Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili
[quote author=katmer link=topic=1684.msg31054#msg31054 date=1243490698]
[quote author=Mufazzal link=topic=1684.msg31034#msg31034 date=1243485210]
Muhterem katmer kardeşim, sizin sizin onca yazdığınız yazının içinden en çok dikkatimi çeken sözler aşağıda ki sözlerinizdir.
1. Nolu dipnotta Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152. kaynaklarını göstererek resmen, güya şiilerin Evli kadınlarla muta yapmaya HAŞA cevaz verdiğini belirtmişsiniz. Ardından da eklemişsiniz: Bırakın İslamiyet'i, evlilik müessesesinin kudsiyetine inanmış hangi din, fıtratı bozulmamış hangi insan böyle bir fetvayı verebilir? Aslında, bu fetvayı verenler de düştükleri ifratın, yaptıkları işin iğrençliğinin farkındalar. Değerli kardeşim, Şia'nın değil Furuu kafisi ve istibsarı hiç bir kaynağında bu İĞRENÇLİĞE, bu SAPIKLIĞA dair fetvaya, rivayete rastlayamazsınız. Ben dün akşam bir alimle verdiğiniz kaynakları inceledim. Maalesef sizin VAR diye sunduğunuz bu SAPIKÇA rivayet veya fetva verdiğiniz kaynaklarda yok. Bu sabah Furuu Kafi için 5. Cildi kaynak olarak gösterdiğinizi gördüm. Zor değil. İnşaallah gün içinde veya akşama 5. cildede bakarız. Tabi eğer 5. cilt diye bir cilt varsa. Olursa baş göz üste bakar getiririz. Yapabilirsem SCAN taramasını yapıp YPA gibi rahatsız olan kardeşlerimide rahatlatmak isterim. Scan yapmadığım için rahatsız olm uş kardeşimiz.
Katmer kardeşim, iş, sadece fetvalar üzeri ile hele özelliklede iftira dolu Masal fetvalar üzeri ile bir mektebe saldırılacaksa, bir mektep karalanacaksa, bir mektebe düşman kazandırılacaksa, bunu, hiç bir masala hiç bir uydurmaya müracaat etmeden sahih ve doğru kaynaklardan, sahih ve net rivayet ve fetvaları alarak bizde yapabiliriz. Burada o Sünni, alimlere, mezhep önderlerine ait o kadar garip fetvalar sunarım ki dilinizi yutarsınız. Hatta bende sunduktan sonra aynen sizin gibi sizin sözünü şöyle eklerim: [/b] Bırakın İslamiyet'i, evlilik müessesesinin kudsiyetine inanmış hangi din, fıtratı bozulmamış hangi insan böyle bir fetvayı verebilir? Aslında, bu fetvayı verenler de düştükleri ifratın, yaptıkları işin iğrençliğinin farkındalar. Yani diyorum ki, siz bizim mektebimize iftira atıyorsunuz ama biz yazar isek bizzat kitabı ya scan yapar yapıştırırız ya da türkçe kaynaklardan rivayeti bulur getiririz. Bu bize zor değil. Yalnız biz bunu hem misilleme mantığı olduğu için, hemde vahdete aykırı olduğu için ve hemde sünni dünyanın çoğunluğu sunacağımız çoğu iğrenç fetvayı kabul etmediği için sunmuyoruz. Ve Saygı ile saklıyoruz. Sunmamızın münazara adabına layık olacağınıda asla düşünmüyoruz.
Daha geçenlerde kendisini sünni zanneden birisi gelmiş burada bize şunu sormuştu: Size birisi gelip, bacınızla, kızınızla muta yapmak istiyoruz derse ne dersiniz? Ben ilk okuduğumda YÜZÜMÜ EKŞİTTİM. Karşımda olsaydı yanımdan defde ederdim. Çünkü bu soru öğrenmek için, cevap almak için değil resmen tekfir etmek için soruluyor.
Siz 2. Nolu Dipnotta Tusi, Tehzibu'l-Ahkam 7, 250-251 isimli kaynağı göstererek şu rivayeti yazmışsınız:
Abdullah İbnu Umeyr, mut'aya fetva veren (!) Ebu Ca'fer'e sorar: "Kendi kadınların, kendi kızların, kızkardeşlerin, amcanın kızları mut'a yapsalar bu seni memnun eder mi?" Rivayet şöyle devam eder: "Ebu Ca'fer aleyhisselam kadınları ve amcasının kızları zikredilince yönünü çevirdi"
Şimdi Allah nasip ederse bu verilen kaynakta bu rivayetin tam metnini öğrenmeye çalışıcam. Ben bu rivayetin bu şekli ile bile olmasında her hangi bir sorun görmüyorum. Soru, soru değil. Soru, soru olsa idi Ebu Cafer a.s cevabını mutlaka verirdi. Bize bu soruyu soranlara cevabı vermeye hayıflandığımız gibi Ebu Cafer a.s'da yönünü değiştiriyor. Yalnız rivayetin tam metnine ulaşmak lazım. Ulaştığımda buraya mutlaka aktarıcam. Soruyu soran şahıs, Bakireler ile muta yapılamayacağını her halde bilmiyor olmalı herhalde o kadar cahil olmalı veya art niyetli olmalı ki kalkmış Ebu Cafer a.s'a böyle bir soru soruyor. Acaba aynı şahıs aynı soruyu Mutanın Helal olduğu dönemde Allah Resulüne sorabilir miydi?
Yine şu rivayeti aktarmışsınız:
Bir diğer rivayette Ebu'l-Hasen'in, bir kısım mevalisine (yardımcılarına) şöyle yazdığını görmekteyiz: "Mut'ada ısrar etmeyin, size sünneti ikame etmek düşer.
Ben bu rivayeti okuyunca aklıma şu geldi. Hani insana şehvet galip geldiğinde veya şehveti fazlaca arttığında, Sünni bazı imamlar bu konuda istimnaya (Masturbasyona) cevaz veriyor ya, bazende kalkıp diyorlar ki, oruç tutun, namaz kılın, sünnete yoğunlaşın ve ikame edin. Umulur ki kurtulursunuz.
Evet! aynen aklıma bu geldi. Ve daha bir çok örnek. Bu rivayette her hangi bir sorun göremiyorum. Ebul Hasan a.s'da mutada yoğunlaşmamalarını, mutayı rayından çıkarmamalarını, muta konusunda ısrarcı olmamalarını bundan ziyade ibadetlere, sünnetlere yoğunlaşmalarını buyuruyor.
Bir genç soruyor: Hocam tv izledim. Şehvetim geldi. Öyle ki artık dayanamıyorum. Bazı Mezhep alimleri İstimnaya cevaz verdiğini duydum acaba doğrumu, yapabilir miyim?
Cevap veriyor Fetva merkezi: Evladım bu istimnaya dair bazı durumlarda cevaz vardır ama siz sünnete uyun, ibadetlerle aklınızı meşgul edin. Kitaplar okuyun falan...
Şimdi acaba Fetva merkezi istimnayı red mi etti? Hayır. İstimnaya yoğunlaşma, bu senin için çare değil. İbadetlere yoğunlaş umulur ki aklını rahatlatırsın.
Şimdi güzel kardeşim Katmer: Muta Nikahı Şia'da başı boş bir hüküm, bir fetva değildir. Ağır, Hassas, Hükümleri zor, Kanunu, hukuku olan bir nikahtır. Hayat kadınları ile Muta haramdır. Bakirelerle Muta haramdır. Ve daha nice hükümler...Ama sizin Mutayı anlatmanıza bakıyorum, sizler sanki Şianın mutasını değilde İslam ülkelerinde köşede bucakta açılmış GENEL EVLERDE YAPILAN ZİNAYI, FUHUŞU ANLATIYORSUNUZ. Kusuruma bakmayın anlatacaksanız düzgün anlatın. Şii kaynaklarını, risalelerini okuyun bize sunun. Aksi halde ben sizlerin muta tarifinize ZİNA-FUHUŞ diyorum.
Yine 4 Nolu dipnotta Kuleyni Furu 5, 453 kaynak göstererek şunu yazmışsınız:
Odalıklarınız ve hür hanımlarınız varken mut'ayla meşgul olmayın; aksi takdirde, onlar sizleri inkar ederler, uzaklaşırlar, bunu emredene beddua ederler, bizlere lanet okurlar"
Acaba bu rivayette MUTA HARAM DİYE BİR SÖZ VAR MI? Veya Mutanın haramlığına dair bir söz var mı? Bu sözle, söz sahibi olan İmam a.s ne anlatmak istiyor buyrun siz anlatın, rica ederim.
[/quote]
"Onlardan bir topluluk, "Allahın yok edeceği veya çetin bir ceza vereceği bir millete niçin öğüt veriyorsunuz?" dediler"
Haksızlık ve kötülük karşısında ses çıkarmayan milletin mantığı budur. Bu da her zaman ve her yerde haksızlık ve kötülük karşısında susan, nasihat ve öğütle değiştirmeye çalışmayan bütün kişilerin mantığıdır. Böylelerin mantığı şöyle özetlenebilir:
a- Kötülüğün yayılmasına ve haksızlığın çoğalmasına ses çıkarmamak, haksızlık ve kötülük sahiplerine ilişmemek, haksızlık ve kötülük yapan toplumdan uzak durmak.
b- Iyiliği emrederek ve kötülüğü yasaklayarak pozitif iş yapmamak.
c- Kalple nefret etmekten ibaret kalan negatif yadırgama ile yetinmek.
d- Düzeltmek isteyen ve öğüt veren ıslahatçı kişileri kınamak ve karalamak.
e- Kötülük ve haksızlık yapanları Allahın mahvedeceğini veya çetin azaba çarptıracağını söylemekle yetinmek. Bunun için verilen öğüt ve yapılan nasihatin hiçbir yararının olmayacağını düşünmek.
[/quote]
Anlaşıldı senin amacın burdaki diğer Ehlisünnet kardeşlerimiz gibi anlamak araştırmak değil.
Senin amacın illa birilerini karalayarak kendini bir şey bilen pozisyonuna sokmak..hadi öyle olsun sen çok bil ama şu iki soruma cevap ver o zaman senin dürüstlüğüne inanalım..
BEN SORUMU TEKRARLAMAK İSTİYORUM SAYIN KATMER BEY..
1..Ehlüsnnetin kaynaklarından muta yapana uygulanacak cezanın ne olduğunu bize yazarmısın.?
2..Ehlisünnette GÜNDÜZCÜLÜK tabir edilen bir uygulma var bunu bize açıklarmısınız.?bu ne olaki.?malum bu nikah meselelerinde baya araştırmacısınız o bakımdan bunlarıda bilrisiniz..
sadece bu iki soruma cevap istiyorum fazla değil
[quote author=katmer link=topic=1684.msg31054#msg31054 date=1243490698]
[quote author=Mufazzal link=topic=1684.msg31034#msg31034 date=1243485210]
Bismillahirrahmanirrahim
Muhterem katmer kardeşim, sizin sizin onca yazdığınız yazının içinden en çok dikkatimi çeken sözler aşağıda ki sözlerinizdir.
1. Nolu dipnotta Kuleyni, Furu s. 462; Tusi İstibsar 3, 152. kaynaklarını göstererek resmen, güya şiilerin Evli kadınlarla muta yapmaya HAŞA cevaz verdiğini belirtmişsiniz. Ardından da eklemişsiniz: Bırakın İslamiyet'i, evlilik müessesesinin kudsiyetine inanmış hangi din, fıtratı bozulmamış hangi insan böyle bir fetvayı verebilir? Aslında, bu fetvayı verenler de düştükleri ifratın, yaptıkları işin iğrençliğinin farkındalar. Değerli kardeşim, Şia'nın değil Furuu kafisi ve istibsarı hiç bir kaynağında bu İĞRENÇLİĞE, bu SAPIKLIĞA dair fetvaya, rivayete rastlayamazsınız. Ben dün akşam bir alimle verdiğiniz kaynakları inceledim. Maalesef sizin VAR diye sunduğunuz bu SAPIKÇA rivayet veya fetva verdiğiniz kaynaklarda yok. Bu sabah Furuu Kafi için 5. Cildi kaynak olarak gösterdiğinizi gördüm. Zor değil. İnşaallah gün içinde veya akşama 5. cildede bakarız. Tabi eğer 5. cilt diye bir cilt varsa. Olursa baş göz üste bakar getiririz. Yapabilirsem SCAN taramasını yapıp YPA gibi rahatsız olan kardeşlerimide rahatlatmak isterim. Scan yapmadığım için rahatsız olm uş kardeşimiz.
Katmer kardeşim, iş, sadece fetvalar üzeri ile hele özelliklede iftira dolu Masal fetvalar üzeri ile bir mektebe saldırılacaksa, bir mektep karalanacaksa, bir mektebe düşman kazandırılacaksa, bunu, hiç bir masala hiç bir uydurmaya müracaat etmeden sahih ve doğru kaynaklardan, sahih ve net rivayet ve fetvaları alarak bizde yapabiliriz. Burada o Sünni, alimlere, mezhep önderlerine ait o kadar garip fetvalar sunarım ki dilinizi yutarsınız. Hatta bende sunduktan sonra aynen sizin gibi sizin sözünü şöyle eklerim: [/b] Bırakın İslamiyet'i, evlilik müessesesinin kudsiyetine inanmış hangi din, fıtratı bozulmamış hangi insan böyle bir fetvayı verebilir? Aslında, bu fetvayı verenler de düştükleri ifratın, yaptıkları işin iğrençliğinin farkındalar. Yani diyorum ki, siz bizim mektebimize iftira atıyorsunuz ama biz yazar isek bizzat kitabı ya scan yapar yapıştırırız ya da türkçe kaynaklardan rivayeti bulur getiririz. Bu bize zor değil. Yalnız biz bunu hem misilleme mantığı olduğu için, hemde vahdete aykırı olduğu için ve hemde sünni dünyanın çoğunluğu sunacağımız çoğu iğrenç fetvayı kabul etmediği için sunmuyoruz. Ve Saygı ile saklıyoruz. Sunmamızın münazara adabına layık olacağınıda asla düşünmüyoruz.
Daha geçenlerde kendisini sünni zanneden birisi gelmiş burada bize şunu sormuştu: Size birisi gelip, bacınızla, kızınızla muta yapmak istiyoruz derse ne dersiniz? Ben ilk okuduğumda YÜZÜMÜ EKŞİTTİM. Karşımda olsaydı yanımdan defde ederdim. Çünkü bu soru öğrenmek için, cevap almak için değil resmen tekfir etmek için soruluyor.
Siz 2. Nolu Dipnotta Tusi, Tehzibu'l-Ahkam 7, 250-251 isimli kaynağı göstererek şu rivayeti yazmışsınız:
Abdullah İbnu Umeyr, mut'aya fetva veren (!) Ebu Ca'fer'e sorar: "Kendi kadınların, kendi kızların, kızkardeşlerin, amcanın kızları mut'a yapsalar bu seni memnun eder mi?" Rivayet şöyle devam eder: "Ebu Ca'fer aleyhisselam kadınları ve amcasının kızları zikredilince yönünü çevirdi"
Şimdi Allah nasip ederse bu verilen kaynakta bu rivayetin tam metnini öğrenmeye çalışıcam. Ben bu rivayetin bu şekli ile bile olmasında her hangi bir sorun görmüyorum. Soru, soru değil. Soru, soru olsa idi Ebu Cafer a.s cevabını mutlaka verirdi. Bize bu soruyu soranlara cevabı vermeye hayıflandığımız gibi Ebu Cafer a.s'da yönünü değiştiriyor. Yalnız rivayetin tam metnine ulaşmak lazım. Ulaştığımda buraya mutlaka aktarıcam. Soruyu soran şahıs, Bakireler ile muta yapılamayacağını her halde bilmiyor olmalı herhalde o kadar cahil olmalı veya art niyetli olmalı ki kalkmış Ebu Cafer a.s'a böyle bir soru soruyor. Acaba aynı şahıs aynı soruyu Mutanın Helal olduğu dönemde Allah Resulüne sorabilir miydi?
Yine şu rivayeti aktarmışsınız:
Bir diğer rivayette Ebu'l-Hasen'in, bir kısım mevalisine (yardımcılarına) şöyle yazdığını görmekteyiz: "Mut'ada ısrar etmeyin, size sünneti ikame etmek düşer.
Ben bu rivayeti okuyunca aklıma şu geldi. Hani insana şehvet galip geldiğinde veya şehveti fazlaca arttığında, Sünni bazı imamlar bu konuda istimnaya (Masturbasyona) cevaz veriyor ya, bazende kalkıp diyorlar ki, oruç tutun, namaz kılın, sünnete yoğunlaşın ve ikame edin. Umulur ki kurtulursunuz.
Evet! aynen aklıma bu geldi. Ve daha bir çok örnek. Bu rivayette her hangi bir sorun göremiyorum. Ebul Hasan a.s'da mutada yoğunlaşmamalarını, mutayı rayından çıkarmamalarını, muta konusunda ısrarcı olmamalarını bundan ziyade ibadetlere, sünnetlere yoğunlaşmalarını buyuruyor.
Bir genç soruyor: Hocam tv izledim. Şehvetim geldi. Öyle ki artık dayanamıyorum. Bazı Mezhep alimleri İstimnaya cevaz verdiğini duydum acaba doğrumu, yapabilir miyim?
Cevap veriyor Fetva merkezi: Evladım bu istimnaya dair bazı durumlarda cevaz vardır ama siz sünnete uyun, ibadetlerle aklınızı meşgul edin. Kitaplar okuyun falan...
Şimdi acaba Fetva merkezi istimnayı red mi etti? Hayır. İstimnaya yoğunlaşma, bu senin için çare değil. İbadetlere yoğunlaş umulur ki aklını rahatlatırsın.
Şimdi güzel kardeşim Katmer: Muta Nikahı Şia'da başı boş bir hüküm, bir fetva değildir. Ağır, Hassas, Hükümleri zor, Kanunu, hukuku olan bir nikahtır. Hayat kadınları ile Muta haramdır. Bakirelerle Muta haramdır. Ve daha nice hükümler...Ama sizin Mutayı anlatmanıza bakıyorum, sizler sanki Şianın mutasını değilde İslam ülkelerinde köşede bucakta açılmış GENEL EVLERDE YAPILAN ZİNAYI, FUHUŞU ANLATIYORSUNUZ. Kusuruma bakmayın anlatacaksanız düzgün anlatın. Şii kaynaklarını, risalelerini okuyun bize sunun. Aksi halde ben sizlerin muta tarifinize ZİNA-FUHUŞ diyorum.
Yine 4 Nolu dipnotta Kuleyni Furu 5, 453 kaynak göstererek şunu yazmışsınız:
Odalıklarınız ve hür hanımlarınız varken mut'ayla meşgul olmayın; aksi takdirde, onlar sizleri inkar ederler, uzaklaşırlar, bunu emredene beddua ederler, bizlere lanet okurlar"
Acaba bu rivayette MUTA HARAM DİYE BİR SÖZ VAR MI? Veya Mutanın haramlığına dair bir söz var mı? Bu sözle, söz sahibi olan İmam a.s ne anlatmak istiyor buyrun siz anlatın, rica ederim.
[/quote]
"Onlardan bir topluluk, "Allahın yok edeceği veya çetin bir ceza vereceği bir millete niçin öğüt veriyorsunuz?" dediler"
Haksızlık ve kötülük karşısında ses çıkarmayan milletin mantığı budur. Bu da her zaman ve her yerde haksızlık ve kötülük karşısında susan, nasihat ve öğütle değiştirmeye çalışmayan bütün kişilerin mantığıdır. Böylelerin mantığı şöyle özetlenebilir:
a- Kötülüğün yayılmasına ve haksızlığın çoğalmasına ses çıkarmamak, haksızlık ve kötülük sahiplerine ilişmemek, haksızlık ve kötülük yapan toplumdan uzak durmak.
b- Iyiliği emrederek ve kötülüğü yasaklayarak pozitif iş yapmamak.
c- Kalple nefret etmekten ibaret kalan negatif yadırgama ile yetinmek.
d- Düzeltmek isteyen ve öğüt veren ıslahatçı kişileri kınamak ve karalamak.
e- Kötülük ve haksızlık yapanları Allahın mahvedeceğini veya çetin azaba çarptıracağını söylemekle yetinmek. Bunun için verilen öğüt ve yapılan nasihatin hiçbir yararının olmayacağını düşünmek.
[/quote]
Anlaşıldı senin amacın burdaki diğer Ehlisünnet kardeşlerimiz gibi anlamak araştırmak değil.
Senin amacın illa birilerini karalayarak kendini bir şey bilen pozisyonuna sokmak..hadi öyle olsun sen çok bil ama şu iki soruma cevap ver o zaman senin dürüstlüğüne inanalım..
BEN SORUMU TEKRARLAMAK İSTİYORUM SAYIN KATMER BEY..
1..Ehlüsnnetin kaynaklarından muta yapana uygulanacak cezanın ne olduğunu bize yazarmısın.?
2..Ehlisünnette GÜNDÜZCÜLÜK tabir edilen bir uygulma var bunu bize açıklarmısınız.?bu ne olaki.?malum bu nikah meselelerinde baya araştırmacısınız o bakımdan bunlarıda bilrisiniz..
sadece bu iki soruma cevap istiyorum fazla değil
Yorum