Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Mukaddes kum şehri

    3 senedir şiiyim şia itikadına hiçbir itirazım yoktur.sonradan şii olmamız her zaman kafamıza vurulan birsey.

    Yorum


      #32
      Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

      Bazi konularda yakinim vardir.delillerim vardir ama burdaki mollalar delillere bakmadan asagilamaya girisiyorlar.ben dunyanin hicbir yerinde bu kadar asagilama gormemistim.delillerimizi dinlemiyorlar bile dinlemek yerine bastan asagilayip susturuyorlar.Dedigim gibi dunyanin hicbir yerinde boyle degildi.musa hocama sosrardim guzel cevap verirdi burdakilar de ise o asla yok.burasi benim icin tam hayal kirikligidir.sinirlerim iyice harab oldu.selefiler bile bunlar gibi degildi.

      Yorum


        #33
        Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

        peygamberden istemek Allahtan istemek degildir.burada man6tik hatasi var.(mantik dersi aldim sadece bu medresede yok mantik.onu ogrenswnler iyice)

        peygamberi tevessul ederek dua ayridir direk peygamberden istemek ayridir.ey peygamber gunahlarimi bagisla demek sirktir.boyle diyen kisi siiyim desede musriktir.gunahlari bagislama yetkisi Allahindir bu sekildeki tevessul mekke musriklerinin tevessul taktigidir.oysa Allahim peygamberin hurmetine gunahlarimi bagisla demek ise ne guzeldir.

        MUSRIKLERDE PUTLARA TEVESSUL DIYORLARDI BU KADAR ABARTIRSAN TEVESSULU NE FARK KALIR.ALLAHI HIC ANMAYAN DURMADAN IMAMLARADAN MEDET DILEYEN BIR GRUP OLUSUR.ONUN ICIN HER ASIRDA GULAT GRUPLARI CIKMISTIR NIYE SIADA BU KADAR COK GULAT GRUBU VAR.CUNKU BU TEVESSULDE ASIRI ABARTI YAPILIYOR.

        Yorum


          #34
          Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

          benim bir itikadim vardir ornegin vahdeti vucut kesinlikle batildir benim itikadimda.kim derse desin peygamber disinda kimsenin sozu huccet olmaz bana.

          Yorum


            #35
            Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

            sonradan sia olmakla bunlarin alakasi yok.zaten burada bize donme gozuyle bakiyorlar bunu bazen direkte soyluyorlar.bende onlara diyorum ki eger sizin gibi sii olunacaksa hic olmayalim daha iyi.

            ben sunni iken de yakinime gelmeyen seyi elestirirdim burda da sonuna kadar elestirecegim.

            Yorum


              #36
              Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

              ..her kesimde art niyetli insanlar vardır elbet ama bu tür şeyler hayal kırıklığı olamaz,sorularınızı alimlere yöneltmişsiniz sanırım cevabınızıda almışsınız,anlatım olarak elbet bir bildikleri vardır,neden aşağılama olarak nitelendiriyorsunuz? onlar neden sizi aşağılasın?

              الــلــهـــم صـــل عــلــى مــحــمــد و آل مــحــمــد وعجل فرجهم



              İBRET ALINMAYAN HER BAKIŞ BOŞ,FİKİRLE BİRLİKTE OLMAYAN HER SUSMA GAFLET,İÇERİSİNDE ZİKİR OLMAYAN HER KONUŞMA BOŞTUR.

              İMAM ALİ(as)

              Yorum


                #37
                Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

                anlatirim ama anlaman icin 10 sene okuman lazim mantik dersi alman lazim diyen adama ne derim.

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

                  musevi kardes senin soru sorduktan sonraki durumunu gördüm seni bilmediğini oğrenmek için sormuyorsun tam tersine kafandaki duşunceyi onaylayacak cevap arıyorsun ve karşıdakinin sözlerini isitmiyorsun bile hep bildiğin şeyin üzerinde diretiyorsun sen bildiğinde yakin üzere isen neden soruyorsun tek bir şekilde insan kendisini düzeltir oda binde bir de olsa kendi bildiğinin hata olduğu ihtimalini verecek yoksa duzelmenin imkanı yoktur
                  ama buradaki alimler hakkında atıp tuttuğuna gelince kumda 60 bine yakın alim var bunların binden fazlası ictihat seviyesinde dir sen bir kac tane yi hepsine genelleyemezsin bizde senin gectiğin yollardan gectik ama kimseyi suclamadık ama sen alimler hakkında soylediğini kendin yapıyorsun yani baskalarını asağılıyorsun ben bunları alim kabul etmiyorum dediğim kimseler yıllarca zorluk ve sıkıntılar içerisinde bu mektebi oğrendiler ama sen henuz bir kac ay olmus onları kuçumsuyorsun bu doğrumudur sence

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

                    zaten hep ayni mantik burda bir kac ayligiz ya zerre degerimiz yok.daha farscadasin diyor adam.

                    10 sene 15 sene okumak mi onemli olan tek sey. 15 sene okuyup Ali Allahtir diyen adam var.demek 10 sene okumakla birsey olmuyor.kum daki tum alimleri kotuledigimiz falanda yok.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

                      vahdeti vicudun manasını bildiğinden bile şuphedeyim karşıdaki adam sana vahdeti vicudu anlatması için mantık okuman gerek diyorsa haksız değil zira felsefi konuları anlaman için mantık bilmen gerek yoksa işte olçusuz ve delilsiz bir şekilde vahdeti vicudu reddedersin
                      ama peygamberden baskasını huccet kabul etmeme peygamberin kendisini inkar etmektir ve bunun yanında 12 imamı da inkar etmek tir ve onların masumiyetini de inkar etmektir yani şiayı ve onun hakkaniyetini inkar etmektir yani anlaşılan senin temel şia inançlarındo sorunun var
                      peygamnerin sekaleyn hadisi 12 imamın hüccet olduğunun en guzel delilidir

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

                        ben mantik dersi almisim sizden de iyidir.vahdeti vucudu inkazr etmek icin sonsuz delil var fakat siz gormuyorsunuz.delilleri koyalim bakalim c3evap verebilecekmisiniz.

                        peygamberden baskasini delil kabul etmemek 12 imami inkarla ne lakasi var onlar zaten ayni yoldadir.aldiginiz mantik derwsi yetmemis herhalde dedigimi anlamaya.

                        yemisim sizin mantik dersiniz.nasxil mantik d4ersiyse bu...

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar



                          Cevab 38: Vahdeti vucud her şeyin aslının bir tek şeyden olduğuna dair batıl geçersiz bir inançtır. Daha açık bir ifade ile gördüğümüz her şey, yaratılan her şey Allah’ın bir parçasıdır anlayışıdır.

                          Bu anlayış içinde olanlara ehlisünnet kâfir hükmünü koyuştur... Ehli Sünnetin bu konudaki hükmüne dayanak olarak sunduğu deliller şu ayetlerdir:

                          “ ليس كمثله شىء وهو السميع البصير” O’nun benzeri hiçbir şey yoktur. O hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.”(şura 42/11)

                          “ا قل هوالله احد الله الصمد لم يلد و لم يكن له كفوا احدDeki: O Allah tektir. Allah Samedtir. Doğmamış, doğrulmamıştır. Hiç bir şey O’nun dengi değildir.

                          “افمن يخلق كمن لا يخلق افلا تذكرون” Yaratan kimse yaratmayan kimse gibi midir? Düşünmez misiniz? (Nahl 16/17)

                          Bu ve benzeri ayetler Allah (c.c.)’nun yarattığı şeylerden ayrı olduğunu göstermektedir. Yaratılan şeyler sonludur. Ama Allah (c.c.) bakidir. Şura süresin deki ifadesi ile Allah’ın misli bir şey yoktur. Dolayısıyla Allah (c.c.) yaratılmışlara benzetmek küfürdür. Yani kişiyi İslam dininden çıkaran bir inanç tarzıdır.

                          Akidedu't-Tahaviye şerhinde İmam İbn Ebi'l_İzz el-Hanifi (rh.a.) konuya ilişkin olarak şunları söylemektedir:

                          "Ebu Hanife (rh.a.) el-Fıkhu'l-Ekber adlı eserinde ki ifade de: "O yarattıklarından hiçbir şeye benzemez, yarattıklarından hiç bir şey de O'na benzemez..." Kitabtaki başka bir ifadede şunlar yer almaktadır: " Onun bütün sıfatları yaratılmışların sıfatlarından farklıdır. O bilir ama bizim bilmemiz gibi değil. O kudret sahibidir ama bizim kudretimiz gibi değildir. O görür. Ama bizim görmemiz gibi değil."

                          Nuaym b.Hammad şöyle der: "Kim Allah'ı yaratıklarından bir şeye benzetirse kâfir olur. Kim de Allah'ın kendi zatını nitelendirdiği sıfatlardan birisini inkâr ederse o da kâfir olur. Allah'ın kendi zatını, Rasulunun de O'nu vasfettiği sıfatların hiçbirisinde "teşbih yoktur.

                          "İshak b Rahaveyh der ki: "Kim Allah'ın sıfatlarını açıklarken O’nun sıfatlarını, Allah’ın yaratıklarından herhangi bir kimsenin sıfatlarına benzetirse, o Azim olan Allah'a kâfir olmuştur.1 Vahdeti vucud Görüşünü savunan insanların başında Muhuddin İbn Arabi gelmektedir. O ve ona tabi olanlar her şeyin Allah olduğunu söylemiş. Kendilerinin de Allah'dan bir parça olduklarını savunmuşlardır. Aliyyu'l Kari (rh.a.) onun görüşlerini red amacıyla "Vahdet’i Vucud risalesi" adlı bir eser kaleme almıştır. O risale de Muhuddin İbn Arabinin görüşlerine bir ehlisünnet âlimi olarak şu cevabları vermiştir:

                          " İbn Arabi Âdem (a.s.)’ın durumuyla ilgili bölümde şöyle diyor: Biz Hakkı hiç bir zaman herhangi bir vasfıyla gereğince anlatamadık. Ancak bizim bu anlattığımız tıpkı o niteliği haykıranlar gibidir. Gerçekten hak bizzat kendi zatını bize tanıttı. Ne zaman ki biz onu müşahede ettik, biz bu durumda yalnızca kendi kendimizi müşahede etmiş olduk. O da ne zaman bizi müşahede ettiyse bizzat kendisini müşahede etmiş, görmüştür.

                          Bunlar açıkça küfürdür. Çünkü İnsanın zatı ve sıfatları bizzat Allah'ın (c.c.) sıfatlarının ve zatının kendisi olamaz. Hak olan yüce Allah'ın sıfatları ezeli ve kadimdir. Oysa insanların ve tüm varlıkların sıfatlarıysa eksiktir ve yokluktan varolmuşlardır. Dolayısıyla biri ezeli diğeri de sonradan olan sıfatlar nasıl olurda bir münasebet bulunabilir? Ayrıca her iki müşahede arasında nasıl bir gereklilik var olabilir? Nasıl olurda sonradan var olan, Kadim olanın sıfatına sahib olabil

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

                            peygamberden istemek Allahtan istemek degildir.burada man6tik hatasi var.(mantik dersi aldim sadece bu medresede yok mantik.onu ogrenswnler iyice)

                            sana mantık bilmediğini soyleyince kızıyorsun kusura bakma ama sen henuz benin ne soyediğimi anlamamışsın bile sana peygamberden istemek Allahtan istemektir dedim ama vurguladım birisi bil esalt diğeri ise arazi dir başka bir ornekle;sen doktora gittiğin zaman şifa için kimden yardım diliyorsun doktordan ama asıl kimden şifani bekliyorsun tabiki Allahtan yani birisi arazi diğeri ise asil dir
                            peygamberden yardım dilemek demek boyledir peygamber doktor gibi arazi ama asil olan Allahtır


                            peygamberi tevessul ederek dua ayridir direk peygamberden istemek ayridir.

                            musavi kardeş soylermisin hangi musluman peygamberi Allahtan ayrı gorerek sen beni affet der
                            mumkunmudur bir şahsı peygamber bilelim ama onun yanında da uluhiyyet vererek gunahlarımızı bağışlamasını diliyelim
                            hem peygamberlik ve hem uluhiyyet hangi musluman bunu yapar soylermisin

                            Yorum


                              #44
                              Mukaddes kum şehri

                              Ilk once sinirlendim ozur dilerim. Burada ya ali gunahlarımı bagısla diyenler var

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Mukaddes Kum sehrinden en icten selamlar

                                vahdeti vicudun getir diğiniz ayetler le hiç bir ilgisi yok ve konuyu sadece ezberlemissiniz anlamamışsınız vahdeti vucutla Allahın cisim olduğunu anlatan ayetlerin ne ilgisi var adından da anlaşıldığı gibi vahdet deniyor teşabuh denmiyor senin getirdiğin ayetler

                                “ ليس كمثله شىء وهو السميع البصير” O’nun benzeri hiçbir şey yoktur. O hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.”(şura 42/11)

                                “ا قل هوالله احد الله الصمد لم يلد و لم يكن له كفوا احدDeki: O Allah tektir. Allah Samedtir. Doğmamış, doğrulmamıştır. Hiç bir şey O’nun dengi değildir.

                                “افمن يخلق كمن لا يخلق افلا تذكرون” Yaratan kimse yaratmayan kimse gibi midir? Düşünmez misiniz? (Nahl 16/17)

                                dikkat edersen hepsi teşabuh yani Allahı bir şeye benzetmeyi inkar ediyor
                                ama vahdette iki şey yoktur ve bir şeyi bir başka şeye benzetmek de söz konusu değil yaradan ile yaradılan arasında birlik var yani biz Allahtan ayrı bir vicudan sahip değiliz nedeni ise vicut kemaldir ve Allahta bütün kemallerin kaynağıdır oyleyde var olan her şeyin kaynağı iste yaradılışda ve isterse hayatının devamında ALLAHTIR

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X