Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir
Sayın can , abese ile ilgili konu bana pek iştah kabartan bir iş olarak yansımıyor,
hem her yazılmış işi tek tek Kurandan kontrol etmem baya zamanımı alacağından dolayı,
hem de her bir iddiayı Kuran terazisiyle tartmam gerektiğinden dolayı
bana iştah kabartan bir iş olarak yansımıyor,
hele ki ha öyle ha böyle olmuş, iman eden için değişen bir iş yok,
şöyle ki ha kör olana Hz Muhammed yüz ekşitmiş ha senin iddia ettiğin bir başkası, bu bizim için bir iş ifade etmez,
Bilmediğimiz konularda,mantık terazisiyle bu tür işlere koyulmamız büyük tehlikeler de beraberinde getirmekte
Haşa şöyle olmuştur da böyle olmamıştır demektesin bir çok yerde, ve peygamber şöyle midir böyle midir demektesin, iş tüm çevirilerin bildirdiği gibi olmuşsa ne gibi büyük vebal altında olduğunu düşünmelisin
Allah Hazreti Muhammed hakkında o da bizim gibi bir insandır demişse ,peygamberler de mahşerde sorguya çekilecek demişse, bize Allah'ın bildirdiği işi kabul etmek düşer,
Kafamızda şekillendirdiğimiz iş gerçeklerin ta kendisi değilse , zikredilmiş sözlerden dolayı Hz Muhammed' e hakaret etmiş oluruz ki bu tür işlere girmeseniz daha iyi olur
Din açısından körü tersleyen Hz Muhammed de olsa bir başkası da olsa bizim bu ayetlerden almamız gereken şudur ki: kör de olsa topal da olsa onu meclisimize kabul edip baş tacı etmemizdir
Allah bu tür ayetleri indirdiği zaman belirsizliğe yer vermişse,işi belirsizliğinden çıkarıp faş etmenin faydasını göremiyorum?
Faydası olamayan bir işe girişmenin manası ne olabilir ki?
Ha Hazreti Muhammed yüzünü ekşitmiş ha senin iddia ettiğin gibi bir başkası, ki bir başkasının olması da mantıklı gelmez şöyle ki :
abese 2. Yanına kör geldi diye.
hz Muhammed haricinde kimin yanına birileri gidiyormuş?
abese 3. Belki o, arınacaktır, ne bilirsin?
Birilerinin arınmasından birinci derecede Hz Muhammed sorumlu
abese 4. Yahut da öğüt alacaktır da ondan faydalanacaktır.
Din merci Hz Muhammed'indir yer yüzünde
abese 5. Fakat ihtiyacı olmayana gelince.
abese 6. Artık sen onun üstüne düştükçe düşüyorsun.
Aynı şekilde yer yüzündeki dinin sahibi Hz Muhammed'dir, odur birinci derecede sorumlu
abese 7. O arınmazsa sana ne?
Allah Hz Muhammed'e sana ne diyebilir elbet,ki ayet ile sabittir ki "Allah dilemedikçe kimse inanamaz"
abese 8. Ve fakat sana koşup gelen.
Hz Muhammed'den başkasına kim neden koşup gelsin?
9. Ve korkan kişi.
10. Sen ondan gaflet ediyor, ona aldırış bile etmiyorsun.
Gaflet etmişsin denilmiş,
Hz Muhammed Allah'ın bildirdiği gibi herkes gibi bir insan ise gaflet etmesi elbette ki olası,tek bir Allah vardır iki tane yoktur,Hz Muhammed Allah'ın bildirdiği gibi tebliğcidir
Hz Muhammed'i yüceltmeyi düşünüyorken Allah'tan gaflet etmemek lazım çünkü Hz Muhammed'den öte Allah'ın varlığı ve niteliği esas
11. Öyle değil, şüphe yok ki Kur'an, ancak bir öğüttür.
12. Dileyen dinler, öğüt alır.
Allah'ın bu olayı faş etmesi, Hz Muhammed'i küçük düşürmek için elbette değildir, olası ki geniş toplumlara öğüt olsun diye bu tarz girişimde bulunmuştur, bilmediğimiz iş hakkında bilgiçlik taslamak tehlikeli olduğu için size de bu tür işlerden beri durmanızı tavsiye ederim
Olası ki herkes hafızalara kazısın diye iş bu şekilde inmiştir: kör de olsa Allah'ın nazarında yeri yücedir, belki de zenginlere mesaj vermek amaçlı meydana gelmiş bir iştir,
bu vakadan Hz Muhamed'e kusur yakıştırmak, iş böyle gerçekleşmişse Hz Muhammed'in değeri gözünüzden mi düşecek?
Olası ki Allah bu olayı bir işi faş etmek için meydana getirmiş?
Çekinin bilmediğiniz işler hakkında bilgiçlik taslamaktan, oldukça tehlikeli gördüğüm için uzak durmayı tercih etmekle birlikle, kesinlikle hiç biriniz kesinlik belirten işler zikretmesin ki bunun hesabı ağır olur
Allah apaçık olmayan işler hakkında bilgiçlik taslayın demez,Allah'ın bir bildiği vardır deyip geçeceksin, bizi apaçık işler ilgilendirir, dinin temeli dediği işler
Sayın can , abese ile ilgili konu bana pek iştah kabartan bir iş olarak yansımıyor,
hem her yazılmış işi tek tek Kurandan kontrol etmem baya zamanımı alacağından dolayı,
hem de her bir iddiayı Kuran terazisiyle tartmam gerektiğinden dolayı
bana iştah kabartan bir iş olarak yansımıyor,
hele ki ha öyle ha böyle olmuş, iman eden için değişen bir iş yok,
şöyle ki ha kör olana Hz Muhammed yüz ekşitmiş ha senin iddia ettiğin bir başkası, bu bizim için bir iş ifade etmez,
Bilmediğimiz konularda,mantık terazisiyle bu tür işlere koyulmamız büyük tehlikeler de beraberinde getirmekte
Haşa şöyle olmuştur da böyle olmamıştır demektesin bir çok yerde, ve peygamber şöyle midir böyle midir demektesin, iş tüm çevirilerin bildirdiği gibi olmuşsa ne gibi büyük vebal altında olduğunu düşünmelisin
Allah Hazreti Muhammed hakkında o da bizim gibi bir insandır demişse ,peygamberler de mahşerde sorguya çekilecek demişse, bize Allah'ın bildirdiği işi kabul etmek düşer,
Kafamızda şekillendirdiğimiz iş gerçeklerin ta kendisi değilse , zikredilmiş sözlerden dolayı Hz Muhammed' e hakaret etmiş oluruz ki bu tür işlere girmeseniz daha iyi olur
Din açısından körü tersleyen Hz Muhammed de olsa bir başkası da olsa bizim bu ayetlerden almamız gereken şudur ki: kör de olsa topal da olsa onu meclisimize kabul edip baş tacı etmemizdir
Allah bu tür ayetleri indirdiği zaman belirsizliğe yer vermişse,işi belirsizliğinden çıkarıp faş etmenin faydasını göremiyorum?
Faydası olamayan bir işe girişmenin manası ne olabilir ki?
Ha Hazreti Muhammed yüzünü ekşitmiş ha senin iddia ettiğin gibi bir başkası, ki bir başkasının olması da mantıklı gelmez şöyle ki :
abese 2. Yanına kör geldi diye.
hz Muhammed haricinde kimin yanına birileri gidiyormuş?
abese 3. Belki o, arınacaktır, ne bilirsin?
Birilerinin arınmasından birinci derecede Hz Muhammed sorumlu
abese 4. Yahut da öğüt alacaktır da ondan faydalanacaktır.
Din merci Hz Muhammed'indir yer yüzünde
abese 5. Fakat ihtiyacı olmayana gelince.
abese 6. Artık sen onun üstüne düştükçe düşüyorsun.
Aynı şekilde yer yüzündeki dinin sahibi Hz Muhammed'dir, odur birinci derecede sorumlu
abese 7. O arınmazsa sana ne?
Allah Hz Muhammed'e sana ne diyebilir elbet,ki ayet ile sabittir ki "Allah dilemedikçe kimse inanamaz"
abese 8. Ve fakat sana koşup gelen.
Hz Muhammed'den başkasına kim neden koşup gelsin?
9. Ve korkan kişi.
10. Sen ondan gaflet ediyor, ona aldırış bile etmiyorsun.
Gaflet etmişsin denilmiş,
Hz Muhammed Allah'ın bildirdiği gibi herkes gibi bir insan ise gaflet etmesi elbette ki olası,tek bir Allah vardır iki tane yoktur,Hz Muhammed Allah'ın bildirdiği gibi tebliğcidir
Hz Muhammed'i yüceltmeyi düşünüyorken Allah'tan gaflet etmemek lazım çünkü Hz Muhammed'den öte Allah'ın varlığı ve niteliği esas
11. Öyle değil, şüphe yok ki Kur'an, ancak bir öğüttür.
12. Dileyen dinler, öğüt alır.
Allah'ın bu olayı faş etmesi, Hz Muhammed'i küçük düşürmek için elbette değildir, olası ki geniş toplumlara öğüt olsun diye bu tarz girişimde bulunmuştur, bilmediğimiz iş hakkında bilgiçlik taslamak tehlikeli olduğu için size de bu tür işlerden beri durmanızı tavsiye ederim
Olası ki herkes hafızalara kazısın diye iş bu şekilde inmiştir: kör de olsa Allah'ın nazarında yeri yücedir, belki de zenginlere mesaj vermek amaçlı meydana gelmiş bir iştir,
bu vakadan Hz Muhamed'e kusur yakıştırmak, iş böyle gerçekleşmişse Hz Muhammed'in değeri gözünüzden mi düşecek?
Olası ki Allah bu olayı bir işi faş etmek için meydana getirmiş?
Çekinin bilmediğiniz işler hakkında bilgiçlik taslamaktan, oldukça tehlikeli gördüğüm için uzak durmayı tercih etmekle birlikle, kesinlikle hiç biriniz kesinlik belirten işler zikretmesin ki bunun hesabı ağır olur
Yorum