Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... ehli sünnet alimlerinin Ehli Beyt a.s "sevgisini", Ehli Beyte a.s nasıl "saygı duyduklarını" sizlerle paylaşmıştık. şimdi de ehli sünnete göre imam ve hüccet olarak görülen kimseleri akataracağız. Rasulullah s.a.a ümmete emanet olarak Kuran ve Ehli beyti a.s bıraktı, "bunlara sarıldıkca asla sapmayacaksınız" dedi ama buna rağmen ehli sünnette EHli Beytten a.s bir şey yok. ama buna mukabil Ehli Beytin a.s düşmanlarından, katilelrinden bolca hadis var. bu başlıkta inşaAllah bunları paylaşacağız.

    #2
    ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

    ilk önce haricilerin ve nasibilerin inançları hakkında bilgi verelim:

    Hâricîler, Hz. Ali ile Sam valisi Muâviye arasinda yapilan Siffin savasinda, sorunun çözümü için taraflarin birer hakem atamalari üzerine ortaya çiktilar. Onlara göre Allah'tan baska kimsenin herhangi bir konuda hüküm verme yetkisi yoktur. (lâ hukme illâ lillâh). Böyle bir yetkiyi kabul edenler kâfir olurlar. Sorunu hakemler araciligi ile çözmeyi kabul ettigi için Hz. Ali de kâfir olmustur.

    haricilik


    şimdi de nasibilerin hakkında bilgi verelim:

    والنَّواصِبُ قومٌ يَتَدَيَّنُونَ ببِغْضَةِ عليّ عليه السلام

    Hz. Aliye a.s düşmanlık nasibilerin imanlarının bir parçasıdır

    ibni Manzur, "Lisanul Arab", sayfa 762


    بالنصب وهو بغض علي رضي الله عنه وتقديم غيره

    Nasb Aliye r.a kin beslemek ve başkasını ona tercih etmektir.

    Celaleddin Suyuti, "Tadrib el Ravi", 1/328


    işte, haricilerin ve nasibilerin inançlarının başında bu sapıklık gelir. Allahın Kuranda sevgisini farz kıldığı (Şura 23), tertemiz kıldığı (Ahzab 33), ümmetin velisi olarak tayin ettiği (maide 55), hidayet kapısı (Rad 7), yanında kitap ilmi bulunan kimse (Rad 43), Rasulullahın s.a.a nefsi, özü (Al-i İmran 61) olarak vasf ettiği imam Alinin a.s haşa kafir olduğuna inanmak ve Ona a.s kin beslemek, düşman olmak.

    Yorum


      #3
      ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

      evet değerli okuyucularımız, şimdi şok olacağınız bir bilgiyi sizlerle paylaşıyoruz. imam Alinin a.s katili ibni Mülcemi nasibilerin imam ve müçtehid olarak gördüklerini daha önce sizlerle paylaşmıştık. şimdi ise bu ibni Mülcem şerefsizi hakkında Şiirler yazan diğer bir şerefsiz harici İmran b. Hittanın ehli sünnet nezdindeki konumunu sizlerle yaplaşıyoruz.


      evet değerli okuyucularımız, şimdi şok olacağınız bir bilgiyi sizlerle paylaşıyoruz. imam Alinin a.s katili ibni Mülcemi nasibilerin imam ve müçtehid olarak gördüklerini daha önce sizlerle paylaşmıştık. şimdi ise bu ibni Mülcem şerefsizi hakkında Şiirler yazan diğer bir şerefsiz harici İmran b. Hittanın ehli sünnet nezdindeki konumunu sizlerle yaplaşıyoruz

      gördüğünüz videoda Allame Seyyid Kemal Haydari -Allah Onu korusun- ehli sünnetin kendi kaynaklarından İmran b. Hittan adlı şerefsizin harici olduğunu, imam Ali a.s-ın katili ibni Mülcem hakkında Şiirler yazdığını ve Buhari başta olmak üzere ehli sünnet hadisçilerinin onun hadislerini kabullendiklerini aktarıyor. yani düşünün, Rasul s.a.a "size 2 emanet bırakıyorum ki, sarıldıkca sapmayacaksınız: Kuran ve Ehli Beytim" dedi ama bunlar Ehli Beyt a.s sarılmamakla kalmadılar, Ehli Beytin a.s düşmanlarına, katillerine sarıldılar, dinlerini onlardan öğrendiler. Allame Seyyid Kemal Haydarinin gösterdiği kaynakların hepsini türkçe çevirisi ile birlikte paylaşıyoruz:


      [img width=418 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/03/siyer-imran.png[/img][img width=419 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/03/siyer-imran1.png[/img][img width=414 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/03/siyer-imran2.png[/img]

      resimde gördüğünüz ehli sünnet alimi ez-Zehebinin "Siyer" adlı rical kitabının 4-cü cildinin 214-215-ci sayfalarıdır. 214-cü sayfada işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:

      عمران ابن حطان ابن ضبيان السدوسي من اعيان العلماء ولكنه من روس الخوارج
      68-ci ravi: İmran b. Hittan b. Zibyan es-Sedusi ulemadandır fakat haricidir.

      bu harici ehli sünnet nezdinde ulemadanmış şimdi bakınız bu ehli sünnet uleması ne yapmıştır. 215-ci sayfada işaretlenmiş yerde ez-Zehebi diyor ki:

      ومن شعره في مصرع علي
      ياضربةمن تقي ماارادبها الاليبلغ من ذي العرش رضوانا
      اني لاذكره حينا فاحسبه اوفى البريه عندالله ميزانا
      (İmran b. Hittan) Ali r.a-ın katili hakkında şu şiiri yazmıştır:

      1- Ey haşyet dolu (darbeyi indiren) darbesi! Bu darbe ile Arş’in sa­hibinin rızasına ulaşmaktan başka bir arzusu olmadı.
      2- Ben onun mazisini şimdi hatırlıyorum ve kesin inanıyorum ki Al­lah katında terazide halkın eni iyi görevini yerine getirenin o olduğu anlaşılacak.

      işte, ehli sünnetin alimi olan İmran b. Hittanın şiirleri. bundan daha korkuncu ise Buhari başta olmak üzere ehli sünnet hadisçilerinin bu şerefsiz adamdan "hadis" rivayet etmiş olması. Buhari bu adamdan yani Ali a.s-ın katili için Şiirler yazan, Ali a.s-ın kafir olduğuna inanan şahısdan hadis aktarıyor:

      حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ عُمَرَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْمُبَارَكِ عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي كَثِيرٍ عَنْ عِمْرَانَ بْنِ حِطَّانَ قَالَ سَأَلْتُ عَائِشَةَ عَنْ الْحَرِيرِ فَقَالَتْ ائْتِ ابْنَ عَبَّاسٍ فَسَلْهُ قَالَ فَسَأَلْتُهُ فَقَالَ سَلْ ابْنَ عُمَرَ قَالَ فَسَأَلْتُ ابْنَ عُمَرَ فَقَالَ أَخْبَرَنِي أَبُو حَفْصٍ يَعْنِي عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِنَّمَا يَلْبَسُ الْحَرِيرَ فِي الدُّنْيَا مَنْ لَا خَلَاقَ لَهُ فِي الْآخِرَةِ فَقُلْتُ صَدَقَ وَمَا كَذَبَ أَبُو حَفْصٍ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
      …Bize Ali b. Mübarek, Yahya b. Ebi Kesir’den tah­dis etti ki, İmran b. Hittan şöyle demiştir: Ben Aişe’ye ipekten sor­dum. Aişe: "İbn Abbas’a git, ona sor" dedi…

      Buhari, "es-Sahih", Libas kitabı, 25-ci bab, hadis 5497

      hemen "Sahihi Buhari"nin türkçe çevirisinden bu hadisin resmini de ekleyelim:


      [img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/07/imran-b-hittan-buhari.jpg[/img]

      Yorum


        #4
        ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

        2. İkrime b. Abdullah el Berberi l.a:

        وقال أبو طالب عن أحمد كان يرى رأي الخوارج الصفرية وعنه أخذ ذلك أهل إفريقية وقال علي بن المديني يقال إنه كان يرى رأي نجدة وقال يحيى بن معين كان ينتحل مذهب الصفرية ولأجل هذا تركه مالك

        Ebu Talib Ahmedden rivayet ediyor: O, Sufriyye haricilerinin akidesindeydi ve Afrikalılar bu akideyi ondan aldılar.
        Ali b. el Medini dedi: Onun (İkrimenin) Necde (harici fırkalarından birisi) akidesinde olduğunu söylüyorlar.
        Yahya b. Main onun Sufriyye (harici fırkalarından birisi) akidesinde olduğunu ve (imam) Malikin onu (un rivayetlerini) bu yüzden terk ettiğini söyledi.

        فقال أبو طالب قلت لأحمد ما كان شأن عكرمة قال كان بن سيرين لا يرضاه قال كان يرى رأي الخوارج وكان يأتي الأمراء يطلب جوائزهم

        Ebu Talib dedi: Ahmedden İkrime hakkında sorulduğunda dedi ki: "ibni Şirin ondan razı değildi. O, harici akidesindeydi ve hükümdarların yanına giderek hediyyeler istiyordu"

        ibni Hacer, "Hudes Sari", İkrimenin biyografisi


        şimdi de ondan rivayet edenlere bir örnek:

        حَدَّثَنَا أَبُو مَعْمَرٍ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ، حَدَّثَنَا أَيُّوبُ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ـ رضى الله عنهما ـ قَالَ سَجَدَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم بِالنَّجْمِ وَسَجَدَ مَعَهُ الْمُسْلِمُونَ وَالْمُشْرِكُونَ وَالْجِنُّ وَالإِنْسُ‏.‏ تَابَعَهُ ابْنُ طَهْمَانَ عَنْ أَيُّوبَ‏.‏ وَلَمْ يَذْكُرِ ابْنُ عُلَيَّةَ ابْنَ عَبَّاسٍ‏

        Bana Ebû Ma'mer tahdîs etti. Bize Abdulvâris tahdîs etti. Bize Eyyûb es-Sahtıyânî, İkrime'den tahdîs etti ki, İbn Abbâs r.a: "Peygamber (S) en-Necm Sûresi'nde secde etti. Ve O'nunla birlikte müslümânlar, müşrikler, bütün cinn ve ins de secde ettiler" demiştir.

        Buhari, "Sahih", Tefsir kitabı, Necm suresinin tefsiri babı

        Yorum


          #5
          ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

          3. Mamer b. Muhtene Ebu Ubeyde et Teymi l.a:

          6812- معمر ابن المثنى أبو عبيدة التيمي مولاهم البصري النحوي اللغوي صدوق أخباري وقد رمي برأي الخوارج من السابعة مات سنة ثمان ومائتين وقيل بعد ذلك وقد قارب المائة خت د

          Mamer b. Muhtene Ebu Ubeyde et Teymi, basları, güvenilir, muhaddis. Harici akidesindeydi...

          ibni Hacer, "Takrib", 6812-ci ravi


          bu şerefsizden hadis alanlar:

          البخاري في التعاليق وأبي داود معمر بن المثنى أبو عبيدة التيمي مولاهم البصري النحوي ۔۔۔ وذكره بن حبان في الثقات

          Buhari ve Ebu Davud ondan rivayet etmişlerdir. ibni Hibban "Sikat"ta zikr etmiştir

          ibni Hacer, "Tehzibut Tehzib", 10/444

          Yorum


            #6
            ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

            4. Velid b. Kesir l.a:

            7452- الوليد ابن كثير المخزومي أبو محمد المدني ثم الكوفي صدوق عارف بالمغازي رمي برأي الخوارج من السادسة مات سنة إحدى وخمسين ع

            Velid b. Kesir el Mahzumi Ebu Muhammed el Medni el Kufi: güvenilir, haricidir, 51 yaşında ölmüştür....

            ibni Hacer, "Takrib", 7452-ci ravi


            bu şerefsizden rivayet edenler:

            الستة الوليد بن كثير المخزومي ۔۔۔ قال عيسى بن يونس ثنا الوليد بن كثير وكان ثقة

            6 kitabın hepsinde rivayet edilmiştir. İsa b. Yunus dedi ki: "Velid b. Kesir rivayet etmiştir ve gevenilirdir"....

            ibni Hacer, "Tehzibut Tehzib", 11/250

            Yorum


              #7
              ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

              5. Ebul Hasan el Arac l.a:

              8046- أبو حسان الأعرج الأحرد البصري مشهور بكنيته واسمه مسلم ابن عبد الله صدوق رمي برأي الخوارج قتل سنة ثلاثين ومائة من الرابعة خت م

              Ebul Hasan el Arac el Basri: bu onun meşhur adıdır asıl ismi Müslim b. Abdullahtır. güvenilirdir, hariciydi h. 130 yılında öldürüldü.

              ibni Hacer, "Takrib", 8045-ci ravi


              bu şerefsizden hadis alanlar:

              البخاري في التعاليق ومسلم والأربعة

              Buhari, Müslim ve diğer 4 kitapta rivayetleri vardır....

              ibni Hacer, "Tehzibut Tehzib", 12/287

              Yorum


                #8
                ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                bu çok değerli araştırmaları için sitemizin markası haline gelen Elmeddin kardeşimize yaptığı çalışmalarından dolayı başarılarının devamını diliyorum.. hizmetinde olduğu Ehlibeytin şefaatine nail olsun inşaAllah..

                Yorum


                  #9
                  ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                  [quote author=Qom_u_aşk link=topic=19822.msg119734#msg119734 date=1299660319]
                  bu çok değerli araştırmaları için sitemizin markası haline gelen Elmeddin kardeşimize yaptığı çalışmalarından dolayı başarılarının devamını diliyorum.. hizmetinde olduğu Ehlibeytin şefaatine nail olsun inşaAllah..[/quote]

                  Allah razı olsun hocam. inşaAllah bu konu devam edecek. 40-a yakın böyle ravi var. bula bildiğim kadarını akataracağım inşaAllah. Efendimiz s.a.a "bunlara sarıldıkca sapmayacaksınız" dedi bunlar sarılmak bir yana gidip düşmanlarından dini öğrendiler. Efendimiz s.a.a Allahın emri ile risalete mukabil tek ücret olarak Ehli Beyt a.s sevgisini istedi bunlar Ehli Beyt a.s düşmanlarından dini öğrendiler. Allah ıslah etsin

                  Yorum


                    #10
                    ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                    maşallah elmeddin kardeşim, gerçekten dikkate mucib bir çalışma olmuş kardeşim. ALLAH(cc) azmini , sadakatini , ihlasını pekiştirip kuvvetlendirsin. bizleride istifade edenlerden eylesin inşaallah. kalemine sağlık güzel kardeşim...

                    Yorum


                      #11
                      ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                      [quote author=ebri baran link=topic=19822.msg119758#msg119758 date=1299668176]
                      maşallah elmeddin kardeşim, gerçekten dikkate mucib bir çalışma olmuş kardeşim. ALLAH(cc) azmini , sadakatini , ihlasını pekiştirip kuvvetlendirsin. bizleride istifade edenlerden eylesin inşaallah. kalemine sağlık güzel kardeşim...[/quote]

                      Allah razı olsun kardeşim, teşekkür ederim.

                      Yorum


                        #12
                        ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                        daha hala ehli sünnetin sahihini niye kabul etmiyorsun diyorlar.onların sahihleri bu işte.

                        Yorum


                          #13
                          ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                          6. İmran b. Davud l.a:

                          5154- عمران ابن داور بفتح الواو بعدها راء أبو العوام القطان البصري صدوق يهم ورمي برأي الخوارج من السابعة مات بين الستين والسبعين خت

                          İmran b. Davud.... el Basri: güvenilirdir, 7-ci tabakadandır. Harici idi, 60 ve ya 70 yaşlarında ölmüştür.

                          ibni Hacer, "Takrib", 5154-cü ravi


                          şimdi de bu şerefsizden hadis alanlar:

                          البخاري في التعاليق والأربعة عمران بن داود العمى أبو العوام القطان البصري ۔۔۔ وذكره بن حبان في الثقات

                          Buhari ve 4 kitapta ondan rivayet edilmiştir. ibni Hibban "es Sikat"ta zikr etmiştir.

                          ibni Hacer, "Tehzibut Tehzib", 8/226

                          Yorum


                            #14
                            ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                            7. Salih b. Dirhem el Behli l.a:

                            أبي داود صالح بن درهم الباهلي أبو الأزهر البصري ۔۔۔ وقال عباس عن يحيى صالح بن درهم ثقة وقال الدارقطني في ترجمة إبراهيم بن صالح بن درهم أبوه صالح ثقة ۔۔ ۔فقال الساجي عن ابن معين : قدري وكان يرمى بقول الخوارج

                            Salih b. Dirhem el Behli: Ebu Davud (ondan) rivayet etmiştir. Abbas Yahyadan rivayet etti: "Salih b. Dirhem güvenilirdir" ed Darektuni onun hakkında İbrahim b. Salih b. Dirhemin (oğlunun) biografisinde bilgi vermiştir: "O (İbrahim) ve babası (Salih b. Dirhem) güvenilirdir" es Saci ibni Mainden rivayet etti: "O Kaderi idi ve Harici akidesini benimsedi"

                            ibni Hacer, "Tehzibut Tehzib", 8/661

                            Yorum


                              #15
                              ehli sünnet kaynaklarında imam ve hüccet olan nasibi ve hariciler

                              8. Sevr b. Zeyd l.a:

                              الستة ثور بن زيد الديلي مولاهم المدني ۔۔۔ قال بن عبد البر في التمهيد مات سنة 135 لا يختلفون في ذلك قال وهو صدوق ولم يتهمه أحد يكذب وكان ينسب إلى رأي الخوارج۔۔۔ وذكره بن حبان في الثقات

                              Sevr b. Zeyd ... el Medeni: 6 kitapta rivayet edilmiştir. ibni Abdilberr "et Temhid"de diyor ki: "O h. 135 yılında öldü" ve yine diyor ki: "O gevenilir idi, harici akidesini benimsemişti" ibni Hibban "es Sikat"ta zikr etmiştir.

                              ibni Hacer, "Tehzibut Tehzib", 2/55

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X