Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

EHLİ-İ SÜNNET VE'L- CEMAAT'İN ÖNCÜLERİ

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: EHLİ-İ SÜNNET VE'L- CEMAAT'İN ÖNCÜLERİ

    [quote author=İbni Arabi link=topic=5088.msg136336#msg136336 date=1322729802]
    yazdığın her isimden ALLAH razı olsun,,,
    bu isimlere düşmanlık beslemek islamı kavrayamıyanların işidir
    Resulluh sav den sonra bu ümmetin en üstünü hz.ebubekirdir (Radiyallahu Ahh)
    [/quote]

    o zaman sen Ehlibeyte inanmıyorsun ibn arabi

    çünkü:

    Ali a.s. sahabe Ebubekir sahabe
    Ali a.s. halife Ebubekir halife
    Ali a.s. Peygambere akraba Ebubekir daha az akraba, yani Ali a.s. onun amcaoğlu ve yanında büyüttüğü kişi
    Ali a.s.'ın cahiliye dönemi yok Ebubekirin var (bağışlanmadı demiyorum ama Ali a.s.'ın hiç yok diyorum)
    Ali a.s. ilk müslümanlardan Ebubekir de ilk müslümanlardan

    buraya kadar eşitler diyelim. bunlar size göre doğru.. eğer size göre Ehlibeyt ya da Peygamberin Âl'inden olmak (ailesi) bir makamsa o zaman Ali a.s. Ehlibeytten ama Ebubekir Ehlibeytten değil. bu durumda size göre de Ali a.s. Ebubekirden faziletli olmalı değil mi?

    hala faziletli değil diyorsanız o zaman size göre Ali a.s.'ın Ehlibeytten olması ona hiç bir değer katmıyor mu? katıyorsa ne kadar katıyor? ve bu değer Ebubekirden üstün olmasına yetmiyor mu?

    Peygamber kardeşlik eşleştirmesinde kimi kendine seçti, ve Ebubekiri kimle kardeş ilan etti? ve niçin?

    Yorum


      #32
      Ynt: EHLİ-İ SÜNNET VE'L- CEMAAT'İN ÖNCÜLERİ

      Qum başka yerde demişki:

      babası annesinden dolayı bir insana üstünlük gelir mi? gelirse bu Allah'ın adaletiyle bağdaşır mı? Anne babayı biz mi seçtik?. Nuh a.s.'ın oğlu, Adem a.s.'ın oğlu kabil kötülerden değil miydi?

      Sonrada yukarıda sormuş:

      hala faziletli değil diyorsanız o zaman size göre Ali a.s.'ın Ehlibeytten olması ona hiç bir değer katmıyor mu?


      Bu yazdıkların kendi soruna cevap değilmi acaba çelişki ve tutarsızlıklarına yetişemediğim Qum?

      Bakın Rabbimiz ne diyor:

      Bakara 134:Onlar bir ümmetti; gelip geçti. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz, onların yaptıklarından sorumlu değilsiniz.

      Yorum


        #33
        Ynt: EHLİ-İ SÜNNET VE'L- CEMAAT'İN ÖNCÜLERİ

        [quote author=İbni Arabi link=topic=5088.msg136336#msg136336 date=1322729802]
        Resulluh sav den sonra bu ümmetin en üstünü hz.ebubekirdir (Radiyallahu Ahh)[/quote]

        delil nerede? ama bizim söylediğimiz her şeyin delili hem Kuran-ı Şerif ve hemde mütevatir hadislerle sabittir. sen sadece şu makalelere gözat yeterli olacaktır:

        en üstün sahabe
        Tayr hadisi

        Ebu Bekir değil Ali a.s'dan, Ali a.s'ın kölesi Kamber r.a'dan bile üstün değildir.

        Yorum


          #34
          Ynt: EHLİ-İ SÜNNET VE'L- CEMAAT'İN ÖNCÜLERİ

          Qumu_aşk hocamız gereken cevabı verecektir lakin şu bölüme dokunmam gerek. diyorsunuz ki:

          [quote author=mkaradas link=topic=5088.msg136348#msg136348 date=1322741548]
          Bakın Rabbimiz ne diyor:

          Bakara 134:Onlar bir ümmetti; gelip geçti. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz, onların yaptıklarından sorumlu değilsiniz.[/quote]

          cevap: Rabbimizin sözü elbette haktır, fakat elde edilmek istenen mana yanlıştır. aynı kafir ve müşrik haricilerin "hüküm Allahındır" sözünden yanlış anlam çıkarmaları gibi.

          şimdi konuya geçecek olursak Allah c.c bu ayette "biz İbrahim evladıyız, bize ateş işlemez" ve s. gibi sapık fikirlere sahip olan yahudilere cevap vermektedir. ayet her kesin amelinden kendisinin sorumlu olduğunu beyan ediyor yani "ey yahudiler boşuna İbrahim evladı olmak ile övünüp gururlanmayın İbrahim a.s'ın kazandığı kendisinindir, sizin de kazanacağınız sizindir" diyor.

          şimdi bazı gruplar bu ayete dayanarak "geçmişi konuşmaya lüzum yoktur, Ali'nin ameli kendisine, Muaviye'nin ameli kendisine bizimkide kendimize" demektedirler. bunun ne kadar çarpık bir söz olduğu ortadadır. zira bir amelin değere sahip olması için bazı şartlar gerekmetedir. mesela eğer o ayetin emrinin gereği olarak yahudiler iyi amellere koyulsaydı, iyi insanlar olsaydılar ama buna rağmen Nebi s.a.a'yi kabul etmeselerdi cennetlik mi olacaklardı? elbette ki, hayır, bu yüzden her kesin ameli kendisinedir ama amelin doğru ola bilmesi için bazı şartlar vardır ki, bu şartların başında usuliddin yani akidenin doğru olması gelmektedir. akide ise şunlardır:

          Tevhid
          Adalet
          Nübüvvet
          İmamet
          Mead

          bugün bu ayete dayanarak çıkıp "İslam tarihi ile bağlı ve hilafet kim hakkı idi gibi konulara grmeğe lüzum yoktur" diyenler bana Nübüvveti bir kenrara bırakarak yahudi ve hristiyanlarla ittifak ve vahdet çağrısında bulunanları hatırlatıyorlar. onlar ne diyorlar? söyledikleri bundan farklı bir şey mi?

          Yorum


            #35
            Ynt: EHLİ-İ SÜNNET VE'L- CEMAAT'İN ÖNCÜLERİ

            [quote author=mkaradas link=topic=5088.msg136348#msg136348 date=1322741548]
            Qum başka yerde demişki:

            babası annesinden dolayı bir insana üstünlük gelir mi? gelirse bu Allah'ın adaletiyle bağdaşır mı? Anne babayı biz mi seçtik?. Nuh a.s.'ın oğlu, Adem a.s.'ın oğlu kabil kötülerden değil miydi?

            Sonrada yukarıda sormuş:

            hala faziletli değil diyorsanız o zaman size göre Ali a.s.'ın Ehlibeytten olması ona hiç bir değer katmıyor mu?


            Bu yazdıkların kendi soruna cevap değilmi acaba çelişki ve tutarsızlıklarına yetişemediğim Qum?

            Bakın Rabbimiz ne diyor:

            Bakara 134:Onlar bir ümmetti; gelip geçti. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz, onların yaptıklarından sorumlu değilsiniz.
            [/quote]

            buradan sizin Ehli Beytin kimler ve niçin onlar seçildiğini bilmediğinizi anlıyoruz..

            Ehlibeyt Ev halkıdır. Beyt kabe için de kullanılır ve mukaddes değerde bir anlam ifade eder.

            Ehlibeyt, âl (aile) kelimesiyle de ifade edilir. yani Peygamberin Ailesi..

            bu ailede soy ve kan bağı tek ölçü değildir.

            İbrahim a.s. der ki (bakara 124) soyumdan da imamlar çıkar. Allah (evet soyundan imamlar çıkaracağım) ancak zalim olanlar bunun dışında..

            Peygamberimiz s.a.a. : biz İbrahim'in bu duasının bir ürünüyüz buyurmuştur.

            Ehlibeyt ya da Âl-i Resul olabilmek için iki şart vardır:

            1- İbrahim a.s. soyundan olmak

            2- Zalim olmamak.

            eğer tek başına İbrahim a.s. soyundan olmak ehlibeyt olmak için yeterli olaydı o zaman dediğiniz doğru olurdu. Ama İbrahim a.s. soyundan bir çok zalim çıkmıştır ki bunların hiç biri İmam olarak (çıkarılmamış) atanmamıştır Allah tarafından.

            Zalim kelimesinin iki anlamı vardır ya da insanın zalim olmasının iki şekli/yolu vardır:

            1- başkasının hakkına girerek ona zulm eden kimse. bu açık ve herkesin bildiği zalimliktir.

            2- kendine karşı zalim olmak. insan bir tek bile günah işlese kendi nefsine zulmetmiş olur. Ey nefsine zulmeden kullarım, biz onlara zulmetmiyorduk onlar kendilerine zulmediyorlardı, kendi nefsinin zalimi olarak bahçesine girdiğinde.. gibi Kur'an ifadeleri bu tür zulme ve zalime işaret etmektedir.

            işte Ehlibeytten ya da âl-i resul'den olabilmek için bu iki şarta sahip olmak gerekir.

            Peygamberimizin tek evladı Fatıma değildi. ama çocukları arasından tek Ehlibeyt Fatıma s.a.'dır. neden, çünkü diğerleri kendi özgür iradeleriyle kendilerini günahtan arındırmış değiller. Yine Ali a.s Peygamberin soyundan değildir, İbrahim a.s. soyundandır. Ve Ali a.s.'ın çocukları sadece Hasan ve Hüseyin değildir. o kadar çok çocuğu arasından neden sadece ikisi Ehlibeyt olmuştur? kendilerini günahtan arındıran İbrahim soyundan sadece ikisi olmuştur da Ali a.s çocuklarından ondan.. Eğer Muhammed Hanefiyye de iradesini kullanıp tüm günahları terk etseydi o da Ehibeytten olurdu. bir tek günah işlese bile İbrahim a.s. soyundan olan biri Ehlibeytten olma şartını yitirmiş olur.

            İşte Ehlibeyt sayılmada en önemli etken kendi iradesidir ki bu yüzden biz onu dedik.. Yani biz seçmedik buradan olmayı..

            burada ortaya çıkacak olan sorun biz İbrahim a.s. soyundan olmamayı seçmedik o halde zaten peşinen Ehibeytten olmak için birinci şartı elimizde olmaksızın yitirmiş olmuyor muyuz sorusuna gelecek olursak:

            Allah bizim irademizin nası tecelli edeceğini, tabiri caizse kaç gramlık adam olacağımızı ezeli ilmiyle bildiği için bizi İbrahim soyundan getirmedi dünyaya. Eğer biz kendi irademizle tüm günahlardan arınacak bir yaşam sürecek olaydık Allah bizi de İbrahim soyundan yaratacaktı. böylece adalet tam tahakkuk etmiş olmaktadır.

            Allah israiloğullarını bir ara seçmiş, alemlerin üstüne geçirmişti. yine Peygamberleri seçkinlikleri nedeniyle kıskananlar çıkmıştı. Allah onlara Allah'ın indinden verdiği lütfu mu kıskanıyorlar şeklinde cevap vermiş ve bununla, işte bu kendi özgür iradesiyle tüm günahlardan sakınmayı zulmün her türünden sıyrılmayı ifade etmiştir. yani Allah, kendi iradesiyle tüm günahları bırakmış insanları önce soylu bir aileden dünyaya getirir, sonra da onları Ehli Beytten ilan eder.. Eğer dünya üzerinde Peygamber s.a.a.'ten sonra bu tür arınmış iradeli insanlar 13den çok olsaydı o zaman Ehibeytin sayısı da 13ten çok olacağından hiç kuşkumuz yok..

            Yorum


              #36
              Ynt: EHLİ-İ SÜNNET VE'L- CEMAAT'İN ÖNCÜLERİ

              [quote author=mkaradas link=topic=5088.msg136348#msg136348 date=1322741548]
              Qum başka yerde demişki:

              babası annesinden dolayı bir insana üstünlük gelir mi? gelirse bu Allah'ın adaletiyle bağdaşır mı? Anne babayı biz mi seçtik?. Nuh a.s.'ın oğlu, Adem a.s.'ın oğlu kabil kötülerden değil miydi?

              Sonrada yukarıda sormuş:

              hala faziletli değil diyorsanız o zaman size göre Ali a.s.'ın Ehlibeytten olması ona hiç bir değer katmıyor mu?


              Bu yazdıkların kendi soruna cevap değilmi acaba çelişki ve tutarsızlıklarına yetişemediğim Qum?

              Bakın Rabbimiz ne diyor:

              Bakara 134:Onlar bir ümmetti; gelip geçti. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz, onların yaptıklarından sorumlu değilsiniz.
              [/quote]

              mkaradaş bu sözlerinizden ehlibeyt kavramını bilmediğiniz anlaşılıyor.
              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
              İmam Ali (a.s)

              Yorum


                #37
                Ynt: EHLİ-İ SÜNNET VE'L- CEMAAT'İN ÖNCÜLERİ

                mkaradaş bu sözlerinizden ehlibeyt kavramını bilmediğiniz anlaşılıyor.

                Hamd olsun ben bu kavramı sizden çok iyi biliyorum. Hiç bir tevil ve zorlama yorumlara sapmadan net bir şekilde olması gerektiği gibi. Bu farklı anlayıştan guruplaşma ve mezhepçilik dogurma zorlamasına düşmeden , kavram neyi kapsıyorsa o şekliyle. Bunun detaylarını da konuşaçağım en son kişi kendisi gibi düşünmeyenin imanına dil uzatanlardır. Dolayısıyla açılımını sorma gereksizliğinde bulunmayın.

                Bu konuda tek doğru söz ve ayrıca ondan duydugum yegane dogru söz bence qum un ilk alıntıladıgım sözü. Geri kalan tüm sözleri tamamıyla kendi yorumları. Hemde açık Kur'an ayetini bile çarpıtma pahasına.

                İbrahim a.s. der ki (bakara 124) soyumdan da imamlar çıkar. Allah (evet soyundan imamlar çıkaracağım) ancak zalim olanlar bunun dışında..

                Bak qum... daha önce alıntı yaptıgın tıpkı senin gibi zorlama yorumlarla ayetleri saptıran yerden alıntı yapayım kolay olsun diye:.
                ve iz ibtelâ : ve imtihan etmişti2.

                ibrâhîme : İbrâhîm3.

                rabbu-hu : onun Rabbi4.

                bi kelimâtin : kelimeler ile5.

                fe : o zaman6.

                etemme-hunne : onları tamamladı7.

                kâle : dedi8.

                in-nî : muhakkak ki ben9.

                câilu-ke : (ben seni kılanım) ben seni kılacağım10.

                li en nâsi : insanlar için, insanlara11.

                imâmen : imam, önder12.

                kâle : dedi13.

                ve min zurriyyetî : ve benim zürriyetimden, soyumdan14.
                kâle : dedi15.

                lâ yenâlu : nail olmaz, ulaşamaz16.

                ahdî : benim ahdim17.
                ez zâlimîne : zalimler.

                ,,,,,,

                Hani metinde senin dediğin gibi :

                ''Allah (evet soyundan imamlar çıkaracağım) ancak zalim olanlar bunun dışında. ibaresi qum...

                .................

                Başka meallerde ekliyeyim:

                . Diyanet İşleri : Bir zaman Rabbi İbrahim’i birtakım emirlerle sınamış, İbrahim onların hepsini yerine getirmiş de Rabbi şöyle buyurmuştu: “Ben seni insanlara önder yapacağım.” İbrahim de, “Soyumdan da (önderler yap, ya Rabbi!)” demişti. Bunun üzerine Rabbi, “Benim ahdim (verdiğim söz) zalimleri kapsamaz” demişti.

                Ahmet Varol : Hani, Rabbi İbrahim'i bazı sözlerle imtihan etmişti de o da onların gereğini tam olarak yerine getirmişti. Rabbi ona: 'Ben seni insanlara önder kılacağım' dedi. O: 'Soyumdan da!' dedi. Rabbi de: 'Benim ahdim (sözüm) zalimlere erişmez' dedi.

                Ali Bulaç : Hani Rabbi, İbrahim'i birtakım kelimelerle denemişti. O da (istenenleri) tam olarak yerine getirmişti. (O zaman Allah İbrahim'e): "Seni şüphesiz insanlara imam kılacağım" dedi. (İbrahim) "Ya soyumdan olanlar?" deyince (Allah "Zalimler benim ahdime erişemez" dedi.

                Demekki soyun velayet garantisi yokmuş. Zaten üstünlüğün takva ile oldugunu beyan eden açık Kur'an ayetlerini mezhepçi bir dayatmadan sıyrılıp gereğinçe bütünçül bir sahih okumayla okuyan lar için bu açık bir hakikat.Ançak sizin bu sonuçlara ulaşmanızı anlayışla karşılıyorum. Mezhepçilik insan idrakini inanmak istediği yere sürükler.

                Bunun için ayetleri zorlama yorumlamayaş hiç anlam bütünlüğü olmasa bile tevil ve akla ziyan yorumlarla sonuç çıkarmaya şaşırmıyorum. Tıpkı sofilerin zorlama yorumlarla kendilerine zemin (kılıf) hazırlama gayretleri gibi. Normal karşılıyor ve anlayış sorgulaması yapmıyorum.

                Kara kolda dogru söyler mahkeme de şaşar misali kendi sözünü nasıl yalanlayaçaksın ,merak ettiğim için dikkat çektim. Yoksa senden makul bir açıklama zaten beklemiyordum qum..Sizi şia (taraftar)- ı Ali yapan tüm tarihsel sosyal zorlamaları anlayışla karşılıyorum hiç birine katılmasamda. Zaten siz onun için şia-ı Alisiniz. Bende katılmadığım için değilim.

                Kur'andaki Hucurat suresinin ve benzer pek çok mübarek ayetlerin emrettiği ümmet anlayışı ,dolayısıyla İçinden Ali Şeriati gibi bir müslüman çıkaran ögretiye saygım , sizin ,sizin gibi düşünmeyen,inanmayan müslümanlara yaptıgınız saygısızlığı yapmama engel hamd olsun. (Bu hürmet ve özeni gösterenleri tenzih ediyorum)

                Yorum


                  #38
                  Ynt: EHLİ-İ SÜNNET VE'L- CEMAAT'İN ÖNCÜLERİ

                  bu veciz anlatımdan çıkan zorunlu sonuçtur, şöyle ki:

                  Allah: seni alemlere imam kılacağım (atama)
                  İbrahim: soyumdan da
                  Alah: zalim olanlar ahdime ermez.

                  bu diyalogdan kesin olarak çıkan sonuç şudur: Allah İbrahim a.s.'ın soyumdan da imamlar ata, duasını kabul ediyor ama oraya bir kayıt (istisna/sınır) koyuyor ve diyor zalim olanlar hariç.

                  eğer İbrahim a.s.'ın soyumdan da imamlar ata duasını kabul etmeyip tümden bir reddediş olsa o zaman Allah'ın zalimler ahdime ermez demesinden zorunlu olarak şu anlaşılır:
                  senin soyun tümden zalim o yüzden zalimler ahdime ermez soyundan hiç bir imam çıkarmayacağım..

                  ki bu anlamın da imkansız olduğu, çünkü Peygamber ve İsmail a.s.'ın zalim olmadığı ortadadır.

                  Yorum

                  YUKARI ÇIK
                  Çalışıyor...
                  X