598.msg64147#msg64147 date=1260167956]
                    f-altan hocam ihbar butonu ile alakalı size özel bir ayar yapılmadı bunu bilmenizi isterim.Zaten uyarı butonlarının bazı kişilere açık,bazı kişilere kapalı olması şeklinde bir ayarda yok.
                    Eğer sorun varsa bu teknik bir sorundan dolayıdır bunada bakarız inşallah.
                    [/quote]

                    Açıklamanızdan dolayı teşekkürler, inşaAlah dediğiniz gibidir.
                    "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                    Yorum


                      Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                      [quote author=f_altan link=topic=9598.msg64137#msg64137 date=1260144761]
                      Üsteki rivayet şu kitaplarda geçiyor:

                      el-Iqd'ul-Ferid, c.1,s.54-55, baskı: Dar'ul-İhya-i Turas'il-Arabi (7 cilt olarak basılmış)
                      Tabakat-i İbn-i Sa'd, c. 4, s.335


                      [/quote]

                      SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                      Sanırım İbn-i Hazm'ın el-Mücella fî tahkiki ehâdîsi'l-muhalla adlı eseri ile ilgili konu hakkında son sözler söylendi ve kapandı en az benim için öyle.

                      Gelelim diğer kaynaklara daha önce izah ettim yukardaki kaynaklar hakkında sayın F.Altan'ın yazması ile yeniden bu konuyu gündeme getirmek istedim.

                      El-Igd’ul Ferid adlı esere ulaşamadım İslam Araştırma Merkezinde bulamadım.

                      Tabakat-ı İbn-i Sa’d’a gelince İsam da var bu eser iki cild halinde 4 cild değil. Miladi 1989 hicri 1309 Kahire baskısı
                      Bu esere ulaşmak isteyenler İslam Araştırma Merkezinde Tasnih No 297-92 SAD-S İkinci kat hadis bölümünde bulabilirler.
                      Sayın F.Altandan ricam eğer siz bu eseri okudu iseniz belki sizdeki baskı dört veya daha fazla cild halinde şerhli olarak basılmış olabilir veya ince cildler halinde şerhsiz dört veya daha fazla olarak basılmış olabilir. Sizden ricam cild 4 sayfa 335 te geçen olay hangi başlık altında geçmektedir?

                      İsam da bulduğum Tabakat’ın fihristinin fotokopilerini aldım şu başlık ile başlar
                      ذكر من انتمى إليه رسول الله صلى الله عليه وسلم
                      İbn-i Şihab el Zuhri’nin rivayeti ile son veriyor.
                      Siz en azından başlık adını yazarsanız 2 cildi okuma zahmetinde kurtarmış olursunuz beni.
                      EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                      Yorum


                        Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                        [quote author=Hudeyfe link=topic=9598.msg64907#msg64907 date=1260577225]
                        [quote author=f_altan link=topic=9598.msg64137#msg64137 date=1260144761]
                        Üsteki rivayet şu kitaplarda geçiyor:

                        el-Iqd'ul-Ferid, c.1,s.54-55, baskı: Dar'ul-İhya-i Turas'il-Arabi (7 cilt olarak basılmış)
                        Tabakat-i İbn-i Sa'd, c. 4, s.335


                        [/quote]

                        SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                        Sanırım İbn-i Hazm'ın el-Mücella fî tahkiki ehâdîsi'l-muhalla adlı eseri ile ilgili konu hakkında son sözler söylendi ve kapandı en az benim için öyle.

                        Gelelim diğer kaynaklara daha önce izah ettim yukardaki kaynaklar hakkında sayın F.Altan'ın yazması ile yeniden bu konuyu gündeme getirmek istedim.

                        El-Igd’ul Ferid adlı esere ulaşamadım İslam Araştırma Merkezinde bulamadım.

                        Tabakat-ı İbn-i Sa’d’a gelince İsam da var bu eser iki cild halinde 4 cild değil. Miladi 1989 hicri 1309 Kahire baskısı
                        Bu esere ulaşmak isteyenler İslam Araştırma Merkezinde Tasnih No 297-92 SAD-S İkinci kat hadis bölümünde bulabilirler.
                        Sayın F.Altandan ricam eğer siz bu eseri okudu iseniz belki sizdeki baskı dört veya daha fazla cild halinde şerhli olarak basılmış olabilir veya ince cildler halinde şerhsiz dört veya daha fazla olarak basılmış olabilir. Sizden ricam cild 4 sayfa 335 te geçen olay hangi başlık altında geçmektedir?

                        İsam da bulduğum Tabakat’ın fihristinin fotokopilerini aldım şu başlık ile başlar
                        ذكر من انتمى إليه رسول الله صلى الله عليه وسلم
                        İbn-i Şihab el Zuhri’nin rivayeti ile son veriyor.
                        Siz en azından başlık adını yazarsanız 2 cildi okuma zahmetinde kurtarmış olursunuz beni.

                        [/quote]

                        Tabakat-i İbn-i Sa'd, Dar-u Sadr yayın evi tarafından Beyrut'ta 8 cilt halinde basılmıştır. Sözkonusu rivayet c.4,s.335-336'larda geçiyor. Bu konu hakkında üç rivayet nakledilmiştir. Konu başlığı ise EBU HUREYRE'dir.
                        "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                        Yorum


                          Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                          [quote author=Hudeyfe link=topic=9598.msg63859#msg63859 date=1260016125]
                          Kaç haftadır bu konu tartışılmakta ama siz bu kaynakları yazma zahmetinde yeni bulunuyorsunuz. Şahsi olarak benim görüşüm ben buna inanmıyorum değil biharul envardan el-Kafiden delil getirsen bile inanmam bu benim şahsi görüşümdür.
                          [/quote]

                          hudeyfe kardeşim, bu ne demek Allah aşkına. sahih bir hadisimi inkar edeceksiniz?

                          Yorum


                            Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                            [quote author=f_altan link=topic=9598.msg65461#msg65461 date=1260911281]

                            Tabakat-i İbn-i Sa'd, Dar-u Sadr yayın evi tarafından Beyrut'ta 8 cilt halinde basılmıştır. Sözkonusu rivayet c.4,s.335-336'larda geçiyor. Bu konu hakkında üç rivayet nakledilmiştir. Konu başlığı ise EBU HUREYRE'dir.
                            [/quote]

                            SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE


                            Teşekürler yayın evini vermeniz işime yaradı bu yayınevinde basılan. et-Tabakatü'l-kübra Ebu Abdullah Muhammed b. Sa'd b. Meni' ez-Zühri İbn Sa'd, 230/845. -- Beyrut : Dâru Sadır, 1968/1388.

                            Bu eseri buldum yalnız 8 cilt değil 9 cilt halinde basılmış. Ben inş hafta sonu gider bakarım hem fotokopilerimi alırım hemde bu eseri incelerim.
                            EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                            Yorum


                              Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                              [quote author=Elmeddin link=topic=9598.msg65563#msg65563 date=1260979200]


                              hudeyfe kardeşim, bu ne demek Allah aşkına. sahih bir hadisimi inkar edeceksiniz?
                              [/quote]

                              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                              O rivayetin sahih olduğuna nasıl kanaat getirdiniz?

                              Ravi silsilesinde bir kopukluk olmadığına dair araştırma yaptınızmı?
                              Bu rivayeti nakleden tüm raviler sıka olduğuna dair araştırma yaptınız mı?
                              Bu rivayette illet ve şazlık olmadığına dair araştırma yaptınız mı?

                              Biharul Envarda bırakın zayıf hadisi zayıf hadislerin en düşük tabakası sayılan mevzu hadisler yok mu?

                              Ben şahsi olarak araştırmadım siz eğer araştırdı iseniz delillerinizi sunarsınız bizde kabul ederiz.
                              EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                              Yorum


                                Ynt: İhtilaflı Konulara Delil olan Kaynakların İncelenmesi

                                ii de hudeyfe kardeşim

                                biharul envarın derleyicisi alim hakkında nasıl bir hüküm üzerindesiniz o kendisi iyi niyetli sika biri midir? eğer öyleyse kitabına almış olduğu tüm hadislere sahih gözüyle mi bakılır zayıf gözüyle mi bakılır.

                                ta uydurma olduğuna dair bir illet görene kadar sahih mi kabul edilmesi gereklidir yoksa sahih olduğuna dair tüm deliller gösterilene kadar uydurma olduğu mu varsayılır...

                                ve bu tüm şianın temel rivayet kaynakları için geçerli midir. Şianın bu kaynaklarının diğer kitaplardan ayrılan bir yönü yok mudur? yoksa bunların sıradan diğer eserlerden farkı nedir bu konuda sahihlikle meşhur oluşları onların rivayetlerine bakışımızda olumlu hiç bir paya sahip olmalılar mı

                                siz tüm inanç ve yaşam ilkelerinizi bu şekilde gözden geçirdiniz (ancak bizzat kendiniz,) de öyle mi bu doğrulara sahip oldunuz?

                                sizin şia rivayet kitaplarınıza bu bakışınızın araştırma imkanı olmayan insanlar için ne anlama geleceğini düşündünüz mü?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X