Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 752
2- Muhalifleri Sosyal Yönden Çökertmek Konumu: 2
Ehl-i Sünnet’in sahih kitaplarında yazdığı gibi eğer Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-ı Ve’l-Arz (a.s.), kadınların en üstünü ise; onun evlatları İmam Hasan ve İmam Hüseyin (a.s.)’lar, cennet gençlerinin efendileri ve Hz. Peygamber (s.a.v.)’in gülleri iseler;
tüm bunlara rağmen Ömer onlara ihanet edip onları küçük düşürüyorsa ve Ebubekir’e bi’ât etmedikleri takdirde evlerini yakacağına dair bağıırıp çağırıp yemin ediyorsa o zaman kimin İmam Ali b. Ebu Talip (a.s.)’a saygı ve sevgisi olabilir ki? Zaten sahabenin çoğu ona düşmandı.
Bildiğiniz gibi, Hz. Peygamber (s.a.v.)’den sonra muhalif grubun rehberi olmuş ve dünya malından elinde insanları kendine çekecek hiçbir şeyi ve sermayesi de kalmamıştı
.
Buharî, kendi sahih-inde şöyle nakleder: Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-ı Ve’l-Arz (a.s.), Ebubekir’den babasının mirasını istedi ve şöyle dedi: ‘’Allah Resulü bana, Allah’ın ona sunduğu Medine’deki Fedeği ve Hayber’deki humustan kalan mallardan bir şeyler verdi.’’
Ebubekir, Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-ı Ve’l-Arz (a.s.),a hiçbir şey vermek istemedi. Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-ı Ve’l-Arz (a.s.), Ebubekir’e kızdı ve dünyadan gidinceye dek asla onunla konuşmadı.
Hz. Peygamber (s.a.v.)’den sonra takriben 6 ay yaşadı. Vefat ettikleri zaman da İmam Ali (a.s.)’a onu geceleyin defnetmesini istedi. Ebubekir’e haber vermedi. Namazı da kendi kıldı. (Sahih-i Buharî cild. 5, sayfa. 82; Sahih-i Müslim, cild. 5, sayfa. 153.)
Evet Hâkim grup İmam Ali (a.s.)’ın ekonomik ve sosyal yönünden oldukça zayıflattı. İnsanların göznünden düşürdü. Müslüman halk kitleleri, Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-ı Ve’l-Arz (a.s.)’ın vefatından sonra artık ona saygı göstermiyordu. Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her Yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 752
2- Muhalifleri Sosyal Yönden Çökertmek Konumu: 2
Ehl-i Sünnet’in sahih kitaplarında yazdığı gibi eğer Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-ı Ve’l-Arz (a.s.), kadınların en üstünü ise; onun evlatları İmam Hasan ve İmam Hüseyin (a.s.)’lar, cennet gençlerinin efendileri ve Hz. Peygamber (s.a.v.)’in gülleri iseler;
tüm bunlara rağmen Ömer onlara ihanet edip onları küçük düşürüyorsa ve Ebubekir’e bi’ât etmedikleri takdirde evlerini yakacağına dair bağıırıp çağırıp yemin ediyorsa o zaman kimin İmam Ali b. Ebu Talip (a.s.)’a saygı ve sevgisi olabilir ki? Zaten sahabenin çoğu ona düşmandı.
Bildiğiniz gibi, Hz. Peygamber (s.a.v.)’den sonra muhalif grubun rehberi olmuş ve dünya malından elinde insanları kendine çekecek hiçbir şeyi ve sermayesi de kalmamıştı
.
Buharî, kendi sahih-inde şöyle nakleder: Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-ı Ve’l-Arz (a.s.), Ebubekir’den babasının mirasını istedi ve şöyle dedi: ‘’Allah Resulü bana, Allah’ın ona sunduğu Medine’deki Fedeği ve Hayber’deki humustan kalan mallardan bir şeyler verdi.’’
Ebubekir, Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-ı Ve’l-Arz (a.s.),a hiçbir şey vermek istemedi. Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-ı Ve’l-Arz (a.s.), Ebubekir’e kızdı ve dünyadan gidinceye dek asla onunla konuşmadı.
Hz. Peygamber (s.a.v.)’den sonra takriben 6 ay yaşadı. Vefat ettikleri zaman da İmam Ali (a.s.)’a onu geceleyin defnetmesini istedi. Ebubekir’e haber vermedi. Namazı da kendi kıldı. (Sahih-i Buharî cild. 5, sayfa. 82; Sahih-i Müslim, cild. 5, sayfa. 153.)
Evet Hâkim grup İmam Ali (a.s.)’ın ekonomik ve sosyal yönünden oldukça zayıflattı. İnsanların göznünden düşürdü. Müslüman halk kitleleri, Hz. Fatımat’ut Zehra Semavat-ı Ve’l-Arz (a.s.)’ın vefatından sonra artık ona saygı göstermiyordu. Yazan. imam Dikmen
Yorum