Ynt: Namazda Tahiyyat ve Salavatlar
[quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=12388.msg75034#msg75034 date=1268392120]
Aleyküm Selam
Masumluk inacınızın olmadığını söylüyorsunuz. İyi de masumluk inancına sahip olanlar buna bir kolye gibi sahip değiller. Bu bir gerekliliktir. Kurani bir gereklilik. Bakara Suresi 124 ayeti kerimesinde belirtilen gereklilik. İmamete zalim olanların ulaşamacağı belirtilmektedir bu ayette. Ayrıca bir çok ayette dolaylı ya da dolaysız aynı manayı vermektedir. Masumluk konusu tümüyle irdeleyipte mi ihtiyaç duymadınız yoksa aksi mi?
[/quote]
Bakara suresinden öyle bir anlam çıkarmıyorum ben. Düz okuyunca zaten öyle bir anlam çıkmıyor, açıklamaları okuyunca da anlıyorum iyice pekişiyor anladığım anlam.
124. Ve [şunu hatırlayın:] Rabbi, İbrahim'i buyrukları ile sınadığında ve İbrahim de bunları yerine getirdiğinde ona “Seni insanlara önder yapacağım!” demişti. İbrahim de sormuştu: “Benim neslimden de mi [önderler çıkaracaksın]?” [Allah] cevap vermişti: “Benim ahdim zalimleri kapsamaz.”
101 Bu pasaj, önceki iki ayet ile bağlantılı olarak okunduğunda, Allah tarafından “insanların önderi” kılınan Hz. İbrahim'in soyundan gelmeleri sebebiyle “Allah'ın seçilmiş halkı” olduklarına inanan İsrailoğulları'nın bu iddiasını reddeder. Kur’an, Hz. İbrahim'in yüce konumunun, fiziksel olarak o'nun soyundan gelenlere ve hele onların içindeki günahkarlara kendiliğinden benzer bir konum kazandırmayacağını açıklığa kavuşturur.
Size göre ayet ne kadar açıksa bana göre de o kadar açık. Kusura bakmayın ben öyle anlayabiliyorum beynimi mi aldırayım şimdi. Belki de kalbim mühürlenmiştir.
Valla ben salavat getiren, dua ederken peygamberimize, ailesine, dostlarına ve salih kullara dua eden bir insanım. Salavat ile bir problemim yok. Yalnızca bunu İslamın bir şartı olarak dayatanlara ve sanki büyü işleri gibi bir takım sayılara bağlayanlara karşıyım.
Ben çok bilgili veya bildiğini sanan bir insan da değilim. Dün salavat konusunda -dini bir farz olmadığına dair- bu görüşümü destekleyici yazı ararken rastladım bu yazıya. Ben düne kadar anlamını bilmediğim için namazda otururken ettehiyyatüyü aynen bu şekilde okuyordum. Sizin sayenizde ben de yeni bir şey öğrendim. Artık hiç bir güç bana aynı şeyi okutamaz. Türkçesini görünce yanlış olduğunu akıl edebildim hemen. Çünkü sünnet kısmını düşünüyorum ve peygamberimizin namaz kılarken kendisine selam verdiği saçmalığını kafam almıyor. Vermediği kesin ise biz neden veriyoruz? Namazı Allaha kılmıyor muyuz? Peygamberin bizi duyduğunu falan mı düşünüyorsunuz? Hadi duyduğunu kabul edelim namazda Allahı muhatap alırken bir de peygamberi muhatap almak olur mu? Beni Hakkı Yılmazın etkilediğini falan sanmayın tek sorun Arapça bilmemem. Eğer anlamını daha önce başka bir şekilde öğrenseydim yine kendim akıl edip bırakırdım. Ben Allaha değil de peygambere dua etmeyi, ondan bir şeyler istemeyi, sanki ölmemiş gibi onunla konuşmayı yanlış görüyorum. Onun için Allaha dua edebilirim benim muhatabım yalnız Allahtır. Ebu Cehil de meleklere dua ettiğini sanıyordu. Halbuki ne temiz varlıklar melekler, biliyorsunuz onlar masum ve günahsızlar.
Allaha kıldığım namazda başka bir muhatap alamam. Peygamberimize saygım büyük ama bu farklı bir durum. Ben namazı Allaha kılıyorum. Başka türlüsünü kafam basmıyor
[quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=12388.msg75034#msg75034 date=1268392120]
Aleyküm Selam
Masumluk inacınızın olmadığını söylüyorsunuz. İyi de masumluk inancına sahip olanlar buna bir kolye gibi sahip değiller. Bu bir gerekliliktir. Kurani bir gereklilik. Bakara Suresi 124 ayeti kerimesinde belirtilen gereklilik. İmamete zalim olanların ulaşamacağı belirtilmektedir bu ayette. Ayrıca bir çok ayette dolaylı ya da dolaysız aynı manayı vermektedir. Masumluk konusu tümüyle irdeleyipte mi ihtiyaç duymadınız yoksa aksi mi?
[/quote]
Bakara suresinden öyle bir anlam çıkarmıyorum ben. Düz okuyunca zaten öyle bir anlam çıkmıyor, açıklamaları okuyunca da anlıyorum iyice pekişiyor anladığım anlam.
124. Ve [şunu hatırlayın:] Rabbi, İbrahim'i buyrukları ile sınadığında ve İbrahim de bunları yerine getirdiğinde ona “Seni insanlara önder yapacağım!” demişti. İbrahim de sormuştu: “Benim neslimden de mi [önderler çıkaracaksın]?” [Allah] cevap vermişti: “Benim ahdim zalimleri kapsamaz.”
101 Bu pasaj, önceki iki ayet ile bağlantılı olarak okunduğunda, Allah tarafından “insanların önderi” kılınan Hz. İbrahim'in soyundan gelmeleri sebebiyle “Allah'ın seçilmiş halkı” olduklarına inanan İsrailoğulları'nın bu iddiasını reddeder. Kur’an, Hz. İbrahim'in yüce konumunun, fiziksel olarak o'nun soyundan gelenlere ve hele onların içindeki günahkarlara kendiliğinden benzer bir konum kazandırmayacağını açıklığa kavuşturur.
Size göre ayet ne kadar açıksa bana göre de o kadar açık. Kusura bakmayın ben öyle anlayabiliyorum beynimi mi aldırayım şimdi. Belki de kalbim mühürlenmiştir.
Valla ben salavat getiren, dua ederken peygamberimize, ailesine, dostlarına ve salih kullara dua eden bir insanım. Salavat ile bir problemim yok. Yalnızca bunu İslamın bir şartı olarak dayatanlara ve sanki büyü işleri gibi bir takım sayılara bağlayanlara karşıyım.
Ben çok bilgili veya bildiğini sanan bir insan da değilim. Dün salavat konusunda -dini bir farz olmadığına dair- bu görüşümü destekleyici yazı ararken rastladım bu yazıya. Ben düne kadar anlamını bilmediğim için namazda otururken ettehiyyatüyü aynen bu şekilde okuyordum. Sizin sayenizde ben de yeni bir şey öğrendim. Artık hiç bir güç bana aynı şeyi okutamaz. Türkçesini görünce yanlış olduğunu akıl edebildim hemen. Çünkü sünnet kısmını düşünüyorum ve peygamberimizin namaz kılarken kendisine selam verdiği saçmalığını kafam almıyor. Vermediği kesin ise biz neden veriyoruz? Namazı Allaha kılmıyor muyuz? Peygamberin bizi duyduğunu falan mı düşünüyorsunuz? Hadi duyduğunu kabul edelim namazda Allahı muhatap alırken bir de peygamberi muhatap almak olur mu? Beni Hakkı Yılmazın etkilediğini falan sanmayın tek sorun Arapça bilmemem. Eğer anlamını daha önce başka bir şekilde öğrenseydim yine kendim akıl edip bırakırdım. Ben Allaha değil de peygambere dua etmeyi, ondan bir şeyler istemeyi, sanki ölmemiş gibi onunla konuşmayı yanlış görüyorum. Onun için Allaha dua edebilirim benim muhatabım yalnız Allahtır. Ebu Cehil de meleklere dua ettiğini sanıyordu. Halbuki ne temiz varlıklar melekler, biliyorsunuz onlar masum ve günahsızlar.
Allaha kıldığım namazda başka bir muhatap alamam. Peygamberimize saygım büyük ama bu farklı bir durum. Ben namazı Allaha kılıyorum. Başka türlüsünü kafam basmıyor

Yorum