Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=1684.msg142351#msg142351 date=1328532592]
    Hanefi mezhebine göre nikah iki şahit huzurunda icab ve kabulden ibarettir. Bu durumda nikah gerçekleşmiştir.
    Ve bu işlem bittikten hemen sonra aynı kişi üç talakı tek celsede üçer lafızla bitirdimi talak vaki olur. Hanefi mezhebine göre böyledir.
    [/quote]

    Veli de şart olmadığı için (bakirler için bile şart değil) bu durumda 2 şahit de varsa nikah sahih oluyor Hanefiliğe göre.

    Oysa muta nikahını eleştiriyorlar ama en azından bakireler veli izni olmadan evlenemiyor Şia ya göre.

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=Tanrı_kulu link=topic=1684.msg142287#msg142287 date=1328481799]




      Kardeş yanlış anlamayın ama yazar trafik kazasında vefat etti de bu konuyla alakasını anlayamadım akıbetinin? Ben mi yanlış anladım yoksa? Akıbet derken?
      [/quote]

      haklısın değerli dostum.Ne zaman muta konusu açılsa hemen bu şahıs ve bu kitabı temcid pilavı gibi öne sürülür buda benim her daim sinirlerimi bozar.gene dün gece bu sözde alimi ve eserinin yazıldığını görünce sinirlerim tepeme yükseldi ve bu talihsiz cümleyi karaladım.Allah beni affetsin.
      İbrahim cananın o şekilde vefatına üsüldüm diyemem ama Allah hepimize hayırlı bir son nasip etsin.hangi sonla veda edeceğimiz meçhul.
      Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
      İmam Ali (a.s)

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=Osman_ufuk link=topic=1684.msg142429#msg142429 date=1328621118]
        Allah kulu

        Ruhani fahişe ile 100 dollar para ile nikah yapmaya mekruh dememeden sahih görüyor.
        http://www.istefta.com/ans.php?stfid=7573&subid=20

        [/quote]
        osman sen bu işi bırak çünkü git gide rezilliğe gidiyorsun
        osman sən bu işi burax çün get-gedə alçaqlığa gedirsən

        işin gücün boş işlerle uğraşmak.

        hele bak senin sahihin ne deyip:

        Muslim b. Haccac, kendi Sahih'inde naklettiği üzere İbn-i Abbas ile İbn-i Zübeyr, kadınlarla mut'a yapmak ve temettu' haccında umre ihramından çıkıp hac ihramına girmeden önce kadınlardan faydalanmak konusunda ihtilâfa düştüler. Cabir b. Abdullah şöyle diyor:

        "Biz, Peygamber (sallallahu aleyhi ve alih) ile birlikte her ikisini de yapıyorduk. Daha sonra Ömer, bizi bu iki işten sakındırdı ve ondan sonra artık bu iki işe geri dönmedik."


        Sünen-i Beyhakî, c.7, s.206 ve Sahih-i Muslim c.l, s.395
        [center]
        ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
        [center]
        Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
        Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          SAHİHİ MÜSLİM
          [img width=800 height=600]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/425553_316734125039910_100001099759374_893697_4299 22672_n.jpg[/img]
          [center]
          ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
          [center]
          Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
          Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            [quote author=Osman_ufuk link=topic=1684.msg142429#msg142429 date=1328621118]
            Allah kulu

            Ruhani fahişe ile 100 dollar para ile nikah yapmaya mekruh dememeden sahih görüyor.
            http://www.istefta.com/ans.php?stfid=7573&subid=20

            Nikah velisiz olmazVeli’nin izni olmadan nikah yoktur


            [/quote]

            1- Fıkıhta sahih ne demek biliyor musun? Sahih demek "geçerli" demektir. Bir şeyin mekruh olması sahihliğe engel değildir. Fahişeyle muta yapmanın mekruh olması sahihliğe engel olmuyor.

            2- İmam Ebu Hanife'ye göre bakire bir kızın evlenmesi için velisinin izin vermesi şart değildir. İstediğin kitaba, kaynağa bak. Ebu Hanifeye göre nikahta veli izni şart değil sünnettir.

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              [quote author=Osman_ufuk link=topic=1684.msg142255#msg142255 date=1328457815]
              İbn Abbas'a nispet ettiğiniz sözlerin ünvanı ne?[/quote]

              ünvan bu: ibni Abbas r.a: "muta nikahını Ömer b. Hattab yasaklamıştır" « velayet


              Şu kitapı okuyun
              o gerizekalıca yazılmış şeyi bırakın ve şunu okuyun: muta nikahı « velayet

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [quote author=Osman_ufuk link=topic=1684.msg142344#msg142344 date=1328531222]
                2- Bu nigah batildir. Ve bir çok delilsiz konuşmayın yerine, delil getirseniz güzel olur![/quote]

                delil getirirsek bizim açımızdan güzel olacağı doğrudur ama senin açından güzel olmayacak çünkü yalancı olmuş olacaksın. videonun sonunu izle, "Mehami Ehli Beyt" sizin imamınız Abdulaziz b. Baz'dan bu nikah için "caizdir" fetvası getirmektedir:


                istersen başka alimlerinizin de görüşlerini ekleyeyim?

                Şia muta nigahını fahişe ile caiz görüyor!
                mekruh olacaktı ama bu sizin açınızdan sorun olmasa gerek.nedenmi?


                Muta eden kadın icare olunuş kadın sayılır!
                hayır, aksine muta nikahı ile nikahlanmış olan kadın zevcedir ve zevceiyyet hükümleri onun hakkında geçerlidir.

                Kendi anne, bacılarınızı icare etmek isteyene, söz yok! KENDİ İŞİ! Ama biz bu batil namus fitnesine davet etmesinler!
                burada mesele bunu isteyip istememek değildir, bunun helal olup olmadığıdır. Kuran ve Sünneti Nebevi s.a.a'in nassı ile bu nikah helladir ve yasak eden de Ömer b. Hattabdır: muta nikahı « velayet

                ve şüphesiz ki, Kuran ve Sünnetin inkarı kafirliktir. şimdi sen imamların Ömer b. Hattab ve Ebu Hanifenin beyanlarına dayanarak anne ve bacını zina için kiralatmak istiyorsan kendin bilirsin ama müslümanları bu namus fitnesine davet etme.

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili


                  Elmeddin

                  hayır, aksine muta nikahı ile nikahlanmış olan kadın zevcedir ve zevceiyyet hükümleri onun hakkında geçerlidir.

                  Yine de yalan söyluyorsun. Sen sadece burdaki Şii kardeşlerini aldatabilirsin.

                  öyle kiralama olunumuş kadındı! Vesail uş Şiada


                  [color=rgb(1, 108, 163)][ 26407 ] 2 [/color]ـوعنه،عنأحمدبنإسحاق،عنسعدانبنمسلم،عنعبيدبنزرارة،عنأبيه،عنأبيعبدالله ( عليهالسلام ) قال: ذكرتلهالمتعة،أهيمنالاربع؟فقال : تزوجمنهنألفافانهنمستأجرات .


                  Abu Abdullahtan soru soranda muta hakkında, o 4 (helal olan zevceden) mi ? İmam cevap verdi : ONLARDAN 1000 İLE EVLEN, ONLAR KİRALANMİŞ KADINLADIR.[color=rgb(1, 108, 163)]

                  Ayni Vesail kitabında: [/color]
                  [color=rgb(1, 108, 163)][ 26409 ] 4ـوعنه،عنأحمد،عنالحسينبنسعيدومحمدبنخالد،عنالقاسمبنعروة،عنعبدالحميد،عنمحمدبنمسلم،عنأبيجعفر (عليهالسلام ) ،فيالمتعة : ليستمنالاربعلانهالاتطلقولاترثوإنماهيمستأجرة .


                  [/color]İmam söyledi : O 4 olan ( zevceden) değil, TALAK ALMIYOR, MİRAS ALMIYOR VE O KİRALANMIŞTIR![color=rgb(1, 108, 163)]




                  Not : Türkçe iyi bilmiyorum ama qaliba icare türkçe kiralama demektir. Hata varsa düzeltin.

                  [/color]

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    [quote author=Osman_ufuk link=topic=1684.msg142475#msg142475 date=1328705906]
                    [b][color=#ff0000]Yine de yalan söyluyorsun.[/quote]

                    "yine de" değil, "halen" veya "yine" olacaktı. şu halde cümle şöyle olacaktı: "Elmeddin halen yalan söylüyorsun"

                    bu cümle ile benim eskiden yalanlarım olduğuna ve halen de doğryu söylemeyip yalanlara devam ettiğim idda edilmektedir. bende cevaben diyorum ki, faraza buradaki sözlerim yalan olsun, peki bundan önce ben nerede yalan söyledim göstere bilir misin? ama ben senin onlarca yalanını göstere bilirim. 313, bakililar, velayet.com ve diğer sitelerde onlarca yalanın belgelendi senin. çok uzakta değil, bu konudaki "boşanma niyeti ile yapılan nikah" yani misyar izdivac için "batıldır" dedin oysa yalan çıktı.

                    şu halde senin gibi bir yalancının başkalarını yalan ile itham etmesi gülünç değil midir?


                    Sen sadece burdaki Şii kardeşlerini aldatabilirsin.
                    benim Şia kardeşlerimi aldatmam için bir gerçekce mevcut değil. çünkü zaten hepimiz muta nikahının caiz olduğuna inanmaktayız ve sözlerimizin delili de hem Kuran ve hemde Şii-Sünni kaynakların ittiak ile aktardığı hadislerdir. ama Şiilerin çalışmaları, kafanıza kılıç gibi inen belgeleri karşısında sizin kardeşlerinizi kadırmak gibi bir ihtiyacınız var.

                    [ 26407 ] 2 ـوعنه،عنأحمدبنإسحاق،عنسعدانبنمسلم،عنعبيدبنزرارة،عن أبيه،عنأبيعبدالله ( عليهالسلام ) قال: ذكرتلهالمتعة،أهيمنالاربع؟فقال : تزوجمنهنألفافانهنمستأجرات .
                    Abu Abdullahtan soru soranda muta hakkında, o 4 (helal olan zevceden) mi ? İmam cevap verdi : ONLARDAN 1000 İLE EVLEN, ONLAR KİRALANMİŞ KADINLADIR.

                    Ayni Vesail kitabında:

                    [ 26409 ] 4ـوعنه،عنأحمد،عنالحسينبنسعيدومحمدبنخالد،عنالقاسمبن عروة،عنعبدالحميد،عنمحمدبنمسلم،عنأبيجعفر (عليهالسلام ) ،فيالمتعة : ليستمنالاربعلانهالاتطلقولاترثوإنماهيمستأجرة .
                    İmam söyledi : O 4 olan ( zevceden) değil, TALAK ALMIYOR, MİRAS ALMIYOR VE O KİRALANMIŞTIR!
                    bu hadislerle karşılık vereceğini biliyordum. hadislerin orjinalleri:
                    • [li]وعنه ، عن أحمد بن إسحاق ، عن سعدان بن مسلم ، عن عبيد بن زرارة ، عن أبيه ، عن أبي عبدالله ( عليه السلام ) قال : ذكرت له المتعة ، أهي من الاربع ؟ فقال : تزوج منهن ألفا فانهن مستأجرات
                      ...Zürare Ebu Abdullah (imam Sadık a.s)'dan şöyle rivayet etmiştir: ona (imam a.s'a) muta'yı hatırlattım ve "4 ile sınırlı mıdır?" dedim. imam a.s dedi ki: "onlardan bini ile evlen, çünkü mirhirleri verilmiş kadınlardır"

                      وعنه، عن أحمد، عن الحسين بن سعيد ومحمد بن خالد، عن القاسم بن عروة، عن عبد الحميد، عن محمد بن مسلم، عن أبي جعفر (عليه السلام)، في المتعة: ليست من الاربع لانها لا تطلق ولا ترث وإنما هي مستأجرة
                      ...Muhammed b. Müslim Ebu Cafer (imam Bakır a.s)'dan muta hakkında şöyle rivayet etmiştir: 4 (ile sınırlı) değildir, onda talak ve miras mevcut değildir, o ecri verilmiştir."

                      Hürr el-Amuli r.a, "Vesail", 21/18-19, hadis 26407 ve 26409
                      [/li]


                    ilk hadis meçhuldür, senedinde kırmızı ile işaretlediğim ravi Sadan b. Müslim meçhuldür, bkz: Seyyid Ebul Kasım el-Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 5096-cı ravi

                    hadisin metnine gelince, senin insanların iğrenmesi için "kiralanmış" diye çevirdiğin "mustecirat" sözü "mihri verilmiş" demektir. şu ayetlerde olduğu gibi:

                    • [li]يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ
                      Ey Peygamber, mehirlerini verdiğin eşlerini...

                      Ahzab suresu 50-ci ayet
                      [/li]


                    gördüğün gibi ayetteki "ucurehunn(e)" sözü "mehirlerini verdiğin" anlamına geliyor. yoksa kiralanmış değil. senin verdiğin çeviriye göre -haşa- Nebi s.a.a'in zevceleri kiralanmış kadınlar olarak anılmalıdır. dahası bu sapık düşünceye göre sizin kendi anneleriniz, kız kardeşleriniz kiralanmış kadınlardır. çünkü onlara da mihir ödenilmiştir.

                    çok uzağa gitmeyelim, muta ayetindeki (Nisa 24) "ecr" sözünün tefisir hakkında sizin tefsir imamlarınızdan birinin sözlerini aktaralım:

                    • [li]قوله تعالى : {فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً} الاستمتاع التلذذ والأجور المهور ؛ وسمي المهر أجرا لأنه أجر الاستمتاع ، وهذا نص على أن المهر يسمى أجرا ، وذلك دليل على أنه في مقابلة البضع ؛ لأن ما يقابل المنفعة يسمى أجرا
                      "Ecirle"den kasıt da mehirlerdir. Mehrin "ücret" diye adlandırılış sebebi ise, bunun onlardan faydalanmanın karşılığı olmasıdır. Bu da mehre ücret denileceği hususunda açık bir nassdır.

                      Kurtubi, "Camiul Ahkam", Nisa 24-ün tefsiri
                      [/li]

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      osman ufuk ve diğer mut'ayı zina gören zevata sorum:

                      Allah zinayı Mekkede indirdiği ayetlerde haram kılıyor ve zina eden kadınların Mekke'de evde hapsedilmelerini zina cezası olarak bildiriyor. Medine'de devlet kurulunca da zina edenlere had ya da recm cezası uyguluyor.

                      ve sizin kaynaklarınıza göre Peygamber mut'ayı Mekke fethinde yasaklıyor. yani Mekke Fethine kadar izin veriyor.

                      şimdi zinayı yasaklayan Mekki ayetle Mekke fethi arasında en az 10 yıl var. Bu on yılda size göre zina olan mut'aya Peygamber nasıl izin veriyor? Zinayı yasaklayan ayet olmasına rağmen Peygamer (size göre) zina sayılan Mut'ayı serbest kılabilir mi?

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        mut'ayı hoş gören zihniyet ,kendi kızı için aynı hakkı talep etmiş olur.ki hangi erkek ,hangi baba ,hangi anne bunu ister? fıtrata aykırı.
                        ekonomik durumu yerinde olan biri ,çıkıp canı taze bir gelincik çekip ,kısa süreliğine onun vucudundan faydalanıp ,sonra mendil gibi dışarıya atması ,ne islami olabilir ,ne insanı ,nede ahlaki.
                        tamamda erkek bunu kabul ediyor ,helalleştiriyor (çıkarı gereği),bu durumu islami gösteren bayanlara ne demeli?

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          [quote author=evren link=topic=1684.msg143168#msg143168 date=1329666627]
                          mut'ayı hoş gören zihniyet ,kendi kızı için aynı hakkı talep etmiş olur.ki hangi erkek ,hangi baba ,hangi anne bunu ister? fıtrata aykırı.
                          ekonomik durumu yerinde olan biri ,çıkıp canı taze bir gelincik çekip ,kısa süreliğine onun vucudundan faydalanıp ,sonra mendil gibi dışarıya atması ,ne islami olabilir ,ne insanı ,nede ahlaki.
                          tamamda erkek bunu kabul ediyor ,helalleştiriyor (çıkarı gereği),bu durumu islami gösteren bayanlara ne demeli?

                          [/quote]

                          Sizin bu anlattığınıza Muta denmez. Dense, Dense, Zina ve Suistimal denir...

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            evren bu sorularını Peygamber s.a.a.'e sorsan? çünkü mut'ayı Mekke fethine kadar (sizin kaynaklarınıza göre) serbest bırakan kendisi..

                            mu'aya zina diyorsan zina Mekke döneminde ayetle haram kılındı. Ayetle haram olan zinayı Peygamber Mekke Fethine kadar serbest bırakabilir mi? arada en az 10 yıl var.

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              [quote author=evren link=topic=1684.msg143168#msg143168 date=1329666627]
                              mut'ayı hoş gören zihniyet ,kendi kızı için aynı hakkı talep etmiş olur.ki hangi erkek ,hangi baba ,hangi anne bunu ister? fıtrata aykırı.
                              ekonomik durumu yerinde olan biri ,çıkıp canı taze bir gelincik çekip ,kısa süreliğine onun vucudundan faydalanıp ,sonra mendil gibi dışarıya atması ,ne islami olabilir ,ne insanı ,nede ahlaki.
                              tamamda erkek bunu kabul ediyor ,helalleştiriyor (çıkarı gereği),bu durumu islami gösteren bayanlara ne demeli?

                              [/quote]

                              Kadını istismar etmek için mutaya gerek yok. Daimi nikahta istismar yok mu? Ya da muta yapmayanlar zina yapmıyor mu?
                              Genelevlerde bulunan sünni kadınlar birilerinin anası, bacısı kızı değil mi? Kadını iliğine kadar sömürüp sokağa atan daimi nikahlılar yok mu? Şimdi öylesi yüzünden kiimse evlenmemeli mi? Bir konuyu istismar eden mi suçludur istismar edilen mi?
                              İslam istismar ediliyor diye müslümanlar islam istismar edilmesin diye kafir mi olmalı?
                              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                bana sünni muamelesi yapmayın lütfen ,ben tüm mezheplere aynı yakınlık ve uzaklıktayım.Ben size kendinize verdiğiniz ismin dışında bir isim veriyor muyum?sizin mut'a ile ilgili kaynakları okudum ve doğru olmadığına bir daha kani oldum.bu beni sünni mi yapıyor?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X