Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYET

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYET

    BİSMİLLAH
    YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYETLERİN ŞİA TEFSİRİNİ NEREDEN BULURUM?
    yada tefsirini bilen yazabilirmi.


    #2
    Ynt: YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYET

    26- İyi işler yapanlara iyilik ve daha fazlası (mükafat olarak= vardır. Yüzlerini ne kara bir toz ve ne de zillet sarar. İşte onlar cennetliklertirler ve orada ebedi kalırlar.

    (El Kaddah şöyle nakleder: İmam Muhammed Bakır (a.s.) bana, .. Yunus Suresini oku dedi. Ben sureyi okuyarak, "İyi işler yapanlara iyilik ve daha fazlası (mükafat olarak) vadır. Yüzlerine ne kara bir toz ve ne de zillet sarar. İşte onlar cennetliktirler ve orada ebedi kalırlar." ayetine geldim. İmam, yeter!. dedi. Sonra şöyle buyurdu: Ben Kur'an okuduğumda niçin yaşlanmadığıma şaşırıyorum. "El-Kafi, c.2, s. 633; Ayyaşi Tefsiri, c.2 s. 120.)

    27- Kötülük kazananlara gelince, her kötülüğe ancak misliyle karşılık verilir. Onları zillet sarar. Allah'a karşı onları koruyacak kimse bulunmaz. Sanki yüzlerini karanlık geceden parçalar örtmüştür. Onlar ateş adamlarıdır ve onlar orada ebedi kalırlar.

    (Kur'an- Kerim Meali, Murtaza Turabi ilgili ayet meali.)

    26. ayette, onlara daha fazlası vardır bölümünü sünni müfessirler, daha fazla yani cennette Allah'ı görmektir derler. Yani nimetler ve daha fazlası ne olabilir Allah'ı haşa görmek diye tefsir ederler. Oysa ayette buna yönelik hiç bir işaret olmadığı gibi aksine delil vardır.

    ayetteki daha fazlası Allah'ın görülmesi diye tefsir edilemeyeceği gibi farklı bir nimet diye de şartlandırılamaz. Çünkü deniyor ki iyilik edenlere iyilik ve daha fazlası var. yani iyiliğin bedeli olan ne ise o verilecek ve daha fazla iyilik de verilecek. yani bire on yetmiş ya da yedi yüz katı misalinde olduğu gibi.

    bunu bir sonraki ayette daha açık anlıyoruz. kötülük edenlere diyor sadece kötülüklerinin karşılığı verilecek. onlara daha fazlası yok. eğer iyilik yapanlara daha fazlasından kasıt Allah'ın haşa görülmesi olsaydı o zaman burada da kötülük yapanlara kötülüklerinin karşılığı ve daha fazlası denmesi şart olurdu. Çünkü Allah'ın görüleceğini savunanlara göre cehennemdeki kötülük sahipleri Allah'ı görmekten mahrum kalacaklardır. Bu durumda onlar zaten kötülüklerinin karşılığı olarak cehennemde kalıyorlar ve Allah'ı da görmekten mahrum olduklarından daha fazlasını da ceza olarak çekmiş oluyorlar. Ama öyle demiyor ayette sadece kötülüklerinin karşılığı diyor.

    bu da bizim yaptığımız tefsirin doğru olduğunun ispatıdır..

    Yorum


      #3
      Ynt: YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYET

      BİSMİLLAH
      Qom_u_aşk kardeş
      Bu ayetlerin manasını daha önce bir kaç sunni tefsirinden araştırdım.
      bu tefsirlerde ayetlerin zahiri manası vardı.Seninde yazdıkların onların yazdıklarından pek farklı değil.

      [quote author=Qom_u_aşk link=topic=21983.msg134259#msg134259 date=1319323957]
      26. ayette, onlara daha fazlası vardır bölümünü sünni müfessirler, daha fazla yani cennette Allah'ı görmektir derler. Yani nimetler ve daha fazlası ne olabilir Allah'ı haşa görmek diye tefsir ederler. [/quote]

      Fizilal'il Kuranda
      "Dünyada iyi işler yapanlara daha iyi bir karşılık ve fazlası vardır." Onlar Mahşer gününün zorluklarından ve insanlar arasında hüküm verilmeden önceki Mahşer'in korkunç bekleyiş azabından kurtulmuşlardır.diye yazıyor
      haşa ALLAHu tealayı görmek demiyor.

      Yorum


        #4
        Ynt: YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYET

        ben zaten mealde Allah'ın görüleceğini yazıyorlar demedim, tefsirinde, "daha fazlası var"dan kastın Allah'ın haşa görülmesi var dediklerini söyledim.. zaten meallerde öyle çok büyük farklılık olmaz..

        Yorum


          #5
          Ynt: YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYET

          BİSMİLLAH
          kardeş yukarda fizilal'den yazdığım meal değil tefsirdi.

          Fizilalde iki ayetin tam tefsiri

          26- Dünyada iyi işler yapanlara daha iyi bir karşılık ve fazlası vardır. Onların yüzlerini ne kara leke ve ne de horlanmışlık kaplar. Onlar cennetliklerdir, orada ebedi olarak kalacaklardır.
          27- Dünyada kötülük işleyenlere gelince, her kötülüklerine karşılığı kadar ceza verilir. Yüzlerini horlanmışlık kaplar. Onları Allah'dan kurtaracak hiç kimseleri yoktur. Yüzleri sanki gecenin kesitleri ile kaplıdır. Onlar cehennemliklerdir, orada ebedi olarak kalacaklardır. Önceki dersin son ayeti şuydu: "Allah, insanları esenlik-barış yurduna çağırır ve dilediği kimseleri doğru yola iletir." Burada ise, doğru yolda olanlar ve doğru yolda olmayanların ödüllendirilmeleri ve cezalandırılmalarının kuralları açıklanıyor. Allah'ın rahmeti ve kereminin adaleti, her iki tarafın cezalandırılması için de geçerli olduğu ortaya konuyor. İyi davrananlar: İnanç sistemlerini, işlerini, amellerini, doğru yola ilişkin bilgilerini, selâmet yurduna ileten evrensel yasayı anlamayı da en güzel şekilde becerdiler... Bunlara her zaman iyilikle beraber oldukları için iyilik vardır. Üstelik yüce Allah kendi katından onların iyiliklerini arttıracaktır. "Dünyada iyi işler yapanlara daha iyi bir karşılık ve fazlası vardır." Onlar Mahşer gününün zorluklarından ve insanlar arasında hüküm verilmeden önceki Mahşer'in korkunç bekleyiş azabından kurtulmuşlardır: "Onların yüzlerini, ne kara leke ve ne de horlanmışlık kaplar." Ayeti kerimenin metninde yeralan "Kater" kelimesi, toz, siyahlık, üzüntü ve sıkıntıdan kaynaklanan renk bulanıklığı anlamındadır. "Zillet" ise, hayal kırıklığı, horlanma ve acizlik demektir. İyi davrananların yüzlerini toz vesaire kaplamayacak ve çehrelerine zillet giysisi geçirilmeyecektir... Bu ifadeden anlaşılıyor ki, Mahşer yerinde kalabalık, dehşet, üzüntü, korku ve zillet hakim olacak ve bu hal onların yüzlerinden okunacaktır. İşte bunların tamamından kurtulmak bir ganimettir. Allah'ın bir lütfudur. Buna ilave olarak, Allah'ın fazladan verdiği nimetlerini de hatırlatmalıyız. "Onlar", geniş ufuklara açılan bu yüksek derecelerin sahipleri, cennetliklerdir; oranın sahipleri ve sakinleridir. "Orada ebedi olarak kalacaklardır."
          "Dünyada kötülük işleyenlere gelince..."
          Onların, hayat alışverişinde elde ettikleri kazanç kötülük olmuştur! Buna rağmen onlar için de Allah'ın adaleti işler. Cezaları katlanmaz. Kötülükleri arttırılmaz. Sadece, "Her kötülüklerine karşılığı kadar ceza verilir." "Yüzlerini horlanmışlık kaplar." Onları kuşatır, katıştırır, üzüntüye boğar. "Onları Allah'dan kurtaracak hiç kimseleri yoktur." Doğru yoldan sapan ve değişmez yasaya aykırı hareket edenlere ilişkin Allah'ın evrensel yasasının gereği olarak, onları bu kaçınılmaz akıbetten koruyacak ve kurtaracak kimseleri olmaz.
          Kur'an'ın akışı, bundan sonra psikolojik karanlıkları, kıskıvrak yakalanmış, ürkek ve üzüntülü adamın yüzünü kaplayan renk uçukluğunu somut bir tabloda çiziyor:
          "Yüzleri sanki karanlık gecenin kesitleri ile kaplıdır." Sanki kapkaranlık geceden bir parça alınmış ve yama halinde bu yüzlere geçirilmiştir. Aynı şekilde karanlık gecenin karanlıkları ve bu karanlıktan kaynaklanan bir korku bütün etrafı kuşatır. İşte bu ortamda gecenin zifiri karanlığından bir örtüye bürünen bu yüzler, gözükmeye başlar. "Onlar".... Bu karanlıklara ve toz bulutuna gömülen insanlar, "cehennemliklerdir." Oranın sahipleri ve sakinleridir. "Orada ebedi olarak kalacaklardır."

          Yorum


            #6
            Ynt: YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYET

            evet doğrudur. Seyyid kutup bir çok sünni ayrıntı ve yoruma hiç girmez. Şiilerin görüşlerini de almaz. onun yerine sosyolojik tefsir ve ayetlerden mücadele stratejisi çıkarır.

            Sünni tefsir derken sadece seyyid kutup tefsiri yok. sünniler, Allah'ın (haşa) görüneceğine delil olarak bu ayetteki o ifadeyi de gösterirler. demek istediğim buydu.

            Yorum


              #7
              Ynt: YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYET

              BİSMİLLAH

              2 ayetin şia tefsirini yazarsan sevinirim.

              selametle

              Yorum


                #8
                Ynt: YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYET

                bende söz konusu ayetlerin ilk mesajımda yazdığımdan başka tefsiri yok. olan arkadaş varsa paylaşır inşaAllah..

                Yorum


                  #9
                  Ynt: YUNUS SURESİ 26.VE 27.AYET

                  ALLAH razı olsun

                  Yorum

                  YUKARI ÇIK
                  Çalışıyor...
                  X