Ynt: Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura makalesi.
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 470
İkinci Delil konumu: 1
Kur’an’ın tahrif olmadığını bildiren hadislerden biri de Müslümanlar arasında mütevatir olarak nakledilen ‘’SAKALEYN’’ hadisi ile Hz. Peygamber (s.a.v.) Zamanında Kur’an’ın hatmolma konusunda yapıldığını gösteren kaynakların var olmasıdır. Bu konu ve meseleler hakkında da Hz. Resulullah (s.a.v.)’de şöyle buyurmaktadırlar:
‘’Ben aranızda iki değerli emanet bırakıyorum; biri hidayet ve nur dolu olan Allah’ın anayasası hüküm kuralları ve hükmü hukuk kanunlarıdır. Sizler ona sarılın ve amel ediniz. (Burda Kur’an hakkında birçok tavsiyelerde bulunmuşlardr.) Diğeri ise Benim (itretim) yani Ehl-i Beyt’indir.
Sizi Allah’a yemin veriyorum Ehl-i Beyt’imin haklarını koruyunuz. (Bu cümleyi üç kez tekrarlanmıştır.) ‘’Sünen-i Dârimi, cild. 2, sayfa. 431-432. Bu hadisin kaynağı fazla olduğundan burada zikredemiyoruz. Bkz: el-Gadir, Sekaleyn Hadisi bölümü.’’
Nakledilen bazı hadisler Resul-i Ekrem (s.a.v)'in zamanında Kur'an'ın hatmolunduğunu ispatlamaktadır. Şimdi bunlardan bazı örnekler verelim.
Resulullah (s.a.v), Abdullah b. Amr b. As'a Kur'an'ı yedi gecede veya üç günde hatmetmesini buyurdu. Halbuki o Kur'an'ı her gece hatmediyordu. Bu olay Ehl-i Sünnet hadis kitaplarında çok meşhurdur. (Sahih-i Buhari, c.3, s.151-152; Tefsir. İbn-i Kesir, c.4, s.49; Kenz-ul Ummal c.1, s.451)
Muhammed b. Ka'b el-Kurazi'den şöyle naklolunuyor: "Hz. Resulullah (s.a.v)'ın zamanında Kur'an'ı hatmedenlerin içinde İmam Ali b. Ebi Talib (a.s), Osman b. Affan ve Abdullah b. Mesud da vardı." (el-Cami-ul Ahkam-il Kur'an, c.1, s.58; Kenz-ul Ummal, c.2, s.374)
Biz Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmaları olarak daha önceki çalışmalarımızda bu gibi meselelere fazlasıyla değinmiş bu konu konumu hakkında ‘’Sakaleyn’’ hadisi ve ‘’El-Gadir-i Hum’’ bölümünde sayısız kaynak ve belgeleriyle sergilemiştik.
Resulullah (s.a.v) Saad b. Münzir'e Kur'an'ı üç merhalede okumasını emretti. (el-İtkan, c.1, s.72-104; Tefsir-i İbn-i Kesir, c.4, s.49; Feth-ul Bari, c.9, s.49; Muhazirat Rağib, c.2, cüz.4, s,436; Mecma-uz Zevaid, c.7, s.171) Yazan. imam Dikmen
Her gün aşura! Her yer Kerbela.
Kuran ve Ehl-i Beyt araşt. aşura özel makalesi.
Hz. Adem ( a.s. )'ın Varisi
İmam Hüseyin (a.s.): 470
İkinci Delil konumu: 1
Kur’an’ın tahrif olmadığını bildiren hadislerden biri de Müslümanlar arasında mütevatir olarak nakledilen ‘’SAKALEYN’’ hadisi ile Hz. Peygamber (s.a.v.) Zamanında Kur’an’ın hatmolma konusunda yapıldığını gösteren kaynakların var olmasıdır. Bu konu ve meseleler hakkında da Hz. Resulullah (s.a.v.)’de şöyle buyurmaktadırlar:
‘’Ben aranızda iki değerli emanet bırakıyorum; biri hidayet ve nur dolu olan Allah’ın anayasası hüküm kuralları ve hükmü hukuk kanunlarıdır. Sizler ona sarılın ve amel ediniz. (Burda Kur’an hakkında birçok tavsiyelerde bulunmuşlardr.) Diğeri ise Benim (itretim) yani Ehl-i Beyt’indir.
Sizi Allah’a yemin veriyorum Ehl-i Beyt’imin haklarını koruyunuz. (Bu cümleyi üç kez tekrarlanmıştır.) ‘’Sünen-i Dârimi, cild. 2, sayfa. 431-432. Bu hadisin kaynağı fazla olduğundan burada zikredemiyoruz. Bkz: el-Gadir, Sekaleyn Hadisi bölümü.’’
Nakledilen bazı hadisler Resul-i Ekrem (s.a.v)'in zamanında Kur'an'ın hatmolunduğunu ispatlamaktadır. Şimdi bunlardan bazı örnekler verelim.
Resulullah (s.a.v), Abdullah b. Amr b. As'a Kur'an'ı yedi gecede veya üç günde hatmetmesini buyurdu. Halbuki o Kur'an'ı her gece hatmediyordu. Bu olay Ehl-i Sünnet hadis kitaplarında çok meşhurdur. (Sahih-i Buhari, c.3, s.151-152; Tefsir. İbn-i Kesir, c.4, s.49; Kenz-ul Ummal c.1, s.451)
Muhammed b. Ka'b el-Kurazi'den şöyle naklolunuyor: "Hz. Resulullah (s.a.v)'ın zamanında Kur'an'ı hatmedenlerin içinde İmam Ali b. Ebi Talib (a.s), Osman b. Affan ve Abdullah b. Mesud da vardı." (el-Cami-ul Ahkam-il Kur'an, c.1, s.58; Kenz-ul Ummal, c.2, s.374)
Biz Kuran ve Ehl-i Beyt araştırmaları olarak daha önceki çalışmalarımızda bu gibi meselelere fazlasıyla değinmiş bu konu konumu hakkında ‘’Sakaleyn’’ hadisi ve ‘’El-Gadir-i Hum’’ bölümünde sayısız kaynak ve belgeleriyle sergilemiştik.
Resulullah (s.a.v) Saad b. Münzir'e Kur'an'ı üç merhalede okumasını emretti. (el-İtkan, c.1, s.72-104; Tefsir-i İbn-i Kesir, c.4, s.49; Feth-ul Bari, c.9, s.49; Muhazirat Rağib, c.2, cüz.4, s,436; Mecma-uz Zevaid, c.7, s.171) Yazan. imam Dikmen
Yorum