Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

    Sayın can , abese ile ilgili konu bana pek iştah kabartan bir iş olarak yansımıyor,


    hem her yazılmış işi tek tek Kurandan kontrol etmem baya zamanımı alacağından dolayı,

    hem de her bir iddiayı Kuran terazisiyle tartmam gerektiğinden dolayı

    bana iştah kabartan bir iş olarak yansımıyor,

    hele ki ha öyle ha böyle olmuş, iman eden için değişen bir iş yok,

    şöyle ki ha kör olana Hz Muhammed yüz ekşitmiş ha senin iddia ettiğin bir başkası, bu bizim için bir iş ifade etmez,

    Bilmediğimiz konularda,mantık terazisiyle bu tür işlere koyulmamız büyük tehlikeler de beraberinde getirmekte

    Haşa şöyle olmuştur da böyle olmamıştır demektesin bir çok yerde, ve peygamber şöyle midir böyle midir demektesin, iş tüm çevirilerin bildirdiği gibi olmuşsa ne gibi büyük vebal altında olduğunu düşünmelisin


    Allah Hazreti Muhammed hakkında o da bizim gibi bir insandır demişse ,peygamberler de mahşerde sorguya çekilecek demişse, bize Allah'ın bildirdiği işi kabul etmek düşer,


    Kafamızda şekillendirdiğimiz iş gerçeklerin ta kendisi değilse , zikredilmiş sözlerden dolayı Hz Muhammed' e hakaret etmiş oluruz ki bu tür işlere girmeseniz daha iyi olur

    Din açısından körü tersleyen Hz Muhammed de olsa bir başkası da olsa bizim bu ayetlerden almamız gereken şudur ki: kör de olsa topal da olsa onu meclisimize kabul edip baş tacı etmemizdir

    Allah bu tür ayetleri indirdiği zaman belirsizliğe yer vermişse,işi belirsizliğinden çıkarıp faş etmenin faydasını göremiyorum?

    Faydası olamayan bir işe girişmenin manası ne olabilir ki?

    Ha Hazreti Muhammed yüzünü ekşitmiş ha senin iddia ettiğin gibi bir başkası, ki bir başkasının olması da mantıklı gelmez şöyle ki :



    abese 2. Yanına kör geldi diye.

    hz Muhammed haricinde kimin yanına birileri gidiyormuş?

    abese 3. Belki o, arınacaktır, ne bilirsin?

    Birilerinin arınmasından birinci derecede Hz Muhammed sorumlu

    abese 4. Yahut da öğüt alacaktır da ondan faydalanacaktır.

    Din merci Hz Muhammed'indir yer yüzünde

    abese 5. Fakat ihtiyacı olmayana gelince.


    abese 6. Artık sen onun üstüne düştükçe düşüyorsun.

    Aynı şekilde yer yüzündeki dinin sahibi Hz Muhammed'dir, odur birinci derecede sorumlu

    abese 7. O arınmazsa sana ne?

    Allah Hz Muhammed'e sana ne diyebilir elbet,ki ayet ile sabittir ki "Allah dilemedikçe kimse inanamaz"

    abese 8. Ve fakat sana koşup gelen.


    Hz Muhammed'den başkasına kim neden koşup gelsin?

    9. Ve korkan kişi.


    10. Sen ondan gaflet ediyor, ona aldırış bile etmiyorsun.


    Gaflet etmişsin denilmiş,

    Hz Muhammed Allah'ın bildirdiği gibi herkes gibi bir insan ise gaflet etmesi elbette ki olası,tek bir Allah vardır iki tane yoktur,Hz Muhammed Allah'ın bildirdiği gibi tebliğcidir
    Hz Muhammed'i yüceltmeyi düşünüyorken Allah'tan gaflet etmemek lazım çünkü Hz Muhammed'den öte Allah'ın varlığı ve niteliği esas

    11. Öyle değil, şüphe yok ki Kur'an, ancak bir öğüttür.


    12. Dileyen dinler, öğüt alır.


    Allah'ın bu olayı faş etmesi, Hz Muhammed'i küçük düşürmek için elbette değildir, olası ki geniş toplumlara öğüt olsun diye bu tarz girişimde bulunmuştur, bilmediğimiz iş hakkında bilgiçlik taslamak tehlikeli olduğu için size de bu tür işlerden beri durmanızı tavsiye ederim

    Olası ki herkes hafızalara kazısın diye iş bu şekilde inmiştir: kör de olsa Allah'ın nazarında yeri yücedir, belki de zenginlere mesaj vermek amaçlı meydana gelmiş bir iştir,

    bu vakadan Hz Muhamed'e kusur yakıştırmak, iş böyle gerçekleşmişse Hz Muhammed'in değeri gözünüzden mi düşecek?

    Olası ki Allah bu olayı bir işi faş etmek için meydana getirmiş?

    Çekinin bilmediğiniz işler hakkında bilgiçlik taslamaktan, oldukça tehlikeli gördüğüm için uzak durmayı tercih etmekle birlikle, kesinlikle hiç biriniz kesinlik belirten işler zikretmesin ki bunun hesabı ağır olur

    Allah apaçık olmayan işler hakkında bilgiçlik taslayın demez,Allah'ın bir bildiği vardır deyip geçeceksin, bizi apaçık işler ilgilendirir, dinin temeli dediği işler




    Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

    Ali Şeriati

    Yorum


      #47
      Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

      Şöyle kısa ve öz bir cümle alayım sizden;
      Abese suresinde Peygambere mi çatılıyor ?
      "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

      Yorum


        #48
        Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

        [quote author=AliekberBabacan link=topic=8307.msg58129#msg58129 date=1256305961]
        [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=8307.msg58116#msg58116 date=1256296448]
        Aliekber babacan kardeşim, Kuran haricinde hiç bir islami kaynağı kabul etmeyen mealci olduğunuzu iddia ediyorsanız Kuranı bildiğiniz gibi yorumlayabilirsiniz. Kendiniz söyler kendinriz dinlersiniz. Ancak aleviyim derseniz Alevi demek İslamı İmam Ali yorumu ile anlamak demektir. 12 İmamın İslam anlayışı demektir. Onların Kuran yorumlarından sarfınazar ederek kafanıza göre Kuranı yorumlayamazsınız. Ama gördüğümüz kadariyle yaptığınız tam da bundan başka bir şey değil.
        [/quote]


        Kuran haricinde kaynak kabul etmiyorum demedim can,Kuran önceliklidir,doyurucu cevap vermişse son söz Kuran'ındır veselam

        Yoksa zaman zaman bende usul i kafiden,Neçhul Belaga'dan ve benzer itibar ettiğimiz, akıl ve mantıkla uyum içinde olan işleri dayanak sunarım

        Sen Kuran yetersiz, eksiktir diye düşünüyorsan, sana katılmam mümkün değil, çünkü iş apaçık ki Kuran'da eksik bir iş yok, eksik ancak algılayan gözlerdedir

        Allah gereken her iş Kuranda var demişse, dinin temeli apaçık ayetler demişse, Kuran'ın apaçık bildirdiği işi beğenmemezlik yapmak bize yakışmaz?

        Allah'ın verdiği iş bize neden yetmesin ki?



        [/quote]

        bu iki kırmızı cümle sizce çelişki değil mi? tam birbirine zıt? özellikle de kalın yerler?

        Yorum


          #49
          Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

          [quote author=SefaMerve link=topic=8307.msg58134#msg58134 date=1256308641]
          Şöyle kısa ve öz bir cümle alayım sizden;
          Abese suresinde Peygambere mi çatılıyor ?
          [/quote]

          peygambere çatan kim?

          Allah'ın her sözünde bir hikmet var, iş idrak edip edememekte

          araf 6 Kendilerine peygamber gönderdiklerimizi de mutlaka sorguya çekeceğiz, peygamber olarak gönderdiklerimizi de sorumlu tutacağız.
          tevbe 117
          Allah, Peygamberi ve içlerinden bir bölüğünün gönlü nerdeyse imandan dönecekken güçlük anında Peygambere uyan muhacirlerle ensarı tövbeye muvaffak etti ve onların tövbelerini kabul eyledi. Şüphe yok ki o, onları fazlasıyle esirger, rahimdir.
          Allah peygamberleri melek gibi tarif etmiyor onlar da insan deniliyor, yerine göre ümitsizliğe düştükleri bildiriliyor, yerien göre nerdeyse imandan dönecekelri bildiriliyor veselam

          Allah hz Muhammed'e "sana ne" diyebilir, bunu sorgulamak bize düşmez, elbette ki derece farkı bunu söyleyebilmesine engel değil,

          teraziye koyacak olsak Hz Muhammed nerde Allah nerde, biri yaratılmış biri Yaradan, işleri hakkıyla anlamak lazım


          Hz Muhammedi kastetmiş olabilir demekle birlikte, ayetin altında yatan gerkeçe nedir önemli olan iş odur, ALlah daha iyi bilir deyip geçmek lazım, ban göre Allah'ın nazarında kimin hangi derecede olduğunun altı çiziliyor, Hz Muhammed 'den de yüce olan Allah'ın şaşmaz bakışı bildiriliyor

          Ayet sayısız işi anlatabilir bence konu hakkında pek emin konuşmamak daha doğru olur, Allah2ın nimmetlerindendir kim bilir neyi amaçladı demek lazım al i imran 7 uyarınca

          al i imran 7
          ...Halbuki onların tevilini ancak Allah bilir. Bilgide şüpheleri olmayacak kadar kuvvetli olanlarsa derler ki: Biz inandık ona, hepsi de Rabbimizdendir; bunu aklı tam olanlardan başkaları düşünemez.

          Bu tür durumalrda bizlerdne beklenen iş şudur ki O ayetin manasını Allah daha iyi bilir demek, görüş bildirince şöyledir böyledir demek yerine bence kelimesini kullanmak daha doğru olabilir

          Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

          Ali Şeriati

          Yorum


            #50
            Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

            [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=8307.msg58153#msg58153 date=1256316055]
            [quote author=AliekberBabacan link=topic=8307.msg58129#msg58129 date=1256305961]
            [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=8307.msg58116#msg58116 date=1256296448]
            Aliekber babacan kardeşim, Kuran haricinde hiç bir islami kaynağı kabul etmeyen mealci olduğunuzu iddia ediyorsanız Kuranı bildiğiniz gibi yorumlayabilirsiniz. Kendiniz söyler kendinriz dinlersiniz. Ancak aleviyim derseniz Alevi demek İslamı İmam Ali yorumu ile anlamak demektir. 12 İmamın İslam anlayışı demektir. Onların Kuran yorumlarından sarfınazar ederek kafanıza göre Kuranı yorumlayamazsınız. Ama gördüğümüz kadariyle yaptığınız tam da bundan başka bir şey değil.
            [/quote]


            Kuran haricinde kaynak kabul etmiyorum demedim can,Kuran önceliklidir,doyurucu cevap vermişse son söz Kuran'ındır veselam

            Yoksa zaman zaman bende usul i kafiden,Neçhul Belaga'dan ve benzer itibar ettiğimiz, akıl ve mantıkla uyum içinde olan işleri dayanak sunarım

            Sen Kuran yetersiz, eksiktir diye düşünüyorsan, sana katılmam mümkün değil, çünkü iş apaçık ki Kuran'da eksik bir iş yok, eksik ancak algılayan gözlerdedir

            Allah gereken her iş Kuranda var demişse, dinin temeli apaçık ayetler demişse, Kuran'ın apaçık bildirdiği işi beğenmemezlik yapmak bize yakışmaz?

            Allah'ın verdiği iş bize neden yetmesin ki?



            [/quote]

            bu iki kırmızı cümle sizce çelişki değil mi? tam birbirine zıt? özellikle de kalın yerler?
            [/quote]


            -------------------------------------------------------------------------

            sayın can değerli sorun için teşekkür ediyorum ilk önce,


            iş al i imran 7 nin apaçık ayetleri, dinin temeli kapsamında olunca , yani din için gerekli işler olunca Kuranda gereken her iş var doğrudur


            İş ilim kaldırıp indirip daha ileri derecede hakimiyet, dinin temeliyle ilgisi olmayan işlere durunca diğer iş de doğru

            Kuran haricinde kaynak kabul etmiyorum demedim can,Kuran önceliklidir,doyurucu cevap vermişse son söz Kuran'ındır veselam
            Dinin temeli olan işler hakkında Kuran eksiksizdir,cennete erişmeye yarayan her iş mevcut

            İş cennet olmayıp da fantezi, zaman geçirme, kendini geliştirme, ekstra sevaba girme amaçlı işler olunca


            doyurucu cevap vermişse son söz Kuran'ındır veselam
            Kuran her zaman son söz sahibi olmalı, her bir rivayetin üzerinde değre sahip olmalı

            "o hangi söz ki Allah'ın sözünden daha tesirli olsun" ayeti kapsamından dolayı böyledir


            casiye 6

            İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki gerçek olarak okuyoruz sana; Allah'ın sözünden ve delillerinden sonra hangi söze inanırlar ki?
            Allah bir işi açık etmişse o hükmü bozacak olan yoktur babında

            Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

            Ali Şeriati

            Yorum


              #51
              Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

              [quote author=AliekberBabacan link=topic=8307.msg58129#msg58129 date=1256305961]
              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=8307.msg58116#msg58116 date=1256296448]
              Aliekber babacan kardeşim, Kuran haricinde hiç bir islami kaynağı kabul etmeyen mealci olduğunuzu iddia ediyorsanız Kuranı bildiğiniz gibi yorumlayabilirsiniz. Kendiniz söyler kendinriz dinlersiniz. Ancak aleviyim derseniz Alevi demek İslamı İmam Ali yorumu ile anlamak demektir. 12 İmamın İslam anlayışı demektir. Onların Kuran yorumlarından sarfınazar ederek kafanıza göre Kuranı yorumlayamazsınız. Ama gördüğümüz kadariyle yaptığınız tam da bundan başka bir şey değil.
              [/quote]


              Kuran haricinde kaynak kabul etmiyorum demedim can,Kuran önceliklidir,doyurucu cevap vermişse son söz Kuran'ındır veselam

              Yoksa zaman zaman bende usul i kafiden,Neçhul Belaga'dan ve benzer itibar ettiğimiz, akıl ve mantıkla uyum içinde olan işleri dayanak sunarım

              Sen Kuran yetersiz, eksiktir diye düşünüyorsan, sana katılmam mümkün değil, çünkü iş apaçık ki Kuran'da eksik bir iş yok, eksik ancak algılayan gözlerdedir

              Allah gereken her iş Kuranda var demişse, dinin temeli apaçık ayetler demişse, Kuran'ın apaçık bildirdiği işi beğenmemezlik yapmak bize yakışmaz?

              Allah'ın verdiği iş bize neden yetmesin ki?
              [/quote]

              Kardeş, elbette Kuran asla eksik değildir. Ve Kuran her şeyi açıklamıştır. Ancak bu herkesin Kuranı anlayacağı bu açık şeyleri bulup çıkaracağı anlamına gelmez. Kuran açık ancak insanların kalpleri ve kapasiteleri kapalıdır. KURANIN her şeyi açıkladığı konularını herkes göremez.
              Elbette bilen, öğrenen, hakkıyla Kuranı anlamak için ne lazımsa yapılması gerekenleri yapanların Kuranı belli ölçüde anlamaları mümkündür. Ancak bu anlamaları Rasulullah ve 12 İmamın beyanları ile çelişirse merduttur. Her insan Rasulullah ve 12 İmamın Kuran anlayışınıda öğrenmek zorundadır ki, söyledikleri Kurandan anladıkları onların izahı ile çelişmesin.
              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

              Yorum


                #52
                Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                Kardeş, elbette Kuran asla eksik değildir. Ve Kuran her şeyi açıklamıştır. Ancak bu herkesin Kuranı anlayacağı bu açık şeyleri bulup çıkaracağı anlamına gelmez. Kuran açık ancak insanların kalpleri ve kapasiteleri kapalıdır. KURANIN her şeyi açıkladığı konularını herkes göremez.
                Elbette bilen, öğrenen, hakkıyla Kuranı anlamak için ne lazımsa yapılması gerekenleri yapanların Kuranı belli ölçüde anlamaları mümkündür. Ancak bu anlamaları Rasulullah ve 12 İmamın beyanları ile çelişirse merduttur. Her insan Rasulullah ve 12 İmamın Kuran anlayışınıda öğrenmek zorundadır ki, söyledikleri Kurandan anladıkları onların izahı ile çelişmesin.
                --------------------------------------------------------------------
                sayın can bakışın bakışımızdna pek uzak değil, ki bazı temel işleri kabul ettiğin için sana Allah'tan güzlelikler bile diliyorum

                Kardeş, elbette Kuran asla eksik değildir.
                Bu bile benim için önemli bir tastik can


                Ve Kuran her şeyi açıklamıştır.
                Kuran'ın niteliği inakr edilmedikten sonra baş tacısın can, gerisi ufak tefek anlaşmazlıklar olur ki, üstünden gelinmeyecek iş yok

                Ancak bu herkesin Kuranı anlayacağı bu açık şeyleri bulup çıkaracağı anlamına gelmez. Kuran açık ancak insanların kalpleri ve kapasiteleri kapalıdır.
                Ve tastik edelim ki Allah dilediğine lutfeder, inanmak bile onun izniyledir

                Yunus 100
                Allah'ın izni olmadıkça hiç kimse inanamaz. Düşünüp akıl etmeyenlere de azap eder.
                Demek ki bu işelrin çoğu kişilerin irade veya çırpınmalarına veya şu veya bu kaynağa başvurmaalrına bağlı değil, Allah'ın lutfuna bağlıdır

                Elbette bilen, öğrenen, hakkıyla Kuranı anlamak için ne lazımsa yapılması gerekenleri yapanların Kuranı belli ölçüde anlamaları mümkündür.
                Bizi ilgilendiren iş, al i imran 7 de Allah'ın dinin temeli olan, apaçık ayetler, apaçık olmayanları zaten sadece ve sadece Allah bilir yine Allah'ın deyimiyle

                Ancak bu anlamaları Rasulullah ve 12 İmamın beyanları ile çelişirse merduttur.
                Bu sözüne istinaden, ben derim ki Kuran ile uyuşmayan her hadis şüphelidir, güvenilir diye itibar etmeyi gerektirmez

                Hatta bu sözüme dayanak da yine usul i kafi, Neçhul Belaga'daki sözler


                Her insan Rasulullah ve 12 İmamın Kuran anlayışınıda öğrenmek zorundadır ki, söyledikleri Kurandan anladıkları onların izahı ile çelişmesin.
                İşin rivayet zinciri olduğu unutulmamalı, akıl ve mantık terazisine ışık tutması açısından bakılabilinir,ama hadis ve sünnet işinin Hazreti Muhammed tarafındna gerekli görünüp de ele alınmamış olması, Hazreti Ali ve 12 imamalr tarafındna gerkeli görünüp ele alınmamış olması, hatta dine ne tür zarar vereceğine dair hadislerin varlığını da göz önüne alırsak, ben şart olarka zikrettiğin işi şlart görtememekteyim


                Kuran ile uyuşma şartına bakarım, Kuran ile uyuşmadıktna sonra, peşine evrensel kabul görme derecesinde işler olmadıktan sonra, zaten gerekli bir iş olsaydı hadis işi hem Hazreti Muhammed, hem Hazreti Ali hem 12 imamalr bu tür işten gaflet etmiş olmalarını asla kabul etmem,

                Gerekli bir iş değildi ki kaleme alınıp kitap oalrak bastırılıp Müslümanalrın hizmetine sunulmamış

                Bir işin kaynağında Hazreti Muhammed, 12 imamlar yoksa , zaten o tür işe durmamış olmları bile başlı başına belirgindir

                Zan, rivayet, olasılık Kuran ölçeğinde değr teşkil etmez

                Yunus 36
                Onların çoğu, ancak zanna kapılmışlardır. Şüphe yok ki zan, gerçek karşısında hiçbir şeye yaramaz.
                Bilmediğimiz, şahit olmadığımız işler hakkında şahitliğe dursak bu Kuran açısından da vebale açık iştir, şöyle ki bilmediğimiz işler hakkında iddialara durmamız yasaklanmış bir iştir


                Ve netice olarak Kuran'ın , dinin temeli olarak bildirilen apaçık ayetler kullara yetmeli


                İnsanalr bu işin çevresinde bir araya gelebilir, ama temel ve apaçık işler etrafında , Allah'ın emrettiği gibi bir araya gelmeyi reddedip de apaçık olmayan işlere uyma vesilesiyle bölünmeye dururlarsa, zaten bu işin Allah tarafından ne manaya geldiği apaçık


                Ama insnaalr Kuran'ın temeli, dinin temeli apaçık işler etrafında bir araya gelirse ititak gözetmeksiniz,o zaman Allah'ın rahmetleri gökten yer yüzüne akmaya başlar

                Ne emperyalizmin ekmeğine yağ sürülür ne başka iş vuku bulur

                Şüpheli, ne için indiği belirsiz ayetlere uyup da , senin gibi iman etmeyenleri katletmeye durur, bozgunculuğa sebebiyet verir,emperylaizmin ekmeğine yağ sürersen, emperyalizm de belini kırdığı zmana, bunu televizyonalrdan insanalra seyir olarka sunduğu zmaan, sen dğeil miydin katlimizi helal bilen, tad bakalım şimdi Allah'ın gazabını demek dışında ne zikredeceğiz ki?


                Meseleyi hakkıyla anlayıp, bozgunculuktan kaçıp, birliğe yönelmek siteniyorsa, işi Kuran'ın temeli olan al i imran süresi 7 inci ayeti çerçevesinde yürütmek lazım

                Ama bozgunculuğa durup, emperyalizme koz vermek arzulanıyorsa, senin gibi iman etmeyenleri Allah bir son Peygasmberi Muhammed Mustafadır diyenlerin katlini helal ilan et, ve apaçık olmayan ayetleri bayrak yap, tam da yapılması zaten gerekenler

                Ama amaç Allahtan çekinip de dini onun bildirdiği gibi yaşamaksa, o zaman azami saygı şart, ve dinin temeli olan apaçık ayetler çerçevesinde bir araya gelebilmek




                Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                Ali Şeriati

                Yorum


                  #53
                  Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                  Ve tastik edelim ki Allah dilediğine lutfeder, inanmak bile onun izniyledir
                  Baba erenler,bu sözünden şunu anlıyorum.

                  Bir insanın inanıp,inanmaması Allahın izni ile olur.

                  Allah dilemedikten sonra kimse inanır,yada inançsız olmaz.

                  Sözlerinizin bu anlamda olduğunu savunuyorsanız.Kader konusunda neler söyleyebilirsiniz?

                  Eğer dediğiniz gibiyse benim inançsızlığım,Allahın takdiridir.
                  Sizin inanır olmanız Allahın takdiridir.
                  Ne ben üzüleyim(!)
                  Ne de siz sevinin.

                  Ne dersiniz?

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                    [quote author=hacı link=topic=8307.msg58829#msg58829 date=1256744653]
                    Ve tastik edelim ki Allah dilediğine lutfeder, inanmak bile onun izniyledir
                    Baba erenler,bu sözünden şunu anlıyorum.

                    Bir insanın inanıp,inanmaması Allahın izni ile olur.

                    Allah dilemedikten sonra kimse inanır,yada inançsız olmaz.

                    Sözlerinizin bu anlamda olduğunu savunuyorsanız.Kader konusunda neler söyleyebilirsiniz?

                    Eğer dediğiniz gibiyse benim inançsızlığım,Allahın takdiridir.
                    Sizin inanır olmanız Allahın takdiridir.
                    Ne ben üzüleyim(!)
                    Ne de siz sevinin.

                    Ne dersiniz?

                    [/quote]


                    --------------------------------------------------------------------------------
                    Baba erenler,bu sözünden şunu anlıyorum.

                    Bir insanın inanıp,inanmaması Allahın izni ile olur.
                    Sayın can bu söz bana ait değil, ayettir

                    Yunus 100

                    Allah'ın izni olmadıkça hiç kimse inanamaz. Düşünüp akıl etmeyenlere de azap eder.

                    Allah dilemedikten sonra kimse inanır,yada inançsız olmaz.
                    Sorunun bu tarz sorulmasıyla elbette ki evet, Allah neye ol derse o iş olur,

                    Sözlerinizin bu anlamda olduğunu savunuyorsanız.Kader konusunda neler söyleyebilirsiniz?
                    Mutlak kader var, bu şu kadar yıl yaşamak, doğmak veselam

                    Ve kişilerin iradesine bırakılmış iş var, iyi ile kötüyü idrak edip ona göre yönelmeleri

                    Cenneti dilerlerse iyiliklere durmak, kötülükte israr ederlerse ALlahın kısaca vaad ettiği işler

                    Eğer dediğiniz gibiyse benim inançsızlığım,Allahın takdiridir.
                    Allah'ın taktiri olabilen iş de olabilir, şöyle ki biz Gayb alemini bilemeyiz, belki senin gibileriyle bizim gibilerini sınamayı murat felan ediyor, Allah akıl ve idrakımızın alabileceği işten çok karmaşık can, sayısız sıfatlarını aklına getir, hem sınayan, hem tuzak kuran, hem öç alan, hem rahman, rahim, veselam, sayısız sıfata sahip

                    Senin akıl konusunda kendini zorlamaman da olabilir, iyi ile kötüyü ayırt etmeye diretmen babında

                    Veya Müslüman geçinneelre bakıp İslamın kötü bir iş olduğu kanatına ermen veselam, gerçeğin ne olduğunu biz idrak edemeyiz Allah bilir

                    Sizin inanır olmanız Allahın takdiridir.
                    Allah'ın bahşettiği akıl ve özgür iradeyi iyi değerlendirip , elbetet ki onun da izniyle , taktiriyle olan iştir

                    Onun taktiri, veya izni bize açık değil değil, kendi katında olan bir iş, bize iyi ile kötü anlatışmöış, önümüze gelmiş, özgür irademizi kullanıp bu yönde adıp atmak siteyip istememiz öenm arzediyor


                    Bizim çaba sarfettiğimizi görürse, emrettiği iyiliklere durduğumuzu görürse, kötü işlerdne kaçtığımzıı görürse, bahşedebilir belki can, iş Allah'ın iradesinde olan bir iştir,

                    Usul i kafi ile sabittir ki çok namaz kılıp oruç tutmak felan neticeyi etkilemez, akıl etmek, takva sahibi olmak türü işler önem arzeder

                    Ne ben üzüleyim(!)
                    Ne de siz sevinin.

                    Ne dersiniz?
                    özgür iradeni kullanıp, temel olan iyi ile kötüye öenm vermezsen, sana ayetlerim okunmuyormuydu denilecek

                    Şöyle ki iyiliklere koşmayı reddedip, kötülükler peşinde koşarsan öz iradeni Allahın da yasakladığı işlere yönlendirmiş olmakla sorumluluğa giriyorsun


                    Bizim sevinmemiz de yanlış şöyle ki sınama işi ömür boyu sürer, ve Fatiha süresi uyarınca her daim iyilerden bizi kılmasını, kötülerden kılmamasını dilememiz, buna yönelmemiz lazım


                    Allah dilediğine lutfeder dediğimiz yerde, hakimiyet Allah'ındır, onun iradesi hakkında bizim söz hakkımız yoktur, en büyük suça batmış, biri de olsa, uzun zmaan hakkı inkar etmiş biri bile olsa, Allah dilediğine lutfeder, kimse bunun tartışmasını yapamaz, Allahın lutfu ona özeldir, can çıkmadığı sürece ümit etmek gerek





                    Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                    Ali Şeriati

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                      [
                      i]Bir insanın inanıp,inanmaması Allahın izni ile olur.[/i]
                      Sayın can bu söz bana ait değil, ayettir
                      özgür iradeni kullanıp, temel olan iyi ile kötüye öenm vermezsen, sana ayetlerim okunmuyormuydu denilecek.

                      Eğer inanıp inanmamak Allahın elinde ise özgür irade de ne demek oluyor.
                      Eğer özgür irade yoksa İmam Hüseynin üstünlüğü ve yezitin alçaklığının anlamı nedir? Aliekberbabacan kardeş?
                      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                        [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=8307.msg59133#msg59133 date=1256889041]
                        [
                        i]Bir insanın inanıp,inanmaması Allahın izni ile olur.[/i]
                        Sayın can bu söz bana ait değil, ayettir
                        özgür iradeni kullanıp, temel olan iyi ile kötüye öenm vermezsen, sana ayetlerim okunmuyormuydu denilecek.

                        Eğer inanıp inanmamak Allahın elinde ise özgür irade de ne demek oluyor.
                        Eğer özgür irade yoksa İmam Hüseynin üstünlüğü ve yezitin alçaklığının anlamı nedir? Aliekberbabacan kardeş?

                        [/quote]


                        ----------------------------------------------------------------------
                        Sayın can sen bizle aynı işleri savunmaktasın gibi bu meseleye değğin

                        Yunus 100

                        Allah'ın izni olmadıkça hiç kimse inanamaz. Düşünüp akıl etmeyenlere de azap eder.
                        Yunus 100 ayetinden yola çıkınca ayet apaçık inanmak Allah'ın izniyle olan bir iştir

                        Yani bunu dilediğine bahşetmekle birlikte, bunun tam koşulunu Allah bilmekle birlikte bu Gayb alemidir demişiz, neyi, kime, neden bahşedeceğini Allah daha iyi bilir demişiz

                        Mutlak ve mutlak olmayan kadere dair demişiz ki Mutlak olan kader, Allah'ın verdiği şekille doğmak, şu kadar yıl yaşadıktan sonra ölmek veselam

                        Bunun yanında özgür irade'nin de sebebiyet verdiği kader esas,yani Allah'ın sözleirne kuluk verip vermememiz, iyilik duuroyrken kötülüğe meyil etmememiz veselam

                        Bu sözümüzde senin bildiridğin işi bildiriyor, Hazreti Hüseyinin özgür seçimi ile lanetli Yezitin özgür seçimini

                        Sayın hacı can, Kaderi mutlak kader oalrak algılamaya durmuş, biz de demişiz ki Allah'ın bahşettiği özgür iradeyi kulanman lazım, yoksa yarın soracak sana apaçık ayetlerim oknumuyor muydu iyiliklere koşup da kötülüklerden sakınmanıza dair

                        Mutlak kader olarak bildirdiğim iş, bizim kul olarak değiştirmeye kadir olmadığımız işleri, ana babdan doğup, şu kadar yıl yaşayıp, belli bir zamandan sonra her canlının ölümü tadacak kaderinden muaf olmayışımız


                        Eğer inanıp inanmamak Allahın elinde ise özgür irade de ne demek oluyor.
                        Ama inanıp inanmamak Allah'ın izni ile olan iştir, bunu sayısız ayet ile apaçık etmişse buna iman etmek lazım

                        Bu da Allah'a özel bir alanın varlığını bildiriyor,Gayb alemi, kime hangi sebepten bunu bahşedip etmeyeceği ile ilgili

                        Hidayet de Allah'ın eline olan bir iştir, aynen inanıp inanmamaya izin veridği gibi,bazı işler biz kulların idrakını aşar, her bir işi çözeceğiz isimli kural yok, Allah ne bildirmişse elbette ki bildiği vardır



                        Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                        Ali Şeriati

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                          özgür iradeni kullanıp, temel olan iyi ile kötüye öenm vermezsen, sana ayetlerim okunmuyormuydu denilecek
                          İnsanı insan yapan temel kuralları uygulamak için herhengi bir dinin mensubu olmak gerekmez diye düşünenlerdenim.

                          Kader konusundada basit bir benzetme yapmama müsaade buyurun.

                          Farzedelim ki, evrenin başlangıcı Big bang olsun.Bir skala olarak alırsak big bang skalanın en başında sıfır noktasında yer alsın.Diyelim ki skalanınortasında güneş sistemi oluşuyor,Ardından dünyanın oluşması ve sonuçta insanların yeryüzünde kendilerini göstermeleride skalanın sonlarında yer alsın.En son noktasıda bugünü temsil etsin.Sizi ve beni.

                          Şimdi skalanın en başı(sıfır noktası) ile günümüze kadar olan bölüm(Yaklaşık 13,7 milyor yıl) Allahın taktiri ile oluşmuş oluyor.Big bang dahil insanın günümüze kadar gelişi ve herbir insanın kaderini belirleyen Allahtır.Bu durumda Benim iradem bu skalanın neresinde olur.Bu skalada benim irademle değiştirebileceğim ne var?Benim bu skalada yapacağım herhangi bir değişiklik Allahın takdir ettiğini de değiştirmiş olur ki,bu durumda bu nasıl bir Allahtır ki isteğini gerçekleştirme kudretinde değil.
                          Kader konusunda bir yaprağın düşmesini Allaha bağlayan zihniyet,insana bu konuda serbestlik tanımıyor.Ama aradaki ödül-ceza tutarsızlığını sezen herkesi susturmak amacıyla uydurulan bir külli irade açıklaması var.Ayet ve hadislerin hilafına hemde.Ama inandırıcı olmuyor haliyle.Hem kederini çizeceksin,hemde ödül yada ceza vereceksin.

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                            [quote author=hacı link=topic=8307.msg59240#msg59240 date=1256927538]
                            özgür iradeni kullanıp, temel olan iyi ile kötüye öenm vermezsen, sana ayetlerim okunmuyormuydu denilecek
                            İnsanı insan yapan temel kuralları uygulamak için herhengi bir dinin mensubu olmak gerekmez diye düşünenlerdenim.

                            Kader konusundada basit bir benzetme yapmama müsaade buyurun.

                            Farzedelim ki, evrenin başlangıcı Big bang olsun.Bir skala olarak alırsak big bang skalanın en başında sıfır noktasında yer alsın.Diyelim ki skalanınortasında güneş sistemi oluşuyor,Ardından dünyanın oluşması ve sonuçta insanların yeryüzünde kendilerini göstermeleride skalanın sonlarında yer alsın.En son noktasıda bugünü temsil etsin.Sizi ve beni.

                            Şimdi skalanın en başı(sıfır noktası) ile günümüze kadar olan bölüm(Yaklaşık 13,7 milyor yıl) Allahın taktiri ile oluşmuş oluyor.Big bang dahil insanın günümüze kadar gelişi ve herbir insanın kaderini belirleyen Allahtır.Bu durumda Benim iradem bu skalanın neresinde olur.Bu skalada benim irademle değiştirebileceğim ne var?Benim bu skalada yapacağım herhangi bir değişiklik Allahın takdir ettiğini de değiştirmiş olur ki,bu durumda bu nasıl bir Allahtır ki isteğini gerçekleştirme kudretinde değil.
                            Kader konusunda bir yaprağın düşmesini Allaha bağlayan zihniyet,insana bu konuda serbestlik tanımıyor.Ama aradaki ödül-ceza tutarsızlığını sezen herkesi susturmak amacıyla uydurulan bir külli irade açıklaması var.Ayet ve hadislerin hilafına hemde.Ama inandırıcı olmuyor haliyle.Hem kederini çizeceksin,hemde ödül yada ceza vereceksin.
                            [/quote]

                            ------------------------------------------------------------------------
                            İnsanı insan yapan temel kuralları uygulamak için herhengi bir dinin mensubu olmak gerekmez diye düşünenlerdenim.
                            Elbette ki , bir insan dinlere itibar etmese bile, insanı insan yapan işlere riayet edebilir,ama Allah korkusu varsa insanlarda bu tür insnaalrın iyilikler peşinde koşmaları için gerekçeleri olur, hiç bir işe inanmayan kişi sapmaya daha müsait şöyle ki, korktuğu , çekindiği kimse olmaz, hal böyle de olsa yaklaşımına katılıyorum, bir insan inançsız da olsan insan oğluna saygısız olacak isimli kural yok


                            Şimdi skalanın en başı(sıfır noktası) ile günümüze kadar olan bölüm(Yaklaşık 13,7 milyor yıl) Allahın taktiri ile oluşmuş oluyor.Big bang dahil insanın günümüze kadar gelişi ve herbir insanın kaderini belirleyen Allahtır.Bu durumda Benim iradem bu skalanın neresinde olur.Bu skalada benim irademle değiştirebileceğim ne var?Benim bu skalada yapacağım herhangi bir değişiklik Allahın takdir ettiğini de değiştirmiş olur ki,bu durumda bu nasıl bir Allahtır ki isteğini gerçekleştirme kudretinde değil.
                            Değerli bir soru sormuşsun yine can, bakalım bakışın tam olarak neyi bildiriyor ve gerçek tam oalrak nedir...

                            Benim bu skalada yapacağım herhangi bir değişiklik Allahın takdir ettiğini de değiştirmiş olur ki,bu durumda bu nasıl bir Allahtır ki isteğini gerçekleştirme kudretinde değil
                            Allah'ın tam olarak neyi murat etiğine vakıfsan,neyi taktir ettiğini biliyorsan, senin iradenle neyi değiştirmiş olabileceğini idrak edip,Alalh'ın istediğinin aksine bir iş becerebildiğini iddia edesin


                            Biz kullar Allah'ın neyi tam murat etttiğini bilmiyoruz ki, murat ettiği bir işi değiştirebilmiş olduğumuzu öne sürelim

                            Öz iradeye sahip olduğunu düşünüyorsan, iyilik ile kötülük arasında özgür seçimlere durduğuna inanıyorsan, bu aynen Allah'ın bildirdiğidir, iyi ile kötü arasında sana özgür irade bahşettiğinin delili, ispatı

                            Dünya'nın nesnel halle varoluşu gerçeği, anadan doğma , sahip olduğun cinsiyet, ve fıtratın nasıl programlanmışsa, mutlak kader oalrak sıfatlayabileceğeimiz işlerdendir,bunları değiştiremezsin,evya insan oalrak birşeyleri değiştirebilsen bile bunlar rölatiftir,yani insana bahşedilmiş kudretin becerebileceği iş dışında iş beceremez

                            Yani senin öne sürdüğün iş, Allah'ın muradının ne olduğunu temel aldığın için, bu iradenin ne olduğunu dahi bilmiyoruz ki Allah şunu bunu murat etmiş de, biz de iradesini bozmuş felan oluruz varsayımlarına erişelim

                            Dolayısıyla kafadan dayanağın kusurlu bir dayanak, hatta bu varsayımı senin öne sürdüğünü de düşünmüyorum,beslendiğin kaynaklardan esinlenmektesin, ve bu tür kaynakları irdelediğim zamanlar oldu, bir çoğunda , oalsı ki tümünde dayanak yaptıkları işler kafadan yanlış, ki çoğu kez dayanak yaptıkları iş sünniliğin hadis i şeriflerinden esinlenerek vuku buluyor, sünniliğin hadisleri itibar edilecek işler olmadığı için, iş kafadan dayanaksız


                            Benim bu skalada yapacağım herhangi bir değişiklik Allahın takdir ettiğini de değiştirmiş olur ki,bu durumda bu nasıl bir Allahtır ki isteğini gerçekleştirme kudretinde değil.
                            Allah sana bu skalada, değiştirebileceğin kudret bahşetmiş, yani ilmin yettiği yerde bazı değişikliklere erebileceksin, ama dediğim gibi Onun bahşettiği kadarını değiştirebileceksin, özgür iradenle yapabileceğin kadarını


                            Allah öylesine akıl almaz bir iştir ki, dikkat edersen daha doğru dürüst tarif bile edilemiyor, ancak sahip olduğu sıfatlardan ve kendi açıklamaalrından, O'nun ne olduğunun belki milyonda, eblki milyarda birini idrak edebiliyoruz

                            Hazreti Ali demiştir ki :" ben kimim ki kibirlenem, geçmişim döl, geleceğim leş", yani insna oğlunun kendini beğenip de , çok yüce bir işmiş gibi kendini düşünmesi boş işler, zamanımız dolunca leş olmaktan hiç birimiz kurtulamayacağız, dolayasıyla, sonucunu bşilen kendini pek yüce belleyip de işin gerçekelrindne gafil olmaz

                            Kader konusunda bir yaprağın düşmesini Allaha bağlayan zihniyet,

                            Biz , bir yaprağın düşmesindne bile haberdar olduğuna iman ediyoruz can,kimseye de zorla bizim gibi inanın demiyoruz,dinlemek isteyen kulak olursa gerekçemizi bildiririz, bize başkası da emredilmiyor zaten


                            uydurulan bir külli irade açıklaması var
                            sana göre uydurma olur, bize göre imanın şartı, ve İslam dini, Zulfikar zoruyla teslim olmuşları baz almıyorum, biz gönüllü iman edenler bize mantıklı geliyor diye iman ediyoruz,iman'ın şartlarındandır akıl edebilmek,ki dünya üzerinde ne kadar inanç varsa kaldırıp indirmişler bile, dönüp dolaşıp Kuran mucizesinin önünde diz çökmekteler, ki biz mucize dediğimiz zaman, batini erenleri olarak bunu zikrediyoruz, köle,tüccar,hür ibadet eden tiplemelerinden hür ibadet edeni kastediyorum, sen mutlaka bakış açını haddini aşanlardan anladığın işin üzerinde inşa etmektesin, kuran'ı , içinde aykırılık bulmak amaçlı kalırıp indirme,gerçeğe ermek amaçlı kaldır indir, ve umulur ki Allah dilediğine bahşeder


                            Ayet ve hadislerin hilafına hemde
                            Az birşey kriptoloji kaldırıp indirdiğim için, köken olarak sünnilik veya Şiilikten olduğunu çok rahat bildirebilirim

                            Bildiğin işleri masaya yatır can, hadislerin aksine olan işler elbette ki yakalamış olabilirsin, ama Kuran'ın hılafına ne sunabileceğini merak ediyorum,hatta ilgimi çekecek bir iş olduğunu haber verebilirm sana, dilersen paylaş can, baakrız meselenin ne olduğuna

                            Hem kederini çizeceksin,hemde ödül yada ceza vereceksin.

                            Bunu açıladık can, mutlak kader doğuştan varolan işleri anlatır, dünyada dünyaya gelişimizi mesela,ölümlü oluşumuzu veselam, yani elimizde olmayan işler, veya yağmur suyunun denizlere doğru akması, suyu buharlaşıp bulut oluşturması, bunları miras aldık,bunun yanında özgür iradenin varoluşu elbette ki akıl açısından apaçık, insan iyi ile kötü arasında seçme iradesine sahip, iyilik eder cennet, kötülük eder cehennem, veya iyilik eder dünyada cennet, kötülük eder , hapis, kötü durumlara düşme veselam

                            Bu bilinen, görünenler yanında da gayb alemi, Allah'ın hakimiyetinde olan işler var, bunlardan bir kaç örnekten başka, pek bilgi sahibi değiliz, ki din işi pür iman işidir, mantıklı gelirse iman edersin, gelemzse etmezsin, zor yok İslam'da, bu Kuranın aslına, özüne erememişlerin zannı




                            Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                            Ali Şeriati

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                              Kader konusu,islamın çelişkilerle dolu kısımlarından biridir.Peygamber bile zorda kaldığında bu konunun konuşulmasını yasaklamış.Hadislerle sabit.
                              Yunus 100
                              Allah'ın izni olmadıkça hiç kimse inanamaz. Düşünüp akıl etmeyenlere de azap eder.
                              Bu ileti sizin baba erenler.
                              İnanıp ,inanmamak Allahın takdirinde ise ,İnanmamakla ben neden suçlu duruma düşüyorum?
                              Tercih hakkım yok ki!

                              Ben varolmadan önce benim yapacaklarımı Tanrı biliyor
                              Mesela yarın yapacaklarımı biliyor.
                              Diyebilirsiniz ki "O zamandan münezzehtir yarın dün bugün diye ayrım yoktur onda" bundada bir sürü tartışmaya açık nokta var ama orayı geçelim. Tamam ben zamandan münezzeh değilim ,Tanrı ne kadar zamandan münezzeh olsada. Yani yarın yapacaklarımı ben belirlemedim. Şimdide diyebilirsiniz ki Sen o yapacaklarını çok önceden kendin seçtin zaten ama yarın yapacaklarım BEN YOK İKEN BİLE Tanrı tarafından bilinmekteydi (ben ezelden beri var değilim yaratıldım sonuçta Tanrı tarafından. benim olmadığım ama Tanrı'nın varolduğu bir "an" vardı. Dolaysıyla ben kendi kaderimi çizemem
                              Kendi kaderimi çizmem demem zaten şirktir
                              Herşeyin yaratıcısı oldugu gibi kaderide allah yaratmıştır o çizmiştir
                              Aksi düşünülemez.
                              Müslümanlarca deniyor ki,
                              Allah bizim yapacaklarımızı yani kaderimizi biliyor ama müdahale etmiyor.Bir nevi noter misali sadece tasdik makamı gibi.
                              Bu durumda;Ben henüz vardeğilken bu bilgi Allah tarafından yazıldıysa
                              Ve bunu Allah belirlemediyse,
                              Bende belirlemiş olamam zira ben ezelden beri var değilim
                              Ben vardeğil iken kendi kaderimi belirleyemem.
                              Kim veya ne belirledi bu kaderi?


                              Yorum


                                #60
                                Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                                [quote author=hacı link=topic=8307.msg59725#msg59725 date=1257182885]
                                Kader konusu,islamın çelişkilerle dolu kısımlarından biridir.Peygamber bile zorda kaldığında bu konunun konuşulmasını yasaklamış.Hadislerle sabit.
                                Yunus 100
                                Allah'ın izni olmadıkça hiç kimse inanamaz. Düşünüp akıl etmeyenlere de azap eder.
                                Bu ileti sizin baba erenler.
                                İnanıp ,inanmamak Allahın takdirinde ise ,İnanmamakla ben neden suçlu duruma düşüyorum?
                                Tercih hakkım yok ki!

                                Ben varolmadan önce benim yapacaklarımı Tanrı biliyor
                                Mesela yarın yapacaklarımı biliyor.
                                Diyebilirsiniz ki "O zamandan münezzehtir yarın dün bugün diye ayrım yoktur onda" bundada bir sürü tartışmaya açık nokta var ama orayı geçelim. Tamam ben zamandan münezzeh değilim ,Tanrı ne kadar zamandan münezzeh olsada. Yani yarın yapacaklarımı ben belirlemedim. Şimdide diyebilirsiniz ki Sen o yapacaklarını çok önceden kendin seçtin zaten ama yarın yapacaklarım BEN YOK İKEN BİLE Tanrı tarafından bilinmekteydi (ben ezelden beri var değilim yaratıldım sonuçta Tanrı tarafından. benim olmadığım ama Tanrı'nın varolduğu bir "an" vardı. Dolaysıyla ben kendi kaderimi çizemem
                                Kendi kaderimi çizmem demem zaten şirktir
                                Herşeyin yaratıcısı oldugu gibi kaderide allah yaratmıştır o çizmiştir
                                Aksi düşünülemez.
                                Müslümanlarca deniyor ki,
                                Allah bizim yapacaklarımızı yani kaderimizi biliyor ama müdahale etmiyor.Bir nevi noter misali sadece tasdik makamı gibi.
                                Bu durumda;Ben henüz vardeğilken bu bilgi Allah tarafından yazıldıysa
                                Ve bunu Allah belirlemediyse,
                                Bende belirlemiş olamam zira ben ezelden beri var değilim
                                Ben vardeğil iken kendi kaderimi belirleyemem.
                                Kim veya ne belirledi bu kaderi?



                                [/quote]

                                ------------------------------------------------------------------
                                Sayın can yine değerli düşünclere dalmışsın ama işe Allah'ın penceresinden yanaşmaya durursan anlayacaksın ki Allah sana akıl bahşetmiş, ve insanları sınamakta,O elbette ki gelecekte olacak her işi bilmekte,ama bu iş, sana bahşettiği özgür iradeyi inkar eden bir iş değil

                                Allah tezgahını kurup, koyduğu oyunun kurallarını açılamıştır, iyilikelre koşarsan karşılığı cennet, kötülüklere koşarsan karşılığı cehennem, işin özeti bu

                                Özgür iradeye sahibim diyorsan, iyi ile kötünün ne olduğunu idrak edebiliyorum diyorsan,iyi ile köt üfiili işlemeye kadirim diyorsan, Allah gerşisini bildirmiş, iyilik edersen cennet, kötülüklere koşarsan cehennem


                                Sen elbette ki Allah'ın koyduğu işleri değiştirebilecek güce sahip değilsin, ama özgür irade bahşedilmiş, iyi ile kötüyü ayırt edebiliyorsun,dilersen iyiliklere de koşabiliyorsun kötülüklere de, çizilmmeiş kader bu bağlamda, senin yönelişinin belirleyeceği mesele

                                Hangi istikamete doğru yol alırsan ALlah'ın vaaadi nedir zaten bilmektesin

                                İyi işlere durrusan sonuç belli, kötü işelre durursan da belli

                                Kendini iyi ile kötüyü seçmede kadir görüyorsan,Allah bahşettiğin aklı kullanırsan, Onun varolduğu sonucuna erişirsen,Allah hidayette derece alman için, lutufta bulunabilir

                                Biz Allah'ı yüce bilmekteyiz, Onun koyduğu kanunlara itiraz edip, oyunun kurallarını değiştirmesini, veya bizi Gayb hakkında bilgilendirmesi türünden alış veirşlerde bulunmuyoruz

                                Bize Hazreti Muhammed aracılığyıla indiridği iş mantıklı gleiyor diye iman etmekteyiz, hatta dilersen sen de gel bize katıl deriz, ama dilemezsen, senin gibileri bize katılmadığı için kendimizi paralayacak değiliz, çünkü bildirmiştir ki birielrini inanması bile Allah'ın izniyle, ve haşa Allah'ın tüm işlerine erebilmişlik iddiamız yok,

                                Onu hem yüce bilriiz, hem karmakarışık biliriz, akıllarımzıın Onu hakkıyla idrak edebileceğini dahi düşünmeyiz

                                Ne güzel bir tapınam ki bize iyilikler peşinde koşmayı emrediyor, insan olan insana ne gerekir ki başka, benim Allah'ım bana iyilikler peşinde koşmayı emrediyor daha ne olsun ki?



                                Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                                Ali Şeriati

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X