Ynt: HULASA - Mizan’ul Hikmet
KURBAN BAYRAMI
Kâfî kitabında İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Aziz babam (s.a) Fitre bayramında namaz için çöle gittiğinde altına halı veya hasır sermek istedikleri zaman izin vermezdi, ve şöyle buyurdu: Bugün Resulullah (s.a.a)’ın çöle gidip ufka bakıp alnını-yüzünü yere bıraktığı gündür.
el-Kâfî, c.3, s.461; ed-Daaim, s.188; el-Fakih, s.134
Caferiyat kitabında kendi senedi ile İmam Sadık (a.s)’ın değerli babalarından, Ali (a.s)’dan rivayet etmiştir: “Resulullah (s.a.a) “Kurban bayramı” namazında birinci rekatta yedi tekbir (Tekbiret-ül İhram, kunûtlar için beş tekbir ve rükûdan önce tekbir), ikinci rekatta beş tekbir (kunûtlar için dört tekbir ve rükûya gitmek için tekbir) söylerdi
c.3, s.296; et-Tehzib, c.2, s.322; Nuri el-Müstedrek’te
Ş.İbrahim’den nakletmiştir. Mecmau’l Garaib, c.1, s.223
el-Kâfî’de İmam Sadık (a.s)’ın şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir: “Resulullah (s.a.a) Kurban günü saçını keser tırnaklarını, bıyıklarının ve mübarek sakalının etrafını kısaltırdı.”
c.4, s.502; el-Fakih, s.277
KURBAN BAYRAMI
Kâfî kitabında İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Aziz babam (s.a) Fitre bayramında namaz için çöle gittiğinde altına halı veya hasır sermek istedikleri zaman izin vermezdi, ve şöyle buyurdu: Bugün Resulullah (s.a.a)’ın çöle gidip ufka bakıp alnını-yüzünü yere bıraktığı gündür.
el-Kâfî, c.3, s.461; ed-Daaim, s.188; el-Fakih, s.134
Caferiyat kitabında kendi senedi ile İmam Sadık (a.s)’ın değerli babalarından, Ali (a.s)’dan rivayet etmiştir: “Resulullah (s.a.a) “Kurban bayramı” namazında birinci rekatta yedi tekbir (Tekbiret-ül İhram, kunûtlar için beş tekbir ve rükûdan önce tekbir), ikinci rekatta beş tekbir (kunûtlar için dört tekbir ve rükûya gitmek için tekbir) söylerdi
c.3, s.296; et-Tehzib, c.2, s.322; Nuri el-Müstedrek’te
Ş.İbrahim’den nakletmiştir. Mecmau’l Garaib, c.1, s.223
el-Kâfî’de İmam Sadık (a.s)’ın şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir: “Resulullah (s.a.a) Kurban günü saçını keser tırnaklarını, bıyıklarının ve mübarek sakalının etrafını kısaltırdı.”
c.4, s.502; el-Fakih, s.277
Yorum