Ynt: bir isyandır usulü kafi
cepni bu konu daha önce işlendi sitede o yüzden uzun uzun yazmak istemedim.
ben okuma bilmem sözü ayet değil. ayette oku yaratan rabbinin adıyla o insanı bir kan pıhtısından yarattı şeklinde devam ediyor. senin dediğin ayetin nuzul sebebi olarak hadis diye naklediliyor ve sünnilerce naklediliyor. Ama şia hadislerinde olay şöyle anlatılıyor:
Peygamber s.a.a. zaten Peygamber olacağının farkında idi. bilinçli olarak gittiği hira mağarasında Allah onun kalbini iyice pekiştirmişti daha önceden ve vahiy meleği alak suresinin ilk beş ayetini okudu. Peygamber kendinden emin ve güvenli şekilde döndü yolda Ali a.s. ile karşılaştı. Ali a.s. ona duyduğu çığlığın ne olduğunu sorunca o hazret s.a.a.:
bu şeytanın çığlığıydı bana Kur'an nazil olmaya başlandığından artık kendine tapılacağından ümidini kesti ve bu çığlığı bu yüzden attı..
sünni kaynaklarda da Peygamberin s.a.a. okuma yazma bildiği var. Örneğin vefatı sırasında bana bir kağıt kalem getirin vasiyetimi yazayım diyor hudeybiyede kendi eliyle Allah'ın resulü Muhammed ibaresini silip yerine Abdullah oğlu Muhammed yazıyor..
Ali a.s. ve diğer imamlar da öğretmenleri olmaksızın okuma yazma biliyorlardı. Çünkü imamlar ve Peygamberler ümmetin en zekileri en bilgilileri ve başlarını önlerine eğdirecek tüm eksikliklerden uzaklardı..
Ali a.s.'ın yazılı kitap ve belgeleri İmamlar aracılığıyla el yazma eserleri yani İmamı Zaman a.f. e intikal etti. şu an onun yanındadır. İmam Ali a.s. el cifr el camia ve Fatıma Mushafını bizzat kendi yazmış yine çevresinde tefsiri bulunan Kur'an'ı da bizzat kendisi yazarak cem etmiş bu iş için bir müddet evinden çıkmamıştır Peygamber s.a.a.'in vefatından sonra..
Hudeybiye antlaşmasını İmam Ali a.s.'ın yazdığını şii sünni tüm rivayetler mütevatir olarak nakleder..
cepni bu konu daha önce işlendi sitede o yüzden uzun uzun yazmak istemedim.
ben okuma bilmem sözü ayet değil. ayette oku yaratan rabbinin adıyla o insanı bir kan pıhtısından yarattı şeklinde devam ediyor. senin dediğin ayetin nuzul sebebi olarak hadis diye naklediliyor ve sünnilerce naklediliyor. Ama şia hadislerinde olay şöyle anlatılıyor:
Peygamber s.a.a. zaten Peygamber olacağının farkında idi. bilinçli olarak gittiği hira mağarasında Allah onun kalbini iyice pekiştirmişti daha önceden ve vahiy meleği alak suresinin ilk beş ayetini okudu. Peygamber kendinden emin ve güvenli şekilde döndü yolda Ali a.s. ile karşılaştı. Ali a.s. ona duyduğu çığlığın ne olduğunu sorunca o hazret s.a.a.:
bu şeytanın çığlığıydı bana Kur'an nazil olmaya başlandığından artık kendine tapılacağından ümidini kesti ve bu çığlığı bu yüzden attı..
sünni kaynaklarda da Peygamberin s.a.a. okuma yazma bildiği var. Örneğin vefatı sırasında bana bir kağıt kalem getirin vasiyetimi yazayım diyor hudeybiyede kendi eliyle Allah'ın resulü Muhammed ibaresini silip yerine Abdullah oğlu Muhammed yazıyor..
Ali a.s. ve diğer imamlar da öğretmenleri olmaksızın okuma yazma biliyorlardı. Çünkü imamlar ve Peygamberler ümmetin en zekileri en bilgilileri ve başlarını önlerine eğdirecek tüm eksikliklerden uzaklardı..
Ali a.s.'ın yazılı kitap ve belgeleri İmamlar aracılığıyla el yazma eserleri yani İmamı Zaman a.f. e intikal etti. şu an onun yanındadır. İmam Ali a.s. el cifr el camia ve Fatıma Mushafını bizzat kendi yazmış yine çevresinde tefsiri bulunan Kur'an'ı da bizzat kendisi yazarak cem etmiş bu iş için bir müddet evinden çıkmamıştır Peygamber s.a.a.'in vefatından sonra..
Hudeybiye antlaşmasını İmam Ali a.s.'ın yazdığını şii sünni tüm rivayetler mütevatir olarak nakleder..
Yorum