Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

    Kıble Kuranda tam 6 yerde geçer, ki daha derin araştırmaya girişsek olası ki daha fazla ayet bulabiliriz, kıble yerine başka kelime kullanmışsa, ama anlatmak istediğimiz iş için bu 6 ayet yeterli gelecektir

    işe nüzul sırasına göre başlamayı uygun görüyorum, ki diyalektik gelişme içinde,neyin ne olduğunu daha iyi anlayabilelim,

    ************************************************** *******************


    Araf 29 De ki: Rabbim, adaletle hareket etmemi emretti bana ve her secde yerinde, her namazda yüzünüzü kıbleye döndürün, inancınızda, ibadetinizde halis olup ona bağlanarak kulluk edin nasıl sizi o yarattıysa, meydana getirdiyse gene öylece dönüp onun tapısına varacaksınız.
    her namazda yüzünüzü kıbleye döndürün
    Nüzul sırasına göre inen kıbleyle ilgili ilk ayet ,

    Ve işe zahir ile yaklaşana malum ki namaz kılacağı vakit yüzünü kıbleye döndürcek


    ************************************************** **********************


    İşin araştırmasına girişmiş olan bu ilk ayeti okuyunca duraksamayacak elbet,

    Bakalım Allah daha neler diyor diye devam edecek,

    [quote]yunus 87 Ve Musa'ya ve kardeşine, kavminize Mısır'da barınacak evler kurun, evlerinizi kıble yapın ve namaz kılın ve müjdele inananları diye vahyettik.[/quote

    Burada Hz Musa’ya seslendiği için,tam neyi anlatmak istediği aşikar gelmiyor,araştırmamıza pek katkı sağlamayacak gibi görünüyor, içinde kıble kelimesi geçtiği için araştırmamamız gereğince yer veriyorum,


    ************************************************** *********************

    bakara 145 Andolsun ki sen, kendilerine kitap indirilmiş olanlara bütün delilleri getirsen gene de senin kıblene uymazlar. Sen de onların kıblesine uymazsın. Zaten onların bir kısmı da bir kısmının kıblesine uymaz. Bunu iyice bildikten sonra artık tutar, onların dileklerine uyarsan şüphe yok ki zalimlerden olursun.
    Bu ayetten anlaşılıyor ki, birileri birilerinin kıblesine uyup uymama işini ele almış,

    Yani kıble işi birilerinin birilerin uyup uymadığını simgeleyecek, aynı yolun yolcusu olduğunu bildirecek


    olanlara bütün delilleri getirsen gene de senin kıblene uymazlar.

    Sen de onların kıblesine uymazsın.

    Zaten onların bir kısmı da bir kısmının kıblesine uymaz.

    İyice anlaşılıyor ki birinin kıblesine uymak onun politik/sosyal/inançsal tercihine uymakla eşdeğere sahip oluyor

    ************************************************** *************

    bakara 144 Gerçekten de yüzünü göğe çevirip arandığını görmekteyiz. Seni, razı olacağın bir kıbleye yönelteceğiz. Hadi, yüzünü Mescidi Haram'a çevir. Siz de Nerede bulunursanız bulunun, yüzlerinizi o tarafa döndürün. Kendilerine kitap verilenler de bilirler ki bu, Rablerinden gelmiştir, yerindedir, gerçektir ve Allah, onların yaptıklarından gafil değildir. *

    Gerçekten de yüzünü göğe çevirip arandığını görmekteyiz

    Birileri ışık, yol arıyor,


    Seni, razı olacağın bir kıbleye yönelteceğiz.

    Güzel bir yol, bir hedef, vaad ediliyor,


    Hadi, yüzünü Mescidi Haram'a çevir.

    Allah istikametin, yörüngenin, yönelişin ne olacağını haber veriyor : "Mescidi Haram'a çevir."


    Siz de Nerede bulunursanız bulunun, yüzlerinizi o tarafa döndürün.


    Ve Allah'a kulak verecek olan herkes davet ediliyor,


    Kendilerine kitap verilenler de bilirler ki bu, Rablerinden gelmiştir, yerindedir, gerçektir

    sorgusuz imana davet ediliyor, Allah böyle buyurmuştur, mesele halledilmiştir misali,



    ************************************************** *********************


    bakara 143 İşte böylece bütün insanlara tanıklık etmeniz, Peygamberin de size tanık olması için sizi, doğru yolun tam ortasında giden bir ümmet yapmışızdır. Zaten evvelce yöneldiğin Kabe’yi kıble yapışımızdan maksat da ancak Peygambere uyacak olanları, iki topuğu üstünde gerisin geriye döneceklerden ayırt etmektir. Bu, elbette Allah'ın doğru yolu gösterdiği kimselerden başkalarına ağır gelecek. Allah, imanınızı zayi etmez. Şüphe yok ki Allah, insanları esirgeyicidir, rahimdir. *

    Bu ayet açıklamalar getiriyor, kıbleye dönme işinin sebeplerine dair,


    şte böylece bütün insanlara tanıklık etmeniz,

    Aktif bir duruş bekleniyor, tanıklık etmek işi


    Peygamberin de size tanık olması için sizi,

    her bir iş uyum içinde gelişecek,


    doğru yolun tam ortasında giden bir ümmet yapmışızdır.

    Burada insanlara yüklediği misyondan ipucu veriyor, "doğru yol", "ümmet",


    Zaten evvelce yöneldiğin Kabe’yi kıble yapışımızdan maksat da ancak Peygambere uyacak olanları, iki topuğu üstünde gerisin geriye döneceklerden ayırt etmektir.

    Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

    Ali Şeriati

    #2
    Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

    ve tam bu cümleler, kıblenin niteliğini APAÇIK bildiriyor

    Allah neden kabeyi kıble yapmış, maksat neymiş?


    maksat da ancak Peygambere uyacak olanları, iki topuğu üstünde gerisin geriye döneceklerden ayırt etmektir.

    İşte kıble işinin sırrı burda çözümleniyor,

    Amaç kuru kuruya bir kıbleye yönelmek değil, önemli olan Allah neyi ne için emretmiş olmasıdır,

    elbette ki amaç, araçtan değerli olacak

    Amacın olduğu yerde araç nedir ki?


    Kaç tane maksat varmış?


    ancak

    Tek bir maksat, amaç

    Neyi test edecekmiş Allah?


    Peygambere uyacak olanları, iki topuğu üstünde gerisin geriye döneceklerden ayırt etmektir.

    APAÇIK bir ayet, ki kıbleyi tamamıyla aşikar etmiş ,amaç hazreti Muhammed'e kimlerin uyup, kimlerin uymayacağını : "ayırt etmektir"


    Sünnilik tüm süre boyunca hazreti Muhammed'in torunlarına,hak halifesi olan hazreti Aliye gaddarlık,haksızlık yapmakla gelişti,camilerinden küfür etmeyi şart koşmalarından tut, ordu kaldırıp savaşmalarına kadar,dolayısıyla,hükmü kalmamış bir duvara dönüp secde etsen ne etmesen ne, biz biliyoruz Ona nasıl uyup uyulmadığını


    ************************************************** **********************


    Ve nüzul sırasına inen kıble sözü geçen son ayete geldiğimiz zaten,mesele zaten anlaşılmış tı tümden aşikar oluyor


    bakara 142 İnsanlardan aklı, idraki olmayanlar diyecekler ki: Bunları, yöneldikleri kıbleden döndüren sebep de nedir? Doğu da Allah'ındır de, batı da. Dilediğine doğru ve düz yolu buldurur.

    buradan iş apaçık ki, birileri birilerini kıblesinden yüzünü dönerse, ki bunu aklı idraki olmayanlar sorgular,


    İnsanlardan aklı, idraki olmayanlar diyecekler ki:

    Bunları, yöneldikleri kıbleden döndüren sebep de nedir?

    Neymiş kıble meselesinin iç yüzü?


    Şimdi bu ayet uyarınca benim Kabem hiç bir manası kalmamış taş duvar değil de, insandır dediğim yerde, Sünni’nin, Şii'nin bakış açısı beni alakadar etmiyor,Allah'ın bakışı beni alakadar ediyor ve Allah bu davranışıma ne diyecek?


    Doğu da Allah'ındır de, batı da. Dilediğine doğru ve düz yolu buldurur.
    Meseleye Allah son noktayı koymuş


    Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

    Ali Şeriati

    Yorum


      #3
      Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

      Kıblenin neresi olacağına kim karar veriyor?

      Yorum


        #4
        Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

        Sorun güzel bir soru can,


        Bu sözünle makalemizi çürütmeye girişmiş olmalısın ,

        biz sadece kıblenin gerçek manada ne olduğunu bildirdik,


        Makalemizde eksik kusur varsa sen doğrusunu bize bildir,evrim teorisine inanıyorum deyip klasik tarzda yaklaşanların matık süzgeciyle olayı ateşlemeye durmuşsun

        Kıbleyi Allah tarif ediyor peygamber gönderince,

        Peygamberi hiçe sayıp da dine el konulunca, biz kıbleden amaç Allahın neyi bildirdiğine bakıyoruz

        Algımızda eksiklik avrsa sen tammala veya doğruyu bize bildir
        Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

        Ali Şeriati

        Yorum


          #5
          Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir


          bakara 143 bakara 143 İşte böylece bütün insanlara tanıklık etmeniz, Peygamberin de size tanık olması için sizi, doğru yolun tam ortasında giden bir ümmet yapmışızdır. Zaten evvelce yöneldiğin Kabe’yi kıble yapışımızdan maksat da ancak Peygambere uyacak olanları, iki topuğu üstünde gerisin geriye döneceklerden ayırt etmektir. Bu, elbette Allah'ın doğru yolu gösterdiği kimselerden başkalarına ağır gelecek. Allah, imanınızı zayi etmez. Şüphe yok ki Allah, insanları esirgeyicidir, rahimdir. *

          Allah neden kabe'yi kıble bildirmiştir,kaç tane değişik sebepten dolayı,mana neymiş?


          Zaten evvelce yöneldiğin Kabe’yi kıble yapışımızdan maksat da ancak Peygambere uyacak olanları, iki topuğu üstünde gerisin geriye döneceklerden ayırt etmektir.


          Peki Yezit ve soyunun DA döndüğü kbıleye dönmeyip de başka kıbleye dönsek yüzümüzü Alalha dönmüş olur muyuz?



          bakara 142 İnsanlardan aklı, idraki olmayanlar diyecekler ki: Bunları, yöneldikleri kıbleden döndüren sebep de nedir? Doğu da Allah'ındır de, batı da. Dilediğine doğru ve düz yolu buldurur.

          Doğu da Allah'ındır de, batı da. Dilediğine doğru ve düz yolu buldurur.

          Allah evet dediği bir işe kim hayır olmaz diyebilir ki?

          Efem bizim hz Ali ile savaşıp camilerden küfür etmişlerden aldığımız hadisler uyarınca bu ayetler işe yaramazmış,Allah gereksiz yere bildirmiş felan mı?


          Lanet olsun Allah'ın olur dediği işe hayır deyip şirk koşana


          Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

          Ali Şeriati

          Yorum


            #6
            Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

            ..babacan
            tespitlerinize katılmam mümkün değil
            doğru kıble ile ilgili, kabeye dönün diye tek ayet yok... (birden çok ayet var)
            kabeye dönüşün sebebi de açıklanmış...
            ancak dinin hükümleri akılla ve kıyasla çıkarılmaz
            şiaya göre ilk kıyas yapıp Allah'ın hükümleri üzerine tahrifatta bulunan iblisti o da sapıttı...
            hükümler Allah'ın gösterdiği şekildedir.
            Allah'ın hükümlerin hikmeti olarak gösterdiği nedenlere bakılarak Allah'ın hükmünü başka bir hükme akılla dönüştürmek ortada İslam diye bir sistemi bırakmaz sile süpürür... ortada akıllarla oluşturulmuş hikmetleri kapsayıcı olmayan bir uyduruk din kalır...

            bunun önün almak mümkün değildir..

            burada yapılan en önemli hata Allah hükümlerin hikmetlerinin tamamını zikrettiği şeklindeki yanılgıdır. Allah Kabe'ye dönün dediyse bu kesin hükümdür ve binlerce hikmeti olabilir. Ve O bu binlerden bir kaçını zikretmiş olabilir. bu bir kaçı alıp başka hüküme dayanak teşkil etmek diğer hikmetleri iptal anlamına geleceğinden Allah'ın hükmünü de iptal anlamına gelir...

            öyleyse Allah "doğuya da batıya da dönseniz Allaha dönmüş olursunuz" şeklindeki ayette: "yüzünüzü yezidin döndüğü kıbleye dönmeniz şart değildir insana dönünüz demiştir" demek bir hüküm katliamıdır.
            "doğu da batı da Allah'ındır, dilediğine doğru ve düz yolu buldurur" ayeti şer'i bir hüküm ifade etmeyip sünnetullahtan insan yapısından bahseden bir ayettir. Kıble hükmü ile ilgili görünse de gerçekte fıkhi hüküm bina edilecek bir ayet değildir...

            ibadet için kabeden başka yöne dönmek hiçbir şekilde caiz değildir...

            Yorum


              #7
              Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

              Allah Kabe'ye dönün dediyse bu kesin hükümdür ve binlerce hikmeti olabilir. Ve O bu binlerden bir kaçını zikretmiş olabilir.
              Allah tek bir sebep var demişse,müslüman olan Allahın bildirdiğine iman edip bin bir sebep var dememesi lazım ne dersin?

              Zaten evvelce yöneldiğin Kabe’yi kıble yapışımızdan maksat da ancak Peygambere uyacak olanları, iki topuğu üstünde gerisin geriye döneceklerden ayırt etmektir.
              ancak

              Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

              Ali Şeriati

              Yorum


                #8
                Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                Yazının en belirgin işini ispat ettim zaman yokluğundan, diğer noktaları da ele alabiliriz


                ancak dinin hükümleri akılla ve kıyasla çıkarılmaz
                şiaya göre ilk kıyas yapıp Allah'ın hükümleri üzerine tahrifatta bulunan iblisti o da sapıttı...
                hükümler Allah'ın gösterdiği şekildedir.
                Bunu Şia'ya mal edeemzsin gibime geliyor, ki Aklı hem Allah'ın şart koştuğu bir iştir sayıusız ayetiyle akıl etmeyi emreder,
                ikinci husus usul i kafi'de aklın ne manaya geldiği değerlendirilir, hatta aklı olmayanın dini yoktur,ibadetleri hiça çıkar gibisinden ifadeler bile var


                Allah'ın hükümlerin hikmeti olarak gösterdiği nedenlere bakılarak Allah'ın hükmünü başka bir hükme akılla dönüştürmek ortada İslam diye bir sistemi bırakmaz sile süpürür... ortada akıllarla oluşturulmuş hikmetleri kapsayıcı olmayan bir uyduruk din kalır...
                Bu çıkış tümden izafi bir çıkıştır, ve kendi değr yarıgna göre kusrulu bir çıkış,çünkü sen akıl ile sonuçlara erişmeyi reddeden birisin,dolayısıyla akıl ile süzülmiş işler de öne sürmemelisin

                Bu sözüne Kurandan dayanak sunabiliyor musun?

                "yüzünüzü yezidin döndüğü kıbleye dönmeniz şart değildir insana dönünüz demiştir" demek bir hüküm katliamıdır.
                Sayın can demediğimiz işleri demişiz gibi bildirme

                Allah mı bunu bize emretti demişim, yoksa kıbleden maksatın ne olduğunu idrak etmiş olarak bizim vardığımız sonuç mu demişim?

                Ki Allah zaten bildirmiştir "nereye yüzümüzü dönsek yüzümüzü ona dönmüş oluruz"?

                Tüm işlerin sahibi Allahsa, ki biz buna iman ederiz,beğenip beğenmemek de Onun işi osla gerek ? ne dersin can?

                Allahın hakimiyetine ortaklık taslayan iddia eden olabilir mi?

                "doğu da batı da Allah'ındır, dilediğine doğru ve düz yolu buldurur" ayeti şer'i bir hüküm ifade etmeyip sünnetullahtan insan yapısından bahseden bir ayettir. Kıble hükmü ile ilgili görünse de gerçekte fıkhi hüküm bina edilecek bir ayet değildir...
                sayın can biz sizin terminolojinizle beslenmiyoruz, bin yıla yakın süredir iabdet dilimiz dahi Türkçedir dolayısıyla bu inşa ettiğin mantık temelin bizim için birşey ifade etmez

                ne şer'i hüküm dediğin iş anlamlıdır ne sünnetullah ne fıkıh, bizim kullandığımzı terminolojiler dğeil bunlar,Türkçe anlamalrı varsa belki bir iş ifade eder

                insan yapısından bahseden bir ayettir.
                ???


                Kıble hükmü ile ilgili görünse de
                Kıbleyle ilgili görünse de ne demek,kıbleden bahsedildiği apaçık, öyle görünse demek ne?

                bakara 142 İnsanlardan aklı, idraki olmayanlar diyecekler ki: Bunları, yöneldikleri kıbleden döndüren sebep de nedir? Doğu da Allah'ındır de, batı da. Dilediğine doğru ve düz yolu buldurur.
                Kıbleden bahsedilmediğini öne sürmen beni şoke eder can,ki apaçık ayetlerden,istediğin yoruma tabi tutamazsın,insanların anlayacağı dilden zikredilmiş,ve nelerden bahsetitği de sır değil

                İş apaçık ki yöneldikelri kıbleden başka kbıle edinmelrini zikrediyor ayet,bunu gören insnaalr ,aklı olamayanlar diyecekelr "bunları yöneldikelri kıbledne dönüdren iş de nedir",

                "benim için nereye dönerseniz dönün bana dönmüş olacaksınız,çünkü heryerdeyim,her yer bana aittir benim mülkümdür" denilmiş,

                bu ayetin kıble ile ilgili görünse bile kıbleyle ilgili olmadığını öne sürmek gayri ciddi düşer can




                Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                Ali Şeriati

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                  o zaman dönerek namaz kılıyor olmalısınız
                  veya kılıyor musunuz onu da bilmiyorum
                  fıkıh hüküm akılla kıyasın şii itikadına zıt olduğu gibi kavramlara yabancı olduğunuza göre...

                  Kur'an'ın hükümleri koyar sonra bunların sadece şekilden ibaret kuru bir hareket olmasını engellemek için bunlara esas olacak hayat kazandıracak ruhu koyar.

                  kıble ile ilgili örnekte olduğu gibi namazda diyor kesin olarak Kabe'ye döneceksiniz, ama sakın bunu alışkanlık ve adet haline getirip kuru şekilsel bir iş haline dönüştürmeyin. Bu olayın sebepleri vardır yoksa tüm yönler Allah'ındır. nerede olursanız hangi işte olursanız olun kalbiniz o yönde olsun demektir ayetlerin anlamı yoksa şekil olarak da namazda başka yönlere dönebilirsiniz değildir anlamı...

                  o zaman zaten Allah kabede biz o yüzden kabeye dönüyor değiliz. ki her yerde olan Allah'a dönelim nereye dönersek dönelim ona dönmüş olacağımız mantığı yanlıştır. Allah heryerdedir düşüncesi yanlıştır. Allah bir yerde ya da her yerde olmaktan münezzehtir. ona mekan izafesi yanlıştır. biz kabeye Allah emrettiği insanlığın kalbi olduğu kutsal peygamberin 72sinin mezarları bulunduğu, makamı İbrahim olduu onun eşinin oğlunun hatıraları ve diğer olaylardan dolayı dönüyoruz. onun insanlığı birleştirmek için bir sembol olduğunu düşünüyoruz. o kaldırılırsa çevresinde birbirine dönmüş insanların birbirlerine taptıklarını görürüz. bunun anlamı kıblesini şaşıranlar insanlara tağutlara taparlar...
                  Allah'a tapmayanlar ibadeti özgürlüğü sınırlama bilenler ya kendilerine ya da kendileri gibi insanlara tapacaklarını biliyoruz...

                  Allah'ın hakimiyetine ortak olmadığını söylemişsin ya daha benden ne Kur'andan dayanak istiyorsun... akılla hükümlerin konduğu yerde ne Kur'an ne din ne ehlibeyt sünneti kalır... kalmamıştır. İblisin akıl yürütmesi buna örnek değil de nedir?

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                    Soruma net cevap alırsam mennun olacağım.
                    1-Kıblenin neresi olduğuna kim karar veriyor?(Ahmet mi-Mehmet mi? Yoksa başkası mı? Kim?
                    2-Kıble neresidir? Ankara mı? Newyork mu? NewŞehir mi? Neresi?

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                      namaza mı başlayacan hacca mı gtcen

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                        [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=8307.msg54578#msg54578 date=1253907521]
                        o zaman dönerek namaz kılıyor olmalısınız
                        veya kılıyor musunuz onu da bilmiyorum
                        fıkıh hüküm akılla kıyasın şii itikadına zıt olduğu gibi kavramlara yabancı olduğunuza göre...

                        Kur'an'ın hükümleri koyar sonra bunların sadece şekilden ibaret kuru bir hareket olmasını engellemek için bunlara esas olacak hayat kazandıracak ruhu koyar.

                        kıble ile ilgili örnekte olduğu gibi namazda diyor kesin olarak Kabe'ye döneceksiniz, ama sakın bunu alışkanlık ve adet haline getirip kuru şekilsel bir iş haline dönüştürmeyin. Bu olayın sebepleri vardır yoksa tüm yönler Allah'ındır. nerede olursanız hangi işte olursanız olun kalbiniz o yönde olsun demektir ayetlerin anlamı yoksa şekil olarak da namazda başka yönlere dönebilirsiniz değildir anlamı...

                        o zaman zaten Allah kabede biz o yüzden kabeye dönüyor değiliz. ki her yerde olan Allah'a dönelim nereye dönersek dönelim ona dönmüş olacağımız mantığı yanlıştır. Allah heryerdedir düşüncesi yanlıştır. Allah bir yerde ya da her yerde olmaktan münezzehtir. ona mekan izafesi yanlıştır. biz kabeye Allah emrettiği insanlığın kalbi olduğu kutsal peygamberin 72sinin mezarları bulunduğu, makamı İbrahim olduu onun eşinin oğlunun hatıraları ve diğer olaylardan dolayı dönüyoruz. onun insanlığı birleştirmek için bir sembol olduğunu düşünüyoruz. o kaldırılırsa çevresinde birbirine dönmüş insanların birbirlerine taptıklarını görürüz. bunun anlamı kıblesini şaşıranlar insanlara tağutlara taparlar...
                        Allah'a tapmayanlar ibadeti özgürlüğü sınırlama bilenler ya kendilerine ya da kendileri gibi insanlara tapacaklarını biliyoruz...

                        Allah'ın hakimiyetine ortak olmadığını söylemişsin ya daha benden ne Kur'andan dayanak istiyorsun... akılla hükümlerin konduğu yerde ne Kur'an ne din ne ehlibeyt sünneti kalır... kalmamıştır. İblisin akıl yürütmesi buna örnek değil de nedir?
                        [/quote]

                        ************************************************** ***********
                        fıkıh hüküm akılla kıyasın şii itikadına zıt olduğu gibi kavramlara yabancı olduğunuza göre...
                        Sayın can yazılarımızdan bizim Şii olduğumuzu mu çıkardın?

                        Biz Aleviyiz,Anadolu tarzından,ibadethanesi cem evi olandan, usul i kafiye göz atmıştım,anladığım kadar onalr da akla büyük önem verirler,yukarda akıl konusunda usul i kafinin yaklaşımını bildirmiştim, aklı olmayanın dini olamaycağına dair,ve aklı olmayanın ibadetinin hiçe çıkacağına dair

                        Şiileri enden getirip konumuzun ortasına sürüklemeye çalışıyorsun ki habire,ortaya koyduğumu çürütmeelri için yardım talep ettiğinden mi?

                        Bizim Şii olmadığımızı idrak etmiş olmalısın , etmediğinden değil bu tür işleri öne sürmen?

                        o zaman dönerek namaz kılıyor olmalısınız
                        veya kılıyor musunuz onu da bilmiyorum

                        Makalemiz apaçık naamz kelimesinden ne anladığımzıa dair,Allaha ram olmayı anlıyoruz demişiz,Ram keliemsini mansına erebildin mi bari?

                        Erebilmen için bakara 239 u örnek vermişim,yürüyerek kılınan veya at üstünde giderken kılınan namza dair,veya cenaze namazını bildirdimişim eğilip doğrulmadan kılındığını idrak edebilmen için

                        Ne dediğimi idrak edebilmen için kendini şartlanmışlıktan alıkoymalısın, namaz işini ayakta ,yürürken,hatta kimsenin anlamayacağı üzre bile kılınabilinecek bir iş olduğunu idrak edebilmelisin


                        Yani Allaha Ram olmak işi,Namaz işi Allahın varlığını kabul edip onun önünde diz çökmektir,önünde boynunu eğmektir,bizim için ifade ettiği iş budur,ne fazlası ne azı

                        Allah heryerdedir düşüncesi yanlıştır. Allah bir yerde ya da her yerde olmaktan münezzehtir. ona mekan izafesi yanlıştır.
                        Sayın can bize bunu alıştıracak birikime sahip değilsin, biz mesleyi Neçhul Belagadan ve işinn ustadı ilimin kapısından almışız,bizimle boş iddialara girişme,

                        hem hiç biryerdedir hem yer yerdedir, ki kendi sözüdür doğu da batı da Allahındır nereye dönersen hazır ve nazırdır dolayısıyla bildiğimiz işleri bize tarif etmeye girişme

                        Bir yaprak yoktur ki kıpırdasın da onun haberi olmasın

                        onun insanlığı birleştirmek için bir sembol olduğunu düşünüyoruz.
                        Biz de insanlarla birleşmemek için dönnmüyoruz can,özellikle hz Ali ve Ehli Beyte 200 yıl camilerden küfür etmeyi şart koşmuş olanlardan iyice ayrılmak için dönmüyoruz

                        Farklı olduğumuz iyice anlaşılsın diye dönmüyoruz

                        İnsanalrla birleşecek ne kalmış ki dönelim, o 200 yıl boyunca camilerden küfür etmeyi şart koşanalrla aynı kıbleye mi dönmek hak oalcaktı?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                        Biz koyun değiliz tarafız, dostlarını yüceltip düşmanlarını lanetlemek yazılmış fıtratımıza

                        Seferi doğmuşuz,seferi göçeceğiz, yoksa kabul mercihi siz felan mısınız?

                        Adalet sağlanmadıkça seferiyiz seferi kalacağız

                        Ama şunu belirtmede belki fayda var,Pir Sultan Abdal yaz google da, ve idrak etmeye çalış nasıl harama yanaşmayan it yetiştirdiğine,yetiştirdiğimize kafa yor

                        o kaldırılırsa çevresinde birbirine dönmüş insanların birbirlerine taptıklarını görürüz

                        İnsan insanı Allah ,yaratan kabul ederek mi tapacakmışmışmış ,temelsiz bir zan


                        bunun anlamı kıblesini şaşıranlar insanlara tağutlara taparlar...

                        Biz kimlerin nelere taptığını hamd olsun ki görebiliyoruz, hatta Kuranın kurtuluşu olmaz dediği işlere druanalrı hazret diye niteleyip yüceltenelri de biliyoruz,

                        hazreti Aliye 200 yıl küfür etmeyi camilerden şart koşanlara hazret diyenleri de biliyoruz dolayısıyla bizlere alıştıracak hiç bir harfiniz yok can


                        akılla hükümlerin konduğu yerde ne Kur'an ne din ne ehlibeyt sünneti kalır... kalmamıştır

                        haşa diyeceksin, Kurana ne kadar uzak olduğunu ispatlıyorsun bu sözünle, akıl etmek imana girişin temelidir,Allah sayısız ayetiyle akıl etmeyi şart koşar,

                        bu basit işten bile bihaber olup böylesine zıt hüküm vermen bile ne kadar bilgisiz olduğun dışında bir iş ifade etmez

                        Allahın hangi sözünü inakr edebilirsin ki


                        enam 126 Ve budur Rabbinin doğru yolu, düşünüp öğüt alacak topluluğa ayetlerimizi apaçık bildirdik.

                        enbiya 67 Yuh size de, Allah'ı bırakıp taptığınız şeylere de; akıl etmez misiniz ki?
                        zumer 43 Yoksa, Allah'ı bırakıp da şefaatçiler mi kabul ettiler? De ki: Onların hiçbir şeye güçleri yetmez ve hiçbir şey akıl etmezler, değil mi?
                        Akıl işini Kurandan soyutlamaya soyundun an, iş İslam olmaktan çıkar,

                        Akıl etmeyi emreden o kadar çok ayet var ki, bu apaçık işin tersine hükümler vermen bile,neye inandığını apaçık ediyor, kendini sorgulama sürecine çekmelisin can,

                        Allah hidayeti bahşetsin diyorum can, din oalrak yaslandığın iş İslam değil iş öne sürdüklerinle sabit

                        usul i kafideden de sana akıl etmekle ilgili hadisler sunabilriim Kuran ayetleri seni ikna etmediyse,veya Şii dostun varsa bunu kendielrine sor bildirriler sana akıl etme işinin ne kadar büyük önem arzetiğini İslamda


                        Aklı olmayanın dini olmaz,aklı olmayaının ibadetleri işe yaramaz türünden ifadeler var, ki Kuran zaten fazlasıyla apaçık akıl işine dair,başka delil aramanın bile manası bomboş

                        casiye 6 İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki gerçek olarak okuyoruz sana; Allah'ın sözünden ve delillerinden sonra hangi söze inanırlar ki?



                        Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                        Ali Şeriati

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                          [quote author=hacı link=topic=8307.msg54590#msg54590 date=1253913720]
                          Soruma net cevap alırsam mennun olacağım.
                          1-Kıblenin neresi olduğuna kim karar veriyor?(Ahmet mi-Mehmet mi? Yoksa başkası mı? Kim?
                          2-Kıble neresidir? Ankara mı? Newyork mu? NewŞehir mi? Neresi?
                          [/quote]

                          **************************************************


                          Sayın can Kuran doğmatizm değildir

                          Kalıplaşmış bir iş olmadığını sayısız duruma göre değişen namaz şekillerinden anlayabilirsin, esnek,durumlara göre başka şekle bürünen bir iştir,

                          Mesela namazı ele alsak klasik, savaş halinde ki, yürürken bakara 239 gibi, İslamı kalıplaşmış bir iş olarak görmek dini algılayamamışlığın ifadesidir

                          Yeri gelir Kehf Ehli gibi mağarana çekilirsin, veselam

                          Allah bunu "denizler mürekkep,ağaçlar kalem olsa,yetmez yazmaya sözlerimi" türünden bir laf ile ifade eder

                          yani hz Muhammedin varlığında bildirilmiş bir işin ebediyen geçerli olmayacağını bize düşündüren ayetler var demişiz, yazdıklarımızı daha dikkatlice okumuş olsan, bu tür soru sormayacağın kesindi,

                          Makalemizi,yaklaşımımızı iyi oku ereceksin,
                          sen basit bakış açıya sahip Kurandan bihaber olanların yaklaşımıyla sormıuşsun sorunu, bizler Batın ehliyiz,yani akıl yordamıyla Kurana yaklaşanlar,

                          Felsefe işlerine az çok kafa yorduğunu bildiğim için ne demek istediğime kullandığım terminoloji itibariyle ereceğindne şüphem yok

                          Hak Muhammed Ali cümlemizi gerçekelre erdirsin diyorum





                          Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                          Ali Şeriati

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                            [quote author=AliekberBabacan link=topic=8307.msg54623#msg54623 date=1253923428]
                            [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=8307.msg54578#msg54578 date=1253907521]
                            o zaman dönerek namaz kılıyor olmalısınız
                            veya kılıyor musunuz onu da bilmiyorum
                            fıkıh hüküm akılla kıyasın şii itikadına zıt olduğu gibi kavramlara yabancı olduğunuza göre...

                            Kur'an'ın hükümleri koyar sonra bunların sadece şekilden ibaret kuru bir hareket olmasını engellemek için bunlara esas olacak hayat kazandıracak ruhu koyar.

                            kıble ile ilgili örnekte olduğu gibi namazda diyor kesin olarak Kabe'ye döneceksiniz, ama sakın bunu alışkanlık ve adet haline getirip kuru şekilsel bir iş haline dönüştürmeyin. Bu olayın sebepleri vardır yoksa tüm yönler Allah'ındır. nerede olursanız hangi işte olursanız olun kalbiniz o yönde olsun demektir ayetlerin anlamı yoksa şekil olarak da namazda başka yönlere dönebilirsiniz değildir anlamı...

                            o zaman zaten Allah kabede biz o yüzden kabeye dönüyor değiliz. ki her yerde olan Allah'a dönelim nereye dönersek dönelim ona dönmüş olacağımız mantığı yanlıştır. Allah heryerdedir düşüncesi yanlıştır. Allah bir yerde ya da her yerde olmaktan münezzehtir. ona mekan izafesi yanlıştır. biz kabeye Allah emrettiği insanlığın kalbi olduğu kutsal peygamberin 72sinin mezarları bulunduğu, makamı İbrahim olduu onun eşinin oğlunun hatıraları ve diğer olaylardan dolayı dönüyoruz. onun insanlığı birleştirmek için bir sembol olduğunu düşünüyoruz. o kaldırılırsa çevresinde birbirine dönmüş insanların birbirlerine taptıklarını görürüz. bunun anlamı kıblesini şaşıranlar insanlara tağutlara taparlar...
                            Allah'a tapmayanlar ibadeti özgürlüğü sınırlama bilenler ya kendilerine ya da kendileri gibi insanlara tapacaklarını biliyoruz...

                            Allah'ın hakimiyetine ortak olmadığını söylemişsin ya daha benden ne Kur'andan dayanak istiyorsun... akılla hükümlerin konduğu yerde ne Kur'an ne din ne ehlibeyt sünneti kalır... kalmamıştır. İblisin akıl yürütmesi buna örnek değil de nedir?
                            [/quote]

                            ************************************************** ***********
                            fıkıh hüküm akılla kıyasın şii itikadına zıt olduğu gibi kavramlara yabancı olduğunuza göre...
                            Sayın can yazılarımızdan bizim Şii olduğumuzu mu çıkardın?

                            Biz Aleviyiz,Anadolu tarzından,ibadethanesi cem evi olandan, usul i kafiye göz atmıştım,anladığım kadar onalr da akla büyük önem verirler,yukarda akıl konusunda usul i kafinin yaklaşımını bildirmiştim, aklı olmayanın dini olamaycağına dair,ve aklı olmayanın ibadetinin hiçe çıkacağına dair

                            Şiileri enden getirip konumuzun ortasına sürüklemeye çalışıyorsun ki habire,ortaya koyduğumu çürütmeelri için yardım talep ettiğinden mi?

                            Bizim Şii olmadığımızı idrak etmiş olmalısın , etmediğinden değil bu tür işleri öne sürmen?

                            o zaman dönerek namaz kılıyor olmalısınız
                            veya kılıyor musunuz onu da bilmiyorum

                            Makalemiz apaçık naamz kelimesinden ne anladığımzıa dair,Allaha ram olmayı anlıyoruz demişiz,Ram keliemsini mansına erebildin mi bari?

                            Erebilmen için bakara 239 u örnek vermişim,yürüyerek kılınan veya at üstünde giderken kılınan namza dair,veya cenaze namazını bildirdimişim eğilip doğrulmadan kılındığını idrak edebilmen için

                            Ne dediğimi idrak edebilmen için kendini şartlanmışlıktan alıkoymalısın, namaz işini ayakta ,yürürken,hatta kimsenin anlamayacağı üzre bile kılınabilinecek bir iş olduğunu idrak edebilmelisin


                            Yani Allaha Ram olmak işi,Namaz işi Allahın varlığını kabul edip onun önünde diz çökmektir,önünde boynunu eğmektir,bizim için ifade ettiği iş budur,ne fazlası ne azı

                            Allah heryerdedir düşüncesi yanlıştır. Allah bir yerde ya da her yerde olmaktan münezzehtir. ona mekan izafesi yanlıştır.
                            Sayın can bize bunu alıştıracak birikime sahip değilsin, biz mesleyi Neçhul Belagadan ve işinn ustadı ilimin kapısından almışız,bizimle boş iddialara girişme,

                            hem hiç biryerdedir hem yer yerdedir, ki kendi sözüdür doğu da batı da Allahındır nereye dönersen hazır ve nazırdır dolayısıyla bildiğimiz işleri bize tarif etmeye girişme

                            Bir yaprak yoktur ki kıpırdasın da onun haberi olmasın

                            onun insanlığı birleştirmek için bir sembol olduğunu düşünüyoruz.
                            Biz de insanlarla birleşmemek için dönnmüyoruz can,özellikle hz Ali ve Ehli Beyte 200 yıl camilerden küfür etmeyi şart koşmuş olanlardan iyice ayrılmak için dönmüyoruz

                            Farklı olduğumuz iyice anlaşılsın diye dönmüyoruz

                            İnsanalrla birleşecek ne kalmış ki dönelim, o 200 yıl boyunca camilerden küfür etmeyi şart koşanalrla aynı kıbleye mi dönmek hak oalcaktı?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                            Biz koyun değiliz tarafız, dostlarını yüceltip düşmanlarını lanetlemek yazılmış fıtratımıza

                            Seferi doğmuşuz,seferi göçeceğiz, yoksa kabul mercihi siz felan mısınız?

                            Adalet sağlanmadıkça seferiyiz seferi kalacağız

                            Ama şunu belirtmede belki fayda var,Pir Sultan Abdal yaz google da, ve idrak etmeye çalış nasıl harama yanaşmayan it yetiştirdiğine,yetiştirdiğimize kafa yor

                            o kaldırılırsa çevresinde birbirine dönmüş insanların birbirlerine taptıklarını görürüz

                            İnsan insanı Allah ,yaratan kabul ederek mi tapacakmışmışmış ,temelsiz bir zan


                            bunun anlamı kıblesini şaşıranlar insanlara tağutlara taparlar...

                            Biz kimlerin nelere taptığını hamd olsun ki görebiliyoruz, hatta Kuranın kurtuluşu olmaz dediği işlere druanalrı hazret diye niteleyip yüceltenelri de biliyoruz,

                            hazreti Aliye 200 yıl küfür etmeyi camilerden şart koşanlara hazret diyenleri de biliyoruz dolayısıyla bizlere alıştıracak hiç bir harfiniz yok can


                            akılla hükümlerin konduğu yerde ne Kur'an ne din ne ehlibeyt sünneti kalır... kalmamıştır

                            haşa diyeceksin, Kurana ne kadar uzak olduğunu ispatlıyorsun bu sözünle, akıl etmek imana girişin temelidir,Allah sayısız ayetiyle akıl etmeyi şart koşar,

                            bu basit işten bile bihaber olup böylesine zıt hüküm vermen bile ne kadar bilgisiz olduğun dışında bir iş ifade etmez

                            Allahın hangi sözünü inakr edebilirsin ki


                            enam 126 Ve budur Rabbinin doğru yolu, düşünüp öğüt alacak topluluğa ayetlerimizi apaçık bildirdik.

                            enbiya 67 Yuh size de, Allah'ı bırakıp taptığınız şeylere de; akıl etmez misiniz ki?
                            zumer 43 Yoksa, Allah'ı bırakıp da şefaatçiler mi kabul ettiler? De ki: Onların hiçbir şeye güçleri yetmez ve hiçbir şey akıl etmezler, değil mi?
                            Akıl işini Kurandan soyutlamaya soyundun an, iş İslam olmaktan çıkar,

                            Akıl etmeyi emreden o kadar çok ayet var ki, bu apaçık işin tersine hükümler vermen bile,neye inandığını apaçık ediyor, kendini sorgulama sürecine çekmelisin can,

                            Allah hidayeti bahşetsin diyorum can, din oalrak yaslandığın iş İslam değil iş öne sürdüklerinle sabit

                            usul i kafideden de sana akıl etmekle ilgili hadisler sunabilriim Kuran ayetleri seni ikna etmediyse,veya Şii dostun varsa bunu kendielrine sor bildirriler sana akıl etme işinin ne kadar büyük önem arzetiğini İslamda


                            Aklı olmayanın dini olmaz,aklı olmayaının ibadetleri işe yaramaz türünden ifadeler var, ki Kuran zaten fazlasıyla apaçık akıl işine dair,başka delil aramanın bile manası bomboş

                            casiye 6 İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki gerçek olarak okuyoruz sana; Allah'ın sözünden ve delillerinden sonra hangi söze inanırlar ki?



                            [/quote]

                            hayır aslında sizi çok iyi tanıyorum. ne dediğinizi de anlıyorum ama bilinçli böyle konuşuyorum... sizi şii gördüğüm falan yok

                            böyle konuşmamın nedenine gelince bu sitede siz yenisiniz sizden önce biz anadolu alevilerinden bahisle onların şiadan ayrı olduğunu onların şii olmadığını kitaplarının ibadetlerinin Ali a.s.'a ve Muhammed a.s.'a bakışlarının farklı olduğunu savunduk...

                            ama bazıları ısrarla reddettiler. Alevilerin üzerine fazla gittiğimizi onların da şii inanç ve yaşam biçimlerine sahip olduğunu iddia ettiler...

                            işte ben bu farkı ortaya koyabilmek bizzat anadolu alevilerinin alevilerinden birinin ağzından duymak duyurmak istedim...

                            nasıl namaz kıldığınızı da ayetlere nasıl baktığınızı da biliyorum siz beni iyice cahil iki şii kitabı okumuş dğer fırkalardan haberi olmayan biri yerine koydunuz ama önemli değil çünkü şahsım için çalışmıyorum...

                            benim amacım şianın ne olduğunu tam olarak ortaya koyup şiileri tanıtmaktır.. bunu yaparken de şianın ne olmadığını kimlerin şii olmadığını da ortaya koyup zihinleri aydınlatmaktır...

                            Muhammed s.a.a. e bakışınızı öğrenmek istiyordum sormadım mı cevap mı vermediniz

                            bir de kaynaklarınız nelerdir kitaplarınız...

                            12 imamı hangi rivayetlerden ve kitaplardan öğreniyorsunuz?

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Kıble dediğimiz iş tam olarak nedir

                              [quote author=ehlibeytin_izinde

                              **************************************************


                              hayır aslında sizi çok iyi tanıyorum. ne dediğinizi de anlıyorum ama bilinçli böyle konuşuyorum... sizi şii gördüğüm falan yok

                              böyle konuşmamın nedenine gelince bu sitede siz yenisiniz sizden önce biz anadolu alevilerinden bahisle onların şiadan ayrı olduğunu onların şii olmadığını kitaplarının ibadetlerinin Ali a.s.'a ve Muhammed a.s.'a bakışlarının farklı olduğunu savunduk...

                              ama bazıları ısrarla reddettiler. Alevilerin üzerine fazla gittiğimizi onların da şii inanç ve yaşam biçimlerine sahip olduğunu iddia ettiler...

                              işte ben bu farkı ortaya koyabilmek bizzat anadolu alevilerinin alevilerinden birinin ağzından duymak duyurmak istedim...

                              nasıl namaz kıldığınızı da ayetlere nasıl baktığınızı da biliyorum siz beni iyice cahil iki şii kitabı okumuş dğer fırkalardan haberi olmayan biri yerine koydunuz ama önemli değil çünkü şahsım için çalışmıyorum...

                              benim amacım şianın ne olduğunu tam olarak ortaya koyup şiileri tanıtmaktır.. bunu yaparken de şianın ne olmadığını kimlerin şii olmadığını da ortaya koyup zihinleri aydınlatmaktır...

                              Muhammed s.a.a. e bakışınızı öğrenmek istiyordum sormadım mı cevap mı vermediniz

                              bir de kaynaklarınız nelerdir kitaplarınız...

                              12 imamı hangi rivayetlerden ve kitaplardan öğreniyorsunuz?
                              [/quote]

                              onların şiadan ayrı olduğunu onların şii olmadığını kitaplarının ibadetlerinin Ali a.s.'a ve Muhammed a.s.'a bakışlarının farklı olduğunu savunduk...
                              Temel ortak,aynı işlere değer veriyoruz,dine bakış farklı,farklı jeograflalarda yetişmemizden dolayı olmalı

                              İmam Musa Kazımın ,Emevi/Abbasi zulmundan kaçıp Horasana sığınıp,Ehli Beyt soyunu bizlerle sürdürmesi vesilesiyle ,Arap jeografyasından,yerel kültürden uzak olmamız vesilesiyle,Türklerin dine bakışı da diyebiliriz Anadolu Aleivliğine

                              Onlarla ortak temel aynıyken Ehli Beyt sevgisine, ve bunlara düşman olanların alnetlenmesine dair,dine yaklaşımımız farklılıklar arzediyor,

                              Ama aklı başında her Alevi yüz bin tane ehli sünnetçiyi tek bir Şia'ya değişmez, çünkü ortak sevgi var Ehli Beyt'e dair


                              nasıl namaz kıldığınızı da ayetlere nasıl baktığınızı da biliyorum siz beni iyice cahil iki şii kitabı okumuş dğer fırkalardan haberi olmayan biri yerine koydunuz ama önemli değil çünkü şahsım için çalışmıyorum...
                              Cahil yerine koymadım,tavsip ettiğimiz yaklaşımlar değil ,İslam her konuda dürüstlüğü emreder,yalan ile yaklaşanı Şeytana benzetir Kuran,apaçık olmamak Kurana ters olan bir iştir,hatta düşman bile olsa bunu apaçık bildirmek emredilir,takkiye men edilmiş bir iştir,
                              tarzın bize ters can

                              benim amacım şianın ne olduğunu tam olarak ortaya koyup şiileri tanıtmaktır.. bunu yaparken de şianın ne olmadığını kimlerin şii olmadığını da ortaya koyup zihinleri aydınlatmaktır...
                              Allah muvafak kılsın amacına dair

                              Muhammed s.a.a. e bakışınızı öğrenmek istiyordum sormadım mı cevap mı vermediniz

                              İki cihan nurudur can,
                              İlmin şehridir kapısı Alidir,
                              lakabı el emindir,dostun da düşmanın da sözünden emin olduğudur,
                              Ehli sünnetçilerin dilinde ismini duyunca bile ,o dilelre yakışmadığı için beni öfkeye bürümeye yeter biridir,
                              Nur ayeti 35 inci ayetinde Allahın ışığının konulduğu kandildir,aydınlatır evreni

                              Bunu da bilmediğinden sormuşsundur elbette, şüphem yok

                              bir de kaynaklarınız nelerdir kitaplarınız...

                              12 imamı hangi rivayetlerden ve kitaplardan öğreniyorsunuz?
                              Arapça el yazmalarımız şu linkte


                              http://www.aleviakademisi.de/site/content/view/176/1/


                              Osmanlı dönemine ait el yazmalarımız şu linkte

                              http://www.aleviakademisi.de/site/content/view/198/1/

                              Ve her işten önemlisi sürdüğümüz yolun niteliği, 4 kapı 40 makam ve Seyit soyundan gelmesi şart olan dedelerimizin sürdürdüğü yol ve erkan

                              Hacı Bektaş ve Yunus Emre ve Mevlanayla ,Pir Sultanla süregelen süreç

                              Batıni önderi olarak nam yapmışlar,bundna mana ehli sünnetçiliğin aksine Kuranı akıl yordamıyla okurlar,Allah ne demek istemiş meselesine kafa yorarlar

                              Ehli sünnetçiler de hz Aliyle savaşmışların hadis diye öne sürdüklerine tutunarak

                              Tekrar meselemize döneceğimiz vakit ortada kapı gibi ayetler mevcut


                              Bakara 143
                              Zaten evvelce yöneldiğin Kabe’yi kıble yapışımızdan maksat da ancak Peygambere uyacak olanları, iki topuğu üstünde gerisin geriye döneceklerden ayırt etmektir.


                              maksat da ancak

                              bakara 142 İnsanlardan aklı, idraki olmayanlar diyecekler ki: Bunları, yöneldikleri kıbleden döndüren sebep de nedir? Doğu da Allah'ındır de, batı da. Dilediğine doğru ve düz yolu buldurur.

                              Doğu da Allah'ındır de, batı da. Dilediğine doğru ve düz yolu buldurur.
                              Allah vaadinden dönmez can, bir işi bildirmişse o iş mutlaka doğrudur

                              Ebedi ceheneme atılacak olanları hazret bilip de izine dizilip,öne sürdükleri hadisleri dinin temeli yapmanız zaten akıl etmek isteyene apaçık

                              Allahın apaçık meirlerini inkar edip de İslamdan dem vurulmaz

                              Kuranın tek bir emri bile inkar ediliyorsa,İslamdan dem vurmaya imkan olmasa gerek,dolayısıyla biz de savunma görmek isteriz

                              Yarın Allah sormayacak mı, "ebedi cehennemde kalacak dediklerimi ne cüretle yücelttiniz, dininiz için referans kabul ettiniz,apaçık bildirdiklerimi inakr ettiniz?"

                              Tek bir müminin kanına girmek bile cehennemde ebedi kalmaya sebep ise,Ebubekir kızı Ayşe nisa süresi 59 u inkar edip,on binlerce müminin kanına girip,İslamın bölünmesine sebebiyet verdiğini bildiğiniz halde,onu yüceltip,sahip çıkıp,hadis diye verdiği işleri dinin temeli yapmanızdaki cüreti anlamıyorum

                              Bu nasıl bir sevgidir ki Allahın apaçık hükümlerini hiçe saymaya itiyor sizi

                              Hazreti Muhammedin eşidir diye savunma geliştirseniz, eşi öenm arzediyor da,torunları endne öenm arzetmedi, ki bunlara zulm etmiş,camilerden 200 yıl boyunca küfür etmeyi şlart koşmuşlara nasıl da hazret sıfatı bahşedebiliyorsunuz?

                              Benim aklımda bu tür işleri almıyor can

                              Bizim yaklaşımımıza ehliyet veren Kurandan anladığımız olduğu halde,size ehliyet veren iş nedir ki Allahın zikrettiğim konudaki hükümleri mi apaçık değil?

                              Şiiler Kuranın temel işlerine kafir olmadıkları halde kurtuluş ummaya olanaklı oldukları halde,sizler nasıl kurutuluşu hedefliyorsunuz ki,Kuranı hiçe saymışları,peygamber soyuna düşmanlık gütmüşleri hazret ile yücelterek mi?

                              Allah cümlemizi hidayetine nail etsin diyorum can








                              Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                              Ali Şeriati

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X