SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE
Değerli bir abinin bir makalesini burda sizinle paylaşmak istiyorum. Yalnız makale biraz uzun olduğundan dolayı ben birer sayfa halinde buraya aktarayım sıkılmadan ve daha rahat bir şekilde okunsun diye.
AŞURA’YI ANLAMAK
Kerbela mekânın Aşura kıyamın adıdır. Kerbela adıyla özdeşleşen Aşura Kıyamı öyle sıradan bir gün içinde olup-bitmiş sıradan bir olay gibi değildir, zira; Hem mübarek Aşura kıyamında hemde bu kutlu direnişin özellikle Kerbela sahrasında vuku bulmasında sayısız ilahi sırlar ve hikmetler vardır.Malumdur ki; Yüce Peygamberimizin(s.a.a.v) vefatından önce ilahi Kerbela direnişi vahiyle bildirilmişti.Bu hakikat Ehlibeyt kaynaklarında mevcuttur,ayrıca genel İslami kaynaklarda tevatüren sabittir.(1)Kerbela sahrası ilahi direniş için seçilmiş ilahi mekandır.Yüce Allah’ın emriyle Cebrail(A.S) Kerbela toprağını Resulallah(saav) efendimize getirdi ve ileride vuku bulacak İlahi Kerbela direnişini ayrıntılarıyla Resulallah efendimize bildirdi.(2)
Bu özellik Kerbela’dan başka hiçbir mekana nasib olmamıştır.
Kerbela mekanının ilahi sırrına atfen son olarak,Yedi Hidayet imanının birbirine yakın yerlerde aynı bölgede medfun bulunduğunu ve son Hidayet İmamı Mehdi AF’ın yine aynı bölgede Semerrada gayba çekildiğini işaret etmek isteriz,daha fazlası var ama bu kadarıyla iktifa ediyoruz.(3)
Seyyidi şüheda şahı Kerbela Mevla İmam Hüseyin As’ma gelince,her şeyden önce herkezin iyi bilmesi gereken çok önemli bir husus vardır.
Hüseyin as;”Hakkın ilahi iradesiyle hareket eden,masum,Hak hidayet imamıdır”
O halde,Kerbela ve Aşura kıyamının ne demek olduğunu idrak etmek için;öncellikle Hakkın,ilahi iradenin,Hak hidayetin,masumiyetin ve Hak imametin ne demek olduğunu “İDRAK”etmek gerekir.Dikkat ediniz.! Bilmek demiyoruz bilakis “İDRAK ETMEK” diyoruz.Zira;”İlmi öğrenip rivayet edenler çok olur ama,”İdrak edenler”az bulunur,gerçek ilim sahipleri ise idrak edenlerdir.(Mevla Ali as)(4)
Bu önemli hakikat sebebiyle;birtek Aşura kıyamını anlamak ve anlatabilmek için;Tevhid,Nübüvvet,Ahiret,imamet,Adalet,Emribin maruf nehyi anil münker,Tevella ve Teberrayı, yani topyekün islam dininin tamamını anlamak ve anlatmak gerekir desek vallahi mübalağa olmaz..!Fakat bu kadarını yapmak için acizane takatimizde yok zaman,zemin imkanımızda yok..Şu halde;Şanlı Aşura kıyamının çok yönlü olduğu bellidir,bu mübarek kutsal ilahi direnişi her yönüyle anlatmaya asla güç yetiştiremeyeceğimiz meydandadır,bu durumda biz sadece bazı yönleri işaret etmekle yetineceğiz.
1-Hakkın ilahi iradesi
İslam kemale ermiş mükemmelen tamamlanmıştır.(5)Gadiri Hum’da yaşananlar ve imametin ilanı İslam dininin Kamil halinin olmazsa olmazıdır.(6)Rasulallah(saav) efendimizden sonra 12 Hak hidayet imamı vardır ve imamlar Ehlibeyti-itreti Rasulallahdan birbiri ardınca gelirler,Hak imamların ilk birincisi Ali ibni Ebi Talip as sonuncusu ise Mehdi AF’dır.(7)Vahiy ve Velayet asla birbirinden ayrılmaz.( 8 ) Ve Herkim kendi zamanının Hak Hidayet imamına itaat etmekten birazcık dahi olsa ayrılırsa cahiliyye ölümü üzere ölür..(9)Bu hükümler vahyin inananları mükellef tuttuğu kat’i farizalardır.Yüce Peygamberimiz önemle üzerinde durmuş,gereğinin yapılması için insanları ısrarla uyarmış,tembih etmiş emretmiştir.
Hak’islam dininde Tevhid-Nübüvvef ve imamet ayrılmaz bütündür.Vahy demek olan Kuran ve sünnet ile 12 Hak imam demek olan Ehlibeyti-itreti Rasulallah asla birbirinden ayrılmaz.Kim bu iki ağır emaneti birbirinden ayırmaya kalkışırsa dalalete sürüklenir. (10 ) Bunları İllahide Kur’anı Kerimde görmek isterim diyenlere KUR-ANI KERİM’İN Fatiha-i şerif yeterli delildir.”Hidayet imamı olmadan Vahdet olmaz ve vahdet olmadıkçada “iyyakenabudu ve iyyake nestain olmaz”.”Nimet verilenler bilinmeden,tanınmadan ve nimet verilenlerin izini takip etmeden sıratı müstakim bilinemez ve yaşanamaz.!İşin özü kısaca tastamam budur.(11)Kısaca aktardığımız bu önemli delillerle ortaya çıkan sonuç;İmam as’ların masum olduğu ve daima ilahi iradeye göre hareket ettiği hakikatidir.Şayet bu hakikatten zerre kadar tereddüt olsaydı Allah ve Rasülü Hidayet imamlarını Vahye mizan kılmazdı.Ve yine eğerki bu hakikatten zerre kadar tereddüt olsaydı;Allah ve Rasülü kesin hükümlerle,daimi olarak,istisnasız ve müstesnasız Hak imamlara itaat üzere olmayı inananlar üzerine Farz kılmazdı.
İlahi vahyin ilahi mizanı masum imamlar her zamanda ilahi iradeye göre hareket etmişler, daima Hak üzere bulunmuşlar asla Hak ve hakikatten sapmamışlardır.Malumdurki Mevla Hüseyin as’ on iki hidayet imamının üçüncüsüdür.Tıpkı diğer masum imamlar gibi Hüseyin as’mında ilahi iradenin dışında hareket etmesi mümkün değildir.Deliller ışığında anlıyoruz ki ; İmam Hüseyin As’mın Kufeye doğru yola çıkışı,Kerbela’da duruşu ilahi iradeye göredir.Masum imam as hem Aşure kıyamında hemde öncesinde asla ilahi iradenin dışında hareket etmemiştir.
Değerli bir abinin bir makalesini burda sizinle paylaşmak istiyorum. Yalnız makale biraz uzun olduğundan dolayı ben birer sayfa halinde buraya aktarayım sıkılmadan ve daha rahat bir şekilde okunsun diye.
AŞURA’YI ANLAMAK
Kerbela mekânın Aşura kıyamın adıdır. Kerbela adıyla özdeşleşen Aşura Kıyamı öyle sıradan bir gün içinde olup-bitmiş sıradan bir olay gibi değildir, zira; Hem mübarek Aşura kıyamında hemde bu kutlu direnişin özellikle Kerbela sahrasında vuku bulmasında sayısız ilahi sırlar ve hikmetler vardır.Malumdur ki; Yüce Peygamberimizin(s.a.a.v) vefatından önce ilahi Kerbela direnişi vahiyle bildirilmişti.Bu hakikat Ehlibeyt kaynaklarında mevcuttur,ayrıca genel İslami kaynaklarda tevatüren sabittir.(1)Kerbela sahrası ilahi direniş için seçilmiş ilahi mekandır.Yüce Allah’ın emriyle Cebrail(A.S) Kerbela toprağını Resulallah(saav) efendimize getirdi ve ileride vuku bulacak İlahi Kerbela direnişini ayrıntılarıyla Resulallah efendimize bildirdi.(2)
Bu özellik Kerbela’dan başka hiçbir mekana nasib olmamıştır.
Kerbela mekanının ilahi sırrına atfen son olarak,Yedi Hidayet imanının birbirine yakın yerlerde aynı bölgede medfun bulunduğunu ve son Hidayet İmamı Mehdi AF’ın yine aynı bölgede Semerrada gayba çekildiğini işaret etmek isteriz,daha fazlası var ama bu kadarıyla iktifa ediyoruz.(3)
Seyyidi şüheda şahı Kerbela Mevla İmam Hüseyin As’ma gelince,her şeyden önce herkezin iyi bilmesi gereken çok önemli bir husus vardır.
Hüseyin as;”Hakkın ilahi iradesiyle hareket eden,masum,Hak hidayet imamıdır”
O halde,Kerbela ve Aşura kıyamının ne demek olduğunu idrak etmek için;öncellikle Hakkın,ilahi iradenin,Hak hidayetin,masumiyetin ve Hak imametin ne demek olduğunu “İDRAK”etmek gerekir.Dikkat ediniz.! Bilmek demiyoruz bilakis “İDRAK ETMEK” diyoruz.Zira;”İlmi öğrenip rivayet edenler çok olur ama,”İdrak edenler”az bulunur,gerçek ilim sahipleri ise idrak edenlerdir.(Mevla Ali as)(4)
Bu önemli hakikat sebebiyle;birtek Aşura kıyamını anlamak ve anlatabilmek için;Tevhid,Nübüvvet,Ahiret,imamet,Adalet,Emribin maruf nehyi anil münker,Tevella ve Teberrayı, yani topyekün islam dininin tamamını anlamak ve anlatmak gerekir desek vallahi mübalağa olmaz..!Fakat bu kadarını yapmak için acizane takatimizde yok zaman,zemin imkanımızda yok..Şu halde;Şanlı Aşura kıyamının çok yönlü olduğu bellidir,bu mübarek kutsal ilahi direnişi her yönüyle anlatmaya asla güç yetiştiremeyeceğimiz meydandadır,bu durumda biz sadece bazı yönleri işaret etmekle yetineceğiz.
1-Hakkın ilahi iradesi
İslam kemale ermiş mükemmelen tamamlanmıştır.(5)Gadiri Hum’da yaşananlar ve imametin ilanı İslam dininin Kamil halinin olmazsa olmazıdır.(6)Rasulallah(saav) efendimizden sonra 12 Hak hidayet imamı vardır ve imamlar Ehlibeyti-itreti Rasulallahdan birbiri ardınca gelirler,Hak imamların ilk birincisi Ali ibni Ebi Talip as sonuncusu ise Mehdi AF’dır.(7)Vahiy ve Velayet asla birbirinden ayrılmaz.( 8 ) Ve Herkim kendi zamanının Hak Hidayet imamına itaat etmekten birazcık dahi olsa ayrılırsa cahiliyye ölümü üzere ölür..(9)Bu hükümler vahyin inananları mükellef tuttuğu kat’i farizalardır.Yüce Peygamberimiz önemle üzerinde durmuş,gereğinin yapılması için insanları ısrarla uyarmış,tembih etmiş emretmiştir.
Hak’islam dininde Tevhid-Nübüvvef ve imamet ayrılmaz bütündür.Vahy demek olan Kuran ve sünnet ile 12 Hak imam demek olan Ehlibeyti-itreti Rasulallah asla birbirinden ayrılmaz.Kim bu iki ağır emaneti birbirinden ayırmaya kalkışırsa dalalete sürüklenir. (10 ) Bunları İllahide Kur’anı Kerimde görmek isterim diyenlere KUR-ANI KERİM’İN Fatiha-i şerif yeterli delildir.”Hidayet imamı olmadan Vahdet olmaz ve vahdet olmadıkçada “iyyakenabudu ve iyyake nestain olmaz”.”Nimet verilenler bilinmeden,tanınmadan ve nimet verilenlerin izini takip etmeden sıratı müstakim bilinemez ve yaşanamaz.!İşin özü kısaca tastamam budur.(11)Kısaca aktardığımız bu önemli delillerle ortaya çıkan sonuç;İmam as’ların masum olduğu ve daima ilahi iradeye göre hareket ettiği hakikatidir.Şayet bu hakikatten zerre kadar tereddüt olsaydı Allah ve Rasülü Hidayet imamlarını Vahye mizan kılmazdı.Ve yine eğerki bu hakikatten zerre kadar tereddüt olsaydı;Allah ve Rasülü kesin hükümlerle,daimi olarak,istisnasız ve müstesnasız Hak imamlara itaat üzere olmayı inananlar üzerine Farz kılmazdı.
İlahi vahyin ilahi mizanı masum imamlar her zamanda ilahi iradeye göre hareket etmişler, daima Hak üzere bulunmuşlar asla Hak ve hakikatten sapmamışlardır.Malumdurki Mevla Hüseyin as’ on iki hidayet imamının üçüncüsüdür.Tıpkı diğer masum imamlar gibi Hüseyin as’mında ilahi iradenin dışında hareket etmesi mümkün değildir.Deliller ışığında anlıyoruz ki ; İmam Hüseyin As’mın Kufeye doğru yola çıkışı,Kerbela’da duruşu ilahi iradeye göredir.Masum imam as hem Aşure kıyamında hemde öncesinde asla ilahi iradenin dışında hareket etmemiştir.
Yorum