Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

Daraltma
Bu konu kapanmıştır.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

    [quote author=sveydi link=topic=22748.msg143575#msg143575 date=1329987253]Muhammed b. Sinan ile ilgli bu ihtilaf için bir yorum yapmamışsın.[/quote]

    yazdıklarının hepsi tek tek cevaplanacak sadece biraz sabırlı ol. çünkü benim fazla vaktim yok.

    Rical Allemetil Hilli sayfa 252 de şöyle diyor: Ulemamız onun hakkında ihtilafa düştüler; Şeyh Müfid onun hakkında: “Güvenilir” derken Şeyh Tusi ise onun zayıf olduğunu söylemiştir.
    Şeyh Müfid r.a’ın onun için güvenilir dediği doğrudur ancak bu Müfid r.a’ın hatasıdır, çünkü ne imamlar a.s’dan ve nede rical ulemasından onun güvenilirliği hakkında hiç bir şey rivayet edilmiş değildir, aksine onun lanetlendiği, gulat ve yalancı olduğu hakkında hem hadisler rivayet edilmiştir, hemde Fazl b. Şazan başta olmakla rical uleması onu cerh etmiştirler. dolayısı ile Müfid r.a’ın bu konuda görüşü hatalıdır, çünkü hem kendi itirafı ile ve hemde hadis ve rical ulemasının beyanı ile yalancı, gulat, melun olduğu bilinen biri güvenilir olamaz.

    ve ayrıca bunun için:
    Ayrıca Sahifetul ebrar kitabının c.1 sayfa 80 de “Makam ve keramet sahibi Ali b. Tavus, Muhammed b. Sinan El-Zahiri’yi zikrederken dedi ki: “Onu neden kötülediklerine şaşıyorum. Üç imamdan (a.s.a) da onu metheden haberler rivayet eden kendileri değil midir?” Sonra sözlerine şunu ekledi: “Öyle ki, bazı muasırlardan bazı şeyler kendileri arasında olmaktadır. Zira Fadıl b. Şazan şöyle demiştir: ‘Ben yaşıyor oldukça, Muhammed b. Sinan ile ilgili benden rivayet nakletmeyin. Ben öldükten sonra rivayet edin.’. Bununla birlikte seyidimiz (rahamuhullah): Kötülük edenlere kötülük etmeye koşmayın…”
    bunun için söyleyeceğim şey "Sahifetul Ebrar" diye bir kitaptan ve muellifinden haberim yoktur. O yüzden

    1. kitap ve müellifi hakkında bilgi veriniz.
    2. kitabın online linkini veya ilgili sayfanın resmini ekleyin.

    şunu da ekleyeyim ki, üç imamdan a.s değil bir imamdan bile onun medhi hakkında hiç bir şey yoktur, olanlar sadece Muhammed b. Sinanın ve kendi arkadaşlarının uydurmasıdır.


    [quote author=sveydi link=topic=22748.msg143583#msg143583 date=1329990862]
    Sehil bin ziyad gelince nacaşi, ibn Davut ve el-ğadari gibler onun ğali zayıf olduğunu söylerken Tusi s.387 de “Ebu Said lakabıyla anılır, (suka) güvenilir” demiştir.[/quote]

    Sehl b. Ziyad hakkında Tusi r.a’ın sözleri:

    yine "İstisbar" kitabında kendisine Sehl b. Ziyad senedi ile ulaşan bir hadis için diyor ki:
    • [li]وأما الخبر الاول فراويه أبوسعيد الآدمي وهو ضعيف جدا
      ama ilk habere gelince, o Ebu Said el-Ademi'nin rivayetidir ve o çok zayıftır.

      "İstisbar", 3/261, hadis 935
      [/li]

    Ayrıca dikatimi çekti usulul kafide ravi zinciri içerisinde yaklaşık 1537 dafa geçmiş. Zayıf olmasına rağmen ondan epey çok yararlanılmış.
    "el-Kafi"de ondan yapılan rivayetlere gelince, bu sözlerinde hadis ve rical ilmindeki cehaletinden kaynaklanmaktadır başka bir şeyden değil. Zira hadis ve rical ilminde sayıya değil ravinin durumu önemlidir. Senin bu cahilane mantığına göre Ebu Hureyre, Aişe ve benzeri Ehli Beyt a.s düşmanları hadis konusunda en güvenilir kişiler olmalıdırlar ha?

    çelişkiye cevap ver
    her şeyden sonra böylesine cahiane sözler yokmu

    çok komik bir yorum yapmışsın..
    ben sana senin kaynağının güvenilmez olduğunu söylüyorum ve bunun delillerini sunuyorum nasıl oluyor da seni teyid etmiş oluyorum?
    işte nasibilerle bir ortak yönünüz de budur. Sizde onlar gibi :::::::::, aksi takdirde anlardınız. Madem böylesin o zaman anlaman için biraz daha açayım. Senin kitaplarından hadis aktardığın alimler şunlardı: Ayyaşi, Tusi, Meclisi

    benim de ravilerin durumu kendilerinden aktardığım rical alimleri şunlardı: Ayyaşi, Keşşi, Tusi, Meclisi

    şimdi sen diyorsun ki, rical alimleri 9Ayyaşi, Tusi, Meclisi) güvenilmezdir, değersizdirler, eski rical kitaplarından alıntı yaparken emanete hıyanet edip etmedikleri belli değildir. Bende diyorum ki, madem rical alimleri (Ayyaşi, Tusi, Meclisi) güvenilir değildir, madem senin nezdinde onlar emanete hıyanet etmiştirler o zaman sen kendi delillerini baltaladın. çünkü senin kitaplarından hadisler aktardığın alimler işte bu rical alimleri (Ayyaşi, Tusi, Meclisi)dir. Halen anlayamadın mı?

    Yorum


      #17
      Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

      elmeddin.
      sen 14 masum aleyhimusselamın senin menim gibi çamurdan insan olduklırı diyorsun.
      ama biz onların birer nur olduklarına inanıyoruz.
      bizim gibi yaşayabilirler görünebilirler ama onların ruhlarında Allah'ın nuru vardır.

      biz böyle inanıyoruz ve sitede mufazzal ali qumu aşk huge kerrar cundep ve bazı kardeşlerimin görüşü bu yönde olduğu belirdi.

      eğer yanlış inanıyorsak; bize bunu göstermelisin ki biz gerçektende bunu arayanlardanız.
      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 08.08.2020, 01:40.
      [center]
      ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
      [center]
      Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
      Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

      Yorum


        #18
        Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları


        [quote author=Elmeddin link=topic=22748.msg143648#msg143648 date=1330065190]
        yazdıklarının hepsi tek tek cevaplanacak sadece biraz sabırlı ol. çünkü benim fazla vaktim yok.


        [/quote]
        sorun değil ama Sinandan bahsederken bazı hadisleri atlamış olduğunu gördüm bunlara cevap istedim sadece... ne zman olduğu önemli değil.

        ayrca benimde zman sıkıntım var nitekim sabah "Ali a.s en üstün sahabedir" bölümündeki yazını okudum. ama cevap yazmaya vaktim olmadı. keşke kopyalayıp bilgisayarıma kaydetseydim... ne yazık ki forum yönetimi konuyu kilitlemiş ve sanırım tabi tam hatırlamıyorum ama bazı bölümlerini kırpmışlar. yani sabah okuduğumda sanki daha ağır bir kaç cümle daha vardı.... neyse kimsenin günahını almayayım


        şunu unutma: "el kelem sıfatul mütekellim."




        Şeyh Müfid r.a’ın onun için güvenilir dediği doğrudur ancak bu Müfid r.a’ın hatasıdır, çünkü ne imamlar a.s’dan ve nede rical ulemasından onun güvenilirliği hakkında hiç bir şey rivayet edilmiş değildir, aksine onun lanetlendiği, gulat ve yalancı olduğu hakkında hem hadisler rivayet edilmiştir, hemde Fazl b. Şazan başta olmakla rical uleması onu cerh etmiştirler. dolayısı ile Müfid r.a’ın bu konuda görüşü hatalıdır, çünkü hem kendi itirafı ile ve hemde hadis ve rical ulemasının beyanı ile yalancı, gulat, melun olduğu bilinen biri güvenilir olamaz.
        şeyh müfid hata yapıyorsa ve bunu kabul ediyorsan niye diğerlerinde hata yapabileceğini kabul etmiyorsun? şeyh müfid o kadar cahilmiydi bu Sinan hakkındaki rivayetleri bilmiyormuyduki onun güvenilir olduğunu söylemiş?
        ve şunu ekleyeyim senin itikadın ve kurguladığınız sistem ona yalancı diyor benim itikadım ise onun gevenilir olduğunu söylüyor.
        bunun için söyleyeceğim şey "Sahifetul Ebrar" diye bir kitaptan ve muellifinden haberim yoktur. O yüzden

        1. kitap ve müellifi hakkında bilgi veriniz.
        2. kitabın online linkini veya ilgili sayfanın resmini ekleyin.
        http://gadir.free.fr/Ar/Ehlibeyt/kut...ar/html/C1.htm
        bu kitabın linki


        şunu da ekleyeyim ki, üç imamdan a.s değil bir imamdan bile onun medhi hakkında hiç bir şey yoktur, olanlar sadece Muhammed b. Sinanın ve kendi arkadaşlarının uydurmasıdır.
        sana göre uydurma bana göre değil. netekim şeyh müfide görede değil.

        Sehl b. Ziyad hakkında Tusi r.a’ın sözleri:[list type=disc]
        [li]سهل بن زياد الآدمي الرازي، أبو سعيدضعيف
        Sehl b. Ziyad el-Ademi er-Razi, Ebu Said, zayıftır.

        Tusi r.a, "Fihrist", sayfa 80, ravi 329
        [/li][/list]yine "İstisbar" kitabında kendisine Sehl b. Ziyad senedi ile ulaşan bir hadis için diyor ki:[list type=disc]
        [li]وأما الخبر الاول فراويه أبوسعيد الآدميوهو ضعيف جدا
        ama ilk habere gelince, o Ebu Said el-Ademi'nin rivayetidir ve
        o çok zayıftır.

        "İstisbar", 3/261, hadis 935
        [/li][/list]
        resim eklemeye çalıştım ama ne yazık ki Tusinin sehl b. Ziyad ile ilgli yazdığını açıklayan resmi yükleyemiyorum karşıma şöyle bir yazı çıkıyor:
        Ekiniz güvenlik kontrollerini geçemedi ve yüklenmedi. Lütfen forum yöneticisi ile danışın.
        "el-Kafi"de ondan yapılan rivayetlere gelince, bu sözlerinde hadis ve rical ilmindeki cehaletinden kaynaklanmaktadır başka bir şeyden değil. Zira hadis ve rical ilminde sayıya değil ravinin durumu önemlidir. Senin bu cahilane mantığına göre Ebu Hureyre, Aişe ve benzeri Ehli Beyt a.s düşmanları hadis konusunda en güvenilir kişiler olmalıdırlar ha?
        ben cahilim ama benim gibi bir cahille ilmi munazara yapmak yerine sıkıştınmı hemencecik mubahaleye çağırıyorsun beni? hayırdır o kadar mı sıkıştın? daah dur benim peyalaşacağım çok şey var... ehli sünnetle tartışırken de sıkıştığında onları mubahaleye mi davet edersin?

        ravinin durumu buysa hiç demezlermi ya kardeşlim madem bu durumda bir ravi var niye bu adamdan hadis naklediyorsun? niye bu adamın rivayet ettiği hadisi kitabında koyuyorsun? bu senin kitabının güvenirliliğine zarar vermezmi? bir değil ya tam 1537 defa sadece kafide.... bana hikaye anlatma mukassira itikadın gibi aklında kısa....


        her şeyden sonra böylesine cahiane sözler yokmu

        işte nasibilerle bir ortak yönünüz de budur. Sizde onlar gibi :::::::::, aksi takdirde anlardınız. Madem böylesin o zaman anlaman için biraz daha açayım. Senin kitaplarından hadis aktardığın alimler şunlardı: Ayyaşi, Tusi, Meclisi

        benim de ravilerin durumu kendilerinden aktardığım rical alimleri şunlardı: Ayyaşi, Keşşi, Tusi, Meclisi

        şimdi sen diyorsun ki, rical alimleri 9Ayyaşi, Tusi, Meclisi) güvenilmezdir, değersizdirler, eski rical kitaplarından alıntı yaparken emanete hıyanet edip etmedikleri belli değildir. Bende diyorum ki, madem rical alimleri (Ayyaşi, Tusi, Meclisi) güvenilir değildir, madem senin nezdinde onlar emanete hıyanet etmiştirler o zaman sen kendi delillerini baltaladın. çünkü senin kitaplarından hadisler aktardığın alimler işte bu rical alimleri (Ayyaşi, Tusi, Meclisi)dir. Halen anlayamadın mı?
        benim bu kişilerin hadislerini sana karşı kullanmamın nednei senin itibar ettiğin kitapalrın bunlar olmasıdır. ayrıca yeri geliyor ben buhariden de sünnilere kaynak gösteriyorum. onlarda diyor madem buhari yalancı neden ondan kaynak veriyorsun be mukassira başka kaynak versem kabulmu edeceksin?????

        akıl yaşta değil baştadır" diye bir söz vardır , iyisimi sen yaşını değil aklının kaç gram olduğunu söyle. çünkü çok sade bir dille söylenmiş sözleri bile anlamayamıyorsun.
        aklın başta olduğunu söylemeseydim bilmeyecektim. ama sende akıl olsaydı aklın kafanın içindeki bir kaç gramdan meydana gelen şey olmadığını onun bir tartıyla tartılmayacağını da bilirdin. ama madem merak ettin söyleyeyim benim beynimin gramajı tam olarak seninki ile aynı olsa gerek bir kaç gram fazla bir kaç gram az... yaşın kaç dedim nitekim verdiğin cevaplardan daha olgunlaşmamış bir genç olduğun anlaşılıyor.... yazılarının bende bıraktığı izlenim bu....


        küfrün tanımı geç şimdi, esas konuya gir, Kurana muhalif olan bi söz söylemek, Kuranın beyanın aksine bir şeye inanmak küfür mü değil mi onu söyle.
        niye tanımını yapmaktan acizmisin? karşındaki kişiyi küfürle itham etmek kolayda küfre giriş sebebi olan düşüncesini söylemen ve küfrün tanımının yapman mı zor?

        Böyle sapık teviller sizin kardeşleriniz nasibilerde de vardır, Gadiri Hum hadisi hakkındaki ve benzeri deliller hakkındaki tevilleri malumdur. Ama onların tevillerinin reddedilmesi için açık nasslar bırakan Allah c.c sizin de tevillerinizi redd etmek için açık deliller bırakmıştır.

        Ayet "sizin gibi beşerim" demektedir, sizin tevillerinizi redd etmek içinde "ancak" diye bunu sınırlamakta, buna bir sınır biçmektedir. "ben ancak sizin gibi beşerim" ayette geзen "mislikum" sözü "sizin gibi", "sizin mislinizde" anlamına gelmektedir. "ben ancak sizin mislinizde bir beşerim" yoksa "görüntüm beşer" diye bir ifade yoktur, aksine bu konudaki tum tevilleri redd edecek "ancak" ifadesi vardır. Nebi s.a.a ancak bizim mislimizde bir beşerdir. Yoksa şimdi de tüm insanların yarı insan yarı melek, meleğimsi, dışı insan içi melek ve s. olduğunu idda edeceksin?
        sapıkta yaptın bizi helal olsun işte gerçek bir ehli beyt yoldaşı cevap vermekten aciz duruma düştü mü hemen yaftayı yapıştırır gulat necis kafir lanetlik ve sapık.... evet elmeddin sen nerede okuyorsun? bunları mı öğretiyorlar allameleriniz? Mukassira ilmi içerisinde hadis ilmi rical ilmi ile beraber tahkir diye bir ilimmi var sizde? onun derslerini mi aldın?

        Ayete gelince sen anlama istediğini anlıyorsun bende anladıklarımı. sana verdiğim ve kabul etmediğin ayetleri ise kendi itaikanınn sana sağladığı imkanlarla kendince red ediyorsun ama ben o ayetlerin yorumlarını kabul ediyorum. çünkü şiilerile birlikte sünniler bile bazı ayetlerde bunu teyid etmişlerdir. senadı üstünde mukassirasın aklın o dar kısaki bu ayetleri anlayamazsın...

        benim önceden de forumda bildirmiş olduğum sebeplerden ve ek olarak çalışmalarımdan dolayı fazla vaktim yok, o yüzden forum sık sık uğrayamıyorum. sözlerimi en ince noktasına kadar açıkladım ve mümkün kadar sade bir dille söyledim. şimdi eğer halen, Kurana rağmen inad edyorsan ben seni mubaheeye davet ediyorum. ben diyorum ki: "nebi s.a.a dahil tüm masumlar a.s ancak bizim mislimizde insandır, beşerdir, onların insan omadığını, yarı melek yarı insan, içi melek dışı insan, meleğimsi ve s. olduğunu idda etmek küfürdür ve bu inancın sahibi de kafir ve necistir"

        eğer hala inancında ısrar ediyor, İslamın, Şiiliğin senin söylediğin şeyler olduğunu, Nebi s.a.a dahil masumlar a.s'ın senin söylediğin sözleri söylediğini idda ediyorsan gel mubühele edelim, ve konuyu mubahele ile bitirelim. eğer kabul ediyorsan söyle, başlayalım.
        Mubaheleye çağırman senin acziyetinin göstergesidir. ben onların beşeri olmadıklarını inanıyorum. bu konuda istediğin mubahaleyi yapmaya hazırm ama benim edeceğim bir dua yok sen istediğin duayı bedduayı laneti edebilirsin. benim hakkım Yaratnın katında ...


        Birde son olarak forum yönetimine burada bir üye hakaret ettiği zan hemen uyarı alır birinci ikinci uyarılar vs… ama bir yönetci hakret ettiği zman nedense uyarılmaz. Hatta zikredilmez konuşulmaz oysaki bir yöneticinin yapacağı son şey bu olması gerekirdi. Neys eya sizden de adalet bekleme abes bir şey….

        من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
        أبو النواس

        Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
        Ebu Nevves

        Yorum


          #19
          Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

          rical tusi de Sehil bin. ziyad:


          evet oldu resmin formatını değiştirince oluyormuş.....

          من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
          أبو النواس

          Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
          Ebu Nevves

          Yorum


            #20
            Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

            İlk olarak elmeddin tarafından gönderildi
            "el-Kafi"de ondan yapılan rivayetlere gelince, bu sözlerinde hadis ve rical ilmindeki cehaletinden kaynaklanmaktadır başka bir şeyden değil. Zira hadis ve rical ilminde sayıya değil ravinin durumu önemlidir. Senin bu cahilane mantığına göre Ebu Hureyre, Aişe ve benzeri Ehli Beyt a.s düşmanları hadis konusunda en güvenilir kişiler olmalıdırlar ha?
            Elmeddin hoca, adlarını zikrettiklerin sünni mezhebine göre en güvenilir hadis ravileri değil mi?

            bu yüzden de sünni kaynaklar onların rivayetleriyle dolu değil mi?

            verdiğin cevap maalesef seni mahkum etmiş.

            Yorum


              #21
              Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

              Gereksiz yazılar tarafımdan silinmiştir.

              Yorum


                #22
                Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

                [quote author=sveydi link=topic=22748.msg143683#msg143683 date=1330109637]
                şeyh müfid hata yapıyorsa ve bunu kabul ediyorsan niye diğerlerinde hata yapabileceğini kabul etmiyorsun?[/quote]

                diğerlerinin hata yapamayacağını kim söyledi ki?

                şeyh müfid o kadar cahilmiydi bu Sinan hakkındaki rivayetleri bilmiyormuyduki onun güvenilir olduğunu söylemiş?
                sen cehalet ile hata arasındaki farkı da mı anlamıyorsun? şu halde masumlar a.s hariç sana göre her kes cahildir ha? Müfid r.a rical alimi değildir, Fazl b. Şazan, Necaşi, Tusi, Ayyaşi , Keşşi ve diğerleri ise bu sahanın alimleridir. bir konuda ihtilaf edilirse kime baş vurulacaktır? o sahanın mutahassısına mı yoksa o sahada mutahassıs olmayan birine mi?

                ve şunu ekleyeyim senin itikadın ve kurguladığınız sistem ona yalancı diyor benim itikadım ise onun gevenilir olduğunu söylüyor.
                benim kurguladığımı söylediğin sistemi ortaya koyanlar Fazl b. Şazan, Ayyaşi, Keşşi, Necaşi, Tusi ve bu gibi hadis alanındaki kaynakları derleye kişilerdir. ya senin kurguladığın sistemeden hangi muhaddis söz etmiş?

                sana göre uydurma bana göre değil. netekim şeyh müfide görede değil.
                daha iki şey arasındaki farkı bile anlayamıyorsun. Müfid r.a onu güvenilir görmüşse bu hakkındaki hadilerin doğru olduğu anlamına mı geliyor? peki bana Müfid r.a'ın onun hakkındaki bir hadis için bile "sahih" dediğini göstere bilir misin?

                ben cahilim ama benim gibi bir cahille ilmi munazara yapmak yerine sıkıştınmı hemencecik mubahaleye çağırıyorsun beni? hayırdır o kadar mı sıkıştın? daah dur benim peyalaşacağım çok şey var... ehli sünnetle tartışırken de sıkıştığında onları mubahaleye mi davet edersin?
                Mubaheleye çağırman senin acziyetinin göstergesidir.
                gerçekten de ... buna bir itirazım yok. o kadar ki, mubahele teklifini bile sıkışma olarak algılamışsın. ben sıkıştığım için değil senin bu ... halinle bir şey anlamadığın için munazaranın abes olduğunu gördüğüm için mubahele teklif ettim. Nebi s.a.a Nercanlı hristiyanlar ile munazara etti, onlara delil, belge getirdi ama cahilileri ile inkara kalktılar. bunun üzerine Allah c.c mubahele emrini vererek dedi ki:
                • [li]فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
                  Sana iyice bildirildikten sonra da gene bu hususta seninle tartışan olursa de ki: "Gelin, oğullarımızı ve oğullarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarınızı çağıralım, biz bizzat gelelim, siz de gelin. Ondan sonra da dua edelim ve Allah'ın lanetini yalancılara havale edelim."

                  Al-i İmran suresi 61-ci ayet
                  [/li]

                şimdi senin mantığına göre Allah c.c ve Rasulü s.a.a haşa sıkışmışmıydı? bende seni buna davet ediyorum, ne oldu? yoksa kendi inancına güvenmiyor musun?

                ravinin durumu buysa hiç demezlermi ya kardeşlim madem bu durumda bir ravi var niye bu adamdan hadis naklediyorsun? niye bu adamın rivayet ettiği hadisi kitabında koyuyorsun? bu senin kitabının güvenirliliğine zarar vermezmi? bir değil ya tam 1537 defa sadece kafide....
                hayır demezler, dahası diyemezler. çünkü müellif kitabını sadece sahih gördüğü hadislere ayrıdığını söylememiştir, eğer böyle bir durum olsaydı o zaman itiraz hakkı olurdu. mesela Şeyh Behbudi r.a "el-Kafi"deki sahih hadisleri bir araya toplayarak "Sahihul Kafi" diye bir kitap yazmış ve ancak sahihleri aldığını söylemiştir. böyle bir durumda itiraz hakkı vardır.

                benim bu kişilerin hadislerini sana karşı kullanmamın nednei senin itibar ettiğin kitapalrın bunlar olmasıdır.
                o zaman ortaya çıkan sonuç şu: sen Kuleyni, Keşşi ve diğer Şia muhaddisleri kaynak olarak görmüyorsun sadece "muhalife muhalifin kendi kaynağından deil getirme" kuralına esaslanarak bana karşı "el-Kafi"den delil getiriyorsun. çok güzel, o zaman birde şunu da öğren ki, muhalife karşı muhalifin kendi kaynağından hadis sunulduğunda bu hadis muhalifin kendi hadis ilmi esasında değerlendirilerek kabul veya redd edilecktir.

                be mukassira başka kaynak versem kabulmu edeceksin?????
                be ... hiç olmazsa kaynaklarının adını alimlerinin adını söylede kaynaklarının masal kitaplaı gibi senedsiz, havadan sudan mı yazıldığını yoksa yalanda olsa bir seninin olduğunu mu bilelim.

                niye tanımını yapmaktan acizmisin? karşındaki kişiyi küfürle itham etmek kolayda küfre giriş sebebi olan düşüncesini söylemen ve küfrün tanımının yapman mı zor?
                yine akıl kıtlılığı maalesef. tanımı yapmaktan aciz olduğum için değil konu dışına çıkacğımız için. o yüzden sen soruya cevap ver gulat:

                Kurana muhalif olan bir söz söylemek, Kuranın beyanın aksine bir şeye inanmak küfür mü değil mi?
                sapıkta yaptın bizi helal olsun işte gerçek bir ehli beyt yoldaşı cevap vermekten aciz duruma düştü mü hemen yaftayı yapıştırır gulat necis kafir lanetlik ve sapık.... evet elmeddin sen nerede okuyorsun? bunları mı öğretiyorlar allameleriniz? Mukassira ilmi içerisinde hadis ilmi rical ilmi ile beraber tahkir diye bir ilimmi var sizde? onun derslerini mi aldın?
                yok bu tahkir değil ama sen anlamıyorsan ben ne yapa bilirim? anlaman için sade dille bir örnek, Allah c.c buyuruyor ki:
                • [li]مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ
                  Tevrat’la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir. Allah’ın âyetlerini inkâr eden topluluğun hâli ne kötüdür! Allah, zalimler topluluğunu hidayete erdirmez.

                  Cuma suresi 5-ci ayet
                  [/li]
                söyler misin bu bir tahkir midir? bunun benzeri Kuranda onlarca ayet var, masumlar a.s da düşmanlarını lanetlemiştirler ve s. bu tahkir mi oluyor şimdi? hayır bu gerçekte ortada olan bir durmu dile getirmektir, mesela eğer birisi çıkıp Allah c.c ve masumlar a.s'a küfür ederse ne diyeceksin? onun kafir olduğuna inancak ve bunu dile getireceksin. bu tahkir mi olacak şimdi?

                Ayete gelince sen anlama istediğini anlıyorsun bende anladıklarımı.
                ayet hakkında nasıl kendi anladklarını anlıyorsun ki? ama uzatmaya niyetim yok, gel ayet hakkındaki kimin doğru sözlü olduğunu da mubaheleye ekleyelim.

                sana verdiğim ve kabul etmediğin ayetleri ise kendi itaikanınn sana sağladığı imkanlarla kendince red ediyorsun
                Allahın laneti yalancıların üzerine olsun. ben hiç bir ayeti inkar veya redd etmiş değilim. ben redd ettiğim ayete verilen ... tevilledir ki, bu teviller gulattan kaynaklanmaktadır. ve normal okuma yazması olan kişiler o ayetlerde neyin ifade edildiğini çok kolayca anlarlar.

                ama ben o ayetlerin yorumlarını kabul ediyorum. çünkü şiilerile birlikte sünniler bile bazı ayetlerde bunu teyid etmişlerdir. senadı üstünde mukassirasın aklın o dar kısaki bu ayetleri anlayamazsın...
                ömrüme yemin ederim ki, akıl sahibi her kes, hatta cahil olup ta okuma yazma bile her kes o ayetlerde neyin kast edildiğini ve senin ayetler hakkında aktardığın rivayetlerin uydurma olduğunu çok kolay bir şekilde anlar. ben sadece bir ayeti örnek vereceğim. Allah c.c buyuruyor ki:
                • [li]يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِّمَّا كُنتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ قَدْ جَاءكُم مِّنَ اللّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُّبِينٌ
                  Ey kitap ehli! Artık size elçimiz gelmiştir. O, kitabınızdan gizleyip durduğunuz gerçeklerden birçoğunu sizlere açıklıyor, birçoğunu da affediyor. İşte size Allah’tan bir nur ve apaçık bir kitap gelmiştir.

                  Maide suresi 15-ci ayet
                  [/li]
                gulatlar bu ayetteki "Allah'tan bir nur" ifadesi ile imamların a.s kast edildiğini uydurmuşlardır. ben de derim ki, bu ayeti alın ve arapça bilen bildiğiniz alimlere, tanıdığınız kşilere sorun. bakalım ayetteki "nur" ifadesi "apaçık kitap" için mi kullanılmıştır yoksa her hangi başka bir şey için mi.

                ben onların beşeri olmadıklarını inanıyorum. bu konuda istediğin mubahaleyi yapmaya hazırm ama benim edeceğim bir dua yok sen istediğin duayı bedduayı laneti edebilirsin. benim hakkım Yaratnın katında ...
                bu seni hiç rahatsız etmesin. madem kabul ediyorsun çok güzel.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

                  ben onların beşeri olmadıklarını inanıyorum. bu konuda istediğin mubahaleyi yapmaya hazırm ama benim edeceğim bir dua yok sen istediğin duayı bedduayı laneti edebilirsin. benim hakkım Yaratnın katında ...
                  [quote author=Elmeddin link=topic=22748.msg143781#msg143781 date=1330238024]
                  bu seni hiç rahatsız etmesin. madem kabul ediyorsun çok güzel.[/quote]
                  • [li]BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
                    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
                    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

                    Ey yedi kat göğün ve yedi kat yerin Rabbi olan, görülmeyeni ve görüneni bilen, rahman ve rahim olan Allah'ım! Eğer Elmeddin bir gerçeği inkâr edip bir batılı savundu ise ona gökten bir afet ve bir acı azap indir.

                    Ey yedi kat göğün ve yedi kat yerin Rabbi olan, görülmeyeni ve görüneni bilen, rahman ve rahim olan Allah'ım! Eğer sveydi bir gerçeği inkâr edip bir batılı savundu ise ona gökten bir afet ve bir acı azap indir.
                    [/li]


                  amin ya Rabbel alemin

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

                    [quote author=Elmeddin link=topic=22748.msg143781#msg143781 date=1330238024]
                    diğerlerinin hata yapamayacağını kim söyledi ki?

                    [/quote]


                    buda güzel o zaman benim bu kişilerin bazı raviler hakkında hataya düştükleri konusundaki düşüncemin haklı olduğunu göstermektedir. sana göre hata yapmadılar bana göre orada en iyi ihtimalle hata yaptılar. kötü ihtimalleri sıralamak istemiyorum.




                    sen cehalet ile hata arasındaki farkı da mı anlamıyorsun? şu halde masumlar a.s hariç sana göre her kes cahildir ha? Müfid r.a rical alimi değildir, Fazl b. Şazan, Necaşi, Tusi, Ayyaşi , Keşşi ve diğerleri ise bu sahanın alimleridir. bir konuda ihtilaf edilirse kime baş vurulacaktır? o sahanın mutahassısına mı yoksa o sahada mutahassıs olmayan birine mi?

                    senin baş vuracakların onlar olabilir ben onlara bu konuda baş vurmam çünkü tarafsız davrandıklarına inanmıyorum. tabi defalarca sana nedenlerini sıralayacak değilim. müfid rical alimi değildi ama senden daha alim olduğu kesin müfid yaşadığı dönemde rical alimlerinin kitaplarını okumadı mı? habersizmiydi bu ilimden? Rical Allemetil Hilli sayfa 252 de şöyle diyor: Ulemamız onun hakkında ihtilafa düştüler; Şeyh Müfid onun hakkında: “Güvenilir” derken Şeyh Tusi ise onun zayıf olduğunu söylemiştir.




                    benim kurguladığımı söylediğin sistemi ortaya koyanlar Fazl b. Şazan, Ayyaşi, Keşşi, Necaşi, Tusi ve bu gibi hadis alanındaki kaynakları derleye kişilerdir. ya senin kurguladığın sistemeden hangi muhaddis söz etmiş?

                    Benim sisitemimin kurucusu Hüseyin B. Hamdan el-Hasibidir. o birinden Rivayet almışsa demek ki doğrudur. ayrıca sana daha önce dedim benim hadis konusundaki kıstaslarım farklıdır.

                    daha iki şey arasındaki farkı bile anlayamıyorsun. Müfid r.a onu güvenilir görmüşse bu hakkındaki hadilerin doğru olduğu anlamına mı geliyor? peki bana Müfid r.a'ın onun hakkındaki bir hadis için bile "sahih" dediğini göstere bilir misin?
                    müfid hadislerine sahih dese ne olur demese ne olur direk kendisine güvenilir demiş ya.... daha ne diyecek birde rivayet ettiği tüm hadisleri önüne koyup bu sahih bu sahih değil demesini mi bekliyorsun?
                    g
                    erçekten de ... buna bir itirazım yok. o kadar ki, mubahele teklifini bile sıkışma olarak algılamışsın. ben sıkıştığım için değil senin bu ... halinle bir şey anlamadığın için munazaranın abes olduğunu gördüğüm için mubahele teklif ettim. Nebi s.a.a Nercanlı hristiyanlar ile munazara etti, onlara delil, belge getirdi ama cahilileri ile inkara kalktılar. bunun üzerine Allah c.c mubahele emrini vererek dedi ki:
                    • [li]فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
                      Sana iyice bildirildikten sonra da gene bu hususta seninle tartışan olursa de ki: "Gelin, oğullarımızı ve oğullarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarınızı çağıralım, biz bizzat gelelim, siz de gelin. Ondan sonra da dua edelim ve Allah'ın lanetini yalancılara havale edelim."

                      Al-i İmran suresi 61-ci ayet
                      [/li]
                    şimdi senin mantığına göre Allah c.c ve Rasulü s.a.a haşa sıkışmışmıydı?
                    diyorum ya bazen çok komik duruma düşüyorsun... yalnız belkide unutmuşsun hatırlatayım bu yazıları herkes okuyor.

                    Nebi s.a.a Nercanlı hristiyanlar ile munazara etti, onlara delil, belge getirdi
                    belge verdin mi? bananrical ilmine dayanarak bu ayetler hakkındaki hadislerin çürük olduğunu söyledin bende sana senin rical alimlerin bir biriyle çelişiyor dedim. ve bu konuyu tartışıyoruz ve ben daha sadece bir kişiden bahsettim sen hemen beni münazaraya çağırıyorsun. bu acziyet değilde nedir? kardeşim benim sana sunduklarım delill değilmi? dünyayı ben yarattım ben doğruyum herkes yanlış tavırlarını bırak biraz gerçek dünyaya gel ayakların yere bassın.


                    bende seni buna davet ediyorum, ne oldu? yoksa kendi inancına güvenmiyor musun?
                    ben inancıma sonuna kadar güveniyorum o kadar güveniyorki sana


                    ben onların beşeri olmadıklarını inanıyorum. bu konuda istediğin mubahaleyi yapmaya hazırm ama benim edeceğim bir dua yok sen istediğin duayı bedduayı laneti edebilirsin. benim hakkım Yaratnın katında ...

                    hayır demezler, dahası diyemezler. çünkü müellif kitabını sadece sahih gördüğü hadislere ayrıdığını söylememiştir, eğer böyle bir durum olsaydı o zaman itiraz hakkı olurdu. mesela Şeyh Behbudi r.a "el-Kafi"deki sahih hadisleri bir araya toplayarak "Sahihul Kafi" diye bir kitap yazmış ve ancak sahihleri aldığını söylemiştir. böyle bir durumda itiraz hakkı vardır.
                    anlamıyorsun dimi bu sizin sisteminize uygun olmayan hadislerin ayıklanması anlamına geliyor. bizde ise hadis çürükse en başından kitabın içine girmez kimsede bu tartışmayı yapmaz.

                    o zaman ortaya çıkan sonuç şu: sen Kuleyni, Keşşi ve diğer Şia muhaddisleri kaynak olarak görmüyorsun sadece "muhalife muhalifin kendi kaynağından deil getirme" kuralına esaslanarak bana karşı "el-Kafi"den delil getiriyorsun. çok güzel, o zaman birde şunu da öğren ki, muhalife karşı muhalifin kendi kaynağından hadis sunulduğunda bu hadis muhalifin kendi hadis ilmi esasında değerlendirilerek kabul veya redd edilecktir.
                    olabilir ama bu seni haklı yapmayacak bunu da unutma. beni de çürütmüş olmayacaksın.
                    be ... hiç olmazsa kaynaklarının adını alimlerinin adını söylede kaynaklarının masal kitaplaı gibi senedsiz, havadan sudan mı yazıldığını yoksa yalanda olsa bir seninin olduğunu mu bilelim.
                    benimsenedim Hüseyin b. Hamdan el Hasibidir. merak etme karşında masal dünyasında yaşayan biri yok.
                    yine ..... maalesef. tanımı yapmaktan aciz olduğum için değil konu dışına çıkacğımız için. o yüzden sen soruya cevap ver gulat:
                    .... elmeddin ben Hadisi Kurana aykırı görsem zaten kabul etmem kendi kıstaslarım var derken hadisin kurana uygun olmasını da bu kıstasların içerisindedir. ama bu senin kuranı tevil ettiğin şekilde değil. evet küfre girer biri kuran beyanına aykırı bir şey söylerse küfürdür ama bu beni kafir yapmıyor ama senin beni tahkir edip küfürle suçlaman seni büyük bir günaha sokmaktadır. ve dediğim gibi hakkım Allah katında mahfuzdur.
                    yok bu tahkir değil ama sen anlamıyorsan ben ne yapa bilirim? anlaman için sade dille bir örnek, Allah c.c buyuruyor ki:
                    • [li]مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ
                      Tevrat’la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir. Allah’ın âyetlerini inkâr eden topluluğun hâli ne kötüdür! Allah, zalimler topluluğunu hidayete erdirmez.

                      Cuma suresi 5-ci ayet
                      [/li]
                    söyler misin bu bir tahkir midir? bunun benzeri Kuranda onlarca ayet var, masumlar a.s da düşmanlarını lanetlemiştirler ve s. bu tahkir mi oluyor şimdi? hayır bu gerçekte ortada olan bir durmu dile getirmektir, mesela eğer birisi çıkıp Allah c.c ve masumlar a.s'a küfür ederse ne diyeceksin? onun kafir olduğuna inancak ve bunu dile getireceksin. bu tahkir mi olacak şimdi?
                    kendini çok zeki zannetme dediğim gibi "kelem sıfat ele mütekellim." ......... inşallah bir gün gerçek anlamda bir ehli beyt şiası olmayı başarırsın...

                    ayet hakkında nasıl kendi anladklarını anlıyorsun ki? ama uzatmaya niyetim yok, gel ayet hakkındaki kimin doğru sözlü olduğunu da mubaheleye ekleyelim.
                    ekleyebilirsin sorun değil....
                    Allahın laneti yalancıların üzerine olsun. ben hiç bir ayeti inkar veya redd etmiş değilim. ben redd ettiğim ayete verilen ... tevilledir ki, bu teviller gulattan kaynaklanmaktadır. ve normal okuma yazması olan kişiler o ayetlerde neyin ifade edildiğini çok kolayca anlarlar.
                    Allah Allah ben ve daha bir sürü kişi senin anladığını anlamıyoruz ha beni gulat yaptın da ehlibeyti kabul etmeyen velayetlerini bile inkar eden sünniler bile beni değim yorumu kabul ediyor onlarda mı gulat? ama senin itikadın o kadar köreltmiş ki gözlerini başka bir şey görmüyorsun. dediğim gibi komik duruma düşme....
                    ömrüme yemin ederim ki, akıl sahibi her kes, hatta cahil olup ta okuma yazma bile her kes o ayetlerde neyin kast edildiğini ve senin ayetler hakkında aktardığın rivayetlerin uydurma olduğunu çok kolay bir şekilde anlar. ben sadece bir ayeti örnek vereceğim. Allah c.c buyuruyor ki:
                    • [li]يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِّمَّا كُنتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ قَدْ جَاءكُم مِّنَ اللّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُّبِينٌ
                      Ey kitap ehli! Artık size elçimiz gelmiştir. O, kitabınızdan gizleyip durduğunuz gerçeklerden birçoğunu sizlere açıklıyor, birçoğunu da affediyor. İşte size Allah’tan bir nur ve apaçık bir kitap gelmiştir.

                      Maide suresi 15-ci ayet
                      [/li]
                    gulatlar bu ayetteki "Allah'tan bir nur" ifadesi ile imamların a.s kast edildiğini uydurmuşlardır. ben de derim ki, bu ayeti alın ve arapça bilen bildiğiniz alimlere, tanıdığınız kşilere sorun. bakalım ayetteki "nur" ifadesi "apaçık kitap" için mi kullanılmıştır yoksa her hangi başka bir şey için mi.
                    ya en basitinden yaşar nuri öztürk hiçmi arapçabilmiyordu? adam gulatmıydı?
                    bu seni hiç rahatsız etmesin. madem kabul ediyorsun çok güzel.
                    evet kabul ediyorum. bir tek şartla Mubahaleden sonra tartışmaya aynen devam ama biraz medenileş olurmu...

                    من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                    أبو النواس

                    Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                    Ebu Nevves

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

                      [quote author=Elmeddin link=topic=22748.msg143791#msg143791 date=1330254709]
                      • [li]BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
                        HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
                        VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

                        Ey yedi kat göğün ve yedi kat yerin Rabbi olan, görülmeyeni ve görüneni bilen, rahman ve rahim olan Allah'ım! Eğer Elmeddin bir gerçeği inkâr edip bir batılı savundu ise ona gökten bir afet ve bir acı azap indir.

                        Ey yedi kat göğün ve yedi kat yerin Rabbi olan, görülmeyeni ve görüneni bilen, rahman ve rahim olan Allah'ım! Eğer sveydi bir gerçeği inkâr edip bir batılı savundu ise ona gökten bir afet ve bir acı azap indir.
                        [/li]

                      amin ya Rabbel alemin
                      [/quote]


                      Bismillehirrahmenirrahim
                      Elhamdu lillehi rabbil alemin
                      vesalatu ve selmemü 3ele resuline muhammedin ve 3ele ehli beytihi ecmeğin.

                      Allahumma Mevleyi Bihak ismikel 3azim ve nurikel kadiym bihakii men erseltehu rehmeten lil 3elemin, ve bihakki, bi men eyyette resuleke Muhammedil Emin, ellezi huve emirul müminin ves sıratul müstekim. ve bihakki Eimmetel isni 3aşratel ma3sumiyn.

                      Ye mevleyi inni 3ebdukel zelil el fakir ile rehmetik. fein kene bi efkeri şirkün ev küfrün ercuke en tunezzil 3eleyyi ğadaben bil 3ecil . ve in küntü ene keme zekere min ehlil mukassira bi me3rifetike 3elmeddin, en ecib li du3ehu. ve inkene kad hata bi zannuhu bi, fe3fi 3enhu liennehu mukassira....

                      من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                      أبو النواس

                      Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                      Ebu Nevves

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: rical ilmi ve bu konudaki bazı eleştirilerin cevapları

                        KONU TARAFIMCA KİLİTLENMİŞTİR.

                        Yorum

                        YUKARI ÇIK
                        Çalışıyor...
                        X