Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İmamların masumluğu meselesi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: İmamların masumluğu meselesi

    Ahzab 33. ayetteki temizlik türü, kelimenin geçtiği şekliyle (mef'ulu mutlak yani hiç bir şekilde sınırlanmamış temizlik) genel anlamda temizlik anlamına geliyor. Bu kelimenin Kur'an'da geçtiği ayetleri veriyoruz. Bu ayetlerde hangi anlamlar varsa bu anlamların tamamı bu kelimenin anlam sınırları içindedir ve Ehlibeyt tüm bu temizlik türleri ile temzilenmiştir:

    Taharet Kelimesinin Kur'an'da geçtiği ayetler ve anlamları:

    125- O sıralarda Kâ'be'yi sevap kazanma yeri ve emniyet yurdu ettik. İbrahîm'in makamını namazgâh edinin. İbrahîm'le İsmâîl'e de, evimi, dönüp dolaşanlara, burada oturup ibadette bulunanlara, rükû ve sücud edenlere tertemiz tutun diye kesin emir verdik. (Bakara s.)

    41- Ey Peygamber, ağızlarıyla inandık diyen, fakat yürekleriyle inanmayanlardan ve Yahûdilerden, boyuna kâfirliğe koşuşanlar, seni mahzun etmesin. Onlar, sözleri, yalan söylemek için boyuna dinleyip dururlar, senin yanına gelmemiş olan bir başka kavim için dinlerler boyuna. Onlar, sözlerin bâzısının yerlerini değiştirirler de size şu tarzda fetva verilirse derler, kabul edin, verilmezse çekinin kabul etmekten ve Allah, kime azâb etmek isterse sen, Allah'ın isteğine karşı o adama hiçbir şey yapamazsın. Onlar, öyle kişilerdir ki Allah, yüreklerini temizlemeyi murâd etmemiştir. Onlar içindir dünya da horluk ve onlar içindir âhirette pek büyük bir azap. (Maide S.)

    11- Hani bir emniyet vermek için sizi hafif bir uykuya daldırmıştı ve sizi arıtmak, sizden Şeytan'ın pisliğini gidermek, yüreklerinizi sağlamlaştırmak ve ayaklarınızı pekiştirip metânetinizi arttırmak için de gökten bir yağmur yağdırmıştı. (Enfal S.)

    *********

    25- İnananlara ve iyi işlerde bulunanlara müjde ver: Onlar içindir kıyılarından ırmaklar akan bahçeler. Orada bir meyveyle rızıklandılar mı bundan önce de bunu tatmıştık derler, onları dünyadakilere benzetirler. Onlara, dünyadakilere benzer rızıklar sunulur. Orada tertemiz eşler de var onlara, orada ebedî kalırlar. (Bakara S.)

    222- Sana hayız hakkında da soruyorlar. De ki: O bir pisliktir. Hayız vaktinde kadınlardan çekilin, temizleninceye dek onlara yaklaşmayın. Temizlendiler mi Allah size nasıl emrettiyse öylece yaklaşın. Şüphe yok ki Allah, adamakıllı tövbe edenleri ve iyice temizlenenleri sever.(Bakara S.)

    232- Kadınları boşadınız da zamanlarını geçirdiler mi aralarında güzellikle uzlaşırlarsa kocalarına varmalarına engel olmayın. Bu, içinizde Allah'a ve son güne inananlara verilmiş bir öğüttür. Bu, sizin için daha hayırlıdır, daha temiz bir iştir. Siz bilmezsiniz ama Allah bilir. (Bakara S.)

    42- An o zamanı da, hani melekler Meryem'e, yâ Meryem, Allah gerçekten de seni seçti, arıttı ve âlemlerdeki kadınlara üstün etti. (Al-i İmran S.)

    55- Hani o zaman Allah yâ İsa demişti, seni öldürecek de benim, kendime yüceltecek de, kâfirlerden kurtarıp arıtacak da. Sana uyanları kıyamete dek kâfirlere üst edeceğim. Sonra, dönüp geleceğiniz yer, benim tapımdır, aranızda, aykırılığa düştüğünüz şeylerin hükmünü de
    ben vereceğim.(Al-i İmran S.)

    6- Ey inananlar, namaza kalktığınız zaman yıkayın yüzlerinizi ve dirseklerinizle berâber ellerinizi ve başınızın bir kısmını meshedip ayaklarınızı topuklarınızla berâber ve cünüpseniz iyice yıkanıp arının. Hastaysanız, yahut seferdeyseniz, yahut içinizden biri ayak yolundan geldiyse, yahut da kadınlara temas etmişseniz su bulamadığınız takdîrde temiz toprakla teyemmüm edin de toprakla yüzünüzü, ellerinizi meshedin. Allah, sizi güce koşmayı istemez, fakat şükredesiniz diye tertemiz olmanızı ve size verdiği nîmeti amamlamayı diler. (Maide)

    82- Kavminin cevâbı ancak şu söz olmuştu, onları şehrinizden çıkarın demişlerdi, onlar pek fazla temiz olmak isteyen kişiler. (Araf S.)

    103- Mallarından sadaka al da temizle, arıt onları o sadakayla ve duâ et onlara. Şüphe yok ki senin duân, onlara bir sükûn, bir huzur verir ve Allah, her şeyi duyar, bilir. (Tevbe S.)

    108- Orada hiçbir zaman namaz kılma. İlk günden îtibâren Allah’tan çekinmek ve ona itaât etmek temeli üstüne kurulmuş olan mescit, elbette namaz kılmana daha lâyıktır. Orada öyle erler var ki arınmayı severler ve Allah, temizlenip arınanları sever. (Tevbe S.)

    78- Kavmi, koşa koşa onun yanına geldi, onlar, önceden de kötülükler yapar dururlardı. Lût, ey kavmim dedi, işte kızlarım, onlar, sizin için daha temiz, artık Allah'tan çekinin de beni, konuklarımdan tandırmayın. İçinizde, aklı başında bir adam da mı yok? (Hud S.)

    26- An o zamanı ki hani biz İbrâhim'e, bana hiçbir şeyi şerik tutma ve tavâf edenlere, namaz kılanlara, rükû edenlere, secde kılanlara tertemiz tut evimi diye Beyt'in yerini göstermiştik. (Hacc S.)

    56- Kavminin cevâbı, Lût'u ve soyunu şehrinizden çıkarın, hiç şüphe yok ki onlar, temizliğe pek düşkün bir topluluk sözünden başka bir söz değildi. (Neml S.)

    53- Ey inananlar, yemeğe dâvet edilmeden Peygamberin evlerine gitmeyin, dâvet edilirseniz yemek vaktini beklemek üzere daha önce gitmeyin; fakat çağrılınca gidin ve yemek yiyince dağılın, konuşmak için uzun uzadıya oturmayın; şüphe yok ki bunlar, Peygamberi incitir de utanır sizden ve Allah'sa doğruyu söylemekten çekinmez ve kadınlarından bir şey istediğiniz zaman perde ardından isteyin; bu, sizin yürekleriniz bakımından da daha temizdir, onların yürekleri bakımından da ve Allah'ın Peygamberini incitmeniz câiz olmadığı gibi onun eşlerini de bundan böyle ebedîyen almayın; şüphe yok ki bu, Allah katında pek büyük bir günahtır. (Ahzab S.)

    79- Ona, temiz olanlardan başkaları dokunamaz. (Vakıa S.)

    12- Ey inananlar, Peygamberlere gizlice konuşacağınız vakit, konuşmaya başlamadan bir sadaka verin; bu, sizin için hem daha hayırlıdır, hem de daha temiz; bulamazsanız artık Allah, suçları örter, rahîmdir. (Mücadele S.)

    4- Ve elbiseni temizle. (Müddessir S.)

    13- Büyük, şerefli ayfalardadır.[2]14- Yüceltilmiştir, arıtılmıştır.15- Yazıcıların ellerinde.16- Büyüklerdir, hayırlı ve itâatlilerdir. (Abese)

    2- Bir kesin delil, bir peygamber, Allah tarafından, onlara tertemiz sahîfeleri okumadıkça. (Beyyine)


    [/color]



    Yorum


      #17
      Ynt: İmamların masumluğu meselesi

      1.''tathir'' masumluk değildir"

      Ya nedir?


      tathir temizliktir.tathirin masumlukla ne alakası var?

      "2.tathir ayeti ''ehlibeyti'' kapsar.. ''ehlibeyt nesli''ni değil"

      a) Bu ayetin indiği o zamanda hayatta olmayan 9 İmam'ın Ehlibeyt olmayıp Ehlibeyt nesli olduğunun ve bu sebeple ayetteki tathir kapsamında bulunmadığının delili nedir? Bu sınırlamayı ayettin neresinen çıkarıyorsunuz?


      bulunduğunun delili nedir? olmayan bir şey bakıldığında görülmeyen şeydir.olan bir şey ise görülen.bu durumda biz bu ayete baktığımızda öyle bir şey göremiyoruz?
      eğer 9 imamıda bu ayetin içinde görürsek ozaman hz.hüseyinden sonraki bütün ehlibeyt neslini (mesela fetullah güleni ki seyyid olduğunu iddia ediyorlar) masum görmemiz gerekir..
      9 imam ehlibeytten ise onların dışındaki ehlibeyt neslinin suçu ne?

      b) İmam Hüseyn neslinden gelen 9 İmamın imam olduğunu kabul ediyor musunuz? Eğer imamlarsa Bakara 124. ayette kastedilen imamlar kapsamında mıdır?


      sizin anladığınız ve yorumladığınız manada kabul etmiyorum.ama imamdırlar.bakara 124ü ayrıca yeri geldiğinde değineceğim; bir ayet ancak bu kadar çarpıtılabilir yani

      c) "Her ümmeti imamıyla çağırdığımız gün onların hali nice olur, her ümmetten bir şahit getirdiğimiz seni de onlara şahit olarak getirdiğimiz gün onların hali nice olur ayetlerindeki imamların kapsamında mıdır? Değilse bu ayetlerde geçen her dönemde imamların bulunacağı ne anlama gelir, şahitlik için gerekli şartlar nelerdir?


      ayetlere acayip acayip anlamlar vermeyin kardeşim ya! bu ayeetin anlamı bellidir.getirip bunu imamlara,ordan gaib imama,ordan şii alimlerine,ordanda şia mezhebi siyasetine alet etmeyin..kaldı ki bir ayet ancak bu kadar saçma bir yorumla yorumlanır yani..

      d) Allah'a itaat edin Rasül (s.a.a.)e itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine itaat edin ayetindeki emir sahipleri kimdir? Eğer burdaki emir sahiplerine itaat emredildiğine göre, bu emir sahiplerinin masum olması gerekmez mi? Eğer gerekmezse bu durumda Allah hata yapan birine itaati emretmekle hatayı yapmayı emretmiş olmaz mı? Allah'ın hatayı emretmesi olası mıdır?


      bu ayetinde gelip dayandığı nokta şii siaysettir.daha önce defalarca belirttim emir sahipleri lokal anlamdaki mücadele ve yönetim,yada varsa bütün üzerindeki yönetimin başıdır.bu başın masum olmasının gereği yoktur.
      Allah ''itaati emrettiğim herkes masumdur'' diye bir kuralmı koymuş ki itaati emrettiği halde masum olmamalarıyla (haşa) hata yapmış olsun.
      bize içimizden bir lider lazım ki onun hatalarını telafi etme yöntemi dahi bizim için örnek olsun.
      insanın yaratılışınada en uygun olan şey hatalı olmasıdır.
      gerçi ayet yorumlarımız farklıdır ama peygamberler dahi olsalar mutlak masumluk diye bir şeyde yoktur.
      mesela abese süresi
      mesela Nuh'un oğlunun affını istemesi hatası
      mesela Musanın haksız yere adam öldürme hatası
      vs vs
      peygamber dahi olsalar mutlak masumluk diye bir şey hiçbir insanoğlu için sözkonusu değildir.mutlak masumluk ancak Allaha mahsustur.
      peygamberler ufak tefek hatalar diyebileceğimiz hatalar yapabiliyorlarsa lider şahsiyetlerin hatalı olmaları normaldir.
      imam humeyni masum değildi ama çok güzel işler yaptı ve müslümanlarda ona itaat etti..?

      a) Hz. Meryemle ilgili ayetlerde davetçi kimlik ve davetçi kimlik değil gibi bir ayırım var mı bunu nerden çıkarıyorsunuz?

      b) böyle bir ayırım varsa bu, Hz. Meryemin davetçi olmadığından dolayı masum kılındığını yoksa Peygamberleriin dışında başka insanların masum olamayacağının kanıtı mıdır? Hz Meryem davetçi olmadığı halde neden masum kılınmıştır? Şayet temiz bir elçi dünyaya getirmek ise tüm elçilerin anneleri masum mudur? Yoksa bu sadece İsa a.s.'ın masumiyeti söz konusuysa bunun delili nedir?


      kusura bakmayın ama böyle zorlama yorumları okuduğumda inanın hiç tartışma hevesim kalmıyor.
      Allah hz.meryeme insanları Allahın dinine davet görevimi verdi de onun için masum kıldı? senin mantığınla gidelim; bütün peygamber analarıyla aynı ise neden diğer peygamber anaları masum değildr sadece meryem masumdur.
      ya ona peygamberlik verilmiştir
      yada peygamberliğin dışında çok önemli bir vazife..
      peygamberlik verilmediğine göre meryemi diğer peygamber analarından ayıran hiç özelliği yokmudur yani?
      evet vardır: ''babasız bir insan doğurması''

      Yorum


        #18
        Ynt: İmamların masumluğu meselesi

        bahsettiğimiz konu peygamberler dışında masumun olması.eger peygamberin anası masum oluyorsu davetçi olan imamın kesinlikle masum olması gerekir.

        örneğin imam haşa zina yapsa insanlar der ki demek zina buyuk suc değil bak imam bile yaptı.dolayısıyla imametin var olması onun masum olmasını gerektirir.

        Yorum


          #19
          Ynt: İmamların masumluğu meselesi

          125- O sıralarda Kâ'be'yi sevap kazanma yeri ve emniyet yurdu ettik. İbrahîm'in makamını namazgâh edinin. İbrahîm'le İsmâîl'e de, evimi, dönüp dolaşanlara, burada oturup ibadette bulunanlara, rükû ve sücud edenlere tertemiz tutun diye kesin emir verdik. (Bakara s.)

          41- Ey Peygamber, ağızlarıyla inandık diyen, fakat yürekleriyle inanmayanlardan ve Yahûdilerden, boyuna kâfirliğe koşuşanlar, seni mahzun etmesin. Onlar, sözleri, yalan söylemek için boyuna dinleyip dururlar, senin yanına gelmemiş olan bir başka kavim için dinlerler boyuna. Onlar, sözlerin bâzısının yerlerini değiştirirler de size şu tarzda fetva verilirse derler, kabul edin, verilmezse çekinin kabul etmekten ve Allah, kime azâb etmek isterse sen, Allah'ın isteğine karşı o adama hiçbir şey yapamazsın. Onlar, öyle kişilerdir ki Allah, yüreklerini temizlemeyi murâd etmemiştir. Onlar içindir dünya da horluk ve onlar içindir âhirette pek büyük bir azap. (Maide S.)

          11- Hani bir emniyet vermek için sizi hafif bir uykuya daldırmıştı ve sizi arıtmak, sizden Şeytan'ın pisliğini gidermek, yüreklerinizi sağlamlaştırmak ve ayaklarınızı pekiştirip metânetinizi arttırmak için de gökten bir yağmur yağdırmıştı. (Enfal S.)

          *********

          25- İnananlara ve iyi işlerde bulunanlara müjde ver: Onlar içindir kıyılarından ırmaklar akan bahçeler. Orada bir meyveyle rızıklandılar mı bundan önce de bunu tatmıştık derler, onları dünyadakilere benzetirler. Onlara, dünyadakilere benzer rızıklar sunulur. Orada tertemiz eşler de var onlara, orada ebedî kalırlar. (Bakara S.)

          222- Sana hayız hakkında da soruyorlar. De ki: O bir pisliktir. Hayız vaktinde kadınlardan çekilin, temizleninceye dek onlara yaklaşmayın. Temizlendiler mi Allah size nasıl emrettiyse öylece yaklaşın. Şüphe yok ki Allah, adamakıllı tövbe edenleri ve iyice temizlenenleri sever.(Bakara S.)

          232- Kadınları boşadınız da zamanlarını geçirdiler mi aralarında güzellikle uzlaşırlarsa kocalarına varmalarına engel olmayın. Bu, içinizde Allah'a ve son güne inananlara verilmiş bir öğüttür. Bu, sizin için daha hayırlıdır, daha temiz bir iştir. Siz bilmezsiniz ama Allah bilir. (Bakara S.)

          42- An o zamanı da, hani melekler Meryem'e, yâ Meryem, Allah gerçekten de seni seçti, arıttı ve âlemlerdeki kadınlara üstün etti. (Al-i İmran S.)

          55- Hani o zaman Allah yâ İsa demişti, seni öldürecek de benim, kendime yüceltecek de, kâfirlerden kurtarıp arıtacak da. Sana uyanları kıyamete dek kâfirlere üst edeceğim. Sonra, dönüp geleceğiniz yer, benim tapımdır, aranızda, aykırılığa düştüğünüz şeylerin hükmünü de
          ben vereceğim.(Al-i İmran S.)

          6- Ey inananlar, namaza kalktığınız zaman yıkayın yüzlerinizi ve dirseklerinizle berâber ellerinizi ve başınızın bir kısmını meshedip ayaklarınızı topuklarınızla berâber ve cünüpseniz iyice yıkanıp arının. Hastaysanız, yahut seferdeyseniz, yahut içinizden biri ayak yolundan geldiyse, yahut da kadınlara temas etmişseniz su bulamadığınız takdîrde temiz toprakla teyemmüm edin de toprakla yüzünüzü, ellerinizi meshedin. Allah, sizi güce koşmayı istemez, fakat şükredesiniz diye tertemiz olmanızı ve size verdiği nîmeti amamlamayı diler. (Maide)

          82- Kavminin cevâbı ancak şu söz olmuştu, onları şehrinizden çıkarın demişlerdi, onlar pek fazla temiz olmak isteyen kişiler. (Araf S.)

          103- Mallarından sadaka al da temizle, arıt onları o sadakayla ve duâ et onlara. Şüphe yok ki senin duân, onlara bir sükûn, bir huzur verir ve Allah, her şeyi duyar, bilir. (Tevbe S.)

          108- Orada hiçbir zaman namaz kılma. İlk günden îtibâren Allah’tan çekinmek ve ona itaât etmek temeli üstüne kurulmuş olan mescit, elbette namaz kılmana daha lâyıktır. Orada öyle erler var ki arınmayı severler ve Allah, temizlenip arınanları sever. (Tevbe S.)

          78- Kavmi, koşa koşa onun yanına geldi, onlar, önceden de kötülükler yapar dururlardı. Lût, ey kavmim dedi, işte kızlarım, onlar, sizin için daha temiz, artık Allah'tan çekinin de beni, konuklarımdan tandırmayın. İçinizde, aklı başında bir adam da mı yok? (Hud S.)

          26- An o zamanı ki hani biz İbrâhim'e, bana hiçbir şeyi şerik tutma ve tavâf edenlere, namaz kılanlara, rükû edenlere, secde kılanlara tertemiz tut evimi diye Beyt'in yerini göstermiştik. (Hacc S.)

          56- Kavminin cevâbı, Lût'u ve soyunu şehrinizden çıkarın, hiç şüphe yok ki onlar, temizliğe pek düşkün bir topluluk sözünden başka bir söz değildi. (Neml S.)

          53- Ey inananlar, yemeğe dâvet edilmeden Peygamberin evlerine gitmeyin, dâvet edilirseniz yemek vaktini beklemek üzere daha önce gitmeyin; fakat çağrılınca gidin ve yemek yiyince dağılın, konuşmak için uzun uzadıya oturmayın; şüphe yok ki bunlar, Peygamberi incitir de utanır sizden ve Allah'sa doğruyu söylemekten çekinmez ve kadınlarından bir şey istediğiniz zaman perde ardından isteyin; bu, sizin yürekleriniz bakımından da daha temizdir, onların yürekleri bakımından da ve Allah'ın Peygamberini incitmeniz câiz olmadığı gibi onun eşlerini de bundan böyle ebedîyen almayın; şüphe yok ki bu, Allah katında pek büyük bir günahtır. (Ahzab S.)

          79- Ona, temiz olanlardan başkaları dokunamaz. (Vakıa S.)

          12- Ey inananlar, Peygamberlere gizlice konuşacağınız vakit, konuşmaya başlamadan bir sadaka verin; bu, sizin için hem daha hayırlıdır, hem de daha temiz; bulamazsanız artık Allah, suçları örter, rahîmdir. (Mücadele S.)

          4- Ve elbiseni temizle. (Müddessir S.)

          13- Büyük, şerefli ayfalardadır.[2]14- Yüceltilmiştir, arıtılmıştır.15- Yazıcıların ellerinde.16- Büyüklerdir, hayırlı ve itâatlilerdir. (Abese)

          2- Bir kesin delil, bir peygamber, Allah tarafından, onlara tertemiz sahîfeleri okumadıkça. (Beyyine)



          istisnasız bu ayetlerin hepsi tathirin masumluk olmadığının delilidir.çünkü sıradan basit şeyler hatta kadınların temizlenmelerini dahi ''taharet'' kelimesiyle ifade etmiş.. insan oturup masumluğu ve yüklendiği fonksiyonu düşününce bunlardan çoook farklı, yüce ve özel bir şey olduğunu hemen anlayabiliyor.bilmiyorum siz Allahın size verdiği aklı kullanıyormusunuz yoksa okuduğunuz kitapların yazarlarının aklınımı kullanıyorsunuz.?

          Yorum


            #20
            Ynt: İmamların masumluğu meselesi

            DOSTUM ESAS SEN AKLINI KULLANIYORMUSUN BILEMIYORUM...

            ABDEST AYETINDEKI TAHARETLE IKISI NASIL AYNI OLSUN.

            ALLAH SENI TERTEMIZ KILDI EY MERYEM DERKEN MADDI TEMIZLIKTEN MI BAHSEDIYOR.

            MADDI TEMIZLIK ISE DUŞ ALINCA BENDE TERTEMIZ OLUYORUM

            Yorum


              #21
              Ynt: İmamların masumluğu meselesi

              arkadaşım kelimeler aynıdır.. tathir 'taharet' kelimesinden türemiştir.
              tathir
              taharet
              tahir
              mutahhari
              vs vs..
              bunların anlamları aynıdır çünkü aynı kökten gelirler

              ha aklıma gelmişken murtaza MUTAHHARİ de masummudur acaba?

              Yorum


                #22
                Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                ayrıca musavi kardeş abdest sadece maddi temizlik olsaydı abdest almak için su olmayan yerde teyemmüm gerekmezdi..çünkü teyemmüm toprakla yapılır ve toprak kirlidir. tozu alıp yüzüne sürüyorsun..?

                Yorum


                  #23
                  Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                  KELIMELER AYNIDIR FAKAT KASTEDILEN FARKLIDIR. KURANDA BIR AYETTE ALLAH VE MELEKLERI PEYGAMBERE SALAT EDER DİYOR SALAT NAMAZSA HAŞA ALLAH VE MELEKLERI PEYGAMBERE NAMAZ KILIYORLAR MI OLACAK

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                    BEN ABDESTIN SADECE MADDI TEMIZLIK OLDUGUNU SOYLEMEDIM KI

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                      "gerçi ayet yorumlarımız farklıdır ama peygamberler dahi olsalar mutlak masumluk diye bir şeyde yoktur.
                      mesela abese süresi
                      mesela Nuh'un oğlunun affını istemesi hatası
                      mesela Musanın haksız yere adam öldürme hatası
                      vs vs
                      peygamber dahi olsalar mutlak masumluk diye bir şey hiçbir insanoğlu için sözkonusu değildir.mutlak masumluk ancak Allaha mahsustur.
                      peygamberler ufak tefek hatalar diyebileceğimiz hatalar yapabiliyorlarsa lider şahsiyetlerin hatalı olmaları normaldir."


                      işte imametin anlaşılabilmesi için nübüvvetin anlaşılabilmesi gerekir derken kastettiğimiz konu buydu. ve bu işiin buraya dayanacağını biliyorduk..

                      Şükür ki siz sorunu gördünüz yani anlaşamadığımızın kaynağını. Umarız bundan öncesine gitmez. Yani nübüvvet konusunun anlaşılabilmesi içinse adalet esasının anlaşılabilmesi gerekir dediğimiz noktaya..

                      bu durumda imamların masumiyetine geçemeyiz. Çünkü onlardan önce halledilmes gereken peygamberlerin masumiyetinde anlaşamamışız.. buraya bir virgül koyup daha sonra buradan devam etmek üzere peygamberlerin masumiyeti konusuna geçmemiz gerekir diyorum..

                      Peygamberler masumdurlar.. bu konuda verdiğiniz örnekleri açıklayabilmemiz için peygamberler için masumiyet niçin gereklidir onun açıklanması şart..

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                        MUSA AS HAKSIZ YERE ADAM OLDURDUYSE MASUMIYETTEN NASIL BAHSEDERİZ BU NASIL BIR YORUM ?

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                          işte imametin anlaşılabilmesi için nübüvvetin anlaşılabilmesi gerekir derken kastettiğimiz konu buydu. ve bu işiin buraya dayanacağını biliyorduk..

                          Şükür ki siz sorunu gördünüz yani anlaşamadığımızın kaynağını. Umarız bundan öncesine gitmez. Yani nübüvvet konusunun anlaşılabilmesi içinse adalet esasının anlaşılabilmesi gerekir dediğimiz noktaya..

                          bu durumda imamların masumiyetine geçemeyiz. Çünkü onlardan önce halledilmes gereken peygamberlerin masumiyetinde anlaşamamışız.. buraya bir virgül koyup daha sonra buradan devam etmek üzere peygamberlerin masumiyeti konusuna geçmemiz gerekir diyorum..

                          Peygamberler masumdurlar.. bu konuda verdiğiniz örnekleri açıklayabilmemiz için peygamberler için masumiyet niçin gereklidir onun açıklanması şart..


                          madem öyle en temel meseleyi siz belirleyin ona göre tartışarak bu meselelere gelelim..
                          en temeli: adalet mi.. tevhit mi? peygamberliğin masumluğumu?

                          de hayde?

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                            elbetteki tevhid

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                              "madem öyle en temel meseleyi siz belirleyin ona göre tartışarak bu meselelere gelelim..
                              en temeli: adalet mi.. tevhit mi? peygamberliğin masumluğumu?

                              de hayde?"


                              bizdeki Usulü dinin sıralanışı önemlidir. Tevhid Adalet Nübüvvet İmamet Mead.

                              Tevhid konusunda pek farklı düşünmeyeceğimizi belirtmekle birlikte Allah'ın görülmesi konusunu konuşabiliriz. Ancak bunun konuştuğumuz konulara pek etki edeceğini düşünmüyorum..

                              Adalet konusunda Allah'ın adaleti konusunda pek farklı düşündüğümüzü sanmıyorum. Sadece Peygamberlerin masumiyeti ve gönderiliş amaçları konusunu konuşurken Allah'ın adaleti ve hikmeti gereği şöyle şöyle yapması gerekir diye buraya atıfta bulunabiliriz..

                              Evet bu durumda Nübüvvet konusundan Peygamberlerin masumiyetini konuşabiliriz gibime geliyor..

                              kusura bakmayın başka sitede çok yoğun tartışma yaşandığı için ordan buraya bakamadım bu akşam.. beklettiğim için özür dilerim..

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: İmamların masumluğu meselesi

                                HAKSIZ YERE ADAMOLDUREN BIR INSANA NASIL UYABILIRIZ KI.KIM HAKSIZ YERE BIR CANI OLDURURSE TUM INSANLIGI OLDURMUS GIBIDIR DIYOR KURAN

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X