Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!



    Ayetullah Muhammed Taki Misbah Yezdi (ra) hazretleri, bir grup silahlı kuvvetler personelini kabulünde, Allah Subhanehu ve Teala’nın insanı kendi irade ve ihtiyarı ile saadet yolunu seçebileceği şekil de yarattığına işaret ederek şunları söyledi: “Halifetullah unvanıyla insan, isterse kemal yolunu seçebilir diğer taraftan isterse sapkın ve düşüş yolunu da seçebilir. Kemale ulaşmak için iradeyi uygulamaya koymanın gereksinimi doğru yolu tanımaktır. Çünkü irade ve seçim doğru yolu tanıyanlar için mümkündür. Allah Subhanehu ve Teala, algılama aracı olan akıl ve hisler dışında sonsuz rahmeti gereği insanların hidayeti için peygamber ve onun vasilerini insanlar için göndermiştir. Bu şekil de doğru yol ile bozuk yolu bir birinden teşhis etmiş olsunlar.”

    Ayetullah Muhammed Taki Misbah Yezdi (ra) hazretleri şöyle devam etti: “Her ne kadar insanlar, masum imamlarımıza (as) karşı vefasızlık etmiş, bazıları onlara karşı düşmanlık etmiş, bazıları onları himaye etmemiş olsa da, ilay-i irade; 12. İmam Hz. Muhammed Mehdi’nin (Allah zuhurunu çabuklaştırsın) insanların ondan istifade etme kapasiteleri oluştuğunda gelişine göre ayarlanmıştır.

    Ayetullah Muhammed Taki Misbah Yezdi (ra) hazretleri, insanların masum imamlarımıza (as) ulaşma imkanı olmadığı dönemlere işaret ederek şunları söyledi: “Masum imamlarımıza (as) ulaşma imkanı olmayan insanlar için, hatta kendileri huzur da oldukları zaman bile kendilerine ulaşamayanlar için naip veya vekil olarak birilerini tayin ederlerdi. Bunun kendisi kültürümüzde adına “Velayet-i Fakih” dediğimiz mefhumun ta kendisidir. Tarih bize şahitlik etmektedir ki İslam’ın ilk gününden bu yana baktığımızda masum imamlarımıza (as) ulaşılamadığı dönemlerde özellikle 12. İmam Hz. Muhammed Mehdi’nin (Allah zuhurunu çabuklaştırsın) gaybet dönemince, ulema ve fakihler çok önemli roller üstlenmiştir. Hatta eğer onlar olmasaydı İslam’dan geriye bir şey bile kalmayabilirdi. Eğer, İslam’dan geriye bir şey kalsaydı bile muhtevası tahrif edilerek günümüze ulaşmış olacaktı.”

    Ayetullah Muhammed Taki Misbah Yezdi (ra) hazretleri, insanların çok azının hadise ve olaylardan ibret aldığını söyleyerek şöyle devam etti: “Allah’a -cc- hamd-ü senalar olsun ki 'Şia'lar ötekilere göre yaşanmış olay ve hadiselerden daha çok dersler almaktadır. Özellikle halife tayini olayında “Gadir-i Hum” olayından sadece 70 gün geçmesine rağmen Allah Resulü'nün -saa- vefatından sonra bu olayı unutmuştur! Tarih bize göstermiştir ki namaz kılan, Kur’an-ı Kerim tilavet eden, infak eden ve hatta Allah Resulü -saa- ile Mü-minlerin Emiri’nin -as- yanında kılıç çekmiş bir çok Müslüman onun evladlarını en feci bir şekil de katletmiştir! Bizler bu olaydan ibret almalıyız. Bilmeliyiz ki bu olay herkesin başına gelebilir. Bu tuzaklar her kesin yolunda kuruludur. Düşme tehlikesi insanı tehdit etmektedir.

    Hidayet olmak için önce aklımızdan yararlanalım, sonra Kur’an-ı Kerim ve masum imamlarımızın (as) sözlerini ilim sahiplerine, yani dini konularda uzman fakihlere müracaat ederek öğrenelim. Fakihler, Kur’an-ı Kerim ve masum imamlarımızın (as) varisleridir. Kim ki Allah’ın -cc- emirleri dışında amel ederse, gerçekte teşri-i rububiyet konusunda Allah’a -cc- şirk koşmuştur.

    Ayetullah Muhammed Taki Misbah Yezdi (ra) hazretleri konuşmasının sonunda şunları söyledi: “Eğer bizler bir konunun hak olduğunu anladıksa, artık onu sonuna kadar savunmamız gerekmektedir. Eğer, Velayet-i Fakih hakkındaki delilleri inceledikten sonra onun hakkaniyetine ulaşırsak, artık onun payesine dayanmamız gerekmektedir. Bilmeliyiz ki; Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara -as- muhalefet ve hadislerin esasına göre Allah’a -cc- şirk koşma haddindedir!
    Tevekkülle elde edilen sırlar; bir tek yakîn haddini bilenlere mahsustur.

    Hakikî Şialarımız da yakîn sınırını koruyanlardır, ki onlardan «Allah'ın varlığı sayesinde hiçbir şeyden korkmamaları»nı bekleriz!


    İmam Cafer-i Sadık (a.s)

    #2
    Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

    [quote author=Behesht-e Mahdi link=topic=20445.msg124145#msg124145 date=1304250418]
    Bilmeliyiz ki; Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara -as- muhalefet ve hadislerin esasına göre Allah’a -cc- şirk koşma haddindedir!
    [/quote]

    Amenna. paylaşım için Allah razı olsun üstad.
    KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

    Yorum


      #3
      Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

      Bu konu biraz düşündürücü

      Biliyoruzki şiisiyle sünnisiyle velayeti fakihi kabul etmeyen bir sürü müslüman var bunun yanında ise müşrikliğin haddide belli bu hüküme dayanarak müslüman birinin şirke düşebileceğini nasıl iddia edebilirz??
      "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
      "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

      Yorum


        #4
        Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

        [quote author=BEYZA link=topic=20445.msg124868#msg124868 date=1305024875]
        Bu konu biraz düşündürücü

        Biliyoruzki şiisiyle sünnisiyle velayeti fakihi kabul etmeyen bir sürü müslüman var bunun yanında ise müşrikliğin haddide belli bu hüküme dayanarak müslüman birinin şirke düşebileceğini nasıl iddia edebilirz??
        [/quote]

        aslında şöyle bir yöntem uygulayabiliriz; velayeti tam olarak sunduğumuz tanıttığımız, artık itiraz edilebilinecek bir nokta bırakmadıklarımız eğer hala inkar ediyorlarsa bu nefislerinden kaynaklanan bir inkardır. taassuptur ki "taassup şirktir"

        Allah'ı tanımanın yolu Resulü tanımaktan geçer. Resulü kabul etmeyenler Allah'ı hakkıyla tanıyabilirler mi? Resulü tanımanın yolu İmamları tanımaktır. İmamları tanımayanlar Resulü tam manasıyla idrak edebilir mi? İmamları tanımayanların İmam Mehdi a.f. tanımaları mümkün mü? (hakkıyla). İmam Mehdi a.f. beklemenin yolu O'ndan haberdar olmaktır. O'nun yolunu yaşatan ve O gelene kadar O'nun gelişinin ortamını hazırlamakla ve müslümanları bir araya getirmek ve müslümanları korumakla ve yönlendirmekle görevli olan (daha uzun uzadıya "İslam'da devlet " de İmam Humeyni r.a. anlatmıştır) velayet-i fakihi inkar ederek İmam Mehdi a.f. dan haberdar olmak ve O'nun gelişini gerçekten bekliyor olmak mümkün mü?

        bu silsileye bakarsak (ki bu benim görüşümdür) birini inkar ettikmi diğerlerini de inkar etmiş oluruz. ama yukarıda bahsettiği gibi bu inkar eğer kasıtlı, inatlı ve taassuptan kaynaklanıyorsa.
        KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

        Yorum


          #5
          Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

          [quote author=hatt-ı imam link=topic=20445.msg124869#msg124869 date=1305025752]
          aslında şöyle bir yöntem uygulayabiliriz; velayeti tam olarak sunduğumuz tanıttığımız, artık itiraz edilebilinecek bir nokta bırakmadıklarımız eğer hala inkar ediyorlarsa bu nefislerinden kaynaklanan bir inkardır. taassuptur ki "taassup şirktir"

          Allah'ı tanımanın yolu Resulü tanımaktan geçer. Resulü kabul etmeyenler Allah'ı hakkıyla tanıyabilirler mi? Resulü tanımanın yolu İmamları tanımaktır. İmamları tanımayanlar Resulü tam manasıyla idrak edebilir mi? İmamları tanımayanların İmam Mehdi a.f. tanımaları mümkün mü? (hakkıyla). İmam Mehdi a.f. beklemenin yolu O'ndan haberdar olmaktır. O'nun yolunu yaşatan ve O gelene kadar O'nun gelişinin ortamını hazırlamakla ve müslümanları bir araya getirmek ve müslümanları korumakla ve yönlendirmekle görevli olan (daha uzun uzadıya "İslam'da devlet " de İmam Humeyni r.a. anlatmıştır) velayet-i fakihi inkar ederek İmam Mehdi a.f. dan haberdar olmak ve O'nun gelişini gerçekten bekliyor olmak mümkün mü?

          bu silsileye bakarsak (ki bu benim görüşümdür) birini inkar ettikmi diğerlerini de inkar etmiş oluruz. ama yukarıda bahsettiği gibi bu inkar eğer kasıtlı, inatlı ve taassuptan kaynaklanıyorsa.
          [/quote]

          Aynen öyledir.
          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

          Yorum


            #6
            Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

            bende bu silsile doğrultusunda düşünüyorum ama bizler ehli sünnet kardeşimize bile bunu diyemiyorsak ki onlar velayeti kabul etmiyor veliyyi fakihi kabul etmemek nasıl küfre sebbeiyet verebilir bir çok ayetullahımızın veliyyi fakihe itaatin farz olmadığını savunduğunu biliyoruz... Bırakın avam halkı alim ayetullahlarımızın böyle görüşleri var ... ve fkıhımızdada küfrün hükümleri ...burdan baktığımızda silsile belki bizi şirke girebilir düşüncesine sahip olamamıza neden olabilir ama hükümler vicdan ve mantık buna el ver miyor ( bu benim görüşüm)
            "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
            "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

            Yorum


              #7
              Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

              beyza kardeşim ben yukarıdaki silsileyi (ki tekrar belirteyim benim şahsi görüşümdür) yazarken özellikle belirttim ki inkar için var olabilecek bütün ihtimalleri ortadan kaldırdıktan sonra muhatabımız sırf nefsinden ve taassubundan dolayı inkar ediyorsa sonuçta bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde de olsa şirke düşme tehlikesi vardır. Taassubun şirk olduğunu Resulullah s.a.a söylemiştir.

              sünni kardeşlerimize bizler davayı ve mektebi tam olarak anlatamadan direkt onları şirkle suçlarsak zaten problem bizden kaynaklanıyor demektir.

              alimler meselesine gelince yukarıda bu sözü söyleyen de değerli bir alimimizdir. "İslam da devlet"i yazan ve hayanı bu yola adayan İmam Humeyni r.a. de alimimizdir. bu yüzden ben şahsen velayeti kabul etmeyenlerin fikirlerine pek değer vermiyorum.(kimse kızmasın) çünkü onlar belki farkında olmadan başkaları ile aynı noktada birleşmiş durumdalar. ki bu nokta İslam İnkılabının zayıflamasına neden olmaya varabilecek garabetler noktasıdır.
              KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

              Yorum


                #8
                Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                Evet muhterem, şiilerin bir çoğunda velayeti fakihi görmezden gelebilme cesaretini görüyoruz. O yüzden, İslam İnkılabı olmasa da olur, şia var nasılsa diyebilmektedir. Bu şuuraltında İmam Humeyninin Mektebini görmezden gelme durumu vardır.

                Böylece şiileri haricinde diğer müslümanları şirkle, küfürle, sapıklıkla rahat rahat suçlayabilen şiiler, Velayeti Fakihi reddetme durumunda aynı tehlike ile karşı karşıya gelince doğal olarak rahat olamamaktadırlar.
                Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                  [quote author=BEYZA link=topic=20445.msg124871#msg124871 date=1305026279]
                  bende bu silsile doğrultusunda düşünüyorum ama bizler ehli sünnet kardeşimize bile bunu diyemiyorsak ki onlar velayeti kabul etmiyor veliyyi fakihi kabul etmemek nasıl küfre sebbeiyet verebilir bir çok ayetullahımızın veliyyi fakihe itaatin farz olmadığını savunduğunu biliyoruz... Bırakın avam halkı alim ayetullahlarımızın böyle görüşleri var ... ve fkıhımızdada küfrün hükümleri ...burdan baktığımızda silsile belki bizi şirke girebilir düşüncesine sahip olamamıza neden olabilir ama hükümler vicdan ve mantık buna el ver miyor ( bu benim görüşüm)
                  [/quote]

                  Hanımefendinin görüşüne katılıyorum.
                  Ancak, "muhalefet"ten kasıt sanırım, direk olarak Velayeti reddetme ve ona inatla muhalefet etme anlamına geliyor.Hatta suçlama anlamına geliyor.Böylesine suçlayıcı muhalefeti belkide şirk olarak değerlendirmek mümkün.
                  Puro,bildiğiniz puro işte.Bir ucunda ateş diğer ucunda bir aptal.. Malcolm X

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                    [quote author=aykut111 link=topic=20445.msg124878#msg124878 date=1305036739]
                    Hanımefendinin görüşüne katılıyorum.
                    Ancak, "muhalefet"ten kasıt sanırım, direk olarak Velayeti reddetme ve ona inatla muhalefet etme anlamına geliyor.Hatta suçlama anlamına geliyor.Böylesine suçlayıcı muhalefeti belkide şirk olarak değerlendirmek mümkün.
                    [/quote]

                    hocam benim de ısrarla vurgulamak istediğim nokta bu. inat ve taassupla, her türlü delili gördükten sonra oluşacak muhalefet iyi niyetli olmayacak ve tüm inanç temelleri ile bilinçli veya bilinçsiz bir çatışmanın içinde olacaktır. bunun kaçınılmaz sonucu şirke girmektir.
                    KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                      söz konusu şirk velayeti fakih makamıyla ilgilidir rehber le değil ehli sünnete daha imamların makamını anlatamışken velayeti fakihi kabul etmiyorlar demek doğru değildir ayrıca taasup herşeyi bildikten ve emin olduktan sonra körü körüne ısrarla inkar etmektir ehli sünnet herşeyi bilmediği için ona bu konuda taasup etti diyemeyiz.
                      İNNA LİLLAH VE İNNA İLEYHİ RACİUN....

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                        sizin söz ettiğiniz şey velayeti fakihin makamıyla ilgilimidir yoksa rehberin kendisiyle ilgilimidir?
                        İNNA LİLLAH VE İNNA İLEYHİ RACİUN....

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                          Ayetullah Nisbah Yazdi nin beyanı ile sizlerin kastı arasında fark olduğunu düşünüyorum. Zira hiç bir şii velayeti ve dolayısı ile velayeti fakihi inkar ve reddetmez. Eğer reddetse zaten şii olmaz. Şiiliğin diğer islam mezheplerinden farkı velayete inanması ve imamın gaybetinde de Hz. İmam Mehdi(af) nin buyurduğu üzere fakihin velayetini kabul etmiş olmasıdır.
                          İmam küçük gaybet diye bilinen dönemde kendi tayin ettiği naiplerinin veli edinilmesini istemiş ve şia da buna uymuştur. Ancak büyük gaybet için tek kişi için bir işaret buyurmamış tam tersine belirtmiş olduğu bir takım kriterler doğrultusunda kişinin bu kriterlere en uygun olduğunu takdir ettiği fakihi veli bilmesini ve ona tabi olmasını istemiştir.
                          Böylelikle hem bu mektebin gelişmesini ve yayılmasını istemeyenlerin tek merkeze odaklanarak ehlibeyt mektebini baskı altına almalarını engellemiş yani tabiri caizse riski dağıtmış, hemde fakihlerin bir birleri vasıtası ile mektebin rayında ilerlemesini denetlemiştir.
                          Bu açıdan bir çok başkaca yarar sıralayabiliriz. Ki zaten eğer masum imam bir şey buyuruyorsa bunda sayısız hikmetler ve yarar olduğu tartışılmaz bir husustur.
                          Söz konusu Ayetullah nisbah Yazdinin bahsettiği husus da budur. Ki orada üstat velayeti fakihe inanmayan şirke girer demiyor dikkat edin eğer bir velayeti fakihe delillerle ulaşır ve onda kani olursak ondan sonra ona itaat etmemek şirk olur diyor.
                          Konu çok açık. Zaten bu böyledir. Sen bir müçtehidi taklit edip etmeme konusunda hürsün. Ancak eğer yaptığın araştırmalar sonucunda bir müçtehidin var olan kriterleri taşıdığına kani olur ve onu taklit edersen ve bu arada onun bir konudaki hükmünün aksini yapar yada uymazsan oluşacak hükmü söylemiştir.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                            [quote author=ağam seccad link=topic=20445.msg124900#msg124900 date=1305056237]
                            söz konusu şirk velayeti fakih makamıyla ilgilidir rehber le değil ehli sünnete daha imamların makamını anlatamışken velayeti fakihi kabul etmiyorlar demek doğru değildir ayrıca taasup herşeyi bildikten ve emin olduktan sonra körü körüne ısrarla inkar etmektir ehli sünnet herşeyi bilmediği için ona bu konuda taasup etti diyemeyiz.
                            [/quote]

                            yukarıda ki bütün mesajlarımda özellikle bunu vurguladım.

                            [quote author=ağam seccad link=topic=20445.msg124902#msg124902 date=1305056790]
                            sizin söz ettiğiniz şey velayeti fakihin makamıyla ilgilimidir yoksa rehberin kendisiyle ilgilimidir?
                            [/quote]

                            rehberin kendisi o makam layık olduğu için orada. yarın bir başkası o makam layık olurda oraya geçerse aynı şey onun için de geçerli olacaktır. yani aslolan velayet makamıdır. hertürlü kurumun üstünde olan ve emirlerine uyulması gereken makam velayettir. o makam da bulunanlar da uyulması gereken ve sözleri emir telakki edilmesi gereken alimlerdir. bu yüzden ben makamı kabul ediyorum ama mesela İmam Hamaney'i kabul etmiyorum denilemez.

                            müslim kardeş ben de ısrarla hertürlü itiraz yolu deliller ile kapatıldıktan sonra inat ve taassupla inkar edilirse diyorum.

                            diğer hususa gelince evet ortada bir İslam İnkılabı olmasaydı ve müslümanların artık bir çatı altında toplanması gerekmeseydi ve bu imkanı sağlayacak bir makam oluşmamış olsaydı dediğiniz doğruydu. ayrı ayrı veliyyi fakihler olacaktı ve kendi bağlılarından yetimlerin, yoksulların vs. velayetini üstleneceklerdi.

                            ama artık bunu devlet gücüyle gerçekleştirecek ve tüm müslümanların sorumluluğunu üstlenebilecek bir yapıya sahibiz. İmam Humeyni "İslam da devlet" kitabında bunu baştan sona anlatıyor. önemini vurguluyor. şimdi bu devlet ve bu gücü elinde bulunduran velayeti fakih varken bunu red etmek ve başka veliyyi fakihler de olabilir demek bizleri kimlerle hangi noktalarda buluşturur? müslümanların biraraya gelmelerine nasıl bir darbe vurur sizce?
                            KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Veliy-i Fakih'e muhalefet, İmamlara as muhalefet ve Allah’a cc şirk haddindedir!

                              Şiilerin bir çoğu ya Velayeti Fakihi anlamıyor, ya da anlamak istemiyor. Velayeti Fakih Makamı, şianın taklit mercileri dahil, bütün islam ümmetinin rehberidir. Velayeti Fakih Makamı rehberiyeyyet makamıdır. Rehber bütün taklit mercilerininde Velayeti Fakihidir.
                              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X