Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

    Selamun Aleykum.Benim imamet hakta bir kaç sorum var :

    1) Şeriat'ta nass ile istinbat arasında fark nedir ?

    2) Kurani kerim'de 12 imamın iman getirmeye talep eden bir tane nass var mı ?

    Cevaplar çok geniş olmasın, kısa olarak açıklayın.







    #2
    Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

    "1) Şeriat'ta nass ile istinbat arasında fark nedir ?"

    nas ile istinbat aynı cins kelimeler değil. şia için de sünnilik için de bu böyle. ama soru nas ile istinbatta temel kriterler nerlerdir ya da istinbata temel olan nasların niteliği ya da kaynağı nedir diye sorulmuşsa, kasıt buysa o zaman şöyle cevap verebiliriz.. çünkü nas kesin delil olan bilgi ve hüküm cümleleri, istinbatsa bir şeyden hüküm çıkarmak anlamına gelmekte..

    Şiada istinbat için yararlanılan kaynaklar Kur'an, ve sünnettir diyebiliriz şayet sünni sistemle konuşacak olsak.. Sünnetten kasıt Peygamber s.a.a. ve diğer 12 masum imamın söyledikleri sözler yaptıkları fiiller ve takrirleridir. Zamanın İmamının atadıklarına da itaat şart olup onların dedikleri de bağlayıcı birer nastır.

    "2) Kurani kerim'de 12 imamın iman getirmeye talep eden bir tane nass var mı ?"

    evet var.

    Kur'an'da Peygambere itaat edin deniliyor, o size neyi emretmişse onu alın sizden neyi nehyetmişse ondan sakının buyuruyor. O Resul s.a.a. de bizim kendinden sonra kıyamete kadar 12 tane imama uymamızı emretmiştir. Hem de tüm hadis kitaplarının mütevatir diyebileceğimiz yönetmiyle..

    Nitekim O hazret Ali a.s.'ın velayetini gadiri humda beyan ettiğinde harici ve mealci zihniyette biri çıkıp bunu Allah mı emretti diye sorunca Peygamber s.a.a.: eve bunu Allah emretti buyurmuş o adam, eğer o emrettiyse bana bir azap dokunsun (O böyle bir şeyi emretmez) dedi. Ve bunu der demez daha gözden kaybolmadan üzerine büyük bir taş düşerek helak olmuştur..

    Yorum


      #3
      Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

      nas kesin delil olan bilgi ve hüküm cümleleri, istinbatsa bir şeyden hüküm çıkarmak anlamına gelmekte..
      Bunu söyleyen bu sözleri nasıl diyor ?
      Evet var
      Kur'an'da Peygambere itaat edin deniliyor, o size neyi emretmişse onu alın sizden neyi nehyetmişse ondan sakının buyuruyor. O Resul s.a.a. de bizim kendinden sonra kıyamete kadar 12 tane imama uymamızı emretmiştir. Hem de tüm hadis kitaplarının mütevatir diyebileceğimiz yönetmiyle..

      Nas kesin delilse, o zaman bana Kuran'da onların imametine kesin delil getir. Sen ayet getirdin ki itaat rasulullaha farzdi. Tamam, o zaman söyle o ayete imamete delil nas ile görüyorsun, yoksa istinbat ediyorsun ki - itaat farzdır - O emir edip - iman getirmek lazımdı ?

      Sen getirdiğin ayeti islamdan haberi olmayan insana göstersen, o ayete imametin vacip olmasına nas görer ?


      Şiiler imamete iman getirmeyenleri tekfir ettiler. Şimdi söyle bakalım nasıl oluyor ki, İslam'ın sahih olmasına olan şart, Kuranda açık aydın kayıt olunmuyor ?

      Allah Kuranda hatta mirasdan konuştu! Söyle miras bilgisi vaciptir yoksa imamet ? Sen insanı islamda davet ederken, ilk önce neden konuşursun imametten ? Yoksa mirastan ?

      Yorum


        #4
        Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

        azerice konuştuğundan tam anlamadım sorduklarını.. eğer cevaplanmamışsa bil ki anlamadığımdandır..

        Kur'an'da olmayan öyle meseleler vardır ki onlar hadislerle sabittir. eğer Kur'an'da yok diyerek bu meselelere itibar etmez inanmaz ve gereği ile amel etmezsen o zaman ebedi cehennemlik olursun. hiç de diğer konulara imanın olsun olmasın fark etmez seni o inandığın konular kurtarmaz.

        Örneğin farz namazların rekatları Kur'an'da yok. o zaman Kur'an'da namazların rekatları yok diye tüm namazları 1 rekat kıl o zaman Kur'an'daki emirleri yerine getirmiş olursun. Yani Kur'an namaz kıl derken namazın sadece farzlarını sayıyor ve bu farzları tek rekat kılarak yerine getirebiliyorsun.

        Oysa sabah namazının 2 rekat öğle namazının 4 rekat ... olduğunu Peygamberin s.a.a. hadislerinden başka şekilde öğrenemiyorsun.. bu durumda bunlar Kur'an'da yok diyerek inkar esten ve tüm namazları tek rekat kılsan ebedi cehennemlik olursun ve diğer konulara imanın da seni kurtarmaz..

        Madem insanları (Peygamberin s.a.a. dediklerini yapmadıklarında) ebedi cehennemlik yapan, namaz rekatları önemli de neden Kur'an'a yer almadı diye de sormalısınız? Neden sormuyorsunuz?

        Çünkü Allah Peygambere s.a.a. kayıtsız şartsız iman ve İTAATİ farz kılmıştır

        Eğer Peygambere itaat Kur'anla sınırlı olup, Kur'an'daki emilrleri yerine getirmek ve onlara inanmak kastedilmiş olsaydı o zaman bu emir Kur'an'a itaat edin onu uygulayın şeklinde olmalıydı. Ama Peygambere itaat edin diye kesin emir var

        Siz şimdi Peygamberin bir şeyi emrettiğini bileceksiniz ama bu Kur'an'da yok diye bunu görmezlikten mi geleceksiniz? böyle müslüman olunur mu?

        Yorum


          #5
          Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

          [quote author=Qom_u_aşk link=topic=21650.msg130941#msg130941 date=1315264172]
          azerice konuştuğundan tam anlamadım sorduklarını.. eğer cevaplanmamışsa bil ki anlamadığımdandır..

          Kur'an'da olmayan öyle meseleler vardır ki onlar hadislerle sabittir. eğer Kur'an'da yok diyerek bu meselelere itibar etmez inanmaz ve gereği ile amel etmezsen o zaman ebedi cehennemlik olursun. hiç de diğer konulara imanın olsun olmasın fark etmez seni o inandığın konular kurtarmaz.

          Örneğin farz namazların rekatları Kur'an'da yok. o zaman Kur'an'da namazların rekatları yok diye tüm namazları 1 rekat kıl o zaman Kur'an'daki emirleri yerine getirmiş olursun. Yani Kur'an namaz kıl derken namazın sadece farzlarını sayıyor ve bu farzları tek rekat kılarak yerine getirebiliyorsun.

          Oysa sabah namazının 2 rekat öğle namazının 4 rekat ... olduğunu Peygamberin s.a.a. hadislerinden başka şekilde öğrenemiyorsun.. bu durumda bunlar Kur'an'da yok diyerek inkar esten ve tüm namazları tek rekat kılsan ebedi cehennemlik olursun ve diğer konulara imanın da seni kurtarmaz..

          Madem insanları (Peygamberin s.a.a. dediklerini yapmadıklarında) ebedi cehennemlik yapan, namaz rekatları önemli de neden Kur'an'a yer almadı diye de sormalısınız? Neden sormuyorsunuz?

          Çünkü Allah Peygambere s.a.a. kayıtsız şartsız iman ve İTAATİ farz kılmıştır

          Eğer Peygambere itaat Kur'anla sınırlı olup, Kur'an'daki emilrleri yerine getirmek ve onlara inanmak kastedilmiş olsaydı o zaman bu emir Kur'an'a itaat edin onu uygulayın şeklinde olmalıydı. Ama Peygambere itaat edin diye kesin emir var

          Siz şimdi Peygamberin bir şeyi emrettiğini bileceksiniz ama bu Kur'an'da yok diye bunu görmezlikten mi geleceksiniz? böyle müslüman olunur mu?
          [/quote]

          Ben soru sordum, ve yinede tekrar soruyorum. Allah kendi kitabında nass ile 12 imamın imametine iman getirmeye vacip olmasını söyleyip ?

          Nasıl olur ki vacip olan, ve inanılması olmadığı taktirde islamdan çıkaran, imanın şartı - Kurani Kerimde hiç bir defa olsun zikr edilmedi.

          Ben diyorum, ve bu konuda sohbete hazıram. Allah Kuranı Kerim'de hiç bir ayette nass ile, yani kesin delil ile, 12 imamın imametine imanın vacip olmasını söylemeyip!

          Bu kelime ile razı mısın ? Razı değilsen, o zaman bir tane ayet göster! Bunu açıklayalım, sonra sünneten delilerinizden konuşalım.


          Yorum


            #6
            Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

            Bismillahirrahmenirrahim
            Osman_ufuk kardeş farklı bir nas varmı????
            Puro,bildiğiniz puro işte.Bir ucunda ateş diğer ucunda bir aptal.. Malcolm X

            Yorum


              #7
              Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

              kuranda namazın nasıl kılınacağıa yazmıyor ama ad ve semud kıssası en az 10 kez geçiyor.
              HASBUNALLAH

              Yorum


                #8
                Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                ben anlatamadım galiba.. Dini eğer Kur'an'da geçenden ibarettir dersen o zaman Kur'an'da geçmeyen bilgiler yüzünden hiç kimsenin sorumlu olmaması ve bunlar sebebiyle hiç kimsenin cehenneme gitmemesi gerekirdi.

                Kur'an'da namazların rekatları geçmiyor. o halde bunları inkar edebilir miyiz?

                ben imametle ilgili Kur'an'dan size ayet yazacağım.. ancak yöntem konusunda anlaşmadan olmaz.

                senin Kur'an ve Peygamber s.a.a.'in dindeki yeriyle ilgili konularda tam yöntemini belirtmen ve bununla ilgili çelişkileri açıklaman gerekir.

                Örneğin namaz rekatlarını nasıl görüyorsun? Peygambere itaatin emredilmesi ve bunun iman konusu yapılması ne anlama geliyor? Demek ki inanılması şart olan konular Kur'an'da geçenlerden ibaret değil Peygamberin getirdiklerine de inanılması şart öyle değil mi?

                Kur'an'da olmayıp Peygamberin söylediği bir konuyu inkar etsen durumun ne olur bunu da açıkla.

                aksi halde anlaşmamız mümkün değil.. Çünkü Peygamberi ve onun getirdiklerini inkar eden birinin dinde yeri olmaz..

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                  Ben söylemedim ki biz yalnız Kuran'la gidelim. Hadislere iman ederiz.

                  Ben sana soru sordum:
                  Ben soru sordum, ve yinede tekrar soruyorum. Allah kendi kitabında nass ile 12 imamın imametine iman getirmeye vacip olmasını söyleyip ?


                  Sende bana dedin ki,

                  ben imametle ilgili Kur'an'dan size ayet yazacağım

                  İnşallah getir delilini konuşalım ?

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                    Biz Kur'an'da 12 İmamla ilgili ayet var diyoruz sizse yok diyorsunuz. belli ki bu konuda aramızda ihtilaf var. o zaman gelin bu konuyu Allah ve Resulüne irca edelim (götürelim).

                    var mısınız?

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                      [b] [quote author=Qom_u_aşk link=topic=21650.msg130979#msg130979 date=1315342282]
                      Biz Kur'an'da 12 İmamla ilgili ayet var diyoruz sizse yok diyorsunuz. belli ki bu konuda aramızda ihtilaf var. o zaman gelin bu konuyu Allah ve Resulüne irca edelim (götürelim).

                      var mısınız?
                      [/quote]
                      Ben diyorum, ve bu konuda sohbete hazıram. Allah Kuranı Kerim'de hiç bir ayette nass ile, yani kesin delil ile, 12 imamın imametine imanın vacip olmasını söylemeyip!

                      Bu kelime ile razı mısın ? Razı değilsen, o zaman bir tane ayet göster! Bunu açıklayalım, sonra sünneten delilerinizden konuşalım.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                        nas ile kesin delil ile 12 imaamın imametine imanın vacip olmasını söylememiştir diyorsunuz.

                        kesin delil nedir?

                        bakın Kur'an'da bir şey yoktur diyebilmek için ayetlerin zahirlerini batınlarını, umumunu hassını, muhkemini müteşabihini, istisnasını, nasihini mensuhunu vs. tam bilmek ve sonra konuşmak gerekir.

                        bir şey vardır diyebilmek kolaydır. onun var olduğunu çıkarır gösterirsiniz. yoktur diyebilmekse ispatı çok zor bir iddiadır.

                        örneğin biz 12 imamın imametine imanın Kur'an'i bir emir olduğunu söylüyoruz ki bunun ispatı kolaydır. İlgili nassı gösteririz olur biter. ancak siz yoktur diyorsunuz ki bu çok büyük iddiadır. bunun için tüm ayetlerin zahiri ve batini anlamını, müteşabihlerin gerçek tevilini, mücmelini mutlakını bilmeniz gerekir ki bu ilim de masumların ve Allah'tan vahiy alanların dışındakiler için imkansızdır.

                        Kur'an'da nasıl ki namazların rekat sayıları olmamasına rağmen bunların sayılarına inanıp onunla amel etmek cehennemden kurtuluş için şartsa (Nedir derler cehenneme sokan sizi? Onlar şöyle derler: “Biz namaz kılanlardan değildik.” Müddessir 42-43) imamet de aynen böyledir. Kur'an'da namaz kılın der ve onun rekatlarından ve diğer ayrıntılarından tam olarak bahsetmez. Sizin bu emri uygulayabilmeniz için Peygamberin s.a.a. namazı tarifini mutlaka bilmeniz ve Peygamberin açıklamasına bakmanız şarttır. Eğer buna bakmaz ve namazın ayrıntısı Kur'an'da yok biz kafamıza göre bu namaz kılın emrini Kur'an'dan anladığımız kadarıyla uygularız derseniz o zaman namaz kılmış olmazsınız. Çünkü "...Peygamber size ne verdiyse onu alın, neyi de size yasak ettiyse ondan vazgeçin. Allah’a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz, Allah’ın azabı çetindir." Haşr 7. buyrulmuştur.

                        İmamet konusu da aynen böyledir. Kur'an'da imamete inanmanın şart olduğunu ve her devrin bir imamı olduğunu belirtmiş, bunun ayrıntısını ise Peygambere (s.a.a.) bırakmıştır. bakın:
                        Her ümmetten bir şahit getirdiğimiz ve seni de onların üzerine bir şahit yaptığımız zaman, bakalım onların hâli nice olacak!. Nisa 41.
                        O gün bütün insanları, (Allah'ın tayin ettiği) imamları ile çağırırız. O zaman kitabı sağdan verilen kimseler, böylece kitaplarını okurlar. Ve (onlara) zerre kadar zulmedilmez (haksızlığa uğratılmaz).
                        İsra 71.

                        bu iki ayetten anlıyoruz ki imamete iman şarttır. ve herkesin bir imamı vardır. ve burdaki imamlar Peygamberlerden farklıdır. Her insan inandığı imamıyla çağrılacaktır.

                        insanların imamları olduğundan bunlarla birlikte çağrılacağından insanlar bunlara göre kazanacak ya da kaybedecektir. Kur'an'ın değişik ayetlerinde hidayet imamlarıyla dalalet imamlarının olduğu geçmektedir.

                        Peygamber s.a.a. ise bu imamların meşru olanlarını bize duyurmuştur. Tüm hadis kitaplarında bulunan mütevatir hadislere göre bu imamların özellikleri şunlardır:

                        1- bu imamlar halifedirler. yani birbirleri peşisıra gelip bir öncekinden görevleri devralırlar.
                        2- imamların hepsi kureyştendirler
                        3- İmamların hepsi Fatıma evlatlarından Ehlibeytendirler.
                        4- imamlar, Peygamberin s.a.a vefatıyla başlayıp kıyamete kadar sürecek bir silsile halinde geleceklerdir.
                        5- imamların sayısı 12 tanedir.
                        6- imamlara itaat zorunludur.


                        sünni kitaplarda da geçen hadislere göre bu anlamları ve daha ayrıntılarını net olarak görmekteyiz.

                        eğer buraya kadar tamam ve anlaşmışsak bu imamların kimler olduğunu da açıklamaya devam ederiz inşaAllah..

                        yukarıda anlaşmazlığa düştüğümüz konunun Kur'an'da imamet olup olmadığı konusuydu ki biz var diyorduk siz de yok. ve bu konuda ayetin emri şöyle:

                        "Artık hayır, Rabbine andolsun ki, aralarında çekiştikleri şey hakkında, seni hakem tayin edip, sonra da senin verdiğin hükümden dolayı “içlerinde bir sıkıntı duymaksızın tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça” îmân etmiş olmazlar." Nisa 65.

                        bu ayete göre biz çekiştiğimiz imamet konusunu Peygambere götürmeliyiz. Kur'an'a götüremeyiz çünkü zaten bu konunun Kur'an'da olup olmadığı konusu. Bunu ancak iki taraf için de bağlayıcı olan Peygambere (s.a.a) götürebiliriz. Bu gün Peygamber s.a.a. da hayatta olmadığından onun tartışmasız hadislerine götürmekle bu bu meseleyi O hazrete götürmüş oluruz. Ve Peygamberin verdiği hükmü içimizden en ufak bir rahatsızlık olmadan tam kabul etmeliyiz. Yoksa imanımız yok demektir..

                        Resul 12 imama imanı net olarak açıklamıştır ve bu açıklama tüm hadis kitaplarında mütevatir olarak nakledilmiştir. bu konuda sizinle bizim aramızda ihtilafın olması mümkün değildir.

                        eğer hadislerin kaynaklarını istiyorsanız onları da naklederiz. Hem de sizin inandığınız kaynaklardan..

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                          "Sen getirdiğin ayeti islamdan haberi olmayan insana göstersen, o ayete imametin vacip olmasına nas görer ?"

                          evet bunda hiç şüphe yok.

                          eğer Allah bir insana Kur'an'a ve Peygamberin getirdiği her şeye inanmalısın yoksa imanın olmaz dediyse o insan Ey Allah'ım tamam inanacağım ama sadece Kur'an'da olması şartıyla diye bir şart koşabilir mi? Allah ona artık delili ulaştırmakla sorumludur (haşa, Allah'a bir zorunlukuk yoktur, ama adaleti gereği bunu böyle yapar). Allah bu tıpkı şunun gibidir.

                          Bir kral bir ile vali atar. Ve der ki ben size anayasamı gönderiyorum bunlar şunlardır. siz bu anayasanın uygulanması için bu valimin tüm emirlerini dinleyin. onun emri benim emrimdir der. bu durumda hiç kimse o valinin emrileri anayasa kitabında yoksa bunlar önemsizdir diyemez.

                          bunun gibi Allah da Peygambere itaati şart koşmuş, tüm konuşmalarının vahiyle olduğunu beyan etmiş Peygamber s.a.a. ise Kur'an dışında bir sürü inanç ve ameli konuyu bize ilan etmiştir. İmametin ayrıntıları namazın ayrıntıları ilk kıblenin kudüse doğru oluşu, evli zinakarlara recm cezası bunlardan sadece bir kaçıdır..

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                            Yine de aynı şeyi tekrarlıyorsun

                            Ben size kolay soru veriyorum, ve kolay cevap bekliyorum

                            Kuran'ı Kerim'de - ehli beyitten olan 12 imamın imametine iman getirmeye vacip eden ( AÇIKLAMAK İÇİN HADİSLERE, AKILLA İHDİYAÇ OLMAYAN ) bir tane ayet var mı ?

                            Buna cevap ver, sonra hadislere geceriz.

                            Sen delil olarak getirdiğin ayetlerde, hiç bir tane delil yok senin akiden için.


                            Her ümmetten bir şahit getirdiğimiz ve seni de onların üzerine bir şahit yaptığımız zaman, bakalım onların hâli nice olacak!. Nisa 41.
                            O gün bütün insanları, (Allah'ın tayin ettiği) imamları ile çağırırız. O zaman kitabı sağdan verilen kimseler, böylece kitaplarını okurlar. Ve (onlara) zerre kadar zulmedilmez (haksızlığa uğratılmaz).
                            1. Kırmızı şekilde çizdiğimi sakla kendine. O Kurandan değil.

                            2. Bu ayetlere siz, veyahut ismailler, yahut karmatiler, ve imamet davasını eden her bir Şia Fırkası kulana biler

                            Sen diyorsun ki - şurada 12 imam kast olunuyor, başka Şia Fırkasın taraftarı söyler, bunlar yok, başkaları

                            Bunun için ben sual verdim, Kuranı Kerimde 12 imamın imametine nass olan bir tane ayet var ?

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                              senin sorun iki bölümden oluşuyor.

                              1- Kur'an'da imama inanç emrediliyor mu?

                              2- bu imamların sayısı 12 midir?

                              sorunun birinci kısmı Kur'an'da net olarak vardır.
                              ikinci kısmı ise yine Kur'an'ın kontrolü ve yönlendirmesiyle hadislerde var..

                              soru eğer Kur'an'da imamet inancıysa bizim inançlarımızı öğrenmelisiniz. bizim inançlarımızı karmatiler bilmem nelerle özdeşleştirip buradan zihninizde ya da zihinlerde batıl gösterme düşünceniz varsa bu tartışma yönteminin ahlaki boyutuna değil polemik boyutuna girer bizde de polemiğe vaktimiz yoktur..

                              örneğin desek sizde görünecek Allah düşüncesi müteşebbihe ve putperestlerde var desek bu ne kadar delil olur sizin için?.. o yüzden polemike girmeyelim...

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X