Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #91
    Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

    [quote author=hacı link=topic=9459.msg66017#msg66017 date=1261324684]
    Elmeedin kardeş bir önyargı ile konuşuyorsun.Oda şu.

    ezeli olan bir şey değişikliye uğrayamaz.
    Bu önyargının doğruluğunu ispatlar mısın.
    [/quote]

    ön yargı yok kardeşim, ama galiba siz anlamıyorsunuz ve ya anlayamıyorsunuz. eğer bir şey yaratılmamışsa ve ya yaranmamışsa yani ezeli ise o şey değişikliğe uğrayamaz. dediğim gibi ateistlerin Hubble karşı çıkmasının nedeni de sadece bu idi, çünkü Hubble evrenin genişlediğini idda ediyordu. istiyorsanız bi araştırın ateistlerin neden Hubble karşı çıkdığını

    Yorum


      #92
      Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

      ön yargı yok kardeşim, ama galiba siz anlamıyorsunuz ve ya anlayamıyorsunuz. eğer bir şey yaratılmamışsa ve ya yaranmamışsa yani ezeli ise o şey değişikliğe uğrayamaz. dediğim gibi ateistlerin Hubble karşı çıkmasının nedeni de sadece bu idi, çünkü Hubble evrenin genişlediğini idda ediyordu. istiyorsanız bi araştırın ateistlerin neden Hubble karşı çıkdığını
      Bırak ateist olmayı,bilime inanan her insan var olan bilgiler doğrultusunda evrenin genişlediğini kabul eder.Ateislerin de aksini düşündüklerine hiç rastlamadım.Kimmiş bu ateistler.
      Materyalistler sebepsiz hiçbir şeyin vucuda gelmeyeceğini söylerler Fakat nasıl olurda madde ve enerjinin kendiliğinde vucuda geldiğini kabul edebilirler
      Burada bir ön koşul var.Madde ve enerjinin kendiliğinden meydana geldiğini söylemedim.Madde hep vardır dedim.Maddenin diğer bir özelliğide değişim ve dönüşüm geçirdiğidir.Neden maddenin var olduğunu bilmiyoruz.Ama yok olmadığını biliyoruz.O yüzdende öncesiz olduğunu söylüyoruz.

      Hiçbir şeyin sebepsiz meydana gelemeyeceği ön koşulunu savunanlar siz teistlersiniz.Biz değiliz.Bu ön koşula dayanarak evrenin sebepsiz olamayacağını bir yaratıcının bulunması gerektiğini savunan da yine sizsiniz.

      Bende bu durumda şunu sordum.Madem hiç bir şey nedensiz olmaz,evrende nedensiz değildir.Evreni yaratan Tanrı-Allah'tır,
      o halde ''hiç bir şey kendiliğinden var olmaz '' ön koşulu gereği Allahı yaratan kimdir?
      Öyle ya madem elimizde ''Hiç bir şey kendiliğinden olamaz'' ön koşulu var ve bunu doğru kabul ediyoruz, o halde Allahı kimin yarattığı sorusunun cevabını vermeniz gerekir.

      Eğer Allah'ın bir yaratıcısı olamaz diyorsanız,O halde ''Hiç bir şey nedensiz olamaz'' ön koşulu yanlış demektir.Eğer bu ön koşul yanlış ise o zaman da ''Hiç bir şey nedensiz olmaz sözünün =koşulunuz '' doğru değil demektir.Doğru olmayan bir ön koşuldan yola çıkarak,sonuçta bir yaratıcının var olduğunu savunamazsınız.

      Ya o,yada diğeri bana farketmez.Siz ne diyorsunuz.

      Yorum


        #93
        Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

        Eğer Allahı bir yaratan var der isek ozaman onu yaratan kim o yaratıcı yı kim yarattı ötekisini kim diye sorarmamız gerekir buda sonu gelmez bir yığına dönüşür Bunun içindir ki Yaratanın tek ve hiçbirşeye bağlı olmaması gerekir öyle yüce olmalı ki onun yüceliğini bizler kavramamalıyız(o sonsuz olduğundan sınırlı bir varlık Allahı yeterince kavrayamaz) ki kainata baktığımızda bunu görüyoruz bazen en ufak bir canlıya bazen göremediğimiz evrenlerin var olduğunun haberini alarak ne kadar yüce ve münezzeh bir yaratıcı olduğunu (idrak edebildiğimiz kadarı ile) kavrayabiliriz aslında

        hiç bir şey nedensiz olmaz nedenlerin var olma nedenide Allahtır dolayısı ile Allah hiçbirşeye bağlı değildir ama herşey Allaha bağlıdır Allah haydır hayat veren oluşturanran yoktan var edendir

        Allah
        ilk illettir ve gayesi kendinde mevcut olan bir varlıktır O yaratılmamıştır zaten vardı O kendi cevheri ile mevcuttur yani vacibulvücuttur Bundan dolayı evveli ve ahiri yoktur Namütenahidir İnsan ise mütenahidir bundan dolayı Allah c.c nin kudretini yüceliğini layıkıyla idrak edemez

        Allah mevcut olmamışolsaydı biz insanları ve bu kainatı kim yaratabilirdi Allah mevcutolmamış olsaydı mevcudatın anlamı kalmazdı İnsanların dünyaya gelişi maksatsız gidişleri anlamsız olurdu

        İnsanın fıtrartında bir yaratıcıya sığınmak vardır bu fıtratta Allah tarafından insanlara bahşedilmiştir İnsan kendinden üstün güçlü birine muhtaçolduğunu özelliklede güç duruma düştüğünde iliklerine kadar hisseder kabul etmese dahi böylebir yaratıcıyı kendisi var etmekister ki bu nedenle Allahı kavrayamayanlar kendilerine başka tanrılar edinmiştir Ama onlar yaratıcı olmaz insan klendi elleriyle var ettiğini yaratıcı kabul etmez ama onu acizliğinden ve gerçek yaratıcıyı kavrayamadığından dolayı kutsallaştırı bu durumda her insanın bir Allha ihtiyaç duyduğunu gösterir eğer Allah olmamış olsaydı teistlerin değil de ateistlerin çoğunluk olması gerekirdi sizin dediğiniz doğru ise milyarlarca insanın (ki bunların arasında en cahilinden en ailimine en fakirinden en zenginine her tabakadan kişyi bulabilirsiniz) aynı yanlışa duçar olması hengi nedene bağlanabilnir bunu hangimantık kabul edebilir???




        "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
        "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

        Yorum


          #94
          Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

          Allah hakkında ne dediler;

          BUDDA (m.ö571) Allaha inanmış hint filozofudurÖna göre Allah dan sudur eden tekbir zerre kainatı vucuda getirmeye kafidir. Bu itibarla kainat Halikin fışkırmasından ibarettir Halik ya halk ettiği şeyde mündemiçtir veya eserin haricindedir Halik su toprak ateş hava v.s. gibi şeylere inkılap edebilir Halbuki bunların hepsi aynıdır Hepsinin aslı ilahidir Zira ilk sebep uluhiyettir ....

          Tababetin kurucusu sayılan Hypocrate (m.ö460) göre Allah vardır hastalara şifa veren Allahtır hekim ve ilaç birer sebeptir

          Xenophane (m.ö430) vahdaniyet nazariyesiniilk defa ortaya atan filozoftur. Ona göre maddi alem bu şelik ve hareketi kazanabilmekiçin bir failister Bu fail iradeli vemuhtar olmalıdır Bu taktirde hilkatin haricinde büyük bir mahluka ihtiyaç vardır Fakat hilkatin harici neresidir Zihin öyle bir yer aramakla mabudun ilahi şanına layık olmayan bir mekan tayin etmek zaruretindee kalır Halikise mekandan münezzeh olmalıdır Her yerde hazır ve nazır olmalı Aksi hakde kibriya sıfatının manası kalmazÖyle ise Allah hilkatte mündemiçtir Allah birdir müteadditolmuş olsa idi Allahın sıfatına halel gelirdi

          Müteaddit olsa bile içlerinden en fazla kudret sahibi olanın en büyük mabud olması gerekir Mevcudat Allahın bir tecellisidir


          Sokrat (m.ö 469) Alemde hilkat dediğimiz değişen bir eser ile tabiatın haricinde olmayan bir fail vardır ve o failAllahtır Allah herşeyi bir hayır için yaratmıştır Alemdeki bu değişiklik bir gaye ve kemale ermekiçindir

          Aristo(m.ö384)
          Hareket eden bir alem ve o alemi hareket ettiren fakat kendisi hareket etmeyen bir varlık vardırki o Allahtır Varlık mükemmele erişmek için sürekli değişmektedir Allah ise akildir mükemmeldir

          Ciceron (m.ö104)
          Allah fikri fıtriolarak insanlarda mevcuttur Bütün iptidai kavimlerin Allah hakkında kendilerine mahsus bir fikri vardır Dogmatik olarak Allah fikrinin insan ruhunda mevcut oluşu Allahın varlığına kafi bir delil sayılmalıdır.

          Seneque(m.s 2-66)Allah vardır ahirette vardır Hayat bir imtihandır herşey Allahın takdirine göre cereyan eder

          Marc Orel (m.s121) Allah vardır Ceset fani ruh ise ebedidir Ahiret dünya nizamını temin için ahlaki meyyide mahiyetindendir

          Bacon (m.s1560) Az ilim bizi Allahtan uzaklaştırı çook ilim ise Allaha yakınlaştırı felsefi bir mevzu olarakjAllaha inamak ile iktifa etmeli. Allahın ne olduğunun taktirini de ilahiyata terk etmelidir

          Locke(m.s1626) Allahın varlığını hislerimizle anlarız Allahı inkar edenler bile Allahın varlığını hissederlşer Alemdeki namütenahi buutlar Allahın sonsuzluğunu gösterir Dinin gayesi ahlaktır ahlak ise başkalarıonın saadetiniistemektir

          Descartes(m.s1596)
          Allah bir cevherdir kendi kendinemevcut olandır vucudu için başka birşeye ihtiyacı olmayan bir cevherdir Her ne kadar madde ve ruhda birer cevher iselerde bunlar namütenahi olan Allah cevherine tabidirler Allah illet ve gayesikendinden olan cevherdir


          .......
          "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
          "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

          Yorum


            #95
            Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

            Bunun içindir ki Yaratanın tek ve hiçbirşeye bağlı olmaması gerekir öyle yüce olmalı ki onun yüceliğini bizler kavramamalıyız(o sonsuz olduğundan sınırlı bir varlık Allahı yeterince kavrayamaz)
            Allahı kavrayamayız diyorsun kısaca.

            O halde sen Allahı nasıl kavradın ki ''Allah Vardır'' diyebiliyorsun.

            Kendi kurduğun tümce,kendi ön kabülün,kendi çelişkin...

            selamlar.

            Yorum


              #96
              Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

              Trigonometriden anlamayan birisi trigonometriyi inkar mı etmesi gerekiyor. Trigonometriyi anlayıpta kendisine böyle bir bilimin var olduğunu söyleyenlere inanması gerekiyor. İşte o da öyle bir şey.
              Aklı başında milyarlarca deha Tanrının varlığına şahitlik ederken, sizin gibi kafası sulanmışların modası geçmiş tarzları ile Allahı inkar etmesinin bir anlamı yoktur.
              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

              Yorum


                #97
                Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

                Kur Anda Allah bir şeyin olmasını arzu ederse ona yalnız "ol" der ve oda olu verir buyuruyor

                etrafınıza bakın kainatın büyüklüğünü içindeki varlıkları ki bizler çoğunu bilmiyoruz nasıllar neler var neler yok henüz bunların bilgilerini elde etmeiş değiliz ama okadar uzağa gitmeye gerek yok beni en çok şaşırtan kışın gelmesiyle sararıp solan bir nevi ölen tabiat baharın gelmesiyle canlanıyor her tarafa hayat saçıyor bunu benim aklım almıyor aklım almadığından yalnızca Rabbime hayran olabiliyorum bu ne muaazam bir döngüdür böyle ve bu muaazam döngü Rabbimizin Merhametini ve yüceliğini gösteren en basit en açık örneklerden biridir olağan bir süreçolduğundan gayet normal hatta basit bulduğumuz bu düzen aslında muhteşem bir olaydır ve biz bu muhteşem olaylardan yalnızca bir bölümünü biliyoruz bilmediklerimiz çok daha fazladır

                Düşünün Allah bir su parçasından insan meydana getiriyor bunu kim yapabilmiş halbuki bize göre alışılmış bir olay olduğundan son derece basit geliyor Halbuki hiçde göründüğü gibi basit bir durum değil

                İşte Rabbimiz bu yüzden bizim tahayyül edemeyeceğimiz kadar yüce ve münezzehtir güç ve kudret sahibidir

                Sınırsızdır gücünün bir sonu yoktur

                Bizler ise yaratılmış ve sınırlandırılmışız Düşünün bilim adamları normal bir kişinin beynini %3 nü kullandığını söylüyor geri kalan kımını tamamlayan değil yarılayan bile yok ki kişi beynini %100 dahi kullansa Yinede Allahın azametini kavrayamaz Yalnızca Ne büyüksün YaRab diyebilir Herşey Onun şanındandır aklımızı almadı kavrayamadığımız Yerler vardır oyüzdendir biz Allahı layıkıyla tasavvur edemeyiz edemediğimiz yerler bizim acziyetimizdendir ki olması gerekende budur (bana göre) Ama bu acizliğim Allahın bütün kudretini bütün yatakkıklarını kavramayacağım anlamına gelmiyor kavrayabildiklerim Karşısında Elhamdulillah Kavrayamadıklarım Karşısında SUBHANALLAH diyorum

                Hz Ali ye bir gün Ya Alia.s ASllah görünmüyor biz nasılda görmedğimiz bir varlığa işman edebiliriz ki diye sorduğunda İmama.s Ben görmediğim Allaha iman etmem buyurmuş


                Evet Allahı "yeterince" kavramaya muktedir değiliz amaRabbim sunduğu Ayetlerle onun yüceliğini kudretini ve varlığını kavrayabilmemiz sayısız örnekler göndermiştir Bunlardan biride akıldır

                Ve Allah akıl sahipleri için örnekler vardır buyuruyor

                Çok uzaklarda değil işte kıs geldi tabiatı yanınınzda yakınınızda ki ağaçları çiçekleri bir inceleyin muhakkaki sizide düşünmeye itecek bir potansiyel oluşacaktır (Umudum Allah'a)
                "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
                "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

                Yorum


                  #98
                  Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

                  Bide şunu söylemeliyim ki sayın hacı yazılanların beyan edilenlerin ortada verilmiş bir kısmını alıyorsunuz öncesini yada sonrasını düşünmeden dikkat ettiyseniz yazını devamında idrakedbildiğimizkadarı ileAllahı kavrayabiliriz demişim Allahı tam anlamıyla kavrayamamyız diye birşey yazmadım

                  Siizn gibler kurandada islamın hükümlerinde de aynı şeyi yapıyor

                  neymiş efendim kadını dövün diyo kuranda

                  sonrada insanları islama kurana kaşı cephe almalarını sağlıyo

                  Ayetin öncesini ve sonrasını kuranın bir tefsirini okusa Allah insanlara nekadar da merhametli ne durumda nasıl davranmasını nekadarda güzel anlatmış diye Rabbe şükranlık duyacak ama yoook ki böylebir düşünce

                  Amacınızyanlızca eleştirmek hata bulayımda sıkıştırayım
                  eğer amacınız öğrenmek olsaydı bunca yazılanlardan sonra düşünür ve Allahın varlığının delillerini ayetlerini sormaya araştımaya başlardınız

                  Rabbim isteyin vereyim buyuruyo siz iman etmek istemedikten sonra bu gerçekleşmeyecektir

                  Rabbimı slah
                  eylesin
                  "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
                  "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

                  Yorum


                    #99
                    Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

                    http://www.velayet.com/index.php?topic=10830.0

                    bunca akıl almaz bir sistem tesadüfler sonucu meydana gelmesi imkansız
                    işte allahu tealanın kudreti benzersiz ilmi...
                    rabbime onu tanıyan bir akıl onu seven bir kalp verdiği için ne kadar şükretsem azdır...
                    "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                    Yorum


                      Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

                      önderen: Mehmet UFUKALP
                      Trigonometriden anlamayan birisi trigonometriyi inkar mı etmesi gerekiyor. Trigonometriyi anlayıpta kendisine böyle bir bilimin var olduğunu söyleyenlere inanması gerekiyor. İşte o da öyle bir şey.
                      Yok öyle değil.
                      Trinogometri ile bir takım hesaplar yapıp bunların doğruluğu yada yanlışlığı üzerine yorumlar yapabilirsiniz.Yani trinogometri vardır.
                      Allah için bu söylenemez.Sende varlığını doğrudan ispatlayamadığın için böyle dolaylı yollardan otu,botu göstererek ispatlamaya çalışıyorsun.Senin deyiminle''kafan sulanmış'';D,o yüzden inanıyor olabilirsin.
                      Ama sadece inanç,ispat yok.Olamazda,Daha hiçbirinizde böyle bir ispatı yapamadı.

                      Gönderen: BEYZA
                      Kur Anda Allah bir şeyin olmasını arzu ederse ona yalnız "ol" der ve oda olu verir buyuruyor
                      -Ol demekle oluyorsa neden Adem babayı yaratmak için o kadar çamurla,heykel yapımıyla,üflemeyle uğraşmış ilahınız.
                      -Ol demekle oluyorsa neden dünya için dört gün,koca evrenle de iki gün uğraşmış,
                      ol deyince oluversey di ya.Varmı bir cevabın.

                      Düşünün Allah bir su parçasından insan meydana getiriyor bunu kim yapabilmiş
                      İddianız güzelde bu işi yapanın bir tasarımcı olduğunu nerden biliyorsun?İspat var mı?

                      İşte Rabbimiz bu yüzden bizim tahayyül edemeyeceğimiz kadar yüce ve münezzehtir güç ve kudret sahibidir
                      İspat edilemeyen bir önyargı daha...

                      Çok uzaklarda değil işte kıs geldi tabiatı yanınınzda yakınınızda ki ağaçları çiçekleri bir inceleyin muhakkaki sizide düşünmeye itecek bir potansiyel oluşacaktır (Umudum Allah'a)
                      Mevsimleri yapan Allah mı? Canlılarda ki değişime ben ''Evrim'' diyorum.

                      Eğer bir tasarımcı olsaydı mevsimlere gerek kalmazdı.Dünyada en ideal sıcaklığı sağlardı?Oysa durum öyle değil.

                      Bide şunu söylemeliyim ki sayın hacı yazılanların beyan edilenlerin ortada verilmiş bir kısmını alıyorsunuz öncesini yada sonrasını düşünmeden dikkat ettiyseniz yazını devamında idrakedbildiğimizkadarı ileAllahı kavrayabiliriz demişim Allahı tam anlamıyla kavrayamamyız diye birşey yazmadım
                      Dediğiniz gibi olsun.Diyelimki ben işime gelen alıntıyı yaptım,pekiyi alıntınızı çarpıttım mı?Ekleme yada tahrif mi ettim?

                      Madem Allah akılla kavranır diyorsun,bende kavranamaz diyorum.Siz kavrandığını iddia ettiğinize göre buyrun iddianızı bana ispat edin.Allah'ı akılla nasıl kavradığınızı izah edin.

                      Amacınızyanlızca eleştirmek hata bulayımda sıkıştırayım
                      eğer amacınız öğrenmek olsaydı bunca yazılanlardan sonra düşünür ve Allahın varlığının delillerini ayetlerini sormaya araştımaya başlardınız
                      Benden çok şey biliyorsan,senden öğrenirim.Ama az şey biliyorsan akıl verme?Tezini savun.
                      Selamlar.

                      Yorum


                        Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

                        siz görmediğiniz duymadığınız birşeyin varlığını inkar edemezsiniz sayın hacı görünmüyor duyulmuyor dokunulmuyor diye var olan birşey reddeilemez öyle olsaydı akıl ruh duyamadığımız sessler göremediğimiz varlıklar varlığı kabul edilen ama görülemeyen herşleyi de reddtmemiz gerekirdi

                        Siz ruhunuzun varlığını neye bağlıyorsunuz bilim ruhu nasıl açıklıyor yahut akılınızı gösteremediğiniz göremediğiniz bir şeyi nasıl kabul ediyorsunuz

                        Ben sizin aklınızı da ruhunuzuda göremiyorum ama bunlara sahip olduğunuzu biliyorum siz ise varlığı şüphesiz olan yaratıcıyı kabul etmiyorsunuz şunu bilinki sizin ve sizin gibi düşünenlerin Allahı kabul etmemesi yaratıcının olmadığı anlamına gelmez

                        Herşeyin bilimle açıklanması somut halde olması düşünülemez yahut da somut olmayanların var olmadığını söylemek doğru olmaz

                        Allah birşeyi istediğinde ona yalnızca ol demesi yeterlidir evet bu böyledir ama Allah c.c. akıl sahiplerinin iman etmesi mutmain olması için bu oluşları belli sebeplere bağlamıştır Ben bunları açıklayacak ilme sahip değilim ama açıklayan size burda örneklerini adreslerini veren kardeşlerimiz oldu Muhakkak ki herşeyin bir sebebi vardır Allah sebepleri akıl sahipleri için yaratandır Ama O c.c sebepsiz var olmuştur

                        Siz ister inanın yahıut da inanmayın size yeterince kaynak sunuldu örnekler ispatlar verildi siz iman etmek istemediniz istemiyorsunuz

                        yanılmıyorsam Emine Şenlikoğlu'nun çok güzel bir sözü var
                        ALLAH VARDIR VARI İSPATA NE GEREK VAR!!!



                        "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
                        "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

                        Yorum


                          Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

                          siz görmediğiniz duymadığınız birşeyin varlığını inkar edemezsiniz sayın hacı görünmüyor duyulmuyor dokunulmuyor diye var olan birşey reddeilemez öyle olsaydı akıl ruh duyamadığımız sessler göremediğimiz varlıklar varlığı kabul edilen ama görülemeyen herşleyi de reddtmemiz gerekirdi

                          Siz ruhunuzun varlığını neye bağlıyorsunuz bilim ruhu nasıl açıklıyor yahut akılınızı gösteremediğiniz göremediğiniz bir şeyi nasıl kabul ediyorsunuz
                          Görmediğimiz,duymadığımız bir takım şeyler diyorsunuz.
                          Ancak bunların var olduklarını yine ispat edebiliyoruz.Akıl gibi,sevgi gibi,yada elektrik gibi.
                          Tekrar ediyorum.Bunların var olduğunu ispatlayabiliyoruz.Bu saydıklarımı''Allah'' ile aynı kefeye koymayın.Çünkü Allah bu saydıklarım gibi ispat edilemiyor.

                          Ruh nedir?Tanımlayabilir misin?Bu sorunun cevabını verirsen bende bilimin bu konudaki görüşünü size anlatabilirim.
                          Ruh vardır dediğinize göre herhalde tanımını yapabilirsiniz?Yenir mi?İçilir mi? kaç kilodur vs.gibi özelliklerini yazarsanız daha iyi olur.Konuyu anlamış oluruz.

                          Herşeyin bilimle açıklanması somut halde olması düşünülemez yahut da somut olmayanların var olmadığını söylemek doğru olmaz
                          Bilim var olduğu ispatlanamayan her olguyu ''Yok'' farzeder.

                          Maya takvimine göre 2012'de kıyamet kopacak.Siz bu kehaneti doğru kabul edip hayatınızı ona göremi yönlendiriyorsunuz?Yoksa bu kehaneti saçma bulup, ''Yok'' muş gibi mi hareket edersiniz?
                          Biliminde mantığı budur?Konuyu inceler deney ve gözlemlerle bir şey bulamazsa ''O şey Yoktur'' der.

                          Muhakkak ki herşeyin bir sebebi vardır Allah sebepleri akıl sahipleri için yaratandır Ama O c.c sebepsiz var olmuştur
                          Aynı çelişki,aynı çifte standart...
                          1-Herşeyin sebei vardır.
                          2-Allahın sebebi yoktur.

                          Bu iki öncül birbiriyle çelişiyor.

                          GÖRMÜYOR MUSUN?

                          Yorum


                            Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

                            Aklın ve sevginin yada nefretin varlığını nasıl ispat edebiliyorsunuz açıklarsanız sevinrim

                            Ruhun tanımını bana sorduğunuza göre ruhun varlığına inanmadığınızı mı anlamalıyım

                            Bilimin kabul ettiği ama yanıldığı yahut kabul etmediği ama bu görüşündede yanıldığının örneklerine şahit olmuşsunuzdur ki bunlara arkadaşlar değin di buna rağmen bilimin her dediğine tam anlamıyla güvenilir mi??

                            "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
                            "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

                            Yorum


                              Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

                              Varlığı ispat eser ve tesir olguları ile mümkündür. Ama yokluğu ispat etmek muhaldir, imkansızdır. İnananların, mesela şu mesaji mutlaka birisinin yazdığını bildikleri gibi kainatıda bir var edenin olduğuna inanmaları şeklinde kıyasla meseleye bakmaları onların akıl ve mantıkları için yeterli bir delildir.

                              Peki Hacı efendi, siz kainatın milyonlarca ışık yılı genişliğinde her noktayı gezip dolaştıktan sonra orada Tanrıyı görmediğinizi mi iddia ediyorsunuz. Tipik bir örnek vardır. Deniz kızınının var olduğunu söyleyen dünyada bir tek deniz kızı bulup getirdi mi iddiasını ispata yeter. Ancak deniz kızının olmadığını söyleyen bütün okyanusları dolaşıp hiç birinde görmediğini ispat etmesi gerekir, kendini akıllı mı sanıyorsun hajı.
                              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                              Yorum


                                Ynt: NEDEN BILIM YARADANIN VAR OLUSUNU (ALLAH u Tealayi) ANLATMAMYIOR ?

                                Ruhu bu alemin yasa ve düsünce tarzi ile bilemeyiz. ancak iyi bir örnekte ona yaklasim saglaybiliriz. insani TV alicisina benzeterek inceleyebiliriz:

                                insan bedeni: TV alicisi
                                insan gönlü: Anten teskilati
                                Beyin: alicinin kompitür sistemleri
                                insanin ruhu: TV dalgalari
                                insanin tümü: ekrandaki görüntü
                                ilahi irade: merkez stüdyosu
                                kisilik ve cüzi irade: ekranin ayarlanmasi. bazi ekranlar anteni bozuk (kalbi mühürlü) cizgilerden baska bir sey göstermez. ayari düzgün, anteni yönlenmis kimselerin ekraninda birbirinden güzel sahneler seyredilir.

                                Burada önemli olan ruhun yerine anlayis ve yaklasim saglamaktir. TV'de oldugu gibi ruh bir ucundan (tanrisal yönüyle) merkez stüdyoyu temsil eder -verici dalgalar- fakat stüdyo degildir. cünkü diger ucundan alici ile baglantilidir. kuran emrinde de, ruh emr aleminden kudreti ilahiyi temsil eden bir yansimadir, bir intikaldir.

                                TV'deki ekranin, oynayan görüntüyü kendi sanmasi ne kadar abesse, insanin kendi vücuduna bakip her yönünün bedenden ibaret sanmasi o kadar abestir.

                                Bir önemli soru hayvan ve bitkilerin ruhu olup olmadigi, varsa, insandan farkidir.

                                her varlik ilahi nizam icinde enfuslarindan tanri icinde enfuslarindan tanri ceryanina muhtactir. bu irtibat onlarin ruhudur. yukardaki misalle kiyaslarsak bu ilgi bir elektrik ceryanina benzer. bir ekran, bir ilahi yansima söz konusu degildir.

                                insan ruhu emr aleminden gecen ilahi bir tecellidir. sanati ilahinin kesretteki, fertteki görüntüsüdür. diger canlilarin ruhu, motori ceviren bir ceryan meabesinde iken, insan ruhu ilahi kudretin ekranlara yansiyan bir tecellisidir.

                                insan (ruh-beden-gönül-nefs) kompleksinde ruh ilahi kudreti, dirilik seklinde yansitan varlik sirridir.

                                ölümle birlikte ruh koordinatlarini bedenden ceker. emr alemine döner (tanrilasmaz), mekandaki geometrik iliski sona erer. artik o mekansizdir.

                                Ruh ayni koordinatlara yansiyinca otomatikman yeni bir dirilik dogar. bizim bunu yadirgamamiz cehlimizden (bilgisizligimizden) gelir.

                                emr aleminin özelligi, ilahi iradenin temsili mahiyetindedir. ruh koordinatlara yansidi mi,moleküller zaman ötesi bir hizla bedeni kuruverir. abestir ama; ruh cürümüs bir kemige yansisa, o kemik tek basina dirilik kazanir.

                                Basit bir madde örnek verirsek:
                                mekanda bir geometrik alana koordinatlarindan manyetik bir dirilik hasil olursa, manadan gelen ruh etkisi akil almaz sekilde bir dirilik hasil eder.

                                Ruh mana aleminin bir etkisel varligi olarak bedene yansidiginda:
                                a. bedenin biolojik yapisina enfusundan bir dirilik verir (moral, güc)

                                b. bes duyudan ve bitkisel sinir sisteminden gelen etkilere anlam kazandirir. hakiki gören ve duyan odur..

                                c. beynin kompitür sistemleirni ve otomatizmasini yürütür

                                d. komplexin diger yanlariyla birlikte insana anlam verir, sekillendirir

                                bu temel kavramlarin isigi altinda ruhu iki farkli bölüm altinda inceleyebiliriz
                                1- ruhun insandaki koordinatlari
                                2- ruhun ilahi yönü

                                gerekli olursa aktaracagim.


                                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X