Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Sakal kesmek ????????

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Sakal kesmek ????????



    Soru: Muhterem Hocam, derin ilminizden faydalanmak gerektiğine inanıyor ve cevabını incelemek istediğim bir soru sormak istiyorum size. Sakal kesmenin kaynaklarımızdaki rivayetler ışığında hükmünü bilmek istiyorum. Şimdiden çok teşekkür eder, Rabbim'den sizler için uzun ve bereketli ömürler vermesini için dua ediyorum. İltimasi dua.

    Cevap: Muhterem kardeşim, önce sakal kesme hakkındaki fetvaları dikkatinize sunup daha sonra bu fetvaların dayanağı olan hadislerden örnekler vermeğe çalışacağız:



    ________ FETVÂLAR ________


    Soru: Tüylerinin tıraş edilmemesi farz olan alt çeneden maksat nedir? Ve acaba yüzün iki yanı da bunun içine girer mi?
    Cevap: Ölçü, örfen sakal bırakmış olmaktır.



    Soru: Uzunluk ve kısalık bakımından sakalın sınırı nedir?
    Cevap: Bunun belli bir sınırı yoktur; bunda ölçü, örfen sakal denilmesidir ve bir el tutumundan fazla olması ise mekruhtur.



    Soru: Bazıları sadece çenelerinde tüy bırakarak sakallarını tıraş etmekteler, bunun hükmü nedir?
    Cevap: Sakalın bir bölümünü tıraş etmek, sakalın tamamını tıraş etmek hükmündedir.



    Soru: Acaba sakalı tıraş etmek fısk sayılır mı?

    Cevap: Farz ihtiyat gereği sakalı kesmek haramdır ve farz ihtiyat gereği sakalı kesmeye fıskın sonuç ve hükümleri yüklenir.




    Soru: Bıyığı tıraş etmenin hükmü nedir? Ve acaba bıyığı aşırı miktarda uzatmak câiz midir?
    Cevap: Bıyığı tıraş etmenin, bıyık bırakmanın ve uzatmanın özü itibariyle bir sakıncası yoktur. Ancak bıyığı, yemek yerken ve su içerken yemeğe ve suya deyecek miktarda uzatmak mekruhtur.



    Soru: Bir sanatçının, mesleği gereği sakalını jiletle veya sakal tıraş makinesiyle kesmesinin hükmü nedir?

    Cevap: Eğer "tıraş edildi" söylenecek nitelikte olursa farz ihtiyat gereği haramdır. Fakat eğer sanat işi İslam toplumunun ihtiyaç duyduğu zaruri işlerden sayılırsa sakalı zaruret miktarınca tıraş etmenin sakıncası yoktur.




    Soru: Şirketlerden birinin halkla ilişkiler sorumlusu olmam itibariyle misafirlerimizin sakallarını tıraş etmede kullanmaları için tıraş malzemeleri satın alıp onlara sunmamız gerekiyor; bu konuda benim vazifem nedir?

    Cevap: Farz ihtiyat gereği tıraş malzemeleri satın alarak başkalarına vermek zaruret durumu dışında câiz değildir.



    Soru: Sakal bırakmak insanın aşağılanmasına sebep olursa, sakalı tıraş etmenin hükmü nedir?

    Cevap: Sakal bırakmak dinine önem veren Müslüman bir kişinin aşağılanması sebebi olamaz ve farz ihtiyat gereği sakalını tıraş etmesi câiz değildir. Ancak sakal bırakmak insanı zarar ve sıkıntıya sokarsa kesmenin sakıncası yoktur.



    Soru: Eğer sakal bırakmak insanın meşru amaçlarına ulaşmasına engel olursa, sakalı tıraş etmek câiz olur mu?


    Cevap: Mükellefin kayda değer zarar ve meşakkat durumları dışında Allah Teala'nın emrini uygulaması farzdır.




    Soru: Aslında sakal tıraşında kullanılan fakat bazen başka yerlerde de kullanılan tıraş kreminin üretimi ve alım-satımı câiz midir?

    Cevap: Mezkur kremin sakal tıraşından başka helal menfaatleri de varsa, onu bu amaçla üretmenin ve satmanın sakıncası yoktur.



    Soru: Acaba sakalı tıraş etmenin haram oluşundan maksat, tüylerin yüzden tam olarak çıktıktan sonra tıraş edilmesi midir, yoksa yüzde çıkan az miktardaki tüyü tıraş etmeyi de kapsar mı?
    Cevap: Genel olarak, yüzdeki tüyleri sakal tıraşı denilecek miktarda tıraş etmek ihtiyat gereği haramdır. Ancak sakalı tıraş denilmeyecek miktarda yüzdeki tüyleri kesmenin sakıncası yoktur.



    Soru: Acaba berberin sakal tıraşı karşılığında aldığı ücret haram mıdır? Eğer haramsa, bu para helâl mala karışırsa humus vermek istediğinde iki defa mı humus vermesi gerekir?
    Cevap: Sakal tıraş etmek karşısında ücret almak farz ihtiyat gereği haramdır. Harama karışmış helâl mala gelince, eğer haram malın miktarını bilir ve sahibini tanırsa onu sahibine geri vermesi veya onun rızasını alması farzdır. Ama eğer belli kişilerden birisi olarak bile sahibini tanımazsa, bu durumda onu sahibinin hayrına fakirlere sadaka vermelidir ve eğer sahibini tanır da miktarını bilmezse, uygun bir yolla onun rızasını elde etmesi farzdır. Eğer ne miktarını bilir ve ne de sahibini tanırsa, bu durumda malının haramdan temizlenmesi için humusunu vermelidir. Humusu verdikten sonra geriye kalan mal eğer yıllık giderinden fazlaysa, bu durumda kazancının humusu olarak onun da humusunu vermelidir.



    Soru: Bazen bazı kuaförler tıraş makinelerini tamir etmem için bana müracaat ediyorlar; sakalı tıraş etmenin şer'an haram olduğu dikkate alındığında, onların makinelerini tamir etmem câiz midir?
    Cevap: Mezkur aletin sakal tıraşından başka yerlerde de kullanılabileceğinden, sakal tıraşında kullanılması amacıyla olmazsa onu tamir etmek ve karşılığında ücret almak sakıncasızdır.



    Soru: Acaba yanak yumrusundaki kılları iple veya cımbızla almak haram mıdır?
    Cevap: Yanak yuvarlağı sakaldan sayılmadığı için oradaki kılları hatta tıraş ederek de almanın sakıncası yoktur.



    _________HADİSLERDEN ÖRNEKLER_________



    1- Birçok şia ve Sünni kaynaklarda Hz. Emir-ül Mu'min (a.s), İbn-i Abbas, Abdullah b. Abdullah ve Ebu Emame vasıtasıyla Hz. Resulullah'tan (s.a.a) şöyle nakledilmiştir: "Bıyıklarınızı kısaltın, ama sakallarınızı bırakın."[1]



    2- Şeyh Saduk "El-Fakih" kitabında Resulullah'tan (s.a.a) şöyle nakletmektedir: "Mecisiler (Ateşperestler) sakallarını kesip bıyıklarını uzatıyorlar; ama biz (Müslümanlar) bıyığı kısaltıp sakalımızı bırakıyoruz."[2]



    3- Kaziruni "El-Munteka" kitabında bir hikayenin arasında şöyle nakletmektedir: "İran padişahı tarafından iki kişi Allah Resulü'nün (s.a.a) yanına geldiklerinde kesilmiş sakallara ve uzatılmış ve burulmuş bıyıklara sahiplerdi. Allah Resulü (s.a.a) onlara hitaben şöyle buyurdu: "Yazıklar olsun size, kim sizi böyle yapmaya emretmiştir?" Cevapta şöyle dediler: "Bize bunu Rabbımız olan "Kisra" emretmiştir." Allah Resulü şöyle devam etti: "Ama benim Rabbım bana bıyığımı kısaltmayı ve sakalımı uzatmayı emretmiştir."[3]



    4- "Eş'asiyyât" kitabında İmam Cafer-i Sadık (a.s) vasıtasıyla babalarından, bilahare Emir-ül Mu'minin (a.s) kanalıyla Resulullah'tan (a.s) şöyle nakledilmiştir: "Sakal kesmek musle yapmak gibidir. Musle yapan kimse Allah'ın rahmetinden uzak olsun."[4]



    5- Usul-ül Kafi kitabında Hz. Emir-ül Mu'minin'den (a.s) nakledilen bir hadisin bir bölümünde şöyle geçmektedir: "Cünd-i Beni Mervan, geçmiş ümmetlerden sakallarını kesen ve bıyıklarını uzatıp buran topluluklardı. Onların bu davranışı (bilahare) bazı hayvanların şekline dönüşüp mesh edilmelerine sebep oldu."[5]



    6- Mecme-ül Beyan tefsirinde İmam Cafer-i Sadık'tan (a.s) şöyle nakledilmiştir: "Bıyığı kısaltıp sakalı bırakmak, Hz. İbrahim'in (a.s) sünnetlerindendir. Allah Teala Kur'an-ı Mecid'de onun sünnetlerine uymamızı emretmiştir."[6]



    8- Ali b. Cafer kardeşi İmam Musa Kazım'a (a.s) "Sakal kesmek caiz midir?" diye sorunca, İmam (a.s) şöyle buyurdu: "Yüzün yukarı kısımlarını (yanakları) kesmenin sakıncası yoktur. Ama ön ve aşağı kısımları tıraş etmek caiz değildir."[7]



    8- "Serâir" kitabında Ahmeb b. Ebi Nasr'da şöyle nakledilmiştir: "İmam Rıza'ya (a.s) "İnsanın sakalını kesmesi caiz midir?" diye sordum; İmam (a.s) şöyle buyurdu: "Yüzün üst kısımlarını (yanakları) kesmenin sakıncası yoktur. Ama yüzün ön ve aşağı kısımlarını kesmek caiz değildir."[8]



    9- Merhum Şey Behai'nin "İtikadât Risalesi"nde şöyle yazmaktadır: "Sakal tıraş etmenin, kumar ve sair günahlar gibi haram olduğu, Şia ulemasının kesin fetvalarındandır."[9]



    10- Müteşerrî ve mütedeyyin insanların hepsi, sakal tıraş etmeği münker ve kötü işlerden saymış ve saymakta ve bundan kaçınmaktadırlar. Onların bu tavrı sakal kesmenin haramlığını ortaya koymaktadır."[10]




    -------------------------------------


    [1]- Maan-il Ahbar, s.291, Sahih-i Müslim, c.1, s.153.

    [2]- El-Fakih, c.1, s.76.

    [3]- Müstedrek-ül Vesail, c.1, s.59.

    [4]- Eş-asiyayt, s.158.

    [5]- Usul-ül Kafi, c.1, s.366.

    [6]- Mecme-ül Beyan, c. 1, s.200.

    [7]- Kurb-ul İsnad, s.122, Müstetrefat-üs Serair, s.7.

    [8]- Kurb-ul İsnad, s.122, Müstetrefat-üs Serair, s.7.

    [9]- İtikadat Risalesi (Şeyh Behai), s.8.

    [10]- Et-Takrirât (Ayetullah Hoî), s.197.


    Derdin kendindedir bilmiyorsun, derman yine sendedir görmüyorsun, içine koca bir alem yerleştirilmiş; sen hala kendini küçük bir şey zannediyorsun. / Hz. Ali (as)

    #2
    Ynt: Sakal kesmek ????????

    Esselamü Aleyküm
    Sevgili kardeşim yarın inşallah bir işe başlıyorum lakin bugünkü görüşmemizde iş adabı için sakalımı tamamen kesmem gerektiğini söylediler zaruri miktar kadarınca bile izin verilmiyor bu durumda ne yapmam gerek.Alimlerimizin,müçtehidlerimizin bu konudaki fetvaları nedir.?

    Yorum


      #3
      Ynt: Sakal kesmek ????????

      [quote author=Mugniye link=topic=4474.msg46989#msg46989 date=1249732421]
      Esselamü Aleyküm
      Sevgili kardeşim yarın inşallah bir işe başlıyorum lakin bugünkü görüşmemizde iş adabı için sakalımı tamamen kesmem gerektiğini söylediler zaruri miktar kadarınca bile izin verilmiyor bu durumda ne yapmam gerek.Alimlerimizin,müçtehidlerimizin bu konudaki fetvaları nedir.?
      [/quote]

      Soru: Eğer sakal bırakmak insanın meşru amaçlarına ulaşmasına engel olursa, sakalı tıraş etmek câiz olur mu?

      Cevap: Mükellefin kayda değer zarar ve meşakkat durumları dışında Allah Teala'nın emrini uygulaması farzdır.

      Kesebilirsin yani

      Yorum


        #4
        Ynt: Sakal kesmek ????????

        imam hamaney : sakal kesmenin haram olduğunu belirtmiştir ama imam hamaney şu şerhide düşmüştür fetvasının altına.
        Farz ihtiyat gereği zaruri durumlarda sakal kesmenin caiz olduğunu vurgulamıştır.

        Ağa Sistani : sakal konusundaki fetvasında zaruri durumlarda sakal kesmenin caiz olduğuna hükmetmiştir.



        Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
        İmam Ali (a.s)

        Yorum


          #5
          Ynt: Sakal kesmek ????????

          Allah razı olsun kardeşlerim teşekkürler.

          Yorum


            #6
            Ynt: Sakal kesmek ????????

            selam aleykum kardeşlerim. benim bir probleimim var. benim ailem sakal bırakmama hatta zaruri miktarta bile olsa karşı geliyor ve beni azarlıyorlar acaba bu durmuda sakalımı kese bilirmiyim. bir şey daha var eğer sakalımı kesmezsem beni namazdan bile uzaklaştıracaklarını bile söylüyorlar. Allah razı olsun

            Yorum


              #7
              Ynt: Sakal kesmek ????????

              alıştıra alıştıra yap kardeş

              haftada 1 kere kes mesela
              ara sıra 2 haftada 1 kere
              bazen haftada 2 kere
              belli bir düzensizliğe alışınca gözleri artık karşı çıkmazlar
              Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

              Yorum


                #8
                Ynt: Sakal kesmek ????????

                kardeş bunu denedim ama nafile. bu konuda şeri bir hüküm biliyorsan onu yazmanı rica ederim

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Sakal kesmek ????????

                  selamunaleykum
                  kardes sakal kesme hakindaki sorunuzun cevabi yukarida muddesir kardes yeterince aciklamada bulunmus. simdi sizin sorununuz aylenizle. bu sorunun cevabini buradaki hocalarimiz verirse daha iyi olur. cunku fikhi sorudur bizim cevaplamamiz yanlis olabilir. allah yardimcin olsun.
                  we selam

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Sakal kesmek ????????

                    3- Kaziruni "El-Munteka" kitabında bir hikayenin arasında şöyle nakletmektedir: "İran padişahı tarafından iki kişi Allah Resulü'nün (s.a.a) yanına geldiklerinde kesilmiş sakallara ve uzatılmış ve burulmuş bıyıklara sahiplerdi. Allah Resulü (s.a.a) onlara hitaben şöyle buyurdu: "Yazıklar olsun size, kim sizi böyle yapmaya emretmiştir?" Cevapta şöyle dediler: "Bize bunu Rabbımız olan "Kisra" emretmiştir." Allah Resulü şöyle devam etti: "Ama benim Rabbım bana bıyığımı kısaltmayı ve sakalımı uzatmayı emretmiştir."[3]
                    Ama benim Rabbım bana bıyığımı kısaltmayı ve sakalımı uzatmayı emretmiştir."[3]
                    Hangi ayetinde bunu emretmiş?

                    Kuran'da yer almıyorsa, Hazreti Muhammed görevini eksik mi yapmıştır, bizi Allah'ın emirlerinden haberdar etmemekle?


                    Çok tehlikeli bir hadis, Hazreti Muhammed'e karşı delil sunacak nitelikte hatta, yani görevini eksik yapmıştır türü işlere kapı aralamak babında


                    [3]- Müstedrek-ül Vesail, c.1, s.59.
                    Bu kitap ne zaman ve kimler tarafından kaleme alınmış, aradım googledan bulamadım, ekstra bilgi sahibi olan bildirebilir mi?


                    Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                    Ali Şeriati

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Sakal kesmek ????????

                      [quote author=AliekberBabacan link=topic=4474.msg58688#msg58688 date=1256660867]
                      3- Kaziruni "El-Munteka" kitabında bir hikayenin arasında şöyle nakletmektedir: "İran padişahı tarafından iki kişi Allah Resulü'nün (s.a.a) yanına geldiklerinde kesilmiş sakallara ve uzatılmış ve burulmuş bıyıklara sahiplerdi. Allah Resulü (s.a.a) onlara hitaben şöyle buyurdu: "Yazıklar olsun size, kim sizi böyle yapmaya emretmiştir?" Cevapta şöyle dediler: "Bize bunu Rabbımız olan "Kisra" emretmiştir." Allah Resulü şöyle devam etti: "Ama benim Rabbım bana bıyığımı kısaltmayı ve sakalımı uzatmayı emretmiştir."[3]
                      Ama benim Rabbım bana bıyığımı kısaltmayı ve sakalımı uzatmayı emretmiştir."[3]
                      Hangi ayetinde bunu emretmiş?

                      Kuran'da yer almıyorsa, Hazreti Muhammed görevini eksik mi yapmıştır, bizi Allah'ın emirlerinden haberdar etmemekle?


                      Çok tehlikeli bir hadis, Hazreti Muhammed'e karşı delil sunacak nitelikte hatta, yani görevini eksik yapmıştır türü işlere kapı aralamak babında


                      [3]- Müstedrek-ül Vesail, c.1, s.59.
                      Bu kitap ne zaman ve kimler tarafından kaleme alınmış, aradım googledan bulamadım, ekstra bilgi sahibi olan bildirebilir mi?



                      [/quote]

                      Evet Hz Resulullah görevini eksik yaptı KURAN'da bildirilmediği halde kendiside sakal bıraktı.
                      Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                      İmam Ali (a.s)

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Sakal kesmek ????????

                        Evet Hz Resulullah görevini eksik yaptı KURAN'da bildirilmediği halde kendiside sakal bıraktı.
                        Soruma ironiyle cevap vermekte özgürsün, ama sorum gayet ciddi ve üzerind edüşünülmeye değer bir iş idi

                        Ama benim Rabbım bana bıyığımı kısaltmayı ve sakalımı uzatmayı emretmiştir."[3]
                        Eğer bu hadisi güvenilir olarak ele alırsak, eğer ki Allah bir iş emretmiş,eeğr ki Hazreti Muhammmed'in görevi Kuranda sayısız ayet ile sabitse, Allah'ın emirlerini, indiridğini tebliğ etmekle mükkelefse, neyi sorguladığımı iyi idrak etmeye çalış can


                        Bu da demektir ki Allah'ın her emrini tebliğ etmemiş

                        Hatta bu açık kapı bırakabilir dmeişim, yani tebliğ etmediği başka emirler de mevcuttur, ve böylece Kuran'ı by pas etmeye eğilimli olanlara açık kapı sunmuş olunur, yani emir inmiş ama Hazreti Muhammed şu veya bu sebepten dolayı tebliğ etmemiş kapsıı aralanır,

                        Dine ilaveler de aynen bu şekilde eriştiriliyor


                        Mantıktan yoksun gerekçeler sunmadık , sen işi ironiye almış olsan bile gayet ciddi gerekçelr sunduk,Kuran dışındaki işlerin de İslamda şart olduğuna dair, halbuki Allah dinin temeli olan işleri al i imran 7 ile özetler, manası apaçık ayetler dinin temelidir der


                        Dine yeni işler ekleniyor, Kuran dışından başka işler,ki yukardaki bir kaç yorumdan bunun ne tür yansımaalrı olabileceğini de çözebiliyoruz, saç sakal yüzündne işindne olmak, biirlerini kafir görmek, İslamın şartı olarka ilave etmek veselam, gayet ciddi sorunlar doğruyor bu tür işlerden

                        Ama benim Rabbım bana bıyığımı kısaltmayı ve sakalımı uzatmayı emretmiştir."[3]
                        Evet Hz Resulullah görevini eksik yaptı KURAN'da bildirilmediği halde kendiside sakal bıraktı.

                        Bu yaklaşım basit, algı yaklaşımıdır, ciletin icaj edilişini araştırırsak o dönemde , günümüzde olduğu gibi , günlük veya periodik sakal kesmenin de olası olmaaycağı sonucuna erişebiliriz, dolayısıyla bunu dindne dolayı düşünmek temele dayanmayan bir iştir,

                        jilet hangi asırda icat edildi, makina devriminin 1500-1600 lü yıllarda gerçekleştindne yola çıakrsak, saç sakal taraş etme işini o dönemnin kültürü arasında görmemeiz gayet doğaldır

                        Allah'ın emretttiği bir işi Kuranda bulmamaız düşündürücü, ki Onun ana görevi inen emirleri bildirmekti


                        İşe bir de benim penceremden bak, çok mantıksız işler öne sürmediğimi göreceksin


                        Ve vahim yansımalara sebebiyet veriyor,Kurandan geçmemekle birlikte, dinin temelinden sayılıyor hatta, al sana bölünmeye bir başka sebep

                        Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                        Ali Şeriati

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Sakal kesmek ????????

                          Peygamberimiz (s.a.a)'in dişlerini misvakla hergün temizlediği herkesçe bilinir ve reddedilmez bir gerçektir.
                          Peki şimdi dişlerimiz arındırmak için ne kullanıyoruz? Diş fırçası...
                          Diş fırçasının misvak yerine kullanılması Peygamberimiz (s.a.a.)'in temizlik yapmadığının gerekçesi de olamaz. O zamanlar yoktu diye bir gerekçe de olamaz. O zamanlar yoktu dişlerini temizlemiyordu diye bir gerekçe de olamaz.

                          Peygamberimiz ve diğer sahabeler jilet yoksa diğer türlü temizliklerini nasıl yapıyorlardı? Elbetteki ellerindeki imkanlarla. Fakat bu temizlenmediklerinin bir gerekçesi olamaz. Ki Peygamberimizin temizlik konusundaki hassasiyetini bilmiyor değilsiniz. Her türlü temizliğini yapıp,sakalını kesmediyse onun yararı açısındandır ve bu bir sünnettir.

                          Hafta da bir kaç defa sakal traşı olmak da cildi tahriş eder. Bu yüzden bazen uzatmak gerekir ki yüz rahatlasın. Bunu benden daha iyi biliyor olmanız gerek.

                          Siz sadece Kur'an da varsa alırım yoksa yırtar atarım mantığındasınız.Fakat Allah size sakal uzatın yoksa hepinizi cehenneme.. gibi bir tabirde kullanmasını bekleyemezsiniz. Peygamberimiz (s.a.a.)'in yaşayış tarzı bizim için bir örnektir. O ki Kur'anı en iyi yaşayan, anlatan bir elçidir. Bizlerde onun gibi olmaya özen gösteriyoruz. Onun örneklerinden yola çıkıyoruz.
                          "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Sakal kesmek ????????

                            [quote author=Yas Gülü. link=topic=4474.msg58758#msg58758 date=1256709334]
                            Peygamberimiz (s.a.a)'in dişlerini misvakla hergün temizlediği herkesçe bilinir ve reddedilmez bir gerçektir.
                            Peki şimdi dişlerimiz arındırmak için ne kullanıyoruz? Diş fırçası...
                            Diş fırçasının misvak yerine kullanılması Peygamberimiz (s.a.a.)'in temizlik yapmadığının gerekçesi de olamaz. O zamanlar yoktu diye bir gerekçe de olamaz. O zamanlar yoktu dişlerini temizlemiyordu diye bir gerekçe de olamaz.

                            Peygamberimiz ve diğer sahabeler jilet yoksa diğer türlü temizliklerini nasıl yapıyorlardı? Elbetteki ellerindeki imkanlarla. Fakat bu temizlenmediklerinin bir gerekçesi olamaz. Ki Peygamberimizin temizlik konusundaki hassasiyetini bilmiyor değilsiniz. Her türlü temizliğini yapıp,sakalını kesmediyse onun yararı açısındandır ve bu bir sünnettir.

                            Hafta da bir kaç defa sakal traşı olmak da cildi tahriş eder. Bu yüzden bazen uzatmak gerekir ki yüz rahatlasın. Bunu benden daha iyi biliyor olmanız gerek.

                            Siz sadece Kur'an da varsa alırım yoksa yırtar atarım mantığındasınız.Fakat Allah size sakal uzatın yoksa hepinizi cehenneme.. gibi bir tabirde kullanmasını bekleyemezsiniz. Peygamberimiz (s.a.a.)'in yaşayış tarzı bizim için bir örnektir. O ki Kur'anı en iyi yaşayan, anlatan bir elçidir. Bizlerde onun gibi olmaya özen gösteriyoruz. Onun örneklerinden yola çıkıyoruz.
                            [/quote]

                            ----------------------------------------------------------------------------------------------

                            Kardeş görüntüye bakarak sünnet işleri eriştirilmez, sırf görüntüden yola çıkarsak Hazreti Muhammed deve üstünde sağa sola giderdi, deve üstünde sağa sola gitme işinden keramet olduğundna dolayı mantığına erişmek lazım gelirdi

                            Ben gerekçelerimi hangi mantık üzerine inşa ettiğim bellidir, gerekçelerimi teraziye koymanız lazım

                            sakalını kesmediyse onun yararı açısındandır ve bu bir sünnettir.
                            Makale sakalın kesilip kesilmemesinin faydası ve zararları üzerinde durmamış, Allah'ın emri olarka bildirilmiş, Hazreti Muhammed'in de tebliğ etmediği, dine ilavedir, şart koşulmuş olduğu için, sakal bırakmayan kafir kıstasıyla değerlendirildiği için, ve Kurana ilave yapacak olanalra açık kapı bırakıldığı için


                            Peygamberimiz ve diğer sahabeler jilet yoksa diğer türlü temizliklerini nasıl yapıyorlardı? Elbetteki ellerindeki imkanlarla.
                            Kardeş cilet dışında başka alet alıp deneyin, göreceksin bıçak, kılıç veya keskin başka bir işle traş olabilmek nasıl bir işmiş


                            Belirli zamanlarda azaltmak imkanı olsa bile, traş oalbilmek olgusu jilet icad edilmedikçe akıl ve mantığa da aykırı zaten,

                            Al eline bir bıçak satır felan dene göreceksin nasıl bir iş olduğuna dair

                            Peygamberimiz (s.a.a.)'in yaşayış tarzı bizim için bir örnektir. O ki Kur'anı en iyi yaşayan, anlatan bir elçidir.
                            Milyon adet hadis üretimi esas kardeş,hadis işi dinin temelinden olsaydı, Hazreti Muhammed, 12 İmamlar elbette ki hadis kitabı hazırlayıp, din için gerekli işler olarak ümmetin kullanımına sunacaklardı

                            Allah'ın haram ve helal kıldığı işler Kuranda yer alır, bunun tersine girişmek bile büyük bir iş, ki bu konu Kuran'ın sayısız ayetiyle sabittir, Allah'ın tüm helal ve haramlarını barındırdığına dair, hatta al i imran 7 ile de sabittir, dinin temeli nedir ne değildir meselesine dair

                            Dine ciddi bir ilavedir,İslama eklenmiş bir şarttır, insanı kafir oalrak işaret etmeye iten veselam, ciddi bir iş yani, yoksa bunun altını çizmezdik


                            Kuran dışında da helal haram var demek benim Kurandan anladığım kadarıyla büyük bir iş, bu tümden Kuranı eksik, kusurlu, işlevsiz, başka şartlara dayalı kılar ki gerçekten de büyük bir iş

                            Hatta akla mantığa uygunn her hadis gerçek olarak alınmalarının şartı oalrak Kuran ile uyum içinde olma şartları arayın der, Kuran ile uyuşmayan bir sözün bizden olmadığını vuruglar veselam, nerden bakarsak bakalım ciddi bir çıkış

                            Peygamberlere Allah'ın emirlerini tebliğ etmek emri verilmiştir, dolayısıyla bildirmedikleri emirler var demek ilk başta Hazreti Muhammed'in şahsına karşı iftira ve haakrettir,

                            öne sürülen işlerin nereye gelip gititklerini idrak etmek lazım, büyük sonuçlara sebebiyet verecek işlerdir

                            O ki doğru söylüyorsunuz, bize link verin Allah'ın bildirip de bizim bilmediğimiz başka hangi emirleri var, link felan atın da cahil göçmeyelim








                            Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                            Ali Şeriati

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Sakal kesmek ????????

                              Yazdıklarınıza itibar etmediğimi biliyorsunuz çünkü can sizin idrak etmek gibi bir mantığınız yok. Cümleleri tam olarak algılayamıyorsunuz sorununuz bu bence.

                              Ben görsel açıdan bahsetmedim bahsettiğim şey temizliktir hafife alınacak bir özellik değildir sadece görsel hitapta değildir Peygamberimizin temizliğinden bahsediyorum ben adı üstünde temizlik yahu temizlik sadece görsel için mi temizlik yapılır pis ve mikroplardan arınmak içinde yapılmıyor mu madem kılıç gibi alet edevatlarla bu işi yapmak zordur o zaman bu insanlar sakallarını bilerek kesmedikleri gibi diğer yerlerdeki temizliklerini de hafife mi alıyorlardı can böyle birşey mümkün olamaz temizliğinde görselden çok kişinin kendine yararı vardır ve bu yarar peygamberimizden de gördüğümüz üzere sünnettir ben size milyonlarca hadisten bahsetmedim bilinen birşey üzerinden gittim Peygamberimiz temizlik konusunda titizdir ve bunun örneğide mevcuttur uydurma hadislerden bahsetmiyorum bunlar gerçek hadislerdir he siz itibar etmezsiniz bunu biliyorum

                              Makale sakalın kesilip kesilmemesinin faydası ve zararları üzerinde durmamış, Allah'ın emri olarka bildirilmiş, Hazreti Muhammed'in de tebliğ etmediği, dine ilavedir, şart koşulmuş olduğu için, sakal bırakmayan kafir kıstasıyla değerlendirildiği için, ve Kurana ilave yapacak olanalra açık kapı bırakıldığı için


                              Salla babacan salla, nerede kafir olmuştur dedim ben nerelere çekiyorsun lafımı yahu Allah'tan korkunuz açık bir kapı bırakmadım ben sakal bırakmak sünnettir ve bunun da yararı vardır dedim Kur'an da daha geçenlerde günümüzü hitap etmiyor diyen sizdiniz tehlikeli işlerdesiniz can yanlış işlere durmuşsunuz ne Kur'an ne sünnet sizi karşılamıyor kendi aklınızca maddelere durmuşsunuz sakal bırakın helaldir bırakmazsanız cehennem azabı vardır diye kim demiş can sözlerime ilaveler katmayın ya tam okuyun söyledikleri ya da hiç okumayın es geçin beni

                              Bence siz gerçekten hangi inançta olduğunuzu bilmiyorsunuz sizin 12 imam inancınız yok çünkü daha geçen gün kim demiş bu isimleri gibi bir araştırma içine girdiniz Kuran kusurlu eksiktir diyende sizdiniz mesela kölenin azad edilmesi günümüzde yoktur demiştiniz bir cümlenizde aslında düzgün yazsanız ne yazılar çıkar benden ama doğru düzgün konulara cevap veremediğiniz için açık olan cümleleriniz çevirebiliyorum tercüme ediyorum

                              Konuyu bütün bütün idrak edebilmeniz için noktasız ve virgülsüz yazdım bana teşekkür etmeniz gerek
                              "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X