Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=katmer link=topic=1684.msg31054#msg31054 date=1243490698]
    [quote author=Mufazzal link=topic=1684.msg31034#msg31034 date=1243485210]
    Bismillahirrahmanirrahim


    Muhterem katmer kardeşim, sizin sizin onca yazdığınız yazının içinden en çok dikkatimi çeken sözler aşağıda ki sözlerinizdir.

    1. Nolu dipnotta Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152. kaynaklarını göstererek resmen, güya şiilerin Evli kadınlarla muta yapmaya HAŞA cevaz verdiğini belirtmişsiniz. Ardından da eklemişsiniz:
    Bırakın İslamiyet'i, evlilik müessesesinin kudsiyetine inanmış hangi din, fıtratı bozulmamış hangi insan böyle bir fetvayı verebilir? Aslında, bu fetvayı verenler de düştükleri ifratın, yaptıkları işin iğrençliğinin farkındalar. Değerli kardeşim, Şia'nın değil Furuu kafisi ve istibsarı hiç bir kaynağında bu İĞRENÇLİĞE, bu SAPIKLIĞA dair fetvaya, rivayete rastlayamazsınız. Ben dün akşam bir alimle verdiğiniz kaynakları inceledim. Maalesef sizin VAR diye sunduğunuz bu SAPIKÇA rivayet veya fetva verdiğiniz kaynaklarda yok. Bu sabah Furuu Kafi için 5. Cildi kaynak olarak gösterdiğinizi gördüm. Zor değil. İnşaallah gün içinde veya akşama 5. cildede bakarız. Tabi eğer 5. cilt diye bir cilt varsa. Olursa baş göz üste bakar getiririz. Yapabilirsem SCAN taramasını yapıp YPA gibi rahatsız olan kardeşlerimide rahatlatmak isterim. Scan yapmadığım için rahatsız olm uş kardeşimiz.

    Katmer kardeşim, iş, sadece fetvalar üzeri ile hele özelliklede iftira dolu Masal fetvalar üzeri ile bir mektebe saldırılacaksa, bir mektep karalanacaksa, bir mektebe düşman kazandırılacaksa, bunu, hiç bir masala hiç bir uydurmaya müracaat etmeden sahih ve doğru kaynaklardan, sahih ve net rivayet ve fetvaları alarak bizde yapabiliriz. Burada o Sünni, alimlere, mezhep önderlerine ait o kadar garip fetvalar sunarım ki dilinizi yutarsınız. Hatta bende sunduktan sonra aynen sizin gibi sizin sözünü şöyle eklerim:
    [/b] Bırakın İslamiyet'i, evlilik müessesesinin kudsiyetine inanmış hangi din, fıtratı bozulmamış hangi insan böyle bir fetvayı verebilir? Aslında, bu fetvayı verenler de düştükleri ifratın, yaptıkları işin iğrençliğinin farkındalar. Yani diyorum ki, siz bizim mektebimize iftira atıyorsunuz ama biz yazar isek bizzat kitabı ya scan yapar yapıştırırız ya da türkçe kaynaklardan rivayeti bulur getiririz. Bu bize zor değil. Yalnız biz bunu hem misilleme mantığı olduğu için, hemde vahdete aykırı olduğu için ve hemde sünni dünyanın çoğunluğu sunacağımız çoğu iğrenç fetvayı kabul etmediği için sunmuyoruz. Ve Saygı ile saklıyoruz. Sunmamızın münazara adabına layık olacağınıda asla düşünmüyoruz.

    Daha geçenlerde kendisini sünni zanneden birisi gelmiş burada bize şunu sormuştu: Size birisi gelip, bacınızla, kızınızla muta yapmak istiyoruz derse ne dersiniz? Ben ilk okuduğumda YÜZÜMÜ EKŞİTTİM. Karşımda olsaydı yanımdan defde ederdim. Çünkü bu soru öğrenmek için, cevap almak için değil resmen tekfir etmek için soruluyor.

    Siz 2. Nolu Dipnotta Tusi, Tehzibu'l-Ahkam 7, 250-251 isimli kaynağı göstererek şu rivayeti yazmışsınız:

    Abdullah İbnu Umeyr, mut'aya fetva veren (!) Ebu Ca'fer'e sorar: "Kendi kadınların, kendi kızların, kızkardeşlerin, amcanın kızları mut'a yapsalar bu seni memnun eder mi?" Rivayet şöyle devam eder: "Ebu Ca'fer aleyhisselam kadınları ve amcasının kızları zikredilince yönünü çevirdi"

    Şimdi Allah nasip ederse bu verilen kaynakta bu rivayetin tam metnini öğrenmeye çalışıcam. Ben bu rivayetin bu şekli ile bile olmasında her hangi bir sorun görmüyorum. Soru, soru değil. Soru, soru olsa idi Ebu Cafer a.s cevabını mutlaka verirdi. Bize bu soruyu soranlara cevabı vermeye hayıflandığımız gibi Ebu Cafer a.s'da yönünü değiştiriyor. Yalnız rivayetin tam metnine ulaşmak lazım. Ulaştığımda buraya mutlaka aktarıcam. Soruyu soran şahıs, Bakireler ile muta yapılamayacağını her halde bilmiyor olmalı herhalde o kadar cahil olmalı veya art niyetli olmalı ki kalkmış Ebu Cafer a.s'a böyle bir soru soruyor. Acaba aynı şahıs aynı soruyu Mutanın Helal olduğu dönemde Allah Resulüne sorabilir miydi?

    Yine şu rivayeti aktarmışsınız:

    Bir diğer rivayette Ebu'l-Hasen'in, bir kısım mevalisine (yardımcılarına) şöyle yazdığını görmekteyiz: "Mut'ada ısrar etmeyin, size sünneti ikame etmek düşer.

    Ben bu rivayeti okuyunca aklıma şu geldi. Hani insana şehvet galip geldiğinde veya şehveti fazlaca arttığında, Sünni bazı imamlar bu konuda istimnaya (Masturbasyona) cevaz veriyor ya, bazende kalkıp diyorlar ki, oruç tutun, namaz kılın, sünnete yoğunlaşın ve ikame edin. Umulur ki kurtulursunuz.
    Evet! aynen aklıma bu geldi. Ve daha bir çok örnek. Bu rivayette her hangi bir sorun göremiyorum. Ebul Hasan a.s'da mutada yoğunlaşmamalarını, mutayı rayından çıkarmamalarını, muta konusunda ısrarcı olmamalarını bundan ziyade ibadetlere, sünnetlere yoğunlaşmalarını buyuruyor.

    Bir genç soruyor: Hocam tv izledim. Şehvetim geldi. Öyle ki artık dayanamıyorum. Bazı Mezhep alimleri İstimnaya cevaz verdiğini duydum acaba doğrumu, yapabilir miyim?

    Cevap veriyor Fetva merkezi: Evladım bu istimnaya dair bazı durumlarda cevaz vardır ama siz sünnete uyun, ibadetlerle aklınızı meşgul edin. Kitaplar okuyun falan...

    Şimdi acaba Fetva merkezi istimnayı red mi etti? Hayır. İstimnaya yoğunlaşma, bu senin için çare değil. İbadetlere yoğunlaş umulur ki aklını rahatlatırsın.

    Şimdi güzel kardeşim Katmer: Muta Nikahı Şia'da başı boş bir hüküm, bir fetva değildir. Ağır, Hassas, Hükümleri zor, Kanunu, hukuku olan bir nikahtır. Hayat kadınları ile Muta haramdır. Bakirelerle Muta haramdır. Ve daha nice hükümler...Ama sizin Mutayı anlatmanıza bakıyorum, sizler sanki Şianın mutasını değilde İslam ülkelerinde köşede bucakta açılmış GENEL EVLERDE YAPILAN ZİNAYI, FUHUŞU ANLATIYORSUNUZ. Kusuruma bakmayın anlatacaksanız düzgün anlatın. Şii kaynaklarını, risalelerini okuyun bize sunun. Aksi halde ben sizlerin muta tarifinize ZİNA-FUHUŞ diyorum.

    Yine 4 Nolu dipnotta Kuleyni Furu 5, 453 kaynak göstererek şunu yazmışsınız:

    Odalıklarınız ve hür hanımlarınız varken mut'ayla meşgul olmayın; aksi takdirde, onlar sizleri inkar ederler, uzaklaşırlar, bunu emredene beddua ederler, bizlere lanet okurlar"

    Acaba bu rivayette MUTA HARAM DİYE BİR SÖZ VAR MI? Veya Mutanın haramlığına dair bir söz var mı? Bu sözle, söz sahibi olan İmam a.s ne anlatmak istiyor buyrun siz anlatın, rica ederim.

    [/quote]




    "Onlardan bir topluluk, "Allahın yok edeceği veya çetin bir ceza vereceği bir millete niçin öğüt veriyorsunuz?" dediler"

    Haksızlık ve kötülük karşısında ses çıkarmayan milletin mantığı budur. Bu da her zaman ve her yerde haksızlık ve kötülük karşısında susan, nasihat ve öğütle değiştirmeye çalışmayan bütün kişilerin mantığıdır. Böylelerin mantığı şöyle özetlenebilir:

    a- Kötülüğün yayılmasına ve haksızlığın çoğalmasına ses çıkarmamak, haksızlık ve kötülük sahiplerine ilişmemek, haksızlık ve kötülük yapan toplumdan uzak durmak.

    b- Iyiliği emrederek ve kötülüğü yasaklayarak pozitif iş yapmamak.

    c- Kalple nefret etmekten ibaret kalan negatif yadırgama ile yetinmek.

    d- Düzeltmek isteyen ve öğüt veren ıslahatçı kişileri kınamak ve karalamak.

    e- Kötülük ve haksızlık yapanları Allahın mahvedeceğini veya çetin azaba çarptıracağını söylemekle yetinmek. Bunun için verilen öğüt ve yapılan nasihatin hiçbir yararının olmayacağını düşünmek.

    [/quote]

    Anlaşıldı senin amacın burdaki diğer Ehlisünnet kardeşlerimiz gibi anlamak araştırmak değil.

    Senin amacın illa birilerini karalayarak kendini bir şey bilen pozisyonuna sokmak..hadi öyle olsun sen çok bil ama şu iki soruma cevap ver o zaman senin dürüstlüğüne inanalım..

    BEN SORUMU TEKRARLAMAK İSTİYORUM SAYIN KATMER BEY..

    1..Ehlüsnnetin kaynaklarından muta yapana uygulanacak cezanın ne olduğunu bize yazarmısın.?

    2..Ehlisünnette GÜNDÜZCÜLÜK tabir edilen bir uygulma var bunu bize açıklarmısınız.?bu ne olaki.?malum bu nikah meselelerinde baya araştırmacısınız o bakımdan bunlarıda bilrisiniz..

    sadece bu iki soruma cevap istiyorum fazla değil
    En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 18:47.
    ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=serdarcan link=topic=1684.msg31061#msg31061 date=1243492491]
      [quote author=katmer link=topic=1684.msg31054#msg31054 date=1243490698]
      [quote author=Mufazzal link=topic=1684.msg31034#msg31034 date=1243485210]
      Bismillahirrahmanirrahim


      Muhterem katmer kardeşim, sizin sizin onca yazdığınız yazının içinden en çok dikkatimi çeken sözler aşağıda ki sözlerinizdir.

      1. Nolu dipnotta Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152. kaynaklarını göstererek resmen, güya şiilerin Evli kadınlarla muta yapmaya HAŞA cevaz verdiğini belirtmişsiniz. Ardından da eklemişsiniz:
      Bırakın İslamiyet'i, evlilik müessesesinin kudsiyetine inanmış hangi din, fıtratı bozulmamış hangi insan böyle bir fetvayı verebilir? Aslında, bu fetvayı verenler de düştükleri ifratın, yaptıkları işin iğrençliğinin farkındalar. Değerli kardeşim, Şia'nın değil Furuu kafisi ve istibsarı hiç bir kaynağında bu İĞRENÇLİĞE, bu SAPIKLIĞA dair fetvaya, rivayete rastlayamazsınız. Ben dün akşam bir alimle verdiğiniz kaynakları inceledim. Maalesef sizin VAR diye sunduğunuz bu SAPIKÇA rivayet veya fetva verdiğiniz kaynaklarda yok. Bu sabah Furuu Kafi için 5. Cildi kaynak olarak gösterdiğinizi gördüm. Zor değil. İnşaallah gün içinde veya akşama 5. cildede bakarız. Tabi eğer 5. cilt diye bir cilt varsa. Olursa baş göz üste bakar getiririz. Yapabilirsem SCAN taramasını yapıp YPA gibi rahatsız olan kardeşlerimide rahatlatmak isterim. Scan yapmadığım için rahatsız olm uş kardeşimiz.

      Katmer kardeşim, iş, sadece fetvalar üzeri ile hele özelliklede iftira dolu Masal fetvalar üzeri ile bir mektebe saldırılacaksa, bir mektep karalanacaksa, bir mektebe düşman kazandırılacaksa, bunu, hiç bir masala hiç bir uydurmaya müracaat etmeden sahih ve doğru kaynaklardan, sahih ve net rivayet ve fetvaları alarak bizde yapabiliriz. Burada o Sünni, alimlere, mezhep önderlerine ait o kadar garip fetvalar sunarım ki dilinizi yutarsınız. Hatta bende sunduktan sonra aynen sizin gibi sizin sözünü şöyle eklerim:
      [/b] Bırakın İslamiyet'i, evlilik müessesesinin kudsiyetine inanmış hangi din, fıtratı bozulmamış hangi insan böyle bir fetvayı verebilir? Aslında, bu fetvayı verenler de düştükleri ifratın, yaptıkları işin iğrençliğinin farkındalar. Yani diyorum ki, siz bizim mektebimize iftira atıyorsunuz ama biz yazar isek bizzat kitabı ya scan yapar yapıştırırız ya da türkçe kaynaklardan rivayeti bulur getiririz. Bu bize zor değil. Yalnız biz bunu hem misilleme mantığı olduğu için, hemde vahdete aykırı olduğu için ve hemde sünni dünyanın çoğunluğu sunacağımız çoğu iğrenç fetvayı kabul etmediği için sunmuyoruz. Ve Saygı ile saklıyoruz. Sunmamızın münazara adabına layık olacağınıda asla düşünmüyoruz.

      Daha geçenlerde kendisini sünni zanneden birisi gelmiş burada bize şunu sormuştu: Size birisi gelip, bacınızla, kızınızla muta yapmak istiyoruz derse ne dersiniz? Ben ilk okuduğumda YÜZÜMÜ EKŞİTTİM. Karşımda olsaydı yanımdan defde ederdim. Çünkü bu soru öğrenmek için, cevap almak için değil resmen tekfir etmek için soruluyor.

      Siz 2. Nolu Dipnotta Tusi, Tehzibu'l-Ahkam 7, 250-251 isimli kaynağı göstererek şu rivayeti yazmışsınız:

      Abdullah İbnu Umeyr, mut'aya fetva veren (!) Ebu Ca'fer'e sorar: "Kendi kadınların, kendi kızların, kızkardeşlerin, amcanın kızları mut'a yapsalar bu seni memnun eder mi?" Rivayet şöyle devam eder: "Ebu Ca'fer aleyhisselam kadınları ve amcasının kızları zikredilince yönünü çevirdi"

      Şimdi Allah nasip ederse bu verilen kaynakta bu rivayetin tam metnini öğrenmeye çalışıcam. Ben bu rivayetin bu şekli ile bile olmasında her hangi bir sorun görmüyorum. Soru, soru değil. Soru, soru olsa idi Ebu Cafer a.s cevabını mutlaka verirdi. Bize bu soruyu soranlara cevabı vermeye hayıflandığımız gibi Ebu Cafer a.s'da yönünü değiştiriyor. Yalnız rivayetin tam metnine ulaşmak lazım. Ulaştığımda buraya mutlaka aktarıcam. Soruyu soran şahıs, Bakireler ile muta yapılamayacağını her halde bilmiyor olmalı herhalde o kadar cahil olmalı veya art niyetli olmalı ki kalkmış Ebu Cafer a.s'a böyle bir soru soruyor. Acaba aynı şahıs aynı soruyu Mutanın Helal olduğu dönemde Allah Resulüne sorabilir miydi?

      Yine şu rivayeti aktarmışsınız:

      Bir diğer rivayette Ebu'l-Hasen'in, bir kısım mevalisine (yardımcılarına) şöyle yazdığını görmekteyiz: "Mut'ada ısrar etmeyin, size sünneti ikame etmek düşer.

      Ben bu rivayeti okuyunca aklıma şu geldi. Hani insana şehvet galip geldiğinde veya şehveti fazlaca arttığında, Sünni bazı imamlar bu konuda istimnaya (Masturbasyona) cevaz veriyor ya, bazende kalkıp diyorlar ki, oruç tutun, namaz kılın, sünnete yoğunlaşın ve ikame edin. Umulur ki kurtulursunuz.
      Evet! aynen aklıma bu geldi. Ve daha bir çok örnek. Bu rivayette her hangi bir sorun göremiyorum. Ebul Hasan a.s'da mutada yoğunlaşmamalarını, mutayı rayından çıkarmamalarını, muta konusunda ısrarcı olmamalarını bundan ziyade ibadetlere, sünnetlere yoğunlaşmalarını buyuruyor.

      Bir genç soruyor: Hocam tv izledim. Şehvetim geldi. Öyle ki artık dayanamıyorum. Bazı Mezhep alimleri İstimnaya cevaz verdiğini duydum acaba doğrumu, yapabilir miyim?

      Cevap veriyor Fetva merkezi: Evladım bu istimnaya dair bazı durumlarda cevaz vardır ama siz sünnete uyun, ibadetlerle aklınızı meşgul edin. Kitaplar okuyun falan...

      Şimdi acaba Fetva merkezi istimnayı red mi etti? Hayır. İstimnaya yoğunlaşma, bu senin için çare değil. İbadetlere yoğunlaş umulur ki aklını rahatlatırsın.

      Şimdi güzel kardeşim Katmer: Muta Nikahı Şia'da başı boş bir hüküm, bir fetva değildir. Ağır, Hassas, Hükümleri zor, Kanunu, hukuku olan bir nikahtır. Hayat kadınları ile Muta haramdır. Bakirelerle Muta haramdır. Ve daha nice hükümler...Ama sizin Mutayı anlatmanıza bakıyorum, sizler sanki Şianın mutasını değilde İslam ülkelerinde köşede bucakta açılmış GENEL EVLERDE YAPILAN ZİNAYI, FUHUŞU ANLATIYORSUNUZ. Kusuruma bakmayın anlatacaksanız düzgün anlatın. Şii kaynaklarını, risalelerini okuyun bize sunun. Aksi halde ben sizlerin muta tarifinize ZİNA-FUHUŞ diyorum.

      Yine 4 Nolu dipnotta Kuleyni Furu 5, 453 kaynak göstererek şunu yazmışsınız:

      Odalıklarınız ve hür hanımlarınız varken mut'ayla meşgul olmayın; aksi takdirde, onlar sizleri inkar ederler, uzaklaşırlar, bunu emredene beddua ederler, bizlere lanet okurlar"

      Acaba bu rivayette MUTA HARAM DİYE BİR SÖZ VAR MI? Veya Mutanın haramlığına dair bir söz var mı? Bu sözle, söz sahibi olan İmam a.s ne anlatmak istiyor buyrun siz anlatın, rica ederim.

      [/quote]




      "Onlardan bir topluluk, "Allahın yok edeceği veya çetin bir ceza vereceği bir millete niçin öğüt veriyorsunuz?" dediler"

      Haksızlık ve kötülük karşısında ses çıkarmayan milletin mantığı budur. Bu da her zaman ve her yerde haksızlık ve kötülük karşısında susan, nasihat ve öğütle değiştirmeye çalışmayan bütün kişilerin mantığıdır. Böylelerin mantığı şöyle özetlenebilir:

      a- Kötülüğün yayılmasına ve haksızlığın çoğalmasına ses çıkarmamak, haksızlık ve kötülük sahiplerine ilişmemek, haksızlık ve kötülük yapan toplumdan uzak durmak.

      b- Iyiliği emrederek ve kötülüğü yasaklayarak pozitif iş yapmamak.

      c- Kalple nefret etmekten ibaret kalan negatif yadırgama ile yetinmek.

      d- Düzeltmek isteyen ve öğüt veren ıslahatçı kişileri kınamak ve karalamak.

      e- Kötülük ve haksızlık yapanları Allahın mahvedeceğini veya çetin azaba çarptıracağını söylemekle yetinmek. Bunun için verilen öğüt ve yapılan nasihatin hiçbir yararının olmayacağını düşünmek.

      [/quote]

      Anlaşıldı senin amacın burdaki diğer Ehlisünnet kardeşlerimiz gibi anlamak araştırmak değil.

      Senin amacın illa birilerini karalayarak kendini bir şey bilen pozisyonuna sokmak..hadi öyle olsun sen çok bil ama şu iki soruma cevap ver o zaman senin dürüstlüğüne inanalım..

      BEN SORUMU TEKRARLAMAK İSTİYORUM SAYIN KATMER BEY..

      1..Ehlüsnnetin kaynaklarından muta yapana uygulanacak cezanın ne olduğunu bize yazarmısın.?

      2..Ehlisünnette GÜNDÜZCÜLÜK tabir edilen bir uygulma var bunu bize açıklarmısınız.?bu ne olaki.?malum bu nikah meselelerinde baya araştırmacısınız o bakımdan bunlarıda bilrisiniz..

      sadece bu iki soruma cevap istiyorum fazla değil

      [/quote]MUT'A NİKAHININ CEZASI

      Belirttiğimiz üzere, Şia'dan bazıları hariç, bütün İslam uleması bunun haram olduğunu söylemekte müttefiktir. Ehl-i Sünnet ise icma etmiştir. Ehl-i Sünnet'ten sadece İbnu Abbas'tan lehinde fetva rivayet edilmişse de, sonradan o da fetvasından rücu etmiştir.Alimler, Hz. Ömer'in yasağından sonra mut'aya başvuran olması durumunda verilecek hüküm üzerine de mütalaa beyan ederler. Nevevî'nin kaydına göre, böyle bir akdin, dühulden (kadına temas) önce de olsa sonra da olsa batıl olduğunu söylemekte icma vardır. Sadece İmam Züfer merhum "şart batıl, nikah sahihtir" demiştir. Yani, müddetle ilgili şart batıl addedilerek, normal bir nikah sayılacağına hükmetmiştir[1]. Tahavi, Züfer'in: "Müddet şartı batıldı, mut'a nikahı ebedî müddetle yapılan nikah gibi olur" sözünü مَنْ كَانَ عِنْدَهُ مِنْ هذِهِ النِّسَاءِ الَّتِى يَتَمَتَّعُ بِهِنَّ فَلْيُفَارِقْهُنَّ "Mut'a nikahı ile aldığı kadını yanında bulunduranlar onları salsınlar" hadisini göstererek reddeder: "Önceki akid, akdin ebedî olarak devamını gerektirmez. Eğer gerektirseydi, kadın ve erkeğin akid sırasında koydukları müddet şartını feshederdi. Yasaktan önce sıhhat ve cevazı sabit olduğuna göre, nikahı feshetmez. Öyleyse hadisteki "ayrılma emri" bu çeşit akdin, ebedîlik hakkı tanımadığına delildir. Ebu Hanife, Ebu Yusuf, Muhammed böyle hükmeder."[2] Mut'aya terettüp edecek ceza, meseleyi değerlendirmedeki ihtilafla ilgilidir. Şöyle ki: Bu, batıl ve haram olduğuna göre, zina addedilip hadd-i zinanın uygulanması gerekir. Ancak alimler, bunu demekte ihtiyatı tercih etmişlerdir. Eğer mut'anın zina ve dolayısıyla haram olduğu hususunda eksiksiz bir icma olsaydı hadd-i zina gerekecekti. Fakat icma meselesi biraz ihtilaflıdır. Zira dinde kesin bir hüccet addedilen icmanın bumeselede tahakkukunda şüphe hasıl omuştur. Çünkü İbnu Abbas'ın bidayetine lehinde fetvası vardır. Ulemanın benimsediği umumi prensibe göre, herhangi bir meselede, selef müçtehidlerinden bir tanesinin de olsa muhalefeti, icmayı bozmaktadır.Bu meselede icmayı bozmuş olan İbnu Abbas (radıyallahu anhümâ)' ın da sonradan evvelki görüşünden vazgeçip mut'anın haram olduğuna kail olduğu da bilinmekte, dolayısıyla icma tamamlanmış olmaktadır. Ancak bu noktada usulcülerin bir ihtilafı devreye girmektedir: "İhtilaftan sonra hasıl olan icma önceki hilafın hükmünü kaldırır mı?" Yani önce ihtilaf edildikten sonra icma hasıl olsa, bu icma gerçek bir icma olabilir mi? Önceki ihtilafın, icmayı bozucu bir tesiri, bir rolü yokmu?İşte bu noktada görüş ayrılığı ortaya çıkmış, alimlerden bir kısmı önceki ihtilafın müessir olmayacağını söylerken, büyük kısmı önceki ihtilafın müessir olacağını, icmayı yaralayacağını söylemiştir. El-Kadı Ebu Bekr el-Bakıllânî bu görüştedir.[3] Dolayısıyla muta nikahının zina olacağı ve buna hadd-i zina terettüp edeceği hususu çok zayıf da olsa şüpheli hale gelmiştir. Resulullah'ın اِدْرأوا الحُدُودَ بِالشُبُهَاتِ "Şüphe durumunda hadleri tatbik etmeyin"[4]emri hadlerin yani ağır cezaların tatbikinde ihtiyat emretmekte, suçun sübutu tam olarak kesinleşmezse haddin tatbik edilmemesini istemektedir. Bu durumları gözönüne alan alimler, mut'a nikahı yapanların zina suçuyla cezalandırılmasına fetva vermemiş ancak şiddetle cezalandırılmasına hükmetmiştir.[5]

      [1] Nevevî, Şerhu Müslim 9, 182

      [2] Tahavi, a.g.e., 3, 27.

      [3] Nevevî Şerhu Müslim 9, 182; Zürkani, Şerhu Muvatta 4, 47

      [4] Münavi, Feyzu'l-Kadir 1, 227.

      [5] Nevevî a.g.e, 9, 182; Zürkâni a.g.e, 4, 47; Aynî a.g.e., 17, 246; İbnu Hacer, Fethu'l-Bari, 11, 78.
      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 18:47.

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        mut'a nikahı yapanların zina suçuyla cezalandırılmasına fetva vermemiş ancak şiddetle cezalandırılmasına hükmetmiştir.


        peki yasak olan haram olan bir suçun cezası için neden recm cezası vermemişler..

        şiddetle cezalandırılması ne demek..yasak olan bir hükmün cezası belli iken muta konusunda neden çekimser kalıyorlar..neden fetvalarını yumuşatıyorlar..

        kendisi Ehlissünnet olan ve diyanet işleri başkanlığı yapmış olan SÜLEYMAN ATEŞ e sorulan muta nikahı hakkındaki soruya cevabını okumanızda yarar var..


        Müt’a nikâhı hakkında

        SORU: Şiiler müt’ayı helal, Sünniler ise haram sayar. Harama helal ya da helale haram demek doğru mu?

        CEVAP: Kur’ân’da da “Yararlandığınız kadınların ücretlerini veriniz” ayeti vardır.

        Bu ayeti nesheden bir ayet yoktur. Hz. Peygamber’in, Mekke’nin fethinde müt’a nikâhını yasakladığı hakkında rivayetler vardır ama kanaatime göre bu rivayet, Peygamber’den sonra gelen otoritenin etkisiyle üretilmiştir.

        Çünkü hem Cabir ibn Abdullah hem de Abdullah ibn Absbas, Hz. Ömer’in müt’ayı yasaklamasını kabul etmemişler, “Ömer yasaklamasaydı bu millet zina etmeyecekti” demişlerdir.

        Hz. Ömer, bunun toplumun aleyhinde olduğunu düşünerek uygulanmasını yasaklamıştır. Sünni mezheplere göre müt’a yasak olmakla beraber müt’a yapana, zina cezası uygulanmaz. Çünkü bunun zina olup olmadığında kuşku vardır.
        ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili


          Sahih-i Müslim c. 1, s. 535’de Mut’a nikahı babında şöyle yer almıştır:

          Hasan Halvai,Abdurrezzak’tan, o da İbn-i Cureyh’den, o da Ata’dan şöyle rivayetediyor: “Abdullah Ensari umre için Mekke’ye geldi. Onun evine gittim.İnsanlar ondan bazı mesele ve olayları soruyorlardı. Söz mut’a’yagelince şöyle dedi: “Evet biz de, hem Resulullah (s.a.a), hem Ebu Bekir ve hem de Ömer zamanında Mut’a yapıyorduk.”Ama sonra Ömer bunu yasakladı

          Halife Ömer tamamen kendi reyi ve içtihatı ile helal olan bir hükmü yasaklamıştır.

          -Tıpki temettü haccını helal olduğu halde yasakladığı gibi


          -Tıpki Allahın kitabı ve Resulullahın sünnetinde olmayan Avliye metodunu islama soktuğu gibi

          -Tıpki sünnet bir namazı cemaatle kıldırma bidatını işlediği gibi.



          Tıpkı sabah ezanında değişiklik yaptığı gibi

          hadi bakalım kaynaklarınızıda inkar edin..bağlı olduğunuz diyanetin başındaki insanın açıklamalarınıda inkar edin..
          ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            Bismillahirrahmanirrahim.Selamun Aleykum

            [quote author=hürr link=topic=1684.msg30925#msg30925 date=1243436617]
            Bismillahirrahmanirrahim.Selamun Aleykum

            [quote author=katmer link=topic=1684.msg30883#msg30883 date=1243426820]
            [quote author=Ebul Fazl link=topic=1684.msg30870#msg30870 date=1243424873]
            [quote author=katmer link=topic=1684.msg30845#msg30845 date=1243421960]


            Şiî kitapların mut'a ile ilgili bahislerinde öyle pasajlara, fetvalara rastlanıyor ki, insanlık adına haya etmemek, iğrenmemek mümkün değil. Evli kadının bile, bir başka erkekle "Allah'ın kitabı ve Resulü'nün sünneti üzere (!)" mut'a yapmasına fetva verdirecek [1] ruh hali nedir diye insan sormadan edemiyor. Bırakın İslamiyet'i, evlilik müessesesinin kudsiyetine inanmış hangi din, fıtratı bozulmamış hangi insan böyle bir fetvayı verebilir?

            [1] Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152.

            [/quote]

            demek şia kaynaklarında Evli kadının bile, bir başka erkekle "Allah'ın kitabı ve Resulü'nün sünneti üzere (!)" mut'a yapmasına fetva veriyorlar öyle mi?

            katmer kardeş bu iğrenç iftira için dipnotta aynen şu yazılı Kuleyni, Furu s. 462
            elimde şuan Kuleyni, Furuu Kafi var hangi ciltte olduğunu lütfen söylermisin,hemen bakalım.
            Ayrıca lütfen bu bahsettiğiniz rivayetin tam metnini buraya yazarmısınız

            [/quote]

            5 cilt
            [/quote]

            katmer kardeş, 5.cild furuu kafi.Bu doğru. Sayfa 462'de de muta ile alaalı rivayetler var. Buda doğru.

            Şimdi sizden ricam,okuduğum kadarıyla siz bu konuda baya bir araştırma yapmışsınız.katmer kardeş lütfen 5. cild sayfa 463 deki rivayetleri orjinalinden buraya kopyalayıp sonra da tercümesini yaparmısınız? Bakalım dediğiniz gibi bir rivayet kafi de var mı?

            Selametle

            [/quote]


            Sayın katmer, bu mesaja cevap yazmanızı bekliyorum.

            Bir mesajınızda "sizin bakmanız gerekirken bize diyorsunuz...." diyorsunuz. kardeş biz her iki kitabın ilgili yerlerine baktık.Sizin iddia ettiğiniz gibi bir konu yok.

            Burada iddia sahibi olarak adı geçen kaynaklardaki evli kadınların muta yapması konusundaki rivayet(ler)i yazabilirmisiniz?

            Selametle
            “Hüseyin her müminin göz yaşıdır.”

            Doğrusu ben Hür’üm
            Sizleri kılıçtan geçiririm.
            Ve bu toprakta inen en üstün kimseye yardım ederim.
            Sizleri öyle öldürürüm ve bu yolda asla şüphe etmem.

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              Attığı iftirayı ispatlaman biri Ahirette attığı iftirayı ispatlayana kadar ateştedir..

              Ben yazmadım kitaplar böyle yazıyor demek suçu azaltmaz..inandığın için yazdın inanmasan araştırma gereği duyardın sayın katmer.

              daha öncede dedim biz her okuduğumuzu buaraya eklesek iç savaş çıkar..attınız bir iftira çekildiniz bir köşeye..

              sizden öncede bu iftirayı atan oldu onada ispat etmesini söyledik forumu terketti kaçtı siz onun gibi olmazsınız herhalde iddaanıza delil getirirsiniz..
              ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [1] Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152.

                Kaynak Alın okuyon .....
                Neden hala kendi kendinize iftirada bulunuyorsunuz...

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  [quote author=katmer link=topic=1684.msg31199#msg31199 date=1243508852]
                  [1] Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152.

                  Kaynak Alın okuyon .....
                  Neden hala kendi kendinize iftirada bulunuyorsunuz...
                  [/quote]

                  bende çok merak ettim acaba burada ne yazıyor,lütfem bu iki kaynakta o belirtilen sayfalarda ne geçiyor yazarmısınız?

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    [quote author=rabbani link=topic=1684.msg31201#msg31201 date=1243508974]
                    [quote author=katmer link=topic=1684.msg31199#msg31199 date=1243508852]
                    [1] Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152.

                    Kaynak Alın okuyon .....
                    Neden hala kendi kendinize iftirada bulunuyorsunuz...
                    [/quote]

                    bende çok merak ettim acaba burada ne yazıyor,lütfem bu iki kaynakta o belirtilen sayfalarda ne geçiyor yazarmısınız?
                    [/quote]
                    Merak ettiysen alır Kitabı okursunuz ...

                    Çok BASİT bİR mezhebi kabul ediyorsanız kitabları okumanız gerekir..

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      [quote author=katmer link=topic=1684.msg31199#msg31199 date=1243508852]
                      [1] Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152.

                      Kaynak Alın okuyon .....
                      Neden hala kendi kendinize iftirada bulunuyorsunuz...
                      [/quote]

                      Kardeşim bu iki kaynakta iddia ettiğiniz sözler veya o sözlere benzer sözler YOK -YOK-YOK...

                      Anlatamadım galiba....
                      Kaynaktan emin olun.

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        katmer bey var diyorsanız o sayfayı buraya nasıl yapıyorlar bilmiyorum ama Mufazzal kardeşim tarif etsin dediğiniz sayfayı ekleyin buraya çokmu zor..
                        En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 18:47.
                        ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          siz ekleyin bu sayfayı hele

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            [quote author=katmer link=topic=1684.msg31199#msg31199 date=1243508852]
                            [1] Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152.

                            Kaynak Alın okuyon .....
                            Neden hala kendi kendinize iftirada bulunuyorsunuz...
                            [/quote]

                            BU KONU HAKKINDA YÖNETİM OLARAK ÇALIŞMAMIZ VARDIR. İLGİLİ CEVAP ALLAH'IN İZNİYLE EN KISA ZAMANDA VERİLECEKTİR.ADI GEÇEN KAYNAKLARIN VERİLEN SAYFA CİLD VE SAYFA NUMARALARINDA GEÇEN RİVAYETLERİ VE TERCÜMELERİNİ ALLAH NASİP EDERSE SİZ KARDEŞLERİMİZLE PAYLAŞACAĞIZ.
                            Yezid,bu yaptıklarınla ancak kendi derini yüzdün ve kendi etini parçaladın. Çok sürmeyecek;Peygamberin evlatlarının kanını akıtmak ve Ehl-i Beyt'ine saygısızlıkta bulunmakla yüklendiğin bu vebalin altında Peygamberin huzuruna çıkacaksın.Ogün Allah onları bir araya toplayacak ve haklarını alacaktır.

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              Tmm işte

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                [quote author=katmer link=topic=1684.msg31206#msg31206 date=1243509144]
                                [quote author=rabbani link=topic=1684.msg31201#msg31201 date=1243508974]
                                [quote author=katmer link=topic=1684.msg31199#msg31199 date=1243508852]
                                [1] Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152.

                                Kaynak Alın okuyon .....
                                Neden hala kendi kendinize iftirada bulunuyorsunuz...
                                [/quote]

                                bende çok merak ettim acaba burada ne yazıyor,lütfem bu iki kaynakta o belirtilen sayfalarda ne geçiyor yazarmısınız?
                                [/quote]
                                Merak ettiysen alır Kitabı okursunuz ...

                                Çok BASİT bİR mezhebi kabul ediyorsanız kitabları okumanız gerekir..

                                [/quote]

                                ben ehli sünnet şafii mezhebine mensubum ve bu kitabı ilk defa duyuyorum şia mezhebini ilk kez bu sitede geçtiği kadarıyla takip etmeye çalışıyorum
                                bilmem anlatabildim mi?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X