Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

    [quote author=faramirofgondor link=topic=24975.msg168539#msg168539 date=1372786907]
    Kevserizehra yine komik duruma düşmüşsün. İmam Humeyni demişsin ya o mübarek 12 İmam'dan birisi mi acaba onun dediklerini yoruma gerek duymadan kabul edelim. Yani adamın dediği şii- sünni kardeştir mezhep seçmeyen kalleştir olmuş iyi okunursa. Şii Sünni 2 si de haktır demiş olmuş. Yazık O'na.
    [/quote]


    İmam Humeyni r.a 12 İmam değildi, masum değildi elbette ki sözleri eleştirilebilir. Ancak Gaybet Dönemi'nde İmam Zaman a.f ile bizim aramızdaki bağı Taklit Merciileri kurmaktadır. Yani İmam Humeyni r.a gibiler. İmam Humeyni r.a, Din Süreyya yıldızında, yani insanların ulaşılmasını imkansız görüp dünyada uygulanmasını hayal olarak gördüğü bir dönemde dini dünyaya getiren kişidir. Peygamberimizin s.a.a: Selman-ı Farisi'yi işaretle, İşte Süreyya yıldızından dini alıp insanların arasına koyacak kişi bunun milletinden olacaktır övgüsüne mazhar olduğu söylenir.


    İmam Humeyni İran'da Laik Şahlık rejimini devirip Allah'ın hükümlerinin egemenliğini kurmuş büyük mücahittir. ABD büyük şeytanı ve kan içici siyonist İsrail'e karşı Hizbullah'ı kurmuştur.


    İmam Humeyni bir ömür cihadla yaşadı, dünya nimetlerini tatmadı, tüm varlığıyla sade yaşadı ve her şeyini İslam'a adadı. Masum değil ama biz İmam Zaman a.f'ten beslenen bu yüce şahsiyetin yanlışına, günahına da şahit olmadık. Onun için bu tür büyük şahsiyetler hakkında konuşurken biraz daha dikkatli dil kullanmamız kendi menfaatimizde olacaktır.


    Kevserizehra bu sitede önceden beri var olan biri olduğuna göre Sitenin saygı duyduğu otoriteleri de biliyor ve saygı duyulup kabul edileceği için bunlardan örnek veriyor. Ve sünniler de takip etmese de İmam Humeyni r.a'i severler.


    Kevseri Zehra,
    İmam Humeyni r.a bu sözünde mezheplerin arasındaki farklılıklar hiç bir zaman gündeme ve ayrışmaya neden olmasın demiyor. Bunların ayrı olmaması imkansız. Mübah konular değil ki ihtilaf ettikleri. Farz helal haram gibi meselelerde ihtilaf etmişler. Bunlar hiç yokmuş gibi davranılamaz. Mezhepler bir ralitedir. Bu realiteyi en iyi bilen İmam Humeyni r.a gibi şahsiyetlerdir. İlmihalini açın bakın ihtilafların farkında ve bir şiiye cemaat yapabilmesi için şii İmamın arkasında namaz kılmayı şart görmüştür. İyi geçinmek vahdet gibi kaygılar olduğunda şii biri sünni birinin arkasında namaz kılabilir ona uyabilir. bu tür fetvalar mezheplerin ayrı olduğunu ispatlamaktadır. Eğer senin gibi düşünseydi şii birinin namaz kıldıran imamının şii olması şarttır diye bir hüküm ilan edemezdi, etmezdi.


    Ancak rahmetli İmamın demek istediği biz farklıyız diye çatışma ya da ayrıştırmaya gidecek değiliz. Kafirlere karşı birlik olmamız şarttır. Kafirler bizi farklı görmüyorlar.


    Yani şimdi İmam Humeyni r.a'in bu sözünü Suriye konusuna uyarlarsak ne kadar anlamlı değil mi! Suriye konusunda alevi sünni şii kürt diye ayrılmayın. Düşmanın istediği böyle bir ayırım. O bu sayede Suriye'de istediği sistemi kendine bağlı kölelik düzenini kurabilecek, katliamlar yapabilecek demektir. İşte bu yüzden Suriye konusunda Müslümanların ayrılmaması ve kafirlerin yanında yer almaması gerekir. Sanki büyük şeytan ABD Tayyip ya da başka bir kukladan memnun mular ki! Hayır, kısa süre kullanırlar sonra kağıt mendil gibi fırlatıp atacaklar. tıpkı öncekileri yaptıkları gibi. İşte o yüzden Müslümanlar ABD ve diğer emperyalistlere sığınıp birbirlerine düşmemeli ihtilafları ortaya atmamalı.

    Yorum


      #32
      Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

      [quote author=ali enis link=topic=24975.msg168515#msg168515 date=1372672761]
      SÜNNİ MEZHEBE UYMAK MI?

      Allah canımı alsın daha iyidir.
      [/quote]
      Tamam Sünni mezhebe uymayabiliriz. Ama Sünni bir İmamın arkasında namaz kılabiliriz.
      Mahmut Ahmedinejat da İstanbul ziyaretinde, Sünni bir İmama tabii olmuştu.


      [quote author=ali enis link=topic=24975.msg168515#msg168515 date=1372672761]
      sünni ravilerin imamlardan naklettikleri hadis miktarı hakkında Aşk kervanı kardeşimizin araştırması bizim için yeterlidir.
      Aşk kervanı kardeşimizden bu araştırmanın sonunda yaptığı çalışmayı paylaşmasını bekliyoruz.[/quote]
      Erbab böyle bir çalışmam olduğunu hatırlamıyorum.
      http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

      Yorum


        #33
        Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

        Tavzihul Mesail (ilmihal kitabını aç) Cemaatle namaz kılmada, İmamda aranan şartlar başlığına bak!


        sonra konuşalım?

        Yorum


          #34
          Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

          Konu ayrılık ve ihtilaflı bir mesele gibi görünse de, bunu Hayra çevirebiliriz :
          Kendi bilgilerim ve araştırdıklarım sonucunda, Tablo ile ilgili Ehli Beyt Mektebinin görüşlerini de ekledim.
          25 maddenin 18'ni yazdım. İşaretlerle de vurguladığım gibi,
          Şia'nın Fıkhi yönünün, Sünni Mezheplerden abartılacak bir farkı yok.
          Hatta hemen her maddede en az 1 Sünni Mezhep ile aynı görüştedir.
          Boştaki maddeleri bilen arkadaşlar ekleyebilirler :



          http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

          Yorum


            #35
            Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

            [quote author=selmancan link=topic=24975.msg168543#msg168543 date=1372801640]
            Tavzihul Mesail (ilmihal kitabını aç) Cemaatle namaz kılmada, İmamda aranan şartlar başlığına bak!


            sonra konuşalım?
            [/quote]

            Hocam pardon mesajlarım arasındaki bu soruyu galiba bana sordunuz.
            Evvela Ehli Beyt Mektebinde vefat eden bir Müçtehit taklit edilmez.
            Dolayısıyla bahsettiğiniz kitaba bakmaya gerek yok.
            Siz kitapta var diyorsanız, öyledir muhakkak, ancak dediğim gibi realitesi yok.


            Sünni İmama uyma konusunda Forumdaki bir Tartışma ve Alimlerin görüşleri :

            http://www.velayet.com/Forum/bir_sia...-t24001.0.html
            http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

            Yorum


              #36
              Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?


              [quote author=Hz.AhlulBayt (a.s) link=topic=24938.msg168067#msg168067 date=1370862681]
              İlmi şehri Hz. Ali’den 537,iki yıllık Müslüman Ebu Hureyre'den 5374 hadis nakledilmekte!!!

              Küçük yaştan Resulullah'ın elinde yetişen, vefat edinceye kadar da ondan bir an ayrılmayan “Benim ilim şehrimin kapısıdır” dediği Hz. Ali'den Ehl-i Sünnet kaynaklarının naklettiği hadis sayısı 537dir ki bunların da sadece elli tanesi sahihtir diyorlar.

              Risâlet hanedanında yetişen Peygamber kızı, bütün dünya kadınlarının efendisi Hz. Fâtıma'dan nakledilen hadis sayısı 19, evet sadece ONDOKUZ.

              Risâlet bağının gülleri, Peygamber omzunda yetişen, cennet gençlerinin efendileri Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin'den nakledilen hadis sayısı el parmaklarını aşmadığı halde, yaşta belki onlardan da küçük olan çocuk sahabî Abdullah b. Ömer'den nakledilen hadis sayısı 2630′dur!!!

              Ehl-i Sünnet'te yazılan ilk hadis kitabı olma özelliğini taşıyan İmâm Mâlik'in “El-Muvatta” kitabında Hz. Ali'den hatta bir tane dahi hadis nakledilmemiştir.

              Sahih-i Müslim gibi birinci derecede yer alan bir hadis kaynağında Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin'den bir tane dahi senetli hadis nakledilmemiştir. Hz. Fâtıma'dan ise sadece bir tane (!!), evet sadece BİR tane hadis nakledilmiştir.

              EHLADER
              Allah'ın hidayeti ile olun...
              [/quote]


              hh
              [center]
              ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
              [center]
              Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
              Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

              Yorum


                #37
                Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

                Çok acı bir durum.. EhliBeyt'in ümmet içindeki konumunu nasıl bu kadar farklı anlamışız diğerleriyle.. yanlış anlaşılmasın sahabelere veya hadis alimlerine veya yazdıkları sahihlere sünenlere laf etmiyorum amma.. bu kadarda olmaz ya..

                بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

                Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

                Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

                  Biz, "Ehlisünnette Ehlibeyt inancı yoktur" dediğimizde karşımıza dikilen dost düşman her kimse buyursun bu rezalet tablosunu açıklasın. bekliyoruz...

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

                    İmam Malik bin Enes İmam Cafer Sadık hakkında şunları söylüyor:
                    “Cafer b.Muhammed(as)’in yanına bir süre gidip-geldim,bu müddet zarfında onu daima şu üç halden birinde gördüm;Yanamazdaydı,yo oruçluydu ya da Kur’an tilavet etmekteydi.Bence ilim ve ibadette Cafer Sadık b.Muhammed (as)’den daha faziletli birini kimse ne duymuş, ne de görmüş değildir.”(Tehzib-ut Tehzib,c.2,s.1004)
                    “Ben bazen Cafer İbn-i Muhammed(as)’ın huzuruna çıkıyordum.O’nun üzerine oturup yaslandığı bir yeri vardı,ısrarla beni oturduğu yere oturtuyordu,bana sevgi ve muhabbet gösteriyordu,ben onun bu davranışından oldukça hoşnut oluyordum.”
                    “Abitlerin ve zahidlerin en büyüklerindendi o,yüce Allah korkusu onun kalbinde yer etmişti,Peygamber’in hadislerini çok bilirdi,onun huzurunda olmak çok güzel ve çok faydalıydı.”
                    Hafız Askalani, Tehzib el-Tehzib adlı esrinde şunları söylüyor:
                    ‘’İmam Malik Emeviler zamanında İmam Cafer es-Sadık’tan hadis rivayet etmeye cesaret edemiyordu. Ancak Emevi devleti yıkılıp Abbasi devleti kurulunca İmam Cafer’den iki rivayeti Muvatta’sına ilave etmiştir. Fakat emniyeti sağlamak için konuyla ilgili diğer şahıslardan rivayetler eklemiştir.’’(Tehzib el Tehzib,Darus-sadr bas. c.3, s.103)
                    Ebu Hanife ,İmam Cafer Sadık’ın öğrencisiydi ve O’nun hakkında şöyle demiştir:
                    “Bu iki yıl olmasaydı Numan helak olurdu.”
                    “Vallahi Cafer Sadık’dan daha fakih birisini görmedim”demiştir. (Tezkiretu’l Huffaz, Zehebi, c.1, s.166)
                    Ebû Cafer Mansur,bir defasında Cafer Sâdık’ın ilmi dirayetini tesbit etmek için Ebu Hanife’ye 40 adet soru hazırlatıp,bir mecliste ona sordurur.Daha sonrasını Ebu Hanife şöyle anlatıyor:
                    “Ben hazırladığım soruları sormaya başladım.Ben soruyordum,o cevap veriyordu.Bu arada siz (Kufe Ekolü) şöyle dersiniz,Medine ehli şöyle der,’Biz ise böyle deriz diyerek bütün ihtilafları naklediyor,bazen bizim görüşümüzü benimsiyor,bazen de Medine ehlinin görüşlerini kabul ediyordu.Bazen de her iki ekole de muhâlefet ediyordu.Kırk sorunun hepsini böyle bütün tafsilatıyla cevaplandırdı,bir tanesini bile cevapsız bırakmadı.”
                    Ebu Hanife yukarıda arz edilen olayı naklettikten sonra Cafer Sâdık’ın ilmi gücünü belirterek,şunları söyledi:
                    “Cafer Sâdık insanların en alim olanı,meseleler etrafındaki ihtilâfları en iyi bilendir.”
                    Hafız El Mızzi de şöyle bir olayı anlatıyor:

                    “Bir ara Hasan el Basri hadis rivayet ederken ravi sahabeyi atlayarak direk’Kale Resulullah’ yani ‘Resulullah şöyle buyurdu…’demiş.O sırada birisi ‘Ey Hasan sen tabiindensin, Resulullah’ı görmemişsin, buna rağmen nasıl olur da rivayeti direk Resulullah’a dayandırıyorsun.’ demiş.Bunun üzerine Hasan el Basri de şöyle cevap vermiş.Ben öyle bir zamanda yaşıyorum ki,Hz.Ali’nin ismini bile,dile getiremiyorum.Ben ’Kale Resulullah… dediğim zaman o rivayeti Hz.Ali’den aldığımı bilin.”(El Feteva el Hadisiye,İbn-i Hacer el Haytemi)

                    İmam Şafii ehlibeyt taraftarlarındandır.Ehl-i beyt’e olan sevgisi Necran kadılığı döneminde Abbasiler’i ürkütmüş.Harun er-Reşid’e ;
                    -O diliyle,savaşçıların kılıçlarıyla yapamadığını yapıyor.
                    Sözleri ile şikayet edilmiş.Bu uğurda nice sıkıntılar çekmiştir.Ama o doğru bildiğinden şaşmamış ve bu öncüleri hayatı pahasına da olsa seveceğini haykırmıştır.
                    İşte şiirleri;
                    PEYGAMBERİN AİLESİ
                    Vesiledir hayra peygamberin ailesi
                    İhmal etmem esbâba tevessül etmeyi
                    Dilerim ki yarın verilir
                    Onların hatırına
                    Sağ elime alırım defterimi
                    (el-Beyhaki,Menâkıbu’ş-ŞafiÎ c.2,s691)

                    EHL-İ BEYT SEVGİSİ
                    Fırat’ın çırpınan dalgaları gibi coşkun
                    Akarken seher vakti hacılar Mina’ya
                    Dur ey süvari Mina’nın çakıllığında
                    Seslen,duran ve oturanlara dağın eteklerinde
                    Muhammed Ehli’ni sevmek,
                    Râfızilikse eğer
                    İnsanlar ve cinler şahit olsun
                    Râfıziyim ben de.
                    (el-Beyhaki,Menâkıbu’ş-ŞafiÎ c.2,s.71/Fehreddin er-Râzi, Menâkıbu’ş-ŞafiÎ,s.51/İbn Asâkir,Târih,c.4,s.401)

                    RÂFİZÎLEŞMEK
                    Râfızileştin dedilir,asla!
                    Râfızilik ne itikadım,ne de dinimdir
                    Olsa olsa hayırlı bir imamı ve mürşidi
                    Şeksiz dost edinmişimdir.
                    Veli’yi sevmek RâfızilİKSE
                    Bütün kullar bilsin ki Râfıziyimdir.
                    (Abdulmu’min eş-Şeblencî Nûru’l Ebsâr,s.216/Husnî Nâisa,Şi’ru’l-Fukahâ,s.9)

                    EHL-İ BEYT’İ SEVMEK FARZDIR
                    Ey Resûllah’ın Ehl-i Beyti
                    İndirdiği Kuran’da Allah
                    Farz kıldı sevginizi(Ahzab Sur.33)
                    Yeter şeref olarak size,böyle övünç bulunmaz
                    Size salat getirmeyenin
                    Namazı olmaz
                    (Neseî,Sünen,Kitabu’s-Sehv,Bâb 49)


                    ALİ,TORUNLARI VE FÂTIMA
                    Bir mecliste söz ettiysek ne zaman
                    Ali’den,iki torundan
                    Ve temiz Fâtıma’dan
                    Şöyle denilir;
                    “Bunları geçin efendiler
                    Busözler Râfizilerindir.”
                    Muheymin’e sığınırım(Her şeye hükmeden,yöneten)
                    Fâtıma sevgisini Râfizilik sayan
                    Böylesi insanlardan
                    (el-Kundûzî el-Hanefi,Yenâbîu’l-Mevedde,s.356/Abdulmu’min eş-Şeblenci,Nûru’l-Ebsâr,s.127)

                    ‘’İnsanların sapıklık deryasında gark olduklarını görünce,
                    Bismillah diyerek kurtuluş gemileri olan Ehl-i Beyt’e sarıldım.
                    Hablullah olan Ehl-i Beytin dostluğuna, emr olunduğumuz için
                    temessük ettim.
                    Hadisler beyan ettiği gibi din yetmiş üç fırkaya bölündüğünde,
                    Onlardan sadece biri hak üzere idi.
                    Söyle bana ey akıl ve ilim sahibi!
                    Acaba Âl-i Muhammed batıl fırkaların içinde midir?
                    Yoksa kurtuluşa eren fırkanın içinde midir?
                    Eğer kurtuluşa eren fırkanın içindedir dersen, sözümüz birdir.
                    Ama eğer batıl fırkanın içindedir dersen, adaletten sapmışsındır.
                    Kavmin efendisi onlardan ise, ben de onlara razı oldum.
                    Allah onların gölgesini (üzerimden) eksik etmesin.
                    Ben Ali ve evlatlarının imametine razı oldum.
                    Sen de hakikatin ortaya çıkacağı güne dek batıl fırkalarda baki kalanlarla ol.


                    Bu tarihi gerçekler harareti bir nebze olsun düşürür inşaallah.
                    " Söyledim... duydu anlamına gelmez
                    Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
                    Anladı... hak verdi anlamına gelmez
                    Hak verdi... inandı anlamına gelmez
                    İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
                    Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

                      -Ehl-i sünneti Ehlibeyt düşmanı olarak bilmek bir yanılgıdır.Ehlibeytin de sahabe düşmanı olarak görülmesi de bir yanılgıdır.Bu iki yanılgının kurbanı olmamak gerekir.

                      -ŞİA-ahbarilik=SUNNİ-vahabilik=Muhammedi sunnilik=ali şiası=öz muhammedi islam
                      Ahbarilik=vahabilik=emevi sunniliği=safevi şiası=Amerikancı islam

                      Ben şahsen yukarıdaki denklem ile sorunlara yaklaşıyorum.Bu denklem-bakış açısı sorunların çözümünde daha isabetlidir.Ya da sorunlar bitmiyor-fitne bitmiyor-kardeş kavgası bitmiyor-Allah'ın emri birlik-beraberlik sağlanmıyor.
                      " Söyledim... duydu anlamına gelmez
                      Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
                      Anladı... hak verdi anlamına gelmez
                      Hak verdi... inandı anlamına gelmez
                      İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
                      Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

                        birde hep merak ettiğim bir soru var : İmam Ebu Hanife'nin meşhur İmam Cafer Sadık'ın talebesi olduğu için söylediği "bu iki yıl olmasaydı Numan helak olurdu" sözü ne anlama geliyor? Ebu Hanife İmam Cafer'e talebelik yaptı, öyle şeyler öğrendi ki onlar olmasaydı helak olurdu. peki neler öğrendi? şimdi neticeye baktığımızda fıkıh konusunda ciddi ihtilaflar var aralarında. mesela hanefiliğe göre namazda el bağlamak sünnettir; Caferilikte namazı batıl eder. Hanefiliğe göre abdestte ayaklar yıkanır; Caferiliğe göre yıkamaz caiz değildir. aralarında dağlar kadar fark olan iki mezhebin imamı nasıl oluyorda hocalık-talebelik ilişkisine girmişler?

                        eğer o iki yıl olmasaydı Numan Helak olacaktı da, neden hocasının sözünü dinlemedi? madem dinlemedi şimdi helak olmadı mı?

                        Bu ilişki çok feci bir paradoks.. çıkışı bilen varsa buyursun beni de çıkarsın..

                        بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ

                        Kim Allah’ı, O‘nun peygamberini ve inananları dost edinirse, bilsin ki şüphesiz Hizbullah galiplerin ta kendileridir.

                        Selam Olsun Korkmadan Ben De Varım Diyebilenlere!!

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

                          "‘’İmam Malik Emeviler zamanında İmam Cafer es-Sadık’tan hadis rivayet etmeye cesaret edemiyordu. Ancak Emevi devleti yıkılıp Abbasi devleti kurulunca İmam Cafer’den iki rivayeti Muvatta’sına ilave etmiştir. "

                          [/size]Kevserizehra;
                          Ehlibeyt İmamlarını zindanda çürütüp kimseyle görüştürmeyen Zalimler neden Malik'i Muvattayı yazmaya teşvik ettiler? Neden Şiilerin yaşadığı Irak'ta bile bunu zorla okutacağız sen bir an önce Muvattayı bitir dediler? "Umarız bu tarihi gerçekler sizi düşündürür" demişsin. Sen bizim bunları okumadığımız ilk kez senin buraya yaptığın alıntıyla gördüğümüzü mü sanıyorsun? Biz bunları okuduk sitede de paylaşıldı. Ama sana bir sorum Sen iddia ediyorsun ki "Ben her iki ekolden de beslenir doğruları alır yanlışları atarım," Peki Bu alıntılarında geçen Sünni büyüklerinin İmamlarımızla irtibatlarının nasıl olduğu hakkında Şii kaynaklardan neden okumadın? Hani çift taraflı ilgileniyor doğruyu alıyordun? Eğer okumadıysan ben diyeyim; Ebu Hanife İmam Sadık a.s'a çok saygısızdı, ona karşı kibirliydi, ona kıyas konusunda yenilmesine rağmen kıyasla hükmetmeye devam etti. İmam a.s Süfyan es-Sevri ve Bunun hakkında: İnsanları Allah'ın dininden alıkyanlar diye niteledi! Ebu Hanife hiç bir zaman İmam Sadık a.s'a talebe olmadı! Şu çelişkiye bak:

                          "Bence ilim ve ibadette Cafer Sadık b.Muhammed (as)’den daha faziletli birini kimse ne duymuş, ne de görmüş değildir.”

                          [/size]Bunu diyen Malik'e demezler mi neden yalan söylüyorsun! Eğer hakikaten bu dediğine inanıyorsan o halde neden İmam Sadık a.s varken sen fetva verdin! Fıkıh oluşturdun? Neden insanları Ehlibeyte itaate çağırmak yerine kendine itaate çağırdın! Korkmadın mı Ehlibeyt İmamı varken ona Muhalefet etmeye! Hani Ehlibeyt Kur'an gibi ağır emanetti! İnsanları Kur'an'ı bırakıp kendi kitabına uymaya çağıranla, Ehlibeyte itaati bırakıp kendine itaate çağırmak arasında ne fark var?

                          "“Ben bazen Cafer İbn-i Muhammed(as)’ın huzuruna çıkıyordum.O’nun üzerine oturup yaslandığı bir yeri vardı,ısrarla beni oturduğu yere oturtuyordu,bana sevgi ve muhabbet gösteriyordu,ben onun bu davranışından oldukça hoşnut oluyordum.”

                          [/size]Eğer İmam a.s Malik'e böyle davranmışsa buyrun bir de bunu Şii kaynaklarından gösterin! Biz Şiiyiz, bize Sünni kaynaktan delil göstermeniz saçmadır. Çünkü biz zaten Sünniliği kabul etmiyoruz onun kaynalarının sahih olduğuna inanmıyoruz ki bunlar bizim için bir anlam ifade etsin! Biz sünnilere nasıl kendi sahih dediği kitaplardan delil gösteriyorsak birileri de bize kendi kitaplarımızdan delil göstermesi lazım. Şayet bize bir şey göstermek istiyorsa! Aksi halde ben bunları kendime hakaret görüyorum. Çünkü inanmadığım bir kitabı sanki ben kabul edecekmişim gibi görülüyorum. Yani sen bilmiyorsun buyur bu kitap sahih sen bunun içindekine inan!

                          O kitaplara bakmışız yıllar yılı onlarla zehirlenmişiz Rabbimiz bize acımız ve hakkı arayan kalbimizi Ehlibeyte iletmiş. Bundan sonra o eski uydurmalara neden dönüp bakalım.

                          ""‘’İmam Malik Emeviler zamanında İmam Cafer es-Sadık’tan hadis rivayet etmeye cesaret edemiyordu. Ancak Emevi devleti yıkılıp Abbasi devleti kurulunca İmam Cafer’den iki rivayeti Muvatta’sına ilave etmiştir."

                          [/size]Ya Allah'tan korkun! İmam Sadık a.s'dan iki rivayet almıştır sözünü paylaşırken biraz olsun vicdanınız sizi utanmaya davet etmiyor mu? İmam Sadık a.s yüzbinlerce hadis söyleyecek, kendi zamanında Peygamber s.a.a'ten rivayete tek yetkili olacak, Malik Ebu Hanife Süfyan ve diğerleri değil bunlara muhalif fetvalar uydurmayı, İmama itaatten azıcık saptıklarında helak olacaklar ve siz bundan sonra diyeceksiniz ki zor zamanda ondan rivayette bulunmadı. Ama eli rahatlayınca iki rivayet aldı! E yeterli yani size göre! Ehlibeyte uymuş oluyor böylece öyle mi? Ehlibeytin kutsiyetinden suistifadeden başka nedir bu durum? Amaç Ehlibeyi mi (zaten yüksektirler) yükseltmek yoksa Ehlibeyt adını kullanarak kendisini mi yükseltmek! Şimdi birisi Peygamber s.a.a'e muhalif fetvalarla ayrı bir yol çıkarsa, sonra da Peygamberi çok sevdiğini ve ondan iki rivayette bulunduğu söylense ne dersiniz? Peygambere muhalif fetva verenin imanı ne olur? Ehlibeyte itaat Peygamberin s.a.a emri değil midir?

                          Ebu Hanife tüm sorularına mükemmel cevaplar aldı da, neden onun talebesi olmadı? İnsanları İmama çağırmadı? tanımayanlara Ehlibeyt İmamını tanıtmadı? neden muhalif fetvalar çıkardı?

                          Hiç düşünmez misiniz? Yoksa aklınız mı yok?

                          "bazen bizim görüşümüzü benimsiyor,bazen de Medine ehlinin görüşlerini kabul ediyordu.Bazen de her iki ekole de muhâlefet ediyordu."

                          [/size]Şimdi İmam mı Ebu Hanife'nin görüşüne muhalefet ediyor, yoksa Ebu Hanife mi İmamın a.s görüşüne muhalefet ediyor? Kibri görüyor musunuz?

                          kevserizehranın diğer alıntıları da aynı eleştirilerle cevaplanmıştır. devamını lüzumsuz görüyorum.

                          [quote author=kevserizehra link=topic=24975.msg168555#msg168555 date=1372867634]
                          -Ehl-i sünneti Ehlibeyt düşmanı olarak bilmek bir yanılgıdır.Ehlibeytin de sahabe düşmanı olarak görülmesi de bir yanılgıdır.Bu iki yanılgının kurbanı olmamak gerekir.

                          [/quote]

                          [/size]Şimdi bir yanda Peygamberin s.a.a: Sarılmadığınızda sapıtacağınız Ehlibeyt dediği İmamlar olacak, diğer yanda onların yönetim görevlerini gasbetmiş Zalim Emevi ve Abbasi tağutları olacak. Ehlibeyt Peygamberce yönetime atandığı için bunu hem kitleler hem de Emevi ve Abbasi zalimleri biliyor olacak. Bu gerçek nedeniyle Zalimler halkı Ehlibeytten uzaklaştırmak için rakip/alternatif ulema sınıfı var edecek. Bu ulema sınıfından olan 4 mezhep reisleriyle, sünni hadisçiler halkı peşinden sürükleyip Ehlibeytten uzaklaştıracak. Ehlibeytin fıkhı ve inancına zıt başka bir ekol oluşacak! Sonra da siz diyeceksiniz ki sünniler (sünniliği kuran büyükler) Ehlibeyt düşmanı değildir diyeceksiniz! Peki soru şu: Peygamber s.a.a'in düşmanları kimlerdi? Ebu Cehile asker taşıyan insanları Peygambere değil atalarının dinine itaate çağıranlar, halkı Ebu Leheb'e itaate çağıran bunun için fetva verenler Peygamber düşmanı değil diyeceksiniz! Peygamberin getirdiği yaşam biçimiyle itaat sistemini lağveden bir anlayışa Peygamberin dostluğu mu diyorsunuz, biz Allah şahit olsun ki asla böyle demeyeceğiz! Ehlibeyti devredışı bırakıp kendi fetvalarına çağıranlar Ehlibeytin karşısında haşrolunacaklardır emin olabilirsiniz!
                          [size=78%]



                          Eğer Ehlibeytin sahabe düşmanlığı konusuyla kastınız Peygambere s.a.a suikast düzenleyip onun getirdiği İmamet sistemini etkisiz kılmak için başka bir yönetim biçimi çıkaranlarsa evet Ehlibeyt İmamları bu kimseler hakkında elem verici azabı hatırlatan hadisleri nakletmişlerdir. Şia hadis kitaplarında bunların örneklerini görebilirsiniz. Bu sitede de paylaşılmıştı bu hadisler.


                          [quote author=kevserizehra link=topic=24975.msg168555#msg168555 date=1372867634]

                          -ŞİA-ahbarilik=SUNNİ-vahabilik=Muhammedi sunnilik=ali şiası=öz muhammedi islam
                          Ahbarilik=vahabilik=emevi sunniliği=safevi şiası=Amerikancı islam

                          Ben şahsen yukarıdaki denklem ile sorunlara yaklaşıyorum.Bu denklem-bakış açısı sorunların çözümünde daha isabetlidir.Ya da sorunlar bitmiyor-fitne bitmiyor-kardeş kavgası bitmiyor-Allah'ın emri birlik-beraberlik sağlanmıyor.
                          [/quote]


                          Muhammedi sünnilik ne demek? Sünnilik sünneti esas alan sünnete tabi olan kişi demek. Muhammedi sünnilik bu durumda Muhammede bağlı sünnete tabi olan kişi demektir. yani bir adam var sünnete uyuyor. bu insan Muhammede tabi oluyor. burda bir tekrar var. Muhammede uyan zaten sünnidir yani sünnete uymuştur sünnete uyan da zaten Muhammed'e uymuştur. Bu durumda tekrarın amacı nedir? Muhammed ismini kullanarak günümüzdeki sünniliği Muhammed ile aynılaştırmak mı? Ali şiası demekten kasıt ise şiayı Muhammedden koparmak uzak göstermek midir? Neden Muhammedi şialıkle Ali sünniliği denmez? Ali mü sünnetten uzak, Muhammed mi şiadan uzak? Muhammed mi sünniliğin tekelinde? Hayır biz bu kelimelerin oyununa düşmeyip bunu bozacak bilinçteyiz Elhamdulillah.


                          Şia eksiklik değil, ahbarilik onun başka bir versiyonu hiç değildir. Ahbarilik şiada bir yöntem ama şia sistemini değiştiren bir yöntem değildir. Şia içinde varlığı, şiayı etkileyebilecek ya da kullanabilecek bir güç halinde değildir ahbarilik. Vahhabilik sünniliği etkilemiş ve sünniliğin temel kaynaklarıyla kendini muhkem bir konuma oturtmuştur. hiç bir normal sünni, kaynaklarından yola çıkarak vahhabiyi yenemez. Çünkü sünni hadis kaynakları vahhabilere çalışmaktadır. Zamanında Ehlibeyt düşmanı sistemlere hizmet için oluşturulduğundan şu anda da Ehlibeyt düşmanı vahhabiler aynı amacı gerçekleştirmektedir. Vahhabilikle şia taban tabana zıt iken kevserizehra, senin formülünde eşittir denmiş bunlara öyle mi? Ne şiiler kendini vahhabilere eşit görür ne de vahhabiler şiileri müslüman görür!


                          ikinci çıkarımın da Şiayı hiç anlamadığını göstermektedir. Buraya Osmanlıyı koymamışsın. Osmanlı amerikancı İslam değil mi! o zaman osmanlı ile safevi birbirine eşit olmuş oluyor. diğer yandan şimdi Tayyib bu denklemde hangi grupta? Suriye'ye bu denklemi nasıl uygularsın? Hizbullah ve İran devleti bu sistemden hangisinde?

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

                            İmam Humeyni bir ömür cihadla yaşadı, dünya nimetlerini tatmadı, tüm varlığıyla sade yaşadı ve her şeyini İslam'a adadı. Masum değil ama biz İmam Zaman a.f'ten beslenen bu yüce şahsiyetin yanlışına, günahına da şahit olmadık. Onun için bu tür büyük şahsiyetler hakkında konuşurken biraz daha dikkatli dil kullanmamız kendi menfaatimizde olacaktır.

                            Vah Selmancan sana. İmam Humeyni kimdir bre arkadaş? Sen 12 İmam'dan başkasına İmam denmiyeceğini bilmiyor musun? Allah sana bu adamı İmam edin demedi ki sen tuttun da edindin. Yanlışını görmedik demişsin o sizin bahtsızlığınız ben ilk defa 1 sözünü duydum onda da yanlışın kralını gördüm. Bu adama göre sen ve kevserizehra aynı anda doğru yoldasınız ama ben yanlış yoldayım, mezhepsizler yanlış yolda ama birbirine zıt 2 mezhep doğru yolda. Bir de kalp kırma da demişsin ya evet belki Hz. Ali Muaviye'yi aşağılarken de o nasipsizin kalbi kırıldı bu haktı gerekliydi çünkü zulmediyordu. Burda ilim ehli geçinen sünnilerin tavrı hakkında konuşursam kesin bir uyarı daha alırım o yüzden susuyorum.

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

                              Bir de Şiilere bir eleştirim olacak. Bize sünni kaynak göstermeyin zira biz o hadisleri şüpheli sayıyoruz diyorsunuz ama sünniliğin delillerini çürütmek için sünnilere şüpheli dediğiniz sünni hadislerle delil getiriyorsunuz.Hey gidi. Bu ne yaman çelişki.

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Hangisi Haktır? maliki? şafi? hanefi? hanbeli?

                                İmam Humeyni'ye İmam dememizin nedeni 12 masum İmam'dan biridir diye değildir. O masum Ehlibeyt İmamlarından biri değildir. Ama zamanın İmamı, Mehdi a.f'in vekillerinden biridir. Şiayı Ehlibeytin sesini tüm aleme yayan biridir. Dünyada eğer Şia gündemdeyse onun büyük mücadelesi sayesindedir. Dünyaya Ehlibeyt ilmi onun kurduğu devletle daha güçlü şekilde yayılmaktadır. Bu şeref ona nasip olmuştur. İmam Zaman a.f'e asker yetiştiren en kutlu insandır O.


                                Peygamberimiz Medine'ye göç ettikten sonra Mekke Müşriklerine karşı yok olmamak için Medine'de mukim olan Yahudi ve Hristiyanlarla andlaşma imzaladı. Onlarla birlik yaptı. Bu, onları hak gördüğünden değil, onları düşmanların safına itip düşman sayısını çoğaltmamak içindi. Bize Ehlisünnet Yahudi ve Hristiyanlardan daha yakın değil mi? Neden onlarla vahdet yapmayalım. İmam Humeyni r.a hiç bir yerde sünnilik hak mezhep, şia da onun gibi bir mezheptir demez. Şia mezhep değil İslam'ın değişmeden günümüze gelmiş halidir. İmam Humeyni İlmihalini açın bakın ilk başta Şii olmaktan bahseder. Şii olmayan bir kişiyi müctehid saymaz. Şia 12 İmam mektebinin meşru olduğunu diğerlerinin olmadığını söyler. namazda uyulacak kişinin de 12 İmam şiasından olması şarttır der. Kurduğu İran İslam Cumhuriyetinin Şia'yı esas aldığını ifade etmiştir. dünyada sünnilerden onca tepkiye rağmen bu ilkelerden taviz vermemiş, ve ölümü öncesinde de Şianın yayılması için ne gerekiyorsa onun yapılmasını vasiyet etmiştir.


                                Ama dediğimiz gibi sünnilerle de iyi geçinmenin büyük şeytan ABDye yenilmemek için şart olduğunu vurgulamıştır. ABD sünnileri yanına aldığında çok güçlü hale geleceğini bildiğinden İmam Humeyni r.a vahdete çok önem vermiştir.. Vahdet için verdiği özel fetvaları genelde onun görüşleridir diye düşünemeyiz.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X