Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Tefsir akla değil, nakle dayanır

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Tefsir akla değil, nakle dayanır

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... bilindiği gibi son zamanlarda bazı kimseler Kuran'ı Kerimi kedi görüşlerine göre tefsir etmekte ve az hallarda nakle baş vurmaktadırlar. bu şahıslar Kuran tefsiri konusunda arapça'yı iyi bilmeyi yeterli görmektedirler. yani bunlara göre eğer arapça grameri, lugat ve nah ilmini iyi biliyorsanız az hallar istisa nakile gerek yoktur ve her kes Kuranı tefsir ede bilir. bu gibi sorunlar bazen muhaliflerimizle munazara ederken de ortaya çıkmaktadır. her hnagi bir ayet ve ayetin tefsiri konusunda kendi kaynaklarında hadisler sunulmuş olmasına rağmen bu kişiler kendi kaynaklarını bile dikkate almamakta ve buna karşın kendi görüşlerini ortaya koymaktadır. inşaAllah bu çalışmamızda Kuran ve Sünneti Nebevi s.a.a ışığında bu yöntemin tamamen hatalı olduğunu ve Kuran tefsiri konusunda sadece nakle dayanılması gerektiğini ortaya koyacağız.

    1. Kuran'ı Kerim'den delil: Kuran'ı Kerim'de bir çok ayette Kuran'ı açıklamanın, anlatmanın sadece Efendimiz s.a.a'e ait olduğu vurgulanmaktadır. örnek olarak Allah c.c Nahl suresi 44-cü ayette şöyle buyuruyor:

    • [li]بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ
      İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur’an’ı indirdik.

      Nahl suresi 44-cü ayet
      [/li]


    görüldüğü gibi bu ayette Allah c.c "açıklama" işini Efendimiz s.a.a'in işi olduğunu bildirmektedir. ancak biz Efendimiz s.a.a ile aynı dönemde yaşamadığımız için bu açıklamaları ondan bizzat işitemiyoruz, binaenaleyh bu konuda yapılacak olan şey Efendimiz s.a.a'den tefsir konusunda rivayet edilmiş olan hadislerle amel etmektir.

    2. Sünneti nebevi s.a.a'den delil: Kuran'ı kendi görüşüne göre tefsir etmenin yasak olduşu hakkında Şii-Sünni kaynaklarında ittifak ile rivayet edilmiş, değişik senedleri olan sahih hadisler vardır. inşaAllah biz burada konunun fazla uzamaması için 1 Şia ve 1 de sünni kaynaklı hadisi aktaracağız.

    2-1. Şii kaynaklı hadisler: Şi ulemasından Ayyaşi, Saduk ve diğer muhaddis ve müfessirler konu hakkında bir çok hadis rivayet etmiştirler. bu konuda Şeyh Saduk r.a imam Rıza a.s'dan şöyle rivayet etmektedir:

    • [li]حدثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمداني رضي الله عنه و الحسين بنإبراهيم بن أحمد بن هشام المكتب و علي بن عبدالله الوراق رضي الله عنهم قالوا حدثنا علي بن إبراهيم بن هاشم قال حدثنا القاسمبن محمد البرمكي قال حدثنا أبو الصلت الهروي قال
      فقال الرضا ( ع ) ويحك يا علي اتق الله ولا تنسب إلى أنبياء الله الفواحش و لا تتأول كتاب الله برأيك فإن الله عز و جل قدقال وَ ما يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ
      ...Ebu Salt el-Herevi dedi ki: imam Rıza a.s (Ali b. Cehm'e) cevaben dedi ki: Vay senin haline ey Ali! Allah’tan kork, kötülükleri Enbiya a.s'ma nispet verme! Allah’ın kitabını kendi reyin ve görüşünle tevil etme. Allah-u Teala buyurmuştur ki: "Onun tevilini Allah’tan ve ilimde derinleşenlerden başkası bilmez." (Al-i İmran, 7)

      Şeyh Saduk r.a, "Uyunu Ahbar er-Rıza a.s", 1/192, hadis 1
      [/li]


    2-2. Sünni kaynaklı hadisler: ehli sünnet ulemasından Tirmizi, Nesai ve daha bir çok muhaddis konu hakkında ibni Abbas r.a tariki ile Nebi s.a.a'den hadisler rivayet etmiştirler. Tirmizi'nin konu hakkında ibni Abbas r.a'dan rivayet ettiği hadis şöyledir:
    • [li]حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ حَدَّثَنَا بِشْرُ بْنُ السَّرِيِّ حَدَّثَنَا سُفْيَانُ عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ قَالَ فِي الْقُرْآنِ بِغَيْرِ عِلْمٍ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنْ النَّارِ
      ...ibni Abbas r.a dedi ki: Rasulullah s.a.a şöyle buyurdu: "Kim bilgisiz veya kasıtlı olarak Kur’ân ayetleri hakkında konuşur ve hüküm verirse Cehennem’deki yerine hazır olsun."
      [/li]


    Hadisten sonra Tirmizi diyor ki:

    #2
    Ynt: Tefsir akla değil, nakle dayanır

    Kardeş tefsirler sadece nakle dayansa idi, sonraki yıllarda ortaya çıkan tefsirlere ihtiyaç olurmuydu?

    Sonraki tefsirler bir öncekilerinin nakli ise onlara ne gerek olurdu ki? Tefsirde hem nakle hem akla ihtiyaç yok mudur? Ki nakli de kullanan akıl, yeni ortaya çıkan meseleleri çözmek için söz konusudur.

    Mesela İmam Humeyniye karşı gelenksel fıkhı savunan ulemaya İmam Humeyni, yeni meselelerle ilgili 20 konuyu başlıklar halinde sunmuş, bu konularda nakilden söyleyebileceğiniz bir şey var mı diye buyurmuş ve buna karşılık ulema İmamı tasdik edip anlamıştır.
    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

    Yorum


      #3
      Ynt: Tefsir akla değil, nakle dayanır

      [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=23265.msg150642#msg150642 date=1336644920]
      Kardeş tefsirler sadece nakle dayansa idi, sonraki yıllarda ortaya çıkan tefsirlere ihtiyaç olurmuydu?

      Sonraki tefsirler bir öncekilerinin nakli ise onlara ne gerek olurdu ki? Tefsirde hem nakle hem akla ihtiyaç yok mudur? Ki nakli de kullanan akıl, yeni ortaya çıkan meseleleri çözmek için söz konusudur.[/quote]

      tefsirin nakle dayanmasının sebebi nakilin Nebi s.a.a veya imamlardan a.s geliyor olmasıdır. yani nakil ile elde ettiğimiz tefsir Nebi s.a.a veya imamların a.s tefsiridir. yani dinde hüccet ancak Nebi s.a.a ve ya imamların a.s sözü ola bilir. eğer bu redd edilirse -ki, reddedilemez zira bunu Kuran ve Sünnet ortaya koymaktadır- o zaman kim diğerinin yaptığı tefsire "senin tefsirin doğru değildir" diye itiraz ede bilir ki? bunun en güzel örneği ehli sünnet tefsirlerindeki ihtilaftır. bazen bir ayet hakkında 20, 30 ve hatta daha fazla görüş ile ihtilaf etmişlerdir. bunlardan hangisi doğru?

      neden yeni tefsir kitaplarının yazılmasına gelince, yeni tefsirler hadis kitaplarındaki ayet tefsirlerini ve eski tefsir kaynaklarındaki bilgileri bir araya getirmektedir. buna en güzel örnek "el-Mizan" tefsiridir. Seyyid Tabatabi r.a tefsirinde her ayet hakkında hadisleri sunmakta, ondan sonra eleştirileri cevaplamaktadır.

      Yorum


        #4
        Ynt: Tefsir akla değil, nakle dayanır

        Zıtlık anlamında değilde farklılık anlamında farklılık yok mu? Farklılık olmasaydı El Mizan neden yazılsındı ki? Naklide içine alan Mizanda yeni meselelerin söz konusu edilmesinde akıla başvurulmamış mıdır?
        Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
        Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

        Yorum


          #5
          Ynt: Tefsir akla değil, nakle dayanır

          [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=23265.msg150689#msg150689 date=1336653718]
          Zıtlık anlamında değilde farklılık anlamında farklılık yok mu? Farklılık olmasaydı El Mizan neden yazılsındı ki? Naklide içine alan Mizanda yeni meselelerin söz konusu edilmesinde akıla başvurulmamış mıdır?[/quote]

          1. farklılık nasıl yani? örnek vere bilir misiniz?
          2. "el-Mizan"da söz konusu edilen yeni meseleler nedir?

          Yorum


            #6
            Ynt: Tefsir akla değil, nakle dayanır

            takip için
            [center]
            ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
            [center]
            Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
            Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

            Yorum


              #7
              Ynt: Tefsir akla değil, nakle dayanır

              [quote author=Elmeddin link=topic=23265.msg150690#msg150690 date=1336654053]
              1. farklılık nasıl yani? örnek vere bilir misiniz?
              2. "el-Mizan"da söz konusu edilen yeni meseleler nedir?

              [/quote]

              Diyelim ki ahkam ayetleri ile ilgili tefsir konularında günümüzün yeni meseleleri olan, trafik, bankacılık, denizcilik, bilgisayar, iletişim endüstrisi daha sayabileceğimi bir çok yeni konu ile insan ilişkisini belirlemede bir izah söz konusu olmayacak mı tefsiirlerde de?
              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

              Yorum

              YUKARI ÇIK
              Çalışıyor...
              X