Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ynt: WELAYET.COM CEZA SİSTEMİ

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Ynt: WELAYET.COM CEZA SİSTEMİ

    [quote author=mikdat bin esved link=topic=10252.msg64803#msg64803 date=1260516344]
    konu istek üzerine yeniden değerlendirilecektir ve bu konudaki kararı adminler verecektir.
    Hassasiyetiniz için teşekkür ederim.
    [/quote]

    Eyvallah muterem mikdat gardaş...Duyarlılığınız için bizler müteşekkiriz...

    Selâm,saygı ve dua ile...

    Yorum


      #17
      Ynt: Ynt: WELAYET.COM CEZA SİSTEMİ

      [quote author=mikdat bin esved link=topic=10252.msg64803#msg64803 date=1260516344]
      konu istek üzerine yeniden değerlendirilecektir ve bu konudaki kararı adminler verecektir.
      Hassasiyetiniz için teşekkür ederim.
      F_altan hocam inanın konuya çok vakıf değilim bu konuyuda admin özel bölümüne taşıyorum inşallah
      [/quote]

      İlgilendiğiniz için teşekkürler
      "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

      Yorum


        #18
        Ynt: WELAYET.COM CEZA SİSTEMİ

        Esselamu aleykum.
        Konuyu okudum. Müsadeniz olursa bende bazı değerlendirmelerde bulunmak istiyorum.

        Mevzu ceza sistemi ise önce cezanın neye taalluk ettiği ve bu cezanın nasıl olması gerektiğidir.

        Cezanın müteallik olduğu,yani ne için verildiği konusudunda sanırım esas nokta; forumun yöneticileri tarafından belirlenmiş ilkelere zıt hareketlerdir.elbetteki islami bir sitede site yöneticilerinin kendi şahsi yada nefsi iradeleriyle belirleyebilecekleri bir ceza sisteminin olması düşünülemez.bu sitede de bazı cezalar sözkonusu ise bu cezalar forumda dikkat edilmesi gerken genel ilke ve prensiplere ayrkırı hareket edildiğindendir.

        Yönetim istişare etmiş, kendince bazı ilkeler belirlemiş ve bu ilkelere uymayanlara verilecek cezayı ve bunun nasıl uygulanması gerektiğini tesbit etmiştir.bu ilkelerin ne olduğu konusunda tabiki bir fikrimiz yoktur fakat kanaatimiz odurki ilkelerin genel çerçevesi şudur ki; bir üye başka bir üyenin hakkına tecavüz etmesin.yani ilke dediğimiz şey burda topluluk halinde bulunan kişilerin hakkıdır diyebiliriz.

        Bir yerde topluluk halinde bir bulunuş sözkonusu ise orda uygulanacak ceza sisteminin de aleni olması hem islamın hem mantığın hemde toplumsal kuralların gereğidir.dikkat ederseniz topluluk diyorum.kişiler yada şahıslar demiyorum.dolayısıyla SECCAD kardeşin verdiği İmam Seccad(r.a) örneği bu konu ile alakalı olmayan bir durumdur.çünkü anlatılan meselede İmam Seccad(r.a.)ın şahsına yani nefsine yönelik bir hakaret sözkonusu iken burda mevzu bahis olan topluluğun hakkına riayet sorumluluğu ve o hakkı koruma durumudur.

        Düşünün: farz-ı misal ben bir üyeye hakaret ettim.ve bana gizliden bir ceza verildi.ve bana ceza verildiğide o hakaret ettiğim üyeye özel mesajla bildirildi.bu durumda hem site sakinlerinin hakkına girilmiş oldu hemde o hakaret ettiğim üyenin.

        Site sakinlerinin hakkına girildi: Çünkü ben hakaret etmekle sitenin ahlaki ilkelerine zıt hareket ettim.bu ahlaki ilkeler site sakinlerinin hepsinin malıdır.bu mala sahip çıkmak site yöneticilerinin görevi olduğu halde bu sahip çıkış gizliden oldu ve kimsenin haberi olmadı.dolayısıyla site sakinlerinin malı olan ahlaki kurallar perde arkasında ne gibi bir akibete uğradı bilinmez.

        Hakaret ettiğim kişinin hakkına girildi: Çünkü ben ona aleni hakaret ettiğim,herkesin içinde küçük düşürdüğüm halde bana gizli ceza verildi.yani suçu işleyen açıktan işledi,herkes bu suça tanık oldu ama ceza gizli verildi.hakaret edilen kişi herkesin gözü önünde hakarete uğramakla küçük düşürüldü ise bunun cezasıda herkesin gözü önünde aleni verilmeli ki hakaret edilen kişinin hakkı zayi olmasın.

        Ceza verilen kişinin kişiliğinin yıpratılması meselesine gelince; Bir alimin köpek ve kedi ile ilgili verdiği bir örneği vereceğim.diyor ki alim: insanlar kediyi nankör,köpeği ise sadık bilirler oysa durum tam tersidir.köpek nankör kedi ise sadıktır.çünkü kedi,yiyeceğe ihtiyacı olduğunda gelir sahibinin yanına sokulur kendi varlığını ve acıktığını hissettirir ki yiyecek bir şeyler verilsin.yiyecek bir şeyler verildiğinde onu alır ve o saatten sonra kendisine yiyeceği vereni tanımaz.ona sadakat göstermez çünkü asıl nimet verene yani Rabbine sadıktır,nimeti ondan bilir.kendisine yiyecek veren kişi ise sadece bu nimete aracıdır.aracı olana sadık olmak ahmaklıktır.bu noktada kedi; asıl sadakat gösterilmesi gereken zata sadık olduğu için asıl sadık odur.

        Köpek ise; kendisine asıl nimeti vereni tanımaz onu unutur ve o nimete aracılık edene sadık olarak asıl nimet sahibine karşı nankörlük yapmış olur.bundan dolayı köpek necis olarak cezalandırılmıştır.(bu alim şafii olduğu için şafii mezhebine göre değerlendiriyor) köpeğe necis olma cezası verilmiştirki köpek temizlensin yani bir suça verilen ceza o suçu temizler.bundan dolayı köpeğe verilen necislik cezası köpeğin o suçtan temizlenmesinin şartıdır.

        Bunun gibi bir topluluk içinde bir şahsa ceza verilir ise bu o şahsın işlediği suçtan temizlenmesi içindir.bu ceza o suçun temizleyicisidir.bu temizliğin önşartı ise cezanın açıktan verilmesidir ki anlamı olsun.ceza gizli verilecekse bu ceza değildir.kimsenin bilmediği bir ceza, ceza olabilirmi? Dolayısyla kişilere verilen cezalar açıktan verildiğinde hem ceza verilenin hakkı hem kendisine karşı suç işlenmiş kişinin hakkı,hemde bu suça tanık olanların hakkı zayi edilmemiş olur.ama aksi olursa bir çok hak zayi edilecektirki bu konudada İmam Saccad(r.a.)ın hukuk risalesi okunmaya değerdir.

        ben böyle düşünüyorum.hakkınızı helal edin..

        Yorum


          #19
          Ynt: Ynt: WELAYET.COM CEZA SİSTEMİ

          [quote author=SECCAD_ link=topic=10252.msg64811#msg64811 date=1260522186]
          Ehlibeytin_izinde size daha nasıl izahat yapayım? Siz dediniz had cezası olsun ki ve bana hata yapan afişe ve deşifre edilsinki ve cezali kişi orada lekeli olarak asılı durmaya devam etsinki ben ve form okuyucuları rahatlayalım yoksa biz rahatlamayız...Suphanallah...Suphanallah...Suphana llah... Bu ne öfke??? Ben size ne yazdım??? ALLAH, KUR'AN, EHLİBEYT aşkına İmam Seccad (r.a) ın hadisesini iyi okuyun.
          Adam geliyor Habibullah (s.a.a)'ın torununa, Hz Hüseyn (r.a) in oğluna herkesin önünde küfür ve hakaret ediyor. O ne yapıyor??? Ahaliyi topluyor. Kelimetullah'ı okuyarak yola düşüyor ve o adama [color=red]:"Ey kardeşim!Az önce yanıma geldin ve bana sövüp saydın.Eğer bende bulunan şeyler söylediysen,ben bunlardan dolayı Allah'tan bağışlanma diliyorum.Şayet söylediğin nitelikler bende yoksa Allah seni bağışlasın." diyor :" Allahu Ekber...!
          Sıra bizde şimdi. Adamın biri bize küfür ediyor hakaret ediyor. Bizim tavan yapmış nefsimiz bize neyi emrediyor. "Bırak ehlibeytin izinde gitmeyi...!"
          Suphanallah...Suphanallah...Suphanallah...Bizim nefsimiz, onurumuz, gururumuz ehlibeyt imamından daha değerli ki had cezası ile deşifre edilmesini ve o ikazlara baka baka nefsimizi kabartıp iç geçirmeyi arzuluyoruz
          * Bir hadise ile ibret alamayıpta detaylı izahat yapmak zorunda bırakıldığımız için ALLAH c.c bizleri af etsin... Rabbim bizleri nefsinden konuşanlardan eylemesin...
          (İçinizde, hayra çağıran, marufu emreden ve münkeri nehyeden bir topluluk bulunsun. İşte bunlar, kurtuluşa erenlerdir.)
          [Âl-i İmran 104]

          İnsanlara iyiliği emreder de kendinizi unutur musunuz?
          [Bakara 44]
          Not; son mesajınızdaki alıntıları düzeltirseniz memnun olacağım inş. Zira sizin ve benim cümlelerim birbirine karışmış durumda. Kim kime ne demiş belli değil. Bir yanlış anlaşılmaya mahal vermeyelim inş.
          Fi eminillah

          [/quote]

          dediklerinize tamamen katılıyorum. ve öfkeli olduğumu hiç hatırlamıyorum. burada şu ayırımı yapmak zorundayım:

          Hukuk başkalarının haklarını korumak için konur. şimdi bu sitede birinin kişilik haklarına açıktan hakaret edildi diyelim, bu konuda yönetim onun hakkını gasbedenden almak zorunda ve ona vermek zorundadır. bu suç açıktan yapıldıysa açıktan yapılması da onun onurunu geri getirecektir.. suça şahit olanların cezaya da adaletin yerine geldiğine de şahit olmaları hiç de adaletsiz bir durum değildir. bunun öfkeyle ya da başka bir duyguyla alakası yok diye düşünüyorum..

          diğer yandan sizin dediğiniz konu, adam affedermiş, aynıyla karşılık vermezmiş onun bileceği iş. tabi ki bu daha üstündür ama kimseye de siz bu hakkınızdan vazgeçin ezilin deme hakkına sahip değilsiniz.

          İmamın a.s. ordaki örnek tavrı sn F. Altan ağamızın da belirttiği gibi, kötülüğe iyilikle cevap vermenin ne denli büyüklük ve işe yarar olduğunu göstermek içindir. ancak kötülüğe iyilikle cevap vermezseniz kınanırsınız demek de değildir.

          hadi Ehlibeyt mektebi mensupları affettiler haklarından vazgeçtiler İmam a.s. örneğini edindiler ancak diğer site üyeleri birbirine hakaret etti diyelim bu konuda siz bir işlem yapmaz ya da yaptığınızı açıklamazsanız bu durumda diğerleri burda adalatin olmadığını görüp ne düşünürler? Allah bu işten razı mı olur? yani siz birine hakaret eden söven birine ceza verilmesin mi diyorsunuz? ceza gizli mi verilsin diyorsunuz?

          ben de haksızlığa uğrayan bağışladığını beyan etmedikçe ceza verilsin ve bu ilan edilsin, sonra sitede yönetimin görebileceği bir yerde dursun... herkese açık olmasın diyorum...

          Yorum

          YUKARI ÇIK
          Çalışıyor...
          X