Ruh kelimesinin Etimolojisi
1. vahiy
"(Allah), emrinden olan ruhu kullarindan diledigine indirir" (mümin 15) "Melekleri, kullarindan diledigine, emrinden olan ruh ile indirir" (nahl 2) gibi ayetlerde ibn abbasin görüsüne göre "ruh" vahiy manasinda kullanilmistir.
vahiy, ruhtur. hayatin ta kendisidir. insanlik hakiki hayata onunla ermistir. vahyin soluklarindan mahrum kavim ve milletler ruhsuz cest gibidir. onun icindir ki Kuran-i kerim'de "ey iman edenler, hayat bulabilmeniz icin Allah ve Resulünün davetine icabet edin!" (enfal 24) buyurmustur. denilmektedir.
..........
2. Nübüvvet
yukarida zikrettigimiz ayetlerden nübüvvet manasini da anlayanlar olmustur. zaten nübüvvetle vahiy birbirilye sebep-netice münasebeti icindedir.
.........
3. Kuran
Ruh'a, kuran manasini verenler de vardir. cünkü o, bütün beseriyete hayat kaynagidir.
.........
4. Ferah ve sürur
Ruhi melekelerin calistigi ve ruhaniyatin hakim oldugu yerde daima manevi bir sevinc ve sürur vardir. bu acidandir ki, ruha bu mana da verilmistir.
...........
5. Cibril
Kuran-i kerimin bazi ayetlerinde cibril manasinda kullanilmistir. "biz onu Ruhul Kudul ile teyit ettik" (bakara 87) ayetindeki ruhul kudus ittifakla cibrildir (a.s)
..........
6. Ruh
bu kelimenin bir manasi da kendi adina izafe ile anilan bazi varliklardir. yani insan, cin, melek cinsi gibi bir de cenab-i hakkin yarattigi bazi varliklar mevcuttur ki onlarin adi da "Ruh"tur.
...............
7. Mesih
Ruh kelimesi bazi ayetlerde Hz. isa'ya (a.s) izafe edilmistir. "Allahtan bir ruh" (nisa 171) ayetinde ruh, Hz. isa (a.s) manasinadir.
..........
8. Nefis, can
Ruh denilince akla ilk gelen mana cesede can veren, onu hayattar kilan güctür
1. vahiy
"(Allah), emrinden olan ruhu kullarindan diledigine indirir" (mümin 15) "Melekleri, kullarindan diledigine, emrinden olan ruh ile indirir" (nahl 2) gibi ayetlerde ibn abbasin görüsüne göre "ruh" vahiy manasinda kullanilmistir.
vahiy, ruhtur. hayatin ta kendisidir. insanlik hakiki hayata onunla ermistir. vahyin soluklarindan mahrum kavim ve milletler ruhsuz cest gibidir. onun icindir ki Kuran-i kerim'de "ey iman edenler, hayat bulabilmeniz icin Allah ve Resulünün davetine icabet edin!" (enfal 24) buyurmustur. denilmektedir.
..........
2. Nübüvvet
yukarida zikrettigimiz ayetlerden nübüvvet manasini da anlayanlar olmustur. zaten nübüvvetle vahiy birbirilye sebep-netice münasebeti icindedir.
.........
3. Kuran
Ruh'a, kuran manasini verenler de vardir. cünkü o, bütün beseriyete hayat kaynagidir.
.........
4. Ferah ve sürur
Ruhi melekelerin calistigi ve ruhaniyatin hakim oldugu yerde daima manevi bir sevinc ve sürur vardir. bu acidandir ki, ruha bu mana da verilmistir.
...........
5. Cibril
Kuran-i kerimin bazi ayetlerinde cibril manasinda kullanilmistir. "biz onu Ruhul Kudul ile teyit ettik" (bakara 87) ayetindeki ruhul kudus ittifakla cibrildir (a.s)
..........
6. Ruh
bu kelimenin bir manasi da kendi adina izafe ile anilan bazi varliklardir. yani insan, cin, melek cinsi gibi bir de cenab-i hakkin yarattigi bazi varliklar mevcuttur ki onlarin adi da "Ruh"tur.
...............
7. Mesih
Ruh kelimesi bazi ayetlerde Hz. isa'ya (a.s) izafe edilmistir. "Allahtan bir ruh" (nisa 171) ayetinde ruh, Hz. isa (a.s) manasinadir.
..........
8. Nefis, can
Ruh denilince akla ilk gelen mana cesede can veren, onu hayattar kilan güctür
Yorum