Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

    3681- Ýbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Allah’ým, þu iki adamdan Ebû Cehil ve Ömer b. Hattâb’tan sana en sevimli olaný ile Ýslam’ý güçlendir.” Rasûlullah (s.a.v.) sözünü þöyle sürdürdü: “O iki kiþiden Allah’a sevimli olaný Ömer’di.” (Müsned: 5437)
    ž Tirmizî: Ýbn Ömer hadisi olarak bu hadis hasen sahih garibtir.
    3682- Ýbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre, Peygamber (s.a.v) buyurdu ki: “Allah, Ömer’in dillinde hakký dile getirdi.” Ýbn Ömer diyor ki: “Ýnsanlar arasýnda bir iþ meydana gelir, insanlar ve Ömer (veya Ýbn Hattâb þüphe eden râvî Hâricedir) O iþ hakkýnda görüþlerini ortaya koymuþlardýr. O olayda inen vahiy, Ömer’in görüþüne benzer þekilde gelmiþtir.” (Müsned: 4898)
    ž Tirmizî: Bu konuda Fadl b. Abbâs, Ebû Zerr ve Ebû Hüreyre’den de hadis rivâyet edilmiþtir.
    Tirmizî: Bu hadis bu þekliyle hasen garibtir.
    Hârice b. Abdullah el Ensarî; Ýbn Süleyman b. Zeyd b. Sabit olup güvenilir bir kiþidir.
    3683- Ýbn Abbâs (r.a.)’tan rivâyete göre, Peygamber (s.a.v) þöyle buyurmuþtur: “Allah’ým! Ýslam’ý, Ebû Cehil b. Hiþâm veya Ömer b. Hattâb ile kuvvetlendir.” Ýbn Abbâs þöyle demiþtir: “Sabah olunca Ömer, Rasûlullah (s.a.v.)’e vardý ve Müslüman oldu.” (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis bu þekliyle garibtir. Kimi hadisçiler Nadr b. Ömer’i hafýzasý yönünden tenkid etmiþlerdir. Kendisinden münker rivâyetler yapýlmýþtýr.
    3684- Câbir b. Abdullah (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Ömer, Ebû Bekir’e “Rasûlullah (s.a.v.)’den sonra insanlarýn en hayýrlýsý diye” hitab etmiþti. Ebû Bekir bunun üzerine þöyle dedi: “Madem sen bunu söyledin. Ben de Rasûlullah (s.a.v.)’den senin hakkýnda þöyle söylediðini iþittim: “Güneþ Ömer’den daha hayýrlý bir kimse üzerine doðmamýþtýr.” (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis garibtir. Sadece bu þekliyle bilmekteyiz. Senedi de pek saðlam deðildir.
    Bu konuda Ebû’d Derdâ’dan da hadis rivâyet edilmiþtir.
    3685- Muhammed b. Sirîn (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: “Ebû Bekir ve Ömer’e dil uzatan kimsenin peygamberi sevdiðini sanmýyorum.” (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir.
    3686- Ukbe b. Âmir (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Benden sonra Peygamber gelecek olsaydý, o Ömer b. Hattâb olurdu.” (Müsned: 16764)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir. Bu hadisi sadece Müþerrih b. Ahân rivâyetiyle bilmekteyiz.
    3687- Ýbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Rüyamda bana bir bardak süt verilmiþ ondan içmiþim artanýný da Ömer b. Hattâb’a vermiþim.” Ashab: “Ey Allah’ýn Rasûlü! bunu nasýl yorumladýnýz?” Rasûlullah (s.a.v.): “Ýlme” buyurdu. (Buhârî, Ýlim: 27; Müslim, Fezail: 17)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasen sahih garibtir.
    3688- Enes (r.a.)’den rivâyete göre, Peygamber (s.a.v) þöyle buyurdu: “Ýsra gecesi Cennete girdim, birde ne göreyim. Altýndan yapýlmýþ bir köþk. Bu köþk kimindir? diye sordum. Bir delikanlýnýn dediler. O delikanlýnýn kendim olduðumu sandým. Kim o? Diye sordum. Dediler ki: Ömer b. Hattâb.” (Müsned: 11604)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
    3689- Büreyde (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Rasûlullah (s.a.v.) bir sabah Bilâl’i çaðýrdý ve: “Ey Bilâl! Cennete girmekte benim önüme nasýl geçtin? Cennete her ne zaman girsem senin sesini duydum. Geçen gece yine Cennete girdim yine senin sesini önümde duydum. Bu arada dört köþesi balkonlu altýndan yapýlmýþ bir köþke geldim. Bu köþk kimindir? dedim. “Arab olan bir kimsenin” dediler. Ben de dedim ki: “Ben arabým! Bu köþk kimin?” “Kureyþ’den bir adamýn” dediler. “Ben de Kureyþliyim, Bu köþk kimindir” dedim. Dediler ki: “Muhammed ümmetinden bir adamýn.” Ben de: “Ben Muhammed’im bu köþk kimindir?” dedim. Dediler ki: “Ömer b. Hattâb’ýn…
    Bilâl dedi ki: “Ey Allah’ýn Rasûlü ne zaman ezan okudumsa mutlaka iki rekat namaz kýldým ve ne zaman abdestim bozulduysa hemen abdest aldým ve Allah için bu iki rekat namazý hiç býrakmadým.” Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.): “Ýþte bu iki þeyden dolayý Cennete benden önce giriyorsun buyurdu.” (Müsned: 21918)
    ž Tirmizî: Bu konuda Câbir, Muâz, Enes ve Ebû Hüreyre (r.a.)’den de hadis rivâyet edilmiþ olup Peygamber (s.a.v) þöyle buyurmuþtur: “Cennete altýndan bir köþk gördüm. Bu köþk kimindir? dedim. Ömer b. Hattâb’ýn diye cevap verildi.”
    Tirmizî: Bu hadis hasen sahih garibtir.
    Bu hadiste geçen: “Geçen gece Cennete girdim” sözünün manasý; Yani rüya aleminde Cennete girdiðimi gördüm anlamýndadýr. Bazý hadislerde bu þekilde rivâyet edilmiþtir. Ýbn Abbâs’tan: “Peygamber (s.a.v)’in rüyasý vahiydir” diye rivâyet edilmiþtir.
    3690- Abdullah b. Büreyde (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Büreyde’den iþittim þöyle diyordu: Rasûlullah (s.a.v.), bir savaþa çýkmýþtý. Savaþtan dönünce siyah bir cariye geldi ve Ey Allah’ýn Rasûlü! Seni sað salim bu savaþtan Allah çevirirse senin önünde def çalýp þarký söylemeyi adamýþtým. Rasûlullah (s.a.v.) eðer adamýþ isen çal deðilse olmaz. Cariye çalmaya baþladý. Ebû Bekir girdi Cariye çalýyordu. Ali girdi cariye çalmaya devam ediyordu. Osman girdi Cariye yine çalmasýný sürdürüyordu sonra Ömer girince Cariye defi altýna alýp üstüne oturdu. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Ey Ömer! Þeytan bile senden korkuyor. Benim yanýmda cariye çalýyordu; Ebû Bekir yanýma geldi cariye çalmaya devam etti, sonra Ali geldi yine çalýyordu, Osman geldi yine çalmayý sürdürdü sen gelince cariye defi elinden attý.” (Müsned: 21911)
    ž Tirmizî: Bu hadis Büreyde rivâyeti olarak hasen sahih garibtir. Bu konuda Ömer, Sa’d b. Ebî Vakkâs ve Âiþe’den de hadis rivâyet edilmiþtir.
    3691- Âiþe (r.anha)’dan rivâyete göre, þöyle demiþtir: Rasûlullah (s.a.v.) yanýmýzda oturmakta idi derken bir gürültü ve çocuk sesleri duyduk. Rasûlullah (s.a.v.) kalktý. Bir de ne görelim! Habeþistânlý bir kadýn oynuyor ve çocuklar da etrafýný çevirip ona bakýyorlar. Rasûlullah (s.a.v.): “Ey Âiþe, gel de sende bak” buyurdu. Geldim çenemi Peygamber (s.a.v)’in omuzu üzerine koyarak omuzu ile baþý arasýndan o kadýný seyretmeye baþladým. Rasûlullah (s.a.v.) bana: “Seyretmeye doydun mu? doydun mu?” buyurdu. Ben de oynayan kadýný seyretmek için deðil Peygamber (s.a.v)’in yanýndaki kýymetini anlamak için hayýr diyordum. Bu arada Ömer geliverdi. Herkes o kadýnýn çevresinden daðýlýverdi. Bunun üzerine Peygamber (s.a.v) þöyle buyurdu: “Ýnsan ve cin þeytanlarýnýn Ömer’den kaçtýklarýný görmekteyim.” Ben de evime döndüm. (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis bu þekliyle hasen sahih garibtir.
    3692- Ýbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Topraðýn yarýlarak kabrinden çýkarýlacak ilk insan benim, sonra Ebû Bekir, sonra Ömer… sonra Medîne’nin Bakî mezarlýðýna geleceðim de onlarda benimle birlikte haþrolacaklar. Sonra Mekkelileri gözetleyeceðim sonra iki Harem arasýnda onlarla haþrolacaðým.” (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis garibtir. Âsým b. Ömer hafýz deðildir.
    3693- Âiþe (r.anha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurmuþtur: “Geçmiþ toplumlarda kendisine Allah tarafýndan ilham edilen kimseler bulunurdu. Benim ümmetimden de böyle bir kimse varsa o mutlaka Ömer b. Hattâb’týr.” (Müslim, Fedail-üs Sahabe: 27)
    ž Tirmizî: Bu hadis sahihtir.
    Tirmizî: süfyan b. Uyeyne’nin adamlarýndan biri Sûfyân b. Uyeyne’nin þöyle dediðini bana aktardý: “Muhaddes” yani kavrayýþlý ve anlayýþlý kiþi demektir.
    3694- Abdullah b. Mes’ûd (r.a.)’den rivâyete göre, Peygamber (s.a.v) þöyle buyurdu: “Þu anda Cennetliklerden bir kiþi size görünecektir.” Hemen ardýndan, “Ebû Bekir çýkageldi.” Sonra Rasûlullah (s.a.v.): “Size Cennetliklerden biri daha görünecektir” buyurdu. “Hemen ardýndan Ömer göründü.” (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)

    ž Tirmizî: Ýbn Mes’ûd rivâyeti olarak bu hadis garibtir.
    Tirmizî: Bu konuda Ebû Musa ve Câbir’den de hadis rivâyet edilmiþtir.
    3695- Ebû Hüreyre (r.a.)’den rivâyete göre, Peygamber (s.a.v) þöyle buyurmuþtur: Bir adam koyunlarýný otlatýrken bir kurt geldi ve bir koyunu kaptý koyunun sahibi gelerek onu kurttan kurtardý. Bunun üzerine kurt dedi ki tüm insanlarýn eðlence ve bayram ettikleri sadece bizim çoban olduðumuz yýrtýcý hayvanlar gününde sen o koyunu nasýl kurtaracaksýn? Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Böyle bir olayýn olduðuna ben iman ettim Ebû Bekir ve Ömer de iman ettiler. Ebû Seleme dedi ki: Ebû Bekir ve Ömer de o gün orada deðillerdi.” (Buhârî, Müzarea: 27; Müslim, Fedail: 17)
    ž Muhammed b. Beþþâr, Muhammed b. Cafer, vasýtasýyla Þu’be’den ve Sa’d b. Ýbrahim’den bu hadisin bir benzerini bize aktarmýþlardýr.
    Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
    BÖLÜM: 19
    Ø OSMAN (R.A.)’IN HAYAT HIKÂYESI
    3696- Ebû Hüreyre (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) Hirâ daðý üzerinde Ebû Bekir, Ömer, Osman, Ali, Talha ve Zübeyr (r.anhüm) ile birlikteydiler. Derken dað sallandý Peygamber (s.a.v): “Sakin ol! Senin üzerinde peygamber, sýddîk veya bir þehîd vardýr” buyurdu. (Müslim, Fedail-üs Sahabe: 27)
    ž Tirmizî: Bu konuda Osman, Saîd b. Zeyd, Ýbn Abbâs, Sehl b. Sa’d, Enes b. Mâlik, Büreyde’den de hadis rivâyet edilmiþtir.
    Tirmizî: Bu hadis sahihtir.
    3697- Katâde (r.a.)’den rivâyete göre, Enes onlara þöyle anlatmýþtýr: Peygamber (s.a.v), beraberinde Ebû Bekir, Ömer ve Osman olduðu halde Uhud daðýna çýkmýþlardý. Dað onlarý salladý. Rasûlullah (s.a.v.): “Ey Uhud! Sakin ol, zira senin üzerinde bir Peygamber, bir sýddîk ve iki þehîd vardýr” buyurdular. (Buhârî, Menakîb: 27; Ebû Dâvûd, Süne: 17)

    ž Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
    3698- Talha b. Ubeydullah (r.a.)’tan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurmuþtur: “Her Peygamberin bir arkadaþý vardýr; Benim de Cennet’teki arkadaþým Osman’dýr.” (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis garibtir. Senedi pek saðlam deðildir ve Munkatý’dýr.
    3699- Ebû Abdurrahman es Sülemî (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Osman (r.a.) öldürülmek için evi kuþatýldýðýnda evinin üstünden o kuþatanlara baktý ve þöyle dedi: Size Allah’ý hatýrlatýrým. Allah için konuþunuz, Hirâ daðý sarsýldýðý zaman, Peygamber (s.a.v)’in: “Ey Hirâ! Sakin ol, senin üzerinde bir peygamber, bir sýddîk ve bir þehîd var.” Dediðini bilir misiniz? Onlar da: “Evet” dediler. Osman dedi ki: Allah adýna doðru söyleyin: “Peygamber (s.a.v)’in Tebük ordusu hakkýnda insanlarýn çoðu darlýk ve sýkýntý içerisindeler iken, Allah tarafýndan kabul edilecek bir harcamayý kim yapar dediðini ve benim de o orduyu donattýðýmý bilir misiniz?” “Evet” dediler. Sonra Osman þöyle dedi: “Allah aþkýna doðru söyleyin! Rûme kuyusundan herkes para karþýlýðý su içerdi, ben onu satýn alarak zengin fakir yolcu herkes için vakfettiðimi bilir misiniz?” Hepsi birden dediler ki: “Allah için doðrudur.” Osman buna benzer bazý þeyleri daha saydý. (Nesâî, Ahbas: 27)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasen sahih garibtir.
    3700- Abdurrahman b. Hubab (r.a.)’tan rivâyete göre, þöyle demiþtir: Peygamber (s.a.v)’i gördüm, Tebük ordusuna baðýþta bulunmaya insanlarý teþvik ediyordu. Osman b. Affân kalktý ve: “Ey Allah’ýn Rasûlü! Allah yolunda üzerinde palan ve teçhizatýyla yüz deve vermeyi üzerime alýyorum” dedi. Peygamber (s.a.v) yine insanlarý orduya yardým için teþvik ediyordu. Osman b. Affân yine kalkýp: “Ýki yüz deveyi her türlü teçhizatýyla bu orduya vermeyi taahhüt ediyorum” dedi. Sonra Rasûlullah (s.a.v.), yine teþvike devam etti. Osman yine kalktý ve: “Bu orduya her türlü teçhizatýyla üç yüz deveyi vermeyi taahhüt ediyorum” dedi. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.)’in þöyle diyerek minberden indiðini gördüm: “Bu baðýþýndan sonra Osman ne yapsa zarar vermez. Bu harcamayý yaptýktan sonra Osman ne yapsa zarar vermez…” (Müsned: 16099)
    ž Tirmizî: Bu hadis bu þekliyle garibtir. Bu hadisi sadece Seken b. Muðîre’nin rivâyetiyle bilmekteyiz.
    Bu konuda Abdurrahman b. Semure’den de hadis rivâyet edilmiþtir.
    3701- Semure (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: “Osman, Peygamber (s.a.v)’e geldi ve Tebük ordusuna yardým için bin dinar getirdi. (Hasan b. Vakî, kitabýn bir baþka yerinde elbisesinin kolu içinde diyor) Rasûlullah (s.a.v.)’in kucaðýna yaydý. Abdurrahman þöyle diyor: Rasûlullah (s.a.v.)’in dinarlarý alt üst edip iki defa þöyle dediðine þâhid oldum: “Osman bundan sonra ne yapsa ona zarar vermez.” (Müsned: 19713)
    ž Tirmizî: Bu hadis bu þekliyle hasen garibtir.
    3702- Enes b. Mâlik (r.a.)’den rivâyete göre, þöyle demiþtir: Rasûlullah (s.a.v.), Rýdvan biatýný emrettiði zaman Osman b. Affân, Mekke halkýna gönderilmiþti. Müslümanlar biat ettiler. Sonra Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Osman b. Affân; Allah ve Peygamberinin uðrunda dîni bir iþ için bulunuyor” dedi ve: “O’nun yerine de biat etmek için iki elinden birini Osman’ýn eli yerine diðerini de kendi eli olarak vurarak biatte bulundu. Rasûlullah (s.a.v.)’in elinin Osman için olmasý sahabenin kendi ellerinin kendiler için biat etmesinden daha hayýrlýdýr.” (Tirmizî rivâyet etmiþtir.)
    ž Tirmizî: Bu hadis hasen sahih garibtir.
    HASBUNALLAH

    #2
    BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

    deðil mi?..

    Yorum


      #3
      BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

      Hazret Ali hakkýnda olanlarýn uydurma olmadýðýný nereden biliyorsun peki.
      HASBUNALLAH

      Yorum


        #4
        BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

        onun hakkýnda da uydurmalar var hem de dolu..

        sünni kaynaklarda mesela onun sarhoþ namaz kýldýrdýðý ve sarhoþken ne dediðinizi bilene kadar namaza yaklaþmayýnýz ayetinin bunun üzerine indiði geçiyor..

        bu hadis Ali a.s.'ýn aðzýndan ona isnad edilmiþ bir uydurma..

        böyle çok var...

        Yorum


          #5
          BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

          hayýr ben onun faziletini anlatan hadislerin gerçek oldugunu nereden biliyorsunuz diyorum
          HASBUNALLAH

          Yorum


            #6
            BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

            çünkü o Ehlibeyttendir. Ehlibeytse Kur'an ayetleriyle tertemiz mutahhar masum olduðu açýklanmýþtýr...

            Yorum


              #7
              BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

              Hayýr onun hakkýndaki hadislerin uydurma olmadýðý ne malum...o yalan söylemiþtir demiyoruz
              HASBUNALLAH

              Yorum


                #8
                BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

                onun yalan söylediðini söylediðinizi söylemedik.

                bizim dediðimiz Ali a.s. masumdur. onun faziletiyle ilgili hadislerin tamamý bundan dolayý sahihtir.. Çünkü onun fazileti mütevatir hadisler ve Ehlibeyt oluþu nedeniyle Kur'an onaylýdýr

                Yorum


                  #9
                  BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

                  [quote author=EHLI-TEVHID link=topic=19290.msg116551#msg116551 date=1296335772]
                  Hayýr onun hakkýndaki hadislerin uydurma olmadýðý ne malum...o yalan söylemiþtir demiyoruz
                  [/quote]

                  el kafide imamlarýn dýþkýlarýnýn mis gibi koktuðu yazar.

                  bu çirkin söz dahi safevi þialýðýnda sahih kabul görür. çünkü bir tek hedef vardýr o da ruhsuz þekilde yalan dolan haberlerle ehlibeyti yüceltiyo gibi görünüp, Ali þialýðýna darbe vurmak, tertemiz ehlibeytin yoluna fesat sokmaktýr.

                  bu uydurma sözü savunan kiþilere sadece þu soruyu sorun;

                  (haþa) imamlar dýþkýlarýnýn mis gibi koktuðunu kendilerimi söylemiþtir yoksa raviler bizzat bunu testmi etmiþtir?

                  Yorum


                    #10
                    BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

                    çirkin olan; birilerinin bir türlü bu dýþkýyý aðýzlarýndan düþürmemeleridir, onu sakkýz yapmalarýdýr.
                    عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                    Yorum


                      #11
                      BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

                      zeydiyye senin tek sorununun caferiler olmasý da ilginç.niye bu kadar nefret ediyorsun anlamadým ?
                      HASBUNALLAH

                      Yorum


                        #12
                        BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

                        biz bu konuya cevabýmýzý daha önce verdiðimiz için ilgilenen kardeþlerimiz oraya müracaat edebilirler.. Ýmamlarýn hadislerini anlamak zordur ve zor anlaþýlýrlar.. Hele hele bazýlarý hiç anlayamaz..

                        EHLI-TEVHID kardeþim.. biz devam edelim.. konunun daðýlmasýna müsade etmeyelim..

                        Yorum


                          #13
                          BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

                          EHLI-TEVHID kardeþ, aktardýðýnýz hadislerin uyduruk olduðunu þu linkten de öðrenebilirsiniz:
                          عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                          Yorum


                            #14
                            BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

                            ama gadir hum hadisini ispatlarken hadis alimlerinin sahih demesini delil yapýyorsunuz gadir hum hadisine mutevatur diyen suyuti ebubekiri öven hadislerede mutevatür diyor.
                            HASBUNALLAH

                            Yorum


                              #15
                              BU HADÝSLERÝN HEPSÝ MÝ UYDURMA ?

                              biz þiiler hiç bir konuda sünni hadisçileri esas almaz hakikatleri onlardan öðrenmeyiz. hakikati onlardan almayýz. bizim hadis konusundaki kaynaklarýmýz ve bunlarý alýþ yollarýmýz daha deðiþik..

                              bizim gadiri hum ya da diðer konularda sünnilerden delil göstermemiz sünniler içindir. Sünniler þii kaynaklarda bu hadis mütevatirdir dediðimizde bu onlar için neyi ifade edecek. zaten benim kaynaðýmý kabul etmiyor ki ona böyle diyeyim. Sünnilerin kendi kaynaklarýndan bunu gösteriyoruz..

                              Suyuti ya da diðerlerinin þianýn aleyhine mütevatir dediði rivayetlere gelince.. bir olayýn mütevatir olabilmesi için hak olmasý gerekir. Haksa Allah'ýn insanlarý sorumlu tutacaðý bir þeydir. bu nedenle müslümanýz diyen herkesin kaynaðýna Allah bu hakikatleri koymalýdýr, adaleti ve onlarý hesaba çekeceði gerçeði gereði olarak.. Týpký þianýn hakikatlerini her ekolün temel ve sahih bildiði kaynaklara koyduðu gibi..

                              bu incil ve tevran için de böyledir. Ýncil ve Tevratta Peygamberimizin geleceðine dair mücde vardýr. bunun nedeni yahudi ve hristiyanlara hüccetin tamamlanmasý samimi olanlarý islama yönlendirmek için Allah'ýn bir korumasýdýr.. þimdi bu kitaplarda tüm bilgilerin doðru oluðunu mu savunacaðýz yoksa bu hakikatlerin yanlýþ olduðunu mu?..

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X