Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İmamların masumluğu meselesi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: İmamların masumluğu meselesi

    bu şiilerin inanışı demek iftiradır. o zaman bazı sunniler Allah için cisimleştirme yapıyorlar.ben sunnilerallah cisimdirdiyorlar desem iftira etmiş olmazmıyım

    Yorum


      #62
      Ynt: İmamların masumluğu meselesi

      ...EDİT...
      zeyd kimdir.?
      hz.Muhammedi tanıyormu?
      müşrik olup olmadığını nerden biliyor?
      belki peygamberimizi sıradan bir mekkeli sanmıştır da ondan öyle demiştir.?
      öyle olmasa bile peygamberimizin elinde ''müşriklerin kestikleri yenilmez'' diye bir hükümmü var?Allah tarafından verilen.daha din verilmedi ve vahiy inmedi..''Allah adına kesilmeyenler haramdır'' hükmü ozaman carimiydiki biz bununlar yargılama yapalım?
      o yenilen hayvanı peygamberimizin kesmediğini nerden biliyor bu zeyd?
      bu zeyd peygamberimizi ne kadar tanıyor.?

      Yorum


        #63
        Ynt: İmamların masumluğu meselesi

        [quote author=Esedullah link=topic=17529.msg107155#msg107155 date=1286717436]
        ...EDİT...
        zeyd kimdir.?
        hz.Muhammedi tanıyormu?
        müşrik olup olmadığını nerden biliyor?
        belki peygamberimizi sıradan bir mekkeli sanmıştır da ondan öyle demiştir.?
        öyle olmasa bile peygamberimizin elinde ''müşriklerin kestikleri yenilmez'' diye bir hükümmü var?Allah tarafından verilen.daha din verilmedi ve vahiy inmedi..''Allah adına kesilmeyenler haramdır'' hükmü ozaman carimiydiki biz bununlar yargılama yapalım?
        o yenilen hayvanı peygamberimizin kesmediğini nerden biliyor bu zeyd?
        bu zeyd peygamberimizi ne kadar tanıyor.?
        [/quote]


        zeydin düşündügünü Allah resulu düşünemiyor mu haşa :hosgeldiniz

        Yorum


          #64
          Ynt: İmamların masumluğu meselesi

          [quote author=Musavi link=topic=17529.msg107147#msg107147 date=1286708916]
          ...EDİT...
          [/quote]

          Musavi!
          Nasıl bir uslubunuz var anlamak mümkün değil!Sizin bu uslubunuz beni gerçekten rahatsız ediyor.Hele ki Şia'yım diyen birinin...
          Daha öncede bu konuda uyarıda bulunmuştum.Ben burada konuları okurken kimsenin bu tür tabirlerini görmek zorunda değilim.Allah rızası için dikkat edin.Bu tür uslubla hiçte savunduğunuz düşüncedeki insanlara benzemiyorsunuz. VESSELAM!



          (Sn Üyemiz.. Forumun düzeni ve estetiği açısından Lütfen 12 puntodan büyük karakter kullanmayınız.. YÖNETİM)
          Ey ateş!
          Seninle ululuk tasladı şeytan.
          Ve ey insan!
          Ateş ile olur insan hep hüsran...

          Yorum


            #65
            Ynt: İmamların masumluğu meselesi

            ...EDİT...

            Yorum


              #66
              Ynt: İmamların masumluğu meselesi

              [quote author=Musavi link=topic=17529.msg107159#msg107159 date=1286720722]
              USLUBDA YANLIŞ BİRŞEY YOK ANLAMANDAPROBLEM VAR DEMEK ANLAYAMADIN DEMEKTİR.ADAMIN BAN AYAZDIKLARINI GORMEYİP SADECE BENIM YAZDIKLARIMI GORMEN COK UZUCU
              [/quote]

              Uslubunuz rahatsız edici olmasaydı yazmazdım ki bundan sonrada hiçbir uyarıda bulunmayacağım.Neyin ne anlama geldiğini anlayacak kadar Türkçe'm iyidir.Siz merak etmeyin.Bu yazıma cevap yazmanıza gerek yok.Konu kapandı.Vesselam!
              Ey ateş!
              Seninle ululuk tasladı şeytan.
              Ve ey insan!
              Ateş ile olur insan hep hüsran...

              Yorum


                #67
                Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                Musavi sen rivayeti öyle anlayabilirsin ama ben öyle anlamıyorum ve şu ana kadar okuduğum hiç bir sünni kitapta Peygamberimizin putlara taptığını onlara kutsal dediğini ne peygamberlik esnasında ne de öncesinde görmedim okumadım inanana rastlamadım.. bunun gibi zorlama tevillere gireceğimize açık örnekler var..

                Peygamberimiz s.a.a. içn olmasa da İbrahim a.s. için sünniler daha önce putperest iken aklıyla Allah'ı bulduğunu buluncaya kadar yıldızlara aya ve geneşe taptığını iddia ederler..

                bu örnek sünnilerin Peygamberler için ne kadar sapık inançlara sahip olduğunu, Peygamberler için zelle (yani küçük günah) yaparlar diyerek açtıkları kapıdan nerelere ulaştıklarının vahim göstergesidir..

                Yorum


                  #68
                  Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                  [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17529.msg107162#msg107162 date=1286721075]
                  Musavi sen rivayeti öyle anlayabilirsin ama ben öyle anlamıyorum ve şu ana kadar okuduğum hiç bir sünni kitapta Peygamberimizin putlara taptığını onlara kutsal dediğini ne peygamberlik esnasında ne de öncesinde görmedim okumadım inanana rastlamadım.. bunun gibi zorlama tevillere gireceğimize açık örnekler var..

                  Peygamberimiz s.a.a. içn olmasa da İbrahim a.s. için sünniler daha önce putperest iken aklıyla Allah'ı bulduğunu buluncaya kadar yıldızlara aya ve geneşe taptığını iddia ederler..

                  bu örnek sünnilerin Peygamberler için ne kadar sapık inançlara sahip olduğunu, Peygamberler için zelle (yani küçük günah) yaparlar diyerek açtıkları kapıdan nerelere ulaştıklarının vahim göstergesidir..
                  [/quote]

                  MUSA AYDIN HOCAM BU MANAYI ÇIKARMIŞ BENDE ONU ÇIKARDIM.SIZIN PUTLAR AKESTIGINIZ DEMESI BENCE ONU GOSTERİYOR.

                  Yorum


                    #69
                    Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                    [quote author=**Ebu Vefa** link=topic=17529.msg107161#msg107161 date=1286721049]
                    [quote author=Musavi link=topic=17529.msg107159#msg107159 date=1286720722]
                    USLUBDA YANLIŞ BİRŞEY YOK ANLAMANDAPROBLEM VAR DEMEK ANLAYAMADIN DEMEKTİR.ADAMIN BAN AYAZDIKLARINI GORMEYİP SADECE BENIM YAZDIKLARIMI GORMEN COK UZUCU
                    [/quote]

                    Uslubunuz rahatsız edici olmasaydı yazmazdım ki bundan sonrada hiçbir uyarıda bulunmayacağım.Neyin ne anlama geldiğini anlayacak kadar Türkçe'm iyidir.Siz merak etmeyin.Bu yazıma cevap yazmanıza gerek yok.Konu kapandı.Vesselam!
                    [/quote]

                    Musavi konuyu takip ettiğim kadarıyla ilk sataşma sizden gelmiş bundan sonra kişisel yazmayın öncekileri silecek ya da editleyeceğm..

                    eğer bundan sonra kişisel yazarsanız konuyu kilitlemek zorunda klacağım. böyle önemli bir konunun kilitlenmesinin vebaline girmezsiniz her halde...

                    Yorum


                      #70
                      Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                      Ancak öğretimde kolaydan zora doğru gitme prensibi vardır..

                      en açık örnekler varken neden yoruma açık konularla uğraşıyoruz ki?.. Neden İbrahim a.s. örneği gibi açık örnek varken bunda yoğunlaşıyorsunuz?

                      Yorum


                        #71
                        Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                        [quote author=EbuTurk link=topic=17529.msg107134#msg107134 date=1286667620]
                        İlk olarak qom_u_aşk tarafından gönderildi
                        evet Ebu Turk aynen anladığınız gibi. Allah'ın muradı bedirde alınan esirlerin öldürülmesi yönünde yani Ömerin görüşü yönündeymiş Peygamberle Ebubekir yanılmışlar inen ayetle onun yasını tutuyorlarmış sünni rivayetlere göre..
                        tamam ben de diyorumki Allah'ın böyle bir emri var mı ki halife ömer'in görüşü isabet etsin?

                        yani Allah:"esirlerin boynunu vurun" mu demiş ki, haşa peygamber günah işlemiş olsun?

                        Allah'ın buyruğu olaydan önce nüzul ettiyse o zaman peygamber sümmehaşa bu emre uymamış mı oluyor
                        olaydan sonra buyruk geldiyse o zaman bu azab ifadesinin anlamı ne olabilir?
                        [/quote]

                        bu sorunun muhatabı biz değiliz ki.. Biz sünni rivayeti ve bu rivayete bağlı olarak yapılan yorumları anlatıyoru.. Sünniliğin çelişkilerini ve tutarsızlıklarını anlatıyoruz..

                        ben sünniyken bu örneği ballandıra ballandıra anlatıyordum. bu rivayeti anlatırken Ömerin mescide girdiğinde söylediği rivayet edilen söz çok hoş geliyo insana:

                        "Anam babam size feda olsun Ey Allah'ın resulü neden ağlıyorsunuz. Eğer ağlanacak bir şey varsa ben de ağlayayım yok eğer ağladığınız sebebi ben ağlamaya değer görmezsem sırf siz ağlıyorsunuz diye size katılmak için ağlayayım..." diyor Ömer..

                        bundan sonra ancak söylüyorlar. kendilerinin hata ettiklerini ve Allah'ın azarına kınamasına muhatap olduklarını ama Ömerin isabet ettiğini keşke onun görüşüne uymuş olsaydık dediklerini... sünni rivayetler açıklıyor...

                        bize göre böylesine büyük bir iftira olamaz.. Hatta böyle bir kaç rivayet daha aktarılarak Peygamberin; Ömerin böyle isabetli geleceği gören aklı sebebiyle: "Benden sonra bir peygamber gelecek olsaydı bu Ömer olurdu" diye buyurduğunu aktarıyorlar..

                        düşünün ümmetinden örnek olacağı insanlardan küçük bir peygamber. Onlardan aşağı bir peygamber. Bazı konularda hataya düşen ve o konularda kendinden üstün, tabiileri olduğundan dolayı gözleri aşağı inen boynu bükülen bir Peygamber...

                        ben böyle bir peygambere inanmıyorum.. Elhamdülillah...

                        Yorum


                          #72
                          Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                          GEREKLİ EDİTLEMELERİ YAPTIM HALA SİZİ RAHATSIZ EDEN MESAJ VARSA LÜTFEN BİZE BİLDİRİNİZ ANLAYIŞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..

                          Yorum


                            #73
                            Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                            "kusura bakma ama sizin bu yorumlarınızın neresinden tutsak elimizde kalıyor.linkini verdiğim abese süresi ile ilgili yazıda hocanız bu süredeki hitabın zayıf imanlı bir emevi yada münafık birine olduğunu söylerken sende kalkmış orda mekkeli bir müşrik kastediliyor diyorsun.dediğim gibi sırf ehlisünnet muhalifliği olsun diye konuyu nereye çekeceğinizi şaşırdınız.."

                            (Normalde sizden aldığım alıntıları mor renkle yapıyordum. Ancak burdaki ilmi olmayan ve nezaket sınırlarını aşan ifadeleriniz sebebiyle kırmızıya döndü alıntılar..)

                            Evt hocamızla ilgili en ufak bir görüş ve bilgi farklılığımız yok. İsim şia kaynaklarında bellidir. Ve hocamınızın, o yüz çeviren şahısla ilgili dedikleri de doğrudur. Ancak benim bu olayı anlatırken vurgulamak istediğim, Mekke şirk devleti yönetici ve zengin elitlerinin, aristokratlarının düşünce ve inançlarını, kendilerini seçki hissedişlerini vermemdi. Bunu da onların bu olay esnasında, müşriklerle birlikte yaşadıklarını ve o ortamda söylendiğini ifade ettim ki olayı aktaran sünni rivayetler de Kur'an ayetleri de bu görüşle uyum içerisindedir; hatta şii rivayetler de bunlara aykırı değildir. Hem o ortamda bir kişi yoktu bir çok kişi vardı yöneticilerde ve yüz çeviren de Hocamızın dediği kişi ve dediği gibiydi..

                            Yani burada "saçma", "elinizde kalıyor" gibi değerlendirmeler ilmilik ve objektiflikten uzak bizce...
                            Bismillâhirrahmânirrahîm.


                            1. Surat astı ve yüz çevirdi;
                            2. Kendisine o kör geldi diye.
                            3. Nerden biliyorsun; belki o, temizlenip-arınacak?
                            4. Veya öğüt alacak; böylelikle bu öğüt kendisine yarar sağlayacak.
                            5. Fakat kendini müstağni gören (hiç bir şeye ihtiyacı olmadığını sanan) ise,
                            6. İşte sen, onda 'yankı uyandırmaya’ çalışıyorsun.
                            7. Oysa, onun temizlenip-arınmasından sana ne?
                            8. Ama koşarak sana gelen ise,
                            9. Ki o, 'içi titreyerek korkar' bir durumdadır;
                            10. Sen ona aldırış etmeden oyalanıyorsun.



                            bu ayetleri zahirinin dışında yorumlayan sizsiniz:

                            "1. Surat astı ve yüz çevirdi;"

                            bu cümlede Peygamber s.a.a.'ten mi bahsediliyor. Eğer öyle olsaydı Allah'ın: "surat astın ve yüz çevirdin" demesi gerekmez miydi? Belağat incelik ve Peygamberle ümmetin kendine yakınlığı açısından.. Ümmete şikayet mi ediyor Allah burda üçüncü tekil şahıs kullanarak.. yoksa kendi kendine mi konuşuyor? sorumuzu neden cevaplamadınız ikinci kez yazıyoruz?...


                            "hala daha bu ayetlerin neresini yorumluyorsunuz? ne yapmaya çalışıyorsunuz anlamış değilim yani.hangi meali getirirsen getir değişen hiçbir şey olmaz.."


                            doğru hangi meali açsanız zamir belli: üçüncü tekil şahıs.. Yani vahyin indiği Muhammed'e s.a.a. diyor Allah: "surat astı" diye.. Allah'ın vahiyde muhatabı Peygamberdir.. Hiç bir ayette kınayıcı şekilde Allah Peygamberi aşıp insanlara elçisini şikayet etmez... Haşa...

                            "burda sizin kavrayamadığınız mantık şu:
                            peygamber insanlar için vardır.yani Allah insanlığa öncelik verdiği için peygamberleri onlarla kendi arasına aracı olarak koymuştur.aracılık görevini gören peygamberlerin masum olması gerekirki Allahtan geldiklerinin delili olsun.bu demek değildirki insanlar peygamber için vardır..hayır peygamber insanlar için vardır..yani öncelik insanlıktır.peygamber sadece örenktir.."


                            buna delilleriniz nelerdir? Yani insanlığın Muhammed için değil Muhammedin insanlar için olduğunun... Elçilik insanların hizmeti için ve insanlığın elçiden büyük olduğu için midir?

                            "yani bu peygamberin yaptığı iyilik güzellik ve doğrulukta,yaptığı hata ve yalnışlar ve bu yanlışların düzeltilmeside insanlar için örnektir...
                            yani deyim yerindeyse peygamber Allahın insanlar için ortaya koyduğu bir tablodur.Allah bu tabloya tamamen doğruları koyup insanlar için örnek olarak gösterdiği gibi bazen yanlışlarıda koyup bu yanlışların nasıl izale edileceğinide insanlara bu tabloda götermiştir."


                            bu mantıktan neler çıkar ve nereye kadar gidilir biliyor musunuz?

                            mesela zina eden ve zina isteğinden kurtulamayan ya da kumarbaz hatta alkolik insanlar da bundan nasıl kurtulunacağını ya da zina etmiş bir insanın bunun yıkıcı psikolojisinden nasıl kurtulup nasıl tevbe edeceğini de pratik olark göstermesini dilerlerse o zaman nasıl bir peygambere inanacaksınız!.. böyle mantık olabilir mi.. Peygamberlerin "günahtan dolayı ettikleri tevbe"de örnek olduğunu hangi ayetten çıkarıyorsunuz.. Peygamberlerin terki evladan dolayı tevbede örnek olmaları insanlara: "gördün mü bak bu da iradeli insan, tüm günahlardan sıyrılmış ve terki evladan dolayı bile tevbe ediyor biz ne haldeyiz kendimize çeki düzen vermeliyiz" şeklinde düşünmeleri mi en güzel örnekliğe yakışır yoksa: "o da günah işledikten sonra benden ne beklenir ki.." diye düşünmeleri mi...

                            "tıpkı hz yunusun yanlışını peygamberimize örnek olarak gösterdiği gibi:48. Şimdi sen, Rabbinin hükmüne sabret ve balık sahibi (Yunus) gibi olma; hani o, içi kahır dolu olarak (Rabbine) çağrıda bulunmuştu.
                            49. Eğer Rabbinden bir nimet ona ulaşmasaydı, mutlaka yerilmiş ve çıplak bir durumda (karaya) atılmış olacaktı.
                            50. Fakat Rabbi onu seçti ve onu salihlerden kıldı.
                            kalem süresi
                            "


                            bu ayetleri acab a nasıl yorumluyorsunuz.?

                            nasıl mı? bu ayetler sizce günah işleyip günahtan nasıl kurtulacağının örnekliğini mi ifade eder. Siz mi sormuştunuz eski ümmetler örnek mi olurlar o şeriatlar neshedilmedi mi diye.. biz bu görüşte değiliz ama öyle dediyseniz kendi içinizde çelişkiye düştünüz bu da sırf şiaya karşı çıkmak için mi diye merak ettim..

                            bu arada şia hiç bir zaman tepkisel başkası şöyle diye inanç oluşturmuş icad etmiş değildir. Tersine bu inançlar zaruri ve olması şart olan, hakikatin de böyle olduğu inançlardır. Bir kaç kez izah ettim şianın Peygamberlerin masumiyeti inancı:

                            1- insanları günahlardan alıkyoyacak bunun mümkün olacağını düşündürtecek öğeler içerir

                            2- Allah'ın hikmetli seçimi ve dinle insanı mükemmel yaptığı, meleklere karşı insan türünü yaratmadaki hikmetiyle uyum içerisindedir..

                            3- Peygamberlerin örnekliğinin kusursuz olması ve Allah'ın peygamberlere kayıtsız şartsız itaatini emrettiği ayetlerle uyum içerisindedir..

                            bunları yazdık kardeş ama sizden bu somut delillere bir cevap bulamadık. buna rağmen şianın sünniliğe tepki için böyle inandığını söylüyorsunuz. Tam tersine baksanız aslında sünniliğin şiaya ve hakikatlere tepki için ayetleri yanlış yorumladığını.. yanlış rivayetler ürettiğini göreceksiniz.. çünkü akıl tamamen şiadan yana Elhamdülillah...

                            Örneğin bir sınıfta bir hoca: "Ahmeti örnek alın o sizin için mükemmel bir örnektir üsvei hasenedir" dese, sınıfta bir gün ahmetin hata yaptığı ortaya çıksa hem de hocanın yasakladığı bir şeyi yaptığı...:

                            1- sınıfta iyi niyetli akılcı düşünen öğrencilerin ya bu hocanın ya seçiminde ya da koyduğu yasaklarda sorun var. Ya da mükemmel örnek demesinde yanlış yapmış "bunun da hataları olabilir yanlışlarını almayınız" diye kayıt koyması gerekir diye, söylemezler,

                            2- kötü niyetli düşman öğrenciler hocaya alaylı alaylı gülmeleri için bir malzeme yakaladıklarını görür, "bulduk" diye sevinmezler mi...

                            Allah'sa buradaki aklın gerektirdiği hikmet ve güçlerden çok daha yüksek, çelişki ve noksanlıklardan çok daha üstündür..


                            "bütün bunlar peygamberlerin hatalı ve kendilerine uyulmaz olduklarını değil aksine onlara daha çok bağlanmayı gerektiren şeylerdir.bu yorm kesinlikle peygamberi bizim yada insanlığın gözünden düşürmediği gibi saygınlığını ve örnek alınırlığını daha da çok arttırır..zaten insanın yaratılışının ve Allahın kendi isimlerinden en çok önplana çıkardığı ''rahman ve rahim'' sıfatlarının gereğide budur..bunun içindirki ehlisünnet velcemaat mezhebinin adı ''Ehlisünnet''tir. yani sünnete sıkısıkıya bağlı."


                            ama hala daha Ehlisünnet sünnete sımsıkı bağlı deyip duruyorsunuz.. O halde neden itirazlarımıza cevaplar vermediniz... ikinci kez yazdık.. Etıullahi ve etiurresule ... Allah'a itaat ediniz Peygambere itaat ediniz ayetinin anlamı Allah'a itaat ettiğiniz gibi kayıtsız şartsız Peygambere de itaat ediniz demek değil midir?.. Peygamberi örnek alınız her hareketini yapınız dmeek değil midir? Onun bazı hata ettiği konularda örnek alınmamasını emreden ayet var mı ya da itaati örnek alınmayı sınırlayan bir tane bile ayet.. buna rağmen nasıl böyle bir ayırım yapabilirsiniz. Eğer böyle bir ayırım yoksa.. peygamberin işlediği günahı Allah insanlara da emretmiş olmuyor mu?

                            "ama siz bütün bu yorumlarınız ile iki şeyi hedefliyorsunuz:
                            1.ne olursa olsun ehlisünnete muhalefet
                            2.peygamberlerin masumluğu üzerinden imamlara da bir paye biçmek ve bu şekilde mezhebi dinamikleri sağlamlaştırmak. "



                            yazın irana gideceğimi bilen bir arkadaş: napacaksın o sapıkların arasında.. her yerde evlerin duvarlarına Ebubekir ömer köpek gibi hakaretler yazan o sahabe düşmanlarında ne buluyorsun" gibilerinden bi şeyler dedi.

                            ben garibim de gittim iranda doğru dürüst bir manzaraya bakamaz oldum acaba hangi evdin duvarında bahçenin duvarında buna rastlayacağım diye.. ve tüm yazıları okudum..

                            ama bir tane Ebubekir Ömer kelimesine rastlamadım.. yazılar çoktu evet türkiyeye göre iran duvarları yazılarla dolu... Ama bir çoğunda onların kahramanı Humeyni r.a. için yazılar muhabbetler varken bir çoğunda da ABD büyük şeytanı ve onun siyonist kan içici çetesini lanetleyen ifadeler

                            bazı yerlerde ise salavat ve ayet cümleleri vardı. Esmai hüsna vardı..

                            garibim sünniler zannediyor ki şianın işi gücü yok sünnilerin kendilerini dev aynasında gördükleri gibi onlar da sünnileri dev aynasında görüyorlar ve oradan düşürmek için işleri güçleri onlarla uğraşmak..

                            yok böyle bir şey.. İranın ve şiilerin gündemleri İslamı doğru anlayıp bunu yaymak.. Ebubekir ve diğer sünnilerle ne işleri olur...

                            burdaki yorumların hiç birinde böyle sunnilerle uğraşma diye bir hedef yoktur.. Çünkü ayetlerin zahiri de diğer ayetlerle uyumu da şianın rivayetleri ve anlayışıyla uyum içerisindedir..

                            daha önce bunları yazdık lütfen onlara cevap verin.. Bu tür sorunlu görünen ifadeleri muhkem ayetler ışığında Peygamberlerin özelliklerini anlatan kesin anlamlı ayetler ışığında anlaşılması gerekir dedik..

                            lütfen bu akli delil ve gerekçelerimize yanıt verin sonra devam edelim ve diğer örneklere geçelim...

                            Yunus a.s. meselesine gelince O tebliğ için verilen sürenin bittiğini görevinin tamamlandığını artık onların iman etmeyeceğini düşünmüş ve tebliğini yapabileceği başka daha uygun yerler arayışına girmişti..

                            görevini yaptığına inandığından içi rahattı ve Allah'ın kendini çevirmeyeceğini sanıyordu.. Ama olmadı.. Ümmeti iman edecek nitelikteymiş nihayet döndüğünde devam etti ve ümmeti iman etti... Bu mecburi dönüşten önce gaybı bilmiyordu ki ümmetinin iman edeceğini bilsin...

                            Yorum


                              #74
                              Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                              [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17529.msg107167#msg107167 date=1286722370]
                              GEREKLİ EDİTLEMELERİ YAPTIM HALA SİZİ RAHATSIZ EDEN MESAJ VARSA LÜTFEN BİZE BİLDİRİNİZ ANLAYIŞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..
                              [/quote]
                              Tamam,Allah razı olsun...
                              Ey ateş!
                              Seninle ululuk tasladı şeytan.
                              Ve ey insan!
                              Ateş ile olur insan hep hüsran...

                              Yorum


                                #75
                                Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                                Yukarıdaki sorularımızın dışında özellikle İbrahim a.s. ile ilgili şu ayetleri nasıl yorumladıklarını merak ediyorum.. İbrahim a.s.'ın gerçekten de gök cisimlerine taptıklarına inanıyorlar mı?

                                Üzerine gece karanlığı basınca, bir yıldız gördü. “İşte Rabbim!” dedi. Yıldız batınca da, “Ben öyle batanları sevmem” dedi. Ay’ı doğarken görünce de, “İşte Rabbim!” dedi. Ay da batınca, “Andolsun ki, Rabbim bana doğru yolu göstermezse, mutlaka ben de sapıklardan olurum” dedi.Güneşi doğarken görünce de, “İşte benim Rabbim! Bu daha büyük” dedi. O da batınca (kavmine dönüp), “Ey kavmim! Ben sizin Allah’a ortak koştuğunuz şeylerden uzağım” dedi. “Ben, hakka yönelen birisi olarak yüzümü, gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Ben, Allah’a ortak koşanlardan değilim.”En'am 76-79



                                ayetlerde İbrahim a.s.'ın konuşmasının başındaki zaman yıldızların çıktığı akşam vakitleri. ilerleyen saatlerde ay çıkıyor o zaman da konuşuyor. ve güneş doğunca da yine. Yani en az İbrahim a.s.'ın ilk yıldızları gördüğü zamanla güneşin doğumuna kadar en az bir gece geçiyor. Bu kadar süre içinde İbrahim a.s. sırayla yıldızlara aya ve güneşe tapan (haşa) bir putperest miydi? Şiayı ayetleri tevil etmekle suçlayan Esedullah, sünniliğin ilkelerine göre bu ayetleri nasıl anlıyor acaba?

                                geçen gün Valide Han Camii İmamı değerli alimimiz taydere gerçekleştirdiği ziyarette hoş sohbet etti. Çok hoş şekilde değindiği konulardan bi tanesi de Kur'an'ın tevili hakkında idi.

                                Şia alimlerinden Ayetullah Kazvini Suudda Vahhabi lider Bin Baz'la görüşmesinde tartışırlar. Daha doğrusu tartşmaya çalışırlar çünkü şii Alime hiç bir cevap veremez Vahhabi lider. Bin baz gözleri kör (ama) biridir.. Bu vahhabi lider Ayetullah'a siz şiiler ne diye Kur'an'ı tevil ediyorsunuz ki, Kur'an bizzat kendisinin ifadesiyle zaten açıklanmış bir kitap değil mi!..

                                Ayetullah Kazvini biz der Kur'an'ı en çok senin için tevil ediyoruz. Eğer tevil etmesek vay haline. Örneğin tevil ettiğimiz ayetlerden birisi de:

                                Bu dünyada kör olan kimse ahirette de kördür; üstelik iyice yolunu şaşırmıştır. İsra 72.

                                Kur'an'ı tevil deyince onun anlamını tahrif etmek diye anlayanlar acaba bu ayetleri özellikle İbrahim a.s. ile ilgili ayetleri nasıl anlıyorlar?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X