Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

    9. İsmail b. Sümey l.a:

    452- إسماعيل ابن سميع الحنفي أبو محمد الكوفي بياع السابري بمهملة وموحدة صدوق تكلم فيه لبدعة الخوارج من الرابعة م د س

    İsmail b. Sümey el Hanefi Ebu Muhammed el Kufi beni es Sabri: güvenilirdir, harici akidesini benimsemişti. 4-cü tabakadandır

    ibni Hacer, "Takrib", 452-ci ravi


    şimi de bu şerefsizden rivayet edenler:

    مسلم وأبي داود والنسائي إسماعيل بن سميع الحنفي أبو محمد الكوفي ۔۔۔ وقال أحمد ثقة ۔۔۔ وقال بن أبي خيثمة عن بن معين ثقة ۔۔۔ وقال بن أبي مريم عنه ثقة

    smail b. Sümey el Hanefi Ebu Muhammed el Kufi: Müslim, Ebu Davud ve Nesai rivayet etmişlerdir. Ahmed "güvenilirdir" deiştir. ibni Ebi Meryemde "güvenilir" demiştir.

    ibni Hacer, "Tehzibut Tehzib", 1/559

    Yorum


      #17
      Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

      10. Heccar b. Ebcer l.a

      حجار بن أبجر ابن جابر بن بجير بن عائذ بن شريط بن عمرو بن مالك بن ربيعة من عجل وكان شريفا روى‏

      Heccar b. Ebcer b. Cabir…. şerafetli birisiydi.

      ibni Sa’d, "Tabakat", 6/231


      ibni Hibban onu "es Sikat"ta (güvenilir kişiler arasında) zikr etmiş ve şunları söylemişdir:

      حجار بن أبجر الكوفى يروى عن على ومعاوية عداده في أهل الكوفة روى عنه سماك بن حرب

      Heccar b. Ebcer el Kufi: Ali ve Muaviyeden rivayet etmiştir, Kufeli kabul ediliyor. Ondan Simak b. Harb rivayet etmiştir.

      ibni Hibban, "es Sikat", 2245-ci ravi


      görüldüğü gibi, nasibilerin alimleri ibni Sad ve ibni Hibban Heccar b. Ebceri övmüş ve güvenilir olarak görmüşlerdir. peki kimdir bu Heccar b. Ebcer? bu şerefsiz imam Hüseyinin a.s katillerindendir. imam Hüseyine a.s mektup yazarak Onu a.s Kufeye davet etmiş, daha sonrada Ömer b. Sadın ordusuna katılarak imama a.s karşı savaşa çıkmıştı. imam a.s ona şunları söylemiştir:

      Hz. Hüseyin yine şöyle seslendi: "Ey Şebis b. Rib’i! Ey Heccar b. Ebcer! Ey Kays b. Eş’as! Ey Zeyd b. Haris! Siz bana: "Meyveler olgunlaştı, bahçeler yeşerdi, bize gel, geldiğin takdirde sen düzenli orduların başına geçeceksin." diye mektup yazmadınız mı?" Onlar da böyle mektuplar yazmadıklarını söyleyince Hz. Hüseyin şu karşılığı verdi: "Sübhanallah! Vallahi siz yazdınız ey insanlar! Eğer benden memnun değilseniz bırakın da geri döneyim."

      ibni Kesir, "el Bidaye ven Nihaye", 8/286-327

      Yorum


        #18
        Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

        11. Ömer b. Sad l.a

        Ömer b. Sad b. Ebu Vakkas ez Zührü Ebu Hafs el Medeni: Kufede yaşamıştır. o babasından (Sad b. Ebu Vakkasdan) ve Ebu Said el Hudriden rivayet etmiştir. Onun oğlu İbrahim, torunu Ebu Bekir b. Hafs b. Ömer, Ebu İshak eş Şaabi, ibni Haris, Yezid b. Ebu Meryem, Katade, Zührü, Yezid b. Habib ve başkaları rivayet etmişlerdir.

        ibni Hacer, "Tehzib", 7/396, 747-ci ravi


        görüldüğü gibi, ibni Hacer bir çok sünni alimin ondan rivayet ettiğini söylüyor. ben özellikle sünni ve nasibiler nezdinde büyük alimler olarak görülen Katade ve Zührüyü işaretledim. şimdi de başka bir sünni rical kitabına bakıyoruz:

        وقال أحمد بن عبد الله العجلي كان يروي عن أبيه أحاديث وروى الناس عنه وهو الذي قتل الحسين وهو تابعي ثقة

        Ahmed b. Abdullah el İcli dedi ki: "O babasından rivayet etmiştir ve insanlarda ondan rivayet etmişlerdir. ve O Hüseyini öldürenlerdendi, tabiindendir ve güvenilirdir"

        el Mizzi, "Tehzibul Kemal", 4240-cı ravi


        Ömer b. Sadın imam Hüseyini a.s öldürmek için gelen ordunun komutanı olduğu şüphe götürmeyecek kadar kesin olan tarihi gerçeklerdendir. Emevi kralı Yezidin Kufe valisi ibni Ziyad onu imam Hüseyine a.s karşı gönderdiği orduya komutan olarak atamış, bu "hizmetine" mukabil Rey mülkünü ona vereceğini söylemişti. bu şerefsizde dünya malı için imam Hüseyin a.s ile savaşacak olan orduya komutanlık yapmayı kabullenmiş, savaş sırasında da imama a.s ilk oku fırlatıp "Benim ilk ok atan kişi olduğuma şahitlik ediniz!" demişti. bu bilgiler için her hangi bir ehli sünnet tarih kitabına bakılması yeterlidir. ama ne var ki, bu sapık taife Ehli Beytin a.s katillerini "güvenilir", "Şerefli" ve s. olarak görüyorlar. Allah ve Rasulü s.a.a Ehli Beyti a.s sevmeyi, Ehli Beyte a.s tutnmayı emr etti, sadece Onlara a.s tutundukca sapmayacaklarını söyledi ama bu sapıklar Ehli Beyte a.s tutunmak, Ehli Beyti a.s sevmek bir yana gidip Onların katillerine, düşmanlarına tutundular. "Allah onları kahretsin, nereye çevriliyorlar?" Münafıkun suresi 4-cü ayet

        bu alçak ve şerefsiz herifi Muhtar r.a Kufede isyan edince ele geçirerek öldürdü ve Allah c.c imam Hüseyinin a.s intikamını Muhtarın r.a vesilesi ile aldı. imam Hüseyin a.s Kerbela yolunda şöyle dua etmişti: "Allah’ım, onlara yağmur yağdırma ve onlara, Yusuf’un yılları gibi yıllar yaşat! Onlara, Sakifli genci musallat kıl ki, acı kabıyla onları doyursun! Zira onlar bizi yalanladı ve bize yardımda bulunmadılar. Ey Allah’ım! Sen bizim Rabbimiz-sin, sana tevekkül ederiz. Şüphesiz ki dönüşümüz sanadır."

        Muhtar r.a Sakif kabilesindendi ve "Muhtar es Sakafi" diye anılırdı. Kufede isyan başlattığında Ömer b. Sad da dahil olmak üzere imam Hüseyinin a.s katillerini ele geçirip birer-birer öldürdü:

        Muhtar, onun (Ömer b. Sadın) peşine Ebu Amre’yi gönderdi. Ömer b. Sa’d, ondan kaçmak isterken ayağı cübbesine takıldı, yere düştü. Ebu Anire de kılıçla vurdu ve onu öldürdü. Başını koparıp kaftanının altında gizleyerek getirdi ve Muhtar’ın önüne bıraktı. Muhtar da yanında oturmakta olan Ömer b. Sa’d'ın oğlu Hafsa: "Şu başı tanıyor musun?" diye sorunca Hafs; "İnnâ lillâh ve inna ileyhi râcîûn. Evet, bu başı tanıyorum, bunun sahibi öldükten sonra benim için artık yaşamakta hayır yoktur." demiş, sonra Muhtar emir vererek onun da boynunu vurdurmuş ve başını babasının başının yanma koyarak şöyle demişti:

        "Şu baş, Hüseyin’in başına, şu baş ta Hüseyin’in oğlu Aliyyü’l-Ekber’in başına karşılıktır. Başka da yoktur. Allah’a yemin ederim ki, eğer Hüseyin’in başıa karşılık Kureyşlilerin dörtte üçünü dahi öldürseydim, onların tamamı Hüseyin’in bir parmak ucuna dahi bedel olamazlardı."

        ibni Kesir, "el Bidaye ven Nihaye", 8/437-442


        Muhtarın r.a kıyamı hakkında bilgi almak isteyenler için link bırakıyoruz: Muhtar es Sakafinin r.a kıyamı

        Yorum


          #19
          Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

          12. Şebis b. Rib’i l.a:

          Şebis b. Rib’i: … O Ali ve Hudeyfeden rivayet etmiştir. Muhammed b. Kaab el Kurezi ve Süleyman Teymi ondan rivayet etmişlerdir, "Süneni Ebu Davud"da ondan bir hadis rivayet edilmiştir.

          ez Zehebi, "Siyeri alemun nubela", 4/150


          peki Şebis b. Rib’i kimdir? bu alçak imam Hüseyini a.s Kufeye davet edenlerden ve sonrada Yezidin ordusuna katılıp imama a.s karşı savaşanlardandı:

          Hz. Hüseyin yine şöyle seslendi: "Ey Şebis b. Rib’i! Ey Heccar b. Ebcer! Ey Kays b. Eş’as! Ey Zeyd b. Haris! Siz bana: "Meyveler olgunlaştı, bahçeler yeşerdi, bize gel, geldiğin takdirde sen düzenli orduların başına geçeceksin." diye mektup yazmadınız mı?" Onlar da böyle mektuplar yazmadıklarını söyleyince Hz. Hüseyin şu karşılığı verdi: "Sübhanallah! Vallahi siz yazdınız ey insanlar! Eğer benden memnun değilseniz bırakın da geri döneyim."

          ibni Kesir, "el Bidaye ven Nihaye", 8/286-327


          bu şerefsiz de imam Hüseyinin a.s diğer katilleri gibi Muhtar es Sakafi r.a tarafından öldürüldü. Muhtarın komutanlarından (ve Malik el Eşterin oğlu) İbrahim el Eşter onunla karşılaşmış ve ordusunu bozguna uğratarak kendisini de öldürmüştü. Allah İbrahim el Eştere rahmet etsin.

          Yorum


            #20
            Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

            13. Şimr b. Zilcevşen l.a:

            Şimr b. Zilcevşen şöyle bağırdı: "Yazıklar olsun size! Bu adamı ne diye bekletiyorsunuz? Onu öldürün, ananız sizi kaybetsin."

            Şimr’in bu çağrısı üzerine adamlar, Hz. Hüseyin’e saldırdılar, onu Zür’a b. Şerik et-Temimî -sol omuzuna ve ensesine vurduğu darbelerle- öldürdü. Sonra düşman askerleri Hz. Hüseyin’in yanından ayrılıp gittiler.
            Vücudu ağırlaşmış olup yere düşmek üzereydi, daha sonra Sinan b. Ebi Amr b. Enes en-Nehaî gelerek ona bir mızrak darbesi vurdu ve yere düşürdü. Boğazlayıp başını kopardı ve kopardığı başı Havla b. Yezid’e verdi.

            ibni Kesir, "el Bidaye ven Nihaye", 8/286-327


            işte Şimr b. Zilcevşen bu şahıstır. fakat sünniler ondan hadis (!) rivayet etmiş, sözde en güvenilir kitaplarına bu şerefsizin sözlerini doldurmuşlardır. ondan "Müsnedi Ahmed", "Süneni EBu Davud" gibi ehli sünnet kaynaklarında rivayet edilmiştir:

            حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ يُونُسَ أَخْبَرَنِي أَبِي عَنْ أَبِي إِسْحَقَ عَنْ ذِي الْجَوْشَنِ رَجُلٍ مِنْ الضِّبَابِ قَالَ أَتَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعْدَ أَنْ فَرَغَ مِنْ أَهْلِ بَدْرٍ بِابْنِ فَرَسٍ لِي يُقَالُ لَهَا الْقَرْحَاءُ فَقُلْتُ يَا مُحَمَّدُ إِنِّي قَدْ جِئْتُكَ بِابْنِ الْقَرْحَاءِ لِتَتَّخِذَهُ قَالَ لَا حَاجَةَ لِي فِيهِ وَإِنْ شِئْتَ أَنْ أَقِيضَكَ بِهِ الْمُخْتَارَةَ مِنْ دُرُوعِ بَدْرٍ فَعَلْتُ قُلْتُ مَا كُنْتُ أَقِيضُهُ الْيَوْمَ بِغُرَّةٍ قَالَ فَلَا حَاجَةَ لِي فِيهِ

            İsa b. Yunus babasından haber verdi. O Ebu İshaktan, O Dıbâb (oğulların)dan Zülcevşen lakabıyla anılan bir adamdan rivayet etmiştir ki: Ben Peygamber s.a.a, Bedir mücâhidlerinin işlerini bitirdikten sonra, kendisine bana ait Karha diye anılan bir kısrağın tayını götürdüm ve: "Ey Muhammed sahiplenmen için sana, karhâ’nın erkek yavrusunu getirdim." dedim. Nebi s.a.a "Benim Ona ihtiyacım yok. Eğer sen onu Bedr’in zırhlarından seçilmiş bir zırhla değiştirmemi istersen (onu) yaparım" buyurdu. Ben de: "Ben bugün onu (değil bir zırh) bir atla bile değiştirecek değilim" dedim. (Bunun üzerine) "Benim (de) ona ihtiyacım yok" buyurdu.

            Ebu Davud, "Sünen", Cihad kitabı, hadis 2786


            Şimr b. Zilcevşen denen bu şerefsiz alçak Muhtarın r.a isyanı zamanı öldürüldü. Onu l.a Muhtarın r.a komutanlarından Ebu Amre r.a öldürdü:

            Sonra Şimr, kendini savunmaya devam etti. Nihayet (Ebu Amre r.a tarafından) öldürüldü, adamları yenik düşmüş halde iken Muhtar’ın: "Allahü Ekber, murdar adam öldürüldü." deyişini işittiklerinde Şimr’in öldürülmüş olduğunu anladılar. Allah, ona lanet etsin ve onu kahretsin.

            ibni Kesir, "el Bidaye ven Nihaye", 8/433-436


            Allahım, Muhammede ve Al-i Muhammede s.a.a zulm edenlere, düşman olanlara lanet et, onları hem bu dünyada ve hemde ahirette rezil et, onları elem verici bir azap ile azaplandır. Allahım onlara düşman olanlara düşman ol!

            Yorum


              #21
              Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

              14. Ömer b. Haris el Mahzumi l.a:

              Ubeydullah b. Ziyad, güvenlik kuvvetlerinin komutanı Ömer b. Hirris el Mahzumiyi bu işle görevlendirdi. Yanına Abdurrahman ile Muhammed b.Eş’as’ı kattı. Ayrıca emrine yetmiş seksen süvariyi de verdi. Müslim, aniden içinde bulunduğu evin çevresinin Ubeydullah’ın adamları tarafından kuşatıldığını gördü.

              ibni Kesir, "el Bidaye ven Nihaye", 8/251-266


              peki Ömer b. Haris el Mahzumi denen bu şerefsizin ehli sünnet nezdindeki makamı nedir biliyormusunuz? bilmiyorsanız gelin birlikte öğrenelim:

              كان عمرو من بقايا أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم الذين كانوا نزلوا الكوفة… له صحبة ورواية.

              Ömer b. Haris Rasulullahın s.a.a sahabesidir. Kufede yaşamıştır. o sahabedir ve Rasulullahdan s.a.a rivayet etmiştir.

              ez Zehebi, "Siyeri alemun nubela", 3/418

              Yorum


                #22
                Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                Mısırdan yayınlanan vehhabi kanallarından birinde vehhabi Şeyhi Adnan el Arur ile sütüdyoyu arayan Şii alim arasında munazara. munazarada Şii alim sünni kaynaklarından özellikle Buhariden nasibileri ve haricileri sayıyor.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                  Elmeddin kardeş keşke altyazı vs. olsaydı. bu münafığın düştüğü durumu tam olarak anlardık.
                  KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                    [quote author=hatt-ı imam link=topic=19822.msg124188#msg124188 date=1304269526]
                    Elmeddin kardeş keşke altyazı vs. olsaydı. bu münafığın düştüğü durumu tam olarak anlardık.[/quote]

                    üzgünüm abim, altyazı yok, sadece bu şekilde bula bildim.

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                      HUVE'L AZİZ

                      SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                      Anladığım kadarı ile özetle.

                      Konuşan sunni alim şiaların Buhariyi 4 mezhep imamları okumalarından hoşlandıklarından bahsediyor.

                      Sonra yayına bağlanan şia alimi ise şunları diyor; Biz sunni kardeşlerimizi seviyoruz. Buharide İmam Ali'ye seb eden hakaret eden ravilerden hadislerin var olduğunu, Buharide Peygamberlere seb edildiği hakaret edildiği Hz Peygambere, Hz Musa'ya Hz İbrahim'i yalancılıkla itham ettiğini Ayşe'ye gusul abdesti konusunda iftira attığını süt emzirme meselesinde de iftira attığını beyan etti ve o arada tel bağlantısında sorun oldu sanırım. Bundan dolayı priğramı sunan ile şia alimi arasında tartışma oldu aslında proğramı sunan adam laf geveliği yapmak istedi ama şia alimi uyardı bunu konuyu değiştirmeyin diye gene dinlemedi konuyu bi şekilde değiştirmek istedi ( bu eski olsa gerek ramazandan önce olan bir tartışma) şia alimi izin vermedi. Şia ve sunni kardeşlerimi seviyorum siz benim susumamı istiyorsunuz ama ben susmıyacam hattı kesiyorsunuz diyor şia alimi.

                      Bu şebeke ikide bir kesiliyor şia alimi konuşurken ne hikmetse

                      Bide sonda Şia aliminin sözlerinin bitirmesine izin vermediler Buharinin hadis aldığı nasibinin İmam Ali'ye hakarat ettiği şiiri okurken teli kapattılar.

                      Ya bu böyle olmaz aslında hepsini tercüme edip alt yazılı olarak hazırlamak gerek. Ama baya yararlanılması gereken bir münazara vahhabi şeyhini yerin dibine indiren bir münazara.
                      EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                        Allah razı olsun. en azından konunun özetini anlamış olduk.
                        KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                          15. Hariz b. Osman l.a

                          حريز بن عثمان الرحبي المشرقي الحمصي ورحبة بطن من حمير عن عبد الله بن بسر وخالد بن معدان وراشد بن سعد وعنه يحيى الوحاظي وعلي بن عياش وعلي بن الجعد ثقة له نحو مائتي حديث وهو ناصبي مات 163 خ 4

                          Hariz b. Osman ……… Abdullah b. Bişr, Halid b. Medan ve Raşid b. Saddan rivayet etmiştir. kendisnden ise Yahya el-Vahezi, Ali b. Ayyaş ve Ali b. Cad rivayet etmişlerdir. Sika (güvenilir)dir, 200 kadar hadis rivayet etmiştir, nasibidir, (hicri) 163-cü yılda ölmüştür.

                          ez-Zehebi, "el-Keşşaf", 1/986

                          peki "nasibi" ne demektir, necidir biliyormusunuz? eğer bilmiyorsanız şu linke bakarak nasibiler ve inançları hakkında bilgi elde ede bilirsiniz: nasibiler kimdir?

                          şimdi de bu şerefsiz nasibinin ehli sünnet nezdindeki makamını öğrenelim:

                          البخاري والأربعة… وقال معاذ بن معاذ حدثنا حريز بن عثمان ولا أعلم إني رأيت بالشام أحدا أفضله عليه وقال الآجري عن أبي داود شيوخ حريز كلهم ثقات قال وسألت أحمد بن حنبل عنه فقال ثقة ثقة…وقال دحيم حمصي جيد الإسناد صحيح الحديث وقال أيضا ثقة وقال المفضل بن غسان ثبت…وقال أحمد بن أبي يحيى عن أحمد حريز صحيح الحديث إلا أنه يحمل على علي… وقال العجلي شامي ثقة وكان يحمل على علي وقال عمرو بن علي كان ينتقص عليا وينال منه

                          Sahihi Buhari ve 4 "Sünen"de (Süneni Ebu Davud, Süneni Tirmizi, Süneni Nesai, Süneni ibni Mace) rivayetleri var… Muaz b. Muaz dedi: "Şamda ondan daha iyisini görmedim"… el-Acuri dedi: Ebu Davud dedi ki: "Harizin tüm şeyhleri sikadırıar. ben Ahmed b. Hanbele Hariz hakkında sordum da O: "Sika, Sika" dedi… Duheym dedi: "Onun (rivayet ettiği hadislerin) isnadı sahihdir" ve yine: "Sikadır" dedi. el-Mufaddal b. Ğasan dedi: "Zabtdır"…. Ahmed b. Ebu Yahya rivayet ediyor ki, Ahmed b. Hanbel dedi: "Harizin hadisleri sahihtir, fakat o Aliyi söverdi"… el-İcli dedi: "sikadır, Aliye söverdi"…. Amr b. Ali dedi: "O Aliyi tahkir ediyordu"

                          ibni Hacer, "Tehzib", 2/208, 436-cı ravi

                          ne garip değilmi? ehli sünnet alimleri sanki tüm kaynaklarını imam Alinin a.s düşmanları üzerine kurmaya özen göstermişlerdir. oysa Allah c.c kitabında Ehli Beytin a.s sevgisini Rasulullahın s.a.a risaletine mukabil bir ücret olarak istemiş, Onları Tertemiz kıldığını bildirmiş, Hidayet kapıları, ümmetin velisi ve kitap ilminin sahipleri olarak vasf etmiştir. imam Ali a.s Allahın kitabında Rasulullahın s.a.a nefsidir, Rasulullah s.a.a Ehli beyte a.s hitaben "sizin savaş halinde olduğunuz kimse ile savaş halinde olurum", "ey Ali sana söven bana sövmüştür", "sizin inciten beni incitmiştir", "seni ancak mümin sever ve sana ancak munafık buğuz eder" buyurmuştur. Allah bunları kahr etsin, Allah ve Rasulü s.a.a sapmamak için 2 emanet bıraktı bunlar ise emanete sarılmak bir tarafa emanetlere düşmanlık edenlerden dinlerini öğrendiler. en azından -ehli sünnete göre- imam Ali a.s sahabe değilmi? peki sahabeye söven kafir olmuyormuydu? bakınız Hariz b. Osman için "güvenilirdir" diyen Ahmed b. Hanbel sahabeyi söven kimse hakkında ne diyor:

                          أخبرنا أبو بكر المروذي قال سألت أبا عبدالله عن من يشتم أبا بكر وعمر وعائشة قال ما رآه على الإسلام قال وسمعت أبا عبدالله يقول قال مالك الذي يشتم أصحاب النبي ليس لهم سهم أو قال نصيب في الإسلام // إسناده صحيح

                          Ebu Bekir Mervazi rivayet ediyor: imam Ahmede Ebu Bekir, Ömer ve Aişeye hakaret eden kimse hakkında sordum. dedi ki: "Onları tahkir edeni İslam üzere görmüyorum" / isnadı sahihtir.

                          وأخبرني عبدالملك بن عبدالحميد قال سمعت أبا عبدالله قال من شتم أخاف عليه الكفر مثل الروافض ثم قال من شتم أصحاب النبي لا نأمن أن يكون قد مرق عن الدين // إسناده صحيح

                          Abdülmelik b. Abdulhamid bana haber verdi: imam Ahmedin şunları söylediğini duydum: "Sahabeleri söven kimse Rafiziler gibi kafirdir" daha sonra ekledi: "her kim Rasulullahın s.a.a sahabelerini tahkir ederse biz onun dinden çıktığna inanıyoruz" / isnadı sahihtir.

                          أخبرنا عبدالله بن أحمد بن حنبل قال سألت أبي عن رجل شتم رجلا من أصحاب النبي فقال ما أراه على الإسلام // إسناده صحيح

                          (imam Ahmedin oğlu) Abdullah dedi: babama (imam Ahmede) Rasulullahın s.a.a ashabından birini söven kimse hakkında soru sordum. dedi ki: "ben onu İslam üzere görmüyorum" / isnadı sahihtir.

                          "es-Sünne", 3/493

                          yoksa bunlar Allah ve Rasulünün s.a.a kendisi hakkında beyan ettiği o kadar hükmü çiğneyerek, o kadar hükme muhalefet ederek imam Aliyi a.s sahabe bile görmüyorlarmı? ey Allahım Muhammede ve Ehli Beytine binlerce kez selam ve salat gönder ve Onların düşmanlarını elem verici bir azab ile azaplandır.

                          kaynak: Velayet

                          Yorum

                          YUKARI ÇIK
                          Çalışıyor...
                          X