...
Duyuru
Daraltma
Henüz duyuru yok.
USÛLÜ’D-DÎNE İLİŞKİN İLK ZEYDÎ METİNLER
Daraltma
X
-
Etiketler: Yok
-
Ynt: USÛLÜ’D-DÎNE İLİŞKİN İLK ZEYDÎ METİNLER
el-Kâsım er-Ressî ve oğlu Muhammed islami ilmi ve zeydiye mesebini kuracak ilmi kimlerden ögrenmiştir? Dmenin hangi alimlerden ders almıştır acaba?,,
imamı nebilerin sıfatıyla nitelediklerini ifade eder
[move][shadow=red,left][glow=red,2,300]Biz SAHİPSİZ Değiliz...[/glow][/shadow][/move]
-
Ynt: USÛLÜ’D-DÎNE İLİŞKİN İLK ZEYDÎ METİNLER
selamunaleykum
alıntı
da, Allah’ın, va’d ve vaîdine sadık olduğunu, en küçük iyiliğin de, en küçük kötülüğün de karşılığını verdiğini belirtir. Ayrıca Cennete gönderdiği kimse orada ebedi olarak kalacağı gibi, Cehenneme gön-derdiği kimse de orada ebedi olarak kalacağını zikreder.
ilk defa böyle birşey duyuyorum
gerek imamiye gerekte ehli sünnet camia cehennemde müşrikler vede kafirlerden başka kimsenin ebedi kalmayacağına inanır
allahu tealanın vaadine ve adaletine görede böyle olması dışında bir durum düşünülemez
zira yukardaki ifade gibiolsa idi namazını kılmayan oruç tutmayan vs.gibi farzları yerine getirmeyen bir müslümanda hiç cehenneme gitmeden direk cennete alınması gerek ki böyle bir durumun olması da imkansızdır
selamunaleykumverahmetullahi ve berekatuhu ebiden ve daimen inşaallahuteala"eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"
Yorum
-
Ynt: USÛLÜ’D-DÎNE İLİŞKİN İLK ZEYDÎ METİNLER
selamunaleykum
zeydilerde imamet konusunda ehli sünnetle aynı yolu takip ettikleri anlaşılıyor
zira şiaya göre imamet makamındaki emiri allahuteala tayin etmiş sevgili peygamberimiz s.a.a. da zikredip ümmetine aktarmıştır
yani ali şiaları hadi bu şahıs bizim imamımız deyipte ilahi hükmün dışına çıkıp birine uymamış sadece resulullahın isimlerini sırasıyla aktardığı imamlara tabi olmuştur
zeydilere görede tıpkı ehli sünnette olduğu gibi islam dini günümüzde başsız bir liderden yoksundur
aradaki farklar siz aktardıkça ortaya çıkıyor
not:yazmamın tek maksadı şiayı tanımayan bir kişi okuduğunda aradaki farkları görmesine yardımcı olmaktır
vesselamunaleykum"eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"
Yorum
-
Ynt: USÛLÜ’D-DÎNE İLİŞKİN İLK ZEYDÎ METİNLER
İmâmet
Hz. Ali’den sonra Hz. Hasan ve Hüseyin soyundan ilim, şecâat, cömertlik ve zühd nitelikleriyle temayüz eden kimsenin imam olduğunu kaydeder. İmamın ilminin ise vehbî değil kesbî olduğunu söyler. Bunun, Kâsımiyye Zeydiyyesi’nin anlayışı olduğunu ifade eder. İmamet anlayışını desteklemek için ayetler dışında başta Sekaleyn Hadisi olmak üzere bazı hadisler de aktarır. Zeydîlere muhalif olan Rafızîler ve Haricileri eleştirir. Muhammed b. el-Kâsım’ın yaşadığı dönem, İmâmiyye içinde on ikinci imamın gaybeti anlayışı-nın28 gündeme geldiği bir dönemdir. Bu bağlamda Muhammed, Rafızîlerin, olmayan ve bilinmeyen bir imama tabi olduklarını, imamı nebilerin sıfatıyla nitelediklerini ifade eder.29
eğer imamet tanımı bu ise
1-Ebubekir Ömer ve Osmanın imametleri batıldır.
2-Günümüzde ve tarih boyunca yüzlerce binlerce imam yaşamıştır ve yaşayacaktır.Hasan ve Hüseyinin evlatları yaşadıkça imamette yaşayacaktır.
doğrumu anladım.Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
İmam Ali (a.s)
Yorum
-
Ynt: USÛLÜ’D-DÎNE İLİŞKİN İLK ZEYDÎ METİNLER
Zeydilere göre İki ayrı bölgede iki ayrı imama biat etmek caizdir. Anlayışı vardır bunu acaba hangi kaynak'a dayandılırlar?
Zeydiler kendi aralarında inaç olarak kaça ayrılırlar?
İmam Bakır(a.s) 5. İmam olarak kabul ederlermi?
[move][shadow=red,left][glow=red,2,300]Biz SAHİPSİZ Değiliz...[/glow][/shadow][/move]
Yorum
-
Ynt: USÛLÜ’D-DÎNE İLİŞKİN İLK ZEYDÎ METİNLER
Muhammed b. el-Kâsım, torunu Hâdî ile’l-Hak, Murtazâ li Dînillah ve diğer Zeydîler tara-fından da aynen benimsenmiştir.Kâsım’ın oğlu Muhammed, Usûlü’s-semâniyye adlı risalesinde babasından farklı olarak meleklere, peygamberlere, kitaplara iman, iyilik-kötülük, İsmet, Kaza, Kader ve Kaderiyye konularına değinmektedir.Muhammed b. el-Kâsım’da dikkat çeken bir diğer husus da, melekleri, insanlar ve cinler gibi mükellef varlıklar olarak değerlendirmesidir
Zaten bilindiği kadıryla Furu-dinde kendilerine ait bir görüş ve ictihatları yoktur.
Zeydilere göre HZ. Ali b Ebî Tâlib'in Cemel ve Şam ehli ile yaptığı savaşlarda haklı olup olmadığının bilinmeyeceğini, iki taraftan birinin haklı olduğu şeklindeki görüşü benimsemiştir.
Zeydiye genelde üç kola ayrılır:
1- Cârûdiye,
2- Süleymaniye veya Ceririye,
3- Ebteriye ve Butriye yahut Sâlihiye
Bir kişinin imam olması içim Hz. Fatıma(a.s) soyundan olması, zâhit, âlim, cesur, cömert olması yetmektedir. Bu özeliklere sahip olanlar imam olabilmektedir.
[move][shadow=red,left][glow=red,2,300]Biz SAHİPSİZ Değiliz...[/glow][/shadow][/move]
Yorum
Yorum