Ynt: TERTEMİZ EHL-İ BEYT VE HAZRET-İ ALİ (K.V.) İLE İLGİLİ HADİS-İ ŞERİFLER
"...Bilmiyorsanız, zikir ehline sorun."184
Taberi'nin rivayetine göre İmam Muhammed Bakır (a.s) bu ayetin tefsirinde şöyle buyurmuştur. "'Şayet bilmiyorsanız, zikir ehiine sorun' ayetinde işaret edilen zikir ehli, biz Ehlibeyt'iz. "185
Ve Taberi' nin naklettiği başka bir rivayette ise İmam Ali şöyle buyurmuştur: "Ayette işaret edilen zikir ehli biziz. "186
Yusuf Göktan kendi tefsirinde bu ayeti genişçe nakletmiş ve bu ayette ki zikir ehlinden kastedilenlerin İmam Ali ve Ehl-i Beyt'i olduğunu kaydetmiştir. Aynca aşağıdaki kaynak kitaplarda da bu konu zikrediliyor.
-Ebu Ömer Yusuf b. Abdullah Endulisi :İstiab c. 3 s. 74
-Ali Mutteki Hindi Hanefi: Kenzul Ummal c. 3 s. 95
-Cevzi: T ezkiret-ul Hevas s. 87
-Ebu Davut Secistanı Süleyman bin Esa's: Sünen Ebi Davud c. 4 s ".114
-Taberi: Zuhair-ul Ukba s. 81
-İbrahim b. Muhammed Hamaveyni: Feraid-ul Semteyn c. 1 s. 66
-Harezmi: Menakıb Harezmi s. 48
Bu ve diğer sünni alimleri bu ayette ki zikir ehlinden kastın, Al-i Muhammed olduğuna dair aynı mana içeriğinde bir çok rivayetler nakletmişlerdir.
"...Bilmiyorsanız, zikir ehline sorun."184
Taberi'nin rivayetine göre İmam Muhammed Bakır (a.s) bu ayetin tefsirinde şöyle buyurmuştur. "'Şayet bilmiyorsanız, zikir ehiine sorun' ayetinde işaret edilen zikir ehli, biz Ehlibeyt'iz. "185
Ve Taberi' nin naklettiği başka bir rivayette ise İmam Ali şöyle buyurmuştur: "Ayette işaret edilen zikir ehli biziz. "186
Yusuf Göktan kendi tefsirinde bu ayeti genişçe nakletmiş ve bu ayette ki zikir ehlinden kastedilenlerin İmam Ali ve Ehl-i Beyt'i olduğunu kaydetmiştir. Aynca aşağıdaki kaynak kitaplarda da bu konu zikrediliyor.
-Ebu Ömer Yusuf b. Abdullah Endulisi :İstiab c. 3 s. 74
-Ali Mutteki Hindi Hanefi: Kenzul Ummal c. 3 s. 95
-Cevzi: T ezkiret-ul Hevas s. 87
-Ebu Davut Secistanı Süleyman bin Esa's: Sünen Ebi Davud c. 4 s ".114
-Taberi: Zuhair-ul Ukba s. 81
-İbrahim b. Muhammed Hamaveyni: Feraid-ul Semteyn c. 1 s. 66
-Harezmi: Menakıb Harezmi s. 48
Bu ve diğer sünni alimleri bu ayette ki zikir ehlinden kastın, Al-i Muhammed olduğuna dair aynı mana içeriğinde bir çok rivayetler nakletmişlerdir.
Yorum