Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

    Bismillahirrahmanirrahim

    61- Ali b. Budeyme:

    Zehebi, Mizan'ında Ahmed b. Hanbel'e istinaden onun doğru hadis sahibi ve Caferi büyüklerinden olduğunu yazar Ve der ki: İbn-i Mu'in onun doğruluğunu tasdik eder. Şu'be ve Muammer ondan naklederler." Ayrıca sünen sahiplerinin ona istinaden hadisler yazdıklarına işaret eder.

    Yorum


      #62
      Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

      Bismillahirrahmanirrahim

      62- Ali b. Ca'd Ebu'l-Hasan el-Cevheri el-Bağdadi:

      Buhari'nin şeyhlerinden biridir. İbn-i Kuteybe, Maarif kitabında onun Caferilerden olduğunu yazar ve Mizan'da da olduğu gibi ondan şöyle bahseder: "Ali b. Ca'd, bir gün yeyip bir gün oruç tutardı ve altmış yıl böyle devam etti." İbn-i Kayser'ani de ondan bahsederken şöyle der: "Buhari ondan on iki hadis nakleder." 230 yılında öldüğü zaman 69 yaşında idi.

      Yorum


        #63
        Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

        Bismillahirrahmanirrahim

        63- Ali b. Zeyd b. Abdullah b. Züheyr b. Melike Ebu'l Hasan el-Kureyşi el-Basri:

        Onu, Ahmed el-İcli zikrederken, Caferi olduğunu söyler, Velid b. Zeri'de şöyle der: "Ali b. Zeyd, Rafizi idi." Bununla beraber, alim, tabiinlerden, Caferi ve Abdülvaris ve benzerleri ondan hadis alıp naklederler. Basra'nın üç büyük fakih'lerinden biri sayılırdı. Bunlar: Katade, Eş'as el-Haddani ve Ali b. Zeyd; Üçü ama (kör) idi. Hasan el-Basri öldüğü zaman Ali b. Zeyd'e: "Onun yerine sen otur" derler. Ki, o devirde Basra gibi bir yerde, Caferi bir alime bu şekilde değer vermek pek nadir görülen hareketlerdendi. Onun hakkında bu yazdıklarımızın hepsini Zehebi, Mizan'ında zikreder 131 yılında Allah'ın rahmetine kavuşur.

        Yorum


          #64
          Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

          Bismillahirrahmanirrahim

          64-Ali b. Salih:

          Hasan b. Salih'in kardeşidir. Kardeşinden bahsettiğimizde ondan da biraz bahsetmiştik. O da kardeşi gibi Caferilerin alimlerindendi. Müslim, ondan hadis yazmış kendi de Selma b. Küheyl'den nakleder. Ayrıca ondan Vaki'de nakleder. Kardeşi Hasan'la yüz yılında ikiz olarak doğarlar ve Ali 151 yılında vefat eder.

          Yorum


            #65
            Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

            Bismillahirrahmanirrahim

            65-Ali b. Gurab Ebu Yahya el-Fezari, el-Kufi:

            İbn-i Habban, onun için: "Aşırı bir Ehl-i Beyt taraftarı." Cevzacani'nin ona; "Sakıt ve sözü kabul edilmez" demesinin sebebi budur. Fakat İbn-i Muin ve Darukutni onun hadislerini doğru kabul ederler. Ebu Hatim: "Zararsız" Ebuzer'e ve Ahmed b. Hanbel "sadık", olduğunu kaydederler. Zehebi de onu Mizan'ında zikreder ve Sünnet ehlinin ona istinaden hadis rivayet ettiklerine işaret eder. Kendisi, Hişam b. Urve ve Ubeydullah'tan nakleder. İbn-i Sa'd, Tabakat'ında İbn-i Reca'nın ondan, A'meş'in, Osman hakkındaki hadisi naklettiğini yazar. 180 yılında Kufe'de Harun Reşit zamanında vefat eder. Allah rahmet eylesin.

            Yorum


              #66
              Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

              Bismillahirrahmanirrahim

              66-Ali b. Kadim Ebu'l Hasan el-Huzai el-Kufi:

              Ahmed b. Fürat'ın şeyhlerindendi. İbn-i Sa'd, Tabakat'ında ondan bahsederken, Ehl-i Beyt'e aşırı derecede bağlı olduğunu kaydeder. Böyle olduğu için de Yahya b. Muin: "Zayıftı" der. Fakat Ebu Hatim: "Onun yeri doğruluktur", demekten kendini alamaz. Zehebi de Mizan'ında ondan bahseder ve Ebu Davut'la Tirmizi'nin ondan hadis yazdıklarına işaret eder. Allah' ın rahmetine 213 yılında Me'mun zamanında kavuşur.

              Yorum


                #67
                Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                Bismillahirrahmanirrahim

                67-Ali b. Munzir et- Taraifi:

                Tirmizi, Nesa'i, İbn-i Said ve Abdurrahman b. Ebi Hatim'in şeyhlerindendir. Zehebi, onu Mizlin'ında zikreder ve sünnet erbabnın ondan nakletliklerine işaret eder. Ayrıca Nesai'nin onun için: "Hakiki bir Caferi, fakat inanılır" dediğini yazar. İbn-i Hatim de şöyle der: "Sadıktır, inanılır bir kimsedir. İbn-i Fudayl, İbn-i Uyayne ve Velid b. Muslim'den nakleder". İbret alınacak husus da şudur ki, Nesai, onun hakiki bir Caferi olduğu- nu itiraf ettiği halde, kendi Sahih'inde hadislerini hüccet olarak kabul etmiştir. İbn-i Munzir 256 yılında vefat etmiştir. Allah rahmet eylesin.

                Yorum


                  #68
                  Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                  Bismillahirrahmanirrahim

                  68-Ali b. Haşim b. el-Bureyd, Ebu'l Hasan el-Kufi:

                  İmam Ahmed'in şehylerinden biridir. Ebu Davut, onu zikederken şöyle der: "Dinine bağlı bir Ehl-i Beyt taraftarıdır." İbn-i Abban ise: "Aşırı bir Caferi'dir " der. Buhari: "Ali b. Haşim ve babası aşırı Ehl-i Beyt taraftarları idiler" der ve bu inancından dolayıdır ki onun hadislerini ihmal etmiştir. Ama diğer beş Sahih sahibi onu hüccet olarak kabul etmişlerdir. Zehebi'nin dediğine göre 181 yılında vefat etmiştir.

                  Yorum


                    #69
                    Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                    Bismillahirrahmanirrahim

                    69-Ammar b. Zürayk el-Kufi:

                    Süleymani, onu Rafizi'lerden sayar. Zehebi de bu iddiayı kabul eder. Bununla beraber Müslim, Ebu Davut ve Nesai onu hüccet kabul ederler. Müslim de A'meş, Ebu İshak, Mensur ve Abdullah b. İsa'dan nakleder. Kendisinden ise, Ebu'l Cevvab, Selem Ebu'l Ahras, Ebu Ahmed ez-Zubeyri ve Yahya b. Adem naklederler.

                    Yorum


                      #70
                      Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                      Bismillahirrahmanirrahim

                      70- Ammar b. Muaviye:

                      Ehl-i Beyt taraftarlarının kahramanlarından sayılır. Al-i Muhammed (as) uğruna eziyete maruz kalır. Mervan oğlu Beşir isminde biri Ehl-i Beyt taraftarlığı için onun topuklarının üstündeki damarlarını keser. Her iki Süfyan'la beraber Şu'be, Şerik ve Ebbar ondan naklederler. Doğruluğunu Ahmed, İbn-i Muin Ebu Hatim ve bütün halk kabul etmiştir. Ehl-i Beyt taraftarlığını Zehebi de tasdik eder. Müslim ve Sünen sahipleri ona istinaden hadis yazmışlardır. 133 yılında ölmüştür. Allah rahmet eylesin.

                      Yorum


                        #71
                        Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                        Bismillahirrahmanirrahim

                        71-Amr b. Abdullah Ebu İshak es Sebi'i el-Hemdani el-Kufi:

                        Caferi olduğunu, İbn-i Kuteybe "Maarif'inde" Şehristani "Milel ve Nihal'inde" yazmışlardır. Nasıbilerin teferruat ve usulde mezheplerini benimsemedikleri muhaddislerin başlarındandı.Zira, bu muhaddislerin mezhebi Ehl-i Beyt'in (as) üzerinde idi. İşte bu sebepten "Cevzacani" demiştir ki, Kufe'de mezhepleri cemaat tarafından benimsenmeyen muhaddisler vardı.

                        Herkes onlara, sadık, yalan söylemez kişiler oldukları için tahammül ederdi." Nasıbi'lerin hoşlarına gitmeyen hadislerinden biri de şöyle: "Resulullah (s.a.a) dedi ki: Ali, bir ağaca benzer, ağacın aslı benim, Hasan ve Hüseyin meyveleridir. Onlara tabi olanlar da yapraklarıdır." Sahih sahiplerinin altısı da onu hüccet saymışlardır. Buhari ve Müslim'de hadislerini şu şahıslardan almıştır: Bera b. Azib, Velid b. Erkam, Harise b. Vahb, Süleyman b. Sard, Numan b. Beşir, Abdullah b. Velid el- Hatimi ve Amr b. Meymun. Kendisinden alanlar ise: Şu'be, Sevri, Züheyr ve kendi torunu olan Yusuf b. İshak. İbn-i Hallikan'a göre, Osman'ın hilafetinin sona ermesinden üç yıl evvel doğmuş ve Hicretin 127 yılında vefat ettiği söylenir.

                        Yorum


                          #72
                          Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                          Bismillahirrahmanirrahim

                          72-Avf b. Ebi Cemile el-Basri Ebu Sahl:

                          Onu, Zehebi Mizan'ında zikrederken şöyle der: Ona "Avf 'us Sıdk" derlerdi. Caferi olduğu da söylenir. Ama onun doğruluğunu bir çok kişi tasdik etmiştir. Cafer b. Süleyman Caferi olduğunu söyler Bendar ise: Rafızı idi der.

                          Ondan şu şahıslar nakletmişlerdir: Ravh, Havazeh, Şu'be, Nadr b. Şumeyl ve Osman b. Haysem ve başkaları. Sahih sahiplerinin altısı da onu hüccet kabul etmişlerdir. Buhari'de şu şahıslardan naklettiği hadisler mevcut: Ebu'l Hasan el-Basri'nin çocukları Hasan ve Said, Muhammed b. Sirin ve Seyyar b. Seleme. Müslim'de ise Nadr b. Şumel'den nakleder. Allah'ın rahmetine 146 yılında kavuşmuştur.

                          Yorum


                            #73
                            Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                            Bismillahirrahmanirrahim

                            73-Fadl b. Dekin b. Hammad b. Züheyr el-Melai el-Kufi:

                            Ona, "Ebu Naim"de derlerdi. Sahih'te Buhari'nin şeyhlerindendi. Bazı büyük alimler onu Caferilerden saymışlardır. Bunların arasında İbn-i Kuteybe ve Zehebi de vardır. Zehebi: "Fadıl b. Ebu Naim, hafız ve Hüccettir; Fakat Caferi idi" der ve İbn-i Cüneyd el~Hatli'nin şöyle dediğini nakleder: "İbn-i Muin'in şöyle dediğini duydum: "Bir insandan bahsedip ve Ebu Naim'in "iyidir" dediğini duyarsan, bil ki o insan Caferi'dir. Yok "O iyi değildir, Murcidir" derse, bil ki o Sünni'dir." Zehebi bu iddiaya karşı şöyle yorum yapıyor: "Anlaşılan, Yahya b. Muin'in Merciliğe meyli vardı." Biz de diyoruz ki: Aynı zamanda Ebu Naim'in sert bir Caferi olduğunu kabul ediyordu. Cevzacani şöyle diyor:

                            "Ebu Naim'in mezhebi Kufi idi" yani Caferi, kısacası Ebu Naim Fadl b. Dekin şüphe götürmez bir Caferi idi. Böyle olmakla beraber. Sahih sahiplerinin altısı da onu hüccet kabul ederler. Buhari de, Humam b. Yahya, Abdülaziz b. Ebu Seleme, A'meş Mes'ar, Sevri ve benzerlerinden nakleder. Müslim de, Seyf b. Ebi Süleyman, İsmail b. Müslim, Muhammed b. Eyyüp, Musa b. Ali ve daha başkalarından nakleder. Buhari onun hadislerini vasıtasız rivayet etmişse de Müslim, Haccac b. Şair, Abd b. Hamid, İbn-i Ebi Şeyba, İbn-i Numeyr, Abdullah ed-Darimi, İshak el-Hanzali ve Züheyr b. Harb vasıtasıyla rivayet etmiştir. 130 yılında doğup 210 yılının Şaban ayında, Kufe'de, halife "Mutasım" zamanında hayata gözlerini kapamıştır. Allah- u Teala rahmet eylesin.

                            Yorum


                              #74
                              Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                              Bismillahirrahmanirrahim

                              74-Fudayl b. Merzuk Ebu Abdurrahman el-Ağar er-Revaisi el-Kufi:

                              Zehebi Mizan'ında onu Ehl-i Beyt taraftarlığıyla tanınmış olduğunu yazar. Ayrıca İbn-i Adiy'in "zararsız" diye vasıflandırdığını Heysem b. Cemil'in de onun için "Huda sahiplerinin imamlarındandı" dediğini nakleder. Biz de diyoruz ki: Müslim, Sahih'inde, Şakik b. Ukbe'den aldığı, Salat hakkındaki hadisini Adiyy b. Sabit'ten de "Zekat" hakkındaki hadisini "Şahit" kabul etmiştir. Yine Müslim'in Sahihi'nde, Yahya b. Adem ve Ebu Usame, kendisinden naklen hadis rivayet etmişlerdir. "Sünen"de ise, Vaki, Ebu Naim, Ali b. el-Ca'd gibileri kendisinden naklederler. Hicretin 158. yılında vefat eder. Allah rahmet eylesin.

                              Yorum


                                #75
                                Ynt: Ehl-i Sünnet'in Senet olarak gösterdiği 100 Caferi

                                Bismillahirrahmanirrahim

                                75-Fatr b. Halife Hannat el-Kufi:

                                Abdullah b. Ahmed, babasından Fatr'ı sorunca şöyle der: 'Fatr, doğru hadis sahibidir; hadisleri zarif, kibar bir adamın hadisleridir, fakat Caferidir." Abbas, İbn-i Muin'in şöyle dediğini rivayet ediyor: "Fatr b. Halife, inanılır bir Caferi'dir." "Biz de diyoruz ki; bundan dolayı Ebu Bekir b. Ayyaş şöyle diyor. "Fatr bin Halife'nin hadislerini bırakmanın yegane sebebi Caferi oluşudur." Cevzacani diyor ki:"Fatr b. Halife sapıktır."

                                Cafer el-Ahmar ise, onun hastalığında şöyle dediğini duyduğunu söylüyor: "Beni mesud edecek bir şey varsa, o da Ehl-i Beyt'i sevdiğimden dolayı umit ederim ki vücudumun her bir kılı yerine bir melek oluşur ve Allah-u Teala'ya tesbih eder." Fatr Ebu-t-Tufayl, Ebu Valil ve Mücahid'den nakletmiştir. Kendisinden nakledenler ise, Ebu Usame Yahya b. Adem, Kabisa ve bu tabakadan daha başkaları... Zehebi Mizan'ında onu zikreder ve Ebu Hatim'in "Hadisleri sahihtir, Nesai'nin, "Zararsızdır" , İbn-i Sad'ın da "İnanılır" dediklerini yazıyor. İbn-i Kuteybe de Caferi sayarken, Fatr'ı da aralarında sayınıştır. Buhari Sahihi'nde Mücahid'den olan hadisini tahric etmiştir. Yine Buhari'de ondan, Sevri rivayet etmiştir. "Sünen" sahiplerinin dördü ve daha başkaları da ondan tahric etmişlerdir. Hicretin, 153. yılında vefat etmiştir. Allah-u Teala rahmet eylesin.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X